vind dat ik wel mag oordelen...
Heb genoeg mensen kapot zien gaan door drugs... Die nu helemaal niks meer hebben en totaal niks betekenen voor de maatschappij, omdat iedereen hun verleden weet!! En hoe kansloos ze waren op dat moment....
En ook kapot zin gaan in letterlijke zin...
Ik bedoel de echte
drugsgebruikers! Die elke keer maar weer iets nodig hebben en steeds meer nodig hebben...
Ik noem drank geen kleinigheid...absoluut niet.
Ik ging alleen in op de vergelijking van 1 klein pilletje en liters bier. Of de vergelijking van 1 klein glaasje bier en 1gram coke + 4 pillen ofzo... snappie??
Je moet niet iets kleins met iets groots vergelijken...dat bedoelde ik
Tja, alcohol....wat zal ik ervan zeggen. Uit eigen ervaring weet ik dat mensen daar niet echt gezelliger van kunnen worden. Drugsgebruikers doen vaag, maar over het algemeen (mits je niet te ver gaat) blijft het grappig, vriendelijk en niet gevaarlijk voor jou als medemens.
Een kwade dronk is gruwelijk. De keren dat ik bont en blauw heb gezien dankzij iemand met een heel kwade dronk zijn ontelbaar.
Die persoon had ik toch echt liever een pilletje zien slikken.
Mag ik je er trouwens op wijzen dat er meer mensen/verslaafden bij de Jellinek zitten dan recreatief drugsgebruikers? Drank maakt meer kapot dan drugs.
Laat mensen lekker in hun waarde. Oordeel niet zo snel. Drugs (af en toe) is voor mij een absolute aanvulling in mijn leven. Zoveel openbaringen, mooie momenten, goede gesprekken, ik heb ze niet willen missen. Drank daarintegen zou ik zo graag willen vergeten, maar dat gaat helaas niet....
ik wordt vrolijk van alcohol, maarja dat is mn persoonlijkheid, dat is bij zovelen zo...
Ik ken mensen die seksueel misbruikt zijn als kind, manisch depressief zijn, en later aan de coke zijn gegaan.
Toen was toen?
Mensen beoordelen op zwakke punten uit hun verleden ipv positieve dingen in het heden is gewoon ronduit
TRIEST
maar het is nog altijd je eigen keuze...
En veel mensen zeggen dat drugs je gevoel versterkt... dus waarom beginnen ze dan? Om zich nog ellendiger te gaan voelen??
Jij denkt misschien zo.. en ik zeg ook niet dat ik zo denk... het is nou eenmaal zo!
Misschien een deel wel...
Iedereen die zo denkt is gewoon triest en bekrompen, klaar..
dus moeten we drugsverslaafden eerst hun gang laten gaan, zich zelf kapot laten maken, zowel lichamelijk als financieel... totdat ze helemaal aan de grond zitten....
en vervolgens mag je daar geen kwaad woord over zeggen??
Schijnbaar niet helemaal
Je kan iemand zijn natuurlijke drang naar iets niet kwalijk nemen, het is hetzelfde als dat je onder het water gehouden word, dan wil je toch ook automatisch naar boven om lucht te snakken?
Vertel mij waar ik dat ergens zeg
Ik wilde alleen zeggen dat de maatschappij daar niks van mag zeggen omdat ze dan ineens zielig zijn of misschien wel heel verstandig ineens??
nah
Ik ben voor een goede hulpverlening, voor een maatschapij waarin respect is voor elkaar en vooral begrip. Zoals jij je gedraagt komt niemand verder mee, vet zinloos. Ik ben tevens voor de legaliceren van alle soorten drugs zodat men er meer controle over heeft, een goede prijs, kwaliteit. Maargoed gezien deze maatschapij te bekrompen is zullen weinig mensen dit begrijpen.
Maar aan de andere kant... zou het legaliseren voor veel mensen misschien een drempel weghalen en dus makkelijker beginnen met drugs...
Dit is toch logisch, je neemt iets niet voor nix.
Veel mensen drinken koffie om wakker te worden, zijn hun ook triest?
ik denk dat er best wel mensen zijn die van de drugs afblijven omdat ze misschien bang zijn om betrapt te worden....
Jullie verdedigen de drugs omdat jullie het goeie ervan inzien...
Sommige mensen zijn er tegen omdat ze het kwade ervan zien..
de meesten weten het verschil wel tussen goed en kwaad...
en wanneer het "genoeg" is...
Iedereen die is toch verantwoordelijk voor zijn eigen daden...
Jij snapt het nogsteeds niet eh, vergelijk de drang naar verdoving met jouw drang om te ademmen...
Die mensen kun je het niet kwalijk nemen, punt uit.