Partyflock

Forumonderwerp · 764227
1 volger · 16837x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk sinds 2000 met reason.
Kom maar met je vragen.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Je zal of:

Hele grote bestanden gebruiken, of check eens of je meer dan 1 .rns ( of projecten!) hebt openstaan.....daar loopt het bij mij regelmatig mis,dat me pc vastloopt....:)
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
die functie op de nn-xt werkt voor geen meter.. kga ze ind maar gewoon inladen

het is jammer idd dat dat niet zo even in de redrum kan.

De nnxt BW functie werkt overigens gewoon perfect.. Je moet het op de juiste manier gebruiken.

Hoe kan het dat mijn computer tijdens het afspelen van een track vast loopt? De CPU meter linksonder loopt helemaal vol en pats hij blijft hangen! Dit is al als ik 3 samplers gebruik met wat FX!
Werk met pentium 4, 80gb harddisk + 1024 ddr/ram geheugen dus dat moet meer dan zat zijn.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

je hebt waarschijnlijk een standaard onboard soundcard. zonder ASIO drivers. Reason heeft geen moeite met grote files of grote piano refills etc.
Waarschuw beheerder
Misschien wel een idee voor een volgende Reason-versie, een ingebouwde eenvoudige sample-editor, beetje a la fasttracker.

Artiest {SHOWLIST artist 29174, 23720}
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind dat ze in reason moeten inbouwen dat je tijdens het nummer de snelheid moet kunnen veranderen :jaja:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op zondag 18 december 2005 om 16:16:
je hebt waarschijnlijk een standaard onboard soundcard. zonder ASIO drivers. Reason heeft geen moeite met grote files of grote piano refills etc.

Dat eerste kan inderdaad een oorzaak zijn, sinds ik een EMU 1212M gebruik komt het ook
niet meer voor....
Grote bestanden moet je ook niet letterlijk nemen, het gaat er meer om welke devices je combineert...er zitten cpu-vreters tussen, vooral de fx-raxx kunnen er wat van...:yes:
Ook het gebruik van een Combinator kan cpu lossage veroorzaken....vooral als er wederom veel fx gebruikt zijn....:)
Van wav samples weet ik zeker dat de cpu meter aardig kan uitslaan.....vooral bij de wat grotere/langere/kwalitatief betere samples....:)
Waarschuw beheerder
Maar dit ligt zekerste weten aan de snelheid van je computer....
Tipje...minder fx gebruiken.....:) ( moeilijk,ik weet....maar je moet ff weten waar je ze nog effectiever kan toepassen...)

Artiest Inacopia
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op zondag 18 december 2005 om 17:38:
Uitspraak van The Sneiterheadz op zondag 18 december 2005 om 16:16:

Dat eerste kan inderdaad een oorzaak zijn, sinds ik een EMU 1212M gebruik komt het ook
niet meer voor....
Grote bestanden moet je ook niet letterlijk nemen, het gaat er meer om welke devices je combineert...er zitten cpu-vreters tussen, vooral de fx-raxx kunnen er wat van...
Ook het gebruik van een Combinator kan cpu lossage veroorzaken....vooral als er wederom veel fx gebruikt zijn....
Van wav samples weet ik zeker dat de cpu meter aardig kan uitslaan.....vooral bij de wat grotere/langere/kwalitatief betere samples....

Ik werk met creamware dus die soundcard moet helemaal geen probleem zijn.
Ik gebruik inderdaad wave samples dus daar kan het ook aan liggen.
Waarschuw beheerder
Ik vind dat ze in reason moeten inbouwen dat je tijdens het nummer de snelheid moet kunnen veranderen

Je kunt de snelheid wel regelen, moet je maar eens googelen in het Engels.

die functie op de nn-xt werkt voor geen meter.. kga ze ind maar gewoon inladen

Je moet eers bij loop ,,reverse" kiezen en dan zie je de knoppen ,,loop start" en "loop end" alleen werken die nu omgekeerd omdat het reverse is. Dus daarmee stel je in waar je reverse loop begint en eidigd.

Nog ff iets over wav inladen. In 3.0 zit een bug, als je met een ander programma een wav opslaat kun je hem soms niet vinden in je samplers en wel als je gewoon in windows zoekt. Als je Reason opnieuw opstart worden de wavjes wel herkend.
Waarschuw beheerder
Ik werk met creamware dus die soundcard moet helemaal geen probleem zijn.
Ik gebruik inderdaad wave samples dus daar kan het ook aan liggen.

Het is juist raar dat dit gebeurd dan. Wij gebruiken ook wav samples. meer dan veel. soms wel een effect van 11 tot 25mb of groter in uitzonderlijke gevallen. dat is wel zwaar maar met amd1000mhz 512mb ram kan je al een volledige track maken zonder problemen op een lage latency.

misschien op het synthforum informeren of iemand dezelfde problemen ervaart met een creamware.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tha Farmer op dinsdag 20 december 2005 om 12:11:
Je kunt de snelheid wel regelen

kan dat WEL
Iedereen die met mij muziek maakt zegt wat anders :O

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha Farmer op dinsdag 20 december 2005 om 12:11:
Je kunt de snelheid wel regelen, moet je maar eens googelen in het Engels.

Je kan het Tempo in Reason NIET regelen, die staat vast... Wat je wel kan doen is Reason aan een ReWire-host hangen die wel Tempo changes toelaat (bijv. Cubase, Logic etc) en dan daar het Tempo regelen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 19:25:
Je kan het Tempo in Reason NIET regelen, die staat vast... Wat je wel kan doen is Reason aan een ReWire-host hangen die wel Tempo changes toelaat (bijv. Cubase, Logic etc) en dan daar het Tempo regelen...

Probeer eens een matrix te automaten,wedden dat je de snelheid van je samples kan regelen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 20 december 2005 om 19:34:
Probeer eens een matrix te automaten,wedden dat je de snelheid van je samples kan regelen?

Maar een hele track (een break of zo)? dat was toch de vraag of heb ik t mis :D ?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Dat was inderdaad de vraag. Ik snap in ieder geval wat je bedoelt, dat kon in die goeie ouwe trackers heel makkelijk namelijk ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op dinsdag 20 december 2005 om 15:09:
Het is juist raar dat dit gebeurd dan. Wij gebruiken ook wav samples. meer dan veel. soms wel een effect van 11 tot 25mb of groter in uitzonderlijke gevallen. dat is wel zwaar maar met amd1000mhz 512mb ram kan je al een volledige track maken zonder problemen op een lage latency.

misschien op het synthforum informeren of iemand dezelfde problemen ervaart met een creamware.

Ok thanx ik zal kijken.
Waarschuw beheerder
Ik had dit al eerder gepost in een Reason Tempo Automation topic. Sla dezerns eens op.
Daar staat uitgelegd hoe je tempo kunt automaten.
Je ziet de nummerieke waarde van tempo niet omhoog gaan,maar luister maar eens goed en check ff de achterkant van de apparaten.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
dames en heren,

ik heb een probleem, ik heb via de link die ik in dit topic heb gevonden een default track gedowned.
Daarmee heb ik een rex loop via de scream filters een cool riedeltje gemaakt.
Deze filter zit via mijn master op mixer1.
Nu heb ik via de redrum drum computer een bass gemaakt, die ik op mixer2 heb zitten (zie onderstaand screens).
Nu wil ik die bass niet door de al bestaande filters heen horen.
Hoe pak ik dit aan ???
De onderstaande screens zijn van mijn algehele reason rack.

[img width=488 height=629]http://www.elmasmit.nl/pf/reason.JPG[/img]
[img width=488 height=629]http://www.elmasmit.nl/pf/reason1.JPG[/img]
[img width=488 height=629]http://www.elmasmit.nl/pf/reason2.JPG[/img]
[img width=488 height=629]http://www.elmasmit.nl/pf/reason3.JPG[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
je kan elk kanaal van de redrum apart op een kanaal van je mixer zetten
Doe ik altijd
1 mixer voor de redrum en 1 mixer (of meerdere) voor de andere apparaten

Waarschuw beheerder
aLS IK HET goed begrijp heb je ze verkeerd doorgelinkt

- zorg dat je de bas op de eerste mixer linkt (kanaal 1)
- zorg dat je de filter linkt op de 2e mixer ( screams+loop+filter)

link nu de 2e mixer naar kanaal 2 van mixer 1

als het goed is moet ie het nu doen

:cheers:
Waarschuw beheerder
thnx dudes
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 november 2005 om 15:22:
Zucht... reason 3 bevalt me niet, ws omdat ik er geen hol van snap.

RSN3 is een virtuele hardware studio, met een echte (virtuele) mixer met returns enz, de echte (virtuele) hardware (samplers, drumcomputers enz) en echte (virtuele) bekabeling zoals in een echt Midi studio.

Ik werk al jaren met Reason omdat het een alternatief is (was) voor een echte studio met hardware.(niet voor duizenden euros midi-apparatuur willen/moeten hebben)

Heb nu net ff zitten stoeien met FL6, maar daar snap ik (helaas) weer geen hol van.........
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
iedereen zegt dat fl het makkelijks is om in te stappen (nouja veel iig) maar op de site van Reason staat juist dat Reason heel makkelijk is om te beginne en om verder te gaan :vaag: wat is nou de waarheid jonges :O
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op woensdag 1 februari 2006 om 16:33:
iedereen zegt dat fl het makkelijks is om in te stappen (nouja veel iig) maar op de site van Reason staat juist dat Reason heel makkelijk is om te beginne en om verder te gaan wat is nou de waarheid jonges

Er is géén waarheid......

Reason heeft een hele andere opzet als FL, en Cubase weer totaal anders.....

Reason is 100% gericht op devices....( kijk maar in je virtuele rack....:)) terwijl FL en Cubase VST gericht zijn....
Werken met Reason kan je je voordeel mee doen om het fysieke gedeelte van hardware te snappen,ik bedoel.....hardware moet je pluggen met kabels, in Reason nix anders....(Y)
Cubase en FL wrrken puur met een sequencer, en Cubase is vet omdat het ook je hardwarez aan kan sturen....(Y)

Als je voor gemak wil gaan, en daadwerkelijk wil weten welk knopje wat doet op bijvoorbeeld een sampler, schaf Reason (3.0!!!) aan.....ben je wat verder in hert wereldje van productie ga dan voor een degelijke sequencer als Cubase.....(Y):):flower:
Waarschuw beheerder
donateur
www.feedback.nl kan je hem bestellen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Drazzic op donderdag 2 februari 2006 om 15:07:
www.feedback.nl kan je hem bestellen.

thnx (Y)
krijg aardig ut idee dat ie nergens te downloaden is :nee:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pierre Marnier op donderdag 2 februari 2006 om 15:33:
thnx
krijg aardig ut idee dat ie nergens te downloaden is

Oh jawel hoor ;)
Waarschuw beheerder
heeft reason ook een playlist ofzo? die zie ik namelijk nooit op screens 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D21 op donderdag 2 februari 2006 om 19:32:
heeft reason ook een playlist ofzo? die zie ik namelijk nooit op screens

euh nee? hoezo? Wat moet je met een playlist in een dergelijk programma?
Waarschuw beheerder
je hebt wel zoiets in reason, het heet Edit mode of Arrange mode....;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op vrijdag 3 februari 2006 om 00:23:
je hebt wel zoiets in reason, het heet Edit mode of Arrange mode....

Ik wou dat zelf geen playlist noemen, maar misschien D21 weer wel dat weet ik niet :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Morax op vrijdag 3 februari 2006 om 15:52:
Ik wou dat zelf geen playlist noemen, maar misschien D21 weer wel dat weet ik niet

nouja ik weet gwoon totaal niet hoe reason werkt en was wel benieuwd hoe je dat in reason doet :/

Waarschuw beheerder
Hoe komt het eigelijk dat als ik een effect onder de mixer hang en daaronder bijv een redrum en dan het effect steeds verder open draai dat het volume ook omhoog gaat ? Ik neem aan dat dat gewoon hoort maar ik zou het toch wel chiller vinden als het volume gewoon geleik bleef. Of heeft het ermee te maken dat ik dan een effect te ´erg´ toe pas ofzo ?
Waarschuw beheerder
Mijn vraag was hoe ik mijn track het beste kan opslaan:

Sample Rate:

-44100 hz
-48000 hz
-88200 hz
-96000 hz ?????????

Bit Depth :

16/24 ????????
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Remco op zaterdag 4 februari 2006 om 17:28:
vraag was hoe ik mijn track het beste kan opslaan:

Sample Rate:

-44100 hz
-48000 hz
-88200 hz
-96000 hz ?????????

Bit Depth :

16/24 ????????

Voor de beste kwaliteit zo hoog mogelijk natuurlijk (24bit/96KHz)
Waarschuw beheerder
:nee:

44100....omdat dat een gestandariseerde bitrate is, alle audiocd's werken met die bitrate....anders moet je later weer converteren....:(
Waarschuw beheerder
en dan 16 bit.....
Waarschuw beheerder
donateur
voor audio is dat inderdaad voldoende.
Met een samplerate van 44.1kHz heb je geluid tot net boven de 22kHz en dat is voldoende gezien het feit dat ons gehoord niet hoger komt.

Wat betreft het tempo veranderen doet ie dat inderdaad wel in die .rns maarja niet echt een handig oplossing gezien het feit dat je dan nog niet weer hoeveel bpm het is. De BPM zelf is niet via automatizeren te veranderen helaas, zoals bijv. in Cubase
Waarschuw beheerder
ok thnx

Waarschuw beheerder
Ik werk nu een klein maandje met Reason. Ik krijg d'r wel allemaal geluid uit (het lukt best goed opzich), maar als ik de kabeltjes zie breekt me het zweet uit. Is er niet een handige tutorial die puur over het linken gaat..
Waarschuw beheerder
als je goed oplet zie je dat de verschillende manieren van linken ( audio/ander signaal) aangegeven is met een keleurtje....(Y) zie ook the manual.....alles is moghelijk..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 3 februari 2006 om 19:46:
[derogee] Hoe komt het eigelijk dat als ik een effect onder de mixer hang en daaronder bijv een redrum en dan het effect steeds verder open draai dat het volume ook omhoog gaat ? Ik neem aan dat dat gewoon hoort maar ik zou het toch wel chiller vinden als het volume gewoon geleik bleef. Of heeft het ermee te maken dat ik dan een effect te ´erg´ toe pas ofzo ?

Ligt eraan wat voor effect.. als je bijvoorbeeld je delay of reverb helemaal open draait dan hoor je die sample gewoon 1000x over elkaar heen.. dan klinkt het vanzelf harder..
dit is nooit nodig, je kunt hem altijd op de helft zetten en dan in het effect zelf de dry/wet en damp enzo aanpassen.. klinkt beter!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DavidCentral op donderdag 23 februari 2006 om 01:03:
als je bijvoorbeeld je delay of reverb helemaal open draait dan hoor je die sample gewoon 1000x over elkaar heen.. dan klinkt het vanzelf harder..
dit is nooit nodig, je kunt hem altijd op de helft zetten en dan in het effect zelf de dry/wet en damp enzo aanpassen.. klinkt beter!!

:yes:

maar het hangt van je eigen af, draai vooral aan alle knopjes, en luister goed wat je doet....zo leer je heeeeeel snel met reason....en je weet na een tijd waar welk knopje voor is,(Y)
Artiest {SHOWLIST artist 45388, 24849}
Waarschuw beheerder
Hoe kan ik in Reason zelf een kick maken? Malstrom???
Zo ja, kun je daar optimaal mee werken of kan ik mezelf beter iets anders aan gaan leren?

Waarschuw beheerder
kan met de malstrom en met een subtractor kan het ook wel, maar toch vind ik het makkelijker om gewoon een sample te nemen en die te bewerken.
Waarschuw beheerder
Iemand met de refills "Vipzone leads 1 en leads 2" hier?

Waarschuw beheerder
ff kieke

Waarschuw beheerder
Ik maak (hardcore)kicks met de subtractor. Maar ik ben trouwens nog steeds niet serieus aan de gang gegaan. Uit angst om verplettert te worden door alle mogelijkheden %) :|!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 februari 2006 om 21:39:
Ik maak (hardcore)kicks met de subtractor. Maar ik ben trouwens nog steeds niet serieus aan de gang gegaan. Uit angst om verplettert te worden door alle mogelijkheden !

Geloof me mogelijkheden in overvloed, aan kicks met de subtractor en maelstrom alleen al :)