Partyflock
 
Forumonderwerp · 765819
­ Nederland
 
Ik hoor weleens van oudere mensen "We zijn nog steeds verliefd", ik persoonlijk geloof daar niet zo in..



Wat denken jullie?
(K)
laatste aanpassing
 
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt

lijkt me trouwens ook voor iedereen anders...
 
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt


Mee eens !! (Y) :)
 
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt


idd! (Y)
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt


Klopt als een bus (Y)
 
verliefd zijn na 20 jaar lijkt me erg onwaarschijnlijk zou wel ideaal zijn natuurlijk :D maar geloof daar niet echt in
 
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt


ben k het ook mee eens..

wat zijn we vandaag toch allemaal eensgezins he :p ;)
 
Maar toch maken veel mensen hun relatie in die 'tussenperiode' uit, omdat het gevoel dan minder wordt..

Best vaag.. niet? B)
laatste aanpassing
 
Ik denk dat je daarna nog wel "vlagen" van verliefdheid kan hebben.
Over het algemeen is het dan houden van,maar dat je toch nog verliefdheids-momenten kunt hebben,als je man/vrouw bijvoorbeeld een romantisch dineetje heeft georganiseerd.
laatste aanpassing
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt

lijkt me trouwens ook voor iedereen anders...


En op dat moment wordt het hoog tijd om 'r te dumpen! :P
Lijkt me handig om dat in iedergeval als basis te hebben. Beter dat dan bijv: hey, jij hebt ook rode schoenen aan, zullen we wat beginnen samen?

:vaag:
 
Ik denk dat je daarna nog wel "vlagen" van verliefdheid kan hebben.
Over het algemeen is het dan houden van,maar dat je toch nog verliefdheids-momenten kunt hebben.

Dat geloof ik ook wel ja(Y)

En op dat moment wordt het hoog tijd om 'r te dumpen!

Zo denken er meer over :P
 
En op dat moment wordt het hoog tijd om 'r te dumpen!


:D
Ik denk dat je je relatie in ieder geval moet beginnen met die hele heftige verliefde gevoelens :lief:
want als je ze in t begin niet hebt, zal je ze later helemaal niet krijgen :no:

En idd
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt
en dan worden de gevoelens wel dieper maar soms minder intens als in het begin. Maar dat hoeft dan ook niet meer, want die fase is gewoon dan voorbij ;)
 
KUL!!!
Verliefdheid verandert in genegenheid, kameraadschap, vriendschap, liefde voor het leven... als het goed is. Kortom het zich GOED voelen in elkanders gezelschap... ook als je alleen maar op de bank zit.
Vlinders leven niet eeuwig hoor!
laatste aanpassing
 
Gavroche 12 april 2005 18:58
KUL!!!
Verliefdheid verandert in genegenheid, kameraadschap, vriendschap, liefde voor het leven... als het goed is. Kortom het zich GOED voelen in elkanders gezelschap... ook als je alleen maar op de bank zit.
Vlinders leven niet eeuwig hoor!laatste aanpassing 12 april 2005 18:59



:yes:(Y)
Precies. mooi gezegd Libellula>
 
Ben dit jaar 25 jaar getrouwd uiteraard is de verliefdheid van toen veranderd in houden van,toch kan ik bij tijd en wijl wel weer dat verliefdheidsgevoel voor mijn lief voelen. Zowel verliefdheid als houden van zijn overigens geen garantie voor een goede, gelukkige relatie maar je mag toch aannemen dat verliefdheid gevolgd door houden van, op zijn minst de basis moet zijn voor een (liefdes-)relatie.
laatste aanpassing
 
Denk dat je na een lange tijd met elkaar te zijn nog best af en toe verliefd kan zijn...het is natuurlijk niet meer zoals in het begin...
 
Je moet echt wel verliefd zijn heeeeel lang maar na 5 jaar is het wel meer houden van. Dat kan echt niet al over zijn na een half jaar ofzo.
 
me pa en ma zijn dit jaar 41 jaar getrouwd..ik heb ze volgens mij nog nooit verliefd gezien :-/
 
Verliefdheid blijft inderdaad niet altijd..maar het gevoel van houden van is net zo fijn :)
 
Ben dit jaar 25 jaar getrouwd uiteraard is de verliefdheid van toen veranderd in houden van,toch kan ik bij tijd en wijl wel weer dat verliefdheidsgevoel voor mijn lief opbrengen. Zowel verliefdheid als houden van zijn overigens geen garantie voor een goede relatie.

Jeeeeeee zeg! Ben jij al zo ouhoud??????
:D;)
 
me pa en ma zijn dit jaar 41 jaar getrouwd..ik heb ze volgens mij nog nooit verliefd gezien

sommige mensen kúnnen dat stomweg niet tonen...

toch vinden kinderen het stiekem wel fijn om te zien dat hun ouders dol op elkaar zijn, ook al zeggen 'doe ff normaal zeg!'...
;)
 
als je niet een beetje verliefd meer ben hou je toch ook niet meer van hem/haar:S

hmz zal wel aan mij liggen hoor

maar na 50 jaar ken je toch nog wel vlinders hebben??
 
verliefd zijn en houden van is niet hetzelfde!
En natuurlijk kan je wel vlinders hebben na 50 jaar! Massa's mannen zijn het!
Ze komen in hun midlifecrisis...
dumpen hun vrouw en kinderen voor iets fris, iets jongs, iets nieuws, zónder kinderen! en zijn plotseling verliefd als de eerste de beste idioot! En vervolgens kan alles! wat in het huwelijk nooit kon....
Ze kopen bloemen, werken aan hun 'lovehendeltjes', sloven zich uit in de huishouding enzovoort...
Verliefd noemen ze dat dan. Ik noem het 'je pik achterna lopen...'
laatste aanpassing
 
ik denk dat 'verliefdheid', 'houden van' wordt


ben ik t wel mee eens :jaja:

maar soms ontdek je iets van je partner wat je goed bevalt.. en dan komen er speciale gevoelens bij waardoor je toch weer een beetje meer verliefd wordt..
 
met dat laatste ben ik het ook eens. Zo maar.... kan iemand je vertederen en weer gevoelens wakker maken waarvan je dacht dat ze verdwenen waren. Iets klein, iets liefs, een gebaar....
 
Mijn vader en moeder zijn nu 33 jaar getrouwd en ik zie en merk al vanaf kleins af aan dat ze periodes hebben dat ze weer helemaal verliefd zijn.. zucht..
 
Mijn vader en moeder zijn nu 33 jaar getrouwd en ik zie en merk al vanaf kleins af aan dat ze periodes hebben dat ze weer helemaal verliefd zijn.. zucht..

GEWELDIG toch!?
Dat wenst toch ieder kind van zijn ouders!!!
Helaas veel te vaak is het anders...
laatste aanpassing
Dat denk ik ook ja...verliefdheid word houden van..

Ja mijn ouders zijn 27 jaar samen en pa is ons zat :( wil weg..en scheiden misschien..maar eerst paar maanden ergens anders wonen..bij collega.... en we mogen alleen bellen bij moord en brand..tss klootzak:@
eerst verliefdheid, later wordt het houden van
vind dat wel een must voor een relatie
En samen hakheee is ook een must haha :yes:
 
haha wup uiteraard :-) dat houdt het smeuig
verliefdheid is niet per se nodig in een relatie lijkt me..
in het begin is meerendeel verliefd en verliefdheid wordt houden van.. ook iets heel moois
Helemaal mee eens :jaja:
 
Mijn ervaring is: Relaties met onwijs heftige verlieftheid, valt op den duur harder tegen, en gaat minder lang mee dan een realtie die meer gebaseerd is op vriendschap en daarna komen er pas gevoelens aan te pas..

Maar bij het 2e is de verliefdheid minder heftig en gaat het sneller om in houden van..

verliefd zijn en houden van is niet hetzelfde!
En natuurlijk kan je wel vlinders hebben na 50 jaar! Massa's mannen zijn het!
Ze komen in hun midlifecrisis...
dumpen hun vrouw en kinderen voor iets fris, iets jongs, iets nieuws, zónder kinderen! en zijn plotseling verliefd als de eerste de beste idioot! En vervolgens kan alles! wat in het huwelijk nooit kon....
Ze kopen bloemen, werken aan hun 'lovehendeltjes', sloven zich uit in de huishouding enzovoort...
Verliefd noemen ze dat dan. Ik noem het 'je pik achterna lopen...'laatste aanpassing 12 april 2005 20:29

:D Helemaal mee eens :yes:
laatste aanpassing
verliefdheid gaat over in houden van lijkt mij....
als je maar veel om elkaar geeft en het leuk vind om bij elkaar te zijn. Kweet niet of dat per definitie verlief zijn is.

Het gaat zeker over in houden van.
 
Jah kan toch...Ik ben ook nog verliefd op me moppiej...maar ik hou veel meer van hem!! :)
Na 3 jaar!

(L)
ik ben ook nog verliefd... ook na dik 3 jaar :)
 
2Hardstyle-LayD: Nog steeds als in het begin..?Dat verandert toch wel in de loop der jaren in..

Verliefdheid verandert in genegenheid, kameraadschap, vriendschap, liefde voor het leven... als het goed is. Kortom het zich GOED voelen in elkanders gezelschap... ook als je alleen maar op de bank zit.


Of had Boefje gelijk, en is dat toch voor iedereen anders?
tis maar wat je verliefd noemt. Soms denk ik ook weleens dat het houden van is, maar als ik dan denk aan hoe hij is en al zn leuke kanten dan krijg ik weer kriebels.

Voor de een is verliefd iets anders als voor een ander, dus ook hoe het verloopt in jaren is voor iedereen anders.
 
Verliefdheid kan altijd terug komen,ook al is het houden van.Maar als me vriend is liefs/leuks doet dat ik niet van hem gewend bent of dat ie dat op zoon manier nooit heeft gedaan dan gaan erbij mij echt kriebels door mijn lichaam:p
 
KUL!!!
Verliefdheid verandert in genegenheid, kameraadschap, vriendschap, liefde voor het leven... als het goed is. Kortom het zich GOED voelen in elkanders gezelschap... ook als je alleen maar op de bank zit.
Vlinders leven niet eeuwig hoor!laatste aanpassing 12 april 2005 18:59


prachtig omschreven.
KUL!!!
Verliefdheid verandert in genegenheid, kameraadschap, vriendschap, liefde voor het leven... als het goed is. Kortom het zich GOED voelen in elkanders gezelschap... ook als je alleen maar op de bank zit.
Vlinders leven niet eeuwig hoor!


:yes: Precies die heeft het begrepen ;)
 
tuulk wa
Nah ik d8 ook altijd dat je hooguit een paar maanden verliefd was en dat het dan gewoon houden van werd..
Mijn ervaring was immers nie anders...

Nu ik met mijn huidige vriend ben weet ik dat het verliefde gevoel idd minder wordt... het veranderd in momenten.
Ik ben inmiddels heel veel van hem gaan houden maar tog heb ik owk nog regelmatig vlinders in me buik en zitten we als een verliefd stelletje op de bank!

Dus ik geloof wel dat mensen na jaren nog steeds verliefd kunnen zijn alleen zijn dat momenten !
Verliefd zijn duurt maar eventjes meestal

daarna >>>>>>>>

is HUMOR HUMOR HUMOR :jaja: lol maken en lief zijn voor elkaar het belangrijkste :jaja: