Partyflock

Forumonderwerp · 813262
Hey!

ik viel een paar dagen terug s'ochtends bijna flauw.
werd zwart voor me ogen en moest ff gaan liggen.

Maar nu vroeg ik me af wat van bloeddruk normaal is.
wij hebben thuis een meter van Braun. Dus daarmee heb ik het gemeten.

Ik kwam uit op

bovendruk 123
onderdruk 80
hartslag 69

en ja ik ben 21 :P

Ik was gewoon ff benieuwd

Uitspraak van O:) ! op dinsdag 1 november 2005 om 19:30:
gaan.. daarmee werd mn onderdruk 125

Totaal niet goed hoor :nee:

Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 20:58:
als je last van flauwvallen, of verschijnselen hebt, en je weet dat het door je lage bloeddruk komt is het slim om gewoon wat zouter te gaan eten, dit verhoogd je bloeddruk... als je het tijdens je ongesteldheid vaker hebt, zorg dan dat je gewoon wat zoute drop op zak hebt... het gaat in de meeste gevallen vanzelf over en heeft met veranderingen in je lichaam te maken.

Hoeft niet persé een té lage bloeddruk te zijn, de kans is groot dat je bloedsuikerspiegel ernorm schommelt waardoor je je zo 'beroerd' of 'ellendig' kan voelen.
Een simpele tip is om je bloedsuiker gewoon op peil te houden door een huis-tuin-en-keukenmiddeltje DEXTRO.
Of een suikerklontje.
Zodra dit weer in het bloed opgenomen is stijgt de suikerspiegel en heb je nergens last meer van.
De precieze oorzaak hiervan is niet echt verontrustend, na verloop van tijd is je bloedsuikerspiegel weer stabiel en merk je er niet veel meer van.
Maar tegen een té lage bloeddruk helpt idd zoute drop wel!
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Er zijn zoveel redenen waarom je flauw kan vallen. Bloeddruk is idd niet alleen het enige.
120/80 is het school voorbeeld.

Wat ik zelf ook vaak heb gehad is dat ik te snel opstond. Op dat moment krijgen je hersenen even niet voldoende bloed, omdat je hard niet snel genoeg tegen de zwaartekracht oppompt. Met als gevolg dat je hersenen dus even wat minder bloed krijgen, en dat heeft weer als gevolg dat het even zwart voor je ogen wordt en je kan een tintelend gevoel hebben. Meestal blijft het daarbij, maar ik heb ook wel eens gehad dat het zwart werd voor mn ogen en dat ik echt stond te shaken als een gek, stond gelukkig in de deuropening en kon mezelf nog vasthouden.

Meestal is het na een paar tellen wel weer weg...
Ik zit altijd te klooien met me bloedruk en suikerspiegel etc.
mijn bloed druk is altijd te laag.

ik heb een te lage bloeddruk waardoor ik heel erg vaak duizelig ben echt SUPERRR irritant :devil:

ik heb geen bloeddruk meer
Uitspraak van CoolJules(v) op vrijdag 4 november 2005 om 12:33:
mijn bloed druk is altijd te laag.

beter te laag dan te hoog(Y) hoewel je van een te lage bloeddruk idd wat last kunt hebben(duizelig, zwart voor de ogen met opstaan etc) is het wel beter voor je bloedvaten

Whoee laatst nog met school (opleiding verpleegkundige) gehad ben het nu al vergeten :( Staat wel ergens in me aantekeningen haha wat slim ben ik