Nah JP je weet wat er bij mij gebeurde toen ik die Haldol slikte

Dankzij een psychiater (mijn eigen was op vakantie en hij had invaldienst) kreeg ik een te hoge dosering Haldol, waardoor ik dus ernstige bijwerkingen kregen als verkrampen, het idee dat jij je eigen tong door gaat slikken etc. In plaats van de normale 1 tot 5 mg gaf hij me 10 mg, die ik 3 maal daags moest slikken. Het begon met een raar gevoel in mijn benen, ik werd rusteloos en kon niet normaal zitten, want hoe ik mijn benen ook plaatste, het zat niet. Ben uiteindelijk in bed gaan liggen met kussens onder mijn benen zodat het hoog laag en dat loste het voordat moment op. 's Ochtends merkte ik op tegen mijn broertje dat ik het idee had dat ik strak stond, mijn ogen/pupilen waren helemaal verwijderd, een beetje het idee alsof je pillen op hebt dus. Nog geen uur later begon mijn tong te draaien in mijn mond en begon ik "spastische" bewegingen te maken. Je hebt totaal geen controle meer over je spieren

Wat er nogal vreemd uitziet. Nah moet je nagaan dat ik midden in een psychose zat en echt niet de deur uitwilde

Maar ja mijn pa wilde direct met me naar de psychiatrische afdeling waar ik onder behandeling was, omdat ie dit ook niet gewendt was

Dus wij daar heen, na heel veel gesodemieter om mij de deur uit te krijgen. Eenmaal daaraangekomen waren de bewegingen nog veel erger geworden en kon ik mijn lichaam helemaal niet meer onder controle houden

Het was best eng, omdat je in principe toch nog wel ergens met je vole verstand zit in een lichaam wat je niet meer onder controle hebt. Ik had continu het idee dat ik mijn tong zou gaan inslikken en ik kreeg soms bijna geen lucht. Die wijsneus die me die te hoge dosering had gegeven wilde me niet het benodigde spuitje akineton geven

Waardoor mijn pa helemaal uit de pan flipte

en terecht

We moesten namelijk eerst wachten op mijn toegewezen verpleegkundige en mijn vaste psycholoog, want dit moest namelijk eerst overlegd worden

Dankzij het brute optreden van mijn pa

werd er voorgekozen om het toch maar te laten doen door een andere verpleegkundige

Na 2 uur waren de ergste verkrampingen weg

Maar ik heb daarna nooit meer Haldol geslikt, ik geloof dat ik zoiets kreeg als Risperdal, maar dat weet ik niet meer 100% zeker