Partyflock

Forumonderwerp · 810848
1 volger · 2614x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Geen wereldwijd gelijktijdige release van de Xbox 360

Robbie Bach van Microsoft heeft in een interview bevestigd dat zijn bedrijf de Xbox 360 niet gelijktijdig in Noord-Amerika, Europa en Japan zal uitbrengen. Tussen de drie verschillende launches zal volgens Bach ongeveer zeven tot tien dagen zitten.
In welke volgorde de drie gebieden Microsofts nieuwe console te zien zullen krijgen werd niet verteld. Hoogstwaarschijnlijk is Noord-Amerika als eerste aan de beurt, Europa als tweede en als laatste Japan.

Update:
Microsoft heeft bekend gemaakt op welke dagen de Xbox 360 zal verschijnen. De data zijn als volgt:

22.11.05 (dinsdag): USA
02.12.05 (vrijdag): Europa
10.12.05 (zaterdag): Japan

bron

Dat wordt dus ff sparen tot december :p Ga hem zeker aanschaffen zodra ik het geld heb :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 18:35:
maar lijkt me idd sterk dat ze nu al modship komen

Het lijkt me sterk dat er een modchip voor 2007 te krijgen is, laat staan nu al :)

Waarschuw beheerder
me buurjongen zei het een jaar geleden...

toen waren er wel 10 prototypes gestolen in duitsland ja, 3 daarvan waren er alweer snel terecht...t lijkt me sterk dat er 1 van die 7 hier in mijn buurt beland...

Waarschuw beheerder
jongens echt waar ga naar www.360modchip.com
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 21:23:

Ja, en ? Die site doet 't niet eens. Neem nou maar van mij aan dat 't minimaal een jaar gaat duren voordat de 360 gehacked gaat worden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 21:23:

Oh, dus je meent het ook nog echt.
Sorry kerel, dat kan DUS ECHT NIET !!
Als dat zo is krijg jij van mij gratis een Xbox360 op 2 december :D

Komop zeg, weet je hoe goed beveiligd dat ding is. De eerste Xbox was al moeilijk te kraken. Dit gaat inderdaad echt _NIET_ lukken in een paar maanden, laat staan in die korte tijd dat die 10 dev-kits gesloten zijn...
Artiest {SHOWLIST artist 27650, 75347, 12423, 46143}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op dinsdag 8 november 2005 om 18:42:
Ja. Maar zullen er inmiddels al wel vast meer gejat zijn, aangezien er in heel veel winkels al 360's staan als demo modellen staan opgesteld.

Oke maar een dev kit is wat anders dan een xbox 360 zelf :P
Waarschuw beheerder
idd gelul..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 7 november 2005 om 22:30:
25 november 2005 (of bij release Xbox 360)

- Gun
- Tony Hawk's American Wasteland
- Call of Duty 2

Cod 2 heb ik al liggen, voor op de gewone xbox (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Atmoz op dinsdag 8 november 2005 om 22:38:
De eerste Xbox was al moeilijk te kraken

Inderdaad ! Microsoft was een half jaar bezig geweest met de beveiliging van de huidige xbox, met de beveiliging van de 360 zijn ze 2 1/2 jaar bezig geweest (dus 5 keer zo lang) en een aantal chips zijn special 'inhouse' ontworpen, vanuit beveiligingsoogpunt.

Maar inderdaad, de huidige xbox was ook al best goed beveiligd. De bootloader in de bios was 'nep' en moest als afleiding fungeren voor de echte bootloader, die in de southbridge chip zat verstopt. De enige reden waarom er relatief zo super snel (met een half jaar) al een modchip verscheen, was omdat er er 1 briljante hacker in de VS was (een MIT student die zichzelf 'bunnie' noemde), die een apparaat wist te bouwen waarmee hij het dataverkeer tussen de CPU en de southbridge kon afluisteren:

[img width=602 height=510]http://www.xenatera.com/bunnie/proj/anatak/images/ldttopzoom.jpg[/img]

Kijk eens hoe lastig dat ding alleen al is om te solderen en bedenk dan hoe briljant die gek moet zijn geweest om dit ding te ontwerpen en nog aan de praat te krijgen ook :)

Maar goed, Microsoft heeft al aangegeven dat het 'afluisteren' van dataverkeer op deze manier al nauwelijks meer zal gaan, omdat het in de 360 versleuteld is. En daarbij komt dat nu ook complete essentiele delen in 1 chip zullen worden uitgevoerd, waardoor afluisteren al helemaal niet meer mogelijk is omdat er simpelweg geen communicatie meer tussen chips voor nodig is.

Kortom, reken er maar niet op dat dit ding snel gehacked zal worden ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Met software kan alles:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 02:13:
Met software kan alles

Mwah, in dit geval niet... Microsoft heeft ook al verklapt dat het 'stack memory' niet langer 'executable' is in de 360, waardoor exploits als de huidige sowieso al niet meer werken. En aangezien dat zo'n beetje de enige manier was om 'kwaardaardige' code in het geheugen te krijgen, verwacht ik dat er op de 360 helemaal geen 'softmod' meer mogelijk zal zijn, alleen hardware matig. En ik verwacht dat die modchips een stuk complexer zullen worden als de huidige, stuk duurder en een stuk lastiger om te solderen op je mobo.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Kortom, ik denk dat we lang moeten wachten op een gehackte xbox 360 en als er al een modchip komt, zal ie duur worden en lastig om in te bouwen ... In eerste instantie was ik positief, vooral toen die SmartXX gasten al een devkit in handen hadden gekregen :) Maar toen Microsoft met dat persbericht kwam met de eerste details over de nieuwe security in dat ding ... En 't is ook gewoon een juiste zet van ze uiteraard om zo in security te investeren, ik denk dat 't commerciele succes van de 360 hierbij ook voor een groot deel staat of valt.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bij ons bij de media markt staat er zonkast xbox360...
vet ding :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Hij is hier al in een winkel te koop :kwijl:

Artiest {SHOWLIST artist 6079, 20741}
Waarschuw beheerder
gvd alle pre-order paketten uitverkocht :((((((

Waarschuw beheerder
ja he!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op woensdag 9 november 2005 om 02:17:
Kortom, ik denk dat we lang moeten wachten op een gehackte xbox 360 en als er al een modchip komt, zal ie duur worden en lastig om in te bouwen ... In eerste instantie was ik positief, vooral toen die SmartXX gasten al een devkit in handen hadden gekregen :) Maar toen Microsoft met dat persbericht kwam met de eerste details over de nieuwe security in dat ding ... En 't is ook gewoon een juiste zet van ze uiteraard om zo in security te investeren, ik denk dat 't commerciele succes van de 360 hierbij ook voor een groot deel staat of valt.

Dit wordt voor mij de eerste console die ik sowieso niet wil laten ombouwen. Xbox-Live wordt zo vet :D

ps. degene die alvast een gamercard willen aanmaken voor xbox-live (om je naam bijvoorbeeld al vast te stellen) kunnen dat hier doen: http://www.xbox.com/en-US/myxbox/mygamercard.htm
Waarschuw beheerder
hoe moet je die x-box live shit gaan betalen eigenlijk ?

ik heb namelijk geen creditcard

Waarschuw beheerder
ja dat is nog t vetste... ik baalde dus enorm dat ik geen CC had... maar met de nieuwe Xbox Live kan je dus een soort van tegoeden kopen in de winkel...met een kraslaag en een code.

per maand €5,99

en ik geloof per jaar €60,00
Waarschuw beheerder
zeker vet !

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van >BOELIE< op zaterdag 12 november 2005 om 16:03:
ik heb namelijk geen creditcard

mjah idd, das wel flink balen ja :/
Ik doe het nu via system link.

Waarschuw beheerder
Zoals JrY ook al zei, er komen idd pre-pay kaarten voor xbox-live. Omdat niet iedereen een cc heeft. Net als bij world of warcraft dus :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 9 november 2005 om 16:50:
Hij is hier al in een winkel te koop

Dat lijkt me sterk.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Default op maandag 14 november 2005 om 15:12:
Dat lijkt me sterk.

Kom zelf kijken dan :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 14 november 2005 om 15:34:
Uitspraak van shibbs op maandag 14 november 2005 om 15:12:
Dat lijkt me sterk.

Kom zelf kijken dan

Pre-order misschien?

Waarschuw beheerder
donateur
huh waar is me bericht :/
Waarschuw beheerder
tering x-box, alle pre-orders in heel utrecht op :S

dat is zwaar kut!!

Waarschuw beheerder
t schijnt dat Bart Smit niet aan pre order kitjes doet maar aan reserveringen, t schijnt ook dat ze er veel binnen krijgen dus misschien moet je t daar proberen...

Waarschuw beheerder
Ja, ik heb 'm vorige week ook bij Bart Smit besteld.
Ik hoefde geen aanbetaling te doen, alleen gegevens genoteerd en nu maar wachten op dat telefoontje(of ik sta om 9 uur op de stoep natuurlijk)!

Waarschuw beheerder
Ik krijg lekkur met korting :O me ouwe werkt bij microsoft
Waarschuw beheerder
Ik heb vandaag ook de hele omgeving afgebeld, en idd..geen X-box 360 meer te pre-orderen voor op de launch dag..Klote, het wachten is dus tot de 2e lading in de winkels ligt :)

Waarschuw beheerder
donateur
hier is wel nog een winkel die paketten heeft.
Waarschuw beheerder
Je kan hem mss bestellen maar ze verkopen hem nog niet.
Waarschuw beheerder
donateur
je mag mijn pre-order kit kopen voor 100 euro hehe ;-)

Maar nog 2weekies en dan is het zover..
Kan niet wachten.. er zijn al wat reviews verschenen van spellen bij IGN en 1UP
Waarschuw beheerder
probeer mystery media eens in nijmegen, daar heb ik hem vorige week nog gepre-ordered

kan niet wachten

ik heb al verschillende reviews gezien op ign, en heb daar helaas gelezen dat als je geen HD tv hebt, de spellen toch nog wel redelijk op de normale xbox lijken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 18:55:
t schijnt dat Bart Smit niet aan pre order kitjes doet maar aan reserveringen, t schijnt ook dat ze er veel binnen krijgen dus misschien moet je t daar proberen...

had ik al gedaan maar helaas ...
Waarschuw beheerder
heey

is die xbox 360 echt zo geweldig ( jaa h sorry maar heb er dus echt geen verstand van).

ik moet voor mijn studie een project maken over de xbox 360, maar goed ik heb nog nooit een xbox gezien dus ben danook nog nie zover..
hebben jullie misschien tips waar ik meer te weten kan komen...
hele er bedankt! xxx

Artiest R-K
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *tammy* op vrijdag 18 november 2005 om 11:59:
ik moet voor mijn studie een project maken over de xbox 360, maar goed ik heb nog nooit een xbox gezien dus ben danook nog nie zover..
hebben jullie misschien tips waar ik meer te weten kan komen...
hele er bedankt! xxx

ehh doe je wel de goeie studie dan :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op dinsdag 8 november 2005 om 16:59:
Het zal jaren, geen maanden duren

tuurlijk is die chip er al snel, die is voor eind 2006 hoor, dat zogenaamde "inhouse" ontwerp lekt binnen no time uit

Doet er niet aan af dat ik dat ding zo snel mogelijk ga kopen. Ben altijd pro-playstation geweest, maar ga nou toch echt om, de 360 is te bruut!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op woensdag 9 november 2005 om 02:00:
Kijk eens hoe lastig dat ding alleen al is om te solderen en bedenk dan hoe briljant die gek moet zijn geweest om dit ding te ontwerpen en nog aan de praat te krijgen ook

En zo'n briljante gek zal ook de 360 gaan kraken :)

Zal miss. wat langer duren maar gebeuren zal het :yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 18 november 2005 om 12:05:
ehh doe je wel de goeie studie dan

hahah jaah dat wel hoor..het gaat over marketing enzow...dus niet zo zeer over het product zelf...maar je moet er wel iets van af weten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *tammy* op vrijdag 18 november 2005 om 16:23:
hahah jaah dat wel hoor..het gaat over marketing enzow...dus niet zo zeer over het product zelf...maar je moet er wel iets van af weten...

Ah, ok, de marketing rondom de 360 is zeer interessant. Ze hebben een flinke hype gecreeerd door te weinig van die apparaten in de verkoop te zetten bij de opening volgende week op 22 November, zodat de vraag veel groter is dan het aanbod. Immers, iets wat je moeilijk kan krijgen is veel interessanter dan iets wat in je schoot wordt geworpen :) Heel slimme marketing truc van Microsoft. En verder is dit een interessant verhaal voor jou denk ik: http://xbox360.ign.com/articles/612/612076p1.html en dit:
http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=1&cId=3145154

Denk verder aan de 4 p's:
Prijs -> ding wordt onder de kostprijs verkocht. Waarom ?
Product -> meest geavanceerde spelcomputer ter wereld
Plaats -> wereldwijde introductie, met korte tussenpozes
promotie -> MTV presentatie etc.

Maar 't belangrijkste is denk ik dat Microsoft de markt zo breed mogelijk probeert te creeeren door het ding niet als 'spelcomputer' te promoten maar als centraal multimediasysteem voor ieders huiskamer. En het hele online gebeuren is natuurlijk ook een van de belangrijkste elementen in de hele marketing.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van GMX op vrijdag 18 november 2005 om 17:27:
Ah, ok, de marketing rondom de 360 is zeer interessant. Ze hebben een flinke hype gecreeerd door te weinig van die apparaten in de verkoop te zetten bij de opening volgende week op 22 November, zodat de vraag veel groter is dan het aanbod. Immers, iets wat je moeilijk kan krijgen is veel interessanter dan iets wat in je schoot wordt geworpen Heel slimme marketing truc van Microsoft. En verder is dit een interessant verhaal voor jou denk ik: http://xbox360.ign.com/articles/612/612076p1.html en dit:
http://www.1up.com/do/feature?pager.offset=1&cId=3145154

Denk verder aan de 4 p's:
Prijs -> ding wordt onder de kostprijs verkocht. Waarom ?
Product -> meest geavanceerde spelcomputer ter wereld
Plaats -> wereldwijde introductie, met korte tussenpozes
promotie -> MTV presentatie etc.

Maar 't belangrijkste is denk ik dat Microsoft de markt zo breed mogelijk probeert te creeeren door het ding niet als 'spelcomputer' te promoten maar als centraal multimediasysteem voor ieders huiskamer. En het hele online gebeuren is natuurlijk ook een van de belangrijkste elementen in de hele marketing.

kijk jij weet waar je t over hebt ;)
Waarschuw beheerder
donateur
er zijn 5 p's....
Waarschuw beheerder
ik heb gister in een gamesshop hier in groningen met de xbox360 kunnen spelen....call of duty 2....ooooooow damn, wat zag dat er ziek uit...gruwelijk goed :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 20 november 2005 om 17:43:
heb gister in een gamesshop hier in groningen met de xbox360 kunnen spelen....call of duty 2....ooooooow damn, wat zag dat er ziek uit...gruwelijk goed

kheb em gister op qlimax ff gespeeld zag er idd wel vet uit...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Trancepim op zondag 20 november 2005 om 17:43:
spelen....call of duty 2....ooooooow damn, wat zag dat er ziek uit...gruwelijk goed

en dat is nog nix he

als een spel volledig ontwikkeld is voor die box ziet t er nog veel vetter uit ;)
Waarschuw beheerder
zag ook filmpjes van project gotham 3 en nieuwe amped....om te kwijlen :)