Partyflock

Forumonderwerp · 813262
Hey!

ik viel een paar dagen terug s'ochtends bijna flauw.
werd zwart voor me ogen en moest ff gaan liggen.

Maar nu vroeg ik me af wat van bloeddruk normaal is.
wij hebben thuis een meter van Braun. Dus daarmee heb ik het gemeten.

Ik kwam uit op

bovendruk 123
onderdruk 80
hartslag 69

en ja ik ben 21 :P

Ik was gewoon ff benieuwd
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 22:18:
of te snel opstaat!!

:yes:
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 22:18:
Je bloeddruk is perfect!!:yes:

Misschien komt het dat je je te druk maakt...of te snel opstaat!!

Thnx! dacht het al.
Mijn pa heeft er voor in het ziekenhuis gelegen.
liep bijna fout af.

Maar ja vond het vaag dat ik bijna flauw viel.
Had dat nog nooit gehad.

naja beetje opletten ;)
Uitspraak van I-LLusion op zaterdag 24 september 2005 om 22:20:
of te snel opstaat!!

kan dat daardoor komen? :S

als je echt een lege maag heb dan heb je t veel sneller

keb t ook een x gehad... was natuurlijk al weer veel te lang zonder te eten (door dingen waar ik t nu liever niet meer over heb :P) en die ochtend werd ik wakker... ik kon niet eens op me bed zitte.. t bleef zwart voor me ogen

maja als je dan wat gaat eten dan gaat t langzaam aan weer beter;)
onderdruk moet tussen de 60 en 90 zijn ofzo..
en bovendruk ongeveer 100+ je leeftijd.
Maar t kan per moment verschillen, dus eigenlijk mnoet je een paar x per dag meten en t gemiddelde nemen

Als je je er onzeker over voelt, kan je altijd naar je huisarts gaan!

Uitspraak van O:) ! op zaterdag 24 september 2005 om 22:25:
onderdruk moet tussen de 60 en 90 zijn ofzo..
en bovendruk ongeveer 100+ je leeftijd.

:D Daar zit ik altijd ver onder!! Ik zit altijd rond de 100/60......Krijg je als je je te druk maakt!!:yes: :p
Uitspraak van Patrick24 op zaterdag 24 september 2005 om 22:22:
kan dat daardoor komen?

Zeker, sta maar eeens heel snel op als je net uit bed komt, hebt gelegen, gezeten enz.
Hoeft niet altijd, maar dat kunnen wel één van de redenen zijn :)
Huisartsassistente Rianne heeft gesproken o:)

laatst even laten meten bij een drogist, 139/79 hartslag van 85.

maar had net hard gefietst dus dan schijnt alles wat hoger te zijn:)

Uitspraak van RYAN_EE {BVE} op zaterdag 24 september 2005 om 22:28:
Huisartsassistente Rianne heeft gesproken

:yes:

Nee joh, maar had zelf op het net gekeken nav mijn eigen bloeddruk!!Vandaar dak het weet:p

ik heb ook wel eens als ik opsta,,, dat ik helemaal zwart voor ogen zie! en ook helemaal duizelig word!! maar dan ff rustig blijven staan en het trekt weg!

weet niet hoe het komt,, me moeder zegt altijd door het snel opstaan
ik heb het net na mijn werk gemeten :P
maar ik houd het in de gaten
als het me weer gebeurd ga ik naar de dokter.

Kom ik die ook weer eens tegen!
ben dr al 3 jaar niet geweest en toen alleen voor hechtingen :(. en daarvoor ben ik er ook al 4 jaar niet geweest.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 22:28:
Nee joh, maar had zelf op het net gekeken nav mijn eigen bloeddruk!!Vandaar dak het weet:p

en was die goed? :P

Uitspraak van Patrick24 op zaterdag 24 september 2005 om 22:30:
en was die goed?

He?

Nee, de laatste tijd had ik een lagere bloeddruk dan normaal!!
Dus nu ging ik daarvoor effe kijken op het net....en 120/80 is een normale....
Ik zat rond de 100/60....de afgelopen weken!(stress:S)

Net trouwens weer effe gemeten, en zat op 112/80 :D
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 september 2005 om 22:35:
Net trouwens weer effe gemeten

Dast doen oudere mensen wel vaker he O:)

:9
300 ofzo??
ohhnee, dat is alleen tijdens de sprong :[

Uitspraak van mickey'D op zaterdag 24 september 2005 om 22:50:
de sprong

Ei-sprong ja!:p

heb altijd een te lage bloeddruk voornamelijk me onderdruk
en gelukkig val ik nooooooooooooit flauw

ik ben woensdag avond flauwgevallen..en met mn hoofd tegen een ijzeren potkachel aangevallen nu dus zware hersen schudding heb zo een 20 minuten bijten weste gelegen..mijn bloed druk is 50 80 ofzo(of andersom) zei de dokter VEEEEEEEEELL ste laag nu meot k drop eten..:S:s lust ik helemaal niet ahah

Ik zat rond de 100/60....de afgelopen weken!(stress)

Meeste mensen met stress hebben juist een 'te' hoge bloeddruk!
Ik heb ook een best lage bloeddruk, en heb dus ook wel eens last van duizeligheid bij te snel opstaan!

Uitspraak van verwijderd op zondag 25 september 2005 om 19:36:
mijn bloed druk is 50 80 ofzo(of andersom) zei de dokter VEEEEEEEEELL ste laag nu meot k drop eten.. lust ik helemaal niet ahah

daar zit ik ook rond
veel drinken en zoute snoepjes (drop) eten
dat helpt echt (Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 26 september 2005 om 08:40:
daar zit ik ook rond
veel drinken en zoute snoepjes (drop) eten
dat helpt echt

Inderdaad. Hier ook hele ladingen zout. :kwijl:
Heb 55-70, verschil is dus ook veel te klein.
Maar m'n moeder hebben ze toen medicijnen gegeven en toen schoot het veel te snel omhoog en dat is een stuk gevaarlijker.

Ben gelukkig pas één keer m'n hele leven onderuit gegaan, dus komt wel goed. Ook gewoon genoeg eten, dat is namelijk meestal de grootste oorzaak.
laatste aanpassing

Ik heb 120/70
Laatst nog op laten meten. Kan nooit kwaad

Uitspraak van verwijderd op zondag 25 september 2005 om 20:47:
Meeste mensen met stress hebben juist een 'te' hoge bloeddruk!

Nope.....
mijn bloeddruk wordt altijd heel hoog als ik gestressed ben
vuistregel van mijn vader ( hij is huisarts ) : 100 + je leeftijd voor je bovendruk
ik heb geen bloed....:vaag:
Uitspraak van O:) ! op zaterdag 24 september 2005 om 22:25:
bovendruk ongeveer 100+ je leeftijd

Dus als je 85 bent, mag de bovendruk 185 zijn?! :S
lust ik helemaal niet ahah

Lust jij geen droppppppp??!! :O

Drop vind ik :9
laatste aanpassing
Uitspraak van Karin 8) op maandag 26 september 2005 om 22:57:
Dus als je 85 bent, mag de bovendruk 185 zijn?!

klopt
Denk eerder een te laag bloedsuiker.....
Uitspraak van 4Maaike4 op maandag 26 september 2005 om 23:31:
Denk eerder een te laag bloedsuiker.....

Inderdaad, heb 't pas ook gehad. Doodeng, maar gewoon Dextrootje ofzo en genoeg eten schijnt goed te helpen.
Uitspraak van BlackShore op maandag 26 september 2005 om 23:30:
Uitspraak van Kizzzme op maandag 26 september 2005 om 22:57:

klopt

Ik heb het hier nagevraagd..en dat klopt niet hoor.. :nee:
ik heb regelmatig een bloeddruk van 150 en ik ben pas 20

ik ben woensdag avond flauwgevallen..en met mn hoofd tegen een ijzeren potkachel aangevallen nu dus zware hersen schudding

met een zware hersenschudding zit je niet hier op partyflock te posten ;)

Ik moet nog 2 keer terugkomen om mijn bloeddruk te laten testen bij de dok. Dan nemen ze een gemiddelde van die drie en vandaaruit bepalen ze of ik medicatie moet slikken. Laatste keer was deze in volle rust 100 (onderdruk). Mijn pa en nog wat (over)leden van de familie hebben ook een te hoge bloeddruk. Vandaar dat we thuis zo'n leuke meter hebben. Een tijdje terug had ik een onderwaarde van 115.. aardig aan de hoge kant, dus toch maar naar de dokter gegaan.

Uitspraak van Dirty geezer op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:42:
ik heb regelmatig een bloeddruk van 150 en ik ben pas 20

bovenwaarde of onderwaarde?

Uitspraak van Dirty geezer op vrijdag 28 oktober 2005 om 17:38:
bovendruk

belangrijkste is onderdruk. Hoeveel is die? 150 bovendruk is niet om je zorgen over te maken..
120/60 heb ik altijd, en de dokter zei dat het iets te laag was...

Uitspraak van Miss Tails op maandag 31 oktober 2005 om 09:54:
120/60 heb ik altijd, en de dokter zei dat het iets te laag was...

Vreemde dokter. De mijne zegt dat dit de perfecte bloeddruk is :S

Wanneer is de bloeddruk te hoog?
Deze grens wordt arbitrair vastgesteld en is afhankelijk van wanneer men het gestegen risico abnormaal gaat noemen. De bloeddruk is continu verdeeld onder de bevolking en heeft de neiging met het vorderen van de leeftijd langzaam te stijgen, een stijging die bij natuurvolkeren (Papoea's) die een niet-westers dieet gebruiken overigens niet optreedt. Een hogere bloeddruk geeft een wat hoger risico, maar er is geen duidelijke drempel waarboven het risico opeens sterk stijgt. Over het algemeen wordt bij volwassenen een bloeddruk boven 140/90 mm Hg als hypertensie bestempeld en afhankelijk van andere risicofactoren als rookgedrag, cholesterolwaarde, suikerziekte en leeftijd wordt een behandeling gestart. Overigens spreekt men pas over hypertensie als bij drie opeenvolgende metingen een waarde van meer dan 140/90 wordt gevonden.

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoge_bloeddruk

Lage bloeddruk:
Ongeveer 60 tot 80 keer per minuut trekt de hartspier samen. Hierdoor pompt het hart onafgebroken bloed door de bloedvaten. De bloeddruk is de kracht waarmee het bloed tegen de wanden van de bloedvaten drukt. Wanneer het hart samentrekt, perst het bloed in de slagaders, die het door spiersamentrekkingen verder pompen. De druk op de vaatwanden is dan hoger. Dit wordt bovendruk of systolische bloeddruk genoemd. Het hart ontspant zich en de druk neemt af. Deze druk heet onderdruk of diasystolische bloeddruk.

De bloeddruk schommelt bij gezonde mensen tussen verschillende waarden. ’s Ochtends en ’s avonds is hij vaak lager dan ’s middags.

Een chronische lage bloeddruk, hypotensie, komt veel minder vaak voor dan een hoge bloeddruk, hypertensie. Een te lage bloeddruk treedt meestal plotseling op. De bloeddruk daalt abrupt, mogelijk doordat het hart de druk niet op peil kan houden of door extreem vochtverlies. Lage bloeddruk valt vooral op bij het plotseling opstaan. Je voelt je slap en duizelig. Soms kun je zelfs flauwvallen. Een te lage bloeddruk kan verschillende oorzaken hebben. Een zware bloeding, grote brandwonden, maag-darmproblemen of uitdroging kunnen allemaal een lage bloeddruk veroorzaken.

Door hypotensie kan iemand flauwvallen. Dat komt doordat plots onvoldoende bloed doorstroomt om ook de hersenen en longen van bloed te voorzien. Vooral ouderen en mensen die medicijnen tegen een hoge bloeddruk nemen, kunnen last hebben van flauwvallen, bleek zien en een zwakke pols en verwijde pupillen hebben. We zien flauwvallen ook vaak bij extreme hitte als al het bloed naar de huid stroomt om het lichaam af te koelen, zodat het hart en de hersenen te weinig bloed krijgen. Een lage bloeddruk wordt formeel niet als een ziekte beschouwd, in tegenstelling tot hoge bloeddruk. Echte hypotensie kan echter fataal zijn. Bij veel flauwvallen en het vermoeden van een lage bloeddruk is het raadzaam een arts te raadplegen.

bron: http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&actie=toon&id=108
ik viel een paar dagen terug s'ochtends bijna flauw.
werd zwart voor me ogen en moest ff gaan liggen

kan ook een ijzertekort zijn

Uitspraak van Karin 8) op maandag 26 september 2005 om 22:57:

Die vuistregel van je vader is niet geheel waar, niet echt iets om op te vertrouwen hoor.. al zit er wel een kern van waarheid in.

185 is namelijk superhoog, de kans op een hartinfarct wordt hiermee ook veel groter en het is niet gezond als iemand van 85 deze bloeddruk heeft en zal zo nodig zelfs onder behandeling worden gesteld van de huisarts dmv. medicatie.
Verder moet deze bij 185 om de 2 weken op controle net zo lang deze bloeddruk onder of gelijk aan 160 systole is.

ik vind het verhaal over de onderdruk nou niet echt geruststellend hhahah...
voor meiden geld iig dat je je niet te druk hoeft te maken bij een lage bloeddruk, tuurlijk is het heel vervelend, ik heb er zelf ook last van kan gewoon op ieder moment flauwvallen... bij mij gaat het overigens vaak net goed.. vaak zak ik wel door me benen maar blijf ik bij...

bij meisjes in de pubertijd komt het zeer vaak voor, de bloeddruk schommeld, dit komt door een wisselende hormoonspiegel, en als je ongesteld bent kan het helemaal erg zijn...

als je last van flauwvallen, of verschijnselen hebt, en je weet dat het door je lage bloeddruk komt is het slim om gewoon wat zouter te gaan eten, dit verhoogd je bloeddruk... als je het tijdens je ongesteldheid vaker hebt, zorg dan dat je gewoon wat zoute drop op zak hebt... het gaat in de meeste gevallen vanzelf over en heeft met veranderingen in je lichaam te maken.

~kiss~

normaal waarde bloeddruk = 120/80
normaal waarde hartslag = tussen 60 en 90
als je een hogere bloeddruk wil hebben moet je aan de efedra gaan.. daarmee werd mn onderdruk 125
JIj hebt een goede bloeddruk hoowr....maar het flauwvallen hoeft ook niet aan de bloeddruk te liggen...

kan ook aan je suikerwaarde liggen...of gewoon even kortsluiting daarboven...

niet druk om maken dus