Er zijn nou ook een stuk of 24 schranz remixen uit, onder andere een aantal bij recess te koop. Ik heb zelf al
Unknown - Schranz On Me
Unknown - Gimme Schranz Joanna
Unknown - Bonny Schranz
Unknown - Schranz Slippy
Unknown - Schranz Bailando
Unknown - She's A Schranzy
Unknown - Schranz In Amerika
en de rest heb ik nog niet.. hou normaal niet van deze herrie maar dit is nog wel leuk spul
Unknown - Schranz On Me
Unknown - Bonny Schranz
Unknown - Schranz Slippy
en de rest heb ik nog niet.. hou normaal niet van deze herrie maar dit is nog wel leuk spul
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 10 mei 2005 om 02:16:is liebing hardtechno?
JA!!!! en zo zijn er fucking wel meer....
maar schranz is geen stroming.. het is een geluid...
Uitspraak van Scallywhack op dinsdag 10 mei 2005 om 02:19:Unknown - Schranz On Me
Unknown - Bonny Schranz
Unknown - Schranz Slippy
Dit is juist geweldig.... en totaal nix schranzigs aan!
Beste,
Na enkele mails ben ik hier beland.
Ik zelf ben producer.
Ik heb al tal van producties gemaakt zoals " Kid Acid - Video's kills the dj's "
Sample
- Wir tanzen in viereck.
- Bovenstaande bootlegs die hier al vernoemd werden maar er zijn er nog een pak meer !
- Producties met Manu Kenton & Jamie Dill
Geloof me het woord Schranz bestaat !
Het is enkel een definitie uit Duitsland afkomstig.
Hier onder even de uitleg in het duits.
Je kan steeds een vertaler bij de hand nemen als je tekst niet begrijpt
Das Wort Schranz bezeichnet in Deutschland eine Stilrichtung des Techno. Schranz ist eine harte, minimalistische und schnelle (ab 140 BPM) vorwiegend mit Geräuschen und maschinenähnlichen Klängen angereicherte Tanzmusik und zeichnet sich durch einen streng perkussiven und repetitiven Charakter aus. Der Begriff wurde ursprünglich Mitte der Neunziger Jahre von dem Frankfurter Produzenten und DJ Chris Liebing geformt, um den damals noch namenlosen Stil umschreiben zu können. Von dort aus verbreitete sich der Begriff, um mittlerweile populistisch Sammelbegriff für unterschiedlichste Musikstile, Lebensgefühl und Klamotten zu sein. Bekannte DJs und Produzenten: DJ Rush, Monika Kruse, Chris Liebing
Gespielt wird Schranz vorwiegend in Clubs. Die bekanntesten sind das (mittlerweile geschlossene) Stammheim in Kassel und das U60311 in Frankfurt am Main. Die Clubkultur ist oft durch Drogengebrauch, insbesondere Ecstasy, Speed und andere wachmachende Drogen, geprägt.
Als het woord schranz niet zou bestaan hoe komt deze link dan op het web ---> http://schranz.jouwpagina.nl/
Wil geen ruzie stoken maar zit al lang genoeg in de muziekindustrie om te weten wat ik zeg.
Nu ik zal het kort houden " Het woord Schranz bestaat en je moet niet enkel in duitsland zijn om er te kopen "
Bij mij in sensationrecords of Cyclone records zal je meer dan je smaak vinden !
Als jullie fans zijn van deze muziek en livesets zoeken of is het ook maar gewone techno kom dan gerust eens langs op mijn forum !
www.techno.8bit.be
Alles zal wel duidelijker worden dan ......
Groetjes The kid
Oh ja bekijk hier nog even mijn laatste schranzparty @ Lagoa met onze stoere " Marco Remus " Klik deze link
Na enkele mails ben ik hier beland.
Ik zelf ben producer.
Ik heb al tal van producties gemaakt zoals " Kid Acid - Video's kills the dj's "
Sample
- Wir tanzen in viereck.
- Bovenstaande bootlegs die hier al vernoemd werden maar er zijn er nog een pak meer !
- Producties met Manu Kenton & Jamie Dill
Geloof me het woord Schranz bestaat !
Het is enkel een definitie uit Duitsland afkomstig.
Hier onder even de uitleg in het duits.
Je kan steeds een vertaler bij de hand nemen als je tekst niet begrijpt
Das Wort Schranz bezeichnet in Deutschland eine Stilrichtung des Techno. Schranz ist eine harte, minimalistische und schnelle (ab 140 BPM) vorwiegend mit Geräuschen und maschinenähnlichen Klängen angereicherte Tanzmusik und zeichnet sich durch einen streng perkussiven und repetitiven Charakter aus. Der Begriff wurde ursprünglich Mitte der Neunziger Jahre von dem Frankfurter Produzenten und DJ Chris Liebing geformt, um den damals noch namenlosen Stil umschreiben zu können. Von dort aus verbreitete sich der Begriff, um mittlerweile populistisch Sammelbegriff für unterschiedlichste Musikstile, Lebensgefühl und Klamotten zu sein. Bekannte DJs und Produzenten: DJ Rush, Monika Kruse, Chris Liebing
Gespielt wird Schranz vorwiegend in Clubs. Die bekanntesten sind das (mittlerweile geschlossene) Stammheim in Kassel und das U60311 in Frankfurt am Main. Die Clubkultur ist oft durch Drogengebrauch, insbesondere Ecstasy, Speed und andere wachmachende Drogen, geprägt.
Als het woord schranz niet zou bestaan hoe komt deze link dan op het web ---> http://schranz.jouwpagina.nl/
Wil geen ruzie stoken maar zit al lang genoeg in de muziekindustrie om te weten wat ik zeg.
Nu ik zal het kort houden " Het woord Schranz bestaat en je moet niet enkel in duitsland zijn om er te kopen "
Bij mij in sensationrecords of Cyclone records zal je meer dan je smaak vinden !
Als jullie fans zijn van deze muziek en livesets zoeken of is het ook maar gewone techno kom dan gerust eens langs op mijn forum !
www.techno.8bit.be
Alles zal wel duidelijker worden dan ......
Groetjes The kid
Oh ja bekijk hier nog even mijn laatste schranzparty @ Lagoa met onze stoere " Marco Remus " Klik deze link
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2005 om 01:54:Lieve satanica,
Gaarna heb ik uw brief ontvangen inzake "schranz".
Neem het allemaal niet te zwaar en zie het als beukende techno. Wat natuurlijk geweldig vet is.
Voorbeeld van beukende techno?
Linkje misschien
Heb tot nu toe nooit echt goeie beukende techno gehoort
Ik heb net even de sample van kid acid beluisterd.
Het tempo en de bassline klinken wel lekker alleen dat blije gedoe eromheen
Voorbeeld van beukende techno?
Linkje misschien
Heb tot nu toe nooit echt goeie beukende techno gehoort
Ik heb net even de sample van kid acid beluisterd.
Het tempo en de bassline klinken wel lekker alleen dat blije gedoe eromheen
De mijne is ook een bootleg .....
Dit is meer het normale werk dat ik draai Sample
laatste aanpassing
Uitspraak van bounzing ralphi op zaterdag 14 mei 2005 om 13:07:
is gewoon vuile muziek ... gelukkig
Elk zijn mening en gelukkig deel ik de jouwe niet
kid acid: volgens mij bedoelt bounzing ralphi het positief. (aangezien schranz ook bij zn favorieten staat).. of vind jij schranz juist nix?
is schranz zoiets als wat er op R_AW word gedraaid, die techno/hardcore achtige muziek?(wat ik trouwens erg kan waarderen).
Nee!!
Dit is gewoon Hardtechno met hier en daar wat industriele invloedens.
En vaak ook Hardcore met Techno invloedens bv. Hammerhead van Ophidian ën niet te vergeten Peaky Pounder
Echte Schranz sound is de sound van niemand minder dan Chris Liebing
laatste aanpassing
Zephy Viper XXL, Robert Natus, Max Walder (het echte werk van)...... 
echt lekker, en is imo makkelijk te mixen
(klopt dit in zekere zin?)
echt lekker, en is imo makkelijk te mixen
ik vind het echt kut om te mixen want zodra de telling niet bijgehouden wordt (tijdens pakken van volgende plaat bijv) gaat het geheid fout.
er gebeurd te weinig in de tracks ook dus weet je niet het beginpunt om in te mixen
Hermosto 
Testaa is te Hardcore om het techno te noemen
Techno is loopwerk wat blijft herhalen en waar geluiden aan toegevoegt worden, Testaa bv. is al veel te afwisselend in het begin en tijdens de opbouw.
In het midden lijkt het wel weer te neigen naar Techno, en dat vind ik zo vet aan de sound van Peaky Pounder.
Vind het gek of niet, Kreakkalaos Kirkkoa vind ik juist meer een Techno track.
Of ik heb er gewoon een apparte kijk op
Testaa is te Hardcore om het techno te noemen
Techno is loopwerk wat blijft herhalen en waar geluiden aan toegevoegt worden, Testaa bv. is al veel te afwisselend in het begin en tijdens de opbouw.
In het midden lijkt het wel weer te neigen naar Techno, en dat vind ik zo vet aan de sound van Peaky Pounder.
Vind het gek of niet, Kreakkalaos Kirkkoa vind ik juist meer een Techno track.
Of ik heb er gewoon een apparte kijk op
laatste aanpassing
schranz is lekker en goed voor je!
Uitspraak van TechnoBatser op zondag 8 mei 2005 om 03:57:Ahgut...gaan we nu voor elke style die in het lijstje staat een topic openen? Ik haat die benaming.
Het heeft helemaal niets meer met de oorsprong van 'schranz' te maken. Al die harde snelle techno is zo verschrikkelijk geen 'schranz' (zoals "the real Schranz Ep") Die is zo diep en rauw. Eigenlijk gewoon het tegenoveregstelde van wat er nu allemaal uit komt. Het is echt zwaar bagger en lijkt er totaal niet op! Allemaal schapengedrag. Vraag me af hoeveel van die schapen het werkelijke geluid van 'schranz' wel eens gehoord hebben.
Noem eens wat op dan...
Bijvoorbeeld:
Heb hier een plaat van highball...psycho shoxx part 2...
Staat een track van wittekind en natus op...dat is dat spul wat nu schranz wordt genoemd iig...van dat tssk tssk tssk reng deng deng spul...
Maar die tracks van evil concussion en paul birken op die plaat vind ik veel cooler...gewoon rauwe beats en rauwe toontjes...niet dat overdreven gerag gedoe...
Komt dat er wat meer in de buurt misschien?