Partyflock

Forumonderwerp · 800608
38 volgers · 196183x bekeken
Waarschuw beheerder
+5-4
donateur
Nee, ik ziet niet op foto's van pro's te wachten, gewoon foto's van mensen die voor de fun fun foto's maken, en niet mensen die er hun geld mee verdienen.. :)

Een van de laatste foto's die ik gemaakt heb! :)

[img width=558 height=551 cacheid=0009c352001bfd815cef96891a00e62b83]http://img450.imageshack.us/img450/9720/bambi28bg.jpg[/img]

Ik intresserde me nooit in foto's maken, tot dat ik 2 weken geleden een goeie camera kocht! !:)

Hier staan er nog meer van mij :)

*Update*
Spelregeltjes
1. Je post je foto en geeft aan waarom hij volgens jou het predikaat 'Mooie foto' krijgt

2. Je bent verplicht om van de voor jou geposte foto een plus- en een minpunt te noemen.

3. Geen sloot partyfoto's aub (daar hebben we flockjes voor), een enkele partyfoto (1 - 3) is ok.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Uitspraak van A.D.HeiDie op dinsdag 22 juni 2010 om 12:01:
N.E.R.D. kwam ook, ik wist natuurlijk weer niet wat het was, maar aan de reactie van het publie te zien was het bekend.. haha..

die eerste foto van pharrell is erg mooi!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .Richard. op dinsdag 22 juni 2010 om 12:16:
Schandalig! David Guetta wel kennen, maar N.E.R.D niet!

Ga je diep en diep schamen ;)

inderdaad heidie! b) beeeeetje jammer :lol:

Maareh zaterdag doen we wel ff een dansje want ik ga ook naar awake ;)

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=428 cacheid=00114499002eaaa65653dc6a1a02ad214b]http://img687.imageshack.us/img687/6839/dsc0010hp.jpg[/img]

[img width=640 height=428 cacheid=001144a4002eaac5b0cca18f1a02ad214b]http://img444.imageshack.us/img444/2397/dsc0020u.jpg[/img]

[img width=640 height=428 cacheid=001144ae002eaad269c1705c1a02ad214b]http://img339.imageshack.us/img339/3546/dsc0021pj.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
@ Jerk from Wisconsin:

Als je dan toch macro foto's maakt, zorg dan dat of het stof weg is, of dat je het wegshopt :)

Ik ga donderdag 2 weken naar Noorwegen :cheer:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 22 juni 2010 om 20:40:
Als je dan toch macro foto's maakt, zorg dan dat of het stof weg is, of dat je het wegshopt

schoonmaakster had geen tijd :D

Ik ga donderdag 2 weken naar Noorwegen

koel, ga je doen?

Waarschuw beheerder
Als je dan toch macro foto's maakt, zorg dan dat of het stof weg is, of dat je het wegshopt

ik vind het persoonlijk niet zo storend. heeft wel wat bij zo'n oude camera vind ik.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juni 2010 om 20:43:
koel, ga je doen?

Wat ik eigenlijk altijd doe op vakantie.. met zonsopkomst opstaan voor de zonsopkomst, na zonsondergang gaan slapen (iets met foto's etc..)

We rijden iig van plaats naar plaats, daar een paar dagen blijven, stukje rijden, daar een paar dagen blijven etc, etc.. (i love my GPS logger (L) )

Ik vond vroeger vakantie nooit leuk, tot dat ik foto's ging maken op vakanties... resultaat: http://dennisvandenbroek.nl/Reizen.html

Alleen wel 1 nadeel. Ik hoorde dus dat de zon ondergaat rond 12 uur 's nachts, en weer om 2:00 uur opkomt....

Daar moet ik nog ff wat op vinden..

Ik denk, opblijven tot de zon "op is gekomen" zeg maar, dan slapen totdat ik wakker word.. Slaap ritme verplaatsen zeg maar :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 22 juni 2010 om 20:49:
Ik hoorde dus dat de zon ondergaat rond 12 uur 's nachts, en weer om 2:00 uur opkomt

:O:O
kolere
dat wordt gewoon op de dag af en toe ff slapen
Wel gaaf joh, ben benieuwd :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op dinsdag 22 juni 2010 om 20:49:
Wat ik eigenlijk altijd doe op vakantie.. met zonsopkomst opstaan voor de zonsopkomst, na zonsondergang gaan slapen (iets met foto's etc..)

We rijden iig van plaats naar plaats, daar een paar dagen blijven, stukje rijden, daar een paar dagen blijven etc, etc.. (i love my GPS logger (L) )

Ik vond vroeger vakantie nooit leuk, tot dat ik foto's ging maken op vakanties... resultaat: http://dennisvandenbroek.nl/Reizen.html

Alleen wel 1 nadeel. Ik hoorde dus dat de zon ondergaat rond 12 uur 's nachts, en weer om 2:00 uur opkomt....

Daar moet ik nog ff wat op vinden..

Ik ben daar meerdere keren geweest met het leger :) en idd. best vaag als je even de zon onder ziet gaan en even daarna weer op ziet komen.. mijn biologische klok was iig redelijk van slag b)
Noorwegen is btw super mooi om te fotograferen!!! Ga je ook naar Noordkaap? Noordelijkste puntje van Noorwegen ;)

Vandaag even uitgeleefd op mijn laatste product foto in de reeks van 4... Maandag mijn eindejaars beoordeling.. ik hoop dat ik naar het tweede jaar mag.. maar ze zijn aardig streng dus ik twijfel zwaar of het gaat lukken.. b)

[img width=679 height=452]https://album.partyflock.nl/78067140.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juni 2010 om 01:01:
mijn biologische klok was iig redelijk van slag b)

Dan zal ik er zeker wel last van hebben denk ik zo.. ik heb altijd in de zomer dat ik heel weinng slaap.. Als het licht wordt ben ik wakker..
Noorwegen is btw super mooi om te fotograferen!!!

Ben benieuwd B)

Ga je ook naar Noordkaap? Noordelijkste puntje van Noorwegen ;)

Nee, we gaan naar de Fjorden, we willen in de/ een winter helemaal naar het noorden (iets met het noorderlicht die in 2012 het best zichtbaar is hoorde ik)
Vandaag even uitgeleefd op mijn laatste product foto in de reeks van 4...

Nice, alleen.. (ja, ik heb altijd comentaar, maar daar leer je van denk ik dan :) )

• Hij is overbelicht links bovenin bij dat witte
  • Ik zie iets onder het doosje in het zwarte gedeelte, weet alleen niet zo goed wat het is. Daardoor wordt ik afgeleid van de foto zelf.. (lijken wel krassen op een leren bankstel ofzo..)

Maar vind het idee (Y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juni 2010 om 22:07:
dat wordt gewoon op de dag af en toe ff slapen

Daar ben ik heel slecht in..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 juni 2010 om 22:07:
Wel gaaf joh, ben benieuwd :D

Ik ook 8)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 23 juni 2010 om 07:37:
Nee, we gaan naar de Fjorden, we willen in de/ een winter helemaal naar het noorden (iets met het noorderlicht die in 2012 het best zichtbaar is hoorde ik)

Noorderlicht lijkt me bizar om te zien.. De Noordkaap heb ik in de zomer bezocht.. was jammer genoeg geen noorderlicht te zien b)

Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 23 juni 2010 om 07:37:
* Hij is overbelicht links bovenin bij dat witte
* Ik zie iets onder het doosje in het zwarte gedeelte, weet alleen niet zo goed wat het is. Daardoor wordt ik afgeleid van de foto zelf.. (lijken wel krassen op een leren bankstel ofzo..)

Maar vind het idee (Y)

(y) opbouwende kritiek is altijd goed :)
De overbelichting komt hier jammer genoeg wel naar voren maar op mijn print niet (matte-paper) gelukkig beoordelen ze niks via de pc :lol: En die krassen zijn van de tafel waar het doosje op staat ;) thnx 4 the comment (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juni 2010 om 10:44:
Noorderlicht lijkt me bizar om te zien..

Mij ook ja :kwijl:

maar op mijn print niet (matte-paper)

Ik denk wel als je schuin naar de foto kijkt.. ik bedoel er zit in een punt in de foto waar je overgaat van wel info, naar geen info.. dat zie je..

En die krassen zijn van de tafel waar het doosje op staat ;)

Ik vind persoonlijk dat dat niet mag met als reden: je zit in een gecontroleerde omgeving, zorg dat je de controle over die omgeving hebt..

Ik bedoel, een foto van bv de natuur daar heb je geen controle over, dat ene tak die zit er, en dat beestje staat er toevallig net achter.. daar kun je niks aan doen, en dat maakt het dat het een natuurfoto is.. Bij een studiofoto heb je die controle wel..
thnx 4 the comment (y)

You're welcome :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 23 juni 2010 om 10:58:
k vind persoonlijk dat dat niet mag met als reden: je zit in een gecontroleerde omgeving, zorg dat je de controle over die omgeving hebt..

Dat was dus ook de bedoeling om de tafel een rol mee te laten spelen ;) ik kan het ook gewoon weg burnen maar dan word het echt een hele zwarte saaie omgeving...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juni 2010 om 11:08:
Dat was dus ook de bedoeling om de tafel een rol mee te laten spelen ;)

Zeg dat dan :[
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 juni 2010 om 11:08:
ik kan het ook gewoon weg burnen maar dan word het echt een hele zwarte saaie omgeving...

Of rustig, zodat alleen je aandacht op je product Samsung valt :) Maar dat is iets wat ieder persoon anders ervaart..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DennisvandenBroek.nl op woensdag 23 juni 2010 om 11:16:
Of rustig, zodat alleen je aandacht op je product Samsung valt :) Maar dat is iets wat ieder persoon anders ervaart..

Het is idd. een kwestie van smaak per persoon.. ik merk dat ook heel erg op de academie... de ene mentor keurt iets goed en de andere weer af.. Af en toe is het best frustrerend....
Waarschuw beheerder
Dimi ik ga je zaterdag niet zien.. k heb het me maar veroorloofd een keer een weekend rustig aan te doen omdat ik ook wel erg druk ben met van alles en nog wat de hele tijd.. Ik denk dat ik een weekendje rust nodig heb aangezien ik vrijdag en zondag ook nog een avond slaap ochtenddienst moet draaien waarbij ik er snachts wel een paar keer uit moet..
Maar jij moet dan ff een dansje doen voor mij!
verder heb ik elk weekend feest hoor, no worries :P

En ja sorry ik kon N.E.R.D. dus niet (had voor mij ook een rapgroep uit rotterdam ofzo kunnen zijn eerst, tot ik ze zag..
Nu vergeet ik natuurlijk nooit weer wat N.E.R.D. is.. :X

Nog een vraagje he..
Maar wie kan me nog eens duidelijk omschrijven hoe een transformatie van een foto in een foto in Cs3 moet..
ik heb vanavond geleerd, geoefend en toen ging het goed, en nu ben ik thuis al een hele tijd bezig, maar hij blijft of binnen het tweede venster en wil niet naar het eerste venster van de andere foto, of hij blijft niet geselecteerd.. arrghhh
k moet vrijdag bedankkaartjes kunnen maken met foto's in elkaar voor een bruiloft..
voel me zon curry hierin.. :nocheer:

als iemand het simpel kan omschrijven ben ik heel dankbaar! :)

* Dennis!! Heeeeel veeeeel plezier op vakantie! Ben onwijs benieuwd naar je foto's die gaan komen en jaaa die gaan weer zeer de moeite zijn om te bekijken, die voorgaande reisfoto's vond ik geweldig! Even my mom does! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van A.D.HeiDie op donderdag 24 juni 2010 om 01:09:
Nog een vraagje he..
Maar wie kan me nog eens duidelijk omschrijven hoe een transformatie van een foto in een foto in Cs3 moet..
ik heb vanavond geleerd, geoefend en toen ging het goed, en nu ben ik thuis al een hele tijd bezig, maar hij blijft of binnen het tweede venster en wil niet naar het eerste venster van de andere foto, of hij blijft niet geselecteerd.. arrghhh

wat bedoel je precies met transformatie?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 juni 2010 om 08:20:
wat bedoel je precies met transformatie?

een foto in een andere foto zetten in het klein..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van A.D.HeiDie op donderdag 24 juni 2010 om 09:15:
een foto in een andere foto zetten in het klein..

selecteer de foto met control + a

kopieer de foto met control + c

vervolgens naar het andere venster

daar plak je de foto met control + v

dan kan je nog met control + t de foto die je zojuist hebt gekopieerd, aanpassen.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Net een Canon EOS 450D aangeschaft, met 2 lenzen, te weten de kitlens EF-S 18-55 mm en de EF 75-300 mm.....
Ben erg benieuwd, eventjes mee lopen kloten, resultaat is iig VELEN malen beter dan een compact-camera...:respect:
Zal morgen ofzo wel een paar plaatjes neerzetten, genoeg in de buurt om me op uit te leven....
Heb de cam aangeschaft omdat ik met regelmaat langs de Polderbaan sta [ vliegtuigjes kijken ] en toch wel eens wat mooie plaatjes wil skieten....wellicht zijn er mensen die mij verder kunnen tippen over objectieven gericht op snelheid/afstand...wat objectieven betreft ben ik best een leek...:bloos:
Had vanmiddag een objectief in mijn hand waar ik best over te spreken ben [ Sigma 50-550 mm ] maar de prijs is ietsjes aan de hoge kant...:lol: [ 1000 eu ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 25 juni 2010 om 21:49:
Net een Canon EOS 450D aangeschaft, met 2 lenzen, te weten de kitlens EF-S 18-55 mm en de EF 75-300 mm.....
Ben erg benieuwd, eventjes mee lopen kloten, resultaat is iig VELEN malen beter dan een compact-camera...:respect:
Zal morgen ofzo wel een paar plaatjes neerzetten, genoeg in de buurt om me op uit te leven....
Heb de cam aangeschaft omdat ik met regelmaat langs de Polderbaan sta [ vliegtuigjes kijken ] en toch wel eens wat mooie plaatjes wil skieten....wellicht zijn er mensen die mij verder kunnen tippen over objectieven gericht op snelheid/afstand...wat objectieven betreft ben ik best een leek...:bloos:
Had vanmiddag een objectief in mijn hand waar ik best over te spreken ben [ Sigma 50-550 mm ] maar de prijs is ietsjes aan de hoge kant...:lol: [ 1000 eu ]

http://www.cameranu.nl/artikel/34/Canon_EF_70-200_4.0_L_USM.html dit is volgens mij wel een fijne lens. vaak is het zo, hoe lager het f getal, hoe beter de lens.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Thanks voor de reactie, heb een beetje zitten klooien met de EF 75-300mm, ik denk dat ik voorlopig hier wel mee uit de voeten kan.....volgende aankoop wordt echt een betere, maar gezien de prijs zal ik nog eventjes wachten..:)
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 22:59:
hoe lager het f getal, hoe beter de lens.

Dit heb ik vaker gehoord, zal hierom denken bij de aankoop :yes:
Waarschuw beheerder
ik koop me spullen hier erg fijne zaak + goede service

http://www.fotokonijnenberg.nl/
Waarschuw beheerder
Goede site, ben er bekend mee...;)
Waarschuw beheerder
Alleen die prijzen zijn best hoog imo....ik betaalde 579 voor de body [ 450d ] en 2 lenzen...;)
Hier kost alleen de kale body al ruim 530 euro....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 25 juni 2010 om 23:27:
Alleen die prijzen zijn best hoog imo....ik betaalde 579 voor de body [ 450d ] en 2 lenzen...
Hier kost alleen de kale body al ruim 530 euro....

prijzen zijn idd vrij hoog maar als je een beetje goed rond neust kom je leuke deals tegen vind ik :D
Waarschuw beheerder
Kwaliteit van 'lik-m'n-vestje', maar wel een leuk licht effect:)
[img width=800 height=600 cacheid=001145a7002eac5102a5e5251a02ad5a47]http://i3.photobucket.com/albums/y70/amg_gijs/IMG00174-20100623-1104.jpg[/img]
Eigen schaduw op de wolk, met daaromheen leuk ringetje :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 25 juni 2010 om 23:18:
Thanks voor de reactie, heb een beetje zitten klooien met de EF 75-300mm, ik denk dat ik voorlopig hier wel mee uit de voeten kan.....volgende aankoop wordt echt een betere, maar gezien de prijs zal ik nog eventjes wachten..:)

het is een dure hobby :(

ik ben op dit moment aan het sparen voor deze: http://www.cameranu.nl/artikel/216/Nikkor_AF-ED_80-200_f_2.8D.html
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 23:53:
het is een dure hobby :(

I know..;) ik heb een oom die zich proffesioneel bezighoudt met fotografie/film... [ voor Het Leger, A'dam ]
Ben zelf ook niet een 'beginner' kwa fotografie, heb meerdere compacts liggen en heb een tijdlang mijn Olympus [SP320] manueel bediend, met zeer veel plezier, hetzij natuurlijk redelijk beperkt vergeleken met een [D]slr...ik ben [ na wat doorlezen ] weer redelijk op de hoogte van technische termen en combi's mbt instellen....alleen is het nu allemaal wat uitgebreider....
De body van een dslr ligt heerlijk in de hand, al wens ik meer gewicht met groter objectief....
Vooralsnog geen statief in huis [ buiten Gorilla pod ] maar heb wel ff genoeg uitgegeven vandaag....[ 450D, 2 uv-filters, tas, Sd-kaarten....]
Als ik zie wat voor kapotmooie plaatjes sommige mensen schieten....:respect: goed gereedschap is het halve werk....ik heb een redelijk vaste hand, dus waarschijnlijk voor mijn onderwerpen geen statief nodig...morgen vroeg richting Polderbaan, hoop op een mooie ochtendzon...;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 juni 2010 om 23:53:
ik ben op dit moment aan het sparen voor deze: http://www.cameranu.nl/artikel/216/Nikkor_AF-ED_80-200_f_2.8D.html

Ah, de kleinere F-waarde [ diafragma ] verklaard het prijsverschil dus, hij is dus gevoeliger? [ minder licht nodig ]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 26 juni 2010 om 00:12:
Ah, de kleinere F-waarde [ diafragma ] verklaard het prijsverschil dus, hij is dus gevoeliger? [ minder licht nodig ]

klopt, kwaliteit van het glas is meestal ook beter met de duurdere lensen en heb je dus scherpere foto's.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zaterdag 26 juni 2010 om 00:07:
morgen vroeg richting Polderbaan, hoop op een mooie ochtendzon...

was t wat? :D
Waarschuw beheerder
[img width=720 height=480]http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs142.snc4/36479_443582510405_685930405_6387440_5875564_n.jpg[/img]

Mijn eerste bedankkaartje :D

Uitspraak van Silver Corvette. op vrijdag 25 juni 2010 om 23:22:
http://www.fotokonijnenberg.nl/

ja idd, goede zaak, ik ga daar meestal heen (woon er in de buurt) maar www.fotovideoboom.nl is ook goed, ik vergelijk de prijzen nog wel eens als ik wat nodig heb..

Fijn weekend allemaal, ik ga een keer uitrusten.. :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van A.D.HeiDie op zaterdag 26 juni 2010 om 10:44:
Mijn eerste bedankkaartje :D

Netjes heidie :) (y)

Ik ga zo naar awake.. have fun met rusten ;) ik mag btw ook wel weer eens los. Jij bent naar defqonT geweest dus je mag niet klagen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gice op zaterdag 26 juni 2010 om 10:29:
was t wat? :D

Nou..:bloos: beetje laat geworden vanacht, dus heb het een dagje uitgesteld...;)
Ga zodirect eventjes die kant op, lekker weer :)
kwam er net achter dat we hier in Haarlem ook een aantal, grote, fotozaken hebben, ook 1 met een groot assortiment gebruikte objectieven... [ Foto de Leeuw ] eerdaags maar eens op mijn gemak de boel verkennen...
Waarschuw beheerder
[img width=677 height=453]https://album.partyflock.nl/78082003.jpg?nocache;29494044[/img]{non-image link}
om nog maar even snel mee te doen met een beessie ;)
Waarschuw beheerder
1 foto die ik wil delen;

[img width=679 height=453]https://album.partyflock.nl/78085329.jpg[/img]

Vandaag de 450D eens uitgeprobeerd op de 'sport' modus, met mijn onderwerpen is die functie best handig, en wat mij helemaal aantrekt is het continue kunnen gebruiken van je sluiter....
Merk wel dat een statief kinda pré is, mijn hele rechterhand is verkrampt na een middag schieten..:s
Bovenstaande foto is de énige 'mooie' van een serie van ruim 600 stuks..:lol: rest is redelijk overbelicht of onscherp op juist het onderwerp...:lol:
Vanavond onderweg naar Ijmuiden....benieuwd wat daaruit komt...:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vandaag de Pyrineeën ingeweest. Niet al te veel foto's gemaakt omdat het erg bewolkt was, maar toch nog een long exposure gemaakt van de rivier Ter die daar ontspringt.

[img width=800 height=520 cacheid=001145dc002eaca5655385101a02ad65c3]http://farm5.static.flickr.com/4141/4737053236_7b329886e0_o.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
psow...:|
Waarschuw beheerder
Het ziet er best HDR uit, long exposure geeft wel het 'rookeffect' op het water.....shopped of niet, ik vindt m dik....(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Silver Corvette. op zondag 27 juni 2010 om 02:59:
fotoshop de gekste

denk het haast niet, misschien het contrast iets, maar bij een lange sluitertijd en zo'n snelle stroming, dan krijg je ook zo'n rook effect..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van "MARK" op zondag 27 juni 2010 om 10:14:
denk het haast niet, misschien het contrast iets, maar bij een lange sluitertijd en zo'n snelle stroming, dan krijg je ook zo'n rook effect..

dan is het een geniaal mooie foto :D
Waarschuw beheerder
echt ziekelijk scherp ook :d

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Silver Corvette. op zondag 27 juni 2010 om 02:59:
fotoshop de gekste

nopes.. long exposure
je hebt opspattende druppeltjes he? dat vertraagd geeft dat effect :yes:

Hij is gewoon perfect .jspr !! Love it :D
Waarschuw beheerder
Het is een long exposure opname van 2 minuten met een ND filter. Ik heb enkel de kleuren gecorrigeerd en wat contrast toegevoegd in Photoshop.
Waarschuw beheerder
Kan iemand mij vertellen....ik heb op veel fotos een soort van rond vlekje [ op mijn bovenstaande foto te zien vlak onder de motor, het lijkt een 'halo'....]
Het plekje komt op veel fotos terug op excact dezelfde plek, alleen niet op élke foto....dat is nu juist het rare..:s
Camera is net 2 dagen oud, de eerste fotos tonen hetzelfde euvel....:s
Sensor is het volgens mij niet, dan zou het op elke foto te zien zijn...lenzen zijn schoon/stofvrij....
Heeft het te maken met de instellingen, of kan ik beter eventjes teruggaan naar de winkel?!
Alvast bedankt!(Y) [ eventueel groter voorbeeld wil ik wel plaatsen mocht er iemand eventueel een oplossing weten ]