Partyflock

Forumonderwerp · 809975

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg binnenkort een grote kaakoperatie (lees: Extreme makeover 8) ) en dat schijnt heel ingrijpend te zijn en dat is het ook want je gezicht gaat er een tikje anders uitzien.. En heeft een enorme impact op jezelf en andere en ik wil graag ervaringen horen..

Wat deed dit met je het eerste jaar?
en hoe reageerde iedereen ?

EDIT: Deze operatie krijg je meestal na het verwijderen van je verstandkiezen en jaren van een beugel dragen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op zondag 11 september 2005 om 20:26:
Ik krijg binnenkort een grote kaakoperatie

alleen een kaakoperatie? niet iets anders :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op maandag 24 oktober 2005 om 09:59:
3 weken nog! Nu gaan die zenuwen een beetje werken.

Heel veel succes en sterkte alvast Patrick! Zie je waarschijnlijk nog wel een keertje!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 23:42:
Heel veel succes en sterkte alvast Patrick! Zie je waarschijnlijk nog wel een keertje!

Ben jij er op de 100% Hazes avond? ik wel ;)

En dankje (F)

mensen het is echt bijna zover. en ik heb NU al lichte buikpijn al 2 dagen :cry:

dit zijn zenuwen voor een operatie waar ik al heel lang naar uitkijk en eentje die mn leven gaat veranderen.

SPANNEND :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op zaterdag 29 oktober 2005 om 00:00:
Ben jij er op de 100% Hazes avond? ik wel

Voor zover ik weet hoef ik dan niet te werken, misschien kom ik dan wel ffies kijken! :D En als ik ineens wel moet werken dan ben ik er dus sowieso ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 29 oktober 2005 om 12:15:
Voor zover ik weet hoef ik dan niet te werken, misschien kom ik dan wel ffies kijken! En als ik ineens wel moet werken dan ben ik er dus sowieso

enniejwee, we zien elkaar voor de ingreep ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben gisteren bij de kaakchirurg geweest voor een operatie!
Ik kan bijna geen moer met m'n mond:(

Waarschuw beheerder
Waarom is MCpat verbannen?

Waarschuw beheerder
dat vraag ik me ook af :)

Waarschuw beheerder
donateur
omdat ie een paar overtredinkjes had :P

maar donderdag is hij er weer hoor ;)

Waarschuw beheerder
ahzo (Y)
Waarschuw beheerder
Ik heb een kaakcorrectie gehad. Hierdoor is mijn gezicht heel erg veranderd. Ik had een overbeet van 1 cm en die kon niet worden "weggewerkt" door een beugel vandaar operatief. Bij mijn zijn er in me onderkaak (onder het tandvlees) schroeven gezet. 5 dagen na de operatie moest ik als het ware me onderkaak naar voren schroeven (helse pijnen) Toen de kaak goed stond moest ik 2.5 maand elastieken dragen om die onderkaak vast te laten groeien. Ik kan je wel zeggen je gaat een moeilijke periode door met veel pijn.. Maar wat je ervoor terug krijg is het cker waard...

Omgeving reageerde er positief op. Mensen zullen wel schrikken want je heb gewoon een ontzettend dikke bek.. En ja je kan haast niet eten bij mij vlogen de kilo's eraf.. (Wat helemaal niet erg was..)

Succes..(Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bianca B) op maandag 31 oktober 2005 om 21:20:
Ik heb een kaakcorrectie gehad. Hierdoor is mijn gezicht heel erg veranderd. Ik had een overbeet van 1 cm en die kon niet worden "weggewerkt" door een beugel vandaar operatief. Bij mijn zijn er in me onderkaak (onder het tandvlees) schroeven gezet. 5 dagen na de operatie moest ik als het ware me onderkaak naar voren schroeven (helse pijnen) Toen de kaak goed stond moest ik 2.5 maand elastieken dragen om die onderkaak vast te laten groeien. Ik kan je wel zeggen je gaat een moeilijke periode door met veel pijn.. Maar wat je ervoor terug krijg is het cker waard...

Omgeving reageerde er positief op. Mensen zullen wel schrikken want je heb gewoon een ontzettend dikke bek.. En ja je kan haast niet eten bij mij vlogen de kilo's eraf.. (Wat helemaal niet erg was..)

Succes

Dankjewel :lief:

Hoe lang duurde je herstel periode eigenlijk? had je lang pijn?

Ja mensen het is echt bijna zo ver alweer :/

Ik ben nu ook bezig met hier enm daar te zeggen dat het dus bijna zover is en dat ik er dus een tijdje tussenuit ga op mijn werk, ook het dj'en op de woensdagmiddag doe ik volgende week voor het laatst. (als er hier dus lefgozers zijn die effe langs willen komen is dat je laatste kans, voorlopig :P)

Gedurende mijn hestel periode zal ik posten hoe het met mij gaat. :)

Waarschuw beheerder
ik moet ook nog een afspraak maken.....heb een beugel gehad waardoor me kaken ontwricht zijn...daarbij zijn alle 4 mijn verstandkiezen aan het klieren...met andere woorden zonder beugel was ik beter af geweest.

heb nu een kaakslijtage van iemand van 60 :(

ben als de dood om naar zo'n chirurg te gaan,ben echt bang dat het verkeerd zal gaan of wat dan ook....
Waarschuw beheerder
donateur
heb ook een kaakoperatie gehad een maandje geleden!!

had een beetje een lange kin, dus is me onderkaak gebroken en naar achter gezet!! en aan de bovenkant hebben zekraakbeen in gebracht!!

is wel mooi geworden, alleen blijft nog wel lang dik :(

maar voel me er veel beter door!! echt heel blij dat ik het gedaan heb :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 15:26:
ik moet ook nog een afspraak maken.....heb een beugel gehad waardoor me kaken ontwricht zijn...daarbij zijn alle 4 mijn verstandkiezen aan het klieren...met andere woorden zonder beugel was ik beter af geweest.

heb nu een kaakslijtage van iemand van 60

ben als de dood om naar zo'n chirurg te gaan,ben echt bang dat het verkeerd zal gaan of wat dan ook....

Als je denkt dat het mis kan gaan moet je het niet doen.
je moet je richtte op het goede van daarna ;)

Uitspraak van :yes: ramona :yes: loves the dj op donderdag 3 november 2005 om 19:19:
heb ook een kaakoperatie gehad een maandje geleden!!

had een beetje een lange kin, dus is me onderkaak gebroken en naar achter gezet!! en aan de bovenkant hebben zekraakbeen in gebracht!!

is wel mooi geworden, alleen blijft nog wel lang dik

maar voel me er veel beter door!! echt heel blij dat ik het gedaan heb

Is het nu nog dik dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Ik merk wel dat er echt veel van die operaties zijn gedaan en geen enkele is hetzelfde :P

zijn er nog mensen die voor/na foto's willen posten?
Waarschuw beheerder
Bij mij is het ook lange tijd dik geweest.. Kwam door de enorme onstekingen..

En MCPAT het herstel leg aan jezelf.. Was een meisje die ik tegenkwam in het ziekenhuis had hetzelfde die kon pas na 6 weken werken..
En ik na 2 weken (halve dagen) Maar goed ik was iig de 2 weken aardig onder de pannen.. Kon helemaal niks zelf..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bianca B) op donderdag 3 november 2005 om 20:15:
En MCPAT het herstel leg aan jezelf.. Was een meisje die ik tegenkwam in het ziekenhuis had hetzelfde die kon pas na 6 weken werken..
En ik na 2 weken (halve dagen) Maar goed ik was iig de 2 weken aardig onder de pannen.. Kon helemaal niks zelf..

Klopt idd..als de wilskracht er is herstel je sneller. en ik herstelde van de vorige operatie (mn verstandskiezen werden alle 4 getrokken) heel snel.

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb zo'n operatie gehad een jaar geleden.

ik beet met mijn ondertanden mijn gehemelte kapot, dus hebben ze me onderkakane gebroken, naar voren geschoven en vast gezet met schroevn.

6 weken vloeibaar eten, je ziet uit als pipo de clown met zo'n dik gezicht met alle kleuren, en geloof me, k heb hendig veel pijn gehad
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 09:38:
ik beet met mijn ondertanden mijn gehemelte kapot

:| :/

Waarschuw beheerder
donateur
ja kun je je voorstellen hoever die na achteren stond :P haha je zag t niet en had er geen last van , maja t moest van de tandarts haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 12:17:
had er geen last van

dat doet toch zeer :P

Waarschuw beheerder
donateur
ik wist niet beter haha
Waarschuw beheerder
donateur
Heb ook deze operatie gehad.
Ik had een open beet, als ik mijn kiezen op elkaar zette dan stonden mijn tanden niet op elkaar.
Bovenkaak is een stuk uitgezaagd en gekanteld en de onderkaak is de kin iets naar voren gezet.
Zes weken de kiezen op elkaar gehad en was 15 kilo afgevallen.
Een tip voor je voeding....vers wit brood zonder korst, zacht gekookt ei met wat zout en peper en mayonaise.
Heel fijn snijden en met een gebaksvorkje in je mond doen.
Met je tong kan je dit tegen je verhemelte drukken en het een beetje zacht maken...en dan slikken.
ZO krijg je in ieder geval iets goeds binnen.
Want geloof me van voedsel uit de blender krijg je het zuur!!!
Toen 2 dagen na de operatie de pleister van mijn kin af mocht herkende ik mezelf niet in de spiegel.....dat was echt schrikken.
Het grappige was dat mensen die je al een tijd kent je plotseling op straat voorbij lopen.
Dan stoppen ze...kijken om...en ineens herkennen ze je!!!
Dat is wel lachen!!!
Sterkte met je operatie!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hoi hoi..

Heb zelf mun kaak naar voren laten zetten en ook mijn mijn kin hebben ze naar voren gekanteld. Moet eerlijk toegeven dat het een flinke operatie was. heb gedeeltelijk ook geen gevoel meer in mijn gezicht. Maar voor vragen mail mij maar.

Dikke kuss
Waarschuw beheerder
donateur
Nathalja bedankt voor die tip !

Ik ben ook zeer benieuwd hoe het is als mensen je niet herkennen. Ik denk dat dit komt omdat ze je niet in de ogen kijken (het enige gedeelte wat niet veranderd)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Roberto Nuñez op zaterdag 5 november 2005 om 22:55:
Hoi hoi..

Heb zelf mun kaak naar voren laten zetten en ook mijn mijn kin hebben ze naar voren gekanteld. Moet eerlijk toegeven dat het een flinke operatie was. heb gedeeltelijk ook geen gevoel meer in mijn gezicht. Maar voor vragen mail mij maar.

Dikke kuss

Geen gevoel meer? hoezo dat? zenuwen beschadigd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Roberto Nuñez op zaterdag 5 november 2005 om 22:55:
heb gedeeltelijk ook geen gevoel meer in mijn gezicht.

Had ik ook.. Alleen ik heb dan denk ik de mazzel gehad dat bij mij het gevoel terug is gekomen..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Patrick Allen B) op zondag 6 november 2005 om 17:21:
Geen gevoel meer? hoezo dat? zenuwen beschadigd?

Na de operatie zijn inderdaad je zenuwen een tijdje buiten werking!!!
Komt uiteindelijk allemaal weer goed!!
Het is echt lachen hoor die blik van mensen... zo van huh....wat zie jij er anders uit!!!!
Waarschuw beheerder
Je zenuwen hoeven niet buiten werking te zijn. Leg eraan of ze dat geraakt hebben tijden de operatie.
Waarschuw beheerder
donateur
Mensen nog 1 week en 1 dag en dan gaat het gebeuren.
Ik heb echt een leuke werkdag gead gisteravond in een restaurnant waar ik en begonnen. Was ook de laatste dag voor de operatie..dat moet ik nu 7 weken missen :/

7 weken niks doen :| ...in ieder geval lekker uitgerust :D

Maar dat is dan ook alles :S

Wat moet ik nou gaan doen met die 7 weekjes (behalve pf)

wat deden jllie?
Waarschuw beheerder
Hmm ik was na 2 weken al aan het werk.. 7 weken thuis zitten kan ik echt niet.. :S
Waarschuw beheerder
donateur
8 days left, and counting :smoke:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben verkouden een beetje :( not good :no:
Waarschuw beheerder
donateur
De werkweek dus om !

Ben snotterig :( spannend !

4 days left!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Morgen naar België, ben nu mn tas al aan het pakken.

hopelijk kan mn moeder me komen oppikken want dat wordt anders een klote treinrit :S
Waarschuw beheerder
donateur
DE buikpijn van de zenuwen is al begonnen :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga vandaagnaar belgie en zal morgen of woensdag inchecken in het ziekenhuis.
Waarschuw beheerder
donateur
Sterkte!!!
Maar waarom naar Belgie????
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Nathalja(L) op maandag 14 november 2005 om 09:42:
Maar waarom naar Belgie????

Ben ooit met mn moeder en stiefpa daar naartoe verhuist en daar is het traject bij een rho begonnen, die zit ook nog in belgie. zo doende :P
Waarschuw beheerder
donateur
Ben bij de orthodontist geweest vanavond.
En deze keer was het niet mijn eigen orthodontist. Nu is mijn beugel gechecket of die stevig vastzit en zijn er haakjes geplaatst (ik vermoed 2 boven, links en rechts en 2 onder links en rechts) En die rechtsboven zit nu een beetje los lijkt het :[ ik vond deze vent al zo klunzig want hij deed al erg lang over 1 ringetje :@

maar het komt vast goed :)
die ringetje zijn om elastiekjes aan te hangen 6 dagen na de operatie ( volgende week dinsdag). Kan dan gewoon praten en eten ofso..en ik moet die krengen zelf ieder dag vervangen..alsof het al niet erg genoeg is :@
Waarschuw beheerder
donateur
Morgen ochtend gaan we om 6uur rijden om ons om 7uur te melden in de kliniek..ik ben niet echt zenuwachtig op dit moment. vanaf 12uur vanavond mag ik niks meer eten..dus ga eens lekker eten en snoepen vanavond :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op maandag 14 november 2005 om 21:17:
en ik moet die krengen zelf ieder dag vervangen..

Geloof me daar wen je zo aan..
Ik moest het 3.5 maand doen.. 3x per dag..
Waarschuw beheerder
donateur
Nou mensen...ik ben er weer!

Ik ben 2 nachtjes in het ziekehuis gebleven. de eerste van op de IC. Ik kan al zegge dat ik niet echt pijn voel. mn gezicht is wel erg gezwollen maar dat gaat vanaf morgen weer minderen. Ik heb nu wat verband op mn kin en ik zie er dus nu anders uit dan het fototje wat je hier ziet.
foto's volgen nog wel.

Mijn neus en dat daar omheen was eerst erg gevoelloos maar dat wordt al beter. Maandag dan gaat dat verbandje eraf en gaan ze hechtingen verwijderen.

Als je vragen hebt stel ze maar :D
Waarschuw beheerder
donateur
Nou mn beugel zit niet echt goed meer vast :( dat wil zeggen dat er dus blokjes los zitten en ik mis er 2. :S

En ik weeg nu 59.1 :S en woensdag woog ik nog 63.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Patrick Allen B) op zaterdag 19 november 2005 om 11:16:
En ik weeg nu 59.1 en woensdag woog ik nog 63.

Ja dat gaat heeeel snel.. Enne over die beugel z.s.m naar de ortho;) Maar dat had je zelf ook wel bedacht lijkt mij
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bianca B) op zaterdag 19 november 2005 om 13:11:
Maar dat had je zelf ook wel bedacht lijkt mij

hmhm..ja dat gaat pas 21 december zijn..eerder mogen ze er niet aan komen.

er zitten ook hechtingen in mijn mond e die gaan er 1 december al uit. dat is over 12 dagen :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Heej patrick!

Super dat het zo goed is gegaan!
Sterkte en succes komen de tijd!
Waarschuw beheerder
donateur
Thank you :lief:

komt wel goed ;)

ben hier in goeie handen :yes: