Partyflock

Forumonderwerp · 798599
1 volger · 15578x bekeken
Waarschuw beheerder
Ik heb begrepen dat splittercore 'de snellere vorm van speedcore' is. Wanneer kun je een track in het genre 'splittercore' plaatsen? Vanaf ca. 600 bpm? Dan is er een nog extremere vorm; extratone. Vanaf hoeveel bpm noem je een track extratone?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:50:
als dat 'in de volksmond' splittercore wordt genoemd waarom zou dat dan geen splittercore mogen heten

Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 13:53:
Was blijkbaar gewoon de naam van de mix, niks meer niks minder

De naam hardcore is ook een keer onstaan, je moet ergens beginnen. Het is dan ook helemaal niet zo vreemd dat extreem snelle speedcore over een jaartje splittercore heet O:)
Erg? Je weet dan toch wat er bedoelt wordt?! ;-)

Als ik mijn extreme Speedcore set 'Ed's Bloemkolencore Mix' ga noemen, is dat ook niet opeens een nieuwe stijl. Ook al gebruiken een aantal mensen die term

Dat kan dus best (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik mijn extreme Speedcore set 'Ed's Bloemkolencore Mix' ga noemen, is dat ook niet opeens een nieuwe stijl. Ook al gebruiken een aantal mensen die term

Als een bepaalde stijl van hardcore op een CD ineens darkcore genoemd wordt en iedereen gaat die stijl ineens darkcore noemen dan gebeurd toch precies hetzelfde?

Eerst stonden hardstyle nummers op hardcore, hardctrance en hardhouse CD's totdat Q-Dance het hardstyle ging noemen, precies hetzelfde verhaal...

Nu is het wachten op bloemkoolcore
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gaze op maandag 19 september 2005 om 14:04:
Erg? Je weet dan toch wat er bedoelt wordt?!

Gaat erom dat er al zoveel onnozele substromingen zijn, die vaak nergens opslaan.

Uitspraak van Gaze op maandag 19 september 2005 om 14:04:
Het is dan ook helemaal niet zo vreemd dat extreem snelle speedcore over een jaartje splittercore heet

Splittercore is gebasseerd op de bijnaam van een bepaald persoon, lijkt me dus echt totale onzin een stijl die naam mee te geven, zover je al kunt spreken van een stijl.

Je hebt 2 dingen: Hardcore & Speedcore. Niks meer niks minder. Terror is ook weer zo'n stom Nederlands verzinsel. Omdat veel mensen niet in konden zien dat Hardcore breder is dan de 'Gabber' uit Nederland, en dus een stoerdere term moesten verzinnen voor de iets hardere sound dan de Nederlandse 'Gabber'.

Maar goed ze zien maar wat ze er mee doen, ik vind het allemaal onzin.

Waarschuw beheerder
donateur
Speedcore is weer ontstaan uit hardcore dus is speedcore wel hardcore maar hardcore automatisch geen speedcore
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:10:
Als een bepaalde stijl van hardcore op een CD ineens darkcore genoemd wordt en iedereen gaat die stijl ineens darkcore noemen dan gebeurd toch precies hetzelfde?

Iedereen? Alleen een aantal domme mensen die niet tot de categorie echte liefhebbers mag worden gerekend.

Wat is dan het wezelijke verschil tussen Hardcore & Darkcore? Als je de tracklists van de cd's bekijkt blijkt ook duidelijk dat de desbetreffende platen makkelijk onder te verdelen zijn in reeds bestaande stromingen.

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:10:
Eerst stonden hardstyle nummers op hardcore, hardctrance en hardhouse CD's totdat Q-Dance het hardstyle ging noemen, precies hetzelfde verhaal...

Hardstyle is een opzich zelf staande stroming geworden (revesebass ellende) en mag dus een eigen naam hebben. Het is alleen een belediging om de nr's van vroeger ook die titel mee te geven. (Die dus wederom al hun eigen titel hadden, dat ga je niet opeens veranderen.)

Wij Nederlanders hebben vaak de neiging muziek te claimen en te hernoemen, wij moeten eens stoppen met die onzin. En mensen moet eens verder kijken wat er in een scene gebeurd dan alleen in Nederland. Wij zijn helemaal niet het House-land bij uitstek als het om produceren gaat.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
laten we er maar gewoon van genieten en niet teveel zeuren over welke substijl het is...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 14:18:
Wij zijn helemaal niet het House-land bij uitstek als het om produceren gaat.

Dat zeker niet, al hebben wij voor zo'n klein land wel opmerkelijk veel (trance) DJ's en producenten in de wereldtop staan.
Waarschuw beheerder
Ja maar dat is dan zo ongeveer de enige stroming waar ik zelf echt niks mee kan.
Die stijl gebruik ik dus ook niet als referentiekader.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Nu hoef je geen liefhebber van trance te zijn om te kunnen beoordelen dat de nederlandse trance van een behoorlijk goed niveau is.

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Nu hoef je geen liefhebber van trance te zijn om te kunnen beoordelen dat de nederlandse trance van een behoorlijk goed niveau is.

You gotta be kidding me :D

''Dutch Trance'' wordt wereldwijd uitgelachen man.
Waarschuw beheerder
Ik luister het niet dus zou het echt niet weten.

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaar dat Ferry Corsten, Tiesto, Ron Vandenbeuken en Armin van Buuren het zo rot doen...

Waarschuw beheerder
Vandaar dat Ferry Corsten, Tiesto, Ron Vandenbeuken en Armin van Buuren het zo rot doen...

Denk maar niet dat in de internationale ''echte'' trance scene die aanbeden worden hoor ofzo. Tuurlijk, in de TMF DJ top 40jes staan ze wel bovenaan...
Waarschuw beheerder
Populariteit heeft iig niks met kwaliteit te maken, dat is iets wat ik wel durf te zeggen. Iets wat veel mensen vaak uit het oog verliezen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 15:38:
Populariteit heeft iig niks met kwaliteit te maken

Volgens mij wel, want als iets populair is... dus een bepaald nummer/stijl dan word er meer en meer gemaakt van die sound. Na een tijdje laat het publiek het afweten omdat het "uitgemolken is". Dan gaan de producers weer op zoek naar iets nieuws en dat komt vaak ten goede aan de kwaliteit, er word meer geexperimenteerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 13:50:
Dus Pengo bepaalt in speedcore-land wat de term is voor een nieuwe stijl?
Als zij extreem snelle shit draait van 1000 bpm kan ik dat geen speedcore meer noemen, als dat 'in de volksmond' splittercore wordt genoemd waarom zou dat dan geen splittercore mogen heten?

En wie zegt dat er een nieuwe stijl bestaat?het blijft nog altijd speedcore heten,of het nou 500 of 1000 bpm is
dan kan je wel elke keer een nieuwe naam geven voor het aantal bpm dat meer is
de Speedcore producers en dj's noemen het ook gewoon Speedcore bij Frazzbass liggen de tracks ook rond de 1000 bpm gaat hij zijn logonaam en de naam van zijn site dan maar veranderen in splittercore.it?Ga op een feest aan hem vragen of die een "splittercore" nummer gaat draaien dan?Hij zal meteen d'r op antwoorden: je bedoelt de plaat van "splitter" van het italiaanse "Splitter Gewalt label"??
En dan ga je hem uitleggen dat het een zogenaamde snellere speedcore is,waarop hij meteen begint te lachen en zegt: what the fuck is that kind of name for Speedcore??

Dan zou Totschlager ook hun logo enzo moeten veranderen want hun tempo zit ook op de 1000 bpm en op de truien die ze aan hadden staat ultra Speedcore moet snel veranderd worden voor splittercore toch?
De duitse label Speedcore zou dan ook zijn naam moeten veranderen dan want er staan namen op van onder andere Legionz ov Hell,Bazooka,Terrormasta enzo op de tempo van hun is ook niet bepaalt langzaam...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Rustig Sharon, rustig! Denk aan je hart. :9
Je hebt overigens wel gelijk.

Uitspraak van Tumult op maandag 19 september 2005 om 15:47:
Volgens mij wel, want als iets populair is... dus een bepaald nummer/stijl dan word er meer en meer gemaakt van die sound. Na een tijdje laat het publiek het afweten omdat het "uitgemolken is". Dan gaan de producers weer op zoek naar iets nieuws en dat komt vaak ten goede aan de kwaliteit, er word meer geexperimenteerd.laatste aanpassing 19 september 2005 15:48

Je hebt gelijk als je zegt dat er een correlatie is tussen die 2, dat zal ik ook zeker niet ontkennen.
Alleen het is niet zo dat iets wat populair is per definitie kwalitatief hoogstaand is. (Juist eerder in zijn experimentele fase, iets wat jij dus ook beaamt.) Dat wilde ik zeggen, mss idd niet helemaal duidelijk geformuleerd.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Edutainment>
Ik ben rustig hoor
alleen kan ik er echt niet tegen wanneer mensen zo eigenwijs zijn die met de kudde meegaan en praten over dingen waar nergens over gaat!

Waarschuw beheerder
en nu opgesplitterd met dit topic
gaat nergens over
Waarschuw beheerder
So or so,it´s not important how who call the style,importent is that we love the music :)

:yes:
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Je hebt 2 dingen: Hardcore & Speedcore. Niks meer niks minder. Terror is ook weer zo'n stom Nederlands verzinsel. Omdat veel mensen niet in konden zien dat Hardcore breder is dan de 'Gabber' uit Nederland, en dus een stoerdere term moesten verzinnen voor de iets hardere sound dan de Nederlandse 'Gabber'.

Inderdaad!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 14:11:
Terror is ook weer zo'n stom Nederlands verzinsel. Omdat veel mensen niet in konden zien dat Hardcore breder is dan de 'Gabber' uit Nederland, en dus een stoerdere term moesten verzinnen voor de iets hardere sound dan de Nederlandse 'Gabber'.

met deze stelling ben ik het eens, maar met deze stelling niet:
Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 14:11:
Je hebt 2 dingen: Hardcore & Speedcore. Niks meer niks minder

ik denk dat met metal een soortgelijke discussie heeft heeft plaatsgevonden, want in de metal heb je ook tig substijlen(thrashmetal, speedmetal, blackmetal, nu-metal, metalcore etc.)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uiteindelijk blijft het toch allemaal metal.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 19:48:
Uiteindelijk blijft het toch allemaal metal.

maar toch allemaal erg verschillend je kan anthrax en Dimmu Borgir toch niet zien als iets wat hetzelfde is, idem met cannibal corpse en deftones
Waarschuw beheerder
hahahahah wat een gezeur over die bijnamen

de meeste hier zijn echt makkelijk beinvloedbaar,
zo zie je maar weer hoe makkelijk dat is...

omdat de een iets zo noemt of ergens leest dan pikt de ander dat op en ga zo maar door.

ik heb het altijd al stomme bijnamingen gevonden...
extratone, splitter enz enz
lekker belangrijk allemaal vind ik maar weer :yes:

metal kan je niet metal noemen

nu metal is nep... bijvoorbeeld :P
nee ff serieus
deathmetal kan je niet vergelijken met blackmetal
blackmetal is zeg maar iets "melodieuzer" om het zachtjes uit te drukken en thrashmetal en deathmetal of grindcore kan je ook niet met elkaar vergelijken

ze verschillen allemaal in hun eigen sound/stijl/bouw...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Bij Metal is het inderdaad anders dat is ook een heel andere scene daar zijn de verschillen heel goed te horen van de stylen

En waarom zou je een andere benaming voor Speedcore gaan geven alleen omdat de bpm hoger ligt dan normaal de naam zelf Speed zegt genoeg dat het snel is!
Waarschuw beheerder
inderdaad,
einde discussie

*zet een SPEEDCORE plaat op*...

Waarschuw beheerder
pleurt ik cipher met splitterbombe er wel even op
ennuh is er al weer eens een nieuwe splitter gewald release op komst?

splitter splitter und nog eens splitter

sluit dit topic maar

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 19 september 2005 om 22:50:
En waarom zou je een andere benaming voor Speedcore gaan geven alleen omdat de bpm hoger ligt dan normaal de naam zelf Speed zegt genoeg dat het snel is!

Waarom zou je een andere benaming voor hardcore gaan geven aleen omdat het melodietje duisterder is dan normaal de naam zelf hard zegt genoeg dat het hard is!

Waarschuw beheerder
Hahaha, tuurlijk jongen! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Splittercore heeft bbestaansrecht, en ik persoonlijk ga me daarvoor inzetten
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 00:28:
Splittercore heeft bbestaansrecht, en ik persoonlijk ga me daarvoor inzetten

ik ga me ook hard maken voor deze ondergewaardeerde en zelfs ontkende muziekstijl

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga Splittercore CD's uitbrengen, splittercore-parties in de Arena en natuurlijk een lijn splittercore merchandise

Waarschuw beheerder
Natural Core Splitter

Waarschuw beheerder
donateur
Splittercore the Yearmix
Splittercore in Salou
Splittercore the essential Collection

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Een Bazooka plaat op de Speedcore label heet Deathcore e.p laten we met ze allen Deathcore blijven roepen,dat wordt een nieuwe hype de pf kudde hier praat toch wel mee :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Klinkt goed (y)

Zo is metal ook ten onder gegaan in ontelbare subgenres met elk hun kleine schare liefhebbers.

Kan ik deathcore al tooevoegen aan favoriete muziekgenres :D

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
[img width=298 height=302 cacheid=000a3673001d821856dac5c11a00f984e6]http://www.drfreeclouds.com/images/Bazooka-Deathcore.JPG[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 00:47:
Zo is metal ook ten onder gegaan

:|is metal ten onder gegaan

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof je wel je hoeft het niet te onderstrepen

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 00:47:
Zo is metal ook ten onder gegaan in ontelbare subgenres met elk hun kleine schare liefhebbers.

En hoezo is Metal ten onder gegaan??Metal heeft zich alleen maar uitgebreid met andere stylen je doet net of er geen verschillen zijn dat alle Metal hetzelfde is!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van SLAPSHOT op dinsdag 20 september 2005 om 00:49:
is metal ten onder gegaan

als genre in het geheel, waar is aardschok?
waar zijn de spijkerjasjes met spikes? zelfs Metallica hebben allemaal kort haar...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 20 september 2005 om 00:51:
Metal heeft zich alleen maar uitgebreid met andere stylen je doet net of er geen verschillen zijn dat alle Metal hetzelfde is!

Vroeger had je ook alleen maar hardcore
Waarschuw beheerder
Aardschok bestaat nog hoor, ze hebben zelfs net de site vernieuwd
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Dat is Heavy Metal de oudere Metal en Metallica worden ook ouder ze kunnen niet voor altijd zo eruit blijven zien als vroeger,
en bij elke Metalstyle zien ze er weer anders uit
Waarschuw beheerder
ik vind dat toch een twijfelachtige trend om alles te onderstrepen :d

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SLAPSHOT op dinsdag 20 september 2005 om 00:54:
Aardschok bestaat nog hoor, ze hebben zelfs net de site vernieuwd

ja klopt ze bestaan degelijk nog steeds

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van SLAPSHOT op dinsdag 20 september 2005 om 00:55:
ik vind dat toch een twijfelachtige trend om alles te onderstrepen

Dan ziet dat er beter uit he
speciaal voor luitjes hier die het nog niet helemaal snappen en denken het altijd beter te weten!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
de metalmensen hebben ook last van genreverzinners geloof ik aangezien een progressieve tech metalband een gitarist zoekt :vaag: