Partyflock

Forumonderwerp · 814963
11 volgers · 60782x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Bij deze een forum voor de mensen die de afleveringen in amerika volgen ..
Hieronder volgen Spoilers, wil je niet weten wat er gaat gebeuren kijk dan niet verder

Ik vond een mooie speculatie over aflevering adrift:

1. Des woke up and punched in the numbers 4-8-15-16-23-42 which add up to 108.

2. He then here the explosion from Locke Jack and Kate. The go back to the camp and Jack says there is 3 hours till dawn. Which meant that Des woke up in the middle of the night.

3. We know Jack came down the hatch less than three hours later because it was still dark. During that time Locke punched in the number and reset the countdown to 108:00 (less than three hours after Des reset it). It was at 002.23 (I think). 108:00 stand for only one of two options. Minutes (1 hour 48 minutes) or some other form of time not restricted to hour/min/sec. I think it was minutes which would fall into the time line from when Des reset it after he woke to when Locke set it (less than three hours) which rules out the 108 hour theory.

4. The timer has to be reset or it will self destruct. This does two things. A. it keeps Des from roaming around the island because he will have to go far. B. Prevents him from making contact with the quarantined area (the island) and becoming infected. Which by the way, I think, he takes the injections, to help prevent infection.

5. There was a ping pong table and two beds in the bunker. Letting us know that the bunker was made for at least two people. We assume Des is the only one in it and I think he is.

6. He has been in the bunker for who knows how many years waking up every 108 minutes to reset the timer. (I am sure someone will count up the tally marks on the wall and have some theories soon).

THIS IS WHERE IT GETS GOOD

7. Hurly found out about he numbers 4-8-15-16-23-42 from his friend in the insane asylum. The guy did not say much, just those numbers. He was once in the bunker, having to reset the countdown every 108 minutes for who knows how long and went insane. I don't know if he was in there with Des or not. Probably not, but that would explain the numbers and the guy being crazy.

8. Hurley’s friend also told hurly, when Hurly told him about the lottery, that he opened the box and he must get away from the numbers. Des referred to the computer as the box when he made Locke punch in the numbers.

9. When Des asked Locke "are you him?" he was looking for his replacement or something to balance the bunker again into two men shifts. That is why he was confused about Kate, He was only expecting one person.

10. Des was surprised to hear that they (43) people has been on the island for 44 days. This is because he would not expect anyone to live that long without being infected with whatever it is that makes people sick.

11. Des also says something like the "the world still exists?". That is because he not only thought that the infection was on the island, but thought that it would, by now, spread to the entire world.

daarnaast weten we van de haai, maar hij heeft niet het zelfde logo als de logo's in het huis van desmond
[img width=659 height=466 cacheid=000a5486001dde941aab28921a00fe8040]http://lost.cubit.net/pics/hatchLogo.jpg[/img]
[img width=599 height=513]http://home.versatel.nl/danceflash/01/Lost-2.02-Shark.jpg[/img]

de haai heeft een rechte lijn in het midden .. wat zou het betekenen?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 6 februari 2009 om 22:39:
Daniel zei dat hoe langer je op het eiland geweest bent, hoe eerder je een bloedneus en hoofdpijn krijgt (en wie weet wat nog meer)

Weet je nog dat de Rosseau in 1 van de eerste seizoenen zei hoe haar vrienden aan de 'ziekte' overleden, ik denk dat dit de sickness is van het tijdreizen. Toen je de scene zag waarin Jin dreef op dat wrak hout dacht ik eerst even dat het saywer was die door de others was neer geschoten. Want ook toen regende het zo hard en was het nacht. Maar goed Jin nog leeft is wel cool maar dat wrak hout is wel apart.

Wat ik trouwens apart vond was toen de losties door het bos liepen de achtergrond verdacht zwart was, ik dacht (ok stiekum hoopte) dat Smokey elk ogenblik te voorschijn zou komen.

Ik denk dat Kate meer verbergd dan we nu weten, want waarom gaf Tony haar adres toen Said vroeg voor wie hij werkte. En van wie zijn die kano's en waar waren de mensen van het strand?? Het zou kunnen dat hun daar net aankwamen toen de hele groep bijvoorbeeld onderweg waren naar de radio mast aangzien Saywer het over bier had wat een opvallend iets was. En waar is de rubber boot gebleven???

Typisch lost meer vragen dan antwoorden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op vrijdag 6 februari 2009 om 22:51:
En van wie zijn die kano's en waar waren de mensen van het strand??

Ik kom op 2 dingen uit, of ze zaten in de toekomst (door het Ajira flesje) en werden beschoten door Sayid,Jack,Kate,Hurley,Sun en Ben.
De kano's kwamen van het tweede eiland, waar zoals je in seizoen 3 zag een landingsbaan werd gemaakt. Die vast voor de terugkeer van de 06 waren.
Richard wist dit misschien omdat Locke het hem verteld heeft in een van de tijdflashes.

Of ze waren er niet omdat ze aan het einde van seizoen 3 waren, iedereen was dus op weg naar de radio tower om contact op te nemen met the freighter, al snap ik niet hoe de kano's er dan bij komen..
Waarschuw beheerder
Of die kanos waren van 06 en schoten ze op zichzelf..dat ze maar een paar minuten in de toekomst waren;)

Dat yin leeft vind ik persoonlijk wat minder, dat ie dat heeft overleefd:s wtf( zelfs sciene fiction heeft regels:p)

Waarschuw beheerder
donateur
Charlotte = Annie?
Denk het niet...

Argument 1: Charlotte is een stuk jonger dan Ben (Ben is geboren begin jaren '60, Charlotte in '79).
Argument 2: Als ze Annie was, had Ben haar niet geprobeerd dood te schieten in seizoen 4.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tic Tac Hooligan op vrijdag 6 februari 2009 om 22:51:
En van wie zijn die kano's en waar waren de mensen van het strand??

Zoals ik al eerder zei( thanks Toine ;) voor de voorzet) en nu ben ik er van overtuigd omdat gewoon bevestigd is(http://lostpedia.wikia.com/wiki/The_Little_Prince#2005_or_later) dat op het moment dat Sawyer een biertje wou(lachuh stukje btw :D ) aka Locke en the gang bij het beachcamp aankwamen en toen dat aantroffen, dat de vraag "wanneer ze waren" het antwoord 2005 of later is. Dus zou men kunnen veronderstellen en waar menig een van mag kan uitgaan dat sowieso na seizoen 6 de Oceanic 6 zijn teruggekeerd. Zeg eerlijk, we weten allemaal dat het daar naar toe gaat, alleen de vraag is hoe en wat. Toch??
Maar om terug te komen op mijn punt dat ik wou maken (en hopelijk te scoren). Check Ajira Airways en scroll naar onder en zie de flyer/poster waarop staat "Return to the Island" "Ajira Airways". Ik denk dan ook dat de(of toch een gedeelte van) Oceanic 6 met Ajira Airways richting South Pacific(meer specifiek naar Guam, zie site) vliegt, en van daaruit richting het Eiland peddelt en dat de kano was die we zagen.

Dank u voor uw aandacht :D

Waarschuw beheerder
donateur
PS: Thanx voor de theorie dat Miles (waarschijnlijk) de zoon is van de Dharma Orientation films dude. Ik geloof het nu al ;)
PS2:De theorie dat Charlotte misschien Annie zou zijn, geloof ik minder. Mijn theorie is dat ze misschien wel Emma zou kunnen zijn. Reden daarvoor is dat op het moment in seizoen 2 zij en alle andere kindjes werden ontvoerd door the Others, zij een teddybeer vasthad waarmee ze later is gezien(blijkbaar Mr.Eko en Jin) door de jungle aan het lopend. Die teddybeer zou je dan kunnen vergelijken met de ijsbeer die zij opgraaft in de woestijn. Als tweede reden zou je kunnen aanhalen dat Charlotte in één van haar eerste afleveringen zei dat ze haar relatie met het eiland nooit echt heeft begrepen/vermoedde dat ze er vandaan komt. De derde reden is dat ze verdomd veel op elkaar lijken.
En dan heb ik nog een 4de reden: Emma stond ook op The List, wat mij er toe brengt tot mijn ultieme Lost theorie. The List bestaat uit mensen die op het moment dat The List is gemaakt, direct of indirect het eiland weten te verlaten en daarom mogelijk een gevaar kunnen zijn voor het eiland. Waarom anders zou Michael die Walt wilde redden anders Jack, Kate, Hugo en Sawyer erbij naaien om zelf van het eiland te kunnen komen. Ik weet, Sawyer is een speciaal geval omdat hij niet van het eiland geraakte maar Sawyer was wel degene die er achter kwam dat je blijkbaar toch je eigen kunt tegen komen. Locke had dit misschien al wel eerder door omdat hij het Hatch licht opmerkte, maar jullie weten ook dat Locke al helemaal een speciaal geval is.
Conclusie en moraal van dit verhaal: Lost begint eindelijk zijn geheimen vrij te geven maar er blijven momenteel eigenlijk toch nog zoveel vragen onbeantwoord, LOST RULES THE 21st CENTURY OF TV SERIES!!!
Werkzaam bij Next.gen events
Artiest Mania
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanD46 op vrijdag 6 februari 2009 om 23:32:
Dat yin leeft vind ik persoonlijk wat minder, dat ie dat heeft overleefd wtf( zelfs sciene fiction heeft regels)

Waarnschijnlijk kan hij nog niet dood, net als Michael toen.

Walt zal ook wel weer terugkomen dit seizoen...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van !Mania! op zaterdag 7 februari 2009 om 13:19:
Walt zal ook wel weer terugkomen dit seizoen...

ik hoop het....

Nog even terugkomend op de niet kloppende theorie dat Jin misschien wel van het vlot af zou komen:

Dat kan natuurlijk nooit. Dan zou het een heel raar verhaal worden. Dan zouden er drie tijdlijnen door elkaar lopen. Die van de losties die nu door de tijd reizen, de tijd van Rousseau bij aankomst op het eiland en de tijd dat Jin en zo met het vlot weg gingen.
Waarschuw beheerder
Ik snap het probleem omtrent Jin niet zo hoor, dat is vooral omdat er geen hout zou zijn op dat schip?
Lijkt me gewoon onzin.

Jin z'n verhaallijn zal zijn:
Jin weet van bom
springt overboord
boot ontploft
Jin klimt op stuk hout
gaat nokkie
flits flits flits
komt de fransen tegen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 februari 2009 om 06:15:
Mijn theorie is dat

Charlotte

misschien wel Emma zou kunnen zijn.

Nu ben je - wat mij betreft - een beetje aan 't doorslaan.

Miles theorie is zeer aannemelijk.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jlls op zaterdag 7 februari 2009 om 13:44:
Jin weet van bom
springt overboord
boot ontploft
Jin klimt op stuk hout
gaat nokkie
flits flits flits
komt de fransen tegen

Simpelheid kan ook af en toe heerlijk werken bij Lost.. 8)(Y)

Waarschuw beheerder
Ik snap het probleem omtrent Jin niet zo hoor, dat is vooral omdat er geen hout zou zijn op dat schip?
Lijkt me gewoon onzin.

Er is altijd wel iets van hout op een schip van dat formaat inderdaad.

Waarschuw beheerder
donateur
Jin weet van bom
springt overboord
boot ontploft
Jin klimt op stuk hout
gaat nokkie
flits flits flits
komt de fransen tegen

Hier ben ik het wel mee eens idd :jaja: Zou heel goed kunnen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Jin weet van bom
springt overboord
boot ontploft
Jin klimt op stuk hout
gaat nokkie
flits flits flits
komt de fransen tegen

:respect: weer een mysterie opgelost :lol:

Waarschuw beheerder
De promo trailer beloofde al heel wat :D
Waarschuw beheerder

Sowieso, is hij niet gewoon in leven omdat hij nog niet dood kan? Hij is nodig om Sun terug te krijgen denk ik :)

Waarschuw beheerder
donateur
:honger:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 februari 2009 om 13:41:
:respect: weer een mysterie opgelost :lol:

Nog meer moeilijke dingen? ik leg het graag even uit 8)
Waarschuw beheerder
Smokey was er weer :P. Dus een soort beveiligingssysteem begrijp ik van die Fransoos.

Heerlijke episode! Aantal dingen bevestigd gezien en weer as usual vragen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kippenvelgehalte niet normaal hoog deze ep, godverdomme.
Artiest Kian
Waarschuw beheerder
donateur
Heeele vette ep!!

Heeft iedereen hier wel eens Lost untangled gezien? Ik kom er net pas achter.. hilarisch :D

Lost untangled episode 5... ep 5 van seizoen 5 nog eens in 5 minuten... met een flinke dosis humor! :lol:

laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kian op donderdag 12 februari 2009 om 14:03:
Lost untangled episode 5... ep 5 van seizoen 5 nog eens in 5 minuten... met een flinke dosis humor!

:respect:
Waarschuw beheerder
donateur
Vette EP!!!!
Ik wil meeeer MEEEEEEER :honger: ;p
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Weer wat dingen duidelijk gelukkig :D
goeie ep!

Waarschuw beheerder
Vette EP ...

Wel vet dat Charlotte Daniel al kende...

Vraag me de rol van Christian nog steeds af.

Bovendien vraag ik me af waar Bernard enzo allemaal zijn. Ze zijn op een gegeven moment allemaal gaan rennen nadat ze met vuurpijlen zijn aangevallen.

Waarschuw beheerder
donateur
Eigenlijk kunnen die hele Rose en Bernard me eigenlijk vrij weinig schelen.
Cool dat we nu eindelijk 100% bevestigd hebben gekregen dat Hawking Faraday's moeder is!
Waarschuw beheerder
Ik denk wel nu dat een van de hoofdlijnen van het verhaal is dat er heeeeeel lang geleden al mensen op dat eiland waren, egyptenaren of andere volkeren (preferably met 4 tenen) en daar dus OF wat moois gemaakt hebben (de KRACHT van de postbank... eeh, van het eiland)

... of wat moois ontdekt hebben.

een paar jaar later kwamen daar de mensen van het schip de Black Rock bij, onder wie ook Richard Alpert, die heeft daar ook wat ontdekt, juist dat wat die egyptenaren of andere mensen met toevallig 4 tenen hebben gemaakt of zelf ook ontdekt hebben: eeuwig leven (maar met een bepaalde opdracht)

dat zijn dus The Others. En om een of andere manier hebben daar ook bepaalde mensen in de jaren 70 lucht van gekregen en zo het Dharma Iniative gestart. Zodoende dus... een hoop mensen op jacht op de KRACHT van het eiland.

Tijd speelt een grote rol in die kracht, maar ook andere bepaalde functies van het eiland, zoals mensen die gezond worden (Rose).

Maar als het mis gaat...

kun je terecht schreeuwen:

THIS PLACE IS DEATH.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 februari 2009 om 19:37:

Ik denk dat Daniël haar nog tegenkomt in de toekomstige flashes.. ;) En haar waarschuwt.. (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 februari 2009 om 23:03:

Ik denk dat Daniël haar nog tegenkomt in de toekomstige flashes.. ;) En haar waarschuwt.. (Y)

jup, dat denk ik ook :)

Artiest {SHOWLIST artist 61186, 39906, 76384, 10267, 132920, 24067, 8220}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 12 februari 2009 om 23:03:

Volgens mij zag je Daniel ook al in het verleden lopen bij de maak van de grot bij het draaiwiel.
Eerste aflevering geloof ik dit seizoen.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vraag me nog steeds af hoe dat 'uitgelekte' filmpje van afgelopen ComicCon in de tijdlijn v/d serie past.
Dat Daniel een video-opname maakt van Chang... (zal ongetwijfeld in dezelfde flash zijn als die in de openingsscene van dit seizoen idd)

Maar dat zal ongetwijfeld nog komen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Inderdaad....

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik vraag me af of Desmond ook terug moet naar het eiland. Ik vind het wel een erg tof personage, vooral z'n accent, alleen gun ik hem gewoon een lief leven met Penny. Een van de sterkste en mooiste relaties in de serie. Kan nog goed het kippenvel moment herinneren dat Desmond Penny aan de lijn heeft vanaf het schip.. (L) Prachtig..

Een van de sterkste scenes van Lost.. (Y)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Naast deze scene natuurlijk..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 februari 2009 om 12:33:
Een van de sterkste scenes van Lost.. (Y)

Het shot van Ethan als ze horen dat hij niet op de passagiers lijst stond :respect:

En het moment dat ze worden opgepikt door de boot van Penny, als die rus Ms. Withmore roept.. :respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Toine [Break Zero] op vrijdag 13 februari 2009 om 12:38:
Het shot van Ethan als ze horen dat hij niet op de passagiers lijst stond :respect:

Dat was wel het eerste WTF! moment uit de serie.. Toen wist ik dat dit niet zomaar een Mooie mensen Robinson Crusoe ging worden met een vaag monster.. ;)

Maar Desmond en Penny blijft (L)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 februari 2009 om 12:37:
Naast deze scene natuurlijk..

Haha lig echt helemaal dubbel. Hoe Ben ook blijft staren naar Hurley:respect: Echt 2 van mijn favoriete personages. Naast Locke, Desmond, en Faraday dan:p

Waarschuw beheerder
haha ja echt een droge scene... Ben is ook wel één van mijn favorieten. Maar eigenlijk zijn er veel personages die ik wel tof vind.

Jack en Sun vind ik de meest irritante personages.

Waarschuw beheerder
donateur
John Locke (ver uit #1), Benjamin Linus, Desmond Hume & Daniel Faraday zijn mijn favo's.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Locke is inderdaad ook wel tof, maar ik kan niet direct zeggen welke nou het tofst is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 16:33:
John Locke (ver uit #1), Benjamin Linus, Desmond Hume & Daniel Faraday zijn mijn favo's

Helemaal mee eens (Y)

Wel klote trouwens dat we niet veel te zien kregen the Temple:(
We want more Smokey !

Locke komt waarschijnlijk in een rolstoel naar Jack en de rest toe, zijn been zag er niet te best uit ;)

Locke/Ben confrontatie ben ik wel benieuwd naar (ik denk dat Ben Locke heeft vermoord)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 17:32:
(ik denk dat Ben Locke heeft vermoord)

ZOu weleens mogelijk zijn..In ieder geval heeft Christian (pa van Jack) niet zo hoge pet op van Ben..Hij vond het niet leuk dat Ben aan het wiel had gedraaid, ipv Locke..
Maakte het meteen weer lastig om te zeggen wat Ben nou eigenlijk is? good or bad, or both :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 17:32:
Locke/Ben confrontatie ben ik wel benieuwd naar (ik denk dat Ben Locke heeft vermoord)

Ben benieuwd.

Maar op het eind zei Hawkins iets in de trend van dat ze het maar met de mensen moesten doen die er op dat moment waren.
Waarschuw beheerder
good or bad, or both

en ugly :vaag:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 19:21:
Maar op het eind zei Hawkins iets in de trend van dat ze het maar met de mensen moesten doen die er op dat moment waren.

Vind ik ook wel heel raar, wat zou ze kunnen doen met hun als de rest er nog niet is?
Misschien kan ze hun alvast terugsturen en de overige uren(van de 70) proberen de rest er ook heen te krijgen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 13 februari 2009 om 16:33:
John Locke (ver uit #1), Benjamin Linus, Desmond Hume & Daniel Faraday zijn mijn favo's.

(Y)

Saywer niet vergeten, de rauwe en toch komische noot in de serie.. (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 13 februari 2009 om 23:10:
Saywer niet vergeten, de rauwe en toch komische noot in de serie.. (Y)

Oh ja, klopt man... Sawyer was ik idd vergeten. In het begin was het een vervelende eikel, later bleek 'ie toch een toffe kant te hebben.

Waarschuw beheerder
Hurley en Charlie zijn/waren ook grappig