Partyflock

Forumonderwerp · 772551

Waarschuw beheerder
donateur
Het is een historisch feit dat Marokkanen hebben meegevochten voor de bevrijding van Europa en ook voor de bevrijding van Nederland in 1945. In de Nederlandse, Europese en Marokkaanse geschiedschrijving staat weinig vermeld over het aandeel van de Marokkanen in de Tweede Wereldoorlog. Daar zijn wel verklaringen voor te geven. De Leidse wetenschapper Wim Klinkert stelt vast dat de geschiedschrijving van de Tweede Wereldoorlog in Europa nadrukkelijk bepaald werd door de Europeanen en de Amerikanen. Aan de andere kant stond de geschiedschrijving van Marokko in het teken van de onafhankelijkheidsstrijd tegen Frankrijk. Daardoor is de inzet van de Marokkanen in Europa tussen wal en schip gevallen.

Dus mensen deze demarokkanen hebben meegeholpen aan onze bevrijding.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
HC markje

Jij begint toch over de marokkanen die meevochten met de facisten.

Ik wil je gewoon uitleggen waarom ze mee hebben gedaan.
En over het nut ervan van dit topic?
Ik denk dat dit wel een van de betere is op PF.

Als je het niet bevalt ga anders maar lullen, over lullen en kutten onder de een van de zoveelste kuttopics.

Waarschuw beheerder
ja ik vraag me ook af wrom dit er is.

Is dit om de Marokkanen de hemel in te prijzen? Elk ras heeft wat gedaan in de geschiedenis, denk een paar eeuwen terug hadden hun(arabieren ofzo was het?) het noorden van Afrika en het zuiden van Europa en gingen door totdat ze alles hadden en slachtte ook iedereen af (ja en de duitsers en de blablabla rassen hebben op hun tijd dat ook weer gedaan)

Zo kan je wel door blijven gaan. Je leeft nu, leave the past..

Waarschuw beheerder
donateur
Dit was in het kader van 5 mei.
Hoezo leave the past?????
Van geschiedenis kan je leren meid.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 21:04:
Elk ras heeft wat gedaan in de geschiedenis

Marokaan zijn is geen ras hoor :/

Waarschuw beheerder
Pff ok Satanica. Ik had het over IEDEREEN en ALLES, blank, wit, bruin, geel, whatever...

Enne samiro, mij hoef je nix te vertellen of geschiedenis hoor. Kan hier nu wel een heel verhaal neerzetten om mn zinnetje te verdedigen maare heb ik vandaag geen zin in. Denk dat als je een beetje nadenkt, dat je het antwoord ook wel weet..

Waarschuw beheerder
Ewa :D

kalm aan:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 mei 2005 om 21:15:
Ik weet 100% zeker dat meer dan de helft van de nl bevolking zijn bek niet houd op 4 mei.

Nou ik had op 4 mei voetbaltrainen en we zijn om 08.00 uur gestopt , 2minuten stilte gehouden en daarna weer doorgegaan met voetbaltrainen.

In die 2 minuten heeft niemand van de +- 16 man de mond open getrokken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Garrincha op dinsdag 31 mei 2005 om 22:45:
In die 2 minuten heeft niemand van de +- 16 man de mond open getrokken.

ja hoor dat is de helft van NL :vaag:
Waarschuw beheerder
Wat ik bedoel samiro, is dat het posten van een onderwerp als dit niks, maar dan ook niks verandert aan de huidige situatie in Nederland. Begrijp me niet verkeerd, ik heb zeer veel respect voor de marrokanen die hebben meegevochten, maar niet meer als voor de amerikanen, engelsen of voor mijn part bora-boranen, en volgens mij is dat waar jij een beetje op uit bent.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 31 mei 2005 om 22:51:
ja hoor dat is de helft van NL

Tuurlijk niet, geef alleen een stukje antwoord op een uitspraak.
Werkzaam bij 4-Uz Events
Artiest Men-Oh
Waarschuw beheerder
donateur

Dus? Dat was TOEN en we leven NU :S

Moeten we nu dan respect hebben voor bv alle criminele/irritante hang-marokkaantjes die autochtonen terroriseren dag in dag uit?

Dacht 't niet :no:

Deze generatie is allang niet meer te vergelijken met die van toen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 mei 2005 om 20:37:
Dus mensen deze demarokkanen hebben meegeholpen aan onze bevrijding

lekker boeiend8)

Niets vergeleken met wat ze allemaal verkeerd doen die marrokanen(N)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 mei 2005 om 20:51:
Nee gewoon respect voor elkaar en niet constant als het 4 mei is lullen over die rotte appels die de herdenking verstoord hebben.

Doen JULLIE zelf.Een paar rotte appels?? nee een PAAR goeie marrokanen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 03:58:
Niets vergeleken met wat ze allemaal verkeerd doen die marrokanen

dom gelul:s alsof elke marokaan foute dingen doet:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Men-Oh op woensdag 1 juni 2005 om 00:56:
Deze generatie is allang niet meer te vergelijken met die van toen...

ja idd.. respect voor die gasten die toen hadden meegevochten maar wat hebben die met de jeugd van nu te maken... waar is de topicopener nou eingelijk op uit..??
Waarschuw beheerder
Wat is je punt met dit verhaal? dat iedereen nu respect moet hebben voor marokanen?

Waarschuw beheerder
zo kunnen we dus duidelijk zien dat alles VROEGAHH veel mooier en beter was :S :S :S

elk volk heeft ooit wel eens iets belangrijks gedaan.

Je heb toch ook geen hekel aan duitse jongere omdat hun opa's in de oorlog tegen ons was???

Uitspraak van Tumult op woensdag 1 juni 2005 om 11:50:
Wat is je punt met dit verhaal?

(Y) give me a reason..... please!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 10:12:
dom gelul alsof elke marokaan foute dingen doet

Nieuws volgens,eigen ervaring...nog nooit goede dingen gehoord.Kan er ook niets aan doen. (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 12:07:
Nieuws volgens,eigen ervaring...nog nooit goede dingen gehoord.Kan er ook niets aan doen.

:respect: helemaal mee eens. dit is gewoon een feit :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 12:07:
Nieuws volgens,eigen ervaring...nog nooit goede dingen gehoord.Kan er ook niets aan doen.

nou dan verdiep je je er ook niet in kan je genoeg verhalen vertellen van goede dingen, volgens eigen ervaring:D

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 12:46:
helemaal mee eens. dit is gewoon een feit

jij bent gewoon dom :/
Waarschuw beheerder
ach ja en sterrenkunde ook door maroc en zeep ook arabisch..

ben zelf half marokkaan { arabisch } .

alleen het punt in ned is dat er veel Ratjes geen manieren kennen hoe met mensen om te gaan in het bijzonder vrouwen..
die Ratjes verpesten het voor de marokanen waar je geen last van hebt.
terwijl van de Marokkaanse cultuur nog veel te leren valt voor ned zoals gastvrijheid e.d
erg jammer dat het straat beeld en defenitie Marokaan een stempel heeft. veroorzaakt door de Marokanen zelf. en de ned denkwijzen.

ik ben niet marokkaans opgevoed en ken mijn vader niet eens , maar als ik ergens mijn naam Karim noem dan merk ik al gelijk .. OW.. en het woord marokkaan in de mond nemen is al helemaal taboe.

gelukkig maakt het me nu niets meer uit en ben ik er trots op ,als mensen een oordeel er over hebben is het een zwakte aan hun en hoeven het voor mij ook geen vrienden te worden ..snip ie snap ie ..

grtz karim de Groot
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 14:28:
nou dan verdiep je je er ook niet in kan je genoeg verhalen vertellen van goede dingen, volgens eigen ervaring

Dat weet jij helemaal niet.Ik heb het over feiten.Waarschijnlijk volg je totaal geen nieuws?(F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 14:57:
Dat weet jij helemaal niet.Ik heb het over feiten.Waarschijnlijk volg je totaal geen nieuws?

dus als je t nieuws kijkt, ben je compleet op de hoogte :/
dat zeg ik dus als je je er eens in verdiept(dus niet alleen nieuws kijkt, jaja er bestaatmeer dan alleen nieuws;)) kom je veel meer te weten. :flower:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 15:00:
dus als je t nieuws kijkt, ben je compleet op de hoogte
dat zeg ik dus als je je er eens in verdiept(dus niet alleen nieuws kijkt, jaja er bestaatmeer dan alleen nieuws) kom je veel meer te weten.

IK spreek o.a uit me eigen slechte ervaringen.Heb serieus nog nooit iets gezien wat die gasten goed deden.
En het nieuws volgen..tja helaas doe ik dat wel erg veel.En het nieuws zegt genoeg.

Maar jij heb je er schijnbaar wel in verdiept. :/
Waarschuw beheerder
Natuurlijk zijn er ook wel goede marokanen, helaas kom ik daar nooit mee in aanraking.

Heb bijna alleen maar problemen met ze, niet door mezelf maar door hun. Ook al heb ik niks gabber achtigs aan, de kale kop alleen is genoeg voor een grote bek.
Ik snap dat echt niet, en het blijft altijd alleen bij woorden, heb pas 2 keer werkelijk met een maroc gevochten.
Het woord discusseren kennen ze ook niet, het is altijd ik, ik, ik en jou mening telt niet.

Erg jammer, ik was geen racist maar door alle vervelende voorvallen ben ik het wel geworden.

Waarschuw beheerder
Dus mensen deze demarokkanen hebben meegeholpen aan onze bevrijding?

oja? de mensen die meer dan 50 jaar geleden? en ik maar denken dat er inmiddels een nieuwe generatie is of zo :vaag:
Waarschuw beheerder
Ik ben geen racist, en zal het ook niet worden.. Alleen maar omdat ik mensen bepaal op wie ze zijn, niet op hun uiterlijk. Ik heb een hekel aan bijna alle marrokanen uit mijn buurt, maar laatst heeft een oud-klasgenootje het voor me opgenomen, ook een marrokaan, en met zulk soort dingen zie je dus, hee, zo kan het ook. En ik begrijp ook wel dat mensen racistisch worden, maar ik vind het alleen zo jammer en een gevaarlijke ontwikkeling..

Waarschuw beheerder
Marokanen vechten mee :jaja: ik zie ze elk weekend herrie maken dus het klopt
Waarschuw beheerder
alhoewel ik het er soms ook moeilijk mee heb hoor:P Het precies dezelfde voorvalletjes als jij floris, vooral toen ik nog halfkaal was
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 15:02:
Maar jij heb je er schijnbaar wel in verdiept.

ja dat is mn werk he :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 17:17:
ja dat is mn werk he

aha jongerenwerker.....hummkay dan hoor je neutraal te zijn weet er alles van ;)

Maar dan nog, als je om je heen kijkt en luistert dan weet je wat er speelt.Dan is het toch wel moeilijk te zeggen dat er zoveel goeie marrokanen zijn.(F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 17:19:
Maar dan nog, als je om je heen kijkt en luistert dan weet je wat er speelt.Dan is het toch wel moeilijk te zeggen dat er zoveel goeie marrokanen zijn.

ik heb ook niet gezegd dat er heel veel goeie marokanen zijn he..
ik heb gezegd dat niet elke marokaan fout is:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 17:29:
ik heb ook niet gezegd dat er heel veel goeie marokanen zijn he..
ik heb gezegd dat niet elke marokaan fout is

Ja, maar je komt wel heel erg verdedigend over.Beetje alsof je marrokanen helemaal super vind (F)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van SMOKUM op woensdag 1 juni 2005 om 17:31:
Beetje alsof je marrokanen helemaal super vind

dit slaat nergens op:/

ik laat je alleen de andere kant zien.
dat je verder moet kijken dan wat jij gezien hebt..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 17:40:
dit slaat nergens op

ik laat je alleen de andere kant zien.
dat je verder moet kijken dan wat jij gezien hebt..

Je laat niets zien...je zegt het alleen.
Maar aangezien je ze wel heel erg verdedigt........(F)

Waarschuw beheerder
ja klopt zou jij ook doen als jij ergens van overtuigd bent:D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 17:42:
ja klopt zou jij ook doen als jij ergens van overtuigd bent

Kan het me niet voorstellen......echt niet.
Maargoed wie weet wordt ik ooit nog wel eens overtuigd.

Waarschuw beheerder
laten we t hopen ;)

Waarschuw beheerder
Super morokanen 8)8)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 4 mei 2005 om 20:37:
Het is een historisch feit dat Marokkanen hebben meegevochten voor de bevrijding van Europa en ook voor de bevrijding van Nederland in 1945. In de Nederlandse, Europese en Marokkaanse geschiedschrijving staat weinig vermeld over het aandeel van de Marokkanen in de Tweede Wereldoorlog. Daar zijn wel verklaringen voor te geven. De Leidse wetenschapper Wim Klinkert stelt vast dat de geschiedschrijving van de Tweede Wereldoorlog in Europa nadrukkelijk bepaald werd door de Europeanen en de Amerikanen. Aan de andere kant stond de geschiedschrijving van Marokko in het teken van de onafhankelijkheidsstrijd tegen Frankrijk. Daardoor is de inzet van de Marokkanen in Europa tussen wal en schip gevallen.

Er was ook een Marokaanse SS Divisie dus wat wil je nu zeggen met je tekst?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik merk het zelf als je het nieuws volgt zie je alleen de negatieve kanten van marokkanen.

Nooit zie je op tv een marokkaan die nou iets goeds gedaan heeft voor de Nederlandse maatschappij.

Die zijn er wel degelijk.
Kijk maar naar Aboutaleb wethouder van Amsterdam.
18 marokkaanse eredievisie spelers.
In de muziekwereld heb je er nog enkele lopen.

Alleen maar omdat wij het pispaaltje zijn worden we door vele uitgekost dat is ook onterecht.

Ik ken genoeg marokkanen die elke dag hun stinkende best doen om er nog iets van te maken.

Er is een select groepje marokkanen die het verpesten voor de rest.
Dat is het groepje dat geen werk heeft en in het centrum hangen en die jongens halen ook het nieuws.

Waarschuw beheerder
donateur
Een SS divisie.
Denk je nou echt dat de marokkanen meehelpen met de duitsers misschien was jou pa een NSB-er.

De duitsers hebben na de eerste wereld oorlog samen met de Spanjaarde de hele rifgebergte met mosterdgas bestookt.
Denk je nou echt dat de marokkanen dan met de duitsers mee zouden helpen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 14:28:
jij bent gewoon dom

tnx... zal ik op het envelopje klikken? naah das laf he ^^ Maar het is waar.. helaas.. uit onderzoeken komt naar boven dat in verhouding meer marokkanen misdaden plegen.. daar kan jij met je extreem linkse denkbeelden niet eens tegenop.. dus wie is er dom hihi

Waarschuw beheerder
Dan wil ik ze allemaal bij deze bedanken!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 18:12:
Alleen maar omdat wij het pispaaltje zijn worden we door vele uitgekost dat is ook onterecht.

Ik ken genoeg marokkanen die elke dag hun stinkende best doen om er nog iets van te maken.

Er is een select groepje marokkanen die het verpesten voor de rest.
Dat is het groepje dat geen werk heeft en in het centrum hangen en die jongens halen ook het nieuws

Jou volk......onderneem dan iets omdat allemaal tegen te gaan?? Maar nee..dat doen jullie ook niet (N)(N)

Pispaaltje, maken jullie het zelf naar.
Waarschuw beheerder
eehm samiro, mag ik je wijzen op de SS-divisie handschar? En je hebt zeker ook nooit de beelden gezien van de Arabieren die de Duitsers als helden verwelkomen tijdens de slag om afrika??
Waarschuw beheerder
De marrokanen hebben aan beide kanten meegevochten. Maar hoe je het ook went of keert dat heeft niks met de 18 marrokaanse eredivisie spelers te maken, of met de marrokanen die autochtoontje pesten spelen

Waarschuw beheerder
[quote element=message id=12869227]{element is niet toegankelijk}Een SS divisie.
Denk je nou echt dat de marokkanen meehelpen met de duitsers misschien was jou pa een NSB-er.

Hehe zou er nog trots ook op zijn moest men pa het geweest zijn haha :p

En leer eerst je lessen van de 2de wereldoorlog voor je iets zegt... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 18:24:
tnx... zal ik op het envelopje klikken? naah das laf he ^^ Maar het is waar.. helaas.. uit onderzoeken komt naar boven dat in verhouding meer marokkanen misdaden plegen.. daar kan jij met je extreem linkse denkbeelden niet eens tegenop.. dus wie is er dom hihi

je klikt maar een eind weg:D

extreem links:S

het feit wat je nu noemt had niks te maken met waarom ik zei dat je dom was..
maar dat snap je ook niet he (Y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 juni 2005 om 19:13:
je klikt maar een eind weg

extreem links

het feit wat je nu noemt had niks te maken met waarom ik zei dat je dom was..
maar dat snap je ook niet he

ik zei maar 1 ding, dus jou "dom" kan nergens anders over zijn gegaan dan over dat ene ding... maar dat snap je niet he

Waarschuw beheerder
:gaap:

je hebt 2 keer gereageert joh
laatste aanpassing