Partyflock

Forumonderwerp · 795223

Waarschuw beheerder
[img width=435 height=270]http://photoshoot.myphotos.cc/inge/renault%20megane%20coupe.jpg[/img]

dit is dus echt een mooie auto :kwijl:

wie deelt deze mening? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lenny theluxe op maandag 31 oktober 2005 om 18:36:
met beige/zand interieur

Verdomd rottig schoonhouden :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Kie® op maandag 31 oktober 2005 om 19:38:
Verdomd rottig schoonhouden

absoluut waar, al onze vorige auto's hadden daarom ook een donker interieur.

me pa is zelf vet netjes, rookt en eet niet in de auto, dus zo'n vaart zal het niet lopen..

[img width=480 height=320]http://www.autoweek.nl/cbimages/volkswagen/pas5v4_a.jpg[/img]

[img width=480 height=320]http://www.autoweek.nl/cbimages/volkswagen/pas5v5_a.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op maandag 31 oktober 2005 om 19:08:
al een tijdje hoor..;)

de vorige generatie heeft het in elk geval niet. maar nu dan dus toch eindelijk, 25 jaar na de fransen.
Waarschuw beheerder
donateur
zo heeft elke auto ze voor en nadelen..:)

Waarschuw beheerder
whaaaaaaaaaaa niet weer zown plaatje hier plaatsen graag!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
sjugt kortzichtige mensen zijn jullie ook he?? :D

nu nog ff een plaatje van het goede interieur vinden..O:)

edit:

[img width=180 height=110]http://ponactie.lostboys.nl/images/passat_4_2.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
nix kortzichtig,ik heb een brede smaak,maar gewoon hier alleen renault een geen ***** !!!!
Waarschuw beheerder
donateur
ik zal je nog eens wat vertellen..

Waarschuw beheerder
Silver Bullet...wat bedoel je met, het zal wel een ander zijn?!

Waarschuw beheerder
enne Nijntjuh! Foto's komen eraan zo snel als ik de auto voor mijn deur heb staan!

Waarschuw beheerder
mooi zo! toppie:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op maandag 31 oktober 2005 om 20:30:
ik zal je nog eens wat vertellen..

zegt u het eenso:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op maandag 31 oktober 2005 om 20:05:
nu nog ff een plaatje van het goede interieur vinden..O:)

Vergelijk dat eens met dat laguna GT interieur 1 of 2 paginas terug, leer met tweed ;)

Maar oké, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een passat goed vinden... maar ik ben daar niet één van, vive le sport, vive le french ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op maandag 31 oktober 2005 om 23:51:
Vergelijk dat eens met dat laguna GT interieur

das geen vergelijking...:), en die combinatie is bij vw en bij BMW ook wel te krijgen hoor..

we hebben ook serieues naar de laguna gekeken, maar toch niet geworden.. 1. model is te lang op de markt 2. afschrijving is te hoog, en de betrouwbaarheid laat momenteel ok te wensen over.. en dat kan me pa echt niet gebruiken..
ik had voor dat geld (42000,-) ook wel wat anders gekocht, maar een slechte keus is het niet..
Waarschuw beheerder
donateur
Ach mijn vader wil een Toyota Prius kopen :cry:...dus denk dat je met die duitse bak absoluut niet mag klagen
Waarschuw beheerder
donateur
Ernstig he...Denk dat ik me maar laat onterven?
Waarschuw beheerder
donateur
gaat dat nu ook niet wat tever?? ;)
qua inruil zijn ze nog best wel wat waard..O:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 20:57:
Silver Bullet...wat bedoel je met, het zal wel een ander zijn?!

Ze worden niet meer gemaakt... helaas :flower:

Uitspraak van Kie® op dinsdag 1 november 2005 om 09:07:

duidelijk zaak :)

Hoe staat het met je project dan.... het is aardig rustig.. :O
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Silver Bullet op dinsdag 1 november 2005 om 09:16:
Hoe staat het met je project dan.... het is aardig rustig..

Ja het is winter he.. tijd om te sparen voor volgend jaar ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op dinsdag 1 november 2005 om 00:29:
we hebben ook serieues naar de laguna gekeken, maar toch niet geworden.. 1. model is te lang op de markt 2. afschrijving is te hoog, en de betrouwbaarheid laat momenteel ok te wensen over.. en dat kan me pa echt niet gebruiken..
ik had voor dat geld (42000,-) ook wel wat anders gekocht, maar een slechte keus is het niet..

Weet ik wel dat jullie er serieus naar gekeken hebben, maar kost dat ding zoveel joh??? 42000 :S daar heb je al een laguna GT full option voor ;)

en hoezo is een laguna niet betrouwbaar? Als we het over diesel hebben, dan zijn de HDI's het meest betrouwbaar, op de voet gevolgd door de DCi's van Renault (wat ook logisch is, DCi is een direct afgeleide van de HDi's), pas daarna komen de D4D gevallen van toyota. De afschrijving is idd hoger, dat klopt. Daar staat tegenover dat het onderhoud bij een Laguna goedkoper is, en een laguna geen olieboot is (Je vader heeft vast ook een busje olie gekregen bij z'n passat, zodat die na 10.000 km olie kan bijvullen, of hij heeft hem niet bij de vries gekocht... die doet dat in elk geval).

Uitspraak van Kie® op dinsdag 1 november 2005 om 09:07:

Ja, dat lijkt me een goed idee :D ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kie® op dinsdag 1 november 2005 om 09:55:
Ja het is winter he.. tijd om te sparen voor volgend jaar

Maar dat duurt nog heeel lang! :O
Maar dan ga je ook echt Hamsteren! B)

Uitspraak van Melcon op dinsdag 1 november 2005 om 10:54:
Weet ik wel dat jullie er serieus naar gekeken hebben, maar kost dat ding zoveel joh??? 42000 daar heb je al een laguna GT full option voor

Dan had ik het wel geweten... :D
Waarschuw beheerder
donateur
en hoezo is een laguna niet betrouwbaar?

collega van me pa had zon ding gekocht begiun dit jaar, in 4 mnd tijd 8x bij de garage gestaan, daarna heeft ie dat ding weggedaan, was er spuugzat van..
ook bij o.a. de autoweek tevredenheids test komt renault er slecht uit...
Als we het over diesel hebben, dan zijn de HDI's het meest betrouwbaar, op de voet gevolgd door de DCi's van Renault (wat ook logisch is, DCi is een direct afgeleide van de HDi's), pas daarna komen de D4D gevallen van toyota

ik weet niet waar je die info weghaald, maar da tklopt toch echt niet hoor..
toyota is al jarenlang het betrouwbaarst, ook op diesel gebied..dci, en hdi komen in dezelfde lijst pas een heel stuk lager tegen..
Waarschuw beheerder
donateur
Daar staat tegenover dat het onderhoud bij een Laguna goedkoper is,

deintervallen van renault weet ik niet pcies bij de dci, vw hoeft slechts om de 35000 km een kleine beurt, en 50000 een grote..
wij zijn nooit veel geld kwijt bij vw omdat er simpelweg nooit wat stukgaat,en olie word alleen ververst bij de beurten, tussentijds hebben we nooit olie hoeven bijvullen.. das bij de meeste renaults toch echt wel anders..(heb ervaring met me oude kangoo dci)

verder niks tegen renault hoor, ike ben zelf ook fan..als de km kostprijs een stuk lager had gelegen had me pa ws die wel besteld..
maar Koops gaf gewoon 5000,- euro minder terug voor onze auto + dat we slecht zijn geholpen bij Koops en daar is me pa een beetje allergisch voor..:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Bij mij 2.0 IDE heb ik ook nog nooit tussentijds de olie hoeven vervangen..wat toch wel apart is voor een IDE :D

Maar als er een verschil van 5000,- is op de inruil prijs ben je gek als je dan toch voor het lagere bedrag gaat. Ook ik had dan de VW gekozen... of eerst nog wat andere Renault Dealers bezocht.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op dinsdag 1 november 2005 om 12:41:
ik weet niet waar je die info weghaald, maar da tklopt toch echt niet hoor..
toyota is al jarenlang het betrouwbaarst, ook op diesel gebied..dci, en hdi komen in dezelfde lijst pas een heel stuk lager tegen..

De samengevoegde pech statistieken van alle wegenwacht organisaties in europa, vergeleken met de verkoopcijfers. 1 op de 50 HDI's heeft meer dan 1 keer pech in de 3 jaar, 1 op de 48 dci's, 1 op de 47 D4D's, en bij de passat is het 1 op de 7, welke is dan betrouwbaarder? Duitse automagazines en bladen als autoweek gaan alleen uit van absolute statistieken, zonder ze in verbanden te brengen met de verkoopcijfers. En van een auto die de afgelopen 5 jaar meer dan 27 keer zoveel verkocht is als een passat zullen er absoluut gezien idd meer pechgevallen zijn...

(dus dan is het makkelijk om te zeggen dat iets onbetrouwbaar is als je het niet in perspectief plaatst... en autoweek, goh, lieten die niet een 21 jarige stagair in een gloednieuwe corvette rijden die hem vervolgens in een vrachtwagen parkeert? Klinkt erg professioneel :flower: )

Goochelen met cijfers kan iedereen, dat leer ik zelfs op mijn opleiding (statistiek, ander woord voor statistiek is leugens). Daarnaast is de autoweek tevredenheids test vrijblijvend en wordt door mensen zelf ingevuld, en je bent eerder geneigd zoiets in te vullen als je slechte ervaringen hebt, of je bent gewoon het type mens wat doelloos zulke testen invult en bent altijd positief (er zijn mensen die mazda goed vinden rijden, het fijn vinden dat je bij zo'n apparaat altijd via de vrij naar een andere versnelling moet, en niet direct kunt, sorry hoor, maar wat een verschrikkelijke grafbakken zijn dat.)

Dat Koops mensen niet altijd even goed helpt, dat klopt, weet ik alles van, is gewoon beetje jammer. Als je koops niet kent of via via bij koops beland, dan wordt je heel anders behandeld.

De onderhoudsintervallen van de de 1.9 Dci is elke 40.000 km een beurt (bij renault is er geen onderscheid meer tussen grote en kleine beurt). De nieuwe 2.0Dci kent zelfs een onderhoudsinterval van 75000 km, daarnaast hoeft bij deze motor nooit de distributie vervangen te worden omdat deze met een ketting werkt ipv getande riem.

Uitspraak van Lenny theluxe op dinsdag 1 november 2005 om 12:41:
collega van me pa had zon ding gekocht begiun dit jaar, in 4 mnd tijd 8x bij de garage gestaan, daarna heeft ie dat ding weggedaan, was er spuugzat van..
ook bij o.a. de autoweek tevredenheids test komt renault er slecht uit...

Bij ons in de straat zijn er 2 mensen met een laguna II, 1 van 2002 en 1 van 2003, beide hebben nog nooit een enkel probleem gehad.... en 1 heeft inmiddels 297.000 km op de klok.

Zo :P :flower:

Waarschuw beheerder
das duidelijk:yes: :cheer:

en ze moete nou echt es gaan op schieten met dat deel 3 van ons...dan kan die eindelijk gefixt worden en kunnen we hier mooie foto's plaatsen:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
bron??

dit pluk ik net van autoweek.nl (tevredenheidstrofee 2005.)

renault laguna

Beter dan gemiddeld:
+ Omvang van de standaarduitrusting
+ Comfort/ruimte achterin
+ Prijs/prestatieverhouding
+ Veiligheidsuitrusting
+ Het design van het exterieur

Slechter dan gemiddeld:
- Reparatiegevoeligheid
- Betrouwbaarheid
- Waardevastheid
- Bijgeluiden (rammeltjes/kraakjes)
- Onderhoudskosten/verbruik

waardevastheid, betrouwbaarheid onderhoudskosten/verbruik en reparatie slechter dan gemiddeld, juist de dingen waar het voor me pa om gaat..

Uitspraak van Melcon op dinsdag 1 november 2005 om 13:11:
Als je koops niet kent of via via bij koops beland, dan wordt je heel anders behandeld.

en dat is toch wel heel onprofesioneel van een commercieel bedrijf..;) (f)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op dinsdag 1 november 2005 om 15:20:
en dat is toch wel heel onprofesioneel van een commercieel bedrijf..;) (f)

Dat ben ik geheel met jou eens :)

Slechter dan gemiddeld:
- Reparatiegevoeligheid
- Betrouwbaarheid
- Waardevastheid

Zoals ik al zei, autoweek is geheel subjectief, daarnaast gegoochel met cijfers, en niet in perspectief met de verkoopaantallen.

mijn bron, voor de verkoopaantallen, pak de autovisiejaarboeken, staat voor elk jaar netjes een overzicht in. Voor de pech statistieken, bezoek de website van de wegenwachtservice in desbetreffende EU landen alwaar keurig pech statistieken aangetroffen kunnen worden, bij de meeste wegenwacht services zelfs vanaf 1973. De rest kun je zelf wel invullen.

Nog een leuk feitje met betrekking tot vw, meneer de vries (Als in de eigenaar van de dealer "VW De Vries in Assen", rijdt zelf in een hele mooie toyota avensis, omdat die vw onbetrouwbare rommel vind. Geloof je het niet? vraag het hemzelf, heb ik ook gedaan ;) ).

Daarnaast:

Slechter dan gemiddeld:
- Reparatiegevoeligheid
- Betrouwbaarheid
- Waardevastheid

Volgens de autovisie die ik er eens bijgepakt heb, waar ze een duurtest laguna II hadden, hebben ze geen reparaties gehad, nog nooit problemen gehad, geen bijgeluiden opgemerkt, de onderhoudskosten waren toendertijd de laagste in zijn klasse, en het verbruik was 1 op 20 voor de 2.2dci, dat lijkt me niet een extravagant verbruik.

Waardevastheid weet ik niet, ik heb nog nooit een Laguna II ingeruild, ik weet wel dat we op dit moment voor onze eigen laguna bij koops nog 12000 krijgen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
auto de vries heeft geen eigenaar als in directeur..
PON is eigenaar van auto de vries (oftewel century group)
de verkoopleider bij de vries, rijd zelf in een A4 2.0 tdi quattro..

en gegoochel met cijfers valt rezue mee,als je kijkt in de verkoopaantallen in Nederland scheelt dat niet zoveel..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op dinsdag 1 november 2005 om 17:41:
Volgens de autovisie die ik er eens bijgepakt heb, waar ze een duurtest laguna II hadden, hebben ze geen reparaties gehad, nog nooit problemen gehad, geen bijgeluiden opgemerkt, de onderhoudskosten waren toendertijd de laagste in zijn klasse, en het verbruik was 1 op 20 voor de 2.2dci, dat lijkt me niet een extravagant verbruik.

wel raar dat dan iedereen die ik ken of spreek ontevreden is over dat ding..:)
wat ikzelf toch ook jammer vind hoor, ik blijf bepaalde renaultjes echt tof vinden..:)
(laat daar geen misverstanden over bestaan)

Waarschuw beheerder
hey renault liefhebbers dat mag ik wel, zelf renault monteur namelijk haha :-)
[img width=500 height=375 cacheid=000a9c8a001ec22b78e670e91a010d4b79]http://img136.imageshack.us/img136/5992/meganevetvet7fv.jpg[/img]
OOIT >..........pff...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dies ckers mooi:kwijl:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 17:53:
OOIT >..........pff...

Das de megane van jan van heteren. :yes:

Waarschuw beheerder
khad ook een gele megane coupe
maar helaas afgelopen donderdag ik de prak gereden
dus weer op zoek naar een nieuwe
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lenny theluxe op dinsdag 1 november 2005 om 17:52:
wel raar dat dan iedereen die ik ken of spreek ontevreden is over dat ding..:)
wat ikzelf toch ook jammer vind hoor, ik blijf bepaalde renaultjes echt tof vinden..:)
(laat daar geen misverstanden over bestaan)

Goed, iedereen die ik ken is er juist uitermate positief over...

Meneer de Vries is voormalig eigenaar, hij is nu bedrijfsleider geloof ik, in elk geval is al weer een tijd terug dat ik hem sprak.

Ik kan overigens de statistieken van autoweek zo presenteren dat een lada een veel verkochte mooie betrouwbare auto lijkt, zonder dat de cijfers niet kloppen... raar maar waar.

Die megane coupe is wel erg tof overigens, alleen wel een beetje overdone met die rare koplampen, en de wazige motorkap, althans, vind ik :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op dinsdag 1 november 2005 om 23:59:
met die rare koplampen,

Die rare koplampen kosten zon 400 euries hahahaah MAar ja..tis ook niet mijn stijl
Waarschuw beheerder
morretti lampen of hoe noem je die :D vindt ze idd niet mooi nee! maar ieder zijn smaak!!

Ben wel uit de schulden!! :woep: :bounce:
Whoei nu kan ik ook weer beginnen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 22:03:
khad ook een gele megane coupe
maar helaas afgelopen donderdag ik de prak gereden

Das niet zo handig natuurlijk :no:
Waarschuw beheerder
400 euro, jemig, voor dat geld zou ik toch echt wat anders uitkiezen :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op woensdag 2 november 2005 om 09:51:
400 euro, jemig, voor dat geld zou ik toch echt wat anders uitkiezen

Zoveel keuze is er niet wat betreft koplampen.. je kan er nog angel eyes in zetten (imo spuuglelijk, doet me aan bmw denken) of donkere lichtunits (deze zijn alleen verkrijgbaar voor de fase 1)
Waarschuw beheerder
je kunt ook wat anders als koplampen uitkiezen natuurlijk ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op woensdag 2 november 2005 om 12:26:
je kunt ook wat anders als koplampen uitkiezen natuurlijk

hoe bedoel je? je kan dat daar moeilijk dichtlassen O:)
Waarschuw beheerder
de originele lampen laten zitten en een leuke autoradio uitzoeken of ff laten chippen O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Melcon op woensdag 2 november 2005 om 13:49:
de originele lampen laten zitten en een leuke autoradio uitzoeken of ff laten chippen

hahaha ja maar dat zijn dingen die je niet met elkaar kan vergelijken. We hadden het over die lampen en dan kijk je wat op dat gebied ipv de morettes nog kan doen.

moet trouwens ook nog een andere headunit..de mijne weigert geregeld dienst :(
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Kie® op woensdag 2 november 2005 om 14:58:
moet trouwens ook nog een andere headunit..de mijne weigert geregeld dienst

Dat gaat weer geld kosten :yes:

Al wat in gedachten!?
Waarschuw beheerder
donateur
Niet echt.. had nog geen rekening gehouden dat ik mijn huidige HU al na anderhalf jaar in de vuilnisbak kon gooien.