Partyflock

Forumonderwerp · 802301

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
indo's herkennen elkaar vaak aan bepaalde dingen in het gezicht, ook al zien de meeste andere mensen dat niet, Hoe komt dat en wie is het daar mee eens?

Waarschuw beheerder
tja, iedereen denkt dat ik half surinaams, turks,grieks,moluks,chinees of wat dan ook ben:/

:D

Waarschuw beheerder
tja check je forum foto hahahaha...:p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 10:51:
tja check je forum foto hahahaha...

check jouw foto wel even :kwijl:

Waarschuw beheerder
donateur
Klopt, ik ben 1/8 indo

Waarschuw beheerder
haha..:p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van kellebel op vrijdag 12 augustus 2005 om 18:14:
haha heb je gelijk in ze komen altijd te laat!!!

Uh.. Dus ik ben niet de enige ? Hahaha.. Kunnen wij niks aan doen dat we vaak te laat komen, zit in ons DNA zeg ik altijd maar... :)
Waarschuw beheerder
Ben half bloed indo, vroeger werd ik er nog wel eens op aangesproken. De laatste jaren eigenlijk nooit meer! En als ik dan vertel hadden ze het ook niet verwacht :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 10:51:
tja check je forum foto hahahaha...

Dat ben ik niet zelf8)
Waarschuw beheerder
ik ben een kwart indonesisch maar dat zie je absoluut niet aan mij.

Ik zie diverse mensen indo zeggen. Maar mijn oma was een echte indische en daar hoefde ik niet te proberen om indo te zeggen hoor.Dan kreeg ik et goed te horen. Indo is eigenlijk een scheldwoord.

Me oma heeft et me ooit uitgelegd waarom dat een scheldwoord was maar dat ben ik vergeten
Waarschuw beheerder
1/16 Indisch
Wel grappig want op een feestje word t minimaal 1x gevraagd of ik half Indisch ben...

Waarschuw beheerder
de betekenis van INDO is gewoon indonesian zijn! dus geen scheld woord!:no:
Waarschuw beheerder
nee Indo betekent dat je een halfbloedje bent en niet helemaal volbloed vandaar dat t voor de hele Indische mensen een scheldwoord is!
Waarschuw beheerder
ffetjes opgezocht :)

"maar bekend is dat "Indo" nogal eens denigrerend werd gebruikt voor de kleine Indo uit de lagere sociale lagen. In 1930 bestond de groep van 240.000 Europeanen naar schatting voor 56% uit Indo-Europeanen. "Inlanders"). Terwijl "Indo-Europeaan' meer in een formele context werd gebruikt, sprak men in het dagelijks leven van "Indo". Niet door hun vader erkende "Inlandse" gemengdbloedigen werden nooit "Indo-Europeaan" genoemd. In de geschiedschrijving over Indonesië wordt het begrip Indo-Europeanen meestal gebruikt voor de 19e en 20 eeuw; soms worden "Indo-Europeaan" en "Indo" door elkaar gebruikt. In veel boeken wordt bij de behandeling van de Tweede Wereldoorlog en de daarop volgende dekolonisatie en migratie "overgestapt" van het begrippenpaar "Europeanen/Indo-Europeanen" naar het begrippenpaar "Nederlanders/Indische Nederlanders". Soms gebeurt dat al bij de behandeling van de vooroorlogse periode; in een aantal boeken zonder duidelijke uitleg.
In Nederland is "Indo" in de jaren 1970 in gebruik geraakt als een soort geuzennaam. "Indo-Europeaan" wordt soms gebruikt, bijvoorbeeld ter vermijding van "Indische Nederlander" in Layangan, een gedichtenbundel van "Indo-Europese dichters (..) personen van Europees-Indonesische afkomst in zowel etnisch als cultureel opzicht. (..) De een noemt zich Indisch, de ander noemt zich Indo, weer een ander noemt zich Nederlander "maar geen Hollander".

bron: http://home.wxs.nl/~vdbroeke/begrip.htm

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 14:20:
de betekenis van INDO is gewoon indonesian zijn! dus geen scheld woord!:no:

Indonesisch is niet hetzelfde als Indisch!!!!!:no:

Wel een leuke is -> In Nederland Door Omstandigheden

Waarschuw beheerder
CoolJules(y)
Waarschuw beheerder
Ik ben half moluks en half italiaans, maar zie ook metteen of iemand een molluker is! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Ed ter Bak op maandag 15 augustus 2005 om 11:20:
Ff ot: meestal herken ik een indo wel, als je maar weet waar je op moet letten

en zo is het maar net brotah :P

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 14:41:
Indonesisch is niet hetzelfde als Indisch!!!!!

precies, er zijn mensen die blijkbaar niet helemaal snappen hoe het zit ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van PARRUK op zondag 14 augustus 2005 om 15:50:
en molukkers op apen

denk dat jij surinamers bedoeld ofzo...

Ahahaiieeee!!!:D:D:D
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt zat gasten die op apen lijken, niet alleen Surinamers of Molukkers. Ken ook indo's die net aapjes zijn, al dan niet hun gedrag (wild, impulsief, springerig etc. ;P)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 14:41:
Wel een leuke is -> In Nederland Door Omstandigheden

(y) woorden van de fantastische heer Phefferkorn :respect:
Waarschuw beheerder
ben het er niet mee eens :$... want wordt me wel is gevraagd of ik indo ben :P en ben ut duz niet O:) haha
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hep repsek voor de RMS

Waarschuw beheerder
ben het er niet mee eens mijn nicht wordt er vaak voor aangezien en is het niet. mijn achternichtje is het een kwart en daar ziet niemand het van.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 16 augustus 2005 om 19:15:
(y) woorden van de fantastische heer Phefferkorn :respect:

Vic, de oprichter van de Indo-Melati _O_

Waarschuw beheerder
Bandungbanaan(y)

Waarschuw beheerder
melati
Waarschuw beheerder
donateur
Keb nog wel ergens een forumplaatje waar het volgende op staat:

I.n
N.ederland
D.oor
O.pa

8)

Waarschuw beheerder
hehe..:yes:Crash
Waarschuw beheerder
Ben je zelf ook indo Green Eye????

Waarschuw beheerder
yep 15%javaans en 15% maluku!1 de rest is ned/spaans! en jy C!nz@ :p
Waarschuw beheerder
50% italiaans en 50% moluks! :D

Waarschuw beheerder
nice combi ook(y) welke kant trekt je meer?
Waarschuw beheerder
Om eerlijk te zeggen geen een, familie woont in Italie en van de molukse kant, vind ik me familie wel wat leuker, maar verder heb ik er niet echt wat mee :nee: (K)

Waarschuw beheerder
keej kan toch!! maar dat is het nadeel van halfbloedje he!! of mix! je hoort eigenlijk nergens bij!! maarja boeien we zijn gewoon onszelf:p
Waarschuw beheerder
Of je past overal bij :P
Waarschuw beheerder
keej kan toch!! maar dat is het nadeel van halfbloedje he!! of mix! je hoort eigenlijk nergens bij!! maarja boeien we zijn gewoon onszelf

Ja dat is zekers zo, maar voel me eigenlijk gewoon nederlands!

Of je past overal bij

En dat kan natuurlijk ook! :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Cinzia op woensdag 17 augustus 2005 om 11:37:
Ja dat is zekers zo, maar voel me eigenlijk gewoon nederlands!

Ik ook! Je hebt ook Indo's die zich 'buitenlands' voelen en dan maar met Marokkaantjes omgaan. Dat is niet mijn ding. Ik ga met mensen om die ik aardig vind. En ik vind Indo's toch net iets leuker dan de normale Hollander ;).
Waarschuw beheerder
Je hebt ook nederlandse meisjes die denken echt dat ze een negerin ofzo zijn of een marrokaan, kijk ik voel me nederlands, Ik doe ook zo.. is 10 X beter wat ik doe, dan dat een nederlander zich voordoet als een buitenlander! Of niet???

Waarschuw beheerder
(y)
Waarschuw beheerder
:respect: ;P

Waarschuw beheerder
Wigga's die zijn stom!
Waarschuw beheerder
Klopt helemaal,

Mijn opa (indo) heb ik nooit gekend en mijn oma en haar famillie komt uit Thailand en dus ben ik 1/4 thais 1/4 indo en half Nederlands maar mensen vragen altijd, ben je indo???

Ik denk ook dat dat komt omdat er meer indo´s in Nederland zijn als thaise mensen dus mensen denken snel als je een aziatisch uiterlijk hebt (tenzij je chinees bent haha)
dat je een indo bent

Waarschuw beheerder
Dat klopt! Maar ik heb niet echt een Aziatisch uiterlijk eigenlijk.
Waarschuw beheerder
Nou Bandungbanaan, als ik je foto zie, vind ik wel dat je een Aziatisch uiterlijk hebt hoor
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt weldegelijk een apenkoppie..! (Y):9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van CoolJules(v) op dinsdag 16 augustus 2005 om 13:42:
ik ben een kwart indonesisch maar dat zie je absoluut niet aan mij.

Ik zie diverse mensen indo zeggen. Maar mijn oma was een echte indische en daar hoefde ik niet te proberen om indo te zeggen hoor.Dan kreeg ik et goed te horen. Indo is eigenlijk een scheldwoord.

Me oma heeft et me ooit uitgelegd waarom dat een scheldwoord was maar dat ben ik vergeten

klopt.. indo is wel degelijk een scheldwoord:
In Nederland Door Omstandigheden
( voor de vage onder ons, 1e letter van elk woord bij mekaar is indo:P)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ed ter Bak op woensdag 17 augustus 2005 om 13:30:
Je hebt weldegelijk een apenkoppie..! (y):9

:yes: dat wist ik wel!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van JoeyB op woensdag 17 augustus 2005 om 13:37:
klopt.. indo is wel degelijk een scheldwoord:

Ik noem mezelf liever een Javaan dan een Indo.
Waarschuw beheerder
of het echt waar is weet ik eigenlijk niet0:)
heb et ook maar gehoord
Waarschuw beheerder
wist ik niet eens :S