Partyflock

Forumonderwerp · 796659
4132x bekeken
Betreft: evenement: The Matrixx Arena 2005, vrijdag 22 juli 2005 om 19:00
Waarschuw beheerder
Ik kom net thuis van een avondje gezellig stappen, althans dat dacht ik, de adrealine stijgt nu nog naar boven als ik eraan terug denk.. Vele duizenden mensen stonden net als ik nietsvermoedend lekker uit hun dak te gaan Under The Bridge in Nijmegen. De muziek is lekker, Jochen Miller zet zijn laatste nummer in, nog even helemaal los.... Niet wetende dat een moment later een enorm gevecht losbarst. Een groep met erg foute lui dik onder de drugs gaat met elkaar op de vuist..pal voor mij en opeens begint iedereen om me heen mee te doen, ,mensen slaan elkaar de hersens in...

Politie, ME komt erop afgestormd iedereen om me heen begint te rennen. Ik denk maar aan een ding en ik ren met iedereen mee...veilig de heuvel dacht ik tenminste. Van een afstandje kijk ik toe hoe agressieve lui in groepjes in opstand blijven komen...honden worden erop afgestuurd en ze worden door een man of 10 neergeknuppeld. Het is een grote chaos, mensen joelen ik hoor schoten. Denk je dat je veilig staat, Wordt er op 5 meter naast je een betonblok van ongeveer een halve meter van de brug afgegooid, boven op een politiebusje, beginnen ze ook nog de lampen van de bus kapot te trappen...

Nog verder vlucht ik naar boven. Ik hoor de ME op hun paarden al aankomen..ook de heuvel op. Vanaf de brug zie ik hoe vele mensen angstig de snelweg overrennen, om niet onder de hoeven van de paarden te komen. Ik spring ook snel het hek over, sta ook midden op de snelweg. Vanaf de overkant zie ik hoe er een vuur losbarst vanonder de brug... Een meisje staat te huilen en is helemaal de weg kwijt, haar vriend is door een herdershond te pakken genomen en is blijkbaar naar het ziekenhuis overgebracht, ze weet niet waar hij is...

Ik word hier gewoon zo enorm pissig om, waarom zijn er nu weer die lui die maar op een ding uit zijn en de boel verzieken voor iedereen die gewoon een leuke avond willen hebben. Onschuldige mensen worden de dupe van het geweld, erg jammer dat goed bedoelde feesten eindigen met een niet zo'n happy eind..integendeel..

Ik weet ik ben geen kei in het schrijven van spannende leuke stukjes, maar ik moest dit even kwijt!! Inmiddels wordt het alweer licht..ik ga maar snel proberen of ik nog een oog dicht kan doen.

Sunshine
Waarschuw beheerder
slaap lekker, en probeer voor jezelf alleen de positieve dingen van een naar geëindigde avond te onthouden.

Waarschuw beheerder
Weltrusten :kots: en is idd minder dit soort dingen... maar het blijkt tegenwoordig wel normaal... is idd heel kut maar jammer genoeg zijn er teveel van dit soort gevallen ik noem geen soort mensen :X maarja welk feest gaat tegenwoordig nog over feesten.. elk feest lopen tegenwoordig gasten rond met hatelijke gedachtes en genoeg drugs waardoor dit soort dingen ontstaan....maar zoals ik al zei ik hou verstandig mijn mond over het soort mensen :X want het zijn er genoeg :jaja:

Maar wel een spannende verhaal had hem nog niet eerder gehoort :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 06:00:
maarja welk feest gaat tegenwoordig nog over feesten

er zijn er zat, toevallig waren wij nog op een (y) feest vanavond. en het lijkt me krom dat omdat jij nu een slechte ervaring hebt gehad alle feesten kut zouden zijn. nog steeds is het grootste gedeelte van de nederlandse houseliefhebbers aanwezig op feesten om, ja de naam zegt het al, te FEESTEN.

Ik geloof er niet in, ik denk dat er nog zat geweldige feesten zijn

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
op mijn laatste verjaardag was ook geen vechten trouwens. op die van mijn oma vorige week trouwens wel :d en goed ook
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 juli 2005 om 06:05:
op die van mijn oma vorige week trouwens wel

dat zijn de echte gevechten(y) heb je de zware wapens nog uit de kast gehaald?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik zeg niet dat ik gevochten heb. maar dat er gevochten is. 2 neven hadden ruzie :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van thetris op zaterdag 23 juli 2005 om 06:04:
er zijn er zat, toevallig waren wij nog op een feest vanavond. en het lijkt me krom dat omdat jij nu een slechte ervaring hebt gehad alle feesten kut zouden zijn. nog steeds is het grootste gedeelte van de nederlandse houseliefhebbers aanwezig op feesten om, ja de naam zegt het al, te FEESTEN.

He ik ben niet de gene met slechte ervaringen... alleen de sfeer is tegenwoordig wel minder dan een tijd geleden... maarja dat maakt allemaal niet uit toch mensen :D ... maar ik vermaak me altijd wel ook als er vechten is hoor...
En dat het grootste gedeelte van de houseliefhebbers nog naar feesten gaan is wel beter ja zou lullig zijn als de klassiek liefhebbers naar de housefeesten gaan...

ja de naam zegt het al, te FEESTEN.

Ja dat zegt al genoeg natuurlijk :jaja: geen vechten op feesten want FEESTEN naja de naam zegt het al :jaja:

:jaja: mijn feestje was vannacht heel leuk :D:D:D

Uitspraak van permanent verbannen op zaterdag 23 juli 2005 om 06:13:
ik zeg niet dat ik gevochten heb. maar dat er gevochten is. 2 neven hadden ruzie

Zozo sensatie bij oma...had je dr. phil erbij gehaald? dan was het helemaal top geweest...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ikke niet. ze zoeken het maar uit..... voor mij part maken ze mekaar af. scheelt weer in de erfenis straks :d

Waarschuw beheerder
Jah dat is natuurlijk wel zo... al help je ze nou een handje weet je zeker dat het goed gaat met je erfenis ... of je oma vind je niet lief en krijg je helemaal niks :nee:

Waarschuw beheerder
waarom moete mense altijd vechte op feeste...

echt een raar fenomeen zeg maar..

Waarschuw beheerder
Dat is stoer... snap dat dan anders hoor je er niet bij :nee:

Waarschuw beheerder
sjit.. ik snapte al nie wat ik fout dee..

morge ff kiste hale bretels om doen en ruzie zoeke als een malle..

ben ik dan stoer ??

ja? ja? ja?

Waarschuw beheerder
Dan ben je the bom ouwe...

Maar je doet het fout he je moet een geruit lonsdale bloesje aan met witte bretels een strakke spijkerbroek met undergrounds want die zijn stoerder met witte veters... en wwn white power kettinkje en alle clubkutten puntschoenen buitenlanders naja eigenlijk alles wat niet op je lijkt afmaken en zwaar anti zijn natuurlijk...

kijk dan kom je behoorlijk in de richting :jaja: maar als je echt stoer wilt zijn moet je je bomberjack met nl vlaggetje skinhead plaatje oi oi plaatje wptekens enz... aan doen kijk dan ben je te stoer voor woorden dan ben je echt gewoon de man...

maar hhad je dat nog niet eens thuis dan dat je het nog moet halen? beetje zwak hoor :o
Maarja he je gaat het halen dus dat maakt je wel echt stoer als je dit hierboven hebt enz.. ja danne ben je echt te stoer voor woorden...

Waarschuw beheerder
sow dan.. ben ik nog lang niet stoer.. :( maar ik wil voor vanaaf stoer zijn...

laat morge wete of ik al stoerder ben geworde...

een bushokje kapottrappe.. is dat ook stoer ?

of half ?

Waarschuw beheerder
nou het is stoerder om met je rechterhandje omhoog te staan en alle niet in jou uniform geklede mensen oftewel clubkutten en puntschoenen die er rond lopen te vertellen dat ze naar een trance feest moeten gaan en je alleen leuk mag kleden op de trance tot hardstyle feesten alles wat erna komt moet je in dat uniform anders ben je geen echte gabber en hoor je er niet thuis ....

en niet te vergeten te pogoen he en je vol te snuiven met pep ... kijk dat zijn zon beetje de regels tot het echte beeld van een super stoer persoon...

en bushokjes slopen dat mag niet want dat doen de buitenlanders en met een buitenlander geassocieerd worden mag absoluut niet want als je echt stoer wilt zijn zijn alle buitenlanders natuurlijk allemaal fout dat wist je natuurlijk al...:jaja:

Het valt niet mee he om stoer te zijn is nog is een hele opgave je zal het nog druk krijgen nou hoop wel snel te horen of het je is gelukt...

want ik gun het je van harte hoor en ik zal voor je duimen en achter je staan!!! :flower: Je kan het he!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hmmmz... ik bleef wel niet-stoer voorlopig..:D

Waarschuw beheerder
:jaja: Maakt niet zo heel veel uit hoor want ik ben vergeleken met de hoe word je stoer maatregels een opperwatje... dus kunnen we mooi samen opperwatjes zijn... zijn we tenminste niet alleen... :P

Waarschuw beheerder
heftig.. wij gaan gewoon de opperwatjes-dingus zijn.. B)

ofzowiets

Waarschuw beheerder
:jaja: dat word hem ... nou ben ik met deze naam wel blijer dan dat als ik stoer wou zijn want bij de opperwatjes-dingus hoef ik tenminste niet van die houthakkers bloesen aan en geen bretels die dan vast worden gepakt en terug worden geschoten geen zwarte kisten van 1 kilo per voet niet helemaal hoeven leren pogoen....

Ik had al helemaal een heel trainings/oefen programma in elkaar gezet om het te leren maar dat hoeft dan ook mooi niet meer kenne we lekker verder met vakantie vieren ;)

:jaja: ben toch blijer met deze naam scheeld me een hoop getrain geoefen en voorbereiding...

volgens mij is het nog best zwaar om erbij te horen... :jaja:

maar voor de gevallen die de stoere mannen helga's niet redden dat het toch echt te zwaar is komen bij de opperwatjes-dingus terecht... is stuk makkelijker om bij te komen en je hoeft tenminste niet aan al die regels te houden dat scheeld weer een hoop :jaja:

Waarschuw beheerder
precies.. ik word de trouwe volgeling van de opperwatjes-dingus.

:respect:
Waarschuw beheerder
Dat is echt kut allemaal hey,....
Zeker niet de bedoeling van een feest....
Een klein groepje kan t voor veel mensen verzieken..
Ik haat agressie op een feest...

Sterkte met bijkomen wijffie :flower:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 08:50:
precies.. ik word de trouwe volgeling van de opperwatjes-dingus.

Wat gezellig...:aai:... ik voel al een sterke band in de opperwatjes-dingus :jaja:... eindelijk hoor ik ergens bij... zolang doe ik daar al me best voor en eindelijk is het gelukt (Y)

Dank je wel he :flower: ben je echt dankbaar dat je mij tot de opperwatjes-dingus hebt gevestigt... nu voel ik me stiekem bijna net zo cool als de stoere mensen... :o
Waarschuw beheerder
donateur
Jeetje dat is niet leuk idd :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sunshine78 op zaterdag 23 juli 2005 om 05:48:
Ik weet ik ben geen kei in het schrijven van spannende leuke stukjes,

Ik vind juist dat je het goed hebt neergezet (y)
Ik werd in elk geval eventjes heel erg kwaad, net als jij. Ik begrijp nooit wat er aan de hand is met het soort mensen dat hier wèl voor gaat... :S
Wat bezielt zo iemand?!

Balen voor je :flower:
Nog wel een beetje kunnen slapen?
Waarschuw beheerder
Helaas is er altijd wel een groepje dat het verpesten moet. :(
En het is klote dat zo erg uit de hand gelopen is :(
Waarschuw beheerder
zeer klote, ik kan t echt niet begrijpen...was echt niet normaal meer..bah!!

Waarschuw beheerder
tering he :/

echt wel kut

Waarschuw beheerder
Er zijn altijd van die mensen idd die te veel onder de shit zitten en er blijkbaar niet goed tegen kunnen en agressief worden...die verzieken je avond..sneu vind ik dat...erg hopeloos vind ik die mensen!
Waarschuw beheerder
Thx voor de lieve reacties...Ik heb goed geslapen hoor alleen een beetje te kort ;-)

Wat feesten betreft, ze noemen me niet voor niets Sunshine en de volgende x ga ik gewoon weer uit mijn dak en genieten van de lekkere positieve sfeer, die er normaal gesproken WEL is.. Daar gaat toch elke dans en muziek liefhebber voor!! :-)

X voor iedereen met een positive mind...

PS: He Leinn jou heb ik vannacht nog gesproken na de hele toestand of niet??
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van COÑO op zaterdag 23 juli 2005 om 12:42:
wie waren het dan? voetbalmongolen? of anderen?

Nou in ieder ieder geval niet de bovengenoemde categorie, maar laten we het er maar op houden dat het erg zieke gasten waren, die er maar met een bedoeling heen gingen...erg jammer
Waarschuw beheerder
Ben blij dat ik dan op tijd naar huis ben gegaan. Vond het de hele avond al een beetje een grillige sfeer. Rond een uurtje of kwart voor elf brak er ook al een aardige ruzie uit. De MC riep zelfs om security. Dan blijft die sfeer ook hangen he.

@sunshine: Ben wel blij dat je er goed vanaf bent gekomen en ja helaas zijn er van die mensen die de goeie sfeer voor een ander moeten verpesten.

Waarschuw beheerder
hey sunshine, weer een betje bijgekomen?
was er zelf ook bij en heb het ook allemaal zien gebeuren. het waren geen voetbal mongolen maar een hele grote groep molukkers (+/- 50 man) die al twee dagen van te voren elkaar daar aan het opnaaien waren, en al hun stoere agressieve gedoe bewaard hebben voor de laatste dag om dan maar ff lekker te gaan rellen. zag dat al eerder aankomen maar had niet verwacht dat het zo errug zou worden, er stonden 4 molukkers op een jonge gast te meppen terwijl de herdershond van de politie ook nog eens aan zijn broekspijp hing.er zijn altijd rotte appels tussen een leuk feest die het weer moeten verzieken.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 10:26:
Ik vind juist dat je het goed hebt neergezet

Ik ook. Wij zijn zo snel mogelijk weggelopen als we konden richting de auto (in de richting van het reuzenrad). Wat een enorm drama :S
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Cindy30 op zaterdag 23 juli 2005 om 13:00:
Rond een uurtje of kwart voor elf brak er ook al een aardige ruzie uit.

die ruzie van toen was echt nog nix vergeleken bij wat er op het einde gebeurde :/
Het was echt te idioot voor woorden, heb ook niet vaak mensen zo hard zien rennen!

Waarschuw beheerder
Jezus zeg echt ziek! Ik was daar woensdag en donderdag.. Toen waren er ook erg veel zwaar bezopen mensen!

Waarschuw beheerder
donateur
pffff stond en echt tussen me kwam van alle kanten , geen leuke afsluiting van het feest :no:

Waarschuw beheerder
pff en ik was nog wel van plan om erheen te gaan...ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan...

Waarschuw beheerder
echt superzielig dat dit soort dingen gebeuren en er gewone bezoekers die lekker komen feesten de dupe van worden....
triest triest triest

Waarschuw beheerder
Als die gasten willen vechten! Laat ze met elkaar op een weilandje afspreken, en elkaar de kop in slaan! Maar laat andere mensen gewoon met rust! :yes:

Waarschuw beheerder
Helaas blijkt het toch maar al te veel gebeuren op dance feesten. Het is niet te ontkennen dat er ook asociale gasten heen gaan. Dit samen met de enorme drukte, drugs en drank blijkt een reden te zijn. Iets wat je minder zou zien op andere (rock)festivals.

Kan me herinneren dat vorig jaar ook op de donderdag en vrijdag verkeerd ging, terwijl het in de begin van de week helemaal top was. Net zoals gister was het gewoon te druk, en dan wordt het een zooi. Organisatie moet anders ingrijpen, dan alleen maar de mensen te adviseren om naar andere podia of locaties te gaan.

Waarschuw beheerder
fucking hell jong gaat weer raar er zijn altijd een paar mensen die het verpesten voor anderen zielige lui zijn het

Waarschuw beheerder
Er zijn altijd van die nerds die het altijd moeten verpesten :yes:

tegenwoordig doe je er niks meer aan want als je er tussen springt vang jij nog de hardste klappen op :yes:

Word steeds erger (Y)
jah wel shit. Maar het gebeurt gewoon wel eens. Hoeveel feesten worden er wel niet gehouden in een jaar. Laat daar er nou 1 misschien 2 zoals deze panisch aflopen dan valt dat nog reuze mee. Ik heb in al die feeste waar ik ben geweest pas 1x ook zo'n situatie mee gemaakt. Verder vind ik de sfeer nog altijd super op 99/100 feesten waar Ik kom.

jammer maar helaas zal je ruzie nog wel vaker mee maken alleen hopelijk niet zo super massaal :S
Artiest The Jackal
Waarschuw beheerder
donateur
heb bijna nooit echt grote vechtpartijen gezien op feesten! gelukkig maar, want als ik dit lees word ik echt niet vrolijk.. echt zo super kansloos!bij de brug is het ook klote om weg te komen als je echt weg wil.. je kan eigenlijk geen kant op!!

schrok wel een beetje toen alle ME en politie weg ging bij het labyrinth, want ik dacht echt dikke kans dat het hier nu ook misschien mis gaat..gelukkig gebeurde er niets en bleef de sfeer goed!

wel weer slecht voor de matrixx dit.. denk niet dat er volgend jaar 2 plekker zullen zijn! wel positief dat bij de hardstyle/hardcore nagenoeg niets is gebeurt, want de mensen die daar te vinden zijn (waaronder ik)hebben toch de reputatie dat ze snel aggressief zijn?
Waarschuw beheerder
so niet normaal :nee:

ik was er gisteren even en zei nog ..
als hier de pleuris uitbreekt kan je niks meer als alleen rennen

so maar dat het zou gebeuren :frusty:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vind dat je het goed 'op papier' zet sunshine.

Was er zelf ook en het was echt te ziek voor woorden. Echt zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Heb moeten rennen om niet vertrapt te worden door de paarden, zelfs nog een paar keer een harde trap uit moeten delen puur uit zelfverdediging. Ik ben echt geen vechtersbaas maar het leek vannacht echt wel even of je moest vechten voor je eigen leven.

Wil nu niet als een hokjesgeest overkomen maar ik kan je wel vertellen dat het allemaal veroorzaakt is door die grote menigte molukkers. Geloof me ik heb echt niets tegen molukkers, maar het leek gister echt even of ze alle rotte appels onder de brug gestopt hadden.

Kan echt zo weinig respect voor deze mensen opbrengen. Het maakt me echt kwaad, vraag me af of er volgend jaar nog vergunningen aan de matrixx vergeven gaan worden. Dikke kans van niet.
Waarschuw beheerder
Kon de omvang van alles trouwens ook echt niet begrijpen. Mensen die zeggen 'het kan gebeuren' zijn er gister echt heel duidelijk niet bij geweest. Het leek wel af er duizenden mensen met elkaar op de vuist waren, echt te ziek gewoon. Heb ook flink wat mensen neergeknuppeld en gebeten zien worden, leuke afsluiter van de vierdaagse hoor..:S

Waarschuw beheerder
echt triest de hele week was het supervet daar met als hoogtepunt marcoV.

naja hopelijk dat het meevalt met de gewonden.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van TechniXX op zaterdag 23 juli 2005 om 15:50:
Kon de omvang van alles trouwens ook echt niet begrijpen.

de omvang was echt groot ja :/
heb het ook nog nooit zo snel ergens leeg zien zijn!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van sunshine78 op zaterdag 23 juli 2005 om 05:48:
erg foute lui dik onder de drugs

k weet nie, maar van alcohol word je agressief
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TechniXX op zaterdag 23 juli 2005 om 15:50:
Kon de omvang van alles trouwens ook echt niet begrijpen. Mensen die zeggen 'het kan gebeuren' zijn er gister echt heel duidelijk niet bij geweest. Het leek wel af er duizenden mensen met elkaar op de vuist waren, echt te ziek gewoon. Heb ook flink wat mensen neergeknuppeld en gebeten zien worden, leuke afsluiter van de vierdaagse hoor..

Helemaal mee eens!! Je had erbij moeten zijn om te beseffen dat het echt gigantisch was en echt niet leuk.. Tuurlijk zijn er wel eens ruzies op zulke feesten, maar dit sloeg gewoon alles..

Uitspraak van TechniXX op zaterdag 23 juli 2005 om 15:47:
Kan echt zo weinig respect voor deze mensen opbrengen. Het maakt me echt kwaad, vraag me af of er volgend jaar nog vergunningen aan de matrixx vergeven gaan worden. Dikke kans van niet.

Ja ik ben er ook bang voor, zou echt jammer zijn. Want het is zo'n leuk initiatief..

Waarschuw beheerder
tegenwoordig is knokken standaard op een feestje, zo triest.

je moet tegenwoordig opletten waar je gaat staan enzo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 16:15:

Ik heb niets tegen mensen die drugs gebruiken om zich more happy te voelen, dat moet iedereen zelf weten. Zolang ze anderen maar niet lastig vallen.

En van alcohol hoef je ook niet perse agressief te worden, net zoals je niet perse agressief wordt van drugs

Waarschuw beheerder
pcies ligt gewoon aan de mensen zelf, tuig is het gewoon
Waarschuw beheerder
Hoi Sunshine,

Heb ook alles gezien. Op de dansvloer hing al een beetje een raar sfeertje. Het was ook niet het standaard Matrixx-/festival-publiek. Dit was bij het labyrinth wel.

Misschien waren het wel Molukkers ja, kan ze niet zo makkelijk een naam geven. Er werd flink uitgedeeld ja. Heb een jongen 10 meter meegesleurd zien worden door een hond. Mensen die zwaar aangepakt werden door knuppels.

Ik kan er echter geen medelijden me hebben. Ze zochten het zelf op daar beneden. Al zaten er ook onschuldigen tussen.
Op een gegeven moment stonden we op de brug en zagen we de klinkers door de lucht vliegen. Zelfs daar moesten we nog rennen, er kwamen namelijk paarden de berg op richting de brug.

Wat ik nog steeds niet snap is, hoe het is ontstaan. Waren dat die groepen op de dansvloer onderling?

Ik hoop niet dat deze groepen, die eigenlijk niks met 'ons' te maken hebben en naar mijn gevoel niet echt dance-publiek zijn, het voor ons nu hebben verpest.
Laten we hopen dat deze feesten volgend jaar weer door mogen gaan!
Ik ben er bang voor.......

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 16:15:

Spreek voor jezelf aub !!! :@
Als jij blijkbaar agressief word van alcohol, wil niet zeggen dat alcohol iedereen agressief maakt :no:

Waarschuw beheerder
Hey Nic, eerst baalde ik er enorm van dat ik niet met je mee kon maar als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik deze anti-climax niet heb meegemaakt. Gelukkig ben je ongedeert gebleven.. Dit 'slaat' letterlijk nergens op!
We laten ons niet klein krijgen door zo'n groep mensen die niet weten wat het is om er met z'n allen een geweldig feest van te maken en het verpesten voor de echte party-people!

Hoop dat the Matrixx nog energie wil steken in het organiseren van deze geweldige initiatieven, want voor hun is het natuurlijk de grootste klap in het gezicht.

Forget this madness, think of a positive future!
Waarschuw beheerder
was echt niet normaal gisteren!!!

heb ook moeten rennen om niet in de mensen massa te komen, ging echt helemaal nergens over!!!!

het was een hele gezellige avond, jammer dat het dan zo weer moet eindigen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TechniXX op zaterdag 23 juli 2005 om 15:47:
Wil nu niet als een hokjesgeest overkomen maar ik kan je wel vertellen dat het allemaal veroorzaakt is door die grote menigte molukkers. Geloof me ik heb echt niets tegen molukkers, maar het leek gister echt even of ze alle rotte appels onder de brug gestopt hadden.

alle hokjesgeest ten spijt, al 2 jaar zijn onze opmaakpopjes bezig onder de brug.. idd volgend jaar zal het wel bij 1 podium matrixx blijven.. weer wordt de dancemuziek door een stelletje eikels verpest...
Waarschuw beheerder
Pff het was echt niet normaal, en idd van hele grote omvang! echt vreselijk! de houding ook van de politie, oke ze moeten wat, maar veel onschuldige mensen werde de dupe hiervan en kregen klappen..verder op bij de trappen hingen mensen allemaal half aan gebouwen, vielen er af.. was echt chaos en rennen voor je leven...ik hoop echt dat dit nooit meer gebeurd!! en hou ook mn hart vast voor de matrixx voor volgend jaar...

Ps sunshine dat was ik idd!
Waarschuw beheerder
Ik sta er wel van te kijken ik had meer het gevoel dat het bij het labyrint helemaal fout zou gaan.
Nu ben ik niet onder de brug geweest deze week en weet dus niet hoe de sfeer daar was maar gezien het volk wat er bij het labyrint rond liep had ik dus meer daar het gevoel van een zooitje.
Maar ik zie iemand hier zeggen dat er volgend jaar misschien weer 1 plek is dit geloof ik niet.
Want de plek waar iedereen bang voor was is rustig verlopen op wat kleine ruzies na en onder de brug is denk ik vette pech wat er is gebeurd.
Zo iets kan overal gebeuren ook midden in de stad.
Vrijdag avond is elk jaar ergens wel een zooitje met de zomerfeesten.
Gewoon betere afspraken maken en dan komt het volgend jaar wel weer goed.
Als je alles weer naar 1 plek brengt gaat het helemaal niet goed en word het te druk.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik was aan het werk..

Wil alleen 1 ding zeggen:

Er is NIET geschoten. Dat was vuurwerk.

Heb met mijn neus er boven op gestaan (stond op de plek waar de dj staat) en heb me alleen maar somber gevoeld dat het zo moest lopen.
Waarschuw beheerder
ho emeer verhalen ik lees hoe erger ik het vind

jeeetjejejje niet normaal wat een gekke
+ ik zie nu pas dat het gratis was. Gratis feesten trekken zowiezo meer trieste lui aan die er niks te zoeken hebben. Dat merkte ik op gratis feesjes hier in de buurt en die zijn ook gewoon waardeloos. De sfeer is er altijd niks.

Waarschuw beheerder
Hej Nic, ik ben nog steeds boos van gister, stond er samen met jou tussen in. Ik heb veel feesten meegemaakt maar zo iets als gister had ik nog nooit gezien, het was echt niet normaal meer.
Met name de niet-standaard matrixx bezoekers hebben het voor ons weer verpest, echt jammer dat het zo moest lopen.
Tijdens JP had ik er echt weer zin in, lekker los gaan, maar anderen hebben dat dus verkeerd opgevat. Wil niet iedereen over een kam scheren, maar het waren ind. molukkers die al een hele tijd vooraan op de dansvloer aan het jennen en uitdagen waren.
Maar Nic, vanaaf weer Matrixx en het gaat toch wel een mooi feest worden daar!

Hele dikke smak Nic
Waarschuw beheerder
donateur
Was gisteren hele avond bij Labyrinth.
Zag toen ineens de paarden en politie wegrennen en de auto's met zwaailichten wegcrossen..
Ze gingen richting de brug van lent:S Maar blijkbaar achteraf dus naar de andere brug.

Vind het ook te ziek voor woorden dat dit weer zo moet zijn:(
Hartstikke leuk dat de Matrixx die vergunningen krijgt voor dit, hele week harstikke gezellig en dan moeten er weer mensen dat verpesten..

Vind het btw erg opvallend dat het nu dus een keer NIET bij de hardstyle/hardcore was..
Het laatste wat je verwacht is dat ze bij de trance/enz gaan vechten:S Had het eerder bij Labyrinth verwacht..

Jammer dat het molukkers waren.. Ik geloof graag dat ze mensen aan het jennen en uitdagen waren.. Die lui hebben het echt te hoog in hun bol..

Ik hoop iig ontzettend dat er volgend jaar weer gewoon een matrixx stage is.. En dan het liefst allebei natuuurlijk!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
citeer 23 juli 2005 07:41
Dan ben je the bom ouwe...

Maar je doet het fout he je moet een geruit lonsdale bloesje aan met witte bretels een strakke spijkerbroek met undergrounds want die zijn stoerder met witte veters... en wwn white power kettinkje en alle clubkutten puntschoenen buitenlanders naja eigenlijk alles wat niet op je lijkt afmaken en zwaar anti zijn natuurlijk...

kijk dan kom je behoorlijk in de richting maar als je echt stoer wilt zijn moet je je bomberjack met nl vlaggetje skinhead plaatje oi oi plaatje wptekens enz... aan doen kijk dan ben je te stoer voor woorden dan ben je echt gewoon de man...

maar hhad je dat nog niet eens thuis dan dat je het nog moet halen? beetje zwak hoor
Maarja he je gaat het halen dus dat maakt je wel echt stoer als je dit hierboven hebt enz.. ja danne ben je echt te stoer voor woorden...

je zit dingen af te kammen die er niets mee te maken hebben
oordeel over iets als je er echt van af weet
want deze mensen waren daar echt niet hoor:no:
het is altijd gezeik met zomerfeesten
schiet gewoon niet op je zoek het gewoon op
als je daar na toe ga:yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hing op beide locaties een kloot sfeer de laatste avond.
En iedereen weet dat op vrijdag erg veel molukkers aanwezig zijn.
Maar het nadeel is gewoon dat jongere publiek onder de molukkers. De mensen vanaf 25 jaar zijn normaal gesproken heel relaxed, maar de kereltjes (en ook dames) daaronder zijn van een heel ander kaliber.
Mannekes liepen tegen iedereen op te beuken, met de mededeling dat ze toch met een grote groep waren.

Maar er is wel geschoten, echter niet bij de XX. Ik hoorde in een kroeg onderaan de lange hezelstraat (Prins van Friesland). Was rond 00:30 volgens mij.
Waarschuw beheerder
Hey meissie Tuurlijk gaan we er vanavond weer een feestje van maken, en dit keer natuurlijk wel met een goede afloop.

Doet me goed om alle reacties te lezen, blijkbaar heeft het niet alleen bij mij maar ook bij anderen een behoorlijke impact gehad..Ben blij dat ik het verhaal toch "geschreven" heb.

En nu ga ik echt mijn chinees eten opeten, want jeetje dit is echt verslavend zeg ;-)

Hoop in ieder geval dit echt niet meer mee te maken en dat we volgend jaar met z'n allen uit ons dak kunnen gaan under the Bridge of waar dan ook, zonder dit belachelijk gedoe..

(k)

Waarschuw beheerder
yo big man, ben het met je eens, het waren (zonde twijfel)
die Mislukkers euhm.. molukkers die het weer verpest hebben. teringleiers zijn het. (is nog zacht uitgedrukt)
mogen ze ook een x gratis naar een house-feestje, had ze wel eens willen zien als hun moeders erbij waren.
dan zijn het toch zo'n schatjes!!!! Bwha..

ben absoluut niet racistisch, MAAR het zijn toch iedere x weer de zelfde fockers.

Waarschuw beheerder
dan nog een wonder dat het dan nog tot laatste heeft geduurt dat er ruzie was! bij Labyrint hadde ze waarschijnlijk al veel sneller antwoord gehat
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :yes: HardeKlappe-SnelThuis :yes: op zaterdag 23 juli 2005 om 18:11:
ik zie nu pas dat het gratis was. Gratis feesten trekken zowiezo meer trieste lui aan die er niks te zoeken hebben. Dat merkte ik op gratis feesjes hier in de buurt en die zijn ook gewoon waardeloos. De sfeer is er altijd niks.

ben ik t niet mee eens!!
gratis is super goed geregeld van de matrixx!!

Uitspraak van Gijzer op zaterdag 23 juli 2005 om 16:28:
Ik hoop niet dat deze groepen, die eigenlijk niks met 'ons' te maken hebben en naar mijn gevoel niet echt dance-publiek zijn, het voor ons nu hebben verpest.
Laten we hopen dat deze feesten volgend jaar weer door mogen gaan!
Ik ben er bang voor.......

pecies

ik ben elke dag in de stad geweest behalve gister de laatste dag... met t gevoel van veel te druk en geen zin om voetje voor voetje 3 kwartier er over moete doen om aan de overkant van de straat te komen...
ik vin t heel nie erg dak de laatste dag van de zomerfeesten lekker op de bank ben blijve hangen
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van NECAnGeL op zaterdag 23 juli 2005 om 17:25:
Maar ik zie iemand hier zeggen dat er volgend jaar misschien weer 1 plek is dit geloof ik niet.
Want de plek waar iedereen bang voor was is rustig verlopen op wat kleine ruzies na en onder de brug is denk ik vette pech wat er is gebeurd.
Zo iets kan overal gebeuren ook midden in de stad.
Vrijdag avond is elk jaar ergens wel een zooitje met de zomerfeesten.
Gewoon betere afspraken maken en dan komt het volgend jaar wel weer goed.
Als je alles weer naar 1 plek brengt gaat het helemaal niet goed en word het te druk

mensen die kwaadschikse bedoelingen hebben verzieken de boel toch wel, hoe dan ook! of er nou 1 of 2 podia's zijn van de matriXX...
jaren geleden, toen de matrixx nog niet eens bestond was t precies tzelfde verhaal in de molenstraat. etalages werden ingeooid, winkels geplunders, auto's volledig total loss getrapt, grote chaos en weer....jawel... die molukkers. ik ken hun cultuur niet en ik scheer zo ook niet over 1 kam maar blijkbaar kunnen ze op de 1 of andere manier hun ei niet kwijt. waarom zou de matrixx daar de dupe van moeten worden? gewoon doorgaan met waar ze mee bezig zijn tis niet zomaar de beste club van nederland.. emporium :respect:
en by the way, volgens mij was dit zoiezo maar eenmalig dat ze een 2e podium hebben, nijmegen viert haar 2000e verjaardag weet u wel? die toren op t valkhof niet gezien? is ook eenmalig. en daarnaast zijn er onwijs veel klachten gekomen uit de buurt van t labyrinth... hoorde gister zelfs dat bewoners t zo zat waren dat ze een knokploeg hadden georganiseerd om snuivende en slopende "feestgangers" die achteraf in steegjes stonden terug te pakken..
maar hoe dan ook, niet wijken voor zielige individuen die de boel willen verpesten. doen we met die klotemoslimextremisten ook niet, gewoon de draad weer oppakken anders krijgen ze hun zin nog.
mijn 4 daagse was in ieder geval perfect al moet ik wel zeggen dat ik niet in de schoenen had willen staan van de partypeople under the bridge...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Toch nog even een stukje uit de media

Relschoppers Vierdaagsefeesten keren zich tegen politie
Uitgegeven op 23 juli 2005 om 11:17 uur, bijgewerkt om 16:46

(Novum) - De Nijmeegse Vierdaagsefeesten hebben vrijdagnacht een vervelend einde gekregen. Tot 02.00 uur was de sfeer volgens de politie goed. Toen de muziek werd gestopt, ontstond een vechtpartij bij het podium van de Matrixx onder de Waalbrug. Toen de politie wilde ingrijpen, keerden relschoppers zich tegen de agenten. Bij andere incidenten werden vrijdagavond en -nacht nog eens 28 mensen aangehouden voor mishandeling, belediging van agenten, bedreiging en vernieling.

[img width=265 height=203]http://www.nieuws.nl/news/NEWS/images/fotocrop.07-23-2005.0029.jpg[/img]

Acht agenten raakten gewond toen zij werden bekogeld met stenen. De bereden politie en enkele diensthonden moesten er aan te pas komen om de orde te herstellen. Ook de mobiele eenheid voerde charges uit.om de relschoppers van het feestterrein te verjagen.

Rond 03.00 uur was de situatie onder controle. Drie mensen werden aangehouden. De komende dagen wordt het onderzoek voortgezet; de politie verwacht dan nog meer mensen te zullen arresteren.

Waarschuw beheerder
Ik heb op Strike One een gevecht gezien, maar toen was er zoveel ruimte dat ik me kon omdraaien en t letterlijk en figuurlijk achter me laten. Dan heb ik zoiets van: maak elkaar maar af. Maar als een groep verrotte zielige ik-heb-geen-leven-dus-ga-ik-maar-vechten appels een enorme vechtpartij veroorzaken, kan ik echt ziedend worden! Ben er niet bij geweest, dus weet niet hoe het was, maar als ik het zo lees, was het voor de onschuldige mensen die nog lekker aant feesten waren een hel.

Ik denk dat de 2 areas dit jaar wel hebben voorkomen dat er niet nog meer ruzies uitgebroken zijn denk ik. Want dan zou het nog drukker geweest zijn onder de brug.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zag veel politie vanaf het Labyrinth wegstormen na het einde, die gingen dus naar Under the Bridge :/

Achja, het was voorspeld, elk jaar hetzelfde gezeik, alleen nu wat ernstiger.

Triest (N)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 16:55:
Hey Nic, eerst baalde ik er enorm van dat ik niet met je mee kon maar als ik dit allemaal zo lees ben ik blij dat ik deze anti-climax niet heb meegemaakt.

He Ar..Toch enigszins positief dat je auto weg was gesleept en je een bekeuring had van 190 euro en je daardoor geen geld had om weg te gaan?? ;-):-)
Waarschuw beheerder
donateur
nijmegen leeft!!!!!!

:bounce:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -SnuutjuH- op zaterdag 23 juli 2005 om 20:37:
mensen die kwaadschikse bedoelingen hebben verzieken de boel toch wel, hoe dan ook! of er nou 1 of 2 podia's zijn van de matriXX...
jaren geleden, toen de matrixx nog niet eens bestond was t precies tzelfde verhaal in de molenstraat. etalages werden ingeooid, winkels geplunders, auto's volledig total loss getrapt, grote chaos en weer....jawel... die molukkers. ik ken hun cultuur niet en ik scheer zo ook niet over 1 kam maar blijkbaar kunnen ze op de 1 of andere manier hun ei niet kwijt. waarom zou de matrixx daar de dupe van moeten worden? gewoon doorgaan met waar ze mee bezig zijn tis niet zomaar de beste club van nederland.. emporium :respect:
en by the way, volgens mij was dit zoiezo maar eenmalig dat ze een 2e podium hebben, nijmegen viert haar 2000e verjaardag weet u wel? die toren op t valkhof niet gezien? is ook eenmalig. en daarnaast zijn er onwijs veel klachten gekomen uit de buurt van t labyrinth... hoorde gister zelfs dat bewoners t zo zat waren dat ze een knokploeg hadden georganiseerd om snuivende en slopende "feestgangers" die achteraf in steegjes stonden terug te pakken..
maar hoe dan ook, niet wijken voor zielige individuen die de boel willen verpesten. doen we met die klotemoslimextremisten ook niet, gewoon de draad weer oppakken anders krijgen ze hun zin nog.
mijn 4 daagse was in ieder geval perfect al moet ik wel zeggen dat ik niet in de schoenen had willen staan van de partypeople under the bridge...

Het tweede podium was niet eenmalig, zover ik weet. Zelfs de burgemeester sprak een goed georganiseerd feestterrein, en was absoluut bereid om volgend jaar weer een vergunning te verlenen voor het labyrinth. Dat ondanks de klachten die (voornamelijk) het eerste weekend binnenkwamen. De buurt had inderdaad geroepen een knokploeg samen te stellen, mocht er niets veranderen. Hier werd gelijk op gereageerd door meer politie inzet te tonen, met name bij de wal. Blijkbaar heeft dit het gewenste effect gehad, want de klachten namen af.

Verder is het gewoon jammer wat er is gebeurd, voor alle partijen. Maar zoals jij ook al zei, dit gebeurt altijd vrijdagsavond. Vroeger wist je dat je naar de Molenstraat moest, als je wilde zien hoe de ME de straat leeg kwam vegen. 3 Jaar op rij hetzelfde liedje. Helaas maar waar :/
Waarschuw beheerder
Hey sunshine,

het was wel erg he? Ik begrijp niet hoe zo'n grote massa zich uiteindelijk gek laat maken door een paar rotte appels, zonde! Wat ik nog erger vond om te zien was hoe de politie en ME optrad, zoveel geweld was echt niet nodig en zeker niet tegen de vrolijke onschuldige partypeople. Ik ben nadat je naar je auto bent gegaan weer naar mijn vrienden gegaan, die waren naar het valkenhof gegaan. Zelfs daar waren we niet veilig, wij liepen op aanwijzing van de politie ergens heen, maar niet snel genoeg volgens 1 van de aanwezige agenten en een vriend kreeg ff snel een klap met n gummiknuppel, belachelijk!Ok, zijn collega;s boden direct exuses aan, maartoch, dat zou niet moeten kunnen gebeuren!
Overigens vond ik voor het incident dat het een goed feestje was, ik was met leuke mensen, ontmoette vrolijke openminded people, precies zoals het hoort! Ik ben blij hier te lezen dat de meeste mensen dat ook willen op een feestje en ik geloof er dan ook wel in dat die paar rotte appels het niet voor de rest gaan verpesten!!

Waarschuw beheerder
weet opeens weer waarom ik de laatste jaren telkens de vrijdag van de 4daagse oversloeg. volgend jaar 6dagen feest maar voor mij.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Maak daar dan fotos van. Waarom bedenkt niemand op dat moment om zijn mobiel/camera te pakken en mooie pics te maken.

Schijnen goed te verkopen aan de krant.
Waarschuw beheerder
heb volop filmpjes

Waarschuw beheerder
Maar goed dat ik donderdag Nijmegen al verlaten had dan... :no:

Erg jammer dit..
Waarschuw beheerder
misschien stom ma ben blij da de hardcore gasten het in ieder geval nie verziekt hebben in de hoop dat het volgend jaar weer het labyrinth is
Waarschuw beheerder
hi there, laatst op awakenings was er op het einde ook een grote vechtpartij maar toen gingen ze tenminste wel nog eerst naar buiten om vervolgens recht voor de deur los te gaan.. maar ja ik moet zeggen, ik vind het nog netjes dat ze buiten afspreken!! dat ze elkaar maar afmaken lachen toch zijn we daar ook van af..

de wereld wordt toch wat harder zullen we maar zeggen!! mzzl

Waarschuw beheerder
ben toch blij dat ik bij labyrinth stond op t einde....

Waarschuw beheerder
Kan er niemand filmpjes posten hier van dit gebeuren, ben toch wel benieuwd eigenlijk!

Waarschuw beheerder
donateur
150 MB "effe" online gooien :no:
Artiest JLM
Waarschuw beheerder
MOLUKKERSSSSS

zo sluit je een pesta af (Y)

yihiiiiiiiiiiiiiii
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimmie op zaterdag 23 juli 2005 om 17:37:
Er is NIET geschoten. Dat was vuurwerk.

Nou gelukkig maar..:-)...Zijn ze alleen ietsje te vroeg

thx voor de info
Waarschuw beheerder
Your welcome ;-).

Hoe bedoel je te vroeg? Ik snap het niet..

Nog iets waar ik me over verbaasd heb:

Word een meisje bij ons op de bar gelegd.. bewusteloos geraakt. Iedereen er om heen om te kijken natuurlijk (erger ik me al dood aan) dus twee van ons springen over bar om de mensen weg te houden en de EHBO de ruimte te geven. Wat denk je? KOmt er een kerel die buigt over haar heen zonder blikken of blozen om 5 bier te bestellen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En wat lees ik dan: "weer die molukkers" of die "mislukkers" andere keer is het van: ja die oudere zijn wel relaxt maar die jongere gasten die... bla bla bla.

het is nu eenmaal zo dat Molukkers zich niet laten slaan en dat als een jongere gozer een paar klappen krijgt van een security dat je er op kunt rekenen dat er een paar Molukkers van mijn leeftijd opstaan om dat gelijk recht te zetten.

Ik was er niet bij en weet niet hoe dit heeft kunnen ontstaan maar 1 ding weet ik wel en dat is dat er snel met een vingertje gewezen wordt terwijl de achtergrond niet bekend is.

ik kan me hier nu echt niet druk om maken, het is toch opgelost door de ME en politie...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimmie op zondag 24 juli 2005 om 19:50:
Hoe bedoel je te vroeg? Ik snap het niet..

Te vroeg voor vuurwerk ... 31 december duurt nog ff ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Recht te zetten?? Pardon?

Dat is nou precies het probleem.. dat zogenaamde groepsgevoel.. die sterke band binnen alle groepen (hooligans, etc.) die denken alles te kunnen maken en dat ze de groep altijd moeten verdedigen. Maar toegeven dat ze gewoon de mist in zijn gegaan?? Ho maar..

O zo Sunshine ik snap het ;-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 19:53:
En wat lees ik dan: "weer die molukkers" of die "mislukkers" andere keer is het van: ja die oudere zijn wel relaxt maar die jongere gasten die... bla bla bla.

het is nu eenmaal zo dat Molukkers zich niet laten slaan en dat als een jongere gozer een paar klappen krijgt van een security dat je er op kunt rekenen dat er een paar Molukkers van mijn leeftijd opstaan om dat gelijk recht te zetten.

Ik was er niet bij en weet niet hoe dit heeft kunnen ontstaan maar 1 ding weet ik wel en dat is dat er snel met een vingertje gewezen wordt terwijl de achtergrond niet bekend is.

ik kan me hier nu echt niet druk om maken, het is toch opgelost door de ME en politie...

nou nou stoer hoor, alles verneuken voor iedereen.

Waarschuw beheerder
donateur
zo gaat 't altijd met groepen iedereen helpt mekaar, erg genoeg.....
Waarschuw beheerder
Iedereen helpt elkaar?

Word een meisje bij ons op de bar gelegd.. bewusteloos geraakt. Iedereen er om heen om te kijken natuurlijk (erger ik me al dood aan) dus twee van ons springen over bar om de mensen weg te houden en de EHBO de ruimte te geven. Wat denk je? KOmt er een kerel die buigt over haar heen zonder blikken of blozen om 5 bier te bestellen

Nou ze hielpen elkaar toch! For your information: Het meisje was een molukker en die kerels die gingen bestellen... behoorde tot dezelfde groep...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimmie op zondag 24 juli 2005 om 20:12:
Iedereen helpt elkaar?

Word een meisje bij ons op de bar gelegd.. bewusteloos geraakt. Iedereen er om heen om te kijken natuurlijk (erger ik me al dood aan) dus twee van ons springen over bar om de mensen weg te houden en de EHBO de ruimte te geven. Wat denk je? KOmt er een kerel die buigt over haar heen zonder blikken of blozen om 5 bier te bestellen

Nou ze hielpen elkaar toch! For your information: Het meisje was een molukker en die kerels die gingen bestellen... behoorde tot dezelfde groep...

Gast ik stond ook bij die bar.. althans waarschijnlijk.. was dat die 1e bar dicht bij de ingang?? daar werd namelijk idd een indo of moluks meisje erover gedragen.. Ik ben toen naar de EHBO gerent om iemand te halen.. Maar diegene die ik vroeg van de EHBO vertikte het gewoon om mee te gaan omdat ze zelf zo bang was voor de menigte (je weet dat je zoiets kan verwachten op een feest!). Ze vroeg of ik haar niet daarheen naar toe kon nemen.. Ik zei ik wil het wel proberen maar ze is er volgens mij slecht aan toe.. Toen keek ze nog eens naar buiten, raakte zelf half in paniek van de drukte en het lawaai dat ze de deur voor me neus dicht gooide en hem niet meer opende.. ik wilde terug lopen maar door de politie op paarden samen met politie te been werd het ineens een geren mijn richting op!
Het enige wat ik toen kon doen is of terug rennen met kans om zelf gewond te raken of mee rennen.. Heb dus maar voor het laatste gekozen want het liep toen echt erg uit de hand!
Ik hoop echt dat iemand anders wel nog iemand van de EHBO mee kon krijgen!

En trouwens wat een gezeik over mijn afkomst (molukkers) van een paar mensen van hiervoor.. Ik heb genoeg andere mensen net zo hard mee zien doen! Het begon misschien vanuit 'de hoek van de Molukkers' maar aan het eind was het zowat iedereen tegen de politie! Dus noem het liever gewoon relschoppers ipv afkomsten!

Echt opgelost door de politie vind ik het niet.. maar goed.. als agent zijnde kan je in zo'n situatie natuurlijk moeilijk onderscheid maken in relschoppers en onschuldigen..
Waarschuw beheerder
http://194.30.160.65/zomerfeestrellen.wmv

Voor degenen die benieuwd zijn.. hier een kort filmpje ervan.. dit was na het gevecht..
Waarschuw beheerder
Er waren meerdere ingangen dus ik weet niet of het zelfde meisje was.

For your information:
Ik en andere collega hebben de EHBO gehaald en haar weggebracht naar het kantoor (coordinatie centrum of hoe je het ook wilt noemen) dwars door de menigte heen en de mensen aan de kant geduwd.. Niemand die het mij kwalijk nam of boos reageerde.. Dus dat was prima.

Meisje is trouwens naar het ziekenhuis gebracht met de ambulance. ze kwam wel af en toe bij maar ze viel telkens weer weg. Hoe het precies is afgelopen weet ik niet (als iemand het wel weet hoor ik het graag).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van []V[] op zondag 24 juli 2005 om 21:57:
Voor degenen die benieuwd zijn.. hier een kort filmpje ervan.. dit was na het gevecht..

Tjee...krijg er nu alweer kippenvel van, al is het op dit filmpje stukken minder erg dan dat het in de realiteit was
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

hmmm lekkere gasten dan :s
Waarschuw beheerder
donateur
was gister op t 4daagse afscheidsfeest in de XX en viel me op dat gasten je daar provocerend aan lopen te kijken en uit zijn op problemen...

denk dat t gewoon mens eigen is en t groepsverbandgevoel (lees:kuddedierengedrag) zorgt ervoor dat t al vrij snel uit de hand loopt...

zonder aanhang stelt niemand wat voor dus tis gewoon een zielige vertoning uiteindelijk....

Uitspraak van []V[] op zondag 24 juli 2005 om 21:50:
En trouwens wat een gezeik over mijn afkomst (molukkers) van een paar mensen van hiervoor.. Ik heb genoeg andere mensen net zo hard mee zien doen! Het begon misschien vanuit 'de hoek van de Molukkers' maar aan het eind was het zowat iedereen tegen de politie! Dus noem het liever gewoon relschoppers ipv afkomsten!

neej noem t gemakshalve maar kuddedieren maar dan in de vorm van mensen. moeten t altijd verzieken... welles een kudde schapen zien rellen? dacht ut niet...
ja stom voorbeeld maar t zit gewoon in de mens en dat blijkt wel want tis onderhand een traditie aan t worden dat op de laatste dag van de 4daagse niet alleen materieele dingen maar zelfs mensen gesloopt moeten worden...

ja zet je aan t denken he

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Goudenkimmetje op zaterdag 23 juli 2005 om 18:33:
Vind het btw erg opvallend dat het nu dus een keer NIET bij de hardstyle/hardcore was..
Het laatste wat je verwacht is dat ze bij de trance/enz gaan vechten Had het eerder bij Labyrinth verwacht..

Inderdaad ja...
Was dit aan het lezen met de gedachte dat dit bij het labyrinth had plaats gevonden,
maar niet dus!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 19:53:

maak jij je er vooral niet druk om jongen :/

Werkzaam bij Stylez-eventz
Waarschuw beheerder
donateur
Erg jammer zoiets!!:(
Waarschuw beheerder
das inderdaad erg vervelend..
vind het zowieso zielig dat mensen beetje ruzie gaan zoeken als ze opstap zijn
Waarschuw beheerder
Vorig jaar was het ook al rellen vlak voor het einde, nu weer. Volgend jaar komen er waarschijnlijk dus nog meer relschoppers op het feest af, die denken ook hier kunnen we lekker rellen. (als het volgend jaar weer wordt gegeven)
1 klein voordeeltje aan de rellen zijn dat ze op het einde waren zodat toch iedereen een fijne avond heeft kunnen hebben. Als de rellen al aan het begin van de avond geweest zou zijn geweest dan waren veel mensen voor niks naar Nijmegen gereden.
Het is en blijft natuurlijk diep triest dat er weer een feest verziekt moet worden door rellen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
zonde dat feesten zo worden verziekt:(

Waarschuw beheerder
en vaak is er ook helemaal geen reden voor
Waarschuw beheerder
ik was niet bij de XX omdat die al val was, maja je blijft het houden een (kleine) groep mensen die het voor de rest loopt te verzieken
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 00:57:
Het laatste wat je verwacht is dat ze bij de trance/enz gaan vechten Had het eerder bij Labyrinth verwacht..

schijnt steeds vaker zo te zijn (bv sensation white = rellen en black eigenlijk nooit/nauwelijks)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik stond op het VIP podium en had daardoor een vrij goed uitzicht over het hele gebeuren. Hoewel ook wij liever weg wilden daar was dat onmogelijk doordat de enige ingang van het VIP podium uitkwam in het stuk waar de paarden doorheen renden en wat de politie steeds leegveegde :S
Toen het beneden uiteindelijk leeg was en de politie de mensen op het VIP podium ontdekte besloten ze ook dat leeg te vegen. Via de enige ingang (voorkant) kwamen ze naar boven gestormd. We moesten over een hek achter klimmen en vervolgens steil die bult op. Helaas was dat niet voor iedereen even gemakkelijk. Met name de meisjes kwamen niet over het hek heen of met hun naaldhakken die bult niet op. Iedereen hielp elkaar wel (dat was wel weer mooi hoe iedereen elkaar hielp, mn de meisjes en mensen die slecht te been waren enzo) maar de paniek was groot. Vooral omdat we ook geen kant op konden.
Een kerel in een rolstoel kreeg gewoon klappen van de politi :@

Waar ik me met name over verbaast heb is de verschrikkelijk lompe manier waarop de politie/ME het opgelost heeft. Tis best moeilijk om op zo'n moment de juiste inschattingen te maken maar ze sloegen echt op alles en iedereen!
Daarnaast stonden er een paar duizend mensen onder de brug toen ze een paar paarden daar die keet in joegen :s Egt nie normaal!
Daarnaast was het ziek om zo'n mensenmassa in zo'n paniek te zien wegstormen :(

Kortom, een jammer einde van de 4daagse feesten. En wat er gezegd wordt over de groepen waar het begonnen is.... tsja tis triest te moet constateren maar tis wel de waarheid :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 16:41:
Waar ik me met name over verbaast heb is de verschrikkelijk lompe manier waarop de politie/ME het opgelost heeft. Tis best moeilijk om op zo'n moment de juiste inschattingen te maken maar ze sloegen echt op alles en iedereen!
Daarnaast stonden er een paar duizend mensen onder de brug toen ze een paar paarden daar die keet in joegen :s Egt nie normaal!
Daarnaast was het ziek om zo'n mensenmassa in zo'n paniek te zien wegstormen :(

Klacht indienen. Politie schijnt trouwens in de loop van de dag met een reactie op de binnengekomen klachten te komen.. Ben erg benieuwd :/
Waarschuw beheerder
De verhalen worden ook allemaal aangedikt hier volgens mij. (Beschuldig niemand direct want ik heb niet alles kunnen zien).

Wat ik wel weet is dat een hele hoop mensen stomweg zijn blijven kijken omdat ze het spannend vonden ondanks dat ze tig keer zijn gewaarschuwd!

Heb de mensen zowat gesmeekt om weg te gaan (wij wisten al dat de ME er aan zou komen) maar het antwoord was:

NEE JOH! We gaan lekker kijken!

En vervolgens krijgen ze klappen en gaan ze zeggen: We konden niet weg. Niet iedereen kon weg inderdaad, maar een heel groot deel bleef gewoon hangen. En wat mij ook opviel is dat een heel groot deel van de relschoppers gelijk capuchon over de hoofd trok en begon met stenen te gooien etc. en wel van een veilige afstand want meer durven ze niet. De echte waaghalsen (de megasukkels) die gingen verhaal halen bij de politie en tsja.. die krijgen een hond op zich af als gevolg.

Het is jammer dat het zo is gelopen maar mensen klop het niet zo op allemaal.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Er ware al over de hele avond wat relletjes maar niks vergeleke bij wat ik hier lees..ben blij dat ik net op tijd weg was daar
Diep triest dat zon stelletje assholes ut gaat verklote voor andere die lekker kome feeste!! :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 25 juli 2005 om 00:57:
Inderdaad ja...
Was dit aan het lezen met de gedachte dat dit bij het labyrinth had plaats gevonden,
maar niet dus!!

daar is toch ook gevochten? Twee dagen ervoor was ik aan het pissen, verderop staat een jongen, komt er een kale man op hem afgelopen die hem een mep verkoopt er daarna in zijn maag trapt. Gelukkig werd hij aangehouden, erg jammer allemaal dat vechten :Yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nou pimmie!

als ik van een oudere man hoor dat er een jonge kapot lag te gaan op de grond omdat die gebete was door een hond en de politie helpt hem helemaal nie! dan is de politie tog egt nie goet bezig terwijl hij om hulp had geroepe:S!

En een politie wagen zonder sirene door de mensen heen rijd! dan zijn ze tog egt fout bezig! Ik heb het zelf neit gezien maar tog
Waarschuw beheerder
Er is meerdere keren geroepen door zowel de politie, de beveiliging, het personeel (waaronder ik dus) en de ME dat er charges zouden komen en je kon het zien aankomen. Mensen hadden voor een groot deel (niet allemaal) gewoon de kans om weg te rennen, dan wel te lopen.

De politie dit.. de politie dat. De politie ging in mijn ogen ook de mist in maar vind je het gek. Er werd wel gegooid met van alles en nog wat en die lui waren geen lieverdjes. Ik heb de security ook gezien met voetstappen op hun rug (en dat is niet omdat het een shirt is wat in de mode is).

Die jongen die op de grond lag die was zelf op de agenten afgekomen al in de rondte maaiend. Wat verwacht je dan dat een agent doet? Ahh sorry ik snap dat je stenen naar ons hoofd gooit en vervolgens verhaal gaat lopen halen.

Achteraf gezien had het een en ander misschien beter gekund maar je moet niet verwachten dat de politie handjes komt schudden als ze bekogeld worden.

Waarschuw beheerder
maar waar ik het over heb is een jonge op de snalweg en die amn ook die al aan het vlugte ware
Waarschuw beheerder
Tsja.. dat weet ik niet. Ongelukken gebeuren.. Die honden vallen soms de verkeerde aan. Kut maar waar.
Waarschuw beheerder
vorig jaar ben ik een paar avonden onder de brug geweest en ook daar waren mensen elkaar aan het uitdagen..gewoon kijken wanneer ze iets kunnen gaan doen.Ben toen weggegaan.Je voelt een soort spanning hangen en daar wil ik niet tussen staan!
Ben dan ook blij dat ik dit jaar niet geweest ben!Op vrijdag middag heb ik Nijmegen lekker verlaten..

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Brenda1974© op maandag 25 juli 2005 om 19:38:
vorig jaar ben ik een paar avonden onder de brug geweest en ook daar waren mensen elkaar aan het uitdagen..gewoon kijken wanneer ze iets kunnen gaan doen.Ben toen weggegaan.Je voelt een soort spanning hangen en daar wil ik niet tussen staan!
Ben dan ook blij dat ik dit jaar niet geweest ben!Op vrijdag middag heb ik Nijmegen lekker verlaten..

Typisch voorbeeld van een overdreven reactie (n)
Waarschuw beheerder
donateur
De 4daagse/zomerfeesten...
op 1 of andere manier zijn er altijd mensen die de boel moeten verzieken.. Ik kan er niet helemaal bij met mijn verstand.. ook als ik reakties hier zie zo als: "nijmegen leeft" en "ik vond het wel grappig om te zien" nou sorry hoor... geen goed woord voor over, wat een stelletje eikels die avond zeg...

raak er weer boos om.. dus laat ik dit onderwerp maar even wezen voor wat het is...

niet gezond sommige mensen...

Waarschuw beheerder
donateur
moet gewoon een keer ophouden :(

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van hepta op maandag 25 juli 2005 om 21:58:
De 4daagse/zomerfeesten...
op 1 of andere manier zijn er altijd mensen die de boel moeten verzieken.. Ik kan er niet helemaal bij met mijn verstand.. ook als ik reakties hier zie zo als: "nijmegen leeft" en "ik vond het wel grappig om te zien" nou sorry hoor... geen goed woord voor over, wat een stelletje eikels die avond zeg...

raak er weer boos om.. dus laat ik dit onderwerp maar even wezen voor wat het is...

niet gezond sommige mensen...

Hier sluit ik me helemaal bij aan!!!

Waarschuw beheerder
domme apen whua
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimmie op maandag 25 juli 2005 om 19:18:
Achteraf gezien had het een en ander misschien beter gekund maar je moet niet verwachten dat de politie handjes komt schudden als ze bekogeld worden.

Hélemaal mee eens!

Je kon het idd zien aankomen.
En net wat je zegt: de politie kon ook haast niet anders.......

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
:gaap: is dit forum nu nog niet gesloten
Waarschuw beheerder
nope...:d

Waarschuw beheerder
Atijd jammer van die laag niveau mensen..Ze moesten is weten hoe achterlijk hun bezig zijn

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 23 juli 2005 om 19:13:
yo big man, ben het met je eens, het waren (zonde twijfel)
die Mislukkers euhm.. molukkers die het weer verpest hebben. teringleiers zijn het. (is nog zacht uitgedrukt)
mogen ze ook een x gratis naar een house-feestje, had ze wel eens willen zien als hun moeders erbij waren.
dan zijn het toch zo'n schatjes!!!! Bwha..

ben absoluut niet racistisch, MAAR het zijn toch iedere x weer de zelfde fockers.

zolang je maar niet alle molukkers over 1 kam strijkt.

Uitspraak van JLM op zondag 24 juli 2005 om 17:18:
MOLUKKERSSSSS

zo sluit je een pesta af

yihiiiiiiiiiiiiiii

en Leandro shut the fuck up.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -SnuutjuH- op zondag 24 juli 2005 om 23:53:
zonder aanhang stelt niemand wat voor dus tis gewoon een zielige vertoning uiteindelijk....

waar maak jij dat uit op dan ?
stel ik ben op een feest zonder aanhang ,en ikkrijg een klap dan sla ik tog terug dus die stelling gaat niet op vriend :no:

Waarschuw beheerder
donateur
Relschoppers beseffen niet dat zij het feest verzieken voor de 'normale' feestgangers.
En dat vind ik jammer.
Het is inderdaad zo dat de goede onder de slechte moeten lijden. En wat je eraan kunt doen???
Ik heb geen idee.
Misschien de wet aanpassen?

Heb ook regelmatig vechtpartijen voor m'n neus zien gebeuren en het kan echt je avond helemaal verknallen.
Ik vind het te triest voor woorden.
Waarschuw beheerder

Dat is toch echt erg zeg :no:
Dat je dan bier gaat bestellen zonder blikken of blozen...

Ik ben gelukkig nooit betrokken geweest bij grote vechtpartijen en hopelijk gebeurt dat ook nooit..Hoor ook wel 's verhalen van mensen die de weg kwijt zijn en zo over een vriend heen stappen die knock out op de grond ligt. Onvoorstelbaar. Zal ik nooit begrijpen dit soort dingen, gelukkig.