Partyflock

Forumonderwerp · 805531
12915x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Kreeg vrijdag op het werk erg veel last van mijn rug, dus naar huis gegaan en sindsdien in ziektewet...

Maja had na het weekend nog steeds last, dus ik dokter gebeld kon pas vandaag terecht :\

Ik slaap dus ook slecht, want alles doet pijn zitten, staan, liggen doet altijd pijn :S

Vandaag bij de dokter bleek dus dat ik spit heb... Oftewel een spier in mijn middenrug 'verrekt'

Duurt normaal 2 tot 6 weken :S :| en heb nu spierverslapper gekregen om de pijn te verminderen :) Maar ik moet blijven bewegen, anders gaan spieren vast zitten en doet het nog meer pijn :S

Nog meer mensen hier wellis last van gehad of tips (F)?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja ik heb het heel vaak

maar wat ik dus van die spier verslappers vind...
je gaat je over bewegen je voelt de pijn minder
hierdoor belast je je rug wel meer
ik krijg altijd van de dokter 600 mg ibrufen
die is sterker dan de normale en helpt ook beter vind ik
zelf :D

sterkte er mee
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Drazic80 op woensdag 24 augustus 2005 om 10:19:
Een lange hete douche vermindert de pijn.

Ja ff wel, maar das snel afgelopen :(

Uitspraak van Jeff London op woensdag 24 augustus 2005 om 10:32:
draai het eens om

:o das wel toevallig :9

Waarschuw beheerder
Je bent niet de enige die verrekt nu van de pijn.
Ook ik ben maandag door mijn rug gegaan.
Heb net de dokter gebeld en hij adviseerde veel pijstillers te eten en zoveel mogelijk lopen en liggen. Zitten moet je zo min mogelijk doen.
En mijn ervaring met een hete douche is dat de pijn alleen maar erger wordt.

Als je nog tips en advies hebt voor mij laat het weten aub want weet ook niet meer waar ik het zoeken moet van de pijn.
Waarschuw beheerder
donateur
ook sterkte (F)

maar liggen doet bij mij kei veel pijn :( slaap ook slecht enzo :(
Waarschuw beheerder
donateur
ai.... heb t weleens in mn nek gehad, verschrikkelijk was dat! wil niet weten hoe het is als t in je rug zit :| :nee:
idd ibuprofen....voor de rest weet ik t ook niet...
sterkte! :flower:

Waarschuw beheerder
ik heb der wel eens last van gehad

Ik was alleen thuis en wilde net weg gaan, en pats enorme pijn in me rug ik kon gewoon nie meer blijven staan lag ik daar op de grond

helemaal over de zeik natuurlijk

ik daar een tijd gelegen het ging nie over maar ik kon nie bij de tel

en der zou nog lang niemand thuis komen
ik mezelf ertoe gekregen naar de tel te kruipen, was echt een eind, ging kapot van de pijn

maar ik wist alleen nr van me vriend uit me hoofd, die natuurlijk werken was

ik belle als een gek 5, 6, 7 keer nog meer over de zeik omdat ie nie opnam

we hebbe plavuize dus da lag nie lekker ook
uiteindelijk kreeg ik hem te pakke en hij me ma gebeld
die van der werk toen naar huis moest komen

ik heb der een week mee gelegen
heb een zwakke rug

je kan er nie echt veel bijzonders tegen doen tegen de pijn dan

maar sterkte
Waarschuw beheerder
Ik ben net terug van vakantie (zondag- op maandagnacht terug gekomen). Vorige week woensdag tijdens m'n 2e week van m'n vakantie kreeg ik ook spit. Had al rugklachten en liep al bij de kraker (fysio hielp niet).

Dinsdag was m'n 1e werkdag na m'n vakantie, ik heb het 5 uur volgehouden en weer naar huis gegaan. Vooral als je na het zitten op wil staan verga je van de pijn (ik tenminste). En loop super scheef en krom. Wordt er echt gek van!

Gisterochtend naar de huisarts geweest. Morgen ga ik naar de fysio voor m'n spit, kijken of ik weer rechtop kan lopen d.m.v. oefeningen of zo, geen idee.

En 21 september aanstaande moet ik naar de neuroloog voor m'n bestaande rugklachten. Fysio en manueel therapeut helpen beide niet. Heb ook al röntgenfoto's laten maken. Kleine kromming in m'n rug en heb de Schmorlse impressie, d.w.z. indeukingen in m'n wervelkolom. Maar daar komen m'n klachten niet van, dus ben terug bij af.

BEN HET ZAT! Heb alle soorten pijnstillers al gebruikt, niks, maar dan ook niks helpt.

Liggen, zitten, stukjes lopen is wat ik momenteel doe. Maar het is er nog steeds niet minder op geworden. :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heb al zo lang ik weet rugklachten. Leer er wel mee leven en de laatste tijd valt het hartstikke mee B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Puntenbokser op donderdag 25 augustus 2005 om 17:02:
heb al zo lang ik weet rugklachten. Leer er wel mee leven en de laatste tijd valt het hartstikke mee

Same here... 21 sep. dus naar de neuroloog. Bij hoge uitzonderingen mag je onder de MRI-scan. Toch hoop ik écht dat ik eronder mag. Ben het zo zat om niet te weten wat ik heb... :( (dat ik nu spit heb, staat los van de klachten die ik al had... aargh).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn vader heeft ook altijd last van zijn rug goed klote :S

Maja bij mij wordt het nu met de dag minder, heb nu 2 nachtten redelijk goed geslapen hoop dat alles binnen paar dagen of iig binnen een week over is :)
Waarschuw beheerder
Vanmiddag naar de fysio geweest. Staan en zitten zoveel mogelijk vermijden. Kleine stukjes lopen (gister 10 min. gelopen maar dat was nog ff teveel van het goede). Tja en veel liggen.

Over het algemeen slaap ik wel prima, maar heb nog niet het gevoel dat het minder wordt. Wil zo graag aan het werk! (zittend beroep, dus dat kan ik shaken). Maar dat moest ik maar uit m'n hoofd gaan zetten van de fysio.

Zucht... :(
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb bijbaantje als orderverzamelaar oftewel meot hele dag tillen daar heb ik het ook gekregen :S
Waarschuw beheerder
Vandaag ook naar de huisarts gebeld voor andere pijnstillers. Heb er al 3 uitgeprobeerd en geen van allen werkt. Nu heb ik Arcoxia 60 mg gekregen, 1 tablet per dag. Moet zeggen dat de pijn nu EINDELIJK ietwat minder is, maar nog niet helemaal weg...

Ik hoop echt zo dat ik er z.s.m. vanaf ben. Ik ben iemand die graag buitenshuis is... blergh.

Beterschap Senor Benniekuh :), komt goed met ons. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Komt uiteraard goed :jaja:

tja zoals gezegd gaat bij mij al iets beter en al 2x redelijk geslapen :)

hoop dat het bij jou ook snel beter gaat (F)
Waarschuw beheerder
Ja ik hoop het ook, slapen doe ik wel goed gelukkig. :)

Thanks! (K)

Waarschuw beheerder
blijven bewegen, meestal verergert de spit als je minder beweegt. let wel: meestal. soms kan 't ook een andere oorzaak hebben, maar daar kom je dan gauw genoeg achter.. :x
Waarschuw beheerder
@ RR: Blijven bewegen + liggen is het enige wat bij mij helpt. En dat is voornamelijk stukjes lopen en telkens ietwat meer lopen als het wat beter aan voelt. Op dat punt ben ik nog niet gekomen, dat het al iets beter aan voelt.

Heeft er iemand een rollator over? Wie o wie? ZUCHT!!! :(

Waarschuw beheerder
weet je vraag anders tramadol
is een hele goede pijnstiller maar krijg je niet zomaar
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog wel een rollator O:)

Maar wat RR zegt klopt wel, als ik smorgens wakker wordt en uit mijn bed ga heb ik het meeste pijn van de hele dag :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Louzie op zaterdag 27 augustus 2005 om 00:05:
@ RR: Blijven bewegen + liggen is het enige wat bij mij helpt. En dat is voornamelijk stukjes lopen en telkens ietwat meer lopen als het wat beter aan voelt.

mjah, 't is makkelijker om 't te zeggen dan om 't te doen, maar toch veel blijven bewegen. rek- en strekoefeningen doen bijvoorbeeld. het voelt misschien alsof je 't forceert, maar hoe eerder die schijf weer 'los schiet', hoe beter.
Waarschuw beheerder
Ik heb juist als ik wakker word dat het een stuk beter aan voelt. Het geldt uiteraard voor elk persoon weer anders.

Ik heb oefeningen mee gekregen, idd rek- en strekoefeningen, maar als het teveel pijn doet uiteraard mee kappen. Want als je teveel gaat forceren kan het nog langer duren voordat het over gaat. Vooral veel geduld hebben... heb ik dus echt niet. Maar ja, zal wel moeten... :(

Bewegen is zeker belangrijk, maar omdat ik gigantisch scheef loop is het voor mij ook belangrijk te liggen en dan m'n oefeningen te gaan doen. Ik ben bekaf als ik een rondje om het huis gelopen heb. Voel me écht een oud wijf!
Waarschuw beheerder
donateur
T ergste vind ik gewoon dat het vaak knakt :S da is irritant en tja onderrug blijft pijnlijk :(

moet je de rollator nog hebben O:)?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Louzie op zaterdag 27 augustus 2005 om 00:26:
Ik heb oefeningen mee gekregen, idd rek- en strekoefeningen, maar als het teveel pijn doet uiteraard mee kappen. Want als je teveel gaat forceren kan het nog langer duren voordat het over gaat.

je kan eens proberen om 't toch door te zetten, ookal voel je (zeer veel) pijn. het gaat erom dat je je grenzen veregd als 't ware.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 27 augustus 2005 om 01:14:
je kan eens proberen om 't toch door te zetten, ookal voel je (zeer veel) pijn. het gaat erom dat je je grenzen veregd als 't ware.

Mij is door de fysio geadviseerd om te stoppen zodra het te pijnlijk wordt. Lijkt me ook niet al te slim om door te gaan terwijl je kotsmisselijk van de pijn wordt. Elke dag stukje bij beetje blijven oefenen en telkens kun je iets meer. Tenminste ik wel... vandaag ging het al iets beter met de oefeningen. :)
Je voelt het zelf het beste aan tot hoe ver je kan gaan.
Waarschuw beheerder
donateur
Mooi dat het al wat beter gaat :D (F)

Bij mij gaat het elke dag beter, vanmorgen bij het opstaan ook minder last denk/hoop nog paar dagen is de pijn helemaal weg :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Louzie op zaterdag 27 augustus 2005 om 14:47:
Mij is door de fysio geadviseerd om te stoppen zodra het te pijnlijk wordt. Lijkt me ook niet al te slim om door te gaan terwijl je kotsmisselijk van de pijn wordt. Elke dag stukje bij beetje blijven oefenen en telkens kun je iets meer. Tenminste ik wel... vandaag ging het al iets beter met de oefeningen.
Je voelt het zelf het beste aan tot hoe ver je kan gaan.

je kan meer hebben dan je denkt. :yes:

meestal is 't ook van de ene op de andere dag over. heb 't ook wel eens gehad en na een tijdje dacht ik al dat er iets anders was..o ja, geen last van m'n rug meer. %)
Waarschuw beheerder
donateur
btw die medcijnen van mij Diclofenac helpen wel :jaja: maar neem ze nu nog maar 1x per dag in en das smorgens :D

Waarschuw beheerder
diclofenac..krijg je daar ook maagwandbeschermers bij?
Waarschuw beheerder
donateur
hoeso :9

Waarschuw beheerder
omdat je d'r maagbloedingen van kan krijgen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 02:04:
diclofenac..krijg je daar ook maagwandbeschermers bij?

Volgens mij krijg je dat er wel bij ja, ben even de naam ervan kwijt, begint met een A. Atretac of zo.. ik zeg het vast verkeerd. :P

Maar dat hielp bij mij ook al niet. En nu heb ik Arcoxia. Helpt een beetje. Maar merk dat het vandaag ook een redelijke dag is geweest.. net zoals gister. Dus als het elke dag een beetje beter gaat, ben ik een vrolijk mens. ;)

Waarschuw beheerder
zolang je geen maagbloeding krijgt kan je ervan uitgaan dat ze werken, he? ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 21:43:
zolang je geen maagbloeding krijgt kan je ervan uitgaan dat ze werken, he?

Wat ik nu heb is ook wel sterk... grote bijsluiter mee gekregen hehe... maar ik neem eerst 2 Rennies in (omdat ik weleens last van maagzuur heb en dat dan weer niet samen zou gaan met dit middel bla bla) en dan het pilletje. Maar gaat goed tot nu toe. :P Haha.. nee maar, hij schrijft niet zomaar iets voor.

Morgenavond weer naar de fysio. :|

Waarschuw beheerder
werken ze daar ook met zo'n electrolyseapparaat? (of hoe zo'n ding ook heet..)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 00:43:
werken ze daar ook met zo'n electrolyseapparaat? (of hoe zo'n ding ook heet..)

Een wattes?!?!

Waarschuw beheerder
laat maar. 't heet vast anders, maar kon niet op de naam komen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Bennykuh op woensdag 24 augustus 2005 om 10:11:
spierverslapper gekregen

Oeh... dat heb ik dus ook gehad..
Ik heb iets in m'n nek, dus dat is heel iets anders, maar doordat ik die spierverslapper slikte.. ben ik bijna van de trap afgedonderd omdat het me ZO erg verslapte :/
Waarschuw beheerder
donateur
Mijn medicijn bleek dus geen spierverslapper, zoals ik al had gezegd was het Diclofenac en das ontstekings remmer en helpend tegen pijn ook o.a. van reuma en dus ook spit...

heb laatste tijd ook last van stijve nek, maar rug gaat elke dag beter (Y). Vandaag eerste dag weer zonder medicijn gedaan en ging wel redelijk. Maar voel het nog steeds en vooral smorgens als ik net uit bed ben :(
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Diclofenac helpt lang niet bij iedereen, bij mij ook niet. Niet eens een beetje. Wat ik nu heb, helpt ook maar een beetje. Het gaat wel al 2 dagen iets beter. Loop ietwat rechter, maar gaat allemaal wel langzaam hoor (de verbeteringen). Ben blij als ik weer aan het werk kan... ben het zat... (al is het nu wel mooi weer... ;)).
Waarschuw beheerder
donateur
Zoals verteld gister zonder medicijn was toch niet egt een suc6 :( gister overdag ging het wel redelijk goed, maar toen ik in bed lag had ik weer veel pijn en kon dus weer niet slapen oftewel als nog in genomen en nu vandaag maar weer gewoon gepakt....

maar ook mooi dat het met je wat beter gaat Louzie (Y)(F)
Waarschuw beheerder
Wat een gehannes hè? Ik heb sinds vandaag geen pijnstiller meer aangeraakt. Pijn is al een stuk minder.. het lopen alleen moet ff goed gaan, want ik hang nog steeds een stuk naar links (doet rechts zoveel pijn), maar loop toch wel ietwat rechter gelukkig... :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik kan al vanaf zaterdag goed lopen, maar het doet nog wel steeds pijn en bukken dat doet egt heel veel pijn :( had gehoopt om zaterdag weer te kunnen werken, maar ben er bang voor...
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga volgens mij te snel met dingen... vandaag wat spullen weggebr8 en dus ff druk geweest nu weer last :( zolang ik rustig doe valt het mee, maja anders vel last en bukken doet nog steeds pijn :(
Waarschuw beheerder
Ja blijf het rustig aan doen hè! Voor je het weet schiet het er weer in en ben je terug bij af.

Ik ga zaterdag eindelijk op mezelf, moet ook nog e.e.a. inpakken, maar dat mag ik niet zelf doen haha... En ook weer alles uitpakken... wordt voor mij gedaan. Lieve paps en mams heb ik!!!

Maar ik moet zeggen dat het sinds gisteravond weer beter gaat en nu nog... dus ik hoop zo dat ik maandag weer aan het werk kan!

Ga het vanmiddag aan de fysio vragen of dat verstandig is. :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vandaag mijn kamer opgeruimt en alle zooi van vorige school weggegooit (8 pendaalemmerzakken :|) en nu dus weer goed veel last :cry: ga zaterdag ook niet werken :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Aiii ik ken et ja!
Heb bijna spit gehad..was er op tyd bij:)
Maar heb ook pijnstillers ervoor gehad..hielp aardig(Y)
en verder heel rustig aan gedaan kwa bukken + tillen enzo..
Verder..als je er weer last van krygt..laat anderen alles voor je tillen enzo..bespaar je rug(f)

Waarschuw beheerder
Ik heb er ook vaak last van de laatste keer was toen ik moest niezen en het ook weer in mijn rug schoot. Weer een paar weken rust gehad, de dokter zei ook dat het spit was.

Ik heb het ook heel vaak gehad tijdens het voetballen dan kon ik geen eens meer lopen, vandaar dat ik maar gestopt ben. het is vrij lastig. Ik zou eigenlijk eens foto's moeten laten maken. De dokter zegt altijd dat het spieren zijn maar ik weet wel beter.

Wat ik vaak doe is een pittenzak met kersenpitten in de magnetron opwarmen en die op mijn rug. Bij mij vermindert het de pijn iets ....
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik gewoon rustig aan doe en dus niet ga bukken, tillen of iets lang ga doen gaat het goed... maar als ik iets ga doen heb ik meteen weer last :(

Waarschuw beheerder
Dan zijn het bij jou dus waarschijnlijk wel spieren ... tenmisnte sta je ook scheef als je rechtop staat, leun je over naar één zijkant?