Partyflock
 
Forumonderwerp · 816028
 
Een directe collega van mij "doet mee" met de Rammadan. Zij is marrokaanse...

Ik heb er respect voor dat mensen zo achter hun keuze staan... :)
Laat duidelijk zijn, het zou niks voor mij zijn...:p En ook de Islam vind ik niet altijd even okay...
Maar de mensen die deze keuze maken, staan er wel achter...Ik heb met haar gesproken...en ik vind het wel knap...Ze werkt gewoon de hele dag...ik zou hartstikke gammel worden als ik pas om half 8 s'avonds mag eten en drinken...

Ga nou niet allerlei negatieve dingen opnoemen, of wat dan ook...want daar gaat het me niet om...Het gaat me om de pittige keuze die mensen maken..;)
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Angeline op donderdag 13 oktober 2005 om 15:29:
ramadan is alleen maar iets goeds, wat veel mensen niet begrijpen, verdiep je er wat meer in voor je een discussie aangaat

:respect:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 12:31:
maar ik ben bang dat het voor een groot deel van de kudde teveel moeite is op je post te lezen (teveel woorden)laatste aanpassing 13 oktober 2005 15:37

Ik weet het,het gaat ook om een groep mensen die ze niet mogen dus waarom lezen?
Uitspraak van O:) ! op donderdag 13 oktober 2005 om 18:53:
onzin.. t is echtniet goed voor je lichaam!

lees even mijn link..
Uitspraak van O:) ! op donderdag 13 oktober 2005 om 18:53:
Net als de Noordelingen ook het carnaval achterlijk vinden

ook onzin..

Nou nee hoor,doe eens huiswerk,het vasten slaat men over,alleen het zuipen en hossen word overgenomen,maar tot nu toe heb ik nog nooit de leut gezien in mannen met vrouwenkleren en plastic voorbindtieten.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 21:45:
ramadan opkutte met die onzin! als je dat doet doe dat dan lekker binnen je eigen huis~!

tuurlijk en dan niet werken en naar school en dan weer daar de kat over gooien...lul niet.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 22:09:
En ik vind wel dat je er iemand mee lastig valt als je zelf niet hygiënisch genoeg bent en op deze manier iemands gezondheid in gevaar brengt

Denk dat je handen niet onder bloed mogen zitten,je moet volgens mij i.v.m aids handschoenen dragen.
Daarnaast is reinigen met water niet verkeerd en ongeparfumeerde zeep ook niet.

(quote op een ander bericht is verwijderd)


dat vreten hebben we zelf bedacht.
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 22:20:
begrijp er niks van, stuur dan geld op ofzo naar die landen hebben ze meer aan dan dat jij kilometers verder op niks gaat zitten eten overdag

word ook gedaan,weer mijn link niet gelezen.
men geeft arme mensen giften,kleed ze of geeft ze te eten.
men geeft een derde van dat jaar gespaarde of verdiende vermogen aan de armen,verdelen dus...goede doelen enzo.
laatste aanpassing door een beheerder
Uitspraak van Aida op donderdag 13 oktober 2005 om 13:24:
Dus jij wilt zeggen dat de mensen in Afrika hun hele leven nog NIETS te eten hebben gehad

waarom dnek je dat ze dood gaan :frusty:
als je nooit eet en leeft op water is het enige wat ze je kunnen geven een zoutoplossing, geen big mac :s
 
Uitspraak van verwijderd op donderdag 13 oktober 2005 om 11:49:
Net als de Noordelingen ook het carnaval achterlijk vinden,het zuipen en het verkrachten(of vrijwillig iedereen neuken)dagen lang

Dit is trouwens inderdaad wel complete onzin. Wij vinden carnaval echt niet achterlijk. Ik persoonlijk heb ik 1 keer echt carnaval gevierd en vond dat juist erg leuk.

de schrijver van dit stuk mag wel eens een voedingsdeskundige gaan bezoeken! als je nix drinkt, wordt je lichaam niet gezuivert, dan komt je stofwisseling alleenmaar tot stilstand.. wat eerder als gevolg heeft dat je verstopt raakt
 
Uitspraak van O:) ! op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:09:
de schrijver van dit stuk mag wel eens een voedingsdeskundige gaan bezoeken! als je nix drinkt, wordt je lichaam niet gezuivert, dan komt je stofwisseling alleenmaar tot stilstand.. wat eerder als gevolg heeft dat je verstopt raakt

Ze drinken wel water.
niet eten, drinken roken en vrijen..
staat op diezelfde site http://www.ramadan.nl/

maar door water komt je stofwisseling niet op gang.. alleen kunnen de gifstoffen teminste je lichaam uit :)
 
Ze drinken dus wel. Duh...lees zelf dan. :flower:
 
Ik vind het knap als mensen het vol houden.
Ik denk in ieder geval dat ik het niet vol zou kunnen houden hoor...(F)
 
Er word gedronken van het moment dat de zon ondergaat tot de zon weer opkomt.
Dus eigenlijk de dag omgedraaid he.

Vocht kom je niet tekort want ook de maaltijden(vaak soep)bevat ook vocht.

Daarnaast drinkt men in de avond en ochtend dus veel thee en water bij de maaltijden en na de maaltijd.

men kan gewoon aan 1 tot 2 liter komen,net als iedereen.

Overdag drinkt men niet,mond spoelen mag,als het maar niet tot de keel rijkt.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:30:
Ik denk in ieder geval dat ik het niet vol zou kunnen houden hoor

Ik denk het wel....met de juiste redenen,met de juiste intentie en de steun van je medemens kom ook jij zover,de eerste twee drie dagen zijn moeilijk,daarna is het gewoon en ga je je zelfs beter voelen.
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:32:
Ik denk het wel....met de juiste redenen,met de juiste intentie en de steun van je medemens kom ook jij zover,de eerste twee drie dagen zijn moeilijk,daarna is het gewoon en ga je je zelfs beter voelen.

Inderdaad, daar heb je ook wel gelijk in.
Het is natuurlijk de gedachte die erachter ligt.
Het gaat er niet alleen om dat je een maand lang overdag niet mag eten...(F)
laatste aanpassing
 
Gabbermamma!!! :cheer:
Vasten is goed.. maar de manier waarop en het doel ervan, zijn essentieel. Ramadan slaat in dat opzicht volledig de plank mis. Jammergenoeg.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:19:
Ze drinken dus wel. Duh...lees zelf dan

ja bij t eten natuurlijk wel:P.. anders ben je er na 3 dagen wel geweest.. maar overdag niet..
Uitspraak van Go(e)d Bezig op vrijdag 14 oktober 2005 om 14:41:
Vasten is goed.. maar de manier waarop en het doel ervan, zijn essentieel. Ramadan slaat in dat opzicht volledig de plank mis. Jammergenoeg.

ik vind hun gedachte erachter juist wel mooi
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 12:43:
Gabbermamma

Heeeeeeeeee team mate...:cheer:
 
Uitspraak van Go(e)d Bezig op vrijdag 14 oktober 2005 om 14:41:
Ramadan slaat in dat opzicht volledig de plank mis. Jammergenoeg.

graag even een toelichting,want anders slaat dit kant nog wal...


want slaan we hier veel zeg...:devil:
Het vasten zoals hierboven beschreven is absoluut niet goed voor je lichaam(N)
voor de rest geen mening O:) ;)
 
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 14 oktober 2005 om 17:25:
Het vasten zoals hierboven beschreven is absoluut niet goed voor je lichaam

Amen? of vertel je nog waarom...
Gek dat die Moslims toch allemaal ouder worden dan 23....dacht ik,dus zelfs een jaar of 7 zo vasten geeft niet noemenswaardige vreselijke lichamelijke uitspattingen...armen en benen die los gaan zitten,nieren die gaan wandelen,blaas die klapt,maag die zuur kijkt,hartkleppen die rammelen...vreemd,vreemd.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 17:45:
Amen? of vertel je nog waarom...
Gek dat die Moslims toch allemaal ouder worden dan 23....dacht ik,dus zelfs een jaar of 7 zo vasten geeft niet noemenswaardige vreselijke lichamelijke uitspattingen...armen en benen die los gaan zitten,nieren die gaan wandelen,blaas die klapt,maag die zuur kijkt,hartkleppen die rammelen...vreemd,vreemd

Ik zeg ook niet dat je er direct dood aan gaat, of er niet oud mee word:S

Vraag het iedere dietiste en die zal me gelijk geven..
Vasten zoals hierboven beschreven is echt niet goed voor je lichaam..
en zeg nou zelf, www.ramadan.nl lijkt mij nou niet echt de meest objectieve bron..
 
ach,ach meiske...wel mijn acapuncturist en tevens arts en neuroloog vind het geen bezwaar.

het is de niet meest objectieve bron,maar wel de meest simpele jip en janneke omdat drie kwart van de flockers het anders toch niet zouden lezen.

Het vasten is prima voor het lichaam.
Men kan zo mooi ook eens van de koffie en de sigaretten en de fast foof afkicken,maar iedereen denkt dat iedereen zich in de avond helemaal vol douwt met eten,geloof me,dat lukt niemand niet..hahahaa,beetje eten,over de hele avond hapjes verspreid en veel thee en water.

Prima kuur!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:33:
ach,ach meiske...wel mijn acapuncturist en tevens arts en neuroloog vind het geen bezwaar.

Hahaha, denk je nou echt dat een neuroloog zich hiermee bezig houdt, die hebben wel wat beters te doen..
Daarbij komt dat een arts het zeker geen bezwaar zal vinden (mits je geen ondergewicht hebt) wat boeit hem dat nou.. maar vraag ze dan maar eens letterlijk of het goed voor je is om bv overdag (zeker tijdens arbeid of andere lichamelijke inspanning) geen vocht binnen te krijgen.. Ookal kom je tijdens zonsondergang aanje 2 liter, goed is het niet!
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:33:
Men kan zo mooi ook eens van de koffie en de sigaretten en de fast foof afkicken,

Is niet voor iedereen nodig (F)
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:33:
het is de niet meest objectieve bron,maar wel de meest simpele jip en janneke omdat drie kwart van de flockers het anders toch niet zouden lezen.

hahaha idd misschien dat er dan nog eens nagedacht wordt...
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:23:
Vraag het iedere dietiste en die zal me gelijk geven..

Dieetisten zijn klootzakken die alles volgens het boekje doen.
Die vinden het al een ramp als je niet aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid eiwitten komt.
Totaal doelloos dus.

Heb jij trouwens in de afgelopen jaren weleens krantenkoppen gezien met;
Rammadan kost 157 mensen het leven?
Ik niet :nee:
Uitspraak van Satanica op vrijdag 14 oktober 2005 om 22:11:
Heb jij trouwens in de afgelopen jaren weleens krantenkoppen gezien met;
Rammadan kost 157 mensen het leven?
Ik niet

Lezen AUB
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:23:
Ik zeg ook niet dat je er direct dood aan gaat, of er niet oud mee word

Uitspraak van Satanica op vrijdag 14 oktober 2005 om 22:11:
Dieetisten zijn klootzakken die alles volgens het boekje doen.
Die vinden het al een ramp als je niet aan je aanbevolen dagelijkse hoeveelheid eiwitten komt.
Totaal doelloos dus.

Ja joh, vast wel... Weet jij eigenlijk wel wat de functie van dietiste inhoud? Ik ga mijn moeite hieraan ook niet meer verspillen, zo hoog is het nivo hier niet..
 
Uitspraak van Mel B) op zaterdag 15 oktober 2005 om 08:55:
Ja joh, vast wel... Weet jij eigenlijk wel wat de functie van dietiste inhoud? Ik ga mijn moeite hieraan ook niet meer verspillen, zo hoog is het nivo hier niet..

Inderdaad, ga maar want zo laag als jouw NIVEAU is kunnen wij nooit bereiken. Tenzij we onder de grond liggen en de maden aan onze hersenen beginnen te knagen. Als ze uitgegeten zijn, dan kunnen we op jouw NIVEAU communiceren. :flower:
 
Heb honger, Ga eventjes iets eten:p
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:33:
Het vasten is prima voor het lichaam.
Men kan zo mooi ook eens van de koffie en de sigaretten en de fast foof afkicken,

dan kan je toch beter een hele maand niet roken en geen koffie drinken en wel eten ;)
 
tjaaaaaaaa haha gaan ze eerst lopen roepen.. van we gaan niks eten eeen heleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maand lang.. maar ondertussen... is het 19.13 en dan vreten ze zich eigen klem jah zo kenk ook rammadannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn uitvoeren hahaha sorry ik vind het eigenlijk best belachelijk,,
 
Ik heb echt respect voor mensen die aan de ramadan 'meedoen'. Er zijn hier mensen die roepen dat het belachelijk si, maar ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Het is, volgens mij, juist goed dat je even stilstaat bij het feit dat je het goed hebt. Dat hoeft natuurlijk niet door middel van een maand vasten... maar als jij het zo wilt doen, heb ik er respect voor!
 
Uitspraak van Mel B) op vrijdag 14 oktober 2005 om 18:44:
Hahaha, denk je nou echt dat een neuroloog zich hiermee bezig houdt, die hebben wel wat beters te doen..
Daarbij komt dat een arts het zeker geen bezwaar zal vinden (mits je geen ondergewicht hebt) wat boeit hem dat nou.. maar vraag ze dan maar eens letterlijk of het goed voor je is om bv overdag (zeker tijdens arbeid of andere lichamelijke inspanning) geen vocht binnen te krijgen.. Ookal kom je tijdens zonsondergang aanje 2 liter, goed is het niet!

Aardig idee dat artsen en deskundigen in het medisch circuit niet eerlijk zijn of hun antwoorden maar een beetje uit de lucht grijpen...hoop niet dat dat jouw ervaring is...

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 15:18:
is het 19.13 en dan vreten ze zich eigen klem jah z

Jij zou beter nog eventueel even de link kunnen lezen,je opmerking raakt kant nog wal....een mens kan na een dag vasten zich niet helemaal te barsten vreten...
Uitspraak van O:) ! op zondag 16 oktober 2005 om 14:23:
dan kan je toch beter een hele maand niet roken en geen koffie drinken en wel eten

Zou kunnen,het is slecht een prettig bijverschijnsel,maar als men het alleen zo zou doen gaat men dus totaal aan de Ramadan voorbij.
 
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 15:27:
Ik heb echt respect voor mensen die aan de ramadan 'meedoen'. Er zijn hier mensen die roepen dat het belachelijk si, maar ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet bepalen. Het is, volgens mij, juist goed dat je even stilstaat bij het feit dat je het goed hebt. Dat hoeft natuurlijk niet door middel van een maand vasten... maar als jij het zo wilt doen, heb ik er respect voor

:respect:
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 22:00:
Was zelfs een keer zo erg, dat ik samenwerkte met een marokkaanse die aan het vasten was en beweerde dat ze haar handen niet mocht wassen (alleen als de zon onder was) omdat je ook niet mag douchen e.d als de zon nog niet onder is..
Terwijl ze in een beroep werkzaam is waar hygiëne nummer 1 is van de belangrijkste zaken om dat beroep uit te oefenen..

Ging me ff iets te ver allemaal op dat moment word ik echt pissed..
Dat ze het doen moeten ze lekker zelf weten, zolang ze er een ander niet mee lastig vallen..

Ik heb meer het gevoel dat je het gewoon niet kan hebben dat een ander iets anders is.
Bij Ramadan ben je verplicht je handen te wassen overdag aangezien je je ook moet bidden , dus jou verhaaltje klopt niet echt :no:

Het gaat niet om een plekje in de hemel maar om degene die nix hebben te laten voelen dat ze niet alleen zijn en ana het einde geeft elke familie/gezin een deel van hun vermogen (Zaakat) aan een goede doel of aan mensen die het hard nodig hebben.

weer wat geleerd (y)
Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 15:18:
tjaaaaaaaa haha gaan ze eerst lopen roepen.. van we gaan niks eten eeen heleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee maand lang.. maar ondertussen... is het 19.13 en dan vreten ze zich eigen klem jah zo kenk ook rammadannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn uitvoeren hahaha sorry ik vind het eigenlijk best belachelijk,,

Wat raar want ik heb dat namelijk niet :no:
na een kopje soep en een portie eten ziet je al vol :jaja:

Maar wat is het probleem dan?
Ik bedoel en dan nog vreet ik mij vol...dus?

maar probeer het eens zou ik zeggen?

vanaf 0600 uur tot en met 1900 nix eten, drinken, roken, sex of schelden.
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Rafa op zondag 16 oktober 2005 om 22:37:
Het gaat niet om een plekje in de hemel

nop,zeker niet,men mag er zelfs niet mee te koop lopen,(niet tegen iedereen vertellen dat je het doet)
en dat plekje in de hemel kan je niet kopen of afkopen,dat word een afrekening van je hele leven,hoe je geleefd hebt,tot aan de laatste dag.
Uitspraak van Rafa op zondag 16 oktober 2005 om 22:39:
na een kopje soep en een portie eten ziet je al vol

knap....ik haal net een kop bouillon na een halve liter sap..!!

net voor het naar bed gaan twee crackers met kaas en ik zit uit te buiken hahaha.
 
Uitspraak van Rafa op zondag 16 oktober 2005 om 22:39:
of schelden

pas op,dat NAF dit niet ziet...whoehahahaha:flower:
 
Uitspraak van Rafa op zondag 16 oktober 2005 om 22:37:
handen te wassen

Denk dat dit verward word met het opdoen van luchtjes,parfum en zeep e.d tijdens de uren overdag.
 
Beetje beledigend over iets waar je geen verstand van heb,gezien je reply...
Maar je zegt al,ik mag natuurlijk niemand verbieden om iets doms te doen of te zeggen.
Ook zal mijn reply netjes blijven vanwege de Ramadam...jij mazzel zeg.

Jij viert Kerst?Pasen?Pinksteren?eet alles wat daar bij behoort? je neemt ook die vrije dagen en gaat niet werken?
Jongen dat doe je allemaal in opdracht van een God uit een religieus boek.....
Waarom een Oud-en nieuw?
en als laatste even...dat gedoe over gezond of niet (voor het lichaam)ben benieuwd hoeveel van de replygevers hier pillen slikken en lijntjes snuiven en elk weekend lam liggen te zijn van de alcohol...whoehahahaha
graag even een toelichting,want anders slaat dit kant nog wal...

Mag ik jou vragen wat jij denkt dat het doel is/ de doelen zijn van vasten?
 
Heb ik dacht ik al uit de treure gedaan met links naar een paar goed leesbare sites erbij...

Maar waarom geen antwoord op mijn vraag aan jou...Jouw onderbouwing?
Omdat ik die onderbouwing wil beginnen met jouw antwoord op mijn vraag.. en links naar sites zijn geen antwoorden, ik neem aan dat je niet vast om een link van of uitleg op een site. Vasten is iets persoonlijks toch?
 
Uitspraak van Go(e)d Bezig op vrijdag 14 oktober 2005 om 14:41:
Vasten is goed.. maar de manier waarop en het doel ervan, zijn essentieel. Ramadan slaat in dat opzicht volledig de plank mis. Jammergenoeg

Wil niet vervelend doen,helemaal niet,maar dit was jouw reply,ik vroeg om jouw onderbouwing....

Waarom heb je dan eerst MIJN reden nodig waarom ik enz...enz..

Je hoeft niet te beginnen met mijn reden,want jij zegt dat de Ramadan de plank misslaat,jij zal daar je gedachten bij hebben...please show me..
als ze nou eens van 6uur sochtends tot 1uur smiddags wel mochten eten.. en daarna alleen water drinken, dan zouden ze wel afvallen en hun lichaam reinigen
 
Uitspraak van O:) ! op maandag 17 oktober 2005 om 18:19:
als ze nou eens van 6uur sochtends tot 1uur smiddags wel mochten eten.. en daarna alleen water drinken, dan zouden ze wel afvallen en hun lichaam reinigen

ja,alles kan he,maar het is nu eenmaal niet de bedoeling dat men het lichaam reinigt ALLEEN,ook en zeer zeker de ziel,het hoofd.
De bewustwording etc.
 
Ik vind het niks, tuurlijk is het erg dat mensen honger lijden in arme landen, maar wat hebben hun eraaan als anderen mensen dan niks eten.(behalve dat ze honger voelen)
Arme mensen kunnen eten ook nie na zonsondergang als er niks is.
De mensen die mee doen aan Rammadan eten nog s'avonds als de zon onder is, kunnen de arme ook niet.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 18:48:
De mensen die mee doen aan Rammadan eten nog s'avonds als de zon onder is, kunnen de arme ook niet

Nee inderdaad,en dat weten ze dan ook en dus geven ze in die periode ook meer aan armen en goede doelen als anders.

Degene die zo`n periode niet bewust zijn van een gevoel van honger,een gevoel van gebrek,van het niet westers zijn,al is het maar voor 12 uur per dag een maand lang,zullen niet zo bezig zijn met mensen die dagen ,weken,maanden,jaren leven zonder eten (of genoeg)eten en drinken.
Geen weelde van bestek,servies,zeep en wasmiddel,geen parfum etc.

De mens die Ramadan viert,voelt dat wel en duidelijker en leert zo weer eens met beide benen op de grond te komen.
terug te komen tot zichzelf en waar het eigenlijk om draait in de wereld.
Men is zich bewust van zijn eigen zwakheden en gaat die dagen een strijd met zichzelf aan,wetende dat er mensen zijn die het nog erger hebben.
Omdat zij het een dag hebben volgehouden mogen zij zich in de avond weer wel "gewoon: gedragen,maar men ziet dan dat de behoefte er is om anderen bij de maaltijd uit te nodigen (delen)men kan maar kleine beetjes tegelijk eten(schrokken zonder nadenken wat men meestal doet is er dan ook niet bij)men eet bewust en is dankbaar voor datgene.
Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 18:48:
maar wat hebben hun eraaan als anderen mensen dan niks eten.(behalve dat ze honger voelen)

Een heel klein beetje solidariteit,zodat men misschien eens een goed doel steunt,men bewust is van zijn eigen rijkdom,anders gaat leven daardoor,de wereld er misschien iets door verbetert,er niet aan voorbij gaat?
enz.enz.

Nu direct schiet niemand DAAR er wat mee op,maar de mens HIER word er (geestelijk)beter van en dat zou een ieder eens moeten meemaken.

En kom nu in Hemelsnaam niet met verhalen over extremisten etc.
Want er zijn Katholieken zat die de Heilige Maria op knieen aanbidden en de Kesrtmis ingaan en de volgende dag ook weer vloeken en stelen,dus komen we weer bij uitschot is overal.
laatste aanpassing
zijn er hier ook islamieten die NIET meedoen aan de ramadan?
of niet-islamiten die er juist WEL aan mee doen
 
ik ben niet Moslim en doe er wel aan mee.