Partyflock

Forumonderwerp · 799266
3 volgers · 23043x bekeken

Waarschuw beheerder
tuurlijk niet..
dat lijkt alleen maar zo..
ik vind zelfmoord STOM..
je doet er de mensen om je heen heel veel verdriet mee.. :O(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op maandag 22 mei 2006 om 10:11:
Nou, ik zou zoiets serieus nemen hoor, stel dat er wél wat gebeurt...ook al is het niet jouw verantwoording, je hebt er wel van geweten.

als het alleen een loos dreigement van hem is, zou ik maar eens goed met hem om tafel gaan binnekort. Niet normaal wat een appél hij nu op jouw doet vind ik

ja precies en dat is ook 1 van mijn problemen ik weet niet of hij het ook daadwerkelijk doorzet ik weet dat hij eerder een zelfmoordpoging heeft ondernomen (13 xtc-pillen ingenomen) maar i kweet niet of hij de moed heeft om zijn eigen kind te vermoorden omdat hij zoveel van die kleine houdt maar daar integen miss dat hij het weer wel kan omdat hij zoiets heeft dan ben ik in het "hiernamaals" wel samen met die kleine.

En ik wil zeker geen dood op me geweten hebben..neit van die kleine, niet van die ex, en ook niet van hem..

Er gaan momenteel zoveel vragen en gedachtes door me heen dat ik het echt niet meer weet gewoon..en dan staat zijn telefoon ook nog eens uit :S stel hij doet het dan wordt je toch helemaal gek :s vooral omdat je er nou al zo gek van wordt :S
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Triesje-1987 op maandag 22 mei 2006 om 10:07:
ja echt he zat ik ook al aan te denken. En denk ook maar zijn ex waarschuwen ofzo..misschien kan ze wel een weekie ergens heen gaan ofzo waar hij haar niet kan vinden.

Ik neem aan dat je al lang de politie gebeld hebt.
Waarschuw beheerder
verschrikkelijk voor diegenen wat achterblijven met vragen waarom dit en waarom dat..
maar diegene denkt alleen aan zijn rust..weg van alles, eindleijk verlost.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HARDCORETEKNO op maandag 1 augustus 2005 om 22:05:
.??

sommige mensen zou ik het in elk geval ten zeerste aanraden
wil ze zelfs wel tips geven en toekijken hoor :bah:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 13:57:
sommige mensen zou ik het in elk geval ten zeerste aanraden
wil ze zelfs wel tips geven en toekijken hoor

Wat en achterlijke uitspraak :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:10:
Wat en achterlijke uitspraak

hoezo belachelijk?

Joh, had je me ex moeten hebben
constant maar dreigen met zelfmoord
7 dagen in de week, met alles wat niet naar zijn zin was

sorry, doe het dan goed, maar probeer niet mijn kop met die loze dreigementen op hol te brengen
EN ZEKER NIET VOOR HET OOG VAN MIJN KINDEREN !!!

dus zo belachelijk vind ik m niet
had graag gezien dat ie het echt had gedaan op dat moment
want heb je enig idee hoe je doordraait als je daarmee een half jaar in huis zit????
Waarschuw beheerder
donateur
Kut, inderdaad en kan me voorstellen dat je zo'n iemand op een geven moment ook dat gunt wat hij roept.

Misschien nam ik je opmerking ook wel te letterlijk, je zet neer sommige mensen (bekenden van jou dus)

je noemt nu inderdaad een extreem voorbeeld, maar kijk uit met wat je zegt, genoeg mensen die ook dreigen, maar gewoon geen normale manier van hulp zoeken kennen en hun wanhoop en hulp verwoorden in een suïcide uitspraak

genoeg mensen hier op mijn werk die door familie en vrienden uitgekotst zijn, en hoe begrijpelijk dat soms ook is, het blijft onzettend triest, zeker als je hun verhaal hoort en hoe ze het eigenlijk anders hadden willen hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:23:
je noemt nu inderdaad een extreem voorbeeld, maar kijk uit met wat je zegt, genoeg mensen die ook dreigen, maar gewoon geen normale manier van hulp zoeken kennen en hun wanhoop en hulp verwoorden in een suïcide uitspraak

dat weet ik...

ergste van alles was dat een kennis van ons het 2 maanden ervoor daadwerkelijk had gedaan , daar haatte ik mijn ex om.
Hij maakte gebruik van het feit dat een ander het ook al had gedaan, om zo zijn zin te krijgen.
Hierdoor vond ik het zo intens respectloos van hem, dat hij zich zo opstelde.
Want de dochter van die kennis was een van de kinderen uit mijn peuterklasje.... Hij wist hoe erg ik het vond en hoeveel ik met de partner had gepraat erover en daarmee wist hij ook hoeveel schade hij ermee aan zou richten.

Ik weet dat het bij de een serieus is en bij de ander niet.
Wist ergens wel dat het slechts aandachttrekkerij was van hem, maar toch was hij zo gestoord en labiel dat ik niet meer wist waarop ik moest rekenen.

Uiteindelijk op advies van advocaat en huisarts heb ik mijn kinderen gepakt en ben ik vertrokken
Met de achterliggende psychologie dat hij alleen zelfmoord zou plegen als hij er zeker van zou zijn dat IK hem zou vinden, om zodoende nog de meeste psychische schade bij me te maken....

vandaar mijn uitspraak :)
snap je reactie zeer zeker, daarom ook even deze uitleg erbij
Waarschuw beheerder
donateur
Ik reageerde even te snel denk ik ;-)

gevoelig onderwerp :)

Maar vergeet niet dat zélfs bij aandachttrekkerij er zeker wel een heleboel leed schuilgaat en dat het vaak een verkapte manier is om aan te geven dat het niet gaat.

ken genoeg voorbeelden waarin mensen continu schreeuwden het te doen, uiteindelijk geloofde niemand hen meer en was ze zat. En niet veel later dededn ze het echt. blijft triest, hoewel het ook begrijpelijk is dat mensne het zat worden.

En daarnaast moet iemand wel eht geholpen willen worden, zo niet dan is het dweilen met de kraan open :jaja:

Maar goed, thnx voor de uitleg ;-) zal volgende keer eerst tot 10 tellen ;-)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:35:
Ik reageerde even te snel denk ik

nee, hoezo?
je reactie was logisch :)

gevoelig onderwerp

zeker weten, voor iedereeen die er wat mee te maken heeft gehad dnek ik :)

Maar vergeet niet dat zélfs bij aandachttrekkerij er zeker wel een heleboel leed schuilgaat en dat het vaak een verkapte manier is om aan te geven dat het niet gaat.

dat is waar ja
maar s avonds in de kroeg was ie helemaal het mannetje

Het ging erom dat ik een punt achter de relatie had gezet
en pas TOEN realiseerde hij zich wat ie allemaal had gedaan
Maarja, te laat is te laat
en met zelfmoord krijg je me ook niet meer terug

En niet veel later dededn ze het echt. blijft triest, hoewel het ook begrijpelijk is dat mensne het zat worden.

ja klopt, dat is het ergste ervan
je moet er nooit vanuit gaan dat ze het toch niet doen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ja je hebt heus wel echte verziekers ertussen, manipulatief gedrag enzo. Die verpesten het echt voor de mensen die wél zwaar in de knoop zitten en het leven niet meer zien zitten (n)

Heb ook wel eens een vriendje gehad hoor die steeds zei "als je het uitmaakt ga ik onder de trein"

Tot ik op een keer zei "rennen joh, anders mis je hem nog!"

Het was meteen over, maar wat heb ik me rot gevoeld toen ik dat zei, voor hetzelfde geld was hij wél gesprongen. Dat weet je uiteindelijk nooit. En hoewel het niet je verantwoordelijkheid is, zou het toch mooi klote zijn als het gebeurt na zo'n uitspraak 8)

Maar goed :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:41:
Het was meteen over, maar wat heb ik me rot gevoeld toen ik dat zei, voor hetzelfde geld was hij wél gesprongen

uhm nee, want hij dreigde
mensen die er echt mee in de war zitten die brengen het net even anders

maar ik was er toen ook bang voor hoor
stond met een mes naast me op zijn pols "als je me nu niet terug neemt snij ik mijn polsen door"

toen heb ik me omgedraaid en met dat ik wegliep zei ik "snij dan in de lengte en niet in de breedte, anders heeft het geen nut"

Het heeft geen nut
en net wat je zegt : ze verzieken het met het verkrijgen van hulp(verlening) voor de echte probleemgevallen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 14:46:
uhm nee, want hij dreigde
mensen die er echt mee in de war zitten die brengen het net even anders

Dat is waar, althans meestal denk ik. Hoewel mensen nog steeds vaak denken dat de mensen die het zeggen dat toch niet doen (en dat is echt een verkeerde veronderstelling)

Brengen ze het wel anders, neemt niet weg dat iemand die het op zo'n dwingende, manipulerende en dreigende manier doet, het nooit zal doen.

Maar goed, dat zal altijd wel zo blijven denk ik.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:50:
Hoewel mensen nog steeds vaak denken dat de mensen die het zeggen dat toch niet doen (en dat is echt een verkeerde veronderstelling)

die zeggen het, maar dreigen er niet mee om iets voor elkaar te krijgen ;)

Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 14:50:
Maar goed, dat zal altijd wel zo blijven denk ik.

helaas wel ja...

Waarschuw beheerder
Het is geen zonneschijn en wat frisse moed. Je zegt het al een verstoord ritme in de hersenen, daar moet je de veranderingen in aanbrengen.
En lichaam en geest gaan samen ken veel negatieve mensen en die hebben ook zeker lichamelijke pijn en of pijntjes. Maar het is een feit dat je op een bepaalde manier moet denken om een depressie te krijgen, je zult je fysiologie op een bepaalde manier moeten hebben en je focus moet ergens op zijn.

Maar het is een feit dat je op een bepaalde manier moet denken om een depressie te krijgen, je zult je fysiologie op een bepaalde manier moeten hebben en je focus moet ergens op zijn.

Nee mensen beseffen op zulke momenten ook echt van: hey zo moet ik helemaal niet denken, het leven is supermooi ook al verlies ik alles om me heen :s. Je probeert ervaring op te doen door middel van theorie, je zou de praktijk is moeten weten en kennen, dan zou je zeker anders praten.

Het is echt zulk theoretisch gelul. Tja sorry hoor maar ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat je dit uit een boekje haalt, of dat je in het dagelijkse leven leert dat het zo moet, maar je moet is praten vanuit je gevoelens en niet vanuit een boek.

Daarbij wil ik zegggen dat Bugs heel erg gelijk heeft. Sommige hier denken te makkelijk en te simpel over depressies in mijn ogen. Je kan niet iedereen helpen.

Ik heb een maatje gehad dat zelfmoord heeft gepleegd, die jongen was gewoon hartstikke normaal, maar door wat hij had meegemaakt ging het zo fout met hem dat hij niet meer wou. Tja kan je wel zeggen, tja hij dacht gewoon niet meer als normale en hij had moeten denken van.... dat is bullshit, hij maakte niet de keus om depressief te zijn.

Je mag overigens mij best proberen te overtuigen van je mening, maar dit is gewoon allemaal te theoretisch
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:12:
Nee mensen beseffen op zulke momenten ook echt van: hey zo moet ik helemaal niet denken, het leven is supermooi ook al verlies ik alles om me heen . Je probeert ervaring op te doen door middel van theorie, je zou de praktijk is moeten weten en kennen, dan zou je zeker anders praten.

Het is echt zulk theoretisch gelul. Tja sorry hoor maar ik heb genoeg meegemaakt om te weten dat je dit uit een boekje haalt, of dat je in het dagelijkse leven leert dat het zo moet, maar je moet is praten vanuit je gevoelens en niet vanuit een boek.

Daarbij wil ik zegggen dat Bugs heel erg gelijk heeft. Sommige hier denken te makkelijk en te simpel over depressies in mijn ogen. Je kan niet iedereen helpen.

Ik heb een maatje gehad dat zelfmoord heeft gepleegd, die jongen was gewoon hartstikke normaal, maar door wat hij had meegemaakt ging het zo fout met hem dat hij niet meer wou. Tja kan je wel zeggen, tja hij dacht gewoon niet meer als normale en hij had moeten denken van.... dat is bullshit, hij maakte niet de keus om depressief te zijn.

Je mag overigens mij best proberen te overtuigen van je mening, maar dit is gewoon allemaal te theoretisch

Ik snap je reactie , ik heb respect voor je mening.
En het zal ook vast en zeker aan mijn communicatie naar jullie liggen :yes: dat jullie mij niet serieus nemen. Maar ik weet voor 100% dat die man en andere mensen van boeken die mensen kunnen helpen. Ze staan erom bekend, het heeft ze groot gemaakt. Daar kan niet omheen worden gedraaid. Ik zal het zoals gezegd verkeerd brengen maar ik ben 20 en heb de tijd. Ik ga het ook nog lang niet in de praktijk brengen maar wat ik lees en leer werkt.
En ik denk zeker niet te simpel over depressies want heb er zelf 1 gehad van 2-3 jaar, hele dagen op bed gelegen alle levenslust was weg. Ik heb 2 jaar lang paniekaanvallen gehad, medicijnen gehad, en bij psychologen gelopen. En met alle respect voor die psychologen maar ik heb maar aan die boeken gehad dan aan hun.
Ik ben nu een gelukkig mens dankzij en ik had dit dan nog niet verteld in dit forum maar goed.
Dus ik ga ook niemand overtuigen, ik ga verder met mijn studie en ga later in praktijd brengen wat ik weet.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:33:
En met alle respect voor die psychologen maar ik heb maar aan die boeken gehad dan aan hun.

maar wat voor de 1 werkt, hoeft nog niet voor de ander te werken.

zo zag ik eens een site van een vent die beweerde dat ie een sociale fobie binnen 3 van die seminars (of hoe heten die dingen) weg zou kunnen krijgen. waarom, als dat zo is, lopen er dan nog zoveel mensen rond met een fobie? vaak zijn het hardnekkige gedachtenpatronen, die je al vanuit je jeugd hebt ontwikkeld. dat krijg je toch niet zomaar effe binnen no time weg, lijkt me dan.

ben blij voor jou dat het je zo geholpen heeft, maar ik denk dat psychologen bij jou ook een behoorlijke basis hebben gelegd die tot je herstel heeft geleid.

maar veel mensen verwachten, als ze voor het eerst naar een psycholoog ofzo gaan, dat die persoon maar effe hun problemen kan oplossen. ja, en DAN kom je van een koude kermis thuis natuurlijk. zo een persoon moet eerst ook samen met jou onderzoeken wat er aan de hand is en waar het vandaan komt, wat er allemaal meespeelt etc. en als mijn psycholoog 6 jaar terug gewoon domweg in 1 van de 1e gesprekken had gezegt wat zij dacht dat er aan de hand was....wil dat nog niet betekenen dat IK daar ook aan toe was geweest.

en tja, ik denk dat het ook een wisselwerking is, sommige psychs hebben mij alleen tegengewerkt in mijn ogen. maar dat wil niet zeggen dat ze andere mensen niet geholpen hebben.

Waarschuw beheerder
en trouwens, psychologen geven je "tools" om mee te werken, geen kant en klare oplossingen.

Waarschuw beheerder
Ik heb nergens gezegd dat ze anderen niet kunnen helpen, ik zeg dat ik meer heb gehad aan die boeken. Die mensen van die boeken zijn de top op het gebied van psychologie/zelfontwikkeling. En dat zijn ze niet zomaar. Dus er kan(!) in zo'n boek meer nuttigs staan als wat iemand op school leert.

En jazeker de psychologen maken een basis, maar de veranderingen die besluiten die ik ging nemen, het besluit niet meer genoegen te nemen met wat ik had , dat zorgde voor verandering. Dat maakte iets bij mij los. En bij vele andere mensen.

En er is niks goed of fout overal zit iets goeds in, alleen geloof ik meer in de dingen die ik lees/luister etc.
Want het is echt niet 1 boek natuurlijk wat alles oplost.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:45:
en trouwens, psychologen geven je "tools" om mee te werken, geen kant en klare oplossingen.

Dat klopt evenals die boeken. En ik vind de 1 beter werken, en ja dat is per persoon verschillend. Maar internatiole bestsellers betekenen dat veel mensen het goed vinden.

Waarschuw beheerder
ik denk alleen dat veel mensen die depressief zijn, niks aan zo een besluit hebben, waar jij het over hebt.

je kan wel denken: en NU ga ik het anders aanpakken, NU wil ik meer voor mezelf. maar vaak heeft die beslissing geen lang leven zegmaar. ik denk niet dat je in 1 keer je hele gedachtenpatroon kunt omgooien, ook al wil je dat nog zo graag. ik zeg ook niet dat er in boeken niet veel goeie dingen kunnen staan, maar ik denk dat het ook aan je ontwikkeling op dat vlak ligt. en af en toe iemand die je bijstuurt is denk ik ook best belangrijk, aangezien je je fouten doorgaans zelf pas achteraf ziet of als je erop gewezen wordt. en trouwens, als je in theorie weet hoe je iets zou moeten oplossen, wil dat nog niet betekenen dat je het ook echt kunt of er aan toe bent.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:57:
ik denk alleen dat veel mensen die depressief zijn, niks aan zo een besluit hebben, waar jij het over hebt.

je kan wel denken: en NU ga ik het anders aanpakken, NU wil ik meer voor mezelf. maar vaak heeft die beslissing geen lang leven zegmaar. ik denk niet dat je in 1 keer je hele gedachtenpatroon kunt omgooien, ook al wil je dat nog zo graag. ik zeg ook niet dat er in boeken niet veel goeie dingen kunnen staan, maar ik denk dat het ook aan je ontwikkeling op dat vlak ligt. en af en toe iemand die je bijstuurt is denk ik ook best belangrijk, aangezien je je fouten doorgaans zelf pas achteraf ziet of als je erop gewezen wordt. en trouwens, als je in theorie weet hoe je iets zou moeten oplossen, wil dat nog niet betekenen dat je het ook echt kunt of er aan toe bent.

Ik geloof dat als je werkelijk vanuit diep van binnen besluit te veranderen dat dat lukt. Een besluit betekent geen andere optie. En je kunt het zeker niet 1 keer omgooien. Dat ging bij mij ook niet , iedere dag heb ik me verbeterd met 1%. Iedere dag als ik me klote voelde zoveel mogelijk gedaan om dat te onderbreken. En dat is moeilijk maar begin met het eind in gedachte. En dat succes in mijn ogen. Want als ik niks veranderde wist ik dat ik over een paar jaar geen spat was opgestoken en waarschijnlijk alleen maar verder wegzakte. Iniedergeval ik zeg niet dat het dan voor iedereen werkt het is mijn geloof. En ik zal dat zover mogelijk ontwikkelen :).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hm nou ik vind het echt knap dat je er dan op die manier uit gekomen bent hoor. als ik toen ik zo depressief was, moest denken aan een positief eindresultaat, dacht ik namelijk ook direct aan de gevechten die ik dan moest leveren, en de tijd die het nog zou duren, wat mij dus alleen maar meer in die negatieve spiraal terug slingerde. en soms zijn het niet dingen waar je vanaf komt, maar mee moet leren omgaan, en dat vermoeilijkt het denk ik juist om dan uit zo een depressie te komen. dus ja, in hoeverre kan je "besluiten" om te veranderen... bij mij was het juist zo dat ik teveel van mezelf eiste, waardoor ik er dieper en dieper in kwam te zitten, hoe meer ik tegen mezelf zei dat ik iets moest, hoe teleurgestelder ik was als het uiteindelijk toch niet lukte. soms werkt het dus averechts zo een besluit.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:33:
Ik snap je reactie , ik heb respect voor je mening.
En het zal ook vast en zeker aan mijn communicatie naar jullie liggen :jaja: dat jullie mij niet serieus nemen. Maar ik weet voor 100% dat die man en andere mensen van boeken die mensen kunnen helpen. Ze staan erom bekend, het heeft ze groot gemaakt. Daar kan niet omheen worden gedraaid. Ik zal het zoals gezegd verkeerd brengen maar ik ben 20 en heb de tijd. Ik ga het ook nog lang niet in de praktijk brengen maar wat ik lees en leer werkt.

Het is niet mijn bedoeling om je aan te vallen, maar het is nog allemaal te theoretisch in mijn ogen, maar je zegt zelf al dat je het voorlopig niet in de praktijk gaat brengen. Ik probeer je er alleen maar op te wijzen, maar ik denk dat als je even oud als mij bent, je ook zelf deze dingen begrijpt/weet. Je probeert ons iets te vertellen en met ons iets te delen (y) dat is goed, maar iedereen heeft zijn eigen mening.

Ik ben blij dat jij en andere mensen in die boeken gelooft en geloof ook best dat het bestsellers zijn. Hierdoor leer je heus wel. maar de een heeft meer aan een psycholoog dan een ander. Ook niet alle psychologen zijn evengoed. Sommige werken je alleen maar tegen, terwijl andere je beste maatjes kunnen zijn.

Maar zoals ik al zei: het verschilt per persoon.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 18:04:
iedere dag heb ik me verbeterd met 1%

vind het knap dat die stappen voor jou zo groot zijn, als je 1x ergens overheen bent, zal dat zeker nog HEEL vaak moeten gebeuren voordat je er altijd overheen bent

of ligt dat nou aan mij?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 20:05:
of ligt dat nou aan mij?

ik denk dat je bij sommige dingen, ook als je er uit bent, altijd moet waken dat je niet weer die kant op gaat.

ps: mijn antwoord komt nog, maar daar wil ik effe goed voor gaan zitten hoor;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 20:21:
ps: mijn antwoord komt nog, maar daar wil ik effe goed voor gaan zitten hoor;-)

neem je tijd hoor, geen verplichtingen

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 20:21:
ik denk dat je bij sommige dingen, ook als je er uit bent, altijd moet waken dat je niet weer die kant op gaat.

ja klopt, niet gelijk zoiets hebben van: houdoe en tot nooit meer
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 17:45:

Inderdaad, dáár wordt ik wel eens moe van, van die veronderstelling.....

Mensen verwachten vaak maar dat de hulpverlening kant en klare oplossingen biedt, dat ze hen beter maken. Maar beter worden doe je uiteindelijk zelf!

Daarom geef ik ook vaak deze uitspraak mee aan mensen

"je moet het zelf doen, maar je hoeft het niet alleen te doen"

Waarschuw beheerder
Iedereen bedoeld het iig allemaal goed dus (Y) voor dit topic, en de manier van discussieren (Y).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op woensdag 24 mei 2006 om 22:36:
Mensen verwachten vaak maar dat de hulpverlening kant en klare oplossingen biedt, dat ze hen beter maken. Maar beter worden doe je uiteindelijk zelf!

ik denk zelfs dat mensen er vanuit moeten gaan dat je je eerst rotter voelt, voordat je je beter voelt, aangezien je vaak wat je kent moet loslaten om betere manieren te leren om met dingen om te gaan, plus vaak is het aardig spitten in het verleden en "herleven" ervan. het kan soms behoorlijk confronterend zijn.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 23:29:
Iedereen bedoeld het iig allemaal goed dus (Y) voor dit topic, en de manier van discussieren (Y).

niet heel de tijd, wel laatste paar pagina's

Waarschuw beheerder
zelfmoord vind ik geen oplossing, je kunt over alles praten.. altijd wel met iemand.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 01:10:
zelfmoord vind ik geen oplossing, je kunt over alles praten.. altijd wel met iemand

mjah maar dan zijn je problemen nog niet weg, en ik neem aan dat jij vrienden bedoelt....vrienden hebben ook niet overal verstand van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op maandag 1 augustus 2005 om 22:31:
Ik vraag me altijd af hoe bepaalde mensen hier denken te kunnen oordelen over een diversiteit aan situaties waarover geen informatie wordt gegeven. Zij reageren enkel op het woord "zelfmoord". Nogal kortzichtig. Je moest eens weten wat er allemaal achter kan zitten.

daar ben ik et helemaal mee eens :respect:

mensen lullen er altijd zo makkelijk over maar weten half niet wat er allemaal achter zit!

Waarschuw beheerder
ja iemand kan zo verknipt zijn dat hij / zij niet meer helder kan denken... en zichzelf van het leven berooft...
stille wateren hebben diepe gronden :jaja:

Dus mensen kijk uit!
het zijn vooral de stille types :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 mei 2006 om 23:49:
ik denk zelfs dat mensen er vanuit moeten gaan dat je je eerst rotter voelt, voordat je je beter voelt, aangezien je vaak wat je kent moet loslaten om betere manieren te leren om met dingen om te gaan, plus vaak is het aardig spitten in het verleden en "herleven" ervan. het kan soms behoorlijk confronterend zijn.

'
Dat is idd waar, had ik het gisteren nog over met een mw. en dat het een constante golfbeweging is. Soms een pas op de plaats en soms zelfs een stapje terug. Dat is ontzettend moeilijk te accepteren. Maar accepteren is wel waar het begint.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 01:34:
en ik neem aan dat jij vrienden bedoelt....vrienden hebben ook niet overal verstand van

Dat niet alleen, genoeg mensen die géén vrienden hebben hoor. Dat schijnt ook nog steeds een taboe te zijn, maar gebeurt veel vaker dan we denken. Maar goed, het is niet cool om daar open en eerlijk over te zijn :nee:

Helemaal mensen die al langer psychische problemen hebben zien hun 'vrienden' en familie allemaal afhaken ..
Waarschuw beheerder
zelfmoord is noooit de oplossing!!!!! stel je is voor dat er leve na de dood is! dan wordt je echt dik gestraft!! omdat je niet dealde met je probleme en de easy wayt uit koos
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ImPuLZeR op donderdag 25 mei 2006 om 15:01:
dan wordt je echt dik gestraft!! omdat je niet dealde met je probleme en de easy wayt uit koos

Denk je nou serieus dat dat een goed argument is om het niet te doen voor die mensen?

De ondraagelijke pijn rechtvaardigd alles op zo'n moment

Waarschuw beheerder
dan wordt je echt dik gestraft!! omdat je niet dealde met je probleme en de easy wayt uit koos

mjah en ut is nog eens niet na te gaan OF het zo is ook.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 11:07:
het zijn vooral de stille types :P

grotendeels wel, maar het kunnen ook de types zijn die zo cool doen, en aandacht trekken, die lijken zo gelukkig enzo, maar wat er dan dieper schuilt....

Waarschuw beheerder
dan wordt je echt dik gestraft

waarom dat precies? omdat het in de mens zijn ogen fout is? als je het hebt over gestraft in een volgend leven neem ik aan dat je praat over een hogere kracht? en waarom zou die zo denken als de mens? die weet toch ook wel waarom jij het hebt gedaan? tuurlijk kan je gelijk hebben, maar je weet maar nooit
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 19:24:
grotendeels wel, maar het kunnen ook de types zijn die zo cool doen, en aandacht trekken, die lijken zo gelukkig enzo, maar wat er dan dieper schuilt....

ik denk dat het grotendeels aandachttrekkerij is met zo'n poging, mensen die schreeuwen om aandacht, en het dan wel krijgen, maar er nix mee doen..
Dat soort mensen zijn zo moeilijk te begrijpen! die vertellen nooit over hun gevoelens.. en je moet er alles letterlijk uit trekken..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op donderdag 25 mei 2006 om 19:29:
ik denk dat het grotendeels aandachttrekkerij is met zo'n poging

meestal alleen als ze erover praten...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 19:32:
meestal alleen als ze erover praten...

ja pcies dat bedoel ik, als ze dan echt dood willen, dan zeggen ze t echt tegen niemand hoor! mjah... soms willen ze dan ook niet andere mensen met hun problemen opzadelen, voor sommige is het zo ontzettend moeilijk om hun emoties/gevoelens te tonen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op donderdag 25 mei 2006 om 19:35:
dan zeggen ze t echt tegen niemand hoor!

misschien tegen hun vrienden, maar inderdaad, die het serieus menen gaan het niet zo rondvertellen, die dat wel doen, is vooral aandacht trekken maar zoals bugs zei, die moet je wel serieus nemen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 19:51:
is vooral aandacht trekken maar zoals bugs zei, die moet je wel serieus nemen

doek ook wel daarnievan, maar tis soms zo moeilijk omdat ze nix los laten over hoe ze zich voelen enzo.. dan heb je echt de neiging om se te laten zitten!!
(beetje cru uitgelegd, maar neem aan dat jullie wel snappen wak bedoel ;) )

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :bounce: DaSanniej :bounce: op donderdag 25 mei 2006 om 19:55:
maar tis soms zo moeilijk

het is sowieso wel een moeilijk onderwerp
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 mei 2006 om 19:51:
misschien tegen hun vrienden, maar inderdaad, die het serieus menen gaan het niet zo rondvertellen, die dat wel doen, is vooral aandacht trekken maar zoals bugs zei, die moet je wel serieus nemen

Nou, ik denk ergens wel dat de mensen die ECHT dood willen, het idd niet snel vertellen. Dan heb je nog de mensen die dood willen en zich bedenken en dan toch hul roepen.

En je hebt mensen die niet dood willen, maar het niet meer trekken, niet weten wat ze moeten en op zo'n manier om hulp schreeuwen.

ik vind aandachttrekkerij zo'n negatieve uitleg van lijden. Die mensen kunnen, weten, whatever niet anders op dat moment, en kiezen voor zo'n actie.

In theorie is dat aandachttrekken ja, maar in d epraktijk is het gewoon een schreeuw om hulp. En dat zijn echt twee heel verschillende dingen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ~Curl~ op donderdag 25 mei 2006 om 20:03:
En dat zijn echt twee heel verschillende dingen!

ok sry :/