Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 189252x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zaterdag 30 juli 2011 om 12:42:
Kom je nou weer hier alleen je linkjes spammen en verder geen reacties geven op anderen?

Als je het topic even door loopt zie je dat ik wel gereageerd heb op andere.
Toevallig de laatste 2 post niet.

En die camera ook niet, maar dat heeft ook niks met zelf gemaakte foto's te maken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zaterdag 30 juli 2011 om 12:54:
En dan vooral op mesnen die reageren op jou ja.

Jij hebt gewoon iets tegen mij.

Er zijn hier meer mensen die alleen maar posten en verder nooit reageren.

En daar hoor ik je nooit over.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bert :cammy: op dinsdag 19 juli 2011 om 19:42:
lekker bezig sas

Splash by Bertus van de Vorstenbosch Photography, on Flickr
lekker lol gehad met water etc,vrouw minder blij met puinhoop

Dit komt toch op het zelfde neer.
Staat toch ook een link bij naar zijn flickr
Waarschuw beheerder
*edit* Dubbel post
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op zaterdag 30 juli 2011 om 13:01:
Dit komt toch op het zelfde neer.
Staat toch ook een link bij naar zijn flickr

is gewoon code die ik kopieer
volg je die link kom je op het hetzelfde plaatje uit

kan het ook weghalen,maar ben gewoon te lui daarvoor
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 30 juli 2011 om 15:48:
dus ik ben niet de enige die dit opvalt :)

Heb het hem al vaker verteld, toen melde hij dat hij ons niet nodig had en toen was hij een poosje weg.
laatste aanpassing
Ik zal maar wat foto's van deze bewolkte dag posten tussen al dat gekissebis....

[img width=600 height=400 cacheid=0011d740002f66af33a24e4f1a02c6756f]http://farm7.static.flickr.com/6147/5990951358_41eb2e9a22_z.jpg[/img]

[img width=600 height=400 cacheid=0011d74a002f66b6c27efea11a02c6756f]http://farm7.static.flickr.com/6030/5990951226_c48e1c4bb4_z.jpg[/img]

[img width=600 height=400 cacheid=0011d753002f66c2da2e24581a02c6756f]http://farm7.static.flickr.com/6023/5990951048_6efdce29ef_z.jpg[/img]

Ze zijn op een na niet uitgesneden. Deze instellingen met flitser werken geloof ik wel.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zaterdag 30 juli 2011 om 17:54:
Ze zijn op een na niet uitgesneden. Deze instellingen met flitser werken geloof ik wel.

het schieten opzich red je wel, maar denk dat je eens moet werken aan je compositie.. het zijn geen foto's waarvan je denkt, zoo netjes.. het is wel knap gedaan, maar nog niet boeiend..

(mijn mening dan he..)
Welke van de drie vind je het beste? Dan zal ik een groot, onbewerkt formaat van die foto hier neer zetten en dan mag jij hem zo uitsnijden op een manier die jij oke vindt.

Ik ben dan wel benieuwd hoe het anders zou kunnen.

Immers plaats ik ze niet meer pontificaal in beeld en probeer ik ze ook niet centraal te stellen, dus ik weet even niet wat ik anders kan doen...
Waarschuw beheerder
aangezien hier ook liefhebber zijn voor urbex, in het plaatsje Amay (b) liggen veeellll oude verlaten woningen.. ik ben er tuurlijk zeg niet binnen geweest maar misschien kunnen jullie via google maps wel wat leuks daar in de buurt vinden ... lijkt me haast wel ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zaterdag 30 juli 2011 om 19:07:
Immers plaats ik ze niet meer pontificaal in beeld en probeer ik ze ook niet centraal te stellen, dus ik weet even niet wat ik anders kan doen...

ik vind persoonlijk de bovenste het best. Die zou ik zo uitsnijden dat het beestje recht staat en dan rechts onderin de hoek.. die andere 2 zijn teveel van bovenaf genomen...

maar nogmaals das mijn mening, ik ben ook maar een amateurtje, maar ik zou het op die manier aanpakken..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zaterdag 30 juli 2011 om 19:07:
Welke van de drie vind je het beste? Dan zal ik een groot, onbewerkt formaat van die foto hier neer zetten en dan mag jij hem zo uitsnijden op een manier die jij oke vindt.

Vind de eerste ook het mooist, omdat je hier het beste zicht op het insect hebt waar het hier natuurlijk omgaat.

Uitspraak van lonschandale op zaterdag 30 juli 2011 om 19:30:
in het plaatsje Amay (b) liggen veeellll oude verlaten woningen..

Heb hier op google earth inderdaad wat pionnetjes staan van locaties
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zaterdag 30 juli 2011 om 17:54:
Deze instellingen met flitser werken geloof ik wel.

Nu alleen nog de instellingen van je camera (of toch de instellingen van de flitser wijzigen :) )
laatste aanpassing
Uitspraak van "MARK" op zaterdag 30 juli 2011 om 19:44:
ik vind persoonlijk de bovenste het best. Die zou ik zo uitsnijden dat het beestje recht staat en dan rechts onderin de hoek.. die andere 2 zijn teveel van bovenaf genomen...

maar nogmaals das mijn mening, ik ben ook maar een amateurtje, maar ik zou het op die manier aanpakken..

Nouja, een amateur en hobbyist ben ik ook. Geld verdienen met fotografie is iets wat ik nooit zou willen, aangezien zoiets slopend voor mijn zin in deze hobby zou zijn. Ik ben nu ook pas een maand of vier bezig met fotografie.

Hier is de grote versie waar jij in mag snijden om te laten zien wat jou beter lijkt:

[img width=1024 height=683]http://farm7.static.flickr.com/6149/5992941113_6799bc5870_b.jpg[/img]

Ik denk wel dat compositie iets persoonlijks is. Qua scherpte/diepte, natuurlijkheid en kleurbalans is deze foto verder gewoon goed heb ik het idee. :)
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 31 juli 2011 om 10:20:
Nu alleen nog de instellingen van je camera (of toch de instellingen van de flitser wijzigen :) )

Ik heb deze zin drie keer gelezen, maar ik begrijp hem nog steeds niet. :$

De flitser is overigens de standaard ingebouwde flitser. Ik denk dat ik langzaam eens ga kijken voor een fatsoenlijke losse variant.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 11:35:
Geld verdienen met fotografie is iets wat ik nooit zou willen, aangezien zoiets slopend voor mijn zin in deze hobby zou zijn.

Hoef je toch ook niet als fulltime job te doen.

Je kunt ook af en toe een keer iets verkopen via speciale website's zoals: http://oypo.nl/

En er zijn natuurlijk veel meer van dit soort site's.

Voordeel bij oypo is dat je zelf de prijs kunt bepalen, wat je er voor wil hebben
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 11:35:
Geld verdienen met fotografie is iets wat ik nooit zou willen,

Ik denk dat je bedoeld, ik zou er mijn brood niet mee willen verdienen.. Dat heb ik ook hoor.. Ik verdien er wel wat mee, maar is niet mijn hoofdinkomen, ik neem alleen klussen aan die ik leuk vind :) (vorige week hing ik nog in een mandje aan een kraan van bijna 40 meter hoog :)

Af een toe iemand een cursusje geven vind ik ook wel leuk, maar dat zou ik ook niet dagelijks willen doen.

Heb ook gewoon een leuke baan. Daarbij heb ik een eigen bedrijf, beetje foto's maken/ verkopen, websites maken, fotografie cursusjes geven en dat zorgt wel voor een leuk extra zakcentje. Kortom, ik doe eigenlijk alleen dingen die ik leuk vind.. En omdat ik zoveel verschillende dingen doe, slaat de "verveling" in een bepaald gebied ook niet zo snel toe :)

Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 11:37:
Ik heb deze zin drie keer gelezen, maar ik begrijp hem nog steeds niet. :$

Je zegt dat je de instellingen van je flister wel gelooft, daar maak ik uit op dat je daar niks meer aan gaat veranderen. Dat betekend dus dat je om de foto beter te maken, de instellingen van je cam moet wijzigen.

Maar als je dat niet wilt, dan moet je toch de instellingen van je flister wijzigen :)

Mits je wilt dat de foto beter wordt natuurlijk :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk wel dat compositie iets persoonlijks is. Qua scherpte/diepte, natuurlijkheid en kleurbalans is deze foto verder gewoon goed heb ik het idee. :)

Dus daar maak ik uit op dat jij deze foto "perfect" vind?
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 31 juli 2011 om 12:21:
ik zou er mijn brood niet mee willen verdienen

Dat bedoel ik ja.

Welnu, ik heb er nooit zo bij stil gestaan wat voor mogelijkheden er zijn om geld te verdienen met deze hobby, zonder het als een fulltime baan te beschouwen.

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 31 juli 2011 om 12:21:
Je zegt dat je de instellingen van je flister wel gelooft, daar maak ik uit op dat je daar niks meer aan gaat veranderen. Dat betekend dus dat je om de foto beter te maken, de instellingen van je cam moet wijzigen.

Maar als je dat niet wilt, dan moet je toch de instellingen van je flister wijzigen :)

Mits je wilt dat de foto beter wordt natuurlijk

Ohzo.

Ik bedoelde eigenlijk dat ik het begin te begrijpen hoe ik om moet gaan met de instellingen van de camera/flitser. Ik zal uiteraard nog altijd moeten prutsen met de knopjes.

Ik ben eindelijk zover dat ik de kleuren van de foto's natuurlijk kan houden en dat het harde witte licht beperkt blijft, ondanks het gebruik van de flitser. Dat is iets wat voorheen niet lukte.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 12:26:
k bedoelde eigenlijk dat ik het begin te begrijpen hoe ik om moet gaan met de instellingen van de camera/flitser. Ik zal uiteraard nog altijd moeten prutsen met de knopjes.

Dan heb ik een opdracht voor je.

Maak eens dezelfde soort foto, maar dan dat je niet zo hard flist dat je al het andere aanwezige licht wegflist..

O ja, heb afgelopen week ook nog een paar foto's gemaakt:

https://vip.partyflock.nl/virtualtour/10:Broadway.html#tour en https://vip.partyflock.nl/virtualtour/11:Fox.html#tour

Voor de mensen die niet weten hoe het werkt.. Gewoon ergens op de "foto" klikken met je linkermuis, en dan je muis bv naar links/ rechts/ boven of onder bewegen :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op zondag 31 juli 2011 om 13:28:
Mooi werk, gaat denk ik flink wat tijd en werk in zitten?

De foto's zijn zo gemaakt.. Ik ga gemiddeld uit van 15/ 20 minuten per ruimte (statief goedzetten, rommeltjes buiten beeld zetten, lampen in de locaties goedzetten etc.)

Het bewerken en stitchen van de foto's 30- 60 minuten per zaal/ ruimte

het alles bij elkaar brengen zodat je kunt klikken op de deuren, logo's op de grond maken etc.. 45/ 60 min..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Flinke klus dus, maar het resultaat mag er wezen.

En dan waarschijnlijk met een supergroothoek?
Waarschuw beheerder
donateur
15mm fish op een fullframe :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
En maak je dan ook nog gebruik van een spaciale statiefkop?
Waarschuw beheerder
Ik wist dat dit soort koppen duur waren, maar deze heeft wel een heel flink prijskaartje.

Bedankt voor de info
Waarschuw beheerder
die snuiter heeft alles :jaloers: :$

maar blijkt maar wel weer dat zo'n panokop een must is als ik zo is naar mijn eigen pano's kijk
verlopig dan maar op goed geluk schieten ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bert :cammy: op zondag 31 juli 2011 om 16:58:
verlopig dan maar op goed geluk schieten

Dat blijf ik voorlopig ook wel even doen ;)

Doe toch al niet veel panorama werk.

Maar zo'n 360 vind ik wel super vet, maar heb er ook niet echt het geduld voor helaas.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op zondag 31 juli 2011 om 16:41:
Ik wist dat dit soort koppen duur waren

Ze zijn er ook wel voor minder, maar degene die ik heb kan ook redelijk wat gewicht hebben. De combinatie 5d + bv 70-200 2.8L is redelijk zwaar, en die kan deze gewoon hebben. ik leg liever altijd net iest meer neer voor iets, dan dat ik achteraf denk, had ik maar..

Uitspraak van Bert :cammy: op zondag 31 juli 2011 om 16:58:
die snuiter heeft alles :jaloers:

Ik heb ook geen kinderen die een godsvermogen kosten. En die komen er ook niet..

En (gelukkig) heb ik een vrouw die niet elke week nieuwe kleren/ schoenen koopt oid. Wij leven heel zuinig etc.. Aan de Noun bv betalen wij €37 in de maand. Zijjn een hoop dingen waar we niet veel aan uit geven.

Ik wilde ook pas trouwen/ huis kopen toen ik alles had wat ik wilde hebben ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 31 juli 2011 om 17:23:
Ik heb ook geen kinderen die een godsvermogen kosten. En die komen er ook niet..

zou het ook niet willen missen ;)

dat zijn keuzes die je maakt

dan maar wat langer sparen voor iets ;
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op zondag 31 juli 2011 om 17:23:
Ze zijn er ook wel voor minder, maar degene die ik heb kan ook redelijk wat gewicht hebben.

Zou zelf wel met een wat mindere af kunnen.
De zwaartse lens die er bij mij op zou komen is de 24-105 F4 L

Maar gebruikt het meest groothoek en supergroothoek

Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 19:16:
Ik ben student en moet het helaas met de simpele shit doen. ;(

Ook daarmee kun je prachtige foto's maken.

Is niet gezegt als jij een canon 1 ds koopt je automatisch mooie foto's maakt.
Je moet het toch zelf doen.

Ken genoeg mensen die nog steeds met een 300 of 350d schieten en daar prachtige platen uithalen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zondag 31 juli 2011 om 19:16:

als je talent hebt, kan je met de goedkoopste camera nog mooie foto's maken :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op zondag 31 juli 2011 om 22:13:
300 of 350d

heb ik allebei :lol:
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2011 om 22:28:

Jep, heb met een Nokia N92 ook weleens een mooie foto gemaakt :P niet dat ik talent heb ofzo
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op zondag 31 juli 2011 om 17:13:
Doe toch al niet veel panorama werk.

Deed ik ook niet, maar aangezien ik hem toch al had, en ik niet meer in het uitgaansleven mag fotograferen, heb ik zelf bedacht dat ik die 2 dingen samen kon brengen, en ik vind het leuk om te doen :)

Geeft toch niet? Je bent creatief of niet..
De zwaartse lens die er bij mij op zou komen is de 24-105 F4 L

Het zou mooi zijn als de 600mm er ook op paste, maar daar gok ik het niet op aangezien die lens 5,5 kg weegt..
Ken genoeg mensen die nog steeds met een 300 of 350d schieten en daar prachtige platen uithalen

Klopt, maar ik mis op een bv 350d wel bepaalde dingen die ik echt wel nodig heb :) En de wat duurdere camera's zijn wat robuuster.
Uitspraak van verwijderd op zondag 31 juli 2011 om 22:28:

Klopt.. bv deze foto:

[img width=1024 height=341]http://img72.imageshack.us/img72/3186/img0103ixus.jpg[/img]

heb ik 2 jaar geleden gemaakt met een Ixus.. Geen topkwaliteit vergeleken met een spiegelreflex, maar niet vervelend
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 1 augustus 2011 om 09:42:
Klopt, maar ik mis op een bv 350d wel bepaalde dingen die ik echt wel nodig heb En de wat duurdere camera's zijn wat robuuster

En het werkt natuurlijk zoiezo een stuk fijner
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op maandag 1 augustus 2011 om 09:42:
heb ik zelf bedacht dat ik die 2 dingen samen kon brengen, en ik vind het leuk om te doen

Het is inderdaad een leuk idee :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op maandag 1 augustus 2011 om 10:00:
Het is inderdaad een leuk idee :)

Werkt ook meerdere kanten op..

De bezoekers van flock kunnen een locatie van binnen bekijken voordat ze er heen gaan, een locatie kan laten zien wat hij in huis heeft. En het maakt Partyflock een stuk completer :)
Waarschuw beheerder
Mn eerste fotoshoot voor Dancegids.nl op ElectronicFamily http://www.dancegids.nl/photos/electronic-family-1-30-07-2011-355.html
Waarschuw beheerder
Hier is de grote versie waar jij in mag snijden om te laten zien wat jou beter lijkt:

zoals ik zal zei, beestje rechtzetten rechtsonderin de hoek.. maar de foto is daarvoor te krap genomen.. en de foto is ook ook nog van bovenaf genomen.. persoonlijk vind ik het mooier als nog iets verder door je hoeven zakt en hem recht van voor erop krijgt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van lost-in-time-ue.nl op dinsdag 2 augustus 2011 om 21:46:
NTS Teppichgarn (D)

hmm ik vind je foto's een beetje saai als ik zo vrij mag zijn.. er zit echt heel weinig variatie in je foto's..

het is steeds een andere locatie, maar op precies dezelfde manier schiet je je foto's..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op dinsdag 2 augustus 2011 om 21:59:
hmm ik vind je foto's een beetje saai als ik zo vrij mag zijn..

Dat mag

Uitspraak van "MARK" op dinsdag 2 augustus 2011 om 21:59:
het is steeds een andere locatie, maar op precies dezelfde manier schiet je je foto's..

Ik snap wat je bedoeld.
Ga proberen hier aan te werken.

Merk zelf ook wel dat het vaak het zelfde is.
En heb het hier ook wel met andere urbex fotografen over.
En die lopen hier ook wel tegen aan.

Is ook best lastig er elke keer weer wat nieuws van te maken.

Ben wel inmiddels weer af en toe wat meer met de scherpte diepte aan het spelen.

Bedankt voor de kritiek