Partyflock
 
Forumonderwerp · 815077
Ik loop sinds kort stage met verstandelijk gehandicapten op dagbesteding.
En vind het echt superwerk, nog meer mensen die dit werk doen.. :)

Nog leuke ervaringen?

Ik zag dat er al een paar topics over geopend waren, maar die zijn aardig dood :/
 
Ik werk er niet mee, woon er wel mee samen:x
ik werk zelf op een woning met verstandelijk gehandicapten jongeren met gedragsproblemen. vind het zelf ook erg leuk en dankbaar tevens....
 
Uitspraak van Thunderboefje B) op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:37:
Gezellig jongen

Nou, k moet zeggen dat het behoorlijk pittig is
ik vind die mensen echt leuk:) hoe ze doen.. en vind ze erg slim altijd...
 
Mijn broertje is verstandelijk gehandicapt hij is slimmer dan men denkt :D
 
ik doe gewoon de havo, gan hiernaar iets doen met kinderen maar ik ben zelf ook best moeilijk in de omgang maar het wendt.
ik werk met kinderen die gedrags- en leerproblemen en/of stoornissen hebben.. het is soms zwaar en heftig.. maar hier ligt mijn hart:D:D
 
Uitspraak van Wingyee :cheer: op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:40:
en vind ze erg slim altijd...

nou sorry hoor, met alle respect maar ze zijn misschien niet zo achterlijk als je zou denken maar om ze nou slim te noemen....
ik ben vig'er (zeg maar de nieuwe ziekenverzorgster opleiding) ik werk in een verpleegtehuis maar ik heb wel stage gelopen met verstandelijk gehandicapten ik vond het heel leuk, maar ik vond er ook veel nadelen aanzitten.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:34:
Ik werk er niet mee, woon er wel mee samen

Je bent er zelf 1 Bins :[
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:55:
Je bent er zelf 1 Bins

Nee, dat is niet waar.
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 21:13:
Nee, dat is niet waar.

Niet? :bloos:
 
Vond het supertjes!
Hoop waardering en veel gevoel.

had er 1 ouwe tussen zitten die riep standaard als je iets van hem vroeg:

Stik om mie :D

Zei hij dus ook tegen gasten die langskwamen :)

Behalve als je hem een borrel gaf ;)

Dus Luit: :cocktail: 4 U :)
this nix voor mij heb et geduld er nie voor!! et lijkt me ook geen leuk werk
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:50:
nou sorry hoor, met alle respect maar ze zijn misschien niet zo achterlijk als je zou denken maar om ze nou slim te noemen....

dat d8t ik nou ook net.
k werk nu nog met oudere mensen, waaronder ook heel erg veel dementerende mensen, maar wil graag over een tijdje ook in de gehandicapten zorg gaan werken, lijkt me helemaal geweldig :)
werk al 4 jaar met verstandelijk gehadicapten voor stage en bijbaantje (doe HBO-V)
best leuk werk, maar wil het niet blijven doen, wil als verpleegkundige in het ziekenhuis gaan werken als ik over een half jaar afgestudeerd ben :)
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:50:
nou sorry hoor, met alle respect maar ze zijn misschien niet zo achterlijk als je zou denken maar om ze nou slim te noemen....

zo bedoel ik et niet... ik bedoel daarmee dat ik eerst altijd dahct dat ze niet slim waren... maar dan ga je er mee om en dan kom je erachter dat ze toch slimmer zijn dan je denkt...
ik heb spw gedaan en in die opleiding 3 stage's van een half jaar gelopen met verstandelijk beperkte mensen. Na de spw ben ik gaan werken (heb ook gereist) en ondertussen heb ik ruim 2,5 jaar werkervaring op een woonvorm voor mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking. Sinds dit schooljaar ben ik begonnen aan de SPH en ik ga binnenkort weer stage lopen op een dagverblijf. Mijn jaarstage zou ik denk ik het liefst in de psychiatrie gaan doen. maar dat is weer wat anders.. vind de theorie ervan prachtig, maar ben ook erg benieuwd naar het werkveld..

nog meer mensen die iets in de psychiatrie doen?
Uitspraak van Thunderboefje B) op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:32:
En vind het echt superwerk, nog meer mensen die dit werk doen

super he!?!

Echt heel leuk, en je krijgt er ook veel voor terug!!

Werkte er al een poosje mee, maar ben nu toch ook serieus begonnen aan een opleiding (werken-lere)!! Heb mn oude er zelfs voor afgekapt!!

Een aanrader!!

Uitspraak van Wingyee :cheer: op zaterdag 1 oktober 2005 om 22:18:
maar dan ga je er mee om en dan kom je erachter dat ze toch slimmer zijn dan je denkt...
word wel veel overschat...


Uitspraak van A.D.HeiDie op zaterdag 1 oktober 2005 om 22:26:
nog meer mensen die iets in de psychiatrie doen?

combinatie...wij lopen veel achtervang voor andere groepen die gecombineerd zijn.
Eigenlijk net te slim - maar ook weer te dom, en psychisch helemaal naar de kloten!!

Heel interesant, maar wel eng soms!! Niet leuk als er politie bij moet komen om 2 meisjes van 15 en 18 aan te houden, omdat je het met de mensen van achtervang niet meer aan kan. (wel een stuk of 9-10)
laatste aanpassing
 
Ik werk in de woonbegeleiding (GVT) met jong volwassenen
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:55:
Je bent er zelf 1 Bins

ben blij dat jij het zegt.. hoef ik t niet meer te zeggen :[

ik zou dr ook niet mee kunnen werken.. maar vind t goed dat er mensen zijn die het wel kunne..
super he!?!

Echt heel leuk, en je krijgt er ook veel voor terug!!

Zeker weten het is wel zwaar, maar ook heel dankbaar :jaja:"

Werk met 8 clienten elke dag, de jongste is 17 en de oudste eind vijftig, allemaal vrouwen..

Ze hebben allemaal een zwaar handicap en zijn op de leeftijd van 1 - 3 jaar, 2 zijn ook autistisch...
Werk is superleuk, maar niet voor mijn hele leven lang!
 
Ik moet binnenkort stage lopen met lichamelijk gehandicapten. Krijg dan 2 vrouwen toegewezen tussen de 20 en de 30 en daar moet ik dan wat mee door de stad gaan enzo :)

Kijk er wel wat tegenop maar het zal wel meevallen :P
 
Heb ooit wel schoongemaakt op zon woonvoorziening en was ook veel met die bewoners bezig. Maar et is echt niks voor mij met verstandelijk gehandicapten :no:
ik doe vrijwilligerswerk op een soos voor verstandelijk beperkten :)
en ik werk nu 4dagen in de week met gehandicapte kindjes :D
heeeeeeeeeeeeeerlijk!!! echt geweldig!

ik vind het ook altijd zo grappig als ik met die kindjes ga wandelen dat je van die mensen zo ziet kijken enzo.. dan begin ik altijd met een collegaatje te praten van: ja het is ook zo'n dankbaar werk.. en zwaar! mn geduld wordt elke dag op de proef gesteld, het is echt moeilijk hoor, maar je krijgt er zoooveel voor terug!!
dan zie je die mensen altijd heel snel wegkijken haha
allemaal heel goed bedoeld natuurlijk, maar t is echt niet zo moeilijk als veel mensen denken..
ik snap wel dat er mensen zijn die t gewoon helemaal niks voor hun vinden, dr zijn ook dingen die mij niet trekken.. maar het niet kunnen of het niet willen vind ik wel iets anders
laatste aanpassing
dan begin ik altijd met een collegaatje te praten van: ja het is ook zo'n dankbaar werk.. en zwaar! mn geduld wordt elke dag op de proef gesteld, het is echt moeilijk hoor, maar je krijgt er zoooveel voor terug!!

Geduld dat moet je met dit werk zeker hebben

:jaja: (Y)
laatste aanpassing
 
ik wil als ik klaar ben met mijn studie gaan werken met gehandicapten kinderen :)
Tis wel zwaar werk heb ik gehoord maar ook heeel leuk werk :d
Mijn tante is geestelijk en lichamelijk gehandicapt na een auto-ongeluk toen ze 5 jaar was. Ze is nu al in de 50, en woont ook in een begeleidend-wonenhuis. Als ze soms in het weekend bij ons is, ben ik toch wel blij als ik ff naar mn kamer kan ofzo, ff rust. Ze is gewoon heel druk en ze vraagt tig keer tzelfde.

Daarom vind ik het ook heel knap dat er mensen zijn die begeleider zijn bij gehandicapten. Ik zou het zelf nooit volhouden...
 
Ik werk in een woning voor geestelijk en lichamelijk gehandicapten. Soms is het best zwaar, maar het is wel heel leuk werk!!
 
loop nu 5 weken stage met verstandelijk gehandicapten en vind het ook erg cewl:D
ik heb er nog geen ervaring mee ik werk nu bij een verzorgingstehuis voor ouderen en dat vind ik ook(Y)
maar voor me stage volgend jaar zou ik best een instelling met verstandelijk gehandicapten willen overwegen:d
 
Werk in een verpleeghuis voor mensen met hersenletsel. Ga nu naar een revalidatie afdeling. Maar heb ervoor 2 jaar met jongeren gewerkt. :flower:
En ik ze het voor geen goud meer willen missen!!! :no:
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 11 oktober 2005 om 23:20:
ze

zou
ik loop nu 5 weken stage bij de oudere licht verstandelijke gehandicapten (ik zou hun eerder gewoon dementen noemen :p). in het begin vond ik het echt niks, maar naarmate je weet hoe je ermee om moet gaan en ze jou ook accepteren begint het steeds leuker te worden :). maar ik ga later toch liever in ziekenhuis werken ;), dat is meer mijn ding.
Uitspraak van Truusie op woensdag 12 oktober 2005 om 00:06:
maar ik ga later toch liever in ziekenhuis werken , dat is meer mijn ding.

juist, voor mij precies het zelfde :)
ben nu al aan het solliciteren (ben half januari afgestudeerd), maar het valt tegen met de vacatures
laatste aanpassing
Het zou echt niks voor mij zijn, zou helemaal de pan uit flippen.
Maargoed ieder zijn ding gelukkig toch! :D
Ben blij dat er mensen zijn die het wel willen/kunnen!
Bij het begin vond ik het ook helemaal niks, ik dacht waarom ben ik hier aan begonnen :/

Maar toch doorgezet en nu is het super :jaja:

Maargoed ieder zijn ding gelukkig toch!

(Y)
 
werken jullie toevallig ook met gehandicapte kinderen ???
 
Uitspraak van Thunderboefje B) op zaterdag 1 oktober 2005 om 20:32:
Ik loop sinds kort stage met verstandelijk gehandicapten op dagbesteding.
En vind het echt superwerk, nog meer mensen die dit werk doen..

Nog leuke ervaringen?

Ik zag dat er al een paar topics over geopend waren, maar die zijn aardig dood

Vind het echt knap van je, ik zou het zelf niet kunnen hoor.
Maar krijg een beetje het idee dat 90% hier op PF ook verstandelijk gehandicapt is. Kun jij er wat aan doen, of zijn ze gewoon kansloos?
 
Uitspraak van Thunderboefje B) op woensdag 12 oktober 2005 om 11:29:
Ik niet de jongste bij mij is 17

ik wil graag met jonge kinderen werken die gehandicapt zijn..
misschien iemand ervaring mee ?? ik wil wel eens weten hoe da is...
Wie weet er een naam van instellingen in midden-Nederland waar ik voor mijn deeltijd-opleiding SPH zou kunnen gaan werken?

Liefst met jongeren (probleem/verstandelijk gehandicapt) als woonbegeleider.
Ik heb een half jaar gewerkt met verstandelijk gehandicapte, zowel volwassen als kinderen, hoog niveau laag niveau.

Ik vond het helemaal nix :nee:

Werk nu als woonbegeleidster in de psychiatrie, dat vind ik een stuk leuker :jaja:
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 12 oktober 2005 om 12:37:
Werk nu als woonbegeleidster in de psychiatrie, dat vind ik een stuk leuker

dat doet me schoonmoeder ook ja, die vind t ook helemaal (y)

weet je niet toevallig de naam van instanties die hbo`ers aanneemt??

ik ben echt driftig opzoek, maar veel instellingen nemen geen hbo`ers aan omdat die te duur zijn :(
Tsjah, daar vraag je me wat :/

volgens mij de reguliere RIBW's toch wel? GGZ overkoepelende organisaties?

Bij ons willen ze juist geen SPW-ers :/

Tis echt overal weer anders lijkt mel :/
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 12 oktober 2005 om 12:42:
Bij ons willen ze juist geen SPW-ers

zullen wel te jong en zijn voor dat werk denk..