DJ SIM & Dj Weirdo - Youngh Birds
toen ik naar thunderdome in de rai was, en in de early zala binnenkwam wist ik niet wat ik zag, die plaat werd gedraaid, en je zag echt weer een heele zaal uit hun dak gaan in ausie's, dat moment zal ik nooit vergeeten *kippenvel*.
Zulke toppers zijn het anders niet. Drop It is een kutplaat, en die andere 2 zijn ook geen superplaten. Er zijn genoeg hardcoreplaten die stukken beter zijn. Helaas zien de personen, die weinig met hardcore bezig zijn, dat nog niet in.
Zulke toppers zijn het anders niet. Drop It is een kutplaat, en die andere 2 zijn ook geen superplaten. Er zijn genoeg hardcoreplaten die stukken beter zijn. Helaas zien de personen, die weinig met hardcore bezig zijn, dat nog niet in.
Drop it is tegenwoordig ineens een hit, vroeger werd hij nooit gedraaid.
Big Boys don't cry
Toppers zijn het wel. Terminste vroeger toen hardcore in was en nu ook nog wel. Waarom zijn die plaatjes erg wanted?laatste aanpassing 15 oktober 2005 02:06
Die plaatjes zijn wanted omdat ze de laatste paar jaar grijsgedraaid worden. Paar jaar terug kon je ze alle 3 nog voor 10 euro of minder krijgen. Dat zegt mij al meer dan genoeg. Ze zijn alle 3 een hype, daarom zijn ze zo wanted.
Voor 10 euro zal je denk ik geluk mee moeten hebben. Een gast uit Rotterdam had altijd een kraampje op platenbeurzen en volgens mij lag die drop it, niet voor 2 tientjes.
Ik kan me nog herrineren dat je rond 2001 alle pengoplaten voor een tientje al had (guldens dus). Niemand was destijds geinteresseerd in die happy hardcoredingen. Sommige pengo's kon je haast voor nog geen 5 piek kwijtraken, kan ik me herrineren. Young Birds kon je voor 2003 ook wel vinden voor 15 euro of minder (diverse malen tegengekomen). Heb in 2002 drop it in nieuwstaat voor 7 euro op de beurs gezien. Ik greep er niet alleen overheen (zag hem wel, maar schonk er geen aandacht aan). Meerdere deden dat toen niet. De echte classics was die kerel toen meteen kwijt, maar die Drop It lag tot een uur of 12 ofzo toen in de bakken. Maja toen werden ze vrijwel niet gedraaid (of helemaal niet), dus mensen toonden geen interesse. En moet je nu zien. Dus kan maar 1 ding betekenen waarom ze nu zo duur zijn: het is een hype. Over 2 jaar hoor je ze niet meer, en dan keldert de prijs vanzelf wel weer naar een bepaald dieptepunt.
Overigens is Young Birds natuurlijk van DJ Weirdo & Dr. Phil Omanski. Dus dat zegt ook alweer genoeg over de hardcorekennis van mensen die in dit topic reply's plaatsen.laatste aanpassing 15 oktober 2005 10:13
Vroeger, ergens in 2000, waren ook early rave platen best prijzig. (zoals Brand New Dance voor 45 piek, TD 4 EP van Buzz fuzz voor 75 piek) Tis idd een hype, maar die hype is langer dan men denkt. Anders was het in die tijd ook geen grof geld gelegd voor een plaatje.
Klopt... op een gegeven moment werden zelfs alle oude voorraden oude Dwarfs e.d. voor 2 gulden het stuk verkocht op ID&T feestjes. Heb toen ook de laatste missende, ondanks de mindere productie-lwaliteit, aangevuld.
Dat klopt. Maar die platen die je nu opnoemt, kun je altijd draaien. Happy hardcore is de laatste tijd echt weer in. Een goede kameraad van mij is een DJ, waarbij hij allerlei soorten muziek draait. Toen hij begon (rond 2001) draaide hij eigenlijk nooit happy hardcore, maar opeens kwam die rage weer opzetten, en nu is het eigenlijk weer hot. Je kunt het ook wel merken aan uitgebrachte cd's. Opeens worden al die oude happy hardcoredingetjes weer uit het stof gehaald.