Partyflock

Forumonderwerp · 774090
3296x bekeken

Waarschuw beheerder
Geloof jij in reincarnatie?
Waarschuw beheerder
Ik denk heel logisch en als ik logisch denk dan weet ik gewoon dat er meer is na dit leven!
Spirituele mensen zijn mensen die met een positieve blik in het leven staan! Want zij weten dat de dood niet het einde is en dat geeft troost en vooral rust! Het maakt de dood niet meer eng maar vooral mooi!
Als wij als mensen goed hebben geleefd, onze lessen hebben geleerd en onze angsten hebben overwonnen dan komen wij hierboven op een niveau waar enkel liefde is! Daarmee bedoel ik niet dat we geen fouten mogen maken! We moeten juist heel veel fouten maken en hier vooral veel van leren!
Waarschuw beheerder
wat is het leven toch mooi :)
ieder mens krijgt gewoon een herkansing.. nu en in een nieuw leven :)
je maakt fouten, je leert ervan, je probeert al het positieve eruit te halen, je geeft en ontvangt liefde (L)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja.

En niet als dier, maar terug als mens.

Man of vrouw, donker of blank. Rijk of arm.

Hoe het spiritueel verloopt voor een incarnatie is een lang verhaal. en als je dood gaat na de tunnel is te vergelijken met een station zoals bijv de drukte van amsterdam centraal.

Dit is overgens mijn persoonlijke evaring, dus ja dat is voor iedereen weer anders natuurlijk.

Waarschuw beheerder
ik geloofde er eerst niks van maar na dat programma op Ned 1zondagavond, "wie was ik" ofzo iets. Heb ik toch mijn twijfels gekregen..
Waarschuw beheerder
Ja zo is het inderdaad! En je kan nooit genoeg liefde weggeven zeg ik altijd maar!
Hierboven wordt niemand veroordeeld ongeacht zijn daden en inderdaad iedereen krijgt daar een nieuwe kans! Je moet alleen zelf die kans willen pakken! En dat is de les die een ieder moet leren!

Ik werk met verstandelijk gehandicapten en als ik zie hoe deze mensen van het leven genieten! Zo mooi, ze zijn zo gelukkig met heel weinig! Het enige wat ze vragen is liefde, warmte en genegenheid! Daar kunnen wij mensen nog heel wat van leren! Ik denk dat verstandelijk gehandicapten hele oude wijze geesten zijn die ons wat willen leren! En we kunnen veel van ze leren als we maar voor ze open staan!
Waarschuw beheerder
ja dat programma "Wie was ik?" heb ik zondag ook gekeken :)
is best interessant en geloof er zeker in, maar moet zeggen dat het jammer is dat wij niet voelen, wat die mensen wél voelen, wanneer ze dus bevestiging krijgen als ze bij een bepaalde plek komen..

ik zou ook wel eens zo'n regressie-sessie willen doen of iets anders, zodat ik nog meer over mijn vorige leven( s) kom te weten en de dingen in dit leven nog meer leer begrijpen..
maar zo'n sessie lijkt me een beetje 'eng', alhoewel: je hoeft nergens bang voor te zijn, want je leert er van ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Zoo ff een stuk gemist. Ik praat heel vaak met (N.O.D.) party angel (N.O.D.) En ik heb zoveel respect voor hem. Hij zegt dingen die eigenlijk zo vanzelf sprekend zijn, maar waar je nooit echt bij stilgestaan hebt. Ook weer een les voor ons allemaal!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Annelies(L) op woensdag 18 mei 2005 om 22:19:
ik zou ook wel eens zo'n regressie-sessie willen doen of iets anders, zodat ik nog meer over mijn vorige leven( s) kom te weten en de dingen in dit leven nog meer leer begrijpen..
maar zo'n sessie lijkt me een beetje 'eng', alhoewel: je hoeft nergens bang voor te zijn, want je leert er van

Dat heb ik ongeveer net zo.....
Vind het ook een beetje een 'eng'idee......
Maar daarnaastvind ik eigenlijk ook ook dat er niks negatiefs is of kan zijn.........
Want zelfs alle slechte dingen in het leven leren we van.......en is dus ook positief.
Het is alleen de manier waarop je er voor jezelf naar kijkt O:)
Waarschuw beheerder
ik heb heel veel nachtmerries gehad en daar heb ik ook wel van geleerd, maar toch is me niet helemaal duidelijk wat er aan de hand is..
ik denk dat ik tijdens zo'n sessie mezelf tegenkom, mijn angsten en misschien nog iets wat ik helemaal niet zou verwachten, maar dat ik dingen dan meer begrijp..
wie weet een keertje :)

Waarschuw beheerder
Ik werk met verstandelijk gehandicapten en als ik zie hoe deze mensen van het leven genieten! Zo mooi, ze zijn zo gelukkig met heel weinig! Het enige wat ze vragen is liefde, warmte en genegenheid! Daar kunnen wij mensen nog heel wat van leren! Ik denk dat verstandelijk gehandicapten hele oude wijze geesten zijn die ons wat willen leren! En we kunnen veel van ze leren als we maar voor ze open staan!

inderdaad, gehandicapten genieten veel sneller als mensen, die hebben geen moeilijke denk wereld met vragen en antwoorden en angst, en oorlog, weet ik het allemaal

ik heb een gehandicapte nog nooit een ruzie zien beginnen een oorlog zien beginnen, of iets anders ergs zien plegen

daar zouden sommige mensen nog iets van kunnen leren
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dromen / nachtmerries hebben altijd/meestal een betekenis...
vreemd genoeg onthoud ik zelf NOOIT mijn dromen....:no:

Uitspraak van Annelies(L) op donderdag 19 mei 2005 om 13:15:
ik denk dat ik tijdens zo'n sessie mezelf tegenkom, mijn angsten en misschien nog iets wat ik helemaal niet zou verwachten, maar dat ik dingen dan meer begrijp..

Ja precies........maar ik denk meer dat je de oorzaak tegen komt (waarom iets nu je angst is........... bv. door iets uit een vorig leven.)

Misschien dwaal ik nu wel af, maar er is van mij ooit een geboorte horoscoop gemaakt......
daar in stond dat ik al heel veel levens achter de rug heb...... en bla bla bla (heb het nu niet bij de hand maar stond nog iets 'pakkends' in........waarom ik zeg maar blijf terug komen ofzo.....).
Dit geeft mij nog meer 'ínteresse' erin.........
Waarschuw beheerder
Ik wil geloven dat er wat is na de dood. Helaas is zoiets nog nooit wetenschappelijk bewezen. We leven in een tijd dat alles wetenschappelijk verklaard moet worden voordat we er in geloven. Zoals ik al zei ik wil wel geloven maar geloven in iets wat je niet zeker weet is ook niet goed, misschien wel naief. Ik heb vaak nagedacht over de dood, hoe het eruit zal zien enz. Maar volgens mij is het net als slapen. Je slaapt en je beleefd allemaal dingen als een soort van droom maar het gebeurt niet echt.
Ik denk dat de dood voor iedereen anders is. Zoals Maedje als zei ( mooi verhaal trouwens ) dat zijn pa iets zag. Volgens mij hebben we dat allemaal, een soort van hallucinatie om jezelf gerust te stellen voor wat komen gaat...

Ach, we zullen het allemaal zien aan het einde van de rit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tet op donderdag 19 mei 2005 om 14:00:
Helaas is zoiets nog nooit wetenschappelijk bewezen. We leven in een tijd dat alles wetenschappelijk verklaard moet worden voordat we er in geloven.

En als ik ergens een schijthekel aan heB is dat het dus.
Dat kortzichtige gedrag van 'De Mens'

hoezo moet iets bewezen zijn???? Volg gewoon je gevoel O:)
Waarschuw beheerder
donateur
Zou maar zo kunnen allemaal...
Waarschuw beheerder
Voor iedereen die meer wil weten over zijn vorige leven! Gewoon doen! Waar ben je bang voor?
Ik trok vandaag deze kaart:

Mijn verlangen naar zelfkennis is krachtiger dan mijn angst!

En zo is het ook!

Ik wil jullie deze spreuk ook niet onthouden:

Als je de waarheid wilt weten:
achter elke waarheid valt een grotere waarheid te ontdekken!

En voor al die mensen die nog steeds niet geloven dat er leven is na de dood:

Het enige dat met de dood bedreigd wordt in jouw leven, is je ego!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mooie spreuken!
Mijn verlangen naar zelfkennis is krachtiger dan mijn angst!

deze is wel op mij van toepassing :jaja:
ik begin ook steeds nieuwsgieriger te worden, zeker met zo'n topic als dit :)
Waarschuw beheerder
Sanne POWERr :bounce: ‹^› ‹(•¿•)› ‹^›:
ik was rond aan het neuzen op het forum en zag toen dat je een link gaf van the ghosthunter..
ff foto's gekeken, maar ik vind het toch maar te eng en heb de site weggeklikt..brrrr..
zul je zien dat ik er vannacht weer over droom, omdat het in mijn hoofd zit :/
heb al vaker gedroomd dat ik contact had met geesten of iets dergelijks en in mijn droom loop ik nooit weg, maar ik vind het maar eng!
:(
Waarschuw beheerder
Niet bang zijn voor je dromen! Je krijgt ze namelijk niet voor niks! Tijdens je slaap sta je meer open voor het spirituele! Geesten kunnen je makkelijker bereiken! Ze hebben een boodschap voor je!
Leg een pen en blocknote naast je bed en schrijf wanneer je wakker wordt op wat je gedroomd hebt! Laat dit analyseren bij een medium!
Waarschuw beheerder
Weet wat je ook kan helpen bij je spirituele zoektocht! Het eten van een paddo reep! Echt waar als ik zo n reep op heb dan heb ik vaak een uittreding en kan ik communiceren met mijn dierbaren die hierboven zijn!
Verder leer je door paddorepen heel veel over jezelf! Je moet juist niet bang zijn om jezelf tegen te komen! Waar ben je bang voor? Je kan er enkel van leren!

Wat ik in mijn paddotrippen al niet over mezelf geleerd heb! Behoorlijk veel! Maar trip alleen met echte vrienden en mensen die je vertrouwd!

Waarschuw beheerder
donateur
Zeker weten dat ik daar in geloof!

Vind het de meest aannemelijke optie voor na de dood.

Waarschuw beheerder
donateur
Goudlokje :respect:

Ik voel gewoon dat wat jij verteld 100% waarheid is, m'n gevoel zegt dat zeer duidelijk!
Echt mooi dat ze zulke dingen eigenlijk in je leven hebt mogen meemaken. Jij kan oprecht zeggen dat je een stuk verder bent dan de gemiddelde mens hier op aarde. :)
Het is jammer dat veel mensen nog niet toe zijn aan dit soort dingen, maar ergens heel goed te begrijpen.

Waarschuw beheerder
Ik weet het niet...
Maar vind het een heel erg interessant onderwerp!:D
Waarschuw beheerder
Leuk topic (y)

Er wordt hier nou vaak geantwoord dat mensen er in geloven, maar zijn er ook personen die zich iets van een vorig leven herinneren?

Waarschuw beheerder
donateur
Een vriend van mij wel...
Ik weet het zelf niet zo, ik denk het niet...
Misschien bepaalde dingen, maar die herken ik iig niet op die manier..

Waarschuw beheerder
Geloof jij in reincarnatie?

nee
hoe kan het anders dat er steeds meer mensen zijn?
dan moet het toch altijd gelijk zijn? :\

Waarschuw beheerder
donateur
Je raakt vast OOIT wel een keer uitgeincarneerd, er komen dus idd ook nieuwe zielen bij...

Waarschuw beheerder
:|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van blueprint op vrijdag 20 mei 2005 om 01:13:
Er wordt hier nou vaak geantwoord dat mensen er in geloven, maar zijn er ook personen die zich iets van een vorig leven herinneren?

Ja dat vind ik een goeie vraag......(y)

Ikke niet in ieder geval!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 01:29:
Je raakt vast OOIT wel een keer uitgeincarneerd, er komen dus idd ook nieuwe zielen bij...

Vast wel ja.... maar dat sluit niet uit dat reincarnatie bestaat O:)
Waarschuw beheerder
Weet wat je ook kan helpen bij je spirituele zoektocht! Het eten van een paddo reep! Echt waar als ik zo n reep op heb dan heb ik vaak een uittreding en kan ik communiceren met mijn dierbaren die hierboven zijn!
Verder leer je door paddorepen heel veel over jezelf! Je moet juist niet bang zijn om jezelf tegen te komen! Waar ben je bang voor? Je kan er enkel van leren!

Wat ik in mijn paddotrippen al niet over mezelf geleerd heb! Behoorlijk veel! Maar trip alleen met echte vrienden en mensen die je vertrouwd!

ik weet dat door drugs je meer wordt opengesteld voor de paranormale wereld, maar zelf heb ik één ding voor mezelf afgesproken: ik wil en ga nooit drugs gebruiken :nee:
ook al zou het voor een goed doel zijn, zoals dingen over jezelf leren, dan ga ik liever naar een medium of iets dergelijks..
ik hoor wel vaker verhalen van mensen die drugs gebruiken dat ze ook veel dingen meemaken ja..
maar nee, no drugs for me ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Annelies(L) op vrijdag 20 mei 2005 om 10:39:
ik weet dat door drugs je meer wordt opengesteld voor de paranormale wereld, maar zelf heb ik één ding voor mezelf afgesproken: ik wil en ga nooit drugs gebruiken
ook al zou het voor een goed doel zijn, zoals dingen over jezelf leren, dan ga ik liever naar een medium of iets dergelijks..
ik hoor wel vaker verhalen van mensen die drugs gebruiken dat ze ook veel dingen meemaken ja..
maar nee, no drugs for me

Zo denk ik er ook over!! Ik geef er niks om wat mensen om mij heen doen, maar zelf zal ik nooit drugs gebruiken. het leven is toch wel mooi vanuit mijn ogen, daar heb ik geen pilletje voor nodig! :no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 01:23:
hoe kan het anders dat er steeds meer mensen zijn?

Stel je een heel universum vol zielen voor, een gedeelte incarneerd op aarde. Een veel groter gedeelte niet. Sommigen incarneren opnieuw, daardoor groeit het aantal mensen, plus er incarneren altijd weer nieuwe zielen. Er wordt dan ook wel gesproken van oude en jonge (nieuwe)zielen.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 01:23:
dan moet het toch altijd gelijk zijn?

Dan hoeft het dus niet gelijk te zijn

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 01:15:
Een vriend van mij wel...
Ik weet het zelf niet zo, ik denk het niet...
Misschien bepaalde dingen, maar die herken ik iig niet op die manier..

maar je hebt toch wel eens dat je ergens komt en dan denk je van ik herken dit maar ben hier nog nooit geweest. Of iets wat je al vaker meegemaakt hebt. Kan het dan zijn dat je op die plek ook bent geweest in je vorige leven of dat je dat in je vorige leven ook hebt meegemaakt? Of is het gewoon een droom geweest??

eigenlijk wel leuk, als je terug kijkt op het topic zijn het de hele tijd dezelfde mensen die reageren en die terug komen op dit topic.. net of we een soort van clubje vormen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Een uittreding kun je ook op een natuurlijke manier bereiken! Door yoga en meditatie bijvoorbeeld.

Waarschuw beheerder
donateur
Idd. zo valt een uittreding ook te bereiken.

Toch wilde ik hier nog even op inhaken o:) :

maar zelf heb ik één ding voor mezelf afgesproken: ik wil en ga nooit drugs gebruiken :nee:

Misschien kun je drugs iets genuanceerder gaan proberen te bekijken...
Partydrugs en verdovingsdrugs, zijn nou niet bepaald drugs die je leven, op een avondje lol na echt kunnen verrijken als je het mij vraagt.
Psychedelica(tripmiddelen) worden al eeuwenlang gehanteerd door velen wijze volkeren op de aarde (azteken, zule's, imca's, maya's etc.. )
Dat soort drugs tillen je naar een hogere dimensie, en laten je meer van het leven zien, verslavend is het verder niet, en slecht voor je eigenlijk ook niet, het zijn immers middelen die in de vrije natuur groeien. :)
Ik zie dit dan ook meer als spiritueel ritueel dan echt "gebruiken" zeg maar.. ;)

Maar dat is verder ieder voor zich :jaja:

Waarschuw beheerder
ja daar ben ik het wel mee eens, natuurlijke drugs kunnen je echt naar een hogere ik, of naar een andere dimensie sturen

ik heb een tijdje in het uittreden en chakra gebeuren gezeten, maar toen leerde ik ook het "zwarte" kwaad kennen van het spirituele, en daar moet je niet mee sollen, geloof me.......

dus het is weer een beetje afgehaakt bij mij,

trouwesn een leuke topiuc is dit, serieuze reacties, mensen hebben er echt verstand van, (Y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 14:10:
trouwesn een leuke topiuc is dit, serieuze reacties, mensen hebben er echt verstand van,

mee eens :yes: (y) TOP!
Beter als al dat afgezeik :@
Zo steken we misschien nog wat van elkaar op ;)

En over het gebruik van natuurlijke drug om eventueel in een andere dimensie te komen....
Ja ik weet niet :no: gebruik zelf geen tripmiddelen ofzo NO WAY enne van een pilletje ofzo... kan ik niet echt zeggen dat je in een 'andere dimensie' komt.
Maar daarbij vind ik ook niet echt dat je zoiets daarvoor moet gaan gebruiken...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Idd, erg leuk topic dit :d
Waarschuw beheerder
Uitspraak van goudlokje23 op vrijdag 20 mei 2005 om 12:44:
Een uittreding kun je ook op een natuurlijke manier bereiken! Door yoga en meditatie bijvoorbeeld.

Ervaring mee dan....???

Waarschuw beheerder
donateur
Geloof je dat niet dan?:P

Is wel JARENLANGE training voor nodig hoor. Met iets psychedelisch is het makkelijker. ;)

Waarschuw beheerder
ik zelf gebruik ook geen drugs om in hogere "sferen" te komen

heb wel in me blow tijd bizarre trips meegemaakt, en er is zeker het 1 en ander los gekomen :d, maar nu kan ik van een goede new age trip cd al in hogere sferen komen, licht wat gedimd op me kamer, wierook er bij, en hoppa :d

maar iedereen voor zich inderdaad :d
Waarschuw beheerder
Ieder beleefd alles op zijn eigen manier....
en iedereen pakt alles op zijn/haar eigen manier aan.

Waarschuw beheerder
ik heb een vraagje trouwens

hoever zit geloof en spiritualiteit van elkaar vandaan

ik zelf denk niet zo ver.....

en julie?

want het boedhisme en hindoeisme zie je veel van spiritualiteit terug, vind ik persoonlijk ook 1 van de mooiste religies :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van goudlokje23 op vrijdag 20 mei 2005 om 12:44:
Een uittreding kun je ook op een natuurlijke manier bereiken

Je hoeft niet uit te treden om te communiceren met geesten. Als dat jou manier is prima. Het kan helpen tijdelijk deurtjes te openen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat je het ook zonder tripmiddelen kan. Het zit kennelijk in je, want wat er niet in zit kan er ook niet uit komen, ook met paddo's niet.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 12:32:
dat je ergens komt en dan denk je van ik herken dit maar ben hier nog nooit geweest.

Het kan zijn dat je over die plek hebt gedroomd, wat ook kan is dat je idd daar in een ander leven bent geweest, in het laaste geval zal het waarschijnlijk een heel diep gevoel losmaken, soort thuiskomen bijvoorbeeld.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
want het boedhisme en hindoeisme zie je veel van spiritualiteit terug, vind ik persoonlijk ook 1 van de mooiste religies :d

Mee eens! :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 mei 2005 om 14:42:
hoever zit geloof en spiritualiteit van elkaar vandaan

Geloof: vertrouwen in de waarheid van iets

Spiritualiteit: onstoffelijkheid, geestelijk.

Althans volgens het woordenboek. Kan je het iets beter beschrijven wat je bedoelt, een geloof kan namelijk veel spirituele aspecten hebben bijvoorbeeld.

Boedisme is bij mijn weten geen religie, maar een pad dat je kan bewandelen naar verlichting door bepaalde leringen te volgen en door op een bepaalde manier te leven. Ik vind het wel een zeer positieve stroming.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ja, je kunt ook op een natuurlijke manier uittreden! Maar dan moet je een volledige fase van ontspanning bereiken en heel geconcentreerd zijn! En ook daarvoor geld dat je al je angsten los moet laten! Het kan heel raar en eng aanvoelen om uit je lichaam te treden! In een paddotrip gaat het makkelijker en soepeler!

Ik wil ook aan yoga gaan doen! Mijn schoonmoeder doet het ook en die kan dus wel natuurlijk uittreden! In principe kan iedereen het leren en yoga is een manier om tot volledige ontspanning te komen. Het zijn met name ademhalingsoefeningen en het maakt je heel bewust van je eigen lichaam en geest!

Ik vind dat er een groot verschil zit tussen de verschillende soorten drugs! Ik sluit me dus aan bij psycho forze! Paddestoelen zijn niet verslavend en ze kunnen je leven echt verrijken! In die zin dat wanneer ik een heleboel heb meegemaakt paddestoelen mij helpen om alles een plekje te geven! Het helpt je om problemen/vraagstukken uit je dagenlijks leven te relativeren en een plekje te geven! Letterlijk heb ik het gevoel dat een paddotrip mijn hele kop op kan ruimen! Ik kijk anders tegen bepaalde zaken aan! In een trip ga ik dus de confrontatie aan met die vraagstukken en kan ik er een oplossing voor vinden!
Het is een geestverruimende drug en niet te vergelijken met bijv. het snuiven van coke! Want coke snuiven betekend je gevoel uitschakelen en jezelf afvlakken! Oftewel weglopen voor je problemen inplaats van de confrontatie ermee aangaan!

Vandaag trok ik deze kaart:

Een ander kan jou niet vertellen wat jij moet doen.
De antwoorden die je zoekt,
zijn alleen in jezelf te vinden!

en laat die paddoreep nou net de sleutel zijn die het mogelijk maakt om deze antwoorden in mezelf te vinden!

Een natuurlijk hulpmiddel om veel over jezelf te leren en vraagstukken een plek te geven!
laatste aanpassing