Partyflock
 
Forumonderwerp · 792814
 
De laatste tijd is mij het opgevallen dat mensen steeds later opzich zelf gaan wonen, mijn zus is 10 jaar ouder als mij en zei was in 1995 net zo oud als dat ik nu ben :yes: vroeger gingen mensen opzich zelf wonen op 20 21 jarige leeftijd! Maar nu zie je steeds vaker, dat ze rond hun 25 (nog gaan studeren) nog bij hun ouders wonen. Ik vraag me dan af, komt het doordat alles zo duurder geworden is, of omdat tijden zijn veranderd?
 
was 21 toen ik op mezelf gingen wonen, 1 van de beste beslissingen in mn leven, heb t prima naar mn zin (y)

Jammer dat het financieel af en toe wat zwaar is al studentje :/ maja heb t er graag voor over
mijn vriend en ik zijn aan het kijken voor een huisje (K)
op mijn 23e ging ik studeren in Groningen :s dus toen ging ik een studentenflat wonen.
heb 5 jaar lang in studentenhuizen gewoond en sinds 2 jaar mijn eigen huis gekocht. (kan als student geen hypotheek afsluiten)
Was nog geen maand 21 toen ik op mezelf ging wonen.
Dat is alweer bijna een jaar geleden. Heb er geen moment spijt van gehad. Gewoon een leuk huis, leuke omgeving...gewoon toppie.
was op me 18de de deur uit :D
 
Op mijn 18e was ik eruit :)
 
18de was ik het huis al uitgegooit
Moest er eerst niet aan denken om helemaal op mezelf te wonen, veel te stil, maar dat lijkt me nu ook wel wat.

Sinds m'n 18e op kamers en daar was ik ook wel aan toe. Heb 't bij me ouders ook super hoor, maar zelf dingen regelen is gewoon beter.
 
Uitspraak van lindaaatje op donderdag 14 juli 2005 om 19:47:
Moest er eerst niet aan denken om helemaal op mezelf te wonen, veel te stil, maar dat lijkt me nu ook wel wat.

Sinds m'n 18e op kamers en daar was ik ook wel aan toe. Heb 't bij me ouders ook super hoor, maar zelf dingen regelen is gewoon beter.

maar kun je me een ding vertellen? Ik snap de logica van opjezelf wonen niet, terwijl je studeert. Ik bedoel je hebt geen zak te besteden, maar toch doen veel mensen het leg me dat eens uit!
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 juli 2005 om 23:50:
maar kun je me een ding vertellen? Ik snap de logica van opjezelf wonen niet, terwijl je studeert. Ik bedoel je hebt geen zak te besteden, maar toch doen veel mensen het leg me dat eens uit!

vrijheid blijheid :yes:
 
Uitspraak van Puntenbokser op vrijdag 15 juli 2005 om 00:34:
vrijheid blijheid

ja maar je vergeet iets! Geldloos kooploos ;-)
 
kooploos verlangenloos! Nog niet aan gedacht he!
 
daarom ga ik nu op mezelf wonen ik ben klaar met school, ik verdien! Zo moet het! Dus mensen die graag aan opjezelf wonen denken tijdens een studie niet doen! Je hebt geen stuiver te besteden en bedelen bij pa en ma is heel irritant! Wees geen kuddeschaap maar een verstandig iemand! :yes:
ik was 17 voor het eerst maar ben later wel weer terug gegaan 2 keer :d
 
Uitspraak van FC Lacoste op vrijdag 15 juli 2005 om 01:15:
ik was 17 voor het eerst maar ben later wel weer terug gegaan 2 keer

iemand die ik ken die woonde eerst ook opzich zelf! Enne ook een voormalig wicht van mij!
 
samen veel beter
beter is te wachten inderdaad. vooral als je het thuis goed hebt. mijn ouders lieten mij in veel dingen en vrij. en het scheelt veel geld. daar kan je zoveel leuke dingen van doen.
 
ow was ik maar bij moeder thuis gebleven! Wie kent dat liedje?
ik ga ervoor dat mijn ouders het huis uitgaan :)
 
Uitspraak van BlackShore op vrijdag 15 juli 2005 om 01:25:
ik ga ervoor dat mijn ouders het huis uitgaan

hehe watdan zijn ze vervelend? :P
ken het wel. ach het heb allebei zijn voordelen. ben zo nu en dan in het verleden terug gegaan. vonden se niet erg en ik ook niet. kwam in de weekenden soms alleen thuis om te wassen en andere kleren aan te trekken. :D vonden het prima.
Uitspraak van BlackShore op vrijdag 15 juli 2005 om 01:25:
ik ga ervoor dat mijn ouders het huis uitgaan

mijn ouders zaten altijd 4 maanden op de camping. :d
 
ik zou in december 2004 al op me zelf moeten wonen maar door dat gefuck van hun woon in nog steeds nog bij mijn ouders! :yes: ze hebben me erin geluisd de rotzakken! :yes:
 
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 15 juli 2005 om 00:51:
daarom ga ik nu op mezelf wonen ik ben klaar met school, ik verdien! Zo moet het! Dus mensen die graag aan opjezelf wonen denken tijdens een studie niet doen! Je hebt geen stuiver te besteden en bedelen bij pa en ma is heel irritant! Wees geen kuddeschaap maar een verstandig iemand!

"Zo moet het"? Wat een bullshit.. Je vergeet even dat sommige mensen helemaal geen keus hebben hierin (veel gezeik thuis, misschien zelfs het huis uitgeschopt). Daarnaast: ja je bent dan vrij arm als student zijnde maar het is niet zo dat je niets meer kan uitgeven, met een bijbaantje ernaast kan je gewoon nog stappen hoor.
Maar het belangrijkste blijft nog steeds: een eigen stekkie is goud waard. Dat snap je niet als je nog geen eigen huis hebt gehad, maar geloof me, zodra je dat hebt ben je volop trots. Dan neem je ook voor lief dat je niet zo veel te besteden hebt, geld is ook niet alles toch? En studeren doe je ook niet je hele leven...
Veel mensen die op hunzelf willen wonen hebben 'r niet echt geld voor :x..
En 'r zijn ook heel veel mensen die 't fijner vinden bij hun ouders :9, en 'r dus nog blijven wonen :)..


'k Heb 't thuis ook prima naar mn zin ;), maar op mn 20/21 wil 'k echt wel 't huis uit :yes::D..
laatste aanpassing
 
Ben 24 en woon nog thuis :P
Opzig...ik kan doen en laten wat ik wil. Zo vaak zie ik mijn ouders niet al wonen we in hetzelfde huis.
Heb nou niet echt een drang om dit op te geven. Ik spaar liever tot ik een mooi, luxe appartementje kan betalen en switch dan wel.
 
ik ben nu 18 maar zodra het kan ga ik op mezelf.. en dat word dus kijken vanaf de volgende zomer want dan ben k klaar met school en kan k fulltime gaan werken
mn vriend is nu 24, en woont nog thuis. hij is er nooit echt mee bezig geweest en heeft weinig tijd om zich ermee bezig te houden, maar heeft nu ook zoiets van ja, volgende zomer dan moet het er maar eens van komen
nou vind ik zowiezo dat vrouwen eerder op zichzelf gaan dan mannen,.. kunnen ze zich nog ff lekker laten verwennen door moeders :P
Uitspraak van FC Lacoste op vrijdag 15 juli 2005 om 01:28:
mijn ouders zaten altijd 4 maanden op de camping.

zoiets heb ik nu ook. Mijn ouders zijn gepensioneerd en 3/4e jaar heb ik het huis voor mijzelf alleen. En 't is nog een mooi huis ook :P dus mijn doel is heel rijk te worden en het huis van paps en mams opkopen. :)
 
ik heb idd net een huis gekocht. En ben 24 terwijl mijn vrienden allemaal al jaren het huis uit zijn.

Maar zij liggen al jaren krom en ik heb gewoon gewacht tot ik het kon betalen en heb nu een leuk huisje gekocht :D
ik was 18 toen ik al op mezelf woonde.
 
:yes: Ja je hoort het steeds meer inderdaad, maar ik ben zelf al bezig met een huisje te zoeken:D
 
Nou ik zag gister een stukje op Jambers.
Was een vent van 30 en woonde nog bij zn ouders thuis.
Hij was mede-eigenaar van een goed lopende discotheek enzo.
Nam zo nu en dan es een vrouw mee naar huis :/
Zn ouders vinden t allemaal geen probleem, "als hij nie weg wil mag ie blijven" zeggen ze :S
Damn geef die gast een schop onder zn reet en laat m zelfstandig worden !!!

Ik ben 23 en heb ook een eigen huisje.
Ok t was ook fijn om bij mn ouders te wonen, maar had die drang gewoon om dr uit te gaan.
Dr is nix mis mee als je langer dan 23 ofzo bij je ouders woon, maar kom op...word ook es zelfstandig en plan wat je met je leven wil ! :yes:
ben 21 heb net een 4 kamer woning gekocht lekker op me zelf geen gezeik meer. me eigen plekje echt beter :)
Zou er niet meer aan moeten denken om bij mn ouders te wonen :no:
Vanaf mn 16e ben ik het huis uit, en vermaak me uitstekend op mn eigen stekkie (Y)

En je word er ook snel zelfstandig van.
 
ik woon al een jaar samen, maar het lijkt me niet makkelijk meer om eerder uit huis te gaan, alles is zo duur he :P
 
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 16 juli 2005 om 18:29:
ik woon al een jaar samen, maar het lijkt me niet makkelijk meer om eerder uit huis te gaan, alles is zo duur he

dat ben ik met je eens!
 
het valt niet mee allemaal! :no:
 
Het valt wel maar nie mee ? ;)
 
heb nu lekker een kamer in Enschedeeeee o:)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 22:24:
heb nu lekker een kamer in Enschedeeeee

gefeliciteerd! :D
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 22:20:
Het valt wel maar nie mee ?

precies! ;-)
 
Nou ik hoop ook binnen 2 jaar op mezelf te wonen :)
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 23:35:
Nou ik hoop ook binnen 2 jaar op mezelf te wonen

ik ook!
 
ik ook maarja kost veel geld
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 23:47:
ik ook maarja kost veel geld

ben ik met je eens! Maar alles is gewoon duur neem bijvoorbeeld maar een baco tje 4 euro!
 
jah pcies


kben nog bezig met school ik denk niet dat ik dat ooit zou kunnen betalen :s :(:(


ja baco's wel :p maar appartementje ofzo ;)
laatste aanpassing
 
Ga binnenkort het huis uit, ben nu 19 dus mooie leeftijd!
 
K blijf zo lang mogelijk thuis totdat ik een goede baan heb, eerder ben ik nie weg
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 26 juli 2005 om 23:58:
K blijf zo lang mogelijk thuis totdat ik een goede baan heb, eerder ben ik nie weg

verstandig! (Y) :D
 
maar als je nog op school zit en alleen gaat wonen krijg je toch studie financiering ?

met dat en een bijbaantje zou et toch mogelijk moeten zijn ?


of is een appartementje + kosten zo duur ? :/