Partyflock

Forumonderwerp · 777677

Waarschuw beheerder
partyflock maakt onderscheid tussen deze 2 stijle, kan iemand mij vertelle wat t verschil dan s...

Waarschuw beheerder
die ene doet boem boem en die andere doet bats bats

Waarschuw beheerder
ah wat zijn we grappig...

Artiest Terrex
Waarschuw beheerder
hmmm ja natuurlijk :\
Waarschuw beheerder
oldschool vind ik eigenlijk helemaal niks ..

early rave :kwijl:
Waarschuw beheerder
old skool is van 80 tot de jaren 92 ongeveer en alles van af daar tot 97 voor mij dan is earlyrave
Artiest {SHOWLIST artist 35045, 72779}
Waarschuw beheerder
ik heb zo het gevoel,dat partyflock er muziekstijlen tussen heeft staan, waar nog nooit iemand van gehoord heeft..

Waarschuw beheerder
Earlyrave vind ik dus ook weer nergens op slaan Rave is Rave en Hardcore is Hardcore noem het gewoon Earlyhardcore dan :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 mei 2005 om 21:36:
Earlyrave vind ik dus ook weer nergens op slaan Rave is Rave en Hardcore is Hardcore noem het gewoon Earlyhardcore dan

dan hou k t gwoon bij hardcore :P
Waarschuw beheerder
donateur
early rave is toch het snellere muziek van vroeger en old-skool het langzamere?
Waarschuw beheerder
<-----

indd :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dan hou k t gwoon bij hardcore

dat is wel zo makkelijk ja

hardcore en oude hardcore :)

dan zou je old school wel gewoon oude house en techno kunne noemen ;)

Waarschuw beheerder
voor d mense die t early hardcore // oldschool of hoe t ook mag hete liever wa sneller hebbe ;)
jerry lee vs power t - one way out (traumatracker rmx)

http://s9.yousendit.com/d.aspx?id=0C711LK40R0LB15OUFV5TJT1P6
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Waarschuw beheerder
Laten we het maar met een makkelijk antwoord doen. :)

Oldskool (house) staat op Houseparty 1,2 en 3. Early hardcore staat op Houseparty 8,10 en 12. :P

Zo, makkelijk en duidelijk. Misschien is het dan eindelijk eens duidelijk. :D

Rave staat op niet één van die cd's.
Waarschuw beheerder
donateur
in de oldskool tijd , luisterde je gewoon nog house, en ging je naar house party's. later is alles zich een beetje op gaan splitzen naar techno hardcore trance en mellow...

ten minste das mijn mening
Waarschuw beheerder
donateur
mja, ik weet het ook niet..
Waarschuw beheerder
Early hardcore is gewoon ouwe gabber ...

oldschool zweeft tussen de eerste houseplaat en de platen die vroeger als eerst werden bestempeld als mellow/trance/gabber/wathever ... Eigenlijk alles wat aan de basis stond van de bekende genres binnen de house
Waarschuw beheerder
Rave staat op niet één van die cd's.

op al die cd's staat rave, rave is ook maar een verzamelnaam ;)
Waarschuw beheerder
donateur
rave the cityyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Artiest Balbasaur
Waarschuw beheerder
Early Hardcore: Hardcore beats
Oldschool: Niet (is ook niet hard ofzo)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hard is een relatief begrip he ;)

Waarschuw beheerder
Tsja...maar dan wordt het zo lastig uitleggen :D
Waarschuw beheerder
Al die hokjes tegenwoordig :[

Oldschool tot 92
93-97 hardcore
98 newstyle

:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van R3SUH op donderdag 19 mei 2005 om 22:09:
hard is een relatief begrip he

n absolute zin s n d voorkant van n sneltrein wel toepasselijk
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Simon Stokvis op donderdag 19 mei 2005 om 22:20:
Al die hokjes tegenwoordig

Oldschool tot 92
93-97 hardcore
98 newstyle

Zou die newstyle dan nu niet bestempeld worden als early hardcore en je hardcore als oldschool en je oldschool als house?
Waarschuw beheerder
oldschool is vaak van voor de opsplitsing tussen hardcore en mellow, early is van na die opsplitsing!

Oldschool is / was geen hardcore, maar acid/hiphouse/house.
Early was wat vroeger op de gabberfeesten gedraaid werd.

Maar ja, kwestie van definitie hè. Het staat niet in de van Dale, dus mag ieder z'n eigen definitie hanteren!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op vrijdag 20 mei 2005 om 10:12:
Maar ja, kwestie van definitie hè. Het staat niet in de van Dale, dus mag ieder z'n eigen definitie hanteren!

nee daar stond het idd niet in ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Zaik op vrijdag 20 mei 2005 om 08:45:
Zou die newstyle dan nu niet bestempeld worden als early hardcore en je hardcore als oldschool en je oldschool als house?

zit ook wat in ja:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op vrijdag 20 mei 2005 om 10:12:
oldschool is vaak van voor de opsplitsing tussen hardcore en mellow, early is van na die opsplitsing!

Oldschool is / was geen hardcore, maar acid/hiphouse/house.
Early was wat vroeger op de gabberfeesten gedraaid werd.

Ach ja tijdsaanduidingen. Hardcore = hardcore, of het nu uit 1992 komt of 2002. Het is allemaal hetzelfde. Een Ford uit 1905 blijft ook nog steeds auto. Dat hij niet meer echt op de nieuwste Ford lijkt heeft alleen maar te maken met ontwikkelingen, maar het blijft nog steeds een auto.

En oldschool... tja een oude plaat van Rocky Jones is ook oldschool.

Waarschuw beheerder
dat is een onuitgesproken zonder uitslag komende discussie :D:D:D:D

Waarschuw beheerder
donateur
Oldschool is oude en early rave rave is in zijn midlife crisis. :jaja:
Waarschuw beheerder
Dat hebben een paar dombo's bij de platenmaatschappijen ervan gemaakt ja. Realiteit is helaas toch anders.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinsabusement op vrijdag 20 mei 2005 om 13:31:
Hardcore = hardcore, of het nu uit 1992 komt of 2002. Het is allemaal hetzelfde.

Heel erg mee oneens!
Waarschuw beheerder
Ik heb tot nu toe geen verschil kunnen ontdekken, alleen dat het zich verder ontwikkelt heeft. Maar het is en blijft hardcore, hoe je het went of keert.

Waarschuw beheerder
oldschool is ouwe house
Waarschuw beheerder
Oldschool is geen hardcore, en is nooit hardcore geweest!
Waarschuw beheerder
Je kunt het verschil tussen de streams van www.dotf.nl en early hardcore toch wel horen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 13:56:
oldschool is ouwe house

Oldschool is ook hiphop. En als je het nog een stukkie gaat uitleggen ook een tapijt uit 1890. Een kandelaar uit 1500 en ga zo maar door. Dus ja waar wil je de grens trekken?

Waarschuw beheerder
oldschool is o.a.:

alle ouwe 4/4 maats nrs van The Prodigy, U96 - Das Boot, James Brown is Dead, enzo.

mind me if I'm wrong....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op vrijdag 20 mei 2005 om 13:58:
Je kunt het verschil tussen de streams van www.dotf.nl en early hardcore toch wel horen...

Wat is dan volgens jou het verschil? Naar mijn mening geen. Het concept is door al die jaren heen vrijwel hetzelfde gebleven. En dat is voor alles zo. Dat het anders klinkt, of anders eruit ziet wil niet zeggen, dat het product ook daadwerkelijk anders is. :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinsabusement op vrijdag 20 mei 2005 om 14:06:
Wat is dan volgens jou het verschil? Naar mijn mening geen. Het concept is door al die jaren heen vrijwel hetzelfde gebleven. En dat is voor alles zo. Dat het anders klinkt, of anders eruit ziet wil niet zeggen, dat het product ook daadwerkelijk anders is.

Dus jij vind ook dat er geen verschil zit tussen club, minimal, trance, techno, hardstyle, hardcore, terror enz?
Waarschuw beheerder
donateur
Als ik aan rave denk, denk ik aan nummers als No Good - Prodigy enzo.

Waarschuw beheerder
donateur
Wat een saaie discussie mensen :gaap:
Waarschuw beheerder
Meningen verschillen.

Ik wordt er iig elke keer weer doodziek van als ik op een "oldschoolfeest" moet luisteren naar hardcore van 4 jaar geleden. Van mij mag het wel eens duidelijk worden, wat verstaan we onder oldschool en early. Dan hoef ik tenminste niet meer gillend van de dansvloer af als de badapen op zogenaamde oldschool als 'thrillseeka' weer staan te pogo'en :x :[
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bobje op vrijdag 20 mei 2005 om 14:08:
Dus jij vind ook dat er geen verschil zit tussen club, minimal, trance, techno, hardstyle, hardcore, terror enz?

Gebruik graag even het verstand van een 26-jarig svp.

Het lijkt me vrij logisch dat trance of deephouse geen hardcore genoemd wordt. Nogmaals wil ik heel graag van jou weten, wat het verschil is tussen de hardcore van nu en vroeger (even de ontwikkelingen niet meegenomen).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Oldschool:kwijl:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinsabusement op vrijdag 20 mei 2005 om 13:31:
een Ford uit 1905 blijft ook nog steeds auto.

een Ford uit 1905 is idd in 2005 nog steeds n Ford :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sinsabusement op vrijdag 20 mei 2005 om 15:17:
Nogmaals wil ik heel graag van jou weten, wat het verschil is tussen de hardcore van nu en vroeger

Hardcore van vroeger is iets anders dan oldschool! Dat beweer ik nou de hele tijd: oldschool heeft niks met hardcore te maken!

Al merk je op feesten het verschil steeds minder, omdat er steeds meer lui zoals jij zijn die geen verschil zien tussen oldschool en early. En daarom wordt 'thrillseeka' tegenwoordig ook al oldschool genoemd, terwijl het dat absoluut niet is!

Oldschool is ouwe house.
Op een gegeven moment is er een opsplitsing tussen de hardere en zachtere stroming ontstaan. Vanaf dat moment spreek ik over hardcore (nu dus early).
laatste aanpassing