Hey Emiel, ik weet niet waar je die engelstalige informatie vandaan hebt, maar vooral bij MDMA klopt er vrij weinig van.
MDMA blokkeert niet de serotonine transporter, maar zet deze juist open zodat ipv serotonine op te nemen, alle serotonine de cel uitstroomt. Ook blokkeert MDMA niet de 5HT2A receptor, maar activeert deze juist. Dit is trouwens tevens de receptor die voor veel van de gevaarlijke 'bijwerkingen' (oververhitting) zorgt, in het geval van MDMA dan.
Ik zei al dat het een ingewikkeld complex geheel is, volgens mij is het zelfs zo dat zowel mijn bron, als wat jij zegt niet onjuist is, dus dat beide het geval is. Het hangt ook nog van de lokalisatie van de receptoren af, die zitten nog op meerdere specifieke delen (lobus dit en dat, kern zus & zo, ff nu niet in staat het op te zoeken) in de hersenen en niet alleen daar (eh toch?

) Iig ook niet op elke plek zitten er evenveel. Het een wordt dus in een wat sterkere mate gestimuleerd of geblokkeerd dan het ander. Was wel een goeie site (pubmed source achtig) iig

Recalling myself; inderdaad zorgt MDMA voor een uitstroom van serotonine, maar is het ook een re-uptake inhibitor, het zorgt er ook voor dat serotonine langer in de synaps blijft, of dat plaatselijk nou gepaard ging met stimulatie of blokkade is met even uit het hoofd ontschoten, ik dacht wel blokkade eigenlijk..Maar ik kan het mis hebben hoor
Iig al met al een zeer complexe werking, zal het nog eens terugzoeken, zo eerst ff de deur uit.
Dammit, ik had hem natuurlijk ff op moeten slaan, had wel interessant geweest.
Als het voorkomt is het vaak alleen een half uurtje misselijk, maar je kunt toch beter een paar keer thuis proberen zodat je weet wat je kunt verwachten.
Idd mee eens. Beter 'ns thuis voorproeven voor je het op een feest doet.
Je kunt bij wijze van spreken beter 5 keer te weinig pakken, als 1 keer te veel.
Ook daar wel mee eens, maar 5x te weinig is wel 5x een tikkeltje zonde van de tijd

En 1x teveel..ja vervelend, maar bij 2CB met 25-30mg (hoewel ik het nooit zal aanraden als dosis voor de 1e keer!) zou ik me niet zo druk om maken dat het nou ineens teveel wordt
12-15 mg lijkt me een hele mooie dosering om mee te beginnen. 
Mwoah ik ben toch fan van wat meer..ook voor een eerste keer, dit dan wel in een thuis setting! 12 vond ik echt slappe hap, bijgenomen tot 18 en dat was net wel net niet, zo ervaarden we dat alle 4. Nog iemand die van 20mg niks voelde. Maar goed, better safe dan sorry, dus in principe zeker niet tegen een lage startdosering! Maar in een thuis setting is iets meer dan 15 echt niet onverantwoord, mits je al wat ervaring heb met tripmiddelen en ook niet bang bent een beetje te spacen, dingen anders te zien, of de controle te verliezen. Al ervaring hebt met paddo's bv. Is dit allemaal niet het geval, tja dan mss idd richting de 12mg thuis beginnen

Maar je er dan ook op instellen dat het wel eens niet zo heel denderend kan zijn..heb ik er bij deze iig voor gewaarschuwd
mCPP grijpt inderdaad op een aantal dezelfde receptoren aan, maar het is zeker geen verwante stof met 2C-B.
Nee niet zo zeer verwant aan 2C-B, dat was ook niet wat ik direct zei

ver weg verwant aan M. En daarmee dus nog veel verder weg van 2CB, maar dat is vergezocht en niet wat ikz ei. Maar iig, beide stoffen lijken meer op M dan bijvoorbeeld Heroïne doet, dat was wat ik er mee wilde zeggen. En deels spreken ze dus dezelfde receptoren aan, deels andere en op een andere manier ook nog eens. En dan ook nog in meer of mindere mate, met een sterkere of zwakkere bindingsaffiniteit. Al met al idd ernstige complexe 'matter'.
Misschien beetje mierenneuken, haha, maar jij bent volgens mij iemand die het liever goed weet dan half goed.

Dat zeker, sta daarom ook altijd open voor correcties

. Mits onderbouwd en het geen geraaskal is, maar weet dat dat bij jou wel goed zit
Edit, Niels, site gevonden voor je:
http://jpet.aspetjournals.org/cgi/content/full/297/3/846
Waarschuwing: pittige stof, maar die geldt minder voor jou dan voor de rest
Waarin o.a. deze passage staat, over het complexe systeem:
For example, a low dose of MDMA may cause little receptor desensitization, while the effects of a larger dose may depend on receptor desensitization. Thus, a very complex set of parameters is important in the manner by which a drug such as MDMA affects behavior via the 5-HT system.
In conclusion, the apparent plasticity of the 5-HT system makes for an infinitely complex system
Wat ik boven al zei.