Partyflock

Forumonderwerp · 818839
Waarschuw beheerder
Ik zat es ff te zoeken op "vergeten artiesten" en ik vond 1 topic waar al een hele tijd niet op was gereageerd, dus ik dacht "laat ik es een nieuwe aanmaken"

Nu is het de bedoeling dat hier in dit topic het gevoel wordt opgewekt van "aaaaah, die goeie ouwe tijd..."

Wanneer er vragen zijn over bepaalde tracks/artiesten dan kan dat hier. Ik zeg niet dat ik overal een antwoord op heb, maar met zn allen komen we er vast wel uit.(zie PF's most wanted hardcoretrack)

Zelf wil ik graag weten wie Low Q was. Ik heb er 1 track van op Earthquake III genaamd "I don't want your love"
Verder is ie voor zover ik weet niet op plaat uitgebracht..
Anders ben ik er bij deze naar op zoek:P

Verder wil ik Partyflock nog ff herinneren aan een aantal artiesten zoals Dj Sim, Psylocke, T-wisted, Dano, Mutoïd(ook sim en ->), Guitar Rob(later Virus), Holographic(critical mass) en nou moet ik ophouden anders is alles al genoemd :P

Eendagsvliegen die je verder nooit weer hebt gehoord, of gewoon een track van een bekende artiest die nooit een hit is geworden, alles is welkom :)

Gaat uw gang :)

En voor de mensen die het leuk vinden om te muggeziften of ouwehoeren; je doet je best maar, zolang het topic er maar niet al te veel door wordt vervuild

(aantal keer geëdit)
laatste aanpassing

Artiest Terrex
Waarschuw beheerder
Tracklisting:
1 Haardcore Hakken (5:00)
2 Musical Vandals Hoppa (4:31)
3 Rotzooi Poep Op Je Buik (3:14)
4 Underground Nation Of Rotterdam Ik Wil Dansen (4:15)
5 Prophet, The Egotrip (Ikke) (4:45)
6 De Vakantieman Gezellag He (3:31)
7 Vitamin Alice In Donderland (3:46)
8 De Gabbers Rubbish (3:31)
9 R.I.S.P. Tieten Van Rotterdam (3:44)
10 Euromasters Alles Naar De Kl##te (2:58)
11 Hairspray i.s.m. De Gabbers Best Wel Kut (Kut Mix) (3:54)
12 De Gabbers Wakker Worre (4:05)
13 Rennuh Woef! Woef! (3:16)
14 Euromasters Houw Je Bek (3:15)
15 Oochie Coochie Cartoon Club Pin-Ochio (4:02)
16 Haardcore Jolly Jumper (4:37)
17 De Gabbers Matje (4:11)
18 Euromasters Noiken In De Koiken (3:06)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat is em,vandaar dat ik gabber altijd bestempelde als nederlanstalige hardcore:D

zeg vakantiepoot met je apegezicht het is zeker kutweer! :lol: geweldig
kan me ook iets herrineren van gabbers aan de linkerkant...etc
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Gezellig he Vakantie man!~!!

Kutje Likke Likke Ja Ja Ja!!JA!

Waarschuw beheerder
amsterdam 0 points:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 23:24:
Prophet, The Egotrip (Ikke)

ikke ikke ikke :)
Waarschuw beheerder
RMB - Spring (geen 'jump'style , maar lente....)
Waarschuw beheerder
RMB is de shit B)

ben nog steeds :lief: op Redemption

Waarschuw beheerder
die clip heb ik nog:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op woensdag 21 maart 2007 om 22:19:
Hollands Hakkûh

Heb k nog op origineel cassette bandje :lol: was echt vette shit :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op donderdag 22 maart 2007 om 18:51:
RMB is de shit

ben nog steeds op Redemption

Vette platen zijn dat, welke stijl valt dat onder?
Die maken zeker geen platen meer?
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D.J. Danny op donderdag 15 maart 2007 om 13:32:
Gister weer 's gedraaid :

Alice D.in Wonderland....(heel oud)

Maar te goed gewoon.. Nouhan = held. :yes:

Hoorde "I miss Jimmy" van Lownoise.. had ik nog nooit gehoord. Geil eerlijk gezegd wel een beetje op die track. Leuk voor een feestje binnenkort om eens op te zetten. Trackie heeft dezelfde gitaarsample als Speedcity maar dan erg leuk uitgewerkt, vind het een lekkere drive. :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 maart 2007 om 18:28:
ken je die niet? "

in amsterdam niets ervan goed muziek uit rotterdam
hier ben je wat,geen grote boer
mooie meisjes mooie grieten allemaal met dikke tieten
wat ik wil en wat ik ruik is poep op je buik...

Geweldig ja :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op donderdag 22 maart 2007 om 20:12:
Hoorde "I miss Jimmy" van Lownoise.. had ik nog nooit gehoord.

ik wilde net posten dat ik hetzelfde heb met een track van charly lownoise die op turn up the bass staat. Die is zoo origineel, echt cool gewoon (waarschijnlijk is het dezelfde, zal binnenkort es checken waar ie op staat). Maar ik zocht hem net op discogs, maar kan hem nergens vinden. En ik weet toch vrij zeker dat ie niet als "I miss Jimmy" op TUTB staat..
Die variantjes op dat melodietje telkens, echt stoer. Lijkt me cool om ook es te doen; een track maken met in elke pattern weer een andere melodie, maar dat het toch 1 geheel is.

Edit: Damn, ik zie het al: die staat op een bandje van House Force Vol 1 die ik van meneer Xeno heb gekregen ooit.
Jaja, ik heb nog een echte cassettespeler in mn auto B)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Om welke track gaat het dan?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Charly Lownoise - I miss Jimmy
Waarschuw beheerder
Oh toch dezelfde :)
Waarschuw beheerder
Hij staat als "I miss Jimi" vermeld trouwens

"I Miss Jimi" is known in America as "That Guitar Track", and a very important part of the early 90's rave scene. A kind of ode' to Jimi Hendrix "Star-Spangled Banner", this was the start of a good portion of early sets because of its long intro, which just was an electronic guitar solo. Very original and climatic. It is a Gabba Hardcore track that did the 170 B.P.M. thing, but when played at -8, it was very useful to say the least. A hard kick drum with a sped up loop of 'Rebel Without A Pause' helped push this one into the collective memories of everyone that heard it...

Maar is die gitaar dan gewoon gesampled? Het klinkt wel een beetje alsof ie bewerkt is, maar met een electronische gitaar kun je natuurlijk ook al heel veel..
Waarschuw beheerder
Volgens mij heeft hij gewoon uit een solo van Jim gesampled.
Waarschuw beheerder
donateur
Onlangs heb ik een live set van RMB @ Mayday 1994 gedownload. :D

http://www.megaupload.com/nl/?d=27BDUMI1

Ik ken alleen Redemption en The Place To Be. Iemand die de namen van de andere tracks weet?

Uitspraak van megalomania op donderdag 22 maart 2007 om 21:26:
Jaja, ik heb nog een echte cassettespeler in mn auto B)

Ik dacht altijd dat ik de enige was. ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wilde net posten dat ik hetzelfde heb met een track van charly lownoise die op turn up the bass staat. Die is zoo origineel, echt cool gewoon (waarschijnlijk is het dezelfde, zal binnenkort es checken waar ie op staat).

Dat is speedcity dus die je bedoeld. Die I Miss Jimi heb ik ooit op vinyl gehad. Ik vond er eerlijk gezegd niet zo heel veel aan.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op donderdag 22 maart 2007 om 22:20:
Ik dacht altijd dat ik de enige was.

ik hoor steedsw meer mensen die het terugnemen....een cassette slaat niet zo snel over he als je over drempels vliegt enzo .....:lol:

Waarschuw beheerder
Ik ken alleen Redemption en The Place To Be. Iemand die de namen van de andere tracks weet?

Die 2e is volgens mij Experience
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 maart 2007 om 22:42:
Dat is speedcity dus die je bedoeld.

Speedcity staat idd op een TUTB, I miss Jimmy niet. De omschrijving klopt wel. Die sample van Night of the living bassheads wordt idd ook gebruikt.

Hoop dat ze hem in de Melkweg live doen. Blijft 1 van hun vetste platen. :yes:

Waarschuw beheerder
geen hardcore,maar heeft iemand hier een mp3 van?
ik ben me cd singles kwijt:cry:

heerlijke track uit de oude doos :lief:

First Contact - I Call Upon
ik zoek ook van het zelfde label
cyberia-albatross
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 maart 2007 om 22:42:
Dat is speedcity dus die je bedoeld

Edit: Damn, ik zie het al: die staat op een bandje van House Force Vol 1 die ik van meneer Xeno heb gekregen ooit.
Jaja, ik heb nog een echte cassettespeler in mn auto

ik was in de war ;) ik heb ook alle delen van TUTB op bandje. 1 grote berg bandjes altijd in dat autootje, waar dus die van House Force ook tussen zat. t was dus wel I miss Jimi (y)
Waarschuw beheerder
dat ook :D Toen ik alle bandjes had, moest ik ook alle cd's hebben. Toevallig kon ik ze allemaal overnemen voor 100 euro in nieuwstaat (y) Nu eigenlijk de houseparty en move the house reeks ook nog ff :P
Waarschuw beheerder
ben ff ouwe uk-hardcore aan t checken, kom ik erachter dat dj paul ook een complete melodie heeft gesampled. Op zich niet verrassend, want dat heeft ie wel meer gedaan, maar toch.

dj paul-don't leave me alone

vind ik deze een stuk beter :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zoek de titels van twee early hardcore tracks. Heb het reeds in het "Hoe heet dit nummer topic" gevraagd maar tot nu toe geen reacties.

http://www.badongo.com/nl/file/2530721

http://www.badongo.com/nl/file/2530737

De eerste komt uit de Loladamusica documentaire van de VPRO over gabbers (1995). De tweede uit een set van Pavo uit 1993.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Onlangs heb ik een live set van RMB @ Mayday 1994 gedownload.

Matisse
Chakka Chakka
Place to Be
Redemption (Love Nation Mix)

Ken de andere ook wel maar moet echt even graven naar de titel. Jammer dat het setje zo kort is. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op vrijdag 23 maart 2007 om 19:37:
Ik zoek de titels van twee early hardcore tracks. Heb het reeds in het "Hoe heet dit nummer topic" gevraagd maar tot nu toe geen reacties.

http://www.badongo.com/nl/file/2530721

http://www.badongo.com/nl/file/2530737

De eerste komt uit de Loladamusica documentaire van de VPRO over gabbers (1995). De tweede uit een set van Pavo uit 1993.laatste aanpassing 23 maart 2007 20:07

Ik ken ze ook niet, sorry. Als je die tweede weet dan zou ik het overigens wel graag van je horen. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik kan ze niet eens downloaden. Hij doet moeilijk om die code, terwijl die toch echt goed is.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knoalster op vrijdag 23 maart 2007 om 20:13:
Matisse
Chakka Chakka
Place to Be
Redemption (Love Nation Mix)

Ken de andere ook wel maar moet echt even graven naar de titel. Jammer dat het setje zo kort is. ;)

(y) :D Is die andere track misschien Experience zoals StimmenFieber zei? En zeker jammer dat het een korte set is. Kort maar krachtig. :D

Uitspraak van DJ Sequence op vrijdag 23 maart 2007 om 20:15:
Ik ken ze ook niet, sorry.

Als jij het ook al niet weet. ;p Maar bedankt voor het luisteren. (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RuffEd op vrijdag 23 maart 2007 om 20:27:
Als jij het ook al niet weet. ;p Maar bedankt voor het luisteren.

Die 2e doet het niet. Die eerste ken ik. Ik ga even in mijn geheugen graven:

Uranium - Rippin' Off Wax

2e doet het nu ook. Die heb ik nog nooit gehoord.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 22:18:
Uranium - Rippin' Off Wax

:D Geweldig. Bedankt. (y) :D

Zie op Discogs dat deze track alleen op de cd Terrordrome IV staat en die heb ik nooit gehad. In die tijd kocht ik zelf vooral platen en weinig cd's. Die leende ik van vrienden, maar deze had niemand. De producer zegt mij ook niets. Apart dat juist zo'n relatief onbekende, maar wel retevette, track in die VPRO docu zat.

Waarschuw beheerder
Tja toen ik hem hoorde, had ik direct zoiets van: volgens mij is dit een mokum. Ff op discogs gespeurd, maar daar kwam ik niks tegen wat me bekend leek. Toen de terrordrome cd's erbij gepakt en daar zag ik een track met 'wax' daarin. Dus dacht: dat zal hem wel zijn en ja hoor. Als je die terrordrome 4 niet hebt moet je die echt aanschaffen. Echt een supervette cd. Heb ik destijds al aangeschaft dacht ik. Ook een van de beste gabbercd's die ik heb.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op vrijdag 23 maart 2007 om 11:13:
ben ff ouwe uk-hardcore aan t checken, kom ik erachter dat dj paul ook een complete melodie heeft gesampled. Op zich niet verrassend, want dat heeft ie wel meer gedaan, maar toch.

dj paul-don't leave me alone

vind ik deze een stuk beter

'Don't leave me alone' is ook zo'n DJ Paul-track waar geluid + melodie compleet gejat zijn uit een Engelse hardcore/breakbeatplaat.

Buzz Fuzz heeft trouwens ook ENORM veel gejat...hoorde gister op de radio toevallig het origineel van 'Nu Year' voorbijkomen, de melodie kwam me ineens zo bekend voor ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 22 maart 2007 om 23:01:
First Contact - I Call Upon
ik zoek ook van het zelfde label
cyberia-albatrosslaatste aanpassing 22 maart 2007 23:09

:cry:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 22:47:
Als je die terrordrome 4 niet hebt moet je die echt aanschaffen. Echt een supervette cd.

Idd, had hem destijds op bandje. Was toen 12 ofzo en kreeg elke keer de kriebels van "Zum Kotzen". Jammer dat ik maar 1 bandje vol had gekopieerd, want volgens mij heb ik lang niet alle vette nummers gekopieerd destijds..
Search & Destroy - reach the sky (remix) doet me ook altijd weer an die tijd denken. Heerlijk happy :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van megalomania op zaterdag 24 maart 2007 om 09:27:
maar die is wel vet!

idd
of het geript is of niet boeid me niks, Nu Year is gewoon een supervet nummer :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Ranged op vrijdag 23 maart 2007 om 23:06:
Buzz Fuzz heeft trouwens ook ENORM veel gejat...hoorde gister op de radio toevallig het origineel van 'Nu Year' voorbijkomen, de melodie kwam me ineens zo bekend voor

Je kunt je afvragen waarbij je grotere bedenkingen moet hebben.... óf bij het feest dat hij die gebruikt heeft óf het feit dat je het origineel niet kent. ;):P
Waarschuw beheerder
Onlangs heb ik een live set van RMB @ Mayday 1994 gedownload. :D

Wow wat is dit een vette set zeg! Als je hier niet vrolijk van word dan weet ik het ook niet meer :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Ranged op vrijdag 23 maart 2007 om 23:06:
'Don't leave me alone' is ook zo'n DJ Paul-track waar geluid + melodie compleet gejat zijn uit een Engelse hardcore/breakbeatplaat.

Buzz Fuzz heeft trouwens ook ENORM veel gejat...hoorde gister op de radio toevallig het origineel van 'Nu Year' voorbijkomen, de melodie kwam me ineens zo bekend voor

ik vind het zo vet dat op de nieuwe masters of ceremony plaat de a2 een soort distrack is
naar lui die dingetjes van neophyte/ea/moc hebben gejat

en de a1 is de hele break afkomstig van een U2 track

briljant
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jlls op zaterdag 24 maart 2007 om 13:44:
ik vind het zo vet dat op de nieuwe masters of ceremony plaat de a2 een soort distrack is
naar lui die dingetjes van neophyte/ea/moc hebben gejat

en de a1 is de hele break afkomstig van een U2 track

briljant

:D
Waarschuw beheerder
idd hypocrisie..

Maar das net zoiets als dat je stoere samples gebruikt waarin gezegd wordt dat JIJ de beste bent oid. Spreek het dan zelf in :P
Waarschuw beheerder
Heb mezelf trouwens ook wel es aan iets soortgelijks schuldig aan gemaakt, maar dat ff terzijde O:)

Sommige stukken klinken gewoon ontzettend lekker met een hardcorekick ernaast, maar als het dan uitgebracht wordt vind ik eigenlijk wel dat het een soort whitelabel/bootlegachtig iets moet zijn..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 23 maart 2007 om 22:47:
Toen de terrordrome cd's erbij gepakt en daar zag ik een track met 'wax' daarin. Dus dacht: dat zal hem wel zijn en ja hoor.

:D

Staan idd veel vette tracks op Terrordrome 4. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ Sequence op zaterdag 24 maart 2007 om 11:18:
óf bij het feest dat hij die gebruikt heeft

Huh feest? Mis ik iets... :$