Partyflock

Forumonderwerp · 793528

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Slechts een klein deel (5 procent) van de zogenoemde Lonsdale-jongeren heeft daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden. Verreweg de meeste jongeren die dit kledingmerk dragen, hangt geen overtuigde rechts-extremistische ideologie aan. Ook is er geen sprake van radicalisering binnen deze belangrijkste jongerensubcultuur van dit moment. Dat stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een nota over Lonsdale-jongeren. De problematiek van de Lonsdale-jongeren is door de media en sommige bestuurders uitvergroot, aldus de AIVD. De veiligheidsdienst ziet desondanks wel degelijk een dreiging in het fenomeen van de Lonsdale-jongeren wegens de tegenstelling tussen autochtone en allochtone jongeren.

Bron

Vriendelijk bedankt (Y)

** link aangepast want deed het niet en titel aangepast want "Londale-jongeren niet racistisch" klopte niet ;) (AIVD heeft het over rechts-extremisme, niet over racisme) **

+ aanvulling:

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 11:19:
Wat niet in de meeste nieuwsberichten stond maar wel in Spits vanmorgen (en ook in het AIVD rapport) :

Het overgrote deel van de Nederlandse gabbers is slechts geïnteresseerd in muziek en hangt geen rechts-extremistische ideologie aan en is niet politiek gemotiveerd. Xenofobie, nationalisme en frustraties ten aanzien van de multiculturele samenleving zijn echter wel breed gedragen gevoelens binnen de gabbercultuur in Nederland. Deze gevoelens leiden – vaak onder invloed van drank en drugs – regelmatig tot gewelddadige confrontaties met allochtonen en gewelddadige acties tegen bijvoorbeeld islamitische instituten.

laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
party dre en Marcello AKA Para 4 Life APC.....

Zijn jullie nou blind, of typ ik verkeerd?
Ik zeg niet dat je gabber bent als je lonsdale draagt, ik zeg dat het door (veel) gabbers gedragen wordt.
Het is hedendaags zo dat de meeste gabbers, en dan praat ik over echte gabbers (en geen wazi's) gewoon lonsdale draagt, dat zie je toch ook wel op HC feesten....het is gewoon de "vervanger" van australian en cavello etc.

Het gabberoutfit is gewoon uitgebreider geworden.
Vroeger was het veel australian, cavello (andere sportmerken) en hardcore-label shirts.
Tegenwoordig is Lonsdale (het meest), Fred Perry, Ben Sherman en eigengemaakte shirts gewoon in opkomst gekomen.
Ik ben ook gabber maar draag amper aussies meer (vind ze nog wel heel mooi, maar mijn jasjes zijn versleten, mijn shirts te bleek, en me ausbroeken zijn nog goed :P)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 16:05:
maar wel kut dat ik dankzij de media en alle andere dingen ut niej mag dragen van me ma

andere dingen = wazi meelopertjes?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van lons&core :bounce: :woep: op dinsdag 12 juli 2005 om 17:44:
Het is hedendaags zo dat de meeste gabbers, en dan praat ik over echte gabbers (en geen wazi's) gewoon lonsdale draagt, dat zie je toch ook wel op HC feesten....het is gewoon de "vervanger" van australian en cavello etc.

Helemaal mee eens.

Dat is in elke scene zo, Hardcore is daarbij echt geen uitzondering.
Je bent echt niet "meer" gabber als je in een Aus loopt, of minder omdat je in Lonsdale loopt.

Waarschuw beheerder
wat maakt het eigenlijk uit wat je draagt.. het gaat om of je Hardcore muziek leuk vind.. ik luister al jaren lang naar hardcore, maar ik draag gewoon g-star of zo..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hoax op maandag 11 juli 2005 om 15:47:
Slechts een klein deel (5 procent) van de zogenoemde Lonsdale-jongeren heeft daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden

Hoe stel je dat vast?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 18:27:
Hoe stel je dat vast?

Peilingen misschien %)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Satanica op dinsdag 12 juli 2005 om 18:36:
Peilingen misschien

*zucht* Zou je denken?

Hoeveel personen er zijn gevraagd? Heeft de AIVD gebruik gemaakt van vragenlijsten en wat voor vragen stonder er op? Zijn de gegevens betrouwbaar en is de onderzoeksmethode valide, degelijk zaken....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Laten we zo zeggen... als jij aktief lid bent van een rechtsextremistische organisatie of partij, zou jij dat tegen iemand van de AIVD zeggen? :[

Waarschuw beheerder
Misschien heeft de AIVD wel een onafhankelijk onderzoeksbureau deze peilingen laten doen en hebben 'lonsdale-jongeren' de vragenlijsten anoniem ingevuld O:)

Maar ik ben wel benieuwd hoe ze aan de respondenten komen die de vragenlijsten invullen. Als je natuurlijk aan een groep 'lonsdale-jongeren' gaat vragen wie de vragenlijst wil invullen krijg je natuurlijk uiteindelijk een vertekend beeld omdat alleen de personen met een uitgesproken mening de lijst invullen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Zelfs bij anonieme vragenlijsten (hoe anoniem? geen vingerafdrukken? geen verborgen codes op de lijst?) lijkt het me niet waarschijnlijk dat alle extreemrechtsen dit ergens eerlijk zouden invullen...

Waarschuw beheerder
Waarschijnlijk niet nee. Ik denk dus ook dat die 5 % onzin is. Maar nu vraag ik me wel af waarom de AIVD voor die 5 % gekozen heeft als uitkomst?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Niet dat ik enige boodschap aan dit soort berichten heb, laat staan dat ik de uitgekauwde discussie die hier vast en zeker alweer loopt, maar ik heb er maar één ding over te zeggen:

Media en hen die klakkeloos meningen overnemen (zoals zóvelen en vooral hier); sterf en sterf nog eens! :jaja: :devil:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Lonsdale :X

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 19:15:
Maar nu vraag ik me wel af waarom de AIVD voor die 5 % gekozen heeft als uitkomst?

Als je zo'n onderzoek doet, moet je aan het eind natuurlijk wél met een soort getal komen, anders denkt iedereen dat je hebt zitten niksen :P

En dan kun je natuurlijk niet met "50%" als uitkomst komen, want dan zegt iedereen "waarom hebben jullie dat dan zo lang laten doorgaan" en je kunt ook niet met "0,5%" komen want dan zeggen ze weer "nou, dan hoef je je er niet druk om te maken"

"Laten we 5% zeggen, één op de twintig! Lijkt me net genoeg voor een plausibele harde kern!"

"Okee."

"Weet je zeker dat dat niet te veel is?"

"Nee hoor, klinkt lekker, doe maar!"

AIVD - Your Tax Euros At Work! :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Aangezien de uitkomst waarschijnlijk onzin is vraag ik me af waarom ze dus voor een laag percentage hebben gekozen. Zelf denk ik dat ze voor 5 % hebben gekozen om bijvoorbeeld de druk van de ketel te halen ofzo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
60% die het dragen zijn rechts, die 5% zijn gewoon héél dom

Waarschuw beheerder
.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heeft de AIVD nu niet iets beters te doen zou je zeggen dan te gaan onderzoeken of een kleding merk wel of niet racistisch is:S
Ondertusse lopen de terroristen gewoon rond en blazen alles op en zij zijn aant vergaderen of Lonsdale wel of niet racistisch is whahahaha echt erg eigelijk:o

Waarschuw beheerder
De AIVD is nederlands, die bomaanslagen waren elders. En omdat Nederland zo dom was om nee tegen de europese grondwet te zeggen, heeft diezelfde AIVD nog steeds geen volledige toegang tot buitenlandse veiligheidsdiensten. Zo kunnen terroristen die in het ene land berucht zijn in een ander land ongestoord 'vergaderen'. ;)

Net als over de hele Lonsdale discussie mag het nederlandse volk zich weleens voor interessantere issue's interesseren, in plaats van achter af klagen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 21:06:
En omdat Nederland zo dom was om nee tegen de europese grondwet te zeggen, heeft diezelfde AIVD nog steeds geen volledige toegang tot buitenlandse veiligheidsdiensten. Zo kunnen terroristen die in het ene land berucht zijn in een ander land ongestoord 'vergaderen'.

Zoiets zei ik al elders in mijn snelcursus "Hoe zorg ik dat Nederland de volgende wordt" (sommigen schijnen dat toch wel erg graag te willen :S )

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 12 juli 2005 om 20:23:
heeft de AIVD nu niet iets beters te doen zou je zeggen dan te gaan onderzoeken of een kleding merk wel of niet racistisch is

Waar staat dat ze dat onderzocht hebben? Volgens mij ging het meer om degenen die zich met dat merk identificeren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
stuur je paard er op af dsw
Waarschuw beheerder
jammer dat er niet meer geraegeerd wordt door mijn lonsdalevriendjes.........

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
lonsdale jongeren,tja ze moeten gewoon weer terug in het pak.Dan zijn ze van DAT gelul af.
Waarschuw beheerder
heeft de AIVD nu niet iets beters te doen zou je zeggen dan te gaan onderzoeken of een kleding merk wel of niet racistisch is
Ondertusse lopen de terroristen gewoon rond en blazen alles op en zij zijn aant vergaderen of Lonsdale wel of niet racistisch is whahahaha echt erg eigelijk

ja echt erg he...

toevallig zijn onze hersenloze lonsdale vriendjes zo'n beetje de enigen die in Nederland aanslagen hebben gepleegd (terrorisme)
Waarschuw beheerder
donateur
ja in het paK MIJN IDEE!! laat de tweede golf aus&wouws maar opstaan als tegenwicht aan al die semi-militante kistendragende gasten(niet iedereen is rechts ) maar het dragen is natuurlijk wel ontzettend provocerend naar de buitenwereld toe.
Waarschuw beheerder
donateur
hardcore moet nooit politiek worden..
maar feest en verbroedering ...

Waarschuw beheerder
Sowieso is het geheel een storm in een glas water en mag wat mij betreft de aandacht weleens verlegd worden naar de ouders. Onderhand begin ik te vrezen dat de wortels van de rassenafkeer in dit land al door de ouders, weliswaar onderbewust, met de paplepel wordt ingegoten. De gemiddelde ouder kent het verschil tussen een turk, marokkaan, pakistaan of neger niet en kent ze al snel geuzennaampjes toe in de veelvoudige grappen op werk, tijdens het eten of al televisie kijkende. Het onschuldige kind neemt dat al snel over en heeft al een fundamenteel vooroordeel over onze gekleurde medelander voordat ze er daadwerkelijk mee in aanraking komen.

Andersom geld dat overigens precies hetzelfde. In mijn beleving is het echte gevaar niet de 'lonsdale-jongere'(die over het algemeen nog niet eens stemrecht heeft) maar meer de .........*-oudere die tegenwoordig op partijen als LPF, Groep Wilders of Club Nawijn stemt.

*= vul hier uw kledingmerk in
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wat dragen die terroristen eigenlijk voor kledingmerk?

Kunnen ze dat ook weer bombarderen (y)

Waarschuw beheerder
Ik weet dat ze van oude volkswagen kevertjes aparte Renault 205's vouwen door ermee tegen muren aan te rijden! :9
Waarschuw beheerder
pfffffffffff shit man wat een bullshit eg waar wie lonsdale draag moet dat tog zelf wete kun je aan iemand zijn kleren zien of hij nazi is jaah of nee ..!!!! ne duss pff

Waarschuw beheerder
Aan terrorsiten zie je ook niet dat ze dat zijn. ;)
Waarschuw beheerder
neej precies enne daarom kunne die terroriste ook niet gepakt worde 8jah tis allemaal wat ofnie

Waarschuw beheerder
Ik ga nog steeds geen Lonsdale dragen..

:no: idd!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 13 juli 2005 om 18:22:
toevallig zijn onze hersenloze lonsdale vriendjes zo'n beetje de enigen die in Nederland aanslagen hebben gepleegd (terrorisme)

Ja idd, Pim en Theo zijn echt vermoord door Lonsdale jongeren ook hebben ze plannen om het kabinet op te blazen en bedreigen ze kamerleden. Wake up call!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

hahahaha wat een onzin idd
sorry maar jij hebt echt oogkleppen op he?
Ow en oordoppen ook zeker

Droegen bijv. mohammed b en folkert Lonsdale dan:o
geeeeek wist ik niet man:o
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dus het is niet gebeurd?
Waarschuw beheerder
hoeveel was het nog maar weer? 141 aanslagen op moskeen en kerken in 3 dagen als ik me niet vergis....

maar jij bent de vrouw met de kennis dus corrigeer me maar als het niet klopt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op maandag 18 juli 2005 om 11:28:
hoeveel was het nog maar weer? 141 aanslagen op moskeen en kerken in 3 dagen als ik me niet vergis....

maar jij bent de vrouw met de kennis dus corrigeer me maar als het niet kloptlaatste aanpassing 18 juli 2005 11:28

jaja, daar heb je ff gelijk

Waarschuw beheerder
ik vind het wel goed dat de immer oproerkraaiende media eindelijk een keer gecorrigeerd wordt door een overheidsorgaan.
Het heeft echt te lang geduurd.

Waarschuw beheerder
Slechts een klein deel (5 procent) van de zogenoemde Lonsdale-jongeren heeft daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden.

ik WIST het wel :p

Waarschuw beheerder
Slechts een klein deel (5 procent) van de zogenoemde Lonsdale-jongeren heeft daadwerkelijk rechts-extremistische denkbeelden.

Ik zou weleens willen weten welk percentage van de 'niet-Lonsdale-dragers' er eigenlijk net zulke rechtsextremistische ideëen op na houden. Ik vermoed dat dat percentage schrikbarend hoog zal zijn, alleen beseffen die mensen niet dat ze eigenlijk geen haar beter zijn. Lukrake one-liners als 'die kutbuitenlanders', 'het beste zou zijn als die allochtonen gewoon terug gaan naar hun eigen land', 'altijd weer die marokkanen', 'dat zal wel weer zo'n turk geweest zijn', 'ze werken allemaal niet en maken alleen maar misbruik van mijn belastingcenten' enzovoorts zie ik EERLIJK WAAR uit de monden verdwijnen van maatschappelijk gerespecteerde mensen. Dat zijn collega's die ooit een academische graad hebben gehaald, het is de buurman met een timmerbedrijfje en zelfs......m'n eigen moeder die zich zulke uitspraken weleens in de mond heeft genomen. Ansich misschien onschuldig en niet echt gemeend, maar dit zijn wel mensen die wél stemgerechtigd zijn (in tegenstelling tot de 15-jarigen achteloze Lonsdale-pubers). Geen wonder dat dat kleine plukje recalcitrante jeugd zich in Lonsdale drapeert om zich zo te identificeren met de andere jongeren die racistische kreetjes van huis al mee krijgen. Maar voegt die 5% ook echt de daad bij het woord en voeren zij kruistochten tegen allochtonen..? Een klein groepje wellicht, maar meer niet. Pak die dan aan en niet sporters, toeristen of gabbertjes die het gewoon mooie kleding vinden.

Kortom; laten we (en hier reken ik op héél weinig medestand) eerst eens als ouderen en zogenaamd verstandigen bij onszelf te rade gaan en hoe vergevorderd wij eigenlijk zijn verworden in ons door media geïndoctrineerde blinde woede jegens alles dat onbekend en mediteraan gekleurd is.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van De GeKROONde op maandag 18 juli 2005 om 08:58:
Ja idd, Pim en Theo zijn echt vermoord door Lonsdale jongeren ook hebben ze plannen om het kabinet op te blazen en bedreigen ze kamerleden. Wake up call!!

wat is dit voor een onzin:s
btw theo is neergestoken in de borst met een tekst van de koran dat eraan hing, dit zie ik lonsdale jongeren niet direct doen.. bij pim fortuyn hetzelfde
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Hooliganpride op maandag 25 juli 2005 om 01:03:
Uitspraak van Magic Temple op maandag 18 juli 2005 om 08:58:
Ja idd, Pim en Theo zijn echt vermoord door Lonsdale jongeren ook hebben ze plannen om het kabinet op te blazen en bedreigen ze kamerleden. Wake up call!!

wat is dit voor een onzin
btw theo is neergestoken in de borst met een tekst van de koran dat eraan hing, dit zie ik lonsdale jongeren niet direct doen.. bij pim fortuyn hetzelfde

idd het moet niet veel gekker worden.

Waarschuw beheerder
was volgens mij sarcastisch bedoeld white terror
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knoalster op woensdag 13 juli 2005 om 18:22:

diegene die hersenloos is ben jij, wtf heeft dat met kleding te maken. echte extremisten dragen heus geen lonsdale geloof me.

en moslims die maken pas aanslagen, niet alleen hier maar over de hele wereld. het is een achterlijk geloof met een hele bende debielen die het nodig vinden onschuldige mensen op de blazen en een lompe

en dan heb je nog linkse extremisten zoals volkert van de graaf, en van die wanhopige linkse bomenvriendjes die actie moeten voeren om een boompje die word omgezaagd en dan de hele boel plunderen met hun demonstraties, en taarten gooien naar mensen die ze te rechts vinden of bakstenen. of boeren gaan bedreigen omdat ze niet goed voor hun dieren zorgen in hun ogen.
dat zijn juist hersenloze mensen, met oogkleppen op.

maar volgens mij kom jij nooit buiten ofzo, dat je niet begrijpt dat er een haat is tegen moslims. het zijn er niet 1 of 2 maar het meerendeel is gewoon uitschot en moet optyfen uit dit land