Partyflock

Forumonderwerp · 798599
1 volger · 16407x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik heb begrepen dat splittercore 'de snellere vorm van speedcore' is. Wanneer kun je een track in het genre 'splittercore' plaatsen? Vanaf ca. 600 bpm? Dan is er een nog extremere vorm; extratone. Vanaf hoeveel bpm noem je een track extratone?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:( wie weet :P

Artiest SpeedFolter
Waarschuw beheerder
unleash the beast :woop:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 mei 2006 om 18:55:
angerfist

jaaaaaa(L)8)

Waarschuw beheerder
B)
Waarschuw beheerder
rijs je vuist!!!!B) :respect:

das nog altijd mijn nr 1(L)(L)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het persoonlijk op z'n tijd zeer rlx, Splittercore, Nihil fist ofzo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 6 juni 2006 om 20:17:
Splittercore

bestaat niet :[

Waarschuw beheerder
donateur
Voor mij is het waarderen van alle muziek boven de 250bpm een kwestie van een uiterst verfijnde muzieksmaak, ik vermaak mij dan ook uitstekend op deze puike symfonieen.

Voor mij is het allemaal speedcore trouwens.
Waarschuw beheerder
Splittercore, Deathcore, Shitcore, Grindcore, Noizecore :worship:

Helemaal geweldig

Waarschuw beheerder
ja:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 01:14:
Voor mij is het allemaal speedcore trouwens.

d8 ik ook

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jap van de Wap op donderdag 29 juni 2006 om 00:19:
Shitcore

Dat had ik op vakantie, leek net speedcore zo hard ging het.
Door die galm van de pot klonk het ook als pprrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juni 2006 om 01:14:
Voor mij is het waarderen van alle muziek boven de 250bpm een kwestie van een uiterst verfijnde muzieksmaak

*proest*
Het getuigt juist van een fijne smaak als je kan genieten van hele kale eenvoudige klanken zoals klassiek, jazz, IDM, etc.

Net als met eten, de Franse keuken maakt gebruik van subtiele smaken terwijl speedcore meer is als Indiaas; veel te veel kokos, veel te veel yoghurt en veel te veel peper
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 11:07:
Het getuigt juist van een fijne smaak als je kan genieten van hele kale eenvoudige klanken zoals klassiek, jazz, IDM, etc

IDM is niet eenvoudig, ook niet kaal en ook niet eenvoudig
Eerder complex, abstract etc ;)
Waarschuw beheerder
donateur
kale eenvoudige klanken zoals klassiek, jazz, IDM

:s

Verklaar u eens nader :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Om met weinig iets moois te maken is veel moeilijker dan een orgie van geweld en beats.
Hoe kun je in godsnaam hele subtiele details in een nummer verwerken als al het geluid wordt overstemd door rattattattattattattattattattat trrrrrrrrrrrrrrrrrr takketakketakketakketakke
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 12:44:
Om met weinig iets moois te maken is veel moeilijker dan een orgie van geweld en beats.

En dan noem je Jazz als voorbeeld?

Jazz is zegmaar de "Breakcore" onder "normale" muziek.
Improviseren tot en met, meestal onnavolgbaar en op het gehoor soms chaotische ritmes.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 12:44:
Hoe kun je in godsnaam hele subtiele details in een nummer verwerken als al het geluid wordt overstemd door rattattattattattattattattattat trrrrrrrrrrrrrrrrrr takketakketakketakketakke

Open staan voor dingen.
Als je op het moment dat je trrrrrrr hoort al afhaakt, zul je de subtiele details ook nooit ontdekken.

Ik snap echt niet dat je deze onzin zo langt blijft verkondigen.
In principe is het gewoon heel simpel, er bestaat geen goede of slechte stromingen, enkel goede en slechte muziek.
Dus er is goede Trance, er is slechte Trance. Er is goede Jazz, er is slechte Jazz.
En Speedcore is daarin geen uitzondering. Dat je de schoonheid niet wil of kan horen veranderd daar niks aan.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ondanks dat ik breakcore moeilijk verteerbaar vind heb ik inmiddels genoeg breakcore geluisterd om er een goede mening op te kunnen baseren.
Ik vind breakcore daarentegen interessante muziek en het is soms erg knap hoe verrassend elke track gemaakt is ook al is het luisteren ernaar niet voor iedereen weggelegd.

maar speedcore is prut, hoe goed ik ook luister.
En op het moment dat mensen beweren dat speedcore/noisecore als Nihil Fist prachtig is dan ga ik twijfelen of die mensen ook wel in staat zijn om geluid van muziek te onderscheiden.
Waarschuw beheerder
Je kunt moeilijk een totale stroming beoordelen op het werk van Nihil Fist.
Luister bijv. eens naar Mouse, La Talium, Neurocore & La Peste, dat is van een totaal andere orde, maar is ook Speedcore.

Ik heb ook niks met Nihil Fist, maar de gene die ik net noemde kan ik graag horen.

Wat vind je bijv. van D.O.A. (Disciples Of Annihilation)?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ga ik vanaaf eens DL'en
Waarschuw beheerder
D.O.A. ken je toch wel al neem ik aan? Die mannen van Industrial Strength.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ken ze wel maar ik wil gewoon een stuk of 5 nummers van ze luisteren voordat ik mijn mening kan geven
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op donderdag 6 juli 2006 om 13:44:
La Peste

Uitspraak van verwijderd op donderdag 6 juli 2006 om 14:29:
Ga ik vanaaf eens DL'en

Check er ook es 'n paar van Paf Le Chien b-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gaze op donderdag 6 juli 2006 om 19:44:
Check er ook es 'n paar van Paf Le Chien

is geen Speedcore, maar wel vette shit, wat ben ik blij dat ik daar een plaat van heb (l)

Waarschuw beheerder
NPC check is wat van The Dark Orchestra

Waarschuw beheerder
(L)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op vrijdag 7 juli 2006 om 12:30:
is geen Speedcore

Welles ;-)

Alleen hebtie zoveel gedaan die gast, dat jij mss wat langzamere nr's van em heb :jaja:

*edit*Als Paffie geen speedcore maakt, dan La Peste ook niet :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
waar te loaden?
Waarschuw beheerder
donateur
Via internet (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op donderdag 6 juli 2006 om 14:34:
D.O.A. ken je toch wel al neem ik aan? Die mannen van Industrial Strength.

DOA is dé shit! Erg vette tracks van deze mannen uit Brooklyn! Dikke gitaar erbij en een keiharde kick, heerlijk!

Verder hou ik me niet met speedcore en de tegenwoordige terror bezig... vind er persoonlijk weinig aan. Vooral van die tracks die alleen maar "RRRRRRRR" doen.
Ieder gewoon zijn eigen ding! toch? (Y) :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 19 juli 2006 om 11:40:
vind er persoonlijk weinig aan

zijn genoeg speedcore tracks die niet alleen maar trrrr doen. :flower:

Waarschuw beheerder
donateur
Nihil Fist is de splittercore koning, en the berzerker ;)

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Niet weer...

Waarschuw beheerder
donateur
Wie is de spetterpoep koning?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op donderdag 6 juli 2006 om 14:34:
D.O.A. ken je toch wel al neem ik aan? Die mannen van Industrial Strength

Zo idd:O Neem aan dat je die plaat NYC Speedcore wel ken!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gaze op dinsdag 18 juli 2006 om 12:05:
Welles ;-)

Alleen hebtie zoveel gedaan die gast, dat jij mss wat langzamere nr's van em heb :jaja:

*edit*Als Paffie geen speedcore maakt, dan La Peste ook niet

nee ik ben mis, ik heb snelle nummers van paffie, op mijn plaa staan ook 2 snelle als het goed is, ik weet het niet.

La Peste maakt wel speedcore :D
Waarschuw beheerder
donateur
(Y)

:d

Waarschuw beheerder
la peste draait vaker terror dan speedcore.. van wat ik van hem gehoort heb..
Waarschuw beheerder
Net als met eten, de Franse keuken maakt gebruik van subtiele smaken terwijl speedcore meer is als Indiaas; veel te veel kokos, veel te veel yoghurt en veel te veel peper

En zo is het maar net :jaja:
Waarschuw beheerder
[Meld misbruik of mededeling voor beheerder]
[NoiseFreak :BIER::SMOKE:] la peste draait vaker terror dan speedcore.. van wat ik van hem gehoort heb..

mwah, la peste is best "lastig" te omschrijven, ik zou het zelf maar bij speedcore houden vooral zijn livewerk, maar hij heeft ook traag spul en ambient spul.

Maar gaat het eenmaal echt los = het speedcore in mijn optiek.

Waarschuw beheerder
Heb de laatste release van Nihil Fist op Praxis gekocht

Das pas écht kutherrie :yes:
Miskoop van het jaar

Uitspraak van Manga Corps op donderdag 3 augustus 2006 om 20:31:
la peste

Van ambient tot speedcore
Vrij experimenteel bezig die kerel

Toen hij een aantal jaar geleden in Rotterdam draaide was hij echt dé man, tering die gast kan echt hard en snel en vooral goed draaien

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 augustus 2006 om 20:44:
Toen hij een aantal jaar geleden in Rotterdam draaide was hij echt dé man, tering die gast kan echt hard en snel en vooral goed draaien

dat verhaal heb ik al vaker gehoord :jaja:

Waarschuw beheerder
Jongens, jongens...hadden we niet al een leuke naam voor de La Peste stijl? ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Flashcore

Maar het is gewoon (experimentele) Speedcore.
Terror vind ik een belediging voor zijn werk.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 augustus 2006 om 11:43:
Jongens, jongens...hadden we niet al een leuke naam voor de La Peste stijl? ;)

Jij de hele tijd met je namen :x
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op vrijdag 4 augustus 2006 om 12:51:
Maar het is gewoon (experimentele) Speedcore.
Terror vind ik een belediging voor zijn werk.

:X

Ik vind het lekekr gewono Terror
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Extratone :vaag:
Splittercore :x

Heo de fok verzinnen julie al die name
Waarschuw beheerder
Uitspraak van sachin..B) op vrijdag 4 augustus 2006 om 12:58:
Jij de hele tijd met je namen

De naam Flashcore heeft La Peste zelf verzonnen, zit een hele gedachtegang achter qua manier van produceren en weet ik het allemaal, is een heel verhaal iig.

Bij deze:
What we call flashcore is what we're on actually... ///
Computer's increasing speed leads to more and more powerful audio softwares. This has forced some composers to put their music into question - while other composers (the mainstream ones) use those sharper tools but only to re-create the same patterns since years.
It's time to actually rethink music as something that clearly goes beyond the idea of harmony and rythm.
We are actually much more interested in any action on air molecules that widens the field of consciousness than into music thought as an end in itself.
What is trully interesting with the new generation of available softwares is the possibilty to shorten the time it takes for mental images to come and to invent new forms of mental representations. For instance, real-time morphing tools can open new ways of exploring the intracacies of our faculty to associate some ideas with others, as well as granular synthesis has allowed time to be thought as nothing more than a subjective possibilty : nothing more than the length we wish it to last.
Flashcore is the spatial and temporal conception of air landscapes of which ' sonic atoms' (=the smallest particle of sound which is thought as an entity in itself) are being controlled with the exclusive aim of making us explore our minds and perceive any kind of transcendance. As for atomic energy or drugs action, we are reaching a point where it's possible to provoke nano-audio-explosions with some quiet big results for the minds.
Our cells are not aware of the unity of our own consciousness. But they're acting 'as if', for the sake of what we think is ourselves - our unique 'beyond-everything' ego - and are not so much disturbed by the possible non-sense of the task. Are we, humans, aware of any similar transcendance ? Is there any superior concept for which we would work ?
If so, I would believe that Thing is only a part of something above, and so on, drawing kind of a fractalian struture which is clearly not conceivable by our limited minds. I feel it as a personnal emergency to fly Over There. And flashcore could help, for sure. The extatic pleasure we feel receiving the message from the air molecules is a step towards such meta understanding. What's the meaning of beauty ?