Partyflock

Forumonderwerp · 818917
5856x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Wie gebruikt hier Haldol of andere soorgelijke middelen zoals Risperdal of andere antipsychotica? Wat zijn je ervaringen hiermee? Bijwerkingen enzo.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Geen idee, ik ga mijn kaassouflé's nuttigen

Waarschuw beheerder
donateur
Ook lekker

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ja hehe :K me worst was lekkerder dan me kaassoufle:D

Waarschuw beheerder
donateur
jp kon je niet slapen ofzo? :P
Waarschuw beheerder
zyprexa

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van klaver op zondag 16 oktober 2005 om 15:52:
zyprexa

Heb ik ook gehad, tot 20 mg. Hielp niet echt bij mij, maar gelukkig geen ernstige bijwerkingen, alleen beetje suf af en toe.

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 09:34:
jp kon je niet slapen ofzo?

Kwam jef en tim tegen in me straat ff biertje gedronken nog
Waarschuw beheerder
je wordt er dik van..
Waarschuw beheerder
donateur
Een vriend van me gebruikte Risperdal. Hij werd er erg depresief van, dus kreeg hij er Remeron bij. Na een aantal zelfmoordpogingen hebben ze hem Leponex gegeven, daar was geen antidepressivum bij nodig. Het gaat nu een stuk beter met hem. Hij komt veel enhousiaster over en heeft veel meer plezier in de dingen die hij doet.

In het begin werd de dosis van Leponex steeds iets verhoogd, totdat hij een soort van epileptische aanvallen kreeg, toen zijn ze de dosering weer gaan terugbrengen.
In mijn ogen hadden ze de dosis nooit zo hoog hoeven maken. Hij werd er apatisch van. Op een lage dosis reageert hij veel natuurlijker en toont meer initiatief.

Op de een of andere manier denken psychologen dat een zo hoog mogelijke dosering zonder ernstige bijwerkingen het best is.
Ik denk juist dat een zo laag mogelijke dosering zonder ernstige psychotische verschijnselen beter is.
Af en toe een kleine psychotische neiging is niet zo erg, zolang de patient zich er maar bewust van is en het onder controle kan houden.
Dat lijkt me in ieder geval beter dan helemaal vrij zijn van psychotische klachten, maar dan de hele dag in je bed liggen en nergens zin in hebben door de versuffende bijwerkingen van de hoge dosering antipsychotica.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van klaver op zondag 16 oktober 2005 om 18:33:
je wordt er dik van..

klopt, het doet iets met de vetstofwisseling en laat ook je eetlust toenemen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op zondag 16 oktober 2005 om 19:04:
Op de een of andere manier denken psychologen dat een zo hoog mogelijke dosering zonder ernstige bijwerkingen het best is.
Ik denk juist dat een zo laag mogelijke dosering zonder ernstige psychotische verschijnselen beter is.
Af en toe een kleine psychotische neiging is niet zo erg, zolang de patient zich er maar bewust van is en het onder controle kan houden.
Dat lijkt me in ieder geval beter dan helemaal vrij zijn van psychotische klachten, maar dan de hele dag in je bed liggen en nergens zin in hebben door de versuffende bijwerkingen van de hoge dosering antipsychotica.

mee eens, zeker bij klassieke middelen zoals Haldol en Orap is hoog doseren rot voor de patient. Hij krijgt allerlei bewegingsstoornissen waarvoor dan weer andere middelen moeten worden geslikt (artane enzo).
Waarschuw beheerder
donateur
Leponex (clozapine) is een klasse apart, geloof ik.
Het voordeel is dat het minder demotiverend werkt.
Het nadeel is dat bij sommige mensen de witte bloedcellen erdoor verwijnen, daarom moet regelmatig het bloed onderzocht worden.
Witte bloedcellen zijn betrokken bij de weerstand.

Waarom gebruik jij deze middelen precies, verwijderd?

Had je deze al gezezen?
- Groeiend bewijs voor gunstig effect omega-3-vetzuren bij psychiatrische aandoeningen
- Slechte voeding veroorzaakt agressief gedrag

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb sinds 8 jaar geleden een soort ziektebeeld ontwikkeld wat erg lijkt op de negatieve symptomen van schizofrenie. Ik ben nooit echt psychotisch geweest maar hang er wel een beetje tegenaan. Het gevoel alsof alles een film is en of ik niet in me eigen lichaam zit. (depersonalisatie). Verder geen hallucinaties en wanen ofzo. Ik vermoed een link met speedgebruik in me verleden. Slik ook al 6 jaar Leponex en dat is het enige wat een beetje helpt. Inderdaad wekelijkse bloedcontroles gehad in het begin van de behandeling vanwege de kans op (dodelijke)agranulocytose zoals je al zegt. Komt bij 1% voor. Moet misschien binnenkort over op het nieuwe Abilify. Ben tevens 6e jaars farmaceut dus weet precies wat ik slik enzo. Ik zal je links eens checken is wel interresant.
Waarschuw beheerder
Nah JP je weet wat er bij mij gebeurde toen ik die Haldol slikte :s Dankzij een psychiater (mijn eigen was op vakantie en hij had invaldienst) kreeg ik een te hoge dosering Haldol, waardoor ik dus ernstige bijwerkingen kregen als verkrampen, het idee dat jij je eigen tong door gaat slikken etc. In plaats van de normale 1 tot 5 mg gaf hij me 10 mg, die ik 3 maal daags moest slikken. Het begon met een raar gevoel in mijn benen, ik werd rusteloos en kon niet normaal zitten, want hoe ik mijn benen ook plaatste, het zat niet. Ben uiteindelijk in bed gaan liggen met kussens onder mijn benen zodat het hoog laag en dat loste het voordat moment op. 's Ochtends merkte ik op tegen mijn broertje dat ik het idee had dat ik strak stond, mijn ogen/pupilen waren helemaal verwijderd, een beetje het idee alsof je pillen op hebt dus. Nog geen uur later begon mijn tong te draaien in mijn mond en begon ik "spastische" bewegingen te maken. Je hebt totaal geen controle meer over je spieren :s :( Wat er nogal vreemd uitziet. Nah moet je nagaan dat ik midden in een psychose zat en echt niet de deur uitwilde :no: Maar ja mijn pa wilde direct met me naar de psychiatrische afdeling waar ik onder behandeling was, omdat ie dit ook niet gewendt was :no: Dus wij daar heen, na heel veel gesodemieter om mij de deur uit te krijgen. Eenmaal daaraangekomen waren de bewegingen nog veel erger geworden en kon ik mijn lichaam helemaal niet meer onder controle houden :vaag: Het was best eng, omdat je in principe toch nog wel ergens met je vole verstand zit in een lichaam wat je niet meer onder controle hebt. Ik had continu het idee dat ik mijn tong zou gaan inslikken en ik kreeg soms bijna geen lucht. Die wijsneus die me die te hoge dosering had gegeven wilde me niet het benodigde spuitje akineton geven :[ Waardoor mijn pa helemaal uit de pan flipte :@ en terecht :yes: We moesten namelijk eerst wachten op mijn toegewezen verpleegkundige en mijn vaste psycholoog, want dit moest namelijk eerst overlegd worden :vaag: :| Dankzij het brute optreden van mijn pa (L) werd er voorgekozen om het toch maar te laten doen door een andere verpleegkundige :yes: Na 2 uur waren de ergste verkrampingen weg :) Maar ik heb daarna nooit meer Haldol geslikt, ik geloof dat ik zoiets kreeg als Risperdal, maar dat weet ik niet meer 100% zeker :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Acute dystonie wordt dat genoemd en is echt een rotbijwerking. Komt vaak voor onder jongeren in het begin van de behandeling. Heb het bij Haldol niet gehad maar wel bij Risperdal. Mijn hoofd ging helemaal scheef staan en kreeg allerlei rare spiertrekingen in me gezicht. Ik moest eten maar kreeg het niet in me mond omdat me hoofd steeds wegtrok naar de zijkant. Ik had geen PSL in huis zoals artane of akineton en het was weekend dus de arts was ook niet te bereiken. Ben toen maar gestopt. Bijwerking komt doordat het evenwicht in het dopaminesysteem is verstoord en het lichaam niet meer de normale rustpositie kan aannemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Wat Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ schrijft dat over een raar gevoel in de benen en niet normaal kunnen zitten, hebben sommige mensen van zichzelf. Dan wordt het 'rusteloze benen' genoemd. Het wordt veroorzaakt door een tekort aan dopamine. Deze mensen krijgen soms medicatie die het dopamine peil verhoogt. Ik ken ook iemand die er oxacepam voor krijgt.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op maandag 17 oktober 2005 om 14:52:
Wat Pleur a.k.a. PePsLeT [tis ENZO Ray]™ schrijft dat over een raar gevoel in de benen en niet normaal kunnen zitten, hebben sommige mensen van zichzelf

ja het 'restless legs syndrome', kan soms heel erg zijn. Patienten die dit hebben kunnen niet lang stil zitten en moeten af en toe gewoon ff lopen. Inderdaad helpen dopamine agonisten of levodopa die eigenlijk bij de ziekte van Parkinson worden gebruikt hiertegen. Ook benzo's zoals oxazepam schijnen te helepen maar zijn tweede keus. Werk je in de neurologie of psychiatrie Evert?
Waarschuw beheerder
donateur
Op dit moment werk ik als postbezorger. :)
Het menselijk brein is mijn hobby.

Ben wel van plan om nog verder te leren,
mischien om orthomoleculair diëtist te worden.

Waarschuw beheerder
Bij leponex prikken ze bloed wanneer men start en tussen door en bepalen ze hoe hoog de spiegel is en daar passen ze de dosering op aan...
(en indd ook om te kijken voor de bloedlichaampjes)
Dus niet zomaar die dosering verhogen van de leponex en kijken tot men bijwerkingen krijgt...
Voordat men leponex uberhaubt gaat geven zijn er allerlei ap die eerst gegeven worden en word er nog voorzichtig aan mee gedaan..
ow enne alleen de psych mag pillen geven ;)

Evy

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 21:23:
Voordat men leponex uberhaubt gaat geven zijn er allerlei ap die eerst gegeven worden en word er nog voorzichtig aan mee gedaan..

Klopt er moeten eerst 2 andere ap zijn gegeven met onvoldoende effect voordat er voor Leponex wordt gekozen.
Deze regel is er eigenlijk alleen omdat er in het verleden mensen zijn overleden door een tekort aan witte bloedcellen (agranulocytose) tijdens behandeling met Leponex. Toch is Leponex stukken beter vergeleken met de klassieke ap en zou zeker bij mensen in de kliniek meer toegepast moeten worden. Je ken ze daarzo door bloedcontroles toch goed in de gaten houden op het ontstaan van deze bijwerking.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 21:23:
ow enne alleen de psych mag pillen geven

No shit sherlock ;)

Uitspraak van Evert op maandag 17 oktober 2005 om 14:52:
Wat Pleur a.k.a. PePsLeT [tis ENZO Ray]™ schrijft dat over een raar gevoel in de benen en niet normaal kunnen zitten, hebben sommige mensen van zichzelf. Dan wordt het 'rusteloze benen' genoemd. Het wordt veroorzaakt door een tekort aan dopamine. Deze mensen krijgen soms medicatie die het dopamine peil verhoogt. Ik ken ook iemand die er oxacepam voor krijgt.

Nah ik ben blij dat ik het normaal niet heb, dat rusteloze benen :yes: Maar werkt oxacepam daar echt tegen? Hmmmz ik dosseerde mezelf 4 keer 50 mg per dag zodat ik tenminste zo in slaap viel, enige nadeel van de "pam" is dat je met zo'n dosering niet echt meer in de gaten hebt wat je doet, hoe je ergens terecht bent gekomen etc. o:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op maandag 17 oktober 2005 om 22:33:
Nah ik ben blij dat ik het normaal niet heb, dat rusteloze benen Maar werkt oxacepam daar echt tegen?

als je die kramp bedoelt... daar helpt akineton of anders artane tegen...
oxa niet.. oxa dempt alleen maar..

Evy
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat die gast wakker gehouden wordt door het gevoel in zijn benen en dat oxacepam hem snel in slaap helpt, zodat hij er geen last meer van heeft.

Waarschuw beheerder
donateur
Dopaminergic treatment with levodopa and dopamine agonists is the first choice in idiopathic restless legs syndrome, but augmentation and rebound should be monitored in long-term treatment. Various other drugs, such as opioids, gabapentin, and benzodiazepines, provide alternative treatment possibilities.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 21:34:
daar helpt akineton

Weet ik, ik kreeg ook akineton :yes: Had ik ook al geschreven ;)

Uitspraak van Evert op woensdag 19 oktober 2005 om 12:52:
Ik denk dat die gast wakker gehouden wordt door het gevoel in zijn benen en dat oxacepam hem snel in slaap helpt, zodat hij er geen last meer van heeft.

Hmmmz ben meer voorstander van dormicum B) 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Heb je zowel oxacepam als Dormicum geprobeerd dan?
Wat is het verschil?

Ik heb wel temacepam en Dormonoct geprobeerd. Vond temacepam lekkerder.
Loracepam en diacepam staan op mijn lijstje.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
temacepam lekkerder.
Loracepam en diacepam staan op mijn lijstje

c = z ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Oxazepam en midazolam(=Dormicum)zijn beiden benzo's. Oxazepam wordt gebruikt als kalmeringsmiddel, omdat het een lange halfwaardetijd heeft en een late piek in bloedspiegel.En midazolam geeft een snelle piek en werkt korter waardoor het geschikt is om snel in te slapen, maar verder geen langdurig effect heeft zoals oxazepam. Deze middelen zijn verslavend en er treed snel tolerantie op.
Waarschuw beheerder
donateur
c = z ;)

Wist ik eigenlijk wel. Had laatst nog op internet gezocht en toen wel goed geschreven.
Ben sindsdien zeker een beetje warrig geworden. :D

Van de famaceutische eigenschappen van benzodiazepinen ben ik me bewust, maar ben wel benieuwd of mensen verschillen ervaren in recreative bruikbaarheid van verschillende middelen. Met andere woorden: Welke is lekkerder?

Als ik rustig wil worden neem ik valeriaan
en als ik niet kan slapen melatonine.
Dat werkt goed voor mij, maar die kruiden zijn niet echt fun om te nemen. Benzo's (in combinatie met papaverthee) zeker wel.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op woensdag 19 oktober 2005 om 21:19:
Vond temacepam lekkerder.

Ik heb nog temazepam liggen. Nooit gebruikt maar misschien het proberen waard (recreatief dan). Wordt je er echt zo relaxed van? Ik heb wel eens alprazolam geprobeerd maar merkte er niks van. Misschien te lage dosis (0,5 mg)
Waarschuw beheerder
donateur
Om te slapen nam ik van temazepam 10 of 20 mg.
Recreatief nam ik 30 en dan wakker proberen te blijven! :D
Was niet moeilijk, zolang ik bezig bleef, maar slapen was nog minder moeilijk.

Ik heb een nieuw topic aangemaakt:
Lekkerste benzodiazepine, welke is recreatief het leukst?
Mischien dat daar nog leuke informatie uit voort komt.

Waarschuw beheerder
donateur
Ok begin gewoon met 10 dan dit weekend ff proberen als ik verder niks ga doen. Is het leuk om erbij te zuipen of raad je dat af? Goeie topic trouwens alleen kennen ze het woord benzodiazepine niet allemaal dus heb maar wat bekende merknamen van het spul opgenoemd hopende dat er dan goeie reacties komen.
Waarschuw beheerder
donateur
Ja, dank je. Wilde ik ook al doen, maar mijn PC liep vast. :s

Ik drink zelf helemaal geen alcohol.
In combinatie met benzo's schijnt het erg gevaarlijk te zijn. Zeker de eerste keer niet allebei doen, lijkt me.

Waarschuw beheerder
donateur
Ja er is inderdaad interactie tussen die twee (1+1=3 effect), combinatie is niet supergevaarlijk als je maar maat houd met de alcohol. Zijn idd wel gevallen beschreven van dodelijke afloop met grote hoeveelheden van beiden (vaak al icm leverbeschading door overmatig alcoholgebruik). Had jij trouwens de gelcapsules of de gewone tabletten?
Waarschuw beheerder
donateur
Temazepam waren geel, doorzichtig met vloeistof/gel.
Uitspraak van Evert op woensdag 19 oktober 2005 om 21:19:
Heb je zowel oxacepam als Dormicum geprobeerd dan?
Wat is het verschil?

Van de pammetjes wordt je moe/rustig en van de dormicum val je als een blok in slaap :D :cheer: Alleen niet meer als je het zoveel gebruikt als ik :/ Dan heb je aan 5 pillen nog niet genoeg :[ Terwijl iemand die geen dormicum gewendt is 1 meter lopen nog niet redt met een halve pil in zijn mik :devil:
Dan val je al lopend in slaap o:)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 12:52:
Nooit gebruikt maar misschien het proberen waard (recreatief dan).

Misschien moeten we dat dan maar eens gaan doen in plaats van onze bourgondische avonden :x ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 20 oktober 2005 om 20:20:
Misschien moeten we dat dan maar eens gaan doen in plaats van onze bourgondische avonden

Ok dan Serita, ik wist wel dat je hiervoor in was. Ik heb er 7 dus we kennen vooruit.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 20:27:
Ik heb er 7 dus we kennen vooruit.

:cheer: 8)

Uitspraak van Evert op donderdag 20 oktober 2005 om 20:49:
Ik ben bang dat Pleur a.k.a. PePsLeT [tis ENZO Ray]™ ze allemaal in één keer opeet.

:o You think so low of me :cry: :(
Waarschuw beheerder
donateur
O, sorry. :o Zo bedoelde ik het niet. :aai:

Was meer een reaktie op:
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op donderdag 20 oktober 2005 om 20:20:
Van de pammetjes wordt je moe/rustig en van de dormicum val je als een blok in slaap :D Alleen niet meer als je het zoveel gebruikt als ik Dan heb je aan 5 pillen nog niet genoeg

Waarschuw beheerder
donateur
Ooooooooooooow wist ik ook wel! ;) :aai:

Waarschuw beheerder
donateur
Hey ik heb gehoord dat je ze het beste met goldstrike kunt innemen. Op een nuchtere maag. En daarbij ook met wat GHB. Gaan we daarna Per's bus kapen en rondjes door de stad rijden. Wie het langste wakker blijft. ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Goed plan, maar zonder gabapentine is het feest niet echt compleet! :o

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Evert op vrijdag 21 oktober 2005 om 13:50:
gabapentine

Ja wordt je daar ook drowsy van? Hebbie dat wel eens op? Als ik schokken door me lijf voel enzo vertrouw ik tog liever op de goeie ouwe carbamazepine. Stuk goedkoper ook.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 20 oktober 2005 om 23:40:
Hey ik heb gehoord dat je ze het beste met goldstrike kunt innemen

Sjit van Goldstrike wordt ik zoooooooooooooooooo dronken :vaag:

En daarbij ook met wat GHB.

Anti GHB :yes: Laat mij maar Goldstriken en pilletjes slikken o:)

Gaan we daarna Per's bus kapen en rondjes door de stad rijden. Wie het langste wakker blijft.

Beter pikken we dan morgen de auto, want dan heeft ie zijn nieuwe polo :9 :x

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op vrijdag 21 oktober 2005 om 19:06:
Sjit van Goldstrike wordt ik zoooooooooooooooooo dronken

Ja het is troep, de laatste keer dat ik het deed was ik 4 uur tijd kwijt. Niet geslapen ofzo maar gewoon buiten gelopen.
Uitspraak van Pleurtje a.k.a. Seriet-Me-Nietje™ op vrijdag 21 oktober 2005 om 19:06:
Beter pikken we dan morgen de auto, want dan heeft ie zijn nieuwe polo

ssssssssst niks zeggen
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 oktober 2005 om 20:33:
de laatste keer dat ik het deed was ik 4 uur tijd kwijt

Ja dat bedoel ik dus ik heb hetzelfde met dat spul, raak in een soort en met van een delirium o:)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 21 oktober 2005 om 20:33:
ssssssssst niks zeggen

Sjit hij las het net bijna over mijn schouder heen mee :[ Maar ik was hem te snel af B)
Waarschuw beheerder
donateur
Gabapentine
Hebbie dat wel eens op?

Nee! Dat spul hoef ik echt niet.
Waarom zou ik, als ik natuurlijke GABA zonder bijwerkingen kan nemen.

Iemand die ik ken die had het experimenteel als pijnstiller voorgeschreven gekregen.
In alle enthousiasme nam ze het tegelijk met Dormonoct en na een halve fles wijn.
Die is er de hele nacht en de volgende dag van naar de klote geweest.