kan nog van alles mis gaan in zo'n periode...
maar weet je dan niet dat de eerste 3 maanden vooral nog veel mis kan gaan,
weet niet of het nu zo verstandig is het gelijk aan de grote klok te hangen.....
Zoiets vertel je toch (zeker zo vroeg nog) lekker tegen je beste vrienden en familie?!?!
Dat ik het pas WEET vanaf de 8ste wil niet zeggen dat ik zwanger ben vanaf de 8ste....dus een beetje logisch nadenken en biologie gevolgd hebben kan ook geen kwaad
je moet je niks van anderen aantrekken!
dat laatste is trouwens ook een last-minute tip voor jou ricardo
Op je 28e kan je je kind meer bieden dan op je 19e. Zowel op geestelijk als (meestal) op financieel niveau. En dan ben je meestal al wat meer genesteld in je leven
Klopt, maar er zijn er ook veel die denken dat ze er klaar voor zijn op hun 19e en dat dus achteraf totaal niet blijken te zijn...
Ik zal eerlijk toegeven het is wel zwaar hoor!
Zowel de zwangerschap , bevalling en opvoeden
Heel veel Succes !
ja en dat is dus echt zielig. hadden ze dat maar bij jou gedaan
Oja ik zeg dit niet zomaar... M'n moeder was zelf 19 toen ze me kreeg!
Lijkt wel als mannen jong bij een vrouw zijn, dan later er weer vandoor gaan
Zal dat niet te maken hebben met de dingen die zij gemist hebben en daardoor denken tekort te komen?
Heb alleen nog een oudere zus boven me en verder ben ik dan de oudste van de kids in de familie.....heb alles meegemaakt iig ik heb gezien hoeveel pijn zo'n bevalling doet.....en hoeveel een kind veranderd in je leven.
Heb er heel goed over nagedacht en diegeen die mij al langer kennen dan vandaag weten ook dat ik er klaar voor ben....We hebben beide een baan en ja er zullen heus wel moeilijke tijden zijn....maar gelukkig heb ik een familie die me steunt en me zal helpen
Zie ook reacties over mijn werk bij de AH.....So what??? ik heb tenminste werk...een vast inkomen dus...En dan alsnog...hoeveel moeders zijn er wel niet die meerdere kinderen weten op te voeden...te onderhouden...van een uitkering???
Ik ben heeeel erg blij met de zwangerschap en diegeen die geen fatsoenlijk berichtje kunnen achterlaten vind ik persoonlijk gewoon zielig
Jeetje wat jong
Hoop dat je je kleine engeltje een goede toekomst kunt bieden... Baantje bij de AH en 19 jaar!
Hoop dat je er goed over nagedacht hebt... En dat je je wel beseft hoeveel invloed dit heeft op je leven!
Mijn moeder zegt altijd dat ik eerst van alles moet genieten en lekker geleeft moet hebben en gewoon carrière moet maken en dan pas aan kinderen moet beginnen!
En sommige dingen zijn wel extra moeilijk, maar waarderen het toch omdat we weten hoe hard het voor hun is en daardoor niet alles kunnen zoals dat zou hebben gekund!
alle moederkoeken , placenta's , vruchtwater en kittelaars nog aan toe
wat voor dingen moet ze missen dan ?
bedoel je zit niet gelijk voor altijd vast aan een kind 24uur per dag hoor een weekendje kan oma of opa ook wel een x opassen zodat je weg kan af en toe
dat is normaal hoor
Mijn moeder was 17 toen ze in verwachting van mij raakte...
Na mij heeft ze een spiraaltje laten zetten maar toch is ze op haar 19e bevallen van mijn zusje...
Toen ze 22 was had ze 3 kinderen en werd ze in de steek gelaten door mijn vader!!!
Zij had niet eens werk!!
En later ook maar een baantje bij de AH....
Ze heeft nu een goede baan bij het UWV
Een leuke vriend...
En 3 leuke kinderen!!
Nogmaals bedoel dit echt niet rot
Ik weet dat ik heus wel dingen moet opgeven en daar ben ik toe bereid
Neukfoutje ja... Dat ben je!!!
Uitspraak van *chell* op woensdag 11 mei 2005 om 20:17:
Nogmaals bedoel dit echt niet rot
Nee zo lees ik het ook helemaal niet
morgen tog echo ?
wij ook half twee wij in leyemburg
Nee dat geloof ik best maar een vraagje???Hoe oud is je vriend dan?
Ja maar dat is om te kijken of alles goed zit ivm vorige miskraam verder zal er nog niet echt veel te zien zijn vandaar
mijn dochtertje is al 1 jaar.. waar moet k dan achterkomen??
sorry weet niet hoe ik moet qouten dus doe het maar eff zo)
volgende week 21..
Idd dat zal wel voor iedereen anders liggen maar ik weet zeker dat iedere moeder het moeilijk heeft gehad of je moet mischien rijk zijn geboren
Ik als dochter van een moeder van 39 en een zus van 20 en ik zelf 19 en me broertje van 16...Weet ik wat mijn moeder heeft gemist...Haar jeugd..
Niet om je moeder aan te vallen , maar als ze haar ''jeugd'' zo gemist heeft waarom heeft ze dan nog 2 kinderen gebaard..want er zit maar weinig leeftijds verschil tussen als ik dit zo lees
Niet om je moeder aan te vallen , maar als ze haar ''jeugd'' zo gemist heeft waarom heeft ze dan nog 2 kinderen gebaard..want er zit maar weinig leeftijds verschil tussen als ik dit zo lees
Vind het belachelijk om nu al te zeggen dat het kind af en toe een weekend naar opa en oma kan Sorry je neemt toch geen kind om het in de creche en bij opa en oma te stoppen laatste aanpassing 11 mei 2005 21:48
ik heb mijn dochter in 1 jaar tijd 1 x bij opa en oma latenslapen en vond het vreselijk! was met koningennacht, het liefste had ik haar gelijk weer opgehaald..
Zeker in de jonge jaren is het belangrijk dat het kind zijn vader en moeder altijd om zich heen heeft.
Ten eerste neem je geen kind maar krijg je een kind, als je tenminste het geluk hebt er eentje te kunnen krijgen...
Ik vind het juist goed als een kind regelmatig (en dan bedoel ik heus niet elke week) op vertrouwde plaatsen gaat logeren zodat een kind eraan went dat er ook andere mensen zijn waar hij zich goed kan vermaken en op zijn gemak kan voelen. Als je dat niet doet krijg je van die jank-kinderen die alleen aan mama's been hangen en als ze een uurtje van moeder gescheiden worden meteen gaan janken en in paniek raken.
Daarbij is het ook goed als een kind eens in een andere situatie is omdat het dan leert dat er in andere gezinnen op een andere manier met dingen omgegaan wordt.
Creche vind ik ook een prima oplossing als je als moeder toch wilt blijven werken na de bevalling. Waarom zou je als moeder je hele leven op moeten geven voor je kind. Je kunt je kind genoeg liefde en aandacht geven en toch ook nog een parttime baan hebben en soms gaan stappen of elke week sporten ofzo. Is naar mijn mening juist goed. Anders zit je als moeder ook alleen maar in zo'n cirkeltje waarin je alleen maar contact hebt met je kind en met andere moeders...
Daarbij leert een kind op de creche heel veel dingen die hij thuis niet zou leren, omgaan met andere kinderen bijvoorbeeld en dus op je beurt wachten, dingen delen enz enz...
we praten wel eens weer als jullie zelf kids hebben dan wil je echt ook wel eens tijd voor jezelf hebben wel eens he!!!!!
werken doe ik niet dat vind ik dus niet kunnen als je een kind heb maar als tie slaapt merkt ie niks hoor dat mams even uit gaat!!!
Maar dan begint het tog weer te kriebelen en ben je er ook echt weer even aan toe om weer eens lekker te gaan feesten hahahaha
Dat vind ik wel mooi dat je niet werkt want ik vind dat je 100 procent aanwezig moet zijn voor je kind
ja dat vind ik nou ook..maar wij hebben hier een klote gemeente die gewoon zeggen dat we moeten gaan werken..en het kind naar een opvang moeten sturen..dat vind ik dus niks,en probeer het zolang mogelijk uit testellen..niet dat ik te lui ben voor te werken,maar vind gewoon dat je er moet zijn voor je kind,en niet savonds ophalen uit een of andere opvang,2 uur van dr genieten en de dag erna weer het zelfe..dan vind ik dat de opvang je kind opvoed en niet jezelf...
Zo das wel effe te erg dat ze dat voor jou beslissen als moeder mag je toch wel effe zelf beslissen of je er wil zijn voor je kind...Ze moeten er tegen demonstreren
Alleenstaande moeders we moeten in actie komen hahahaha!!!
ik ben het met je eens dat je jong kids krijg je heel wat mist!!!
Bij mij was het niet "gepland" (ben heel gelukkig met mn kereltje)
Maar ik moet zeggen het had nog even kunnen w88 en ik was dan 25 toen ik mijn zoontje kreeg je bent nog jong
leuk en voornamelijk HARDCORE? nog geweldiger ben je hahaha
Ik hoop je ooit nog eens te spreken ( op een feestje) haha Drinken we 1 of 2 haha op onze moederschap hahaha
Ik ben nu alweer 17!!
En dat een baby aandacht vraag weet ik ook wel.....heb al mijn nichtjes en neefjes zien opgroeien.....en mijn eigen broertje en zusje moeten opvoeden......dus ik weet het heus wel.....en misschien niet alles.....maar wel genoeg
jouw kat ziggy is cool
ik lig helemaal dubbel om die foto
btw een ware babyplaag op mijn stageplek
sinds 11 mei 2004 15 geboren kinderen
Maf he... Hij vind het heerlijk om aan mn joint te ruiken.... daarom kijkt ie zo
Tering.. .die liggen ook niet stil bij jullie op het werk
Haar namen zullen zijn....Kailey Angel Hope
Ben nu al helemaal in de wolken....hihihi
vandaag echo gehad!!! alles ziet er helemaal goed uit
kleine was lekker aan het bewegen....alles zit erop en eraan....en het word een......
MEISJE!!!!!!!!!!!!!!
Heeft je ex echt gezegd dat hij het kind niet wilt zien?
Jullie zijn uit elkaar, dus je ex mag in principe alles doen wat hij wilt en met wie.
maar als ik zo al je foto's etc op je profiel bekijk zie ik nou niet echt een volwassen, stabiele moeder.
Ben 12 januari uitgerekend
ik hoop dat de baby 13 janurari komt want dan ben ik jarig
Ik maak me ook niet druk om jouw leven, ik stel alleen een aantal vragen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik op m'n 19de in jouw schoenen had gestaan.
hey Gefeliciteerd meis echt super gaaf voor je!!
19 jaar.. volg je zeker geen studie meer?
veel succes met de bevalling en het gaat je lukke
Ik vind dat echt zulke onnozele opmerkingen die ik heb gezien van o nou aan je foto's te zien ben je volgens mij onvolwassen en een niet stabiele moeder,waar halen ze gvd het lef vandaan om daar over te oordelen ze komen net zelf uit de luiers!
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat ik de reacties van anderen daardoor wel snap, beter lezen!laatste aanpassing 30 oktober 2005 20:24
wie zegt dat ik het alleen over jou opmerking heb staat je naam erbij ofzo meerdere mensen plaatsen gewoon een DOMME opmerking
Gezellig al die topics van zwangere meiden he
Ik ben 12 januari (eigen verjaardag) uitegerekend
ik ben 27 januarie uitgerekent. ik word ook een alleen staande moeder maar met heel veel steun van familie en vrienden en een heleboel eigen wilskracht.
leeftijd zegt niets
alles beter dan die domme kindjes die te vroeg zwanger worden en het weg laten halen... waar ze vervolgens nog heel veel spijt van gaan krijgen!
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar ÉÉN iemand een abortus voor de lol meemaakt...
Jennifer ik vind dat jij altijd zo fel een oordeel hebt over abortus.
Ik vind dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten wat betreft dat besluit.
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar ÉÉN iemand een abortus voor de lol meemaakt...
Jennifer ik vind dat jij altijd zo fel een oordeel hebt over abortus.
Ik vind dat je iedereen in zijn/haar waarde moet laten wat betreft dat besluit.
geloof me heb er alle redenen toe, en als ik je er maar 2 daarvan zou vertellen zou je mij ook begrijpen!
Dat geld waarschijnlijk ook voor de mensen die een abortus hebben ondergaan
Ik ben 12 januari (eigen verjaardag) uitegerekend
leeftijd zegt niets
alles beter dan die domme kindjes die te vroeg zwanger worden en het weg laten halen... waar ze vervolgens nog heel veel spijt van gaan krijgen!
ja en jij mij dus ook
ben er nou eenmaal erg op tegen! misschien omdat mij ooit is verteld dat ik onvruchtbaar zou zijn!!! en meerdere redenen
had de papa van de kleine nog gesproken van de week...vroeg hem of hij bij de bevalling wilde zijn,ik vind het toch wel iets wat ik hem niet mag ontnemen toch? maar hij zei zelf dat hij er niet bij wilt zijn....hoop dat hij er achteraf geen spijt van zal krijgen,lijkt mij nou niet echt iets wat je zal willen missen toch?
ik moet geen hele poespas om me bed heen je heb al genoeg artsen die om je heen staan als je inhet ziekenhuis bevalt wat mijn geval is
Wil hij verder wel iets te maken hebben met jullie kind??
zou denk ik gek worden als mijn familie eromheen ging staan
Jeetje wat een hoop a.s alleenstaande mama's!
Geniet ervan ook al heb je geen partner
bij mijn bevalling is alleen me moeder
die kent me door en door dat is prettig en die weet ook als ik iets zeg of het meenes is of niet
ik moet geen hele poespas om me bed heen je heb al genoeg artsen die om je heen staan als je inhet ziekenhuis bevalt wat mijn geval is!!
euk op je 19de al zwanger
leuk op je 19de al zwanger
gefeliciteerd met het wondertje
ik heb zelf ook een dochtertje van 8 maanden
het is echt super om je eigen kindje vast te houden
heerlijk geniet er van van want voor je het weet zijn ze het huis uitlaatste aanpassing 13 januari 2006 20:10
Wat is Kailey een schatje zeg!
Volgens mij steekt ze de tong uit
P'sies, jij snapt 'm
In ieder geval ist een poppie om te zien, van jou ook Simonne
Eerst 1 September maar ff trouwen, en dan...
& ik ben bijna 4 maandjes in verwachting
was errug schrikke was namelijk niet gepland & dankzij de pil zijn mijn hormonen versterkt is uit de bloedtesten gebleven.. maar me vriend en ik zijn er errug wijs mee.. vandaag het hartje horen kloppen wat als een dijk van een hartje hoort egt SUPER
was errug schrikke was namelijk niet gepland & dankzij de pil zijn mijn hormonen versterkt is uit de bloedtesten gebleven.. maar me vriend en ik zijn er errug wijs mee.. vandaag het hartje horen kloppen wat als een dijk van een hartje hoort egt SUPER
ik heb echt een wereld kind hij slaapt de hele nacht door en huilt bijna niet wat wil een moeder nog meer !!!!!
gefeliciteerd dames! geniet volop van de zwangerschap