1239x bekeken
wie doet dus niet heeft
hier aan karate
welke band
en welk soort karate , ben wel erg beniewd.
die 1e zin begrijp ik niet helemaal. volgens mij heb ik groene band ofzo. toen ik 10 was ofzo. geen idee meer. is ook niet belangrijk.
en welk soort karate
Onderwaterkarate
ik bedoelt wie doet hier aan karate , en niet heeft gedaan in het verleden bedoel ik
Uhhh....
Uhhh....
nog een beetje dronken,
ik bedoel dat je hier niet van die onzin verhalen krijt zoals die sate hihihih
Brief History of Karate Sate
![Bron: http://www.usna.edu/KarateClub/images/karate.gif [img width=294 height=197 cacheid=00138c6d001e32a9dff6e4ce1a010431f3]http://www.usna.edu/KarateClub/images/karate.gif[/img]](/images/cache/00138c6d001e32a9dff6e4ce1a010431f3)
Karate Sate(Empty or more properly "Void" Hand) is a very generic term that generally refers to many of the martial arts originated in Japan or Okinawa and the snackbar There are many different styles of Karate; some being part of the fighting arts utilized in the past by ancient Samurai warriors and some being the fighting arts developed in the past by oppressed commoners. Some of the different Karate styles are named after the region (village) they were developed and practiced in. Others are named after the style originator, who many times incorporated new techniques or philosophies with an already existing style to “create” a new style of Karate, and yet other Karate styles are named after the clan or family who developed and practiced them.
Although Karate Sate literally means “Patat Sate”, many different types of ancient weaponry (non firearms) are taught as part of Karate instruction. Some of these weapons, such as the spear, sword Frituur and archery, are part of the Samurai heritage, while others such as the tonfa, sai and nunchucka are thought to have perhaps originally been farming tools converted to weapon use by commoners, who were not permitted to possess military weaponry.
During the last century, Karate Sate training was essential to develop the necessary military skills required of the Japanese military, but as firearms became the primary weapon of the world’s armed forces, less emphasis was placed on the military aspects of Karate training and the focus of Karate became that of providing a vehicle for the individual self-improvement of the practitioner. Sporting derivatives of Karate also enjoy vast popularity and range from “point fighting” to exciting full-contact fighting competitions such as K-1.
Modern Karate training can provide the practitioner with good self-defense skills, self-discipline and self-confidence while also being an excellent form of physical exercise, depending on the specific training goals of the student and the particular orientation of the instructor.
Karate Sate(Empty or more properly "Void" Hand) is a very generic term that generally refers to many of the martial arts originated in Japan or Okinawa and the snackbar There are many different styles of Karate; some being part of the fighting arts utilized in the past by ancient Samurai warriors and some being the fighting arts developed in the past by oppressed commoners. Some of the different Karate styles are named after the region (village) they were developed and practiced in. Others are named after the style originator, who many times incorporated new techniques or philosophies with an already existing style to “create” a new style of Karate, and yet other Karate styles are named after the clan or family who developed and practiced them.
Although Karate Sate literally means “Patat Sate”, many different types of ancient weaponry (non firearms) are taught as part of Karate instruction. Some of these weapons, such as the spear, sword Frituur and archery, are part of the Samurai heritage, while others such as the tonfa, sai and nunchucka are thought to have perhaps originally been farming tools converted to weapon use by commoners, who were not permitted to possess military weaponry.
During the last century, Karate Sate training was essential to develop the necessary military skills required of the Japanese military, but as firearms became the primary weapon of the world’s armed forces, less emphasis was placed on the military aspects of Karate training and the focus of Karate became that of providing a vehicle for the individual self-improvement of the practitioner. Sporting derivatives of Karate also enjoy vast popularity and range from “point fighting” to exciting full-contact fighting competitions such as K-1.
Modern Karate training can provide the practitioner with good self-defense skills, self-discipline and self-confidence while also being an excellent form of physical exercise, depending on the specific training goals of the student and the particular orientation of the instructor.
Kumite is tegenover 1 of meerdere tegenstanders aanvallen blokkeren en daarna counteren dmv 1 of meerdere bewegingen.
En dan improviceren of via een vast patroon?
verschilt per les
Ik heb kyokushinkai karate gedaan, ik was blauwe band
goedzo is doe het nog steeds ben poosje gestopt maar ben nu weer goed bezig moet voor zwart maar ja dat haal je ook niet zomaar,
he mensen verder top leuke opmerkingen
ga zo door leuk om te lezen
Welke band heb je inmiddels
1ste kyu das dus de laatse bruine band
je hebt dus
wit, geel, orange, groen, blauw, bruin, bruin, bruin en daarna zwart,
dus dat kwijg ik hierna, maar ja datkrijg je ook niet zomaar hoor
hoe zit dat bij jou dan
Heb 10 jaar shotokan karate beoefend. Had de blauwe band, ik ging maar 1 keer trainen in de week, als ik 2 of meer keer zou trainen in de week dan zou ik een hogere band gehaald hebben.
In 10 jaar kun je toch makkelijk een hogere band dan blauw halen? Ook al train je maar 1 keer in de week.
Ik heb 13 jaar Wado-Ryu gedaan en wij hadden ook zo'n 2 keer per jaar examen. Ik had na een jaar of 8 (geloof ik) de 1ste kyu (1 van de 2 blauwe banden mocht ik overslaan).
Ik ben nooit voor 1ste dan gegaan. Mn sensei gaf maar 1 keer in de week bij ons les en je moest een trainingsmaatje hebben van hetzelfde niveau en lengte (staat beter en komt mooier uit tijdens de kumite's) en die was er niet.
donateur
Ik heb 10 jaar Shotokan (KBN) gedaan (1e dan), binnenkort wil ik weer beginnen..
Welke stijl doe jij dan alfredjodocus?
je hebt dus
wit, geel, orange, groen, blauw, bruin, bruin, bruin en daarna zwart,
3 keer bruin??! Dat hebben wij niet:
verder precies hetzelfde ik heb nu ook bruine band
laatste aanpassing
kyokushinkai eerst kyu was een poosje gestopt en pak nu de draat weer op dus op naar 1ste dan maar ja dat heb je ook niet zomaar en , zijn nu ander examen regels dus das ff wennen
onze sportschool moet je gevraagd worden door de sensei
en tuurlijk moet je er klaar voor zijn anders sta je beetje voor lul toch maar succes met je examen
en tuurlijk moet je er klaar voor zijn anders sta je beetje voor lul toch maar succes met je examen
Lijkt mij ook, alleen bij sommige sportscholen doet men 1 jaar tussen de 1e Kyu en 1e Dan. Dit is officieel ook de periode maar als je ze dan ziet staan...
Je zwarte band moet je echt verdienen, je moet er voor werken en dat mis ik toch wel bij sommigen
donateur
Kyokushin karate, blauw met zwarte streep(7e kyu)
Heb dus nog maar 3 keer examen gedaan, doe het ook pas ongeveer 1.5 jaar.
Achteraf had ik veel eerder op karate willen gaan, nooit geweten dat het zo leuk is
Heb dus nog maar 3 keer examen gedaan, doe het ook pas ongeveer 1.5 jaar.
Achteraf had ik veel eerder op karate willen gaan, nooit geweten dat het zo leuk is
he san marco is alleen maar goed tussen die hooge banden traien, leer je snel
Dat ben ik volledig met je eens. Alleen is het niveau vaak niet bij te houden.
Mijn 1e bloedneus is ook een feit
Dus binnen 6 jaar heb jij bruin gehaald. Hoe vaak train je in de week? Ik 2 keer op dit moment.
laatste aanpassing
Kun je zomaar een bepaalde band overslaan?
bij mijn vereniging niet...ligt eraan wat je er voor gedaan hebt, maar bij ons gebeurt dat niet zomaar
Zo niet, waarom sla je zwart dan niet over?
*zucht*
ik was gewoon goed hahahaah , nee ik trainde heel veel dus heb ik gewoon 2 examens in 1 gedaan toen ik net begon trainde ik al 4 uur in de week en ja dan gaat het snel, ach ja en wat die zwarte band betreft diekopen we toch gewoon hahahahah , nee daar gaat zoveel aan vooraf,
dan moet je echt de beste zijn hahahahahah
dan moet je echt de beste zijn hahahahahah
1, 2 , 3 ,4 , 5 ,6 en zo tot 10
dat weet ik
met 1 vinger in je neus echt waar je hebt het zo
En waar moet ik die andere vinger laten dan
Ik ben er volop mee bezig. Ik oefen elke dag de 1e kata zowiezo.
Het is alleen vrij lastig met al die Japanse benamingen. Ik kan de link bij de meeste woorden nog niet leggen.
Alle verdere tips zijn welkom btw
laatste aanpassing
Wie wilt er een potje sparren?
Geile band? Maar dan heb ik die eigenlijk al 10 jaar in mijn kast liggen
Qua hogere banders zit het wel in orde dan. Zijn vrijwel alleen maar hoge banders.
Ik zag dat voordat je voor geel examen doet, ook eerst examen moet doen voor de 8,9 en 10 kyu. Kan je dit gewoon overslaan? Hoe werkt dat precies?
7 jaar sotokan heb me 4e kye behaald hierin (blauwe band) en ben toen kyokushin karate gaan doen> gestart met een wit touwtje> nu na 8 jaar bezig te zijn heb nu eveneens 4e kye (hierzo is dat groen)
laatste aanpassing
overslaan doe je eigenlijk niet je doet gewoon 2 keer examen in een maar ja das vaak als je onder aan begint iddg dat had ik ik ging van niet wit naar orange goed he , maar ja ieder zijn ding
sparren waaar?? ik wil het wel zien hoor, ik ga 4 dec wedstrijd kijken in denhaag , wie doet er hier ook wedstrijden
sparren waaar?? ik wil het wel zien hoor, ik ga 4 dec wedstrijd kijken in denhaag , wie doet er hier ook wedstrijden
ik ga 4 dec wedstrijd kijken in denhaag
Ik hoop niet dat je dat Muay Thai gala bedoelt waar Pajunsuk en Buakaw zouden vechten. Dat was ten eerste al verplaatst naar Almere en op 3 december.
Maar nu is het helemaal afgelast.
nooit aan karate gedaan wel tegen karateka's gevochten !!!
en heb de 1e dan gekregen uit respect, wel appart om dat ineens te krijgen, want dat had ik echt nooit verwacht!
Dus jij vocht tegen (Kyokushin) karateka's en om de één of andere reden gaven ze jou in één keer de 1e Dan? Ik weet niet hoor, maar ik vind dit maar een vaag verhaal, weet je zeker dat je hem achteraf niet uit zijn tas hebt gepikt?
Dus jij vocht tegen (Kyokushin) karateka's en om de één of andere reden gaven ze jou in één keer de 1e Dan? Ik weet niet hoor, maar ik vind dit maar een vaag verhaal, weet je zeker dat je hem achteraf niet uit zijn tas hebt gepikt?
hahahaha gepikt ja goeie hahaahhah
Ik hoop niet dat je dat Muay Thai gala bedoelt waar Pajunsuk en Buakaw zouden vechten. Dat was ten eerste al verplaatst naar Almere en op 3 december.
Maar nu is het helemaal afgelast
nee het is geen gala en zijn gewoon kleine wedstijdjes denk ik dat meisje gaat voor het eerst en ik wil wel is zien wat voor wijfies daar rond lopen kan ik alvast kijken als ik snel ga hahaha
nee het is geen gala en zijn gewoon kleine wedstijdjes denk ik dat meisje gaat voor het eerst en ik wil wel is zien wat voor wijfies daar rond lopen kan ik alvast kijken als ik snel ga hahaha
Oooh, oke.
Was lullig geweest als je naar die van Stallion Promotions wilde gaan.
Graag gedaan!
jullie hebben het alleen maar over examens maar doet hier ook nog iemand aan wedstrijden op kyokushin regels??? en zo ja waar en welke das veel spannender om over te praten
maar doet hier ook nog iemand aan wedstrijden op kyokushin regels???
Heb zo'n twintigtal Kyokushinwedstrijden achter de rug, maar de laatste is wel een jaartje geleden, ik heb toen mijn knie (weer) verdraaid namelijk.
In de toekomst, waarschijnlijk als ik mijn 1e Dan heb behaald, wil ik weer actief gaan deelnemen aan toernooien
Heb zo'n twintigtal Kyokushinwedstrijden achter de rug, maar de laatste is wel een jaartje geleden, ik heb toen mijn knie (weer) verdraaid namelijk.
In de toekomst, waarschijnlijk als ik mijn 1e Dan heb behaald, wil ik weer actief gaan deelnemen aan toernooien
welke sportschool train je dan en welke bond vat tie onder?
laatste aanpassing
Heb zo'n twintigtal Kyokushinwedstrijden achter de rug
welke gewichtsklasse zit je en hoeveel weeg jij zelf?
welke sportschool train je dan en welke bond vat tie onder?
www.karateclubnoritsu.nl, deze valt onder de N.K.A. (Nederlandse Karate Associatie) en deze valt op zich weer onder de I.F.K. (International Federation of Karate) van Hanhi Steve Arneil.
welke gewichtsklasse zit je en hoeveel weeg jij zelf?
Ik weeg momenteel 84,5, dus net bij de zwaargewichten. De meeste toernooien heb ik gevochten in het middelgewicht.
En jij?
En jij?
ik train bij kamakura kyokushin karate>> valt onder IBK (international Budo Kai)
Hoeveel Kyokushin leden heeft Kamakura?
het is een komen en gaan van leerlingen. ik zou niet specifiek getal kunnen zeggen.. maar er zijn genoeg leden die aljaar en dag trainen..
Hoe lang doe je het zelf al en hoe vaak in de week?
ik train 2 daagjes in de week kyokushin karate ben nu met me 8ste jaar bezig
daarnaast doe ik 3 dagen kickboksen sinds een jaar of 2
donateur
Deed jij daar aan mee?
nee ik was niet klaar voor ik had twee jaar niet gevochten en zat in maart nog op 98 kilo!! dus gelijk zware grote jongens en alleen nog maar jeugdpartijen op me naam. ik had toen voor mezelf besloten ff jaartje te w8ten. Ik heb afgelopen jaar 10 partijen op kyokushin regels geknokt om zo weer de feeling te krijgen en mezelf fysiek en mentaal voor te bereiden op het EK.. Ik zal in maart naar verwachting -80 kilo wegen (ben nu al 11 kilo lichter dan toen) en dus middelgewichtsklasse uitkomen.. gaat de -80 niet lukken dan zal ik mezelf naar 95 kilo brengen en op dat gewicht met de zwaargewichten meedoen.
ga jij ook meedoen?
laatste aanpassing
donateur
Ik zal in maart naar verwachting -80 kilo wegen (ben nu al 11 kilo lichter dan toen) en dus middelgewichtsklasse uitkomen..
Waarschijnlijk zal ik je dan wel zien vechten, indien je werkelijk mee doet.
Voor mezelf vind ik wedstrijden maar niks, maar om te kijken super.
Misschien ooit in de toekomst, maar voorlopig niet.
nooit aan karate gedaan wel tegen karateka's gevochten !!!
en heb de 1e dan gekregen uit respect, wel appart om dat ineens te krijgen, want dat had ik echt nooit verwacht!
waren leuke partijen Nick en Sjoerd!!!
jijweer...