Partyflock

Forumonderwerp · 764227
1 volger · 16805x bekeken
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk sinds 2000 met reason.
Kom maar met je vragen.

Waarschuw beheerder
donateur
Music is magic :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
leuk om in het produceren forum bij wat iemand heeft gemaakt te vragen of ie het met magix doet O:)
Waarschuw beheerder
waarom :vaag:
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
lekkere wijze opmerking van Purno...:frusty:
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
en hoe kan ik het bestand dan aan reason koppelen?

tjah dubbel klikken op de rns file en dan reason uit het lijstje selecteren ;0
Waarschuw beheerder
dank u !! alles werkt nu eindelijk zoals het hoort!
Artiest Mount
Waarschuw beheerder
Ik zit met een probleem in een combinator.. heb een heel erg vaag geluid gemaakt (door middel van een matrix 2 subtractors en een splitter en nog delay/distortion)
als ik de sequencer laat lopen en de combinator mee laat lopen werkt het perfect maar zet ik dat er in de sequencer erbij krijg ik een heel ander geluid. de pattern van de matrixx zet ik bij de subtractors.
Waarschuw beheerder
donateur
Zts666 er zit ook een handleiding bij die kan je toch ook doornemen.
Waarschuw beheerder
jep heb ik gedaan, maar kom er gewoon niet uit.. natuurlijk is wat ik doe ook niet echt logisch (van 2 mono subtractors 1 stereo signaal maken) maar het moet toch op een of andere manier in de sequencer te krijgen zijn neem ik aan
Waarschuw beheerder
donateur
Ik werk nooit met de Matrix dus heb eigelijk geen flauw idee hoe hij precies werkt.
Waarschuw beheerder
Matrix is een van de heftigste devices in Reason, zo veelzijdig.....RTFM...;)
Waarschuw beheerder
donateur
Heb hem niet nodig :P
Waarschuw beheerder
De matrix is geweldig... vroeger werkte ik er nooit mee maar ik begin de kracht te ontdekken, is geweldig om gating effects a la Ron van den Beuken te creëren....
Waarschuw beheerder
om een dwarsstraat te noemen......de matrix....veelzijdig instrument...(Y) kan gewoon niet zonder, al is het af en toe wel lastig om alles te automaten....
Ik gebruik vaak een splitter, om een variatie van geluiden weer te geven via de Matrix...:o(Y)
Waarschuw beheerder
Weet iemand trouwens nog links naar leuke combinator patches (refills ofzo)?... Tot nu toe ben ik nog geen refills tegen gekomen met combinator patches erin, op de Reason-disk zelf na...
Waarschuw beheerder
zoek via google....gebruik in iedergeval dit woord.....cmb....in combinatie met je style...;) heeft mij geholpen...en anders met het woord zelf spelen...werkt ook...(Y)

Eventueel via muziek fora kijken of er een produceer-forum tussen zit....
Voor de trance liefhebers kan ik www.trance.nu aanraden....staat veel nutigge info, en er zijn aardig wat gerenomeerde namen te vinden, en sommige zijn bereid hun info te sharen....welliswaar internationaal forum....maar help mij nog steeds aan nuttige info...(Y)
Ik kan je ook wel aan wat .cmb's helpen, probeer ze nu ook zelf te maken...eigemlijk heel simpel...:) maar heb ook een zooi bestaande .cmb's in diverse stylen...(Y)(pb)
Misschien een idee om wat te plaatsen hiero,als je wat kwijd zou willen ( geldt voor wie dan ook) als dat tenminste toegestaan is...;)
laatste aanpassing

Artiest {SHOWLIST artist 41676, 38754}
Waarschuw beheerder
donateur
hoe kan ik een vocaaltje uit een lied anders maken.. editen etc.. (behalve de redrum dan ) ???
Waarschuw beheerder
Dat doe ik met CooleditPro....kan je heel veel veranderen, en dan in de NNxt of de nn19 inladen als wav...kan je een hoop mee...(Y)

Waarschuw beheerder
donateur
ja ik doe dat ook maar hoe kan ik die in de nnxt krijgen ? hij zoekt al1 maar patches zegmaar..?

Waarschuw beheerder
donateur
eej.. ja ik heb het al !!:D

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=127 height=127 cacheid=000ac538001f3e2b5329436e1a0114f95f]http://www.m-audio.com/images/global/news/th/news_thumb_CM_Reason.jpg[/img]

kep hier ook vet veel uit gehaald.. echt ideaal dit.. maat van me uit engeland meegenomen.. 6 pond maar:)

Artiest Sane
Waarschuw beheerder
Hey, die had ik ook! handige info idd.. ik heb er alleen 15 euries voor neergeteld :)
Werkzaam bij Team Delta Events
Artiest {SHOWLIST artist 28279, 38227}
Waarschuw beheerder
Weet iemand hoe ik aan dit programma kan komen????

Alvast bedankt
Waarschuw beheerder
[img width=15 height=16 cacheid=000847e40016e3754c44b2fb1a011c2037]http://smile.smilies.nl/657.gif[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
rmn^

welk blad is dat + nummer, misschien wel interessant hoewel ik niet zou weten wat ik nog niet weet van Reason :)

Waarschuw beheerder
T blad is Computer Music Link Nummer weet ik niet (rmn??) ...

Op de site kan je trouwens ook veel tutorials vinden over vanalles en nog wat ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ja klopt ken die site wel keek ik vroeger ook af en toe op.
Artiest {SHOWLIST artist 13636, 49499}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dj HecTic op woensdag 30 november 2005 om 13:53:
Weet iemand hoe ik aan dit programma kan komen????

Alvast bedankt

Kopen niet aan te komen via internet altans je kan er wel aan komen maar moeilijk :jaja:
Waarschuw beheerder
Via internet is het zeker wel te krijgen, maar kopen is echt beter....:yes: geen gezeik met codes of de install...;)
Waarschuw beheerder
donateur
is die refill unpacker nog ergens te krijgen?
Waarschuw beheerder
tuurlijk:D
Waarschuw beheerder
donateur
woar?? :[
Waarschuw beheerder
I dunno....heb m al,ga er dus niet naar lopen zoeken....:)
Artiest {SHOWLIST artist 51895, 4173}
Waarschuw beheerder
welke bestanden pakken de samplers? ik heb wav bestanden maar dat eet die nn19 niet...

ik hoorde dat er een proggie voor was... recycle ?
Waarschuw beheerder
De nn19 pakt weldegelijk .wav......:D niet de linker laadoptie gebruiken, maar in het midden van het apparaat, boven het display...daar kan je .wav inladen.

Recycle kan je gebruiken om diverse bestanden om te zetten in bruikbaar(dere) formaten voor in reason, je kan er loops mee creeeren voor bijvoorbeeld je REX player....(Y)

Tipje:

Als je wilt weten welk device welke bestanden kan laden open je simpelweg een device, vervolgens een geluid, en dan zie je bovenaan in je popup voor zoeken naar bestanden staan welke formaten ondersteunt worden...tenmiste....als je 3.0 gebruikt!

En wat eerder gevraagd werd, die unpacker, tik het maar in op google:

http://www.google.nl/search?q=refill+unpacker&meta=

:flower:
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje over hoe ik delay moet instellen over een sample.Ik weet wel hoe ik delay over de hele sample kan krijgen,maar hoe kan ik delay over bijvoorbeeld het laatste stukje van een sample krijgen(dus niet dat de hele sample meegalmt,maar bijvoorbeeld alleen het laatste woord van een zin ofzo).Ik heb het vaak geprobeerd maar ik kom er gewoon niet uit helaas...wie kan me helpen?Thanx!:-)(ik heb het over reason 2.5)

Waarschuw beheerder
De Wet/Dry knop vd Delay automaten ;)
Rechterklik op de Delay -> Create Sequencer Track en dan Rechtsklik op de Wet/Dry knop vd Delay->Automation
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ok..thanx man!Ga ik proberen ;-)
Waarschuw beheerder
De matrix is geweldig...

de redrum is ook geweldig. pak en beet reason is geweldig. maar niet voor iedereen.

Waarschuw beheerder
weet iemand hoe je een simpele sample in de redrum bijvoorbeeld, omdraaid, (invert) wat een van de basis functies is bij fl. kom er niet uit:(
Waarschuw beheerder
reversen bedoel je? de redrum eet ook wav ( bovenaan in je kanaal), wat ik doe is een sample laden in Cooledit en dan de reverse functie toepassen, safen, en inladen in de redrum....misschien kan het makkelijker, maar dit scheelt mij veel uitzoekwerk in reason....;)
Waarschuw beheerder
En mocht je geen CoolEdit hebben (zoals ik), in vrijwel elke sample-editor kun je de sample 'reversen', ik ben zelf op Wavestudio aangewezen....
Waarschuw beheerder
Volgens mij werkt die ene in Neroook wel....

Waarschuw beheerder
t moet in reason zelf tog ook wel kunnen.... zon extreem goed programma, en dan nieteens een sample kunnen reversen.... :(
Waarschuw beheerder
Vandaag wat met reason wezen kloten, en inderdaad, in ieder geval in de NN-XT, kun je gewoon je sample achterwaarts af laten spelen.

In het uitklapscherm van de NN-XT heb je onder dat display een aantal draaiknoppen op een rij, waarvan 1 met het bovenschrift "Play mode", die default op FW of FW-LOOP staat, je kunt dit ook op BW (Backwards) instellen, wat het gewenste effect geeft :)
Waarschuw beheerder
idd alleen is het makkelijker om het buiten reason te reversen
(tis erg verwarrend als je met een groep samples bezig bent, dat dan één sample via je nnxt gaat!)

gebruik gewoon iets zoals coolEdit
(of steinberg wavelab als je het goed wilt doen)

Waarschuw beheerder
die functie op de nn-xt werkt voor geen meter.. kga ze ind maar gewoon inladen:(
Waarschuw beheerder
Nouja, ik kwam er ook maar toevallig langs, heb er verder niks mee gedaan eigenlijk. Maar jammer dat ie niet goed werkt.

Artiest Inacopia
Waarschuw beheerder
Hoe kan het dat mijn computer tijdens het afspelen van een track vast loopt? De CPU meter linksonder loopt helemaal vol en pats hij blijft hangen! Dit is al als ik 3 samplers gebruik met wat FX!
Werk met pentium 4, 80gb harddisk + 1024 ddr/ram geheugen dus dat moet meer dan zat zijn.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?