Partyflock

Forumonderwerp · 765337

Waarschuw beheerder
donateur
Heb weer eens iets nieuws gemaakt. Dit keer een vrij rustig space nummertje! :jaja:

Style: Hardcore

Ik zal zeggen geef uw mening.

Psycho Forze - Taken by dark powers
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik krijg een site van iso.org?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja klopt, maar nu doet ie t wel.. :)

Waarschuw beheerder
Nou ff checken....

Waarschuw beheerder
Hij zit goed in elkaar maar één ding, als ongeveer op de helft een nieuwe melodie dr in komt verandert ie zonder wat dat ook van toonsoort. Beetje jammer.

Verder is ie goed, snoeiharde kick, scherpe agressieve lead synth, zoals ut hoort gewoon ;)

Waarschuw beheerder
vette lead synth idd harde kick ik vind hem helemaal geweldig :) ga zo door :D
Artiest {SHOWLIST artist 45822, 30830}
Waarschuw beheerder
donateur
lekker nummert om nu zo ff mee wakker te worre. mooi rustig en zit goed in elkaar. bij 2:15 is de kick die er in komt zachter als de kick die je ervoor hoort. t zou beter klinken als het juist andersom was denkik (de lage frequenties dan he, rest van die kick is okee).

verder lekker trackie :)
Waarschuw beheerder
Vette track!!:D

Het nummer zit echt heel gaaf inelkaar!Het draagt een mooie onheilspellende sfeer met zich meer.
Klinkt allemaal heel spannend. vind het ook mooi dat je eerst de hele tijd gebruik maakt van die diepe "softe" kick en dat halverwege in eens die harde kick erin komt!!:jaja:

Vette shit weer Psycho!Maar ik was eerlijk gezegd ook niet anders van je gewend!! ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Yoow!!

Allemaal bedankt! :)

als ongeveer op de helft een nieuwe melodie dr in komt verandert ie zonder wat dat ook van toonsoort. Beetje jammer.

Wayt bedoel je eigenlijk precies, de climax of iets anders? (ik weet niet niet helemaal zeker namelijk) Geef ff tijd aan, dan weet ik precies wat je bedoeld.. ;)

bij 2:15 is de kick die er in komt zachter als de kick die je ervoor hoort. t zou beter klinken als het juist andersom was denkik (de lage frequenties dan he, rest van die kick is okee).

Hier heb je gelijk in. Ik had het zelf niet echt door. Maar ik luister t nu ff na. En idd...
Die zal ik ff wat harder gaan laten klinken dmv wat meer sub ofzo. :jaja:

En Trizz, dank u! :d
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ah vette intro (Y)
lekker rustig trackie idd met n lekker sfeertje. Tis nix voor op n party maar wel vet om te luisteren.
Zit ook goed in elkaar.

Waarschuw beheerder
donateur
Danken:d

Tis idd niet echt een partyknaller ofzo, maargoed een lekker luister muziekje is ook nooit weg ;)

Hij is geüpdate, kick is nu wat harder!
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
je kan veel beter.... slecht thema, (niet dat dat hoeft) die kick beukt te lang door. en het is een sloom nummer...

maak es wat vernieuwends :D kick lijkt ook verdacht veel op een bekende.

Waarschuw beheerder
donateur
Tis niet echt met de bedoeling gemaakt om iets bij te dragen aan iets, dus waarom zou het dan persé vernieuwend moeten zijn?
Ik heb het gewoon gemaakt, om eens een keer een nummer te maken in deze style, voor mezelf. weer eens een keer wat anders...iets rustigs, dat heb ik er bij gezegd toen ik 'm aan je liet horen, dus dat had je van te voren kunnen weten...

De kick heb ik zelf gemaakt, ik wilde eigenlijk helemaal geen hardcore ervan maken in het begin...maar uiteindelijk is het zo gelopen tijdens het maken hiervan...

Het hoeft niet altijd snel en agressief te zijn toch?
Waarschuw beheerder
is zo! dat hoeft zeker niet!!! :P

het is ook mijn persoonlijke mening dat et vernieuwend moet zijn. Ik weet dat je de kick zelf heb gemaakt, goed werk (Y)

kvin em niet lelijk de geluiden passen wel goed. maarrr ik vind deze track gewoon wat minder. niet veel aantrekkelijks.

en nog 1 ding, ik heb zo'n vermoeden dat deze track sneller beter klinkt.

ga es wat met reason maken dan wil ik horen wat je daar mee doet!

Waarschuw beheerder
donateur
Dat mag jij vinden hoor hahahaha, je kan niet iedereen tevreden krijgen, daar zijn mensen te verschillend voor! :P

Sneller zou moeilijk gaan, ivm ingeladen wav bestanden enzo. ;)

ga es wat met reason maken dan wil ik horen wat je daar mee doet!

Kijk, nou komt de aap uit de mauw! ;p
Artiest {SHOWLIST artist 61069, 10100, 62386}
Waarschuw beheerder
en jij wou stoppen met rag maken :@?? maar eh heerlijk sfeervolle opening duurt ff maar vind opbouw heel erg knap gemaakt :yes: vocal en sound maakt het geil :$
soms niet helemaal mn style maar zeker mooi inelkaar geragt (Y)

enneh idd wat chrono zegt maar dat is voor iedereen anders :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Klinkt wel lekker inderdaad en ik moet inderdaad meegaan met de rest, hij mag iets sneller ;)

En de melodie mag ook iets vager :jaja:
Waarschuw beheerder
Wat chrono zegt sluit ik me bij aan, als een Dj dit zou draaien op een feest, zou er voor mij reden genoeg zijn om nooit meer naar een feest te gaan waar deze persoon draait,

klinkt hard, maar tis totaal niet wat ik graag hoor, klinkt soms aan in me oren als nichttrance met een beetje te opgefokte kick,

moet wel zeggen dat ie weer leuk inelkaar zit!

En wat iemand voor mij bedoelde was dat stukkie op 3:25..

loopt niet mooi over naar andere toonhoogte..

Waarschuw beheerder
donateur
en jij wou stoppen met rag maken :@??

Ik kan het niet :$

Ik zal eens kijken of het tempo omhoog doen, misschien nog een leuk optie is. ;)

Wat chrono zegt sluit ik me bij aan, als een Dj dit zou draaien op een feest, zou er voor mij reden genoeg zijn om nooit meer naar een feest te gaan waar deze persoon draait,

klinkt hard, maar tis totaal niet wat ik graag hoor, klinkt soms aan in me oren als nichttrance met een beetje te opgefokte kick,

Ik heb dit ook helemaal niet gemaakt voor een eventuele release ofzo hoor. Vandaar dat ik het ook gewoon online zet.
De beukers komen echt nog wel hoor, laat mij gewoon ff lekker m'n ding doen.. ;)

En nichttrance met een opgefokte kick slaat natuurlijk nergens op, hardcore is echt heel goed met trance te combineren! :jaja:

Verder respect voor je kritiek hoor (Y) ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind hardcore niet met trance te combineren, sorry, misschien die ouwe promo plaatjes, maar ik bedoel mn reactie niet aanvallend op jou trackje ofzo.. tis gewoon hoe het bij mij overkomt..

en nogmaals voor de duidelijkheid :P

Je track zit (y) in elkaar!!! ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Neem de oude PCP shit, cenobite shit Bulldozer project bijvoorbeeld, vind dat wel vette combi's, maargoed daarin verschillen we dan waarschijnlijk van meningofzo:P

Je track zit (y) in elkaar!!! ;)

o:)

Waarschuw beheerder
heerlijk trackie :D
hier ga ik wel op los:)(y)
precies wat ik graag hoor
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Dat zijn de betere berichten! :d
Artiest ID
Waarschuw beheerder
Yo Pyscho... heb je track ook effe geluisterd :)

Hij zit zeker goed in mekaar! Erg vette intro.. lekker duister idd en bouwt goed op naar de melodielijn. 2 dingen alleen die ik jammer vond:

1. de toonsoort verandert idd zo rond de 3:20, wat een beetje raar klinkt.. ik snap wel wat je probeert te doen, maar het klinkt gewoon niet helemaal 100% helaas!

2. de harde kick vind ik niet helemaal in de stijl van het nummer passen.. hier past misschien beter zo'n typische PCP-bass bij oid. Die kick die er nu inzit zou je misschien beter voor een nieuwe track kunnen gebruiken?

Maar goed.. dit neemt dus niet weg dat het nummer erg goed in mekaar zit.. keep up the good work!

Waarschuw beheerder
Het stukkie wat k bedoel begint rond 4.08. Het eerste stuk is in een mineur toonsoort, het tweede stukkie in majeur. Dan weer mineur. Als je niet precies weet wat majeur en mineur is (ik heb da ook maar van mn pianoleraar anders wist k ut zelf nie) moet je maar us de arp van Fruityloops instellen op een bepaald akkoord, majeur, en dan mineur, en het verschil luisteren.

Het is un kwestie van un paar tonen met un halve noot verlagen maar het zorgt wel dat ut nummer een stuk lkkrdr weg luistert. Maar dit is gewoon een kleinigheidje want voor de rest doe ik je dit niet na, qua technische dingen al zeker nie. Gewoon klasse werk man.
Waarschuw beheerder
kgeef je zeker gelijk psycho, je moet ook es andere dingen maken dan normaal. om toch daar ook weer van te leren hoe je het beter aan kan pakken.

ik vind het zelf niet te trancy.

je leert er weer van , volgende track komt weer :D

Waarschuw beheerder
donateur
ik vind dit echt zoiets wat super kan worden..

dit doet me klein beetje denken aan oude trakcs van t-wisted, miro etc... melodieus maar erg duister, niet te snel.. veel sfeer etc., wanneer je nog veel meer energie in deze track steekt denk ik zeker dat ie wel in dat rijtje past.. :D

probeer zeker wat aan de melodielijn te doen (wat PQ ook aangeeft)..., ik vind je kick wel erg lekker... zou de track juist niet sneller doen... loop gewoon alles eens na om elk punt nog beetje te verbeteren.. volgens mij kan dit echt een track worden die ik wel op plaat wil dan :D

Waarschuw beheerder
(y) mee eens

Waarschuw beheerder
maakten maar meer zulke goede hardcore,er komt zoveel slecht spul uit de laatste tijd,want iedereen doet tegenwoordig bijna hetzelfde :(
Waarschuw beheerder
ja xeno.... hielden we allemaal maar van jou soort muziek.

Waarschuw beheerder
dat hoeft niet hoor:)
maar ik heb wel gelijk;)
Waarschuw beheerder
ja :S in jou zin heb je altijd gelijk.... en ik geef je dik ongelijk, dat jij nou zo in de oude tijd bent blijven hangen.

door mensen zoals jou komt er nou eenmaal weinig vernieuwing..

en bij deze heb ik gelijk... en dat boeit me nietzo.

:nee:

CHRONO OUT!

Waarschuw beheerder
donateur
ben het vaak met je eens Chrono, maar nu niet helemaal :$, vind juist dat mensen niet vernieuwend zijn door een stijl te doen zoals tegenwoordig iedereen al bijna doet, lijkt wel of het hoort ofzo… ik doel niet op jou want vind je tracks erg goed en zeg ook oprecht dat je wel een eigen ‘geluid’ hebt, dat weet je maar de stijl die eigenlijk echt voor duister staat hoor je nauwelijks meer.. en dat is gewoon doodszonde vind ik…

maar het gaat hier natuurlijk om psycho’s track :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Klinkt erg lekker hoor :yes:, gaat op me mp3.
En kzou zeggen laat de snelheid gewoon zo.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ga jullie feedback zeker even nog eens goed onder de loep nemen!! (Y)

En allemaal THNX :d

Waarschuw beheerder
donateur
maar de stijl die eigenlijk echt voor duister staat hoor je nauwelijks meer.. en dat is gewoon doodszonde vind ik…

Klopt helemaal.. :(

Daarom ben ik ook helemaal niet zo pro vernieuwing...kan stom klinken uit de mond van een producer, maarja jammer dan..

Ik heb liever goeie muziek, dan nieuwe muziek die saai klinkt...why change a winnig team? ;)

Waarschuw beheerder
gaaf begin, relax duister sfeertje.
percussie etc steekt netjes in mekaar(Y)
ik vind die synth totaal niet passe bij dit nr.
echt heel zonde maar dat zal wel de smaak zijn denk ik.
het nr kabelt door, 3.38 komt die synth weer trug, nee ik vin t erg zonde dat je die synth hebt gebruikt in deze track, want alles klinkt heel lekker op die synth na..
(iig de noten zou ik totaal anders neergezet hebbe)
geluid zelf van de lead is wel prima zo te hore.
maar dit zijn persoonlijke dingen, tis maar wat je mooi vind om te doen en dat moet je vooral blijfe doen(Y)

al met al vind ik t tog een hele goeie produktie.
keep it up (Y)

Waarschuw beheerder
ja in jou zin heb je altijd gelijk.... en ik geef je dik ongelijk, dat jij nou zo in de oude tijd bent blijven hangen.

door mensen zoals jou komt er nou eenmaal weinig vernieuwing..

en bij deze heb ik gelijk... en dat boeit me nietzo.

CHRONO OUT!

ik ben niet in mijn tijd blijven hangen,maar kom steeds weer terug bij dat omdat er niets vernieuwends uitkomt,bijna alle hardcore vanaf 2001 tot nu klinkt 'hetzelfde'

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik Vind het een heel strak nummer hoor!! :jaja:

lkkr duister enzo, lekker sfeertje zit er in (Y)(Y)(Y)

Keep it up :respect:

Waarschuw beheerder
2 chrono:
ik heb het over de mainstream he;)
Artiest {SHOWLIST artist 3627, 73598}
Waarschuw beheerder
donateur
Het concept is zeker goed (y) Het mist alleen een hoop energie door de percussie en synths die naar mijn mening veel helderder en dikker kunnen. Met de kick is niks mis. Ik zou alleen de melodiën wat meer layeren en meer gebruik maken van dikke accoorden. Het klinkt nu nogal dun allemaal.

Maar zeker niet verkeerd bezig hoor :)
Waarschuw beheerder
yow, ik vind dit nr echt weer minder van je:(

hij steekt wel goed in elkaar, maar ik mis veel geluiden, en een kick met ietsje meer power had er van mij wel ingemogen :)

maar dat neemt niet weg dat je nu voor altijd zo blijft produceren, iedere producer heeft zijn beste tijden en mindere tijden :) je volgende nr kan al totaal het tegenovergestelde zijn van dit nr ;)

Waarschuw beheerder
donateur
:O mindere tijden? :S, volgens mij heeft dat meer met jou smaak te maken

Waarschuw beheerder
Idd whatsnext, vind em nog steeds erg cool :yes:, alleen had de tweede melo anders gedaan maar ja boeie
Waarschuw beheerder
kan ook :), maar je hebt ook producers, die toch in mijn favo stijl produceren en die een tijdje (1-2 vinyls) geen goede tracks hebben neergezet, hoewel het mijn stijl is :)
Waarschuw beheerder
psycho moet van mij wat meer inspiratie in dat nieuwe muziek progje besteden. wat ik em laatst heb gegeven.

Waarschuw beheerder
donateur
Daar heb je hem ook weer :P

Maar je hebt gelijk hoor, ik ga er ook nog wel mee werken alleen zou het nou echt wat uitmaken met welk prgramma je werkt...het gaat toch om de ideeën?? :vaag:

;)
Waarschuw beheerder
ja daarom ben ik benieuwd wat voor ideeen je dan krijgt.. je kan namelijk echt 10x zoveel met geluid. dat werkt niet met vst namelijk. tenzij je dat goed sampled (exporteerd) dan zet je jouw ideeen van fl in reason. die sounds dan.

Waarschuw beheerder
zou het nou echt wat uitmaken met welk prgramma je werkt...het gaat toch om de ideeën??

precies het is de kok die het em doet ,niet de keuken;)

of doe als mij combineer 4/5 verschillende muziekmaakprogramma's en werk het af in 1 programma!

Waarschuw beheerder
donateur
of doe als mij combineer 4/5 verschillende muziekmaakprogramma's en werk het af in 1 programma!

Muziek maken, leuk en aardig hoor! Maar om nou al die programma's te gaan lopen leren pfff ben blij dat fruityloops nu eindelijk een beetje ken:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ben niet meer zo super fanatiek, maak gewoon op z'n tijd eens een nummertje. ;)
Waarschuw beheerder
Ben nu och wel benieuwd geworden.....Als ik thuis ben dan download ik 'm ff..

Waarschuw beheerder
donateur
Doe dat! :jaja:

Waarschuw beheerder
mijn stijl hardcore....geweldig goede productie lekker duister

gewoon goed

Waarschuw beheerder
donateur
Zou het dan misschien toch gewoon een kwestie van smaak zijn? ;)

Thnxs trouwens:)

Waarschuw beheerder
wat bedoel je trouwens met 'taken'by dark powers? :9

ghehe

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Idd, het het is "Takin'" :d

Waarschuw beheerder
donateur
Ron, laat je niet op je kop zitten dat je van programma moet veranderen, want dat is ONZIN!

Het is de man achter de knopjes die het moet doen .. Niet de knopjes die het met de man moet doen ...

Al zet je mij achter Reason bak ik er niks van, terwijl ik met Fruity 2 vinyl releases heb gedaan, en kijk voor de grap eens waar Angerfist is ?

Blijf lekker je ding doen .. Je weet wat Outrage en ik ervan vinden .. ;) Je komt er wel, zolang je je ding blijft doen, en niet ineens andere dingen gaan doen .. !

Over je track: Ik vind 'm VET .. Eentonig, maar HEEL erg VET ! Zeer netjes ... Eindelijk eens iets me sferen en melodieën ... !

Waarschuw beheerder
donateur
Thnxs gozer!! (Y) :d

Ik ga me ook zeker niet op de kop laten zitten, daar heb ik van geleerd, dat soort dingen zorgen bij mij voor één ding, en dat is een vette producers dip ;)
Dus heb wel geleerd me niet meer te veel van anderen aan te trekken.
Maar ik blijf zeker WEL voor kritiek open staan, dat houdt je scherp en is zeer leerzaam!
En dat Reason..ach dat komt zeker nog wel!
ben wel benieuwd wat ik daar mee kan, maar voorlopig ontdek ik nog vollop nieuwe dingen in fruityloops! :d

De eentnoigheid ga ik zeker nog ff wat aan proberen te doen (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Het is de man achter de knopjes die het moet doen .. Niet de knopjes die het met de man moet doen ...

Eens..

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ervaar persoonlijk dat hoe meer je naar een ander programam neigt, dat je beperkt word .. Je weet een hoop niet van dat programmatje, en je gaat je irriteren, en verliest al je inspiratie ..

Waarom voetballen met een straatvoetbal, als je een leren bal gewend bent ?????????????????????????????????????

Chrono, jij zou beter moeten weten ... Jij zou het ook niet waarderen als iemand constant jou probeert overhalen om Fruity te gebruiken ... :/

Waarschuw beheerder
donateur
Is ook zo, je moet pas kappen met een programma, als je '[m tot op de bodem ontdekt hebt...stel je kent music maker van haver tot gort, wedde dat je er nog beste leuke dingen uit krijgt??;)

Maar verder adviseerd chrono alleen hoor, niks mis mee in princiepe, en ik ben 'm allang dankbaar dat die zo vriendelijk was t naar mij te sturen via de post, hij krijg nog geld van me :d (was ik helemaal vergeten trouwens:$)

Waarschuw beheerder
donateur
je moet pas kappen met een programma, als je '[m tot op de bodem ontdekt hebt

Dat ben ik niet met je eens.

Zodra je een programma VOLLEDIG uit je kop kent, en je hebt talent, kan je gewoon de DIKSTE tracks bouwen zonder een limiet .. B)

Adviezen zijn altijd welkom, maar ik zie hoevaak Chrono loopt te zeuren over Fruity .. En dat vind ik zwakzinnig ..

Zelfde als volledig in Nike kleding gaan lopen, en iemand met Adidas op zn smoel slaan .. :/
Waarschuw beheerder
je moet je gewoon niet gek laten maken, je bent al psycho genoeg;)

Gewoon doorgaan, je gaat de goeie kant op.
Dit was trouwens die track die ik ooit nog es ga remixen?

Waarschuw beheerder
dit is Psycho Forze zijn beste track naar mijn mening.

maarre over verwisselen van programma's dat hoeft tegenwoordig echt niet meer,alle programma's zijn hetzelfde,het werkt alleen anders.
ik werk niet lekker in FL,dus gebruik ik die niet,ik werk graag met madtracker,dus gebruik ik die.......etc

plus vind ik tracks uit FL beter klinken als de 'reason-sound'maar dat zal wel aan het afwerken liggen denk ik maar zo....:D

Waarschuw beheerder
wat bedoel je trouwens met 'taken'by dark powers?

ghehe

[PPT]Sanderovic 15 april 2005 21:26
Idd, het het is "Takin'"

nee zo bedoel ik het niet:9
Taken by dark powers:
ik dacht :
genomen worden door een neger:X :D
Waarschuw beheerder
xeno kan jij op 1 sound in een sampler, 4 effecten geven waarvan de effecten elkaar niet beinvloeden later weer bij elkaar terug komen en daarmee de volume goed zetten en met de filter gaan raggen, aldus 4 dezelde geluiden door een appart effect elk en later komen ze terug en dan filter je de sound weer. :P

huh wat :P maar et kan

oja en hou Native instruments Electronic instruments 2 in de gaten!!

nieuwste goedje kwa software.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
xeno kan jij op 1 sound in een sampler, 4 effecten geven waarvan de effecten elkaar niet beinvloeden later weer bij elkaar terug komen en daarmee de volume goed zetten en met de filter gaan raggen, aldus 4 dezelde geluiden door een appart effect elk en later komen ze terug en dan filter je de sound weer.

Dat is iig wel mogelijk in Fruity :)

Waarschuw beheerder
ik gebruik geen vst/vsti ;)

Waarschuw beheerder
plus ik gebruik geen FL ;)

Waarschuw beheerder
uhuh

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat jij Fruity moet gebruiken :@

:9

Waarschuw beheerder
nope
madtracker voor mij b)
Waarschuw beheerder
reason!

Zelfde als volledig in Nike kleding gaan lopen, en iemand met Adidas op zn smoel slaan ..

bemoei je er niet zo mee meneer prokots.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Reason in uw hol! heheheh moest t ff zeggen:P

reason ga ik deze week eens mee klooien(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
bemoei je er niet zo mee meneer prokots.

Welkom op een forum, hetgeen waar iedereen zich met iedereen bemoeit ...

Als dat je niet aanstaat kan je maar beter weer je action-man poppen pakken .. Die zeggen niks terug ;)
Waarschuw beheerder
ik speelde vaker met lego dan hoeft er niks gezegd te worden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
goedesmorgens allemaal :D

Waarschuw beheerder
donateur
Morguh! :D

Waarschuw beheerder
Hoi Hoi :vaag:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Haaaaaaaaaiiiiiiiiiii o:)
Waarschuw beheerder
donateur
Qua productie wel goed, maar melodietje en zo vind ik maar niks.
Kick is wel lekker hard!

Waarschuw beheerder
ik gebruik geen vst/vsti

vreemd dat ik hier geen tegenreactie bij krijg:)
ik ben volgens mij 1 van de weinigen die dit absoluut niet gebruikt,en never ga gebruiken:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bij voorkeur voor mij ook geen vst meer. kben er wel na impulse tracker mee begonnen. en het beviel me ook wel, maar nu niet meer.

heel af en toe in cubase een effect over een stem.

Waarschuw beheerder
:o ik dacht echt dat ik een van de weingen was :)

Waarschuw beheerder
donateur
Waarom zou je geen vst gebruiken dan?

Waarschuw beheerder
donateur
VST is it ... B) Tweaken roeleert!

Werkzaam bij KraakPiep
Waarschuw beheerder
donateur
Ik gebruik t ook niet.

Waarschuw beheerder
Ik zal deze track vanavond eens beluisteren, ben nu op mijn stage maar had 'm gister al gedownload

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zie geen enkele reden om geen vst te gebruiken hoor, er komen geluiden uit om je muziek mee te maken, nou mooi toch??:P
Het is juist super dat zoiets bestaat!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En als je muziek maakt zonder computer? ;)

Waarschuw beheerder
donateur
dan kun je het niet gebruiken :D

Waarschuw beheerder
donateur
Jawel hoor. Je hebt nu ook VST's in Hardware :frusty:

Waarschuw beheerder
Enigste stukje hardware dat ik heb?

Een botte kop, 8) voor de rest probeer ik software matig wat te prutsen...maar heb nu 10 weken stage en geen tijd meer.... :zucht:

Waarschuw beheerder
ik gebruik gewoon geen vst want dan klinkt alles te nep/digitaal/te modern/te niet underground/te netjes....etc
ik werk met samples b)

wat je in fl studio doet in 3 seconden met vst en pianoroll om melodie te maken bijvoorbeeld,ben ik in madtracker wel een paar dagen zoet met al die codes,geeft mij gewoon meer het gevoel dat ik het zelf heb gedaan:)

plus ik wil niet met machines werken en een beetje met knopjes kloten,ik wil me niet aanpassen aan de machine,maar het moet bij mij andersom:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ehm, volgens mij sla je ergens een plank mis ..
Artiest Triax
Waarschuw beheerder
ik gebruik ook geen VST B) ff ontopic deze track van Ronnie vind ik opzich wel goed maar is gewoon echt voor te luisteren ;) feedback heeft ie al gehad :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Idd. Waarom onnodig zoveel extra moeite doen en madtracker etc gebruiken? Om te laten zien, "kijk ik werk met een ouwe tracker"?
Waarschuw beheerder
"kijk ik werk met een ouwe tracker"?

hahaha:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
En als je muziek maakt zonder computer? ;)

Dan is ut een andere situatie voor u. :jaja:

k gebruik gewoon geen vst want dan klinkt alles te nep/digitaal/te modern/te niet underground/te netjes....etc
ik werk met samples b)

wat je in fl studio doet in 3 seconden met vst en pianoroll om melodie te maken bijvoorbeeld,ben ik in madtracker wel een paar dagen zoet met al die codes,geeft mij gewoon meer het gevoel dat ik het zelf heb gedaan:)

plus ik wil niet met machines werken en een beetje met knopjes kloten,ik wil me niet aanpassen aan de machine,maar het moet bij mij andersom:D

aah princiepe kwestie dus:)
Kijk ik ben daar dus heel anders in, ik ben niet zo'n zeikerige producer die altijd maar een "wedstrijd moeite doen" wil ondergaan, om met een nummertje aan te komen.
Mij gaat het er lekker om, dat je op de muziek kunt losgaan, en dat anderen dat ook doen!
Al dat achtergrond gedoe, zou mij een worst wezen!
Ik begrijp al die princiepes ook echt niet hoor, WTF boeit het in godsnaam toch???
TE netjes, TE digitaal, TE mordern???

Jij wil liever achterstallige muziek, wat klinkt alsof het voor de oorlog gemaakt is??:P
Ik denk dat je hiermee een beetje een rare uitspraak doet. Je wil niet zijn zoals de rest merk ik vaak, maar overdrijf er niet in. ;)

Ik vind dat mensen eens wat minder moeten gaan zeuren over al die bijzaken die vast zitten aan een productie. Geniet er gewoon eens van, en ga een potje beuken ofzo! :)

Waarschuw beheerder
ja :)
ik doe soms zelfs express er een ruis door of het kraken van een plaat:D
dan is het voor mij persoonlijk duisterder,ik hou niet van dat zuivere geluid van tegenwoordig:)

Waarschuw beheerder
Idd. Waarom onnodig zoveel extra moeite doen en madtracker etc gebruiken? Om te laten zien, "kijk ik werk met een ouwe tracker"?

:[
is een nieuwe tracker ...waar hetzelfde inzit als reason,cubase etc........
alleen je werkt naar beneden en niet opzij dat is het enige verschil:)
o nee nog 1 er zit gelukkig geen pianoroll in:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Xeno: was jij niet diegene die mijn shit bagger vind omdat het zo 'erg' kraakt en ruist?

Correct me if i'm wrong.

[edit]
Ik vind het niet erg dat je het bagger vind, maar t ging dus ff om t ruisen ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ja :)
ik doe soms zelfs express er een ruis door of het kraken van een plaat:D
dan is het voor mij persoonlijk duisterder,ik hou niet van dat zuivere geluid van tegenwoordig:)

uuhm ik heb jou héél vaak horen zeggen, dat je industrial hardcore en darkcore totaal niet duister vond, doordat het zo kraakte, en alleen maar vage geluiden had. Wat dan duister moest over komen. Maar het eigenlijk in jouw ogen totaal niet was. (waar ik het mee eens ben!)
En dan nu zeg je dit?? 8)
En dan heb ik jou ook nog een keer horen zeggen, dat je industrial zo kut vond omdat het geluiden waren die gewoon heel slecht klonken en dat dan in deze tijd, waarin de technologie zo goed was, waarmee je dus de mooiste sounds kon maken op prachtige kwaliteit...industrial was dan maar waardeloze 8 bits kwaliteits zooi...

Niet lullig bedoeld ofzo, maar voor hoeverre sta je achter je eigen mening??? :P
Waarschuw beheerder
/\
|
|
|

:X

beetje offtopic, het is toch maar zolang je zelf de muziek goed vind op jouw manier, wat maakt het dan uit hoe het gemaakt is? zo zijn er ook baggertracks met hardware of die trackers, en zo heb je ook goede tracks met andere software, maar het komt het meeste nog wel op het volgende neer, het is maar net van welke muziek je houd :)

ik denk dat XENOMORPH DISTURBANCE met die nieuwe shit de draaiorgelcore bedoelt ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Die hardware gebruikers kunnen het gewoon niet hebben, dat ze zoveel geld in al hun shit hebben gestoken, en nu nog drijgen ingehaald te worden door de software ook. ;d

:P:P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ehm. No way. Digitale en analoge distortion is totaal anders. Qua laag ook. Qua dikte ook.

Ik ben nog niet bang. En al zou ik ingehaald worden:
Ik vind het lekkerder werken.

Waarschuw beheerder
donateur
Hehehe het is ook maar een grapje. ;)

Maar je moet idd maar doen wat je lekkerder vind werken!

Ik heb alleen zelf het geld er in de verste verte nog niet voor, en dat zal ook nog heel wat jaartjes gaan duren voordat ik dat wel heb.
Alleen weet ik niet, of ik er wel genoeg voor geïnterreseerd ben om het allemaal te gaan leren.
Een nummertje zo op z'n tijd vind ik leuk om te maken, maar verder is die muziek maak obsessie de laatste tijd wel een beetje verdwenen..
Waarschuw beheerder
kortom, als je de muziek die op dit moment uitgebracht word niks vind en je kan een beetje produceren, dan kun je muziek maken die geheel naar jouw wens is :) je hoeft het niet perse met andere te delen, je kan het ook voor jezelf houden :)

Waarschuw beheerder
(Y)

maar eh Psycho
iets met een beetje ruis is toch wel ff heel iets anders in mijn ogen/oren als krk krkk grrr boem scheur krk krk tilt tilt kraak pieeeeep krk(wat ze tegenwoordig muziek noemen *kuch* )

Waarschuw beheerder
neem bijvoorbeeld Miro :) op cd vet tof hoor,maar als ik het van plaat hoor met een beetje ruis en gekraak van de plaat vind ik hem veel toffer:D
beetje nostalgie gevoel b)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat is idd heel wat anders ja. :)
Maar waarom zou je je nummer expres een handicap geven?? :vaag:

T nostalgie gevoel kan ik ook nog wel begrijpen, maar om dan expres dat te gaan doen, bij het maken van een nummer?:P

Ik ga persoonlijk liever voor de inhoudt van een nummer, dan die paar kraakjes op 1 minuut 5, en 4 minuut 23 :d
En met VST kun je ook wel wat kraakjes aanbrengen hoor...tis meestal nog een hele klus om het spatzuiver te krijgen (tenzij je de standaard presets handhaafd, maar dat wil ik nou ook niet bepaald creatief noemen;))
Waarschuw beheerder
ik vind het wel een lekker nummertje, en mensen tavraz heeft gelijk, het gaat er niet om hoe of met wat je een nummertje maakt. Ook al ram je met je kop een wc pot en neem je dat op als kick, als dat jouw stijl is wie wil je er dan wat van zegguh... dus Psycho Forze ga zo door.. en natuurlijk de rest van de producers ook ;-)

Waarschuw beheerder
nee laat mij maar puzzelen,voor mij geen vst:)
lekker kloten met de codes b) :D

Waarschuw beheerder
donateur
Ach ja dan doe jij lekker moeilijk:P

Endogenous X (Eastern Hardcore Alliance), thnxs, en idd je hebt helemaal gelijk! (Y)
Waarschuw beheerder
ik vind het wel een lekker nummertje, en mensen tavraz heeft gelijk, het gaat er niet om hoe of met wat je een nummertje maakt. Ook al ram je met je kop een wc pot en neem je dat op als kick, als dat jouw stijl is wie wil je er dan wat van zegguh... dus Psycho Forze ga zo door.. en natuurlijk de rest van de producers ook

precies!!! :) en niemand die je kan tegen houden ze kunnen blijven zeiken jij staat hier en hun staan daar. gewoon je eigen ding doen, doe ik ook altijd (meestal):p

Waarschuw beheerder
donateur
M'n eigen ding doen, zeker weten!
M'n nieuwe track, is in de maak, en die word een stuk beukender dan deze;d :P
Waarschuw beheerder
en die wil ik wel es eventjes horen :)

Waarschuw beheerder
donateur
U heeft t gehoord, over msn o:)
Waarschuw beheerder
ja dat word een mooier trackje dan die je hier hebt gepost!

alleen ff wat harder gaan beuken met de dreuners :D

Waarschuw beheerder
kan zien dat jij er een bent van de nieuwe generatie...
gaat altijd alleen maar om het beuken bij deze nieuwe generatie:S

Waarschuw beheerder
jawel hoor ook al zijn tracks perfect,gaat iedereen weer zeiken dat de kicks harder moeten:9
Waarschuw beheerder
Ehm, volgens mij sla je ergens een plank mis ..

hij hoort je niet; hij zit op zn tracker.
Waarschuw beheerder
hahhahahaha :D

jawel hoor ook al zijn tracks perfect,gaat iedereen weer zeiken dat de kicks harder moeten

kheb een previewtje gehoord het thema was erg goed , geluiden keus klopte. maar de kick was nog in productie volgens ronnie.

xeno het leven draait echt niet alleen om kicks..

Waarschuw beheerder
zeg ik juist :D

duh :p
Waarschuw beheerder
Hey ik dacht is laat ik ook een keer weer wat van me horen.

Ik heb alle twee de tracks van Ron geluisterd vanmorgen en moet toch zeggen dat hij wel vernieuwend bezig is. Probeert zijn eigen ding neer te zetten wat ik altijd wel kan waarderen.

Waarschuw beheerder
donateur
Chrono, ik denk dat je toch je koptelefoon, vanmiddag ff wat harder had moeten doen. Want die kick krijg ik dus niet harder, zonder 'm te verneuken...hij is juist heel hard, alleen dan op een andere manier dan normaal :P
Waarschuw beheerder
iets anders dan normaal is ook weer eens wat anders :P

Waarschuw beheerder
donateur
hehehehe :P

Waarschuw beheerder
kick krijg je niet harder?
zet je de rest toch wat zachter;) :D

Waarschuw beheerder
donateur
uuhm nee, t ligt wat moeilijk. Ik kan het niet helemaal uitleggen :vaag:

Mja, chrono heeft bij nader inzien toch weer gelijk. Dus ik ga wel ff kijken hoe ik het ga oplossen:P

Waarschuw beheerder
donateur
Wel grappig dit, dit is gewoon m'n grootste track-topic ooit, en volgens een aantal mensen m'n minste nummer :d
Waarschuw beheerder
:D hahaha:) een limiter/maximizer zorgt ervoor dat je het geluid harder kan krijgen.

Waarschuw beheerder
donateur
Joh:P
Artiest {SHOWLIST artist 43508, 11802, 35305}
Waarschuw beheerder
geen slechte track hoor, psychootje (Y)

Wel mooie discussies idd :D Nog even over orginele geluiden gesproken.. Ik heb wel eens een sample van een spuitende deobus gebruikt als hi-hat 8)
Waarschuw beheerder
mijn mic stonk daarna alleen wel een beetje naar deo :/

Waarschuw beheerder
* schop * :p
Waarschuw beheerder
donateur
een limiter/maximizer zorgt ervoor dat je het geluid harder kan krijgen.

Ik dacht dat een maximizer je frequentie-radius wat breder maakte, voor een volle sound met sprankelend hoog en diep laag? :)

Waarschuw beheerder
donateur
hehehe nou dat met die kick is al lang emn breed goed gekomen hoor 8)

Ik ben al aardig op weg met m'n nieuwe track :jaja:

En hij gaat LOSSSSSSSSS;d