Partyflock
 
Forumonderwerp · 806063
Mijn vriendin heeft net een nieuwe laptop gekocht. Het is een compaq Presario R4130EA van de Makro.

Heb office erop gezet voor haar en de updates van XP geinstaleerd en verder niets veranderd.

Nu heb ik 2 probleempjes:

Als je de laptop aanzet begint ie heel hard te piepen een tijdje maar start dan wel gewoon op.
Heb al geprobeerd om m aan te zetten met de lader eraan en eraf maar dat maakt niets uit.

2e probleem is dat als ik de lader aangesloten heb het beeld dan afzwakt en als ik de lader eruit haal je het beeld dan op volle sterkte ziet. Dit was eerst andersom! wat mij ook normaal lijkt omdat je dan langer met de accu kan doen.

Iemand enig idee? Alvast bedankt!
laatste aanpassing
denk dat je terug moet gaan naar de makro :)

lange piep en start wel op.. zie je dat ook?
Uitspraak van wouterr op donderdag 25 augustus 2005 om 21:49:
2e probleem is dat als ik de lader aangesloten heb het beeld dan afzwakt en als ik de lader eruit haal je het beeld dan op volle sterkte ziet. Dit was eerst andersom! wat mij ook normaal lijkt omdat je dan langer met de accu kan doen.


altijd wel zo zo ver ik weet

iig met Toshiba's en ibm's

Eerste prob. kan je cooling fan zijn die aanloopt of de hd
Garantie(y)
 
Terug brengen die hap, of zelf contact zoeken met de support van HP / Compaq..

Zelf zou ik voor de laatste optie gaan.
laatste aanpassing
lange piep en start wel op.. zie je dat ook?


Nee het zijn een aantal korte piepen uit de luidspreker. Je ziet alleen een zwart scherm. Je ziet niets anders dan in het begin toen ie het nog wel goed deed.

Ook is het niet altijd maar zeker 8 van de 10 keer dat je m aanzet.
Terug brengen die hap, of zelf contact zoeken met de support van HP / Compaq


Heb ook aan het begin van de avond via de helpdesk een mail verzonden met daarin de problemen.

Maar dacht: probeer het hier even, veel mensen met veel verstand van computers hier (Y) en zie vaak goede oplossingen voorbij komen hier
Uitspraak van Tha_RaveBeast op donderdag 25 augustus 2005 om 21:54:
Eerste prob. kan je cooling fan zijn die aanloopt of de hd


 
Uitspraak van wouterr op donderdag 25 augustus 2005 om 22:02:
Heb ook aan het begin van de avond via de helpdesk een mail verzonden


Een mail naar de helpdesk van hp/compaq?
Dat kun je wel vergeten... gewoon telefonisch aanmelden.

Pavilion en Presario producten
(Multimedia PC's en Notebooks) 0900 - 202 0165 Op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen € 0.10 per minuut


Deze moet je hebben, zorg wel ff dat je het serienummer bij de hand hebt..

*edit* noteer ook ff met wie je wanneer gesproken hebt, want je zal nog wel vaker moeten bellen..
laatste aanpassing
 
2e probleem is dat als ik de lader aangesloten heb het beeld dan afzwakt en als ik de lader eruit haal je het beeld dan op volle sterkte ziet. Dit was eerst andersom! wat mij ook normaal lijkt omdat je dan langer met de accu kan doen.


Heb je de 'power management' al nagelopen in je windows settings???
 
Uitspraak van wouterr op donderdag 25 augustus 2005 om 21:49:
Mijn vriendin heeft net een nieuwe laptop gekocht. Het is een compaq Presario R4130EA van de Makro.

Heb office erop gezet voor haar en de updates van XP geinstaleerd en verder niets veranderd.


ten eerste: het is een nieuwe laptop, dus daar staat standaard al een windows op, zeker bij Compaq en alle standaard massa-fabricage merken

ten tweede: waarom gooi je die windows er af en zet er zelf weer een op....:vaag:

ten derde: laptop niet gebruiken op netstroom als de accu er in zit, alleen tijdens het laden
 
weg gooien
 
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 augustus 2005 om 22:51:
ten tweede: waarom gooi je die windows er af en zet er zelf weer een op....


Hij zegt dat hij alleen de updates gedaan heeft...


Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 25 augustus 2005 om 22:51:
ten derde: laptop niet gebruiken op netstroom als de accu er in zit, alleen tijdens het laden


Sommige laptop's werken niet op netstroom als er geen accu is geplaatst, omdat de schakeling dan is onderbroken..
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 08:57:
Hij zegt dat hij alleen de updates gedaan heeft...


sorry, my mistake, te snel gelezen :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 26 augustus 2005 om 08:57:
Sommige laptop's werken niet op netstroom als er geen accu is geplaatst,


weer iets bijgeleerd :)
 
ja terug naar de winkel
weg gooien


Zeg dan niets!!!


Een mail naar de helpdesk van hp/compaq?
Dat kun je wel vergeten... gewoon telefonisch aanmelden.


Pavilion en Presario producten
(Multimedia PC's en Notebooks) 0900 - 202 0165 Op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen € 0.10 per minuut

Deze moet je hebben, zorg wel ff dat je het serienummer bij de hand hebt..

*edit* noteer ook ff met wie je wanneer gesproken hebt, want je zal nog wel vaker moeten bellen..laatste aanpassing 25 augustus 2005 22:43


Ga ik zeker doen want heb nog geen reactie van ze.
Tnxx voor je reactie.

Baal er gewoon van want mijn vriendin heeft met haar bijbaantje de laptop bij elkaar gewerkt en heeft m nodig voor haar nieuwe opleiding.
Heb je de 'power management' al nagelopen in je windows settings???


Hoe kom ik daar? sorry heb niet zo heel erg veel verstand van computers.. Met kleine probleempjes red ik me wel maar dit ben ik nog nooit eerder tegengekomen.
2e probleem is dat als ik de lader aangesloten heb het beeld dan afzwakt en als ik de lader eruit haal je het beeld dan op volle sterkte ziet. Dit was eerst andersom! wat mij ook normaal lijkt omdat je dan langer met de accu kan doen.


Het gepiep is eruit.

Iemand nog een idee hoe ik het probleem met het beeldscherm kan fixen?
2e probleem is dat als ik de lader aangesloten heb het beeld dan afzwakt en als ik de lader eruit haal je het beeld dan op volle sterkte ziet. Dit was eerst andersom! wat mij ook normaal lijkt omdat je dan langer met de accu kan doen.

Het gepiep is eruit.

Iemand nog een idee hoe ik het probleem met het beeldscherm kan fixen?


Niemand een idee??
laatste aanpassing
 
Uitspraak van wouterr op dinsdag 30 augustus 2005 om 17:55:
Niemand een idee??


Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 augustus 2005 om 22:41:
Dat kun je wel vergeten... gewoon telefonisch aanmelden.


Pavilion en Presario producten
(Multimedia PC's en Notebooks) 0900 - 202 0165 Op werkdagen tussen 08:30 en 18:00 uur, op zaterdag tussen 10.00 en 16.00 uur. Met uitzondering van algemeen erkende feestdagen € 0.10 per minuut

Deze moet je hebben, zorg wel ff dat je het serienummer bij de hand hebt..

*edit* noteer ook ff met wie je wanneer gesproken hebt, want je zal nog wel vaker moeten bellen..


Heb het al gevonden... Alles werkt weer perfect.

Slotje!