Partyflock

Forumonderwerp · 809975

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg binnenkort een grote kaakoperatie (lees: Extreme makeover 8) ) en dat schijnt heel ingrijpend te zijn en dat is het ook want je gezicht gaat er een tikje anders uitzien.. En heeft een enorme impact op jezelf en andere en ik wil graag ervaringen horen..

Wat deed dit met je het eerste jaar?
en hoe reageerde iedereen ?

EDIT: Deze operatie krijg je meestal na het verwijderen van je verstandkiezen en jaren van een beugel dragen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Voor de mensen die ook zo ee opertie krijgen het volgende:

vlak na de operatie zal je gezicht dus opzwellen, en dat wordt 3 dagen daarna alweer minder. De eerste dagen kan je alleen dingen met een rietje naar binnen krijgen. Koop dus dingen zoals drinkontbijt en dingen waar alles inzit want je zult afvallen.
Ik ben woensdag onder het mes gegaan en kan noou wel dingen met een klein lepeltje eten.
Pudding enzo :9
doordat je dus vloeibaar voedsel eet is de kans groot dat je last krijgt van diarree. :S
Ik moet 3 maal daags speolen met mondspoelmiddel.
en ik slik 3 maal daags antibiotica en pijnstillers.

meer weet ik even niet te melden :)
Waarschuw beheerder
Dat diarree komt door de antibiotica..;) hahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag mag het veband van mn kin :cheer:

dan zzie ik dus voor het eerst hoe ik er nu echt uit zie B)
Waarschuw beheerder
teveel ge:xtc: en er een overbelaste kaak aan overgehouden??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Nee :/ Lees het topic maar door ;)

Wat ik deze dagen ook merk is hoe ik echt gewend was aan hoe het vroeger was. Moet nu anders "leren" eten omdat mn kaken anders staan..echt vaag:P

En bijvoorbeeld de vorm van je neus

Straks als je die operatie hebt gehad moet je het volgende mar eens doen. (bij mij is dan mn neus veranderd en het gebeid rond mn ogen)

Sluit je ogen en wrijf van boven naar beneden over je neus.
Ik was gewend dat mn neus een stukje langer was. maar als ik er nu overheen vrijf dan komt er opeens een bobbel en dan ben ik al aan het einde van mn neus, ben er nu wel snel aan gewend. maar het is wel grappig.

Het is een beetje hetzelfde als in het donker eten, dat lukt omdat je hersenen weten waar je mond zit, maar als die mond zich verplaatst...dan is het effe anders :D

Waarschuw beheerder
Is je verband er al af? Ben je tevreden met het resultaat? Zal nog wel wat dikker zijn als hoe het uiteindelijk wordt zeker?
Waarschuw beheerder
donateur
Ja het verband is eraf...:cheer:

Tering :| als je je een week niet scheert :P

maar het resultaat is heel mooi.
Ik ga zo eerst effe lekker haren wassen en scheren.

Het is nog niet helemaal weg die zwelling..maar het resultaat is al heel anders dan voorheen.

foto's ga ik nog online zetten en ik zal mensen waarschuwen als ze het kunnen zien.

(ik heb een kleinere neus ;) )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Patrick Allen B) op maandag 21 november 2005 om 15:56:
foto's ga ik nog online zetten en ik zal mensen waarschuwen als ze het kunnen zien.

Wanneer dat is weet ik nog niet :D O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op maandag 21 november 2005 om 15:56:
ering als je je een week niet scheert

Hahahahaha zag het er leuk uit ;) Hahaha

Waarschuw beheerder
Komen de foto's op dit forum te staan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 18:02:
Komen de foto's op dit forum te staan?

Waarschijnlijk maak ik een fotoalbumlink en die link die krijg jij en nog andere dan...niet iedereen O:) alleen speciale mensen ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op maandag 21 november 2005 om 18:08:
alleen speciale mensen

Aaaaaaaaaaaaaah :D

Waarschuw beheerder
Grapjas ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou de zwelling is nog wat minder...ik krijg allemaal positeve reacties hier in de omgeving..

verder niks te melden behalve dat ik mn werk en de mensen nu al mis :S

Waarschuw beheerder
Ben je wel weer in Nederland of zit je nog in Belgie?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben nog in Belgie voorlopig..moet langs allerlei controles ook een volgende week en dus blijf ik hier in belgie, ben ook bij mn moeder. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag ben ik erg moe :gaap:
Ik heb denk ik wat te voeg gejuicht..

5 uur onder narcose is niet niks. ik moet het rustiger aan gaan doen.
Waarschuw beheerder
donateur
oke ik ga weer op de bank :S
Waarschuw beheerder
Hey, het is allemaal goed gegaan dus?? Gelukkig!! Maarre over dat eten, weet niet of je nog steeds alleen vloeibaar kan eten.. maarre bij de apotheek hebben ze van die pakjes, das gewoon soort van chocomelk ofsow, en daar zitten alle voedingstoffen in, echt lekker is t niet maar goed. Ik voelde me zo slap omdat je te weinig voedingstoffen binnen kreeg, dus die pakjes waren wel echt ideaal. Maar goed, sterkte in ieder geval!! :flower:
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weet het..astronautenvoedsel noemen ze dat :yes:

Ik heb gisteren stampot met heel fijn gesneden wordt gegeten en ook al een keer chili..gaat prima :)
Waarschuw beheerder
oow gelukkig maar!! Maar voor de rest veel last? Je kaken zijn dus niet vast op elkaar gezet begrijp ik..?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Heleeentje op donderdag 24 november 2005 om 14:21:
Maar voor de rest veel last?

nee niet echt..beetje verdoofd gevoel hier en daar en het was dik maar dat is wel weer weg, geen pijn :D

Uitspraak van Heleeentje op donderdag 24 november 2005 om 14:21:
Je kaken zijn dus niet vast op elkaar gezet begrijp ik..?

Klopt, ik heb titanium implantaten.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op donderdag 24 november 2005 om 16:06:
titanium implantaten.

Jaaaaaaa ja? :S Klinkt best eng haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 november 2005 om 17:57:
Jaaaaaaa ja? Klinkt best eng haha

Dat betekend dat er in mn gezicht spijkertjes zijn aangebracht op bepaalde plaatsen in mn gezicht.
het is een nieuwere methode dan wat ze voorheen altijd deden (je tanden 6 weken aan elkaar naaien)

ik heb al eens eerder gezegt dat ze in belgie veel verder zijn op dit gebied van chirurgie dan in nederland..en wachtrijen hebben ze daar amper.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zij eerder al dat ik geen tot weinig pijn voelde. :S

De eesrste week van mn herstel is om inmiddels.
Het begint nu wel een beetje aan te spannen op het bovenste gedeelte van mn beugel, niet zo gek want die is 8 mm naar voren gezet. en het gevoel komt langzaam terug dus krijg nu pas een klein beetje pijn, mijn pijngrens ligt vrij hoog dus heb er niet echt last van :)

Laatst had ik snachts het gevoel alsof er vliegen over je neus lopen en het kietelde overal :P
Dat is het gevoel van " het terugkeren van je gevoel" :P
Waarschuw beheerder
donateur
Oke mensen het moment is daar!

Ik ga foto's posten zo meteen O:)
Waarschuw beheerder
donateur
[img width=315 height=400]http://www.cls-media.nl/djmcpat/assets/images/db_images/db_Foto21.jpg[/img]
voor de operatie

Zo heb ik er altijd uit gezien.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou natuurlijk gelijkk het eind resultaat kunnen posten maar dat doe ik niet O:)

sommige mensen willen graag weten hoe het ongeveer gat want die krijgen ook zo een ingreep. O:)

Gaan we!

[img width=500 height=332 cacheid=00000045001f8803ed23c4671a011a258a]http://www.mijnalbum.nl/Foto=4RCPEVHG[/img]
na de operatie op de Intensive care

Na een minimaal 4 uur durende operatie wordt je naar de IC gebracht waar je de eerste nacht moet doorbrengen, dit natuurlijk voor de veiligheid. Je wordt dan aan een infuus gelegd met pijnstillers en dat is Ibbuprofen 600mg (bij mij dan)

[img width=500 height=332 cacheid=001289bb0016db7e3f7f07bb1a011a258a]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZWVIXPXL[/img]
Zo zie je er dan uit

Dit is een beetje schokkende foto :O :S :P
Allemaal plakkertjes op de borst voor de hartmonitor e.d.
Je ziet dat mn gezicht aardig gezwollen is, je kunt nu nog niet goed het resultaat zien op deze foto. Maar de mensen die er waren zagen dat wel want ik had een kleinere neus.
Maar goed dat later :P
Je ziet verband of gaas om mijn hoofd zitten die is bedoelt om de icepacks op hun plaatst te houden. Die komen ze ook om de haverklap vervangen dus lekker slapen kan je de eerste nacht wel vergeten.
Verder zie je dat er gele vlekken op mn gezicht zitten. Dit is ontsmettingsmiddel die ze gebruiken tijdens de operatie. Verder kan je zien dat mn neus bloed. dat komt omdat ze natuurlijk flink hebben huis gehouden O:) en dat bloed komt uit je synusse en dat moet eruit. Je mag je neus na de operatie en in die weken erna ook niet snuiten.

En die blik in mn ogen komt door de drugs denk ik O:) 8)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Dag 2

Ja en dan die dag erna mocht ik weer terug naar mn kamer.
Ik ben 2 nachten in het ziekenhuis gebleven omdat ik niet helemaal lekker werd, maar ze sturen je anders al na een dag naar huis. (dat komt door de verzekering, De goedkoopste patient is een dode patient :S)

Maar thuis zijn is veel leuker :D

[img width=500 height=332 cacheid=00000045001f882e6d22718a1a011a275e]http://www.mijnalbum.nl/Foto=8HZBLRRM[/img]
Dag 2 weer terug op me kamer

Die dag erna kun je dan eindelijk een beetje rusten.
Qua voeding kun je nu niet veel eten behalve vloeibaar voedsel zoals Yoghurtdrink en vla en er past amper een lepel in je mond want het is wel gezwollen en het voelt niet fijn. Bij andere kan er misschien helemal geen lepel is omdat de boel aan elkaar genaaid zit. O:) bij mij is dat niet zo :no:

alles is nog erg gezwollen en er zit een verband op mn kin.

[img width=500 height=332 cacheid=00000045001f8831d7f46b611a011a275e]http://www.mijnalbum.nl/Foto=ZISB66AZ[/img]
Mentaal was ik al snel hersteld

Ik kijk dan wel stoned uit mijn ogen :D Maar met mijn karakter en mijn mentale toestand was snel weer op peil na het zien van deze mooie zuster-stagiare...O:) :D
Waarschuw beheerder
donateur
In het weekend ben ik steeds verder hersteld en ging ik me steeds beter voelen en ben goed verwend. Ik at ook dingen zoals soep en je moet heel goed opletten dat je genoeg eetn want die kilo's vliegen eraf :S.

Dag 6

[img width=500 height=332 cacheid=00000045001f88422eda5f601a011a2811]http://www.mijnalbum.nl/Foto=DIB6STAB[/img]
Het verband mag eraf, terwijl ik mediteer O:)

En dan zien ze ook voor het eerst je kin..en mannen..die baard groeit gewoon door..en ook door je verband heen :S:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Indruk van het resultaat

[img width=500 height=332 cacheid=00000045001f889080b389cf1a011a2981]http://www.mijnalbum.nl/Foto=VEH4EJYW[/img]
De zijkant, let op neus en kin

Je ziet daar een pleister zitten voor een hechting, alles is van binnenuit gedaan en daar zitten ook de meeste hechtingen, echt ongeloofelijk!

[img width=500 height=332 cacheid=001289bb0004a986dabca0d31a011a2981]http://www.mijnalbum.nl/Foto=X4KBA7QU[/img]
voorkant, "Are you tokkie to me?"

Deze foto's zijn van afgelopen maandag dus de zwelling is daar iets meer dan nu.

De mensen uit mn omgeving zeggen allemaal "wow" dat dit allemaal mogelijk is tegenwoordig!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan het verschil zeker merken..mn mond is kleiner en ik kan hem nu beter sluiten. Ze hebben mijn onderkaak wel 8 mm naar achteren gezet en dat scheelt wel :yes: heb nu geen grote onderlip meer :)

Mn moeder die zegt de hele tijd "je hebt nou een *familienaam* neus en kin :D"

ze moeten allemaal nog erg wennen natuurlijk en ik ook wel.
Heb altijd een grote neus gehad en daar hebben ze niks aan gedaan (aan de neus zelf).
Maar omdat de kin is verschoven wordt de neus een andere (of zijn znormale vorm) gehouden.

Alles is van binnenuit gedaan en ik heb hechtingen in mn mond zitten en er zit en nog eentje aan de rechterkant van mn gezicht, vandaar die pleister of iets op die ene foto.

en oke het zijn geen mooie foto's want heb geen gel in mn haar en zin om te lachen was er ook niet :P :[

Ik heb wel meer foto die post ik nog wel misschien, ben nu beetje moe :S
Waarschuw beheerder
Ziet er goed uit!! Scheelt een hele hoop met je kin volgens mij! Goed man!! :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Heleeentje op zaterdag 26 november 2005 om 20:42:
Ziet er goed uit!! Scheelt een hele hoop met je kin volgens mij! Goed man!!

Ja maar ik merk ook vooral de verschilllen in mn mond ook..ik kon vroeger mn wangen echt kapot bijten en mn lippen en dat is nu niet meer :P
Waarschuw beheerder
beter toch! Dan is de pijn enzo toch niet voor niks geweest! Maar je ziet best een behoorlijk verschil, en dat alleen van een foto.. :flower:

Waarschuw beheerder
Jeeeettje mina!! Wat knap zeg!! Echt een verandering!! Ben beetje sprakeloos eigelijk, knap dat dat tegenwoordig kan! Super!!
Waarschuw beheerder
Ik heb 6 jaar geleden gehad was geen pretje !! Ik heb 6 weken slagroom gegeten om een beetje aan te komen
Al m n eten heb ik moeten mixen
De eerste keer is ook mislukt na de operatie`s heb ik m n kaak weer moeten trainen om open te gaan (een soort fisioterapie) kreeg m n tanden maar 1cm van elkaar af
uiteindelijk is alles goed gekomen
Waarschuw beheerder
donateur
jeetje :S

nou ben blij dat het goed is geomen en het resukltaat als ik het zo zie wag er zijn ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik weeg gvd nog steeds 58 kg :@

En ik eet vanalles: Yoghurt, vla, pudding en oke ik gebruik niet altijd slagroom :S

Ook voor warm eten kan je gewoon eens de supermark binnen lopen en bij de kant en klaar maaltijden kijken voor allerlei soorten stampot. Boerenkool met worst bijvoorbeeld of zuurkool :9 Je moet natuurlijk wel de worst super klein snijdn zodat je die amper hoeft te kouwen.

Je kan ook eiersalade maken. (en dat is mijn specialiteit O:) )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dat veranderd inderdaad wel iets in je gezicht inderdaad, maar ook weer niet zó extreem dat je er helemaal anders uit gaat zien ofzo hoor! een half jaar geleden is er hier in de buurt trouwens nog iemand aan dood gegaan... ze hadden hem per ongeluk achterover gelegd en hij had zo z'n tong ingeslikt en dus gestikt! was echt een ramp!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 16:14:
een half jaar geleden is er hier in de buurt trouwens nog iemand aan dood gegaan... ze hadden hem per ongeluk achterover gelegd en hij had zo z'n tong ingeslikt en dus gestikt! was echt een ramp!

Jeeetje! :| Het zal je maar gebeuren zeg!! Lijkt me verschrikkelijk!!! Slordige fout ook trouwens, dat mag toch niet gebeuren!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 16:24:
Jeeetje! Het zal je maar gebeuren zeg!! Lijkt me verschrikkelijk!!! Slordige fout ook trouwens, dat mag toch niet gebeuren!

Heel slordig ja :@

Daarom raad ik mensen ook aan om voor grote dingen toch maar naar Belgie te gaan want de zorg in nederland stelt geen reet voor.
Waarschuw beheerder
donateur
nou, netjes geworden ja!!

ik had ongeveer dezelfde operatie!!!

foto's ga ik hier niet plaatsen :$ slecht voor me reputatie :P

maar heb nu nog steeds erg weinig gevoel in me kin :(
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op maandag 28 november 2005 om 19:07:
nou, netjes geworden ja!!

ik had ongeveer dezelfde operatie!!!

foto's ga ik hier niet plaatsen slecht voor me reputatie

maar heb nu nog steeds erg weinig gevoel in me kin

Wanneer heb je die operatie gehad? en waar? dat gevoel komt ergens binnen 2 weken wel terug, bij mij is het zo goed als terug...en die foto's zijn bedoelt voor mensen die dit ook krijgen...
maar oke wat jij wil..

Plaats ze aub..het is niet slecht voor je rep ik vind het eerder dapper.

Waarschuw beheerder
Hehe is eindelijk je kop gerenoveerd 8)

B)