Partyflock
 
Forumonderwerp · 808510
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1496, 2262}
De laatste tijd zijn de muziekstylen van tegenwoordig niet erg orgineel meer het klinkt meestal hetzelfde. En denk ook maar eens aan stukjes tekst die uit een film komen.. Ik heb liever een Mc Syco die een mooi stukje aan het praten is dan iemand die uit de film komt en die helemaal niets met dat nummer heeft te maken! Kunnen ze nouw echt niets beters meer maken tegenwoordig :\ ? Oke, Er zijn altijd wel fijne Hardcore nummers die tegenwoordig gemaakt worden! Maar het lijkt of het zo maar snel geld verdienen is.


Althans dit is mijn mening! :)
 
Artiest Balbasaur
de muziekstylen van tegenwoordig


Hardcore


Klopt! Het is ver te zoeken
namen van sommige PF'er zijn ook heel erg orgineel o:)
Als je het over de mijne hebt! :P Ik ben helemaal weg van de kunsten van Noize Suppressor ;)
 
Mwa komt nog wel genoeg goed spul uit. Je moet alleen wat beter zoeken. Het grote probleem met tegenwoordig (en dan praat ik over de housescene) is, dat de kutplaten overal geliefd zijn (door niet-houseliefhebbers) en de goeie maar in een soort hoekje gedrukt worden.

House is TE commercieel geworden, en daardoor vallen de echt goede releases niet meer zo gauw op. En het grote probleem is, dat men volgens mij tegenwoordig niet meer zoveel risico's durft te nemen als vroeger (tenminste dat idee krijg ik wel eens). Daardoor krijg je eerder de neiging om te zeggen, dat er veel rotzooi uitkomt.

Rotzooi is op zich niet zo'n probleem (kwam er vroeger ook genoeg uit). Alleen die covers etc. die moeten ze eens gaan verbieden, want die zijn de doodsteek.
 
ben ik het helemaal mee eens. ik heb zelf niks met hardcore maar zoals NoizeSuppressor het zegt, schijnt het daar ook raak te zijn. teveel platte meuk en te weinig kwaliteit.

de reden is vaak dat er grote organisaties achter de muziek zitten ( labels, promotors, agentschappen etc.) en die moeten allemaal betaald krijgen. wat je dus krijgt is dat veel mensen platte meuk maken die toch wel verkoopt ( meestal aan mensen die geen ruk met die muziekstroming te maken hebben, maar soort van tmf publiek, pubers die nog niet weten wat goeie shit is ) om op die manier geld op de plank te krijgen. puur om rond te komen en de uitgaven te bekostigen. kwaliteit muziek ( van hardcore tot lounge en van rock tot r&b ) wordt hierdoor ondergesneeuwd. erg jammer, maar zoekt en gij zult vinden ;) de echte klappertjes zijn er toch, en zolang er kutmuziek bestaat moet er ook een tegenovergestelde bestaan= kwaliteitmuziek, ongeacht wat muziek het is.
 
Orginaliteit is in dancemuziek ver te zoeken, zeker in het hardere genre. Maar de vraag is, wat is orgineel? Een bepaalde eigen sound hebben vind ik orgineel, en op deze manier zijn er artiesten die dus vaker dezelfde elementen gebruiken of manieren hanteren om een nummer te vormen. Afhankelijk van de artiest, heb ik hier nooit zo'n moeite mee. Een probleem van de mainstream hardcore is ook de geringe smaak van het publiek en de inhoud van zulke nummers, 80% (misschien wel meer) is allemaal een kopie van een kopie van een kopie. Mainstream nummers zijn vrij vaak erg recht toe recht aan en eenvoudig. Dit beaamt de muziek nu eenmaal. Zo af en toe hoor je wat leuks, dat zijn uiteraard meestal de wat minder bekende of geliefde platen. In de voorheen wat minder bekende en populaire stijlen vond ik vanaf eind 2001 tot begin 2004 zowat alles orgineel, buiten de mainstream om. Toen Promo met zijn TTM kwam en mainstream platen met industrial invloeden op de markt bracht, vond ik dat orgineel. Nu is het niets nieuws meer. Vervolgens kwam de techno erbij kijken, ook dat is met Catscan, Daisy en r_Aw niks nieuws meer.
Veel artiesten die hun brood met hun tracks verdienen, zijn genoodzaakt om wel eens hetzelfde te doen, als in vele andere platen. Dat heeft, vind ik, met het publiek in Nederland te maken. Dan heb ik het over mainstream, want erg veel evaluatie komt hier niet meer voor. Zo hoor je de Darkcore uit de SIN tijd ook nooit meer, qua nieuwere producties. Mensen willen snel, hard en recht toe recht aan. Toch heb ik hulde voor mensen als TOA, Ophidian, Promo/r_Aw, Mindustries. Zij presteren het om het telkens weer met iets vernieuwends te komen, of in ieder geval het uiterste er uit te halen. Ik spreek nu over hun, omdat het artiesten van eigen bodem zijn.

Kwaliteitsmuziek uit Nederland wordt ook zeldzaam, door de barslechte smaak van de Nederlandse jongeren. Ga eens een avondje de stad in en je wordt overspoeld door slechte commerciëele hip-hop en r&b, Duitse heipalen trance a la Special D, die telkens het zelfde foefje uithaald, de meest melodieuze,softe hardcore met quasi stoeren teksten die helemaal geschikt zijn voor boeren, mensen met een indentiteitscrisis en ander volk zonder eigen indentiteit.
Het is slecht gesteld met de smaak van Nederlandse jongeren, hierdoor komen de meest eenvoudige slechte platen makkelijk in de spotlights, omdat die sound makkelijk op te pikken valt en meteen in is bij het doorsnee volk. Jammer genoeg voor de rasartiesten die zwoegen voor hun kwalitatief en productietechnisch gezien goed werk.
Artiest Reload
Uitspraak van verwijderd op maandag 5 september 2005 om 20:19:
Orginaliteit is in dancemuziek ver te zoeken, zeker in het hardere genre. Maar de vraag is, wat is orgineel? Een bepaalde eigen sound hebben vind ik orgineel, en op deze manier zijn er artiesten die dus vaker dezelfde elementen gebruiken of manieren hanteren om een nummer te vormen. Afhankelijk van de artiest, heb ik hier nooit zo'n moeite mee. Een probleem van de mainstream hardcore is ook de geringe smaak van het publiek en de inhoud van zulke nummers, 80% (misschien wel meer) is allemaal een kopie van een kopie van een kopie. Mainstream nummers zijn vrij vaak erg recht toe recht aan en eenvoudig. Dit beaamt de muziek nu eenmaal. Zo af en toe hoor je wat leuks, dat zijn uiteraard meestal de wat minder bekende of geliefde platen. In de voorheen wat minder bekende en populaire stijlen vond ik vanaf eind 2001 tot begin 2004 zowat alles orgineel, buiten de mainstream om. Toen Promo met zijn TTM kwam en mainstream platen met industrial invloeden op de markt bracht, vond ik dat orgineel. Nu is het niets nieuws meer. Vervolgens kwam de techno erbij kijken, ook dat is met Catscan, Daisy en r_Aw niks nieuws meer.
Veel artiesten die hun brood met hun tracks verdienen, zijn genoodzaakt om wel eens hetzelfde te doen, als in vele andere platen. Dat heeft, vind ik, met het publiek in Nederland te maken. Dan heb ik het over mainstream, want erg veel evaluatie komt hier niet meer voor. Zo hoor je de Darkcore uit de SIN tijd ook nooit meer, qua nieuwere producties. Mensen willen snel, hard en recht toe recht aan. Toch heb ik hulde voor mensen als TOA, Ophidian, Promo/r_Aw, Mindustries. Zij presteren het om het telkens weer met iets vernieuwends te komen, of in ieder geval het uiterste er uit te halen. Ik spreek nu over hun, omdat het artiesten van eigen bodem zijn.

Kwaliteitsmuziek uit Nederland wordt ook zeldzaam, door de barslechte smaak van de Nederlandse jongeren. Ga eens een avondje de stad in en je wordt overspoeld door slechte commerciëele hip-hop en r&b, Duitse heipalen trance a la Special D, die telkens het zelfde foefje uithaald, de meest melodieuze,softe hardcore met quasi stoeren teksten die helemaal geschikt zijn voor boeren, mensen met een indentiteitscrisis en ander volk zonder eigen indentiteit.
Het is slecht gesteld met de smaak van Nederlandse jongeren, hierdoor komen de meest eenvoudige slechte platen makkelijk in de spotlights, omdat die sound makkelijk op te pikken valt en meteen in is bij het doorsnee volk. Jammer genoeg voor de rasartiesten die zwoegen voor hun kwalitatief en productietechnisch gezien goed werk.


:respect:
mee eens , maar als je zoekt zijn er nog wel innovators te vinden . . ( mindustries? )
 
Uitspraak van Nanda op maandag 5 september 2005 om 21:29:
mee eens , maar als je zoekt zijn er nog wel innovators te vinden . . ( mindustries? )


Uiteraard, die heb ik ook genoemd :). En in Frankrijk en de UK zijn er nog zat orginele artiesten, maar ik vind dat de situatie daar anders ligt. Hier is de hardcore muziek echt een deel van de Nederlandse jeugd, dus baseer ik mijn verhaal even op Nederlandse artiesten:). En daar hoort Mindustries ook bij :).
 
ben het zeker met de topicopener eens op bepaalde punten.
Ik vind originaliteit een van DE belangrijkste criteria voor goed muziek. Waarom iets maken wat anderen al vele malen gedaan hebben? Maar het is terecht te zeggen, mijns inziens, dat de kwaliteit van producties afhangt van hoe kritisch het publiek is, zeker bij de grotere bekendere muziekstromingen.
 
En denk ook maar eens aan stukjes tekst die uit een film komen.. Ik heb liever een Mc Syco die een mooi stukje aan het praten is dan iemand die uit de film komt en die helemaal niets met dat nummer heeft te maken!


Hier ben ik het niet mee eens!
Ik zie daar echt het probleem eigenlijk niet in. Bepaalde scenes in een films (denk bijvoorbeeld aan een angstig stemmetje, demonen stem, weerwolf geluid, bliksem, schreeuw- scene etc.) komen juist heel erg goed tot z'n recht in een style als hardcore, want over het algemeen toch duister, agressief of psycho klinkt. Het past vaak goed bij de sfeer in nummers en ze zijn meestal goed in gesproken zodat klinkt alsof het echt is wat je hoort. Ik vind daar in princiepe niks mis mee, het is immers ook geen muziek wat gebaseerd is op zang. Vaak is het ook geen zang, maar vocals om net dat beetje extra te geven voor het effect van het uiteindelijk resultaat.
Vocals die ingesproken zijn door MC's kunnen best leuk zijn, maar meestal draait dat uit op kermisvocals naar mijn mening. :P Laat die MC's gewoon lekker op feesten de boel opzwepen, of laat het ze anders op een andere manier doen, iets dat echt bij het nummer past...ik ken zat voorbeelden waarbij vocals die ingesproken zijn door MC's echt maar een beetje wanabee stoer klinken; ze lijken soms wel uit rapnummers te komen (en dat soort vocals vind ik echt kut meestal, zeer kinderachtig) terwijl dat dan toch niet zo is.. ;)

Voor de rest heb je opzich wel gelijk. Producers doen elkaar verschrikkelijk na en er zit vaak helemaal geen gevoel meer in...beetje jammer ja..
Wel moet ik zeggen dat het niet meevalt om nog met iets compleets nieuws te komen wat dan ook nog eens vet klinkt..
Maar elke producer hoort verder wel een eigen manier van arrangeren hebben. Is dat niet het geval, dan ben je niet jezelf met het maken van nummers, wat natuurlijk geen goede zaak is.
helemaal eens en dat stukje van type negative zeker (Y) had het niet beter kunnen verwoorden. Maar goed er zijn nog tal van mogelijkheden binnen de dance-industry en zeker binnen de hardere stijlen. Het merendeel wat tegenwoordig uitkomt klinkt geluidstechnisch goed, maar de originaliteit is ver te zoeken en dat is zeer jammer maar ja het verkoopt. Money makes the world go round helaas
 
Type Negative :respect:
Echt een geweldig stuk :yes:
Helaas hebben de meeste jongeren moeite met zichzelf te onderscheiden, daarvoor doen ze maar makkelijk en lopen ze achter anderen aan, dit merk je vooral met kleding en inderdaad; muziek! Veel artiesten zijn door de commercie veel mindere platen gaan maken (BuzzFuzz bijv.) en andere artiesten brengen gewoon veels te veel uit, als je kijkt naar bijv. Angerfist die heeft echt te veel gemaakt, sommige tracks zijn wel redelijk, maar anderen zijn gewoon bagger, dus die hoeven van mij part niet uitgebracht te worden, helaas de cd`tjes moeten vol, dus worden ze wel uitgebracht:S
Dat is de reden waarom ik bijna geen standaard hardcore meer luister... dan irriteer ik me gewoon.
 
Type Negative 5 september 2005 20:19
lang verhaal...:)


(y)
psies heeft puur met de jeugdcultuur van dit land op dit moment te maken...
laatste aanpassing
populariteit maakt de kwaliteit van de mainstream muziek een stuk minder.

'98 t/m '01 vond ik daarom erg interessant. Je kon echt horen dat de producers zoekende waren naar iets nieuws.
 
Kwaliteitsmuziek uit Nederland wordt ook zeldzaam, door de barslechte smaak van de Nederlandse jongeren. Ga eens een avondje de stad in en je wordt overspoeld door slechte commerciëele hip-hop en r&b, Duitse heipalen trance a la Special D, die telkens het zelfde foefje uithaald, de meest melodieuze,softe hardcore met quasi stoeren teksten die helemaal geschikt zijn voor boeren, mensen met een indentiteitscrisis en ander volk zonder eigen indentiteit.
Het is slecht gesteld met de smaak van Nederlandse jongeren, hierdoor komen de meest eenvoudige slechte platen makkelijk in de spotlights, omdat die sound makkelijk op te pikken valt en meteen in is bij het doorsnee volk. Jammer genoeg voor de rasartiesten die zwoegen voor hun kwalitatief en productietechnisch gezien goed werk.


Helemaal mee eens ja! (Y)
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 182, 681, 1669}
Artiest Dynamike
als k kijk naar alle muziekstijlen die r zijn lijkt t wel of t overal n beetje vast zit maar toch komt r iedere dag weer nieuw spul uit alleen moek nieuw dan eik tussen aanhalingstekens plaatsen :x

r zijn producers die zoekende zijn en blijven ( ze volgen hun eigen in principe ) maar r zijn r ook ( te veel helaas ) die voor t geld gaan en daarmee verzadig je gewoon de markt :yes:

producers met n eigen sound kunnen n poos vooruit maar ook zij zullen op n gegeven moment weer iets nieuws moeten bedenken om nie in herhaling te blijven vallen .. wat dat betreft zijn r maar weinig producers die met hun eigen sound telkens weer voor genoeg variatie weten te zorgen .. dat is vakmanschap en dat is nie voor iedereen weg gelegd !

het grootste probleem is inderdaad t mainstream gebeuren en hoe je t ook went of keert daar kom je gewoon nie onderuit .. t merendeel gaat los op de hitjes en willen die dan ook horen .. als n dj doet experimenteren met zn sets en platenkeuze wordt ie veel te snel bevooroordeeld .. de naam die je hebt als dj / producer moet je waar blijven maken .. en waarom kun je nie onder 1 naam meerdere stijlen draaien / maken ? waarom denkt iedereen nog zo in hokjes ? :/

al met al raak je over dit onderwerp nooit uitgesproken .. feit is dat r al heel wat jaren muziek wordt gemaakt en dat zal ook nie snel gaan veranderen .. dus uiteindelijk zal r toch wel weer genoeg variatie en originaliteit van pas komen maar t gaat allemaal geleidelijk en je hebt t nie zelf in de hand :)
laatste aanpassing
 
het grootste probleem is inderdaad t mainstream gebeuren en hoe je t ook went of keert daar kom je gewoon nie onderuit .. t merendeel gaat los op de hitjes en willen die dan ook horen .. als n dj doet experimenteren met zn sets en platenkeuze wordt ie veel te snel bevooroordeeld ..


Maar het is ook wel erg extreem tegenwoordig hoor, die expirmentele hardcore...ik vind het niet raar dat mensen dan zoiets hebben van "donder eens ff op, en verneuk m'n feest niet!" :P
Als ik naar een feest ga en ik moet die hele nacht van die grauwe pokkeherrie horen, dan moet ik heel eerlijk zeggen dat ik daar ook behoorlijk chagreinig van word.. ;)
 
Werkzaam bij KraakPiep
Ik denk dat de topic opener verder moet kijken dan zn neus lang is. Ja, er is veel bagger, maar er is ook veel goeie shit, alleen wat minder makkelijk te vinden.

Uitspraak van Punanski 8) op maandag 5 september 2005 om 18:04:
Maar het lijkt of het zo maar snel geld verdienen is.


Jahaa, met bakken verdienen ze ..

Mainstream zal altijd blijven bestaan in elke soort muziek.
Maar als je alleen Neophyte - RotRec en Offensive beluistert, tja, dan heb je niet echt een breed scala nee.

En ze zeggen ook wel eens:
'Een beter milieu begint bij jezelf'.

Dus 'NoizeSuppr­essor, verzin ook eens een originele naam ..
laatste aanpassing
 
Uitspraak van Dynamike op dinsdag 6 september 2005 om 02:32:
het grootste probleem is inderdaad t mainstream gebeuren en hoe je t ook went of keert daar kom je gewoon nie onderuit .. t merendeel gaat los op de hitjes en willen die dan ook horen .. als n dj doet experimenteren met zn sets en platenkeuze wordt ie veel te snel bevooroordeeld .. de naam die je hebt als dj / producer moet je waar blijven maken .. en waarom kun je nie onder 1 naam meerdere stijlen draaien / maken ? waarom denkt iedereen nog zo in hokjes ?


Tegenwoordig krijgen de artiesten ook weinig kans om hun ding te doen op een feest. Dat is op een groot feest zo, als je hoort welke setjes er vrijwel altijd voorbij komen, maar op kleine en regionale feestjes ook.Er zijn ook maar weinig mensen te bereiken die er wel van houden of het waarderen/respecteren. Mensen raken ongeduldig als het hun niet bevalt of vreemd in de orgen klinkt. Er zijn nog maar weinig artiesten die hier boven KUNNEN staan. Ga naar de welbekende feestjes in Het Beursgebouw, de Hemkade of welke andere grote locatie en je hoort weinig verassends op een avond. Ik zelf had dit bij Outblast in Concert, ik verwachtte er van te voren al niet veel van. De artiesten stelden mij zwaar teleur, op Tommyknocker, Negative A en Vince na. Die deden gewoon hun eigen ding en hadden een eigen geluid, iets dat ik de hele avond nog niet gehoord had. En dan nog erger, Hardcore United(ok, geen vergelijkingsmateriaal met een ander dik feest) Bass-D(op Outblast 3x niks) en Daisy waren de enige op de hele avond die een smile op mijn gezicht kregen.