Partyflock

Forumonderwerp · 780989
Artiest Funk D
Waarschuw beheerder
Onbekenden hebben op een kermis in Apeldoorn op klaarlichte dag een reuzenrad weten te stelen.

De zestien staanders, de acht poten en de hoofdas van het 40 meter hoge reuzenrad van de Groningse kermisexploitant Jan Lamberink en zijn vrouw waren plotseling weg. De dieven gingen er vandoor met de truck en daarop de meest belangrijke onderdelen voor de rondtrekkende kermisattractie.

De truck werd een paar dagen later teruggevonden bij Weesp. De lading was echter spoorloos verdwenen. De politie heeft de zaak in onderzoek, maar van de daders ontbreekt vooralsnog elk spoor.

"We zijn er kapot van, maar de echte klap moet nog komen", verzucht Lamberink. "Wat moet iemand met de poten van een reuzenrad?" Hij heeft wel een vermoeden. "De trucks zijn leeg teruggevonden, dus vermoedelijk liggen de onderdelen nu bij het oud schroot." Op dezelfde dag werd in de buurt van Apeldoorn ook zestien ton roestvrij staal ontvreemd. Met de truck van Lamberink, nota bene.

Bron: Rtlnieuws.nl
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik raar vind
Op dezelfde dag werd in de buurt van Apeldoorn ook zestien ton roestvrij staal ontvreemd. Met de truck van Lamberink, nota bene

Is het dan zo moeilijk om alle schroothandelaren in de buurt af te gaan?
Want waar moet je dat spul anders laten
Waarschuw beheerder
Reuzenrad tot schroot verwerkt

APELDOORN - Het bange vermoeden van een Groningse kermisexploitant over de diefstal van zijn reuzenrad is bewaarheid. De gestolen stalen delen zijn tot schroot verwerkt, maakte de politie in Apeldoorn vrijdag bekend. Twee weken geleden verdween de oplegger met de zestien staanders, acht poten en hoofdas uit die plaats.

Het spoor van het onderzoek leidde deze week naar een verwerkingsbedrijf. Daar bleek dat de stalen delen zijn verwerkt en afgevoerd, aldus een woordvoerder. De politie is nog op zoek naar de daders.

De dieven gingen er twee weken geleden op klaarlichte dag vandoor met de truck en daarop de meest belangrijke onderdelen van de 40 meter hoge rondtrekkende kermisattractie. De oplegger werd een paar dagen later leeg teruggevonden bij Weesp.

:/
Waarschuw beheerder
Tsja...zeker raar jah maar wel leuk verhaal :)
Waarschuw beheerder
Net als laatst, twee mannen werden opgepakt omdat ze volgens mij zo'n 160 verkeers borden hadden gestolen :-D

Ook om tot schroot te verweken haha
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem hier in de achtertuin staan :D

Waarschuw beheerder
Huh past die daar in dan Lynsey :D?
Waarschuw beheerder
Wat een pach nou....
kan ik niet in het reuzenrad :'(

dan maar ijsje halen:9

Waarschuw beheerder
Nou das dan 'gigantisch' balen he :P Ik moet wel toegeven dat ik het vriij knap vind als je dat kan jatten zonder gezien te worden... :S
Waarschuw beheerder
Wel knap hoor :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 17:32:
Nou das dan 'gigantisch' balen he Ik moet wel toegeven dat ik het vriij knap vind als je dat kan jatten zonder gezien te worden...

:yes: Zeker weten :respecT:

Vind eigenlijk wel dat ze een prijs verdiend hebben :9
:flower: