Partyflock

Forumonderwerp · 810439

Hoe kan het dat ik altijd ongelukkig ben zonder aanleiding dat ik me altijd kut voel eenzaam en alleen. altijd zie ik de negatieve kant van het leven. Ik ben altijd ontevreden met mezelf ik heb een lage eigendunk. Ik maak me teveel zorgen wat mensen van me denken wat ze van me verwachten, en altijd denk ik dat ze het laagste van me denken.
het gevoel dat ik er altijd alleen voor zal staan

wat is er mis met mij?

dan hoef je niet hard te schudde

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 22:38:
en die gozer wordt van jouw ook echt wel vrolijk hoor, anders issie verloren

Ik ga clini clown worden ofzo :D!

Uitspraak van inactief op dinsdag 13 september 2005 om 22:45:
Ik ga clini clown worden ofzo

nee joh, jij moet wat anders worden

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 22:48:
nee joh, jij moet wat anders worden

:nocheer: ?

Uitspraak van inactief op dinsdag 13 september 2005 om 22:52:
?

mijn volgende blind date???
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 18:39:
Hoe kan het dat ik altijd ongelukkig ben zonder aanleiding dat ik me altijd kut voel eenzaam en alleen. altijd zie ik de negatieve kant van het leven. Ik ben altijd ontevreden met mezelf ik heb een lage eigendunk. Ik maak me teveel zorgen wat mensen van me denken wat ze van me verwachten, en altijd denk ik dat ze het laagste van me denken.

Hmmmmm, makkelijk gezegd misschien maar inderdaad je houding aanpassen.

Als in je profiel al staat 'laat_me_met_rust@hotmail.com' denken mensen niet:"Ah, gezellig! Laten we hem eens een pb´tje sturen."

Een groot deel heb jezelf in de hand en je moet oppassen dat je niet in een negatieve spiraal komt. Die moet je doorbreken.

Goede tip, maar grote stap: Ga lekker een paar maanden naar Australie ofzo. Gewoon even een nieuwe stap.

Weet het, makkelijker gezegd dan gedaan.

Succes (y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 september 2005 om 20:09:
En dan noem je jezelf Sunny?

De meest negatieve mensen hebben meestal de warmste gevoelens . Hij wacht misschien (net als ik trouwens) op iemand die niet alleen de kritiek en het gezeik ziet, maar juist de redenen daarvan. Die ontevredenheid komt voort uit het verlangen naar iets beters en dat is op zich een positief iets....

maar ik begin nu vaag te worden, ga maar is pitten dan.

Zo super veel respect voor jou dat jij je ware gevoelens hier op pf durft bloot te geven (F)
Dit zijn de echte jongens!!! (K)

Denk dat je aan het advies van Nemphetamine al heel veel hebt.. echt mooi gezegt!

'De wereld om jou heen is een weerspiegeling van jezelf..'

helemaal gelijk in!

Je moet gaan leren inzien dat je wel de moeite waard bent.. dat je weer leert genieten van het leven.. Ga leuke dingen doen en jezelf 100 x perdag influisteren dat je wel de moeite waard bent!! Anders doe ik het wel voor je:p

en voor de mensen hier.. volgens mij is er in jullie onderbewuste ook iets flink mis gegaan of niet? Beetje stoer doen met een grote mond maar diep van binnen begrijpen jullie deze jongen donders goed.. Hij durft er tenminste over te praten.. zouden jullie ook eens moeten doen, worden jullie problemen ook eens opgelost en wordt jullie leven een stuk aangenamer.. Succes! (F)

ja mevrouw

ik vind t nogal mieterig.. als je ergens mee zit ga dan naar een psychiater..
ik heb een hekel aan negatieve mensen..
je leeft maar 1 keer hoor 8)
Probeer positief in het leven te staan en tevreden te zijn met wat je hebt.
Stop met je zorgen te maken over wat andere mensen van jou denken, want dat is niet belangrijk.
Sta wel open voor kritiek van anderen, maar maak je eigen afweging of jij je gedrag voor hun wilt veranderen of dat anderen jou moeten accepteren zoals je bent. Een beetje van allebei werkt meestal wel goed.
Weet dat iedereen het waard is om gezien en gehoord te worden en dat mensen die over anderen oordelen meestal een probleem hebben met zichzelf.

Eet je wel gezond en krijg je alle nodige vitaminen binnen?
Een tekort aan voedingsstoffen kan zorgen dat je herenen niet genoeg van bepaalde neurotransmitters aan kunnen maken, waardoor je je ongelukkig of incompleet kan gaan voelen of het gevoel hebt dat je niet genoeg controle over je leven hebt.

De neurotransmitters
- Serotonine, heb je nodig om tevreden en gelukkig te zijn.
- Dopamine, heb je nodig om gevoel van zelfcontrole en zelfverzekerdheid te hebben.

In bananen zitten de stoffen:
- Tryptofaan, je lichaam heeft dit nodig om serotonine te maken.
- Tyrosine, je lichaam heeft dit nodig om dopamine te maken.
Voor het omzetten zijn vitaminen uit de B-groep nodig.

Een tekort aan essentiële vetzuren, met name Omega-3 uit visolie, kan allerlei psychische stoornissen veroorzaken. Het regelmatig eten van vette vis of het nemen van visoliecapsules kan soms helpen.

Je zou het boek 'Diepzielduiken' van Roy Martina kunnen lezen. Ik denk dat je daar wel wat aan hebt. Het help je om inzicht te krijgen in je eigen persoonlijkheid. Het gaat stap voor stap door alle bekende persoonlijkheidseigenschappen, waarvan iedereen een eigen variatie heeft en geeft aanwijzingen om te werken aan dingen die nog niet in evenwicht zijn.
Staan nog zeker heel mooie antwoorden bij, doet me deugt dat er toch nog meer mensen met gevoel op deze aardkloot rondlopen! :flower: :respect: for those who care... (Y)

Zoek hulp...en blijf toch positief denken! Je komt er wel vanaf!
the .. ra .. peut

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 13:30:

das makkelijker gezegd dan gedaan. Zelfs met die hulp kan er zo'n strontput opengaan dat je het helemaal niet meer weet, laat staan positief denken. Tis een patroon wat doorbroken moet worden maar dat kost heel veel tijd en vooral moeite. Steun en begrip van dierbaren kan daar zeker bij helpen. De verandering moet, hoe moeilijk ook, uit jezelf komen.

altijd ongelukkig

altijd kut voel

altijd zie ik de negatieve kant

altijd ontevreden met mezelf

altijd denk ik dat ze het laagste van me denken.

altijd alleen voor zal staan

Stel jezelf de volgende vraag en beantwoord hem eerlijk: ECHT ALTIJD? Met dit soort teksten blijf je concentreren op het negatieve. Je praat jezelf in de put.

teveel zorgen

Wie bepaalt er wat teveel, te weinig of precies goed is. Jij toch? Dus als je vindt dat je je teveel zorgen maakt, doe dat dan niet meer. En als je vindt dat je je precies genoeg zorgen maakt, dan zijn die zorgen functioneel, en kun je er dus voor kiezen er iets aan te doen.

wat is er mis met mij?

Zoals ik al zei: je praat jezelf in de put. Wie zegt dat er iets mis is met jou?
Als je jezelf als slachtoffer blijft zien van alles wat er om je heen gebeurt, kom je terecht in een negatieve spiraal. De keuze is aan jou. Je kunt niet veranderen wat er op je pad komt, maar je hebt wel een keuze in hoe je daarmee om gaat.

Succes!

Hmm tja ik ken het..

Maar dr uitgaan, iets leuks doen..
Je laten verwennen, schoonheids behandeling helpt..
Shoppen, ehehe..

Verliefd worden..

Jezelf dr toe zetten dat je weer positief word..

Hihi.. Hoor mij dat eens zeggen..

makkelijk gezegd dan gedaan hoor!
Boek: Emotioneel Evenwicht
Boek: Diepzielduiken

wat is er mis met mij?

jeetje...dit had ik kunnen zeggen...ik heb borderline en ben manisch :bloos:
misschien dat je es een keer met iemadn moet gaan praten...

hmmmm:/ sorry maar niet helemaal mee eens
als het komt doordat je een stof mist in je hersenen bijv...dat niet angemaakt word dan kom je daar niet zomaar vaaf hoe positief je ook wil denken...
ik vecht al vanaf me 15 e en zal altijd moeten blijven vechten....

:D
maar heel veel sterkte en als je es wil praten..je ben altijd welkom :D :hug:
laatste aanpassing
Kijk iedreen heb wel een tijdje of moment in zun leven waarin alles tegen zit.. Maar je moet er zelf aan werken om er weer uit te komen.. Praat met mensen, en trek je nix van andere aan.. Be happy with your self..
laatste aanpassing
Had het vroeger veel, nu af en toe nog. Het zit in je kop dat je denkt er vanalles mis is, Maar dan moet je uitzoeken is het allemaal wel waar wat ik allemaal denk. En daarbij kunnen je ECHTE vrienden daar bij helpen door naar je te luisteren, en raad te geven. Goede tip, nooit binnen blijven maak je alleen maar "zotter" :)

dat je je zo voelt kan door meerdere oorzaken komen.
ga je probleem met een psycholoog bespreken,want die kan je verhaal aan horen en met je mee denken.
er zijn zat mensen die weleens ongelukkig zijn... wie niet?
weinig mensen komen er voor uit omdat ze zich ervoor schamen.
het is wel heel vervelend dat je altijd je depri voelt en dat is niet zomaar te verhelpen,misschien kan je het minder zwaar maken door aan jezelf te werken en met positieve dingen en mensen bezig te zijn.
zoek de oorzaken van je ongeluk op,waardoor je die gedachtes krijgt.
heb zelf vertrouwen in jezelf maar ook in het leven zelf.
niemand kan je problemen voor je oplossen
dat kan alleen jij zelf mits je bereid bent er wat aan te doen.
zoek dus steun bij de juiste personen waar je jezelf bij kan zijn en die je accepteren zoals je bent,en bereid zijn om je te helpen
liefde en aandacht kan ook helend werken.
laatste aanpassing

Hoe kan het dat ik altijd ongelukkig ben zonder aanleiding dat ik me altijd kut voel eenzaam en alleen.
Je voelt je zoals je bent, dus jij bent eenzaam en alleen:X

Altijd zie ik de negatieve kant van het leven.

Zie punt 1

Ik ben altijd ontevreden met mezelf ik heb een lage eigendunk.
Je kan nog best iets verder zakken hoor :jaja:

Ik maak me teveel zorgen wat mensen van me denken wat ze van me verwachten, en altijd denk ik dat ze het laagste van me denken.
KLOPT HELEMAAL

Het gevoel dat ik er altijd alleen voor zal staan
Als het aan mij ligt WEL

Wat is er mis met mij?
Wat niet?
laatste aanpassing

wow dude heb je een "bad hair day" ofzo
je komt nog gefrustreerder over als ik ben.

hahaaha:D

whahahaha, nopes.
Beroep: stront schepper

andere baan zoeken?
whaha misschien wil dat ook wel helpen..
Om een andere baan te zoeken
Klinkt een beetje als borderline persoonlijkheidsstoornis. Het is niet normaal dat je op deze leeftijd zo in het leven staat. ik zou serieus eens naar je huisarts gaan!

wat is er mis met mij?

kijk eens naar deze link

http://www.pitsstop.leidenuniv.nl/index.php3?c=54
je denkpatroon, probeer s overal de positieve kant van te zien :)
Uitspraak van Matthijs op vrijdag 16 september 2005 om 10:32:
je denkpatroon, probeer s overal de positieve kant van te zien

Tja dat is makkelijk gezegt he als je zelf niet zo bent! T is moeilijk voor te stellen voor iemand die altijd postief in het leven staat. Zelf ben ik ook altijd vrolijk en kijk positief tegen het leven aan :D Maar niet iedereen zit zo in elkaar!
als het komt doordat je een stof mist in je hersenen bijv...dat niet angemaakt word dan kom je daar niet zomaar vaaf hoe positief je ook wil denken...

Behalve als die stof niet kán worden aangemaakt, omdat de grondstoffen ontbreken in de voeding.
EPA Visolie en borderline stoornis:
Mensen die lijden aan de psychische aandoening met de ongelukkige naam borderline persoonlijkheidsstoornis kunnen te kampen hebben met stemmingswisselingen, verlatingsangst, woedeaanvallen, zelfvernietigingsdrang en psychotische verschijnselen. Dertig jonge vrouwen die aan deze ziekte leden en hiervoor op dat moment geen medicijnen ontvingen deden mee aan een dubbelblind onderzoek. Twintig personen kregen een visolie-extract te slikken met 1000mg EPA per dag (het extract bevatte geen DHA); de andere tien kregen placebo's. Tijdens het acht weken durende onderzoek werden geregeld tests uitgevoerd om de agressiviteit en de depressiviteit van de vrouwen te meten. De verminderde agressie en depressie die in beiden groepen optrad was aanmerkelijk groter in de EPA groep dan in de placebogroep. Opmerkelijk was ook dat reeds na twee weken de gemeten agressiviteit in de EPA visolie groep sterk was gedaald terwijl dit in de placebogroep nog constant was gebleven. Nadelige bijwerkingen zijn niet gemeld.
(Am J Psychiatry, 2003)
Bron: vita-send.nl - Wetenschappelijk nieuws over voeding, vitamines en gezondheid

nee, zo makkelijk is t ook niet, maar, afgezien van evt. professionele hulp, is het wel het belangrijkste wat je kan doen. Gewoon bij negatieve gedachtes steeds proberen te denken is dat nou wel zo? Kan het niet anders zijn? Is er geen positievere manier om er tegenaan te kijken? Zouden andere mensen in deze situatie er net zo over denken? dat soort dingen... Steeds het positieve ergens in zien is volgens mij wel gedeeltelijk aan te leren.

Als hulp hierbij kun je ms wel die EPA Visolie gebruiken, maar heb behalve wat Evert post daar nog niks over gelezen. Sint Janskruid zou ms ook kunnen helpen (te koop bij t Kruidvat en andere drogisten), of L-Tryptofaan of 5-HTP misschien, maar zeker met 5-HTP moet je dan weer uitkijken dat je daar niet afhankelijk van wordt en juist weer heel depri wordt als je t niet gebruikt.

Uitspraak van Evert op vrijdag 16 september 2005 om 11:36:
Behalve als die stof niet kán worden aangemaakt, omdat de grondstoffen ontbreken in de voeding.

EPA Visolie en borderline stoornis:
Mensen die lijden aan de psychische aandoening met de ongelukkige naam borderline persoonlijkheidsstoornis kunnen te kampen hebben met stemmingswisselingen, verlatingsangst, woedeaanvallen, zelfvernietigingsdrang en psychotische verschijnselen. Dertig jonge vrouwen die aan deze ziekte leden en hiervoor op dat moment geen medicijnen ontvingen deden mee aan een dubbelblind onderzoek. Twintig personen kregen een visolie-extract te slikken met 1000mg EPA per dag (het extract bevatte geen DHA); de andere tien kregen placebo's. Tijdens het acht weken durende onderzoek werden geregeld tests uitgevoerd om de agressiviteit en de depressiviteit van de vrouwen te meten. De verminderde agressie en depressie die in beiden groepen optrad was aanmerkelijk groter in de EPA groep dan in de placebogroep. Opmerkelijk was ook dat reeds na twee weken de gemeten agressiviteit in de EPA visolie groep sterk was gedaald terwijl dit in de placebogroep nog constant was gebleven. Nadelige bijwerkingen zijn niet gemeld.

nou moet ik tog me psych es aan zn mouw gaan trekken ...:O
slik gvd al weet nie hoelang kut medicijnen hele zware ook voor me borderline en manische depressieen t helpt goed joh!!!!!! :no: :no: ben nooooooooooooit agressief enzo O:)
hmmm...zal em es vragen...:/
laatste aanpassing
Kijk naar wat je wel kan! Jij hebt jezelf en de mensen om je heen vast ook veel te bieden. Ga op reis in jezelf en kijk eens goed rond. Dit kan door meditatie! Luister naar de stem van je ziel en durf in je eigen spiegel te kijken!
Ik hoop in ieder geval dat meditatie je de rust zal brengen die je nodig hebt!

Als ik boos ben of negatief gestemd dan ga ik altijd mediteren en laat alle negatieve energie als wolken uit mijn hoofd wegdrijven en echt het helpt!

Verder is het niet belangrijk wat anderen van jou vinden! Het gaat erom dat jij je zelfbeeld zodanig aanscherpt dat je de mening van anderen niet meer nodig hebt!
Als jij je zelfbeeld laat afhangen van wat anderen van je vinden dan kan iedereen je de grond in trappen! Laat dat dus niet gebeuren!

Jij bent mooi om wie je bent en er is nooit iets verkeerds aan jou geweest!
Grote kans dat je psych daar weinig of niets over weet. Meestal hebben reguliere geneeskundigen alleen verstand van lichaamsvreemde chemische medicijnen, omdat daar de meeste aandacht aan wordt besteed in hun opleiding en vervolgcursussen.
Als hij of zij er wel wat over weet, dan heb je geluk dat het iemand is met een open mind.

Een orthomoleculair diëtist moet hier wel wat over weten.
Je kunt ook eens zoeken met google naar 'visolie borderline' of 'voeding psychische onderzoek'. Er zijn wel een aantal site's te vinden die hier informatie over hebben.

Gunstig effect van omega-3 vetzuren bij behandeling van bipolaire (manisch/depressieve) aandoeningen
[..]
EPA plus DHA

Interessant in dit verband is een door de auteurs besproken placebo-gecontroleerde dubbelblind-studie waarbij een significant gunstig effect van suppletie met hoge doses omega-3 vetzuren werd geconstateerd. Het betrof een pilot-studie onder een groep mensen in de leeftijd van 18 tot 65 jaar, die aan een instabiele vorm van BPD (BiPolar Disorder) leden en die niet in een kliniek waren opgenomen. Ze werden volgens een gerandomiseerde methode ingedeeld in een verum- en een placebogroep.

De proefpersonen in de verumgroep werden behandeld met een hoge dosis omega-3 vetzuren, te weten 6,2 gram EPA (eicosapentaëenzuur) en 3,4 gram DHA (docosahexaëenzuur) per dag. Deze hoeveelheid werd toegediend in de vorm van reukloze visolie-capsules, waaraan ter bescherming van de vetzuren tegen oxidatie onder meer tocoferolen (vitamine E) waren toegevoegd.

De identiek lijkende capsules die de patiënten in de placebogroep kregen bevatten olijfolie. Eventuele farmacologische middelen die de patiënten reeds gebruikten werden tijdens de suppletieperiode gecontinueerd.

Interim-analyse

Hoewel bij het begin van het onderzoek was bepaald dat de suppletie 9 maanden zou duren werd het project reeds na 4 maanden beëindigd. De reden hiervoor was dat bij een interim-analyse bleek dat de resultaten in de omega-3-groep veel gunstiger waren dan in de placebogroep.
[..]
Een belangrijk voordeel van omega-3 vetzuren is dat het lichaamseigen stoffen zijn die in tegenstelling tot de bij BPD vaak toegepaste farmaca geen schadelijke bijwerkingen hebben, terwijl ze wel positieve neveneffecten kunnen ontplooien.
[..]
Bron: Stichting Orthomoleculaire Educatie - Psychische aandoeningen: nutritionele preventie en behandeling

Sint Janskruid zou ms ook kunnen helpen, of L-Tryptofaan of 5-HTP misschien[..]

Ook oppassen met 5-HTP in combinatie met St-Janskruid, MDMA of andere serotonine verhogende medicijnen, want dat kan het levensgevaarlijke serotoninesyndroom veroorzaken!!
nee, zoiezo geen van de dingen die ik noemde door elkaar
en MDMA gebruiken terwijl je depressief bent is natuurlijk helemaal niet goed

Jah dat doe je toch echt zelf, je moet goed onthouden dat jij niks meer of MINDER ben dan de rest, en blijf die gedachten vast houden.

Uitspraak van goudlokje23 op vrijdag 16 september 2005 om 14:53:
Jij bent mooi om wie je bent en er is nooit iets verkeerds aan jou geweest!

Mooi gezegd!!!
ken het gevoel man heb precies he zelfde gehad

eerst gebruik je drugs..?

zo ja ''stoppen '' je heb een stof da naar je hersenen

word gebacht maar bij veel en lang drugs gebruik

maak je lichaam tie stof nie meer aan

en dan betekend dus da je je vaak depri voel

gebruik je geen drugs dan weeth we het eg nie..!

geen idee... te slecht eigenbeeld door vroeger ofzo..

[
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 17 september 2005 om 15:01:
te slecht eigenbeeld door vroeger ofzo..

Kan idd heel goed, zal vast iets van 'vroeger' zijn.. iets uit het verleden wat jou geraakt/gemaakt heeft!

het lijkt wel of ik mezelf "hoor" een jaar geleden :S
Maar ik ben een jaar in therapie gegaan en nu zie ik het leven toch wat zonniger/zinniger in hoor :yes:

GHB (moet je eens kijken hoe vrolijk je dan word)

Ik denk niet dat je je antwoord op PF zult vinden...

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 12:32:
Maar ik ben een jaar in therapie gegaan en nu zie ik het leven toch wat zonniger/zinniger in hoor

een vol jaar??? pfff ben net 8 weken bezig of zow...lijkt alleen maar erger te worden. Maar goed, jij bent eruit gekomen, zal mij ook vast wel lukken