Partyflock

Forumonderwerp · 761944

Waarschuw beheerder
Amsterdam, 29 maart 2005 - Vanmiddag om 13.00 uur begint het doodknuppelen van weerloze zeehondjes in Canada. Op de oostelijke ijsvlakten van Canada bereiden de pelsjagers zich op dit moment voor op hun barbaarse praktijken.

[img width=350 height=232]http://www.stopdeknuppels.nl/img/plaatje07.jpg[/img]

de teller loopt...

[img width=144 height=222 cacheid=0013581d0017f8accd6b5fcd1a00a68e5a]http://www.stopdeknuppels.nl/teller.php[/img]

misschien een ver van ons bed show maar dit mag toch gewoon niet gebeuren?!!!...

we kunnen iets kleins doen en dat is je stem laten horen, check:

STOP!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
verder schrijf jij maar lekker een brief, lever die maar in bij het consulaat, de regering van canada of de ministerie van buitenlandse zaken. maar er wordt toch niets mee gedaan. totaal zinloos dus

Niet geschoten altijd mis toch

Iedereen hier is ook vegetarier neem ik aan?

Er is wel een verschilletje tussen dier als voedsel gebruiken en een zeehondje of wat dan ook alleen maar gebruiken voor een luxe artikel.
Waarschuw beheerder
donateur
Er is wel een verschilletje tussen dier als voedsel gebruiken en een zeehondje of wat dan ook alleen maar gebruiken voor een luxe artikel.

Natuurlijk is er een verschil.
Maar is het een groot verschil? Jij kunt toch ook planten eten? Of gewoon niet eten, doodgaan en er voor zorgen dat er weer een vervuilende en verkwistend persoon op deze aarde rondloopt?

Ik wil niet zeggen dat ik vol vreugde geraak als ik iemand een zeehondje zie knuppelen en het beesje daarna nog zie opkijken helemaal van de wereld van de eerste klap. Maar ik kom toch vaak in een tweestrijd terecht met mezelf als ik bedenk dat er miljoenen kippen, koeien en varkens onder erbarmelijke omstandigheden worden 'gekweekt' om op mijn bord terecht te komen.
Ik vraag me dus niet specifiek af of het verkeerd is dat die zeehondjes worden doodgeknuppeld maar meer nog of het wel goed is dat ik koeien eet.
En om eerlijk te zijn, zou ik mezelf hypocriet vinden als ik huilend bij de ambasade van Canada ga staan met een groot spandoek "Stop het dierenleed!" als ik diezelfde avond een lekker kippetje verorber dat in 3 weken tijd van kuiken tot kip is vetgemest, nauwelijks op haar poten kan staan, een oog uitgeprikt heeft gekregen van een collega kip en samengevat geen kipwaardig bestaan heeft genoten!
Waarschuw beheerder
donateur
tja, laten we allemaal zelfmoord plegen... zijn we daar tenminste vanaf. Het hele leven is zinloos als je het zo bekijkt

en ik eet geen kip en weinig vlees, dus ik heb recht van spreken :a nee grapje, maar ik vind dieren vetmesten ook niet zo fijn eigenlijk. Dus zeehondjes zijn niet het enige waar ik op tegen ben. Als het moet dan moet het, maar het kan allemaal misschien wel ietsjes diervriendelijker en minder massaal
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik wil niet zeggen dat ik vol vreugde geraak als ik iemand een zeehondje zie knuppelen en het beesje daarna nog zie opkijken helemaal van de wereld van de eerste klap..
....
....
....
..een oog uitgeprikt heeft gekregen van een collega kip en samengevat geen kipwaardig bestaan heeft genoten!

:Respect:

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
en ja dat meen ik satanica, onderzoek heeft het uitgewezen;)

Die opmerking hiervoor was sarcastisch bedoeld hooe :s

Maargoed, vooralsnog hoort het gewoon niet.
Dat hele eco systeem geblaat kan we waar wezen, maar als mensen niet als bezetenen alle zeeen leegtrekken van de vis dan hadden deze dieren ook niet kapot geslagen hoeven te worden.

In China wonen er 1.3 miljard Chinezen, elk jaar komen er 14 miljoen bij, laten we ze met z'n allen eens doodknuppelen :D :frusty:

Waarschuw beheerder
Fortuna DOTF
"maar reken er maar op dat 1 harde klap op zn koppie een van de minst pijnvolle manieren is."

Naast dat je een hartenloze oetlul bent, heb je ook nog eens niet goed opgelet. :@

Op editie NL zag je een (en dat zijn er zeker meerdere!) zeehond onder het bloed zijn laatste adem uitspugen, omdat de knuppelaar het dier niet hard genoeg hard geraakt!!
Waarschuw beheerder
Naast dat je een hartenloze oetlul bent, heb je ook nog eens niet goed opgelet. :@

Op editie NL zag je een (en dat zijn er zeker meerdere!) zeehond onder het bloed zijn laatste adem uitspugen, omdat de knuppelaar het dier niet hard genoeg hard geraakt!!

ten 1e heb ik niet gezegd dat ik het niet erg vind om dat te zien. ik heb gezegd dat ik de redenen begrijp waarom het gebeurd en ik noemde voorbeelden wat precies hetzelfde is. dus eet jij straks maar een lekker stukje vlees, voor mij ben je dan gewoon een domme idioot die dus daadwerkelijk een meeloper is:)
verder is 1 zeehond op de honderdenduizenden wellicht 1 enkele uitzondering bij wie dat gebeurde, ik lig daar niet wakker van. denk jij eerst maar na waarom dit gebeurd en wat er nog meer gebeurd wat hetzelfde is maar waar jij je profijt van trekt. lekker een eitje met pasen of een stukje vlees bij het eten. denk daar eerst maar aan, voordat je me een "hartenloze oetlul" noemt.
ps. je moet nodig editie nl kijken, dat programma is gemaakt voor domme mensen als jij. ze geven daar meningen die totaal niet onderbouwd worden en zorgen voor de grootste heisa omdat mensen klakkeloos geloven wat daar allemaal gezegd wordt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dus eet jij straks maar een lekker stukje vlees, voor mij ben je dan gewoon een domme idioot die dus daadwerkelijk een meeloper is:)

Dus als je vlees eet, maar het niet normaal vind dat beesten worden doodgeslagen dan ben je een meeloper?

Whatever :s
Waarschuw beheerder
als je mij een hartenloze oetlul noemt, terwijl je niet eens duidelijk begrijpt waarom ik het probleem niet inzie van die hele zeehondenjacht en als hij mijn standpunten niet wilt begrijpen, dus maar meteen gaat schelden... dan ben je voor mij zelf een oetlul. en aangezien het meest onrustmakende programma op de nederlandse tv iets laat zien, wat waarschijnlijk gewoon uit de duim is gezogen... moet meneer dat verhaal maar tonen op flock en vind hij maar dat dat meteen de waarheid is, in dat geval is het dus een meeloper:) meneer begrijpt dus ook niet waarom ik het verschil niet zie tussen een koe, vlieg, varken of een zeehond:)
maargoed, ieder heeft zijn eigen mening hier op flock, maar dat wilt niet zeggen dat je daadwerkelijk het zo hoog op moet nemen dat je gaat schelden;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik hoop dat jij doodgeknuppeld word Fortuna DOTF!! zielige kneus :[

e-mailtje gestuurd, en brief geschreven, handtekeninglijst uitgeprint..
zou iedereen moeten doen!!

Waarschuw beheerder
en zo verneukt het menselijke ras de natuur alleen nog maar meer en meer..............
Waarschuw beheerder
Echt niet normaal! Ik vind die beestjes zoooo lief, geef ik geld aan het WNF netjes iedere maand, en doen ze hier blijkbaar niet zo veel aan! Jammer :(
Waarschuw beheerder
e-mailtje gestuurd, en brief geschreven, handtekeninglijst uitgeprint..
zou iedereen moeten doen!!

prima dat je dat gedaan hebt, ik hoop voor je dat het ook zin heeft gehad;)
maar een 13 jarige kan nog niet echt veel weten van hoe de wereld in elkaar steekt. dus het is begrijpelijk dat jij je kamertje alleen maar vol hebt hangen met lieve snoezige postertjes met konijntjes en zeehondjes.
dus ik ga niet eens serieus in op je reactie:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
het is niet erg dat zeehonden worden gedood... integendeel het is zelfs beter voor de natuur

maar de manier waarop ze doodgemaakt worden is erg.... dat is het probleem...

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Dieren ombrengen voor de voedselvoorziening, of proefdieren medische doeleinden hebben ik op zich niks op tegen. Waarom? Omdat ze ervoor gekweekt worden, de dood van deze dieren brengt 't ecosysteem niet uit balans.

Maar doodgeknuppelde zeehonden vallen in dezelfde kneuzen-categorie als drijfjachten, vossenjacht, tijgers die 't loodje moeten leggen omdat hun lichaamsdelen zogenaamd potentieverhogend zouden moeten zijn, proefdieren voor cosmetica en die paardenraces waarbij die beesten hun poten letterlijk doormidden breken, waardoor ze alleen nog maar aan wat lapjes vlees aan 't lichaam hangen...

Alleen voor 't plezier van de mens, en meestal ook nog alleen de zgn. "beau-monde", pure gruweldaden tegen onschuldige dieren begaan is gewoon diep triest, hoe je 't ook wend of keert...
Waarschuw beheerder
effe paar feitjes

zeehonden populatie is in de laatste jaren GIGANTISCH GEGROEID

ze eten heel erg veel vis op wat problemen geeft voor de vissers die geen genoeg inkomsten hebben...

als de zeehonden populatie te groot word betekent het dat ze teveel vis opeten waardoor andere dieren ook weer doodgaan
denk aan pinguins die geen vis meer kunnen eten. denk aan vogels die geen vis meer kunnen eten

de meeste zeehondjes die afgemaakt worden gaan naar de bont industrie... DIT IS NIET VANWEGE DE BONT !!! maar omdat ze sowiezo afgemaakt moeten worden...

dus drijfjachten enzo is niet te vergelijken...

in de veluwe in nederland worden ook herten afgeschoten als er teveel zijn... niet vanwege de bont of iets dergelijks

ik heb niks tegen dat ze afgemaakt worden... maar de manier waarop is zielig... vaak leven ze nog....
dat moet veranderen....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
greenpeace voert al jaren geen actie meer voor de zeehondjes

gek he....
Waarschuw beheerder
Rollie is een wijs man? B)

Waarschuw beheerder
Als 't daadwerkelijk vanwege "flora en faunabeheer" is dat zeehonden 't loodje moeten leggen, waarom worden ze dan niet gewoon doodgeschoten? Één kogel, dier 99 van de 100 keer meteen dood, problem solved...

Maar nee, we knuppelen ze liever dood, omdat d'r dan nog zulke mooie nutteloze bontjassen van gemaakt kunnen worden. Namaakbont en -leer zijn door geen mens van echt te onderscheiden, maar toch moet en zál er echt bont gebruikt worden om "the rich few" te plezieren... [img width=15 height=15 cacheid=00022ded000004298a9cb0e41a00a72a84]http://www.q-dance.nl/images/smileys/bweh.gif[/img]

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
- DaaPJuH NL -'s feestarchief
Hakkuhbar

Beroep: Alcoholistjuh zijn...mensen vermaken met belachelijke verhaaltjes :D
Geboortedatum: 1 augustus 1991
Leeftijd: 13

Whahahaha ga jij je maar met andere dingen bezighouden [img width=22 height=22 cacheid=00063725000102aa8fd66b111a00a72b0d]http://home.hccnet.nl/bart.vancoenen/Smiley/Loser.GIF[/img]
Waarschuw beheerder
dankuwel rollie:jaja: :respect:
ennem... waarom het zo moet gebeuren?
klinkt heel hard, maar dit is het goedkoopste. een kogel kost geld en daarmee knal je maar 1 zeehond neer. en een knuppel daarmee sla je er wel duizenden mee dood...
dat is waarom
ik heb verder ook nooit gezegd dat ik het niet verafschuw, ik vind het ook een triets gezicht dat er zoveel bloed te zien is. maar ik begrijp wel waarom het gebeurd, en dat heb ik al proberen uit te leggen. maar lees het stukje van rollie maar, dan weet je meteen hoe wat waar en waarom:jaja:

Waarschuw beheerder
Al eens van arbeidsloon gehoord? Een kogel door de kop jagen is een kwestie van een paar seconden, met knuppelen gaat menig poolmiddagje voorbij... :p
Waarschuw beheerder
donateur
jaaaa... je ken er toch niks tegen doen ~!
Waarschuw beheerder
arbeidsloon

de bont industrie gaat veel geld in om in de vis industrie niet

als er teveel zeehonden zijn.. verdienen de vissers niks... dus die zijn werkloos

gek he dat ze dan zeehonden meppen... als je vrouw en kinderen verhongeren omdat je geen geld heb voor je gezin...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Nee, zeehonden schieten ze niet dood omdat je dan de vacht verziekt, met doodknuppelen, kunnen ze de hele vacht gebruiken :frusty:

Er gaat inderdaad genoeg geld om in de bont industrie dus een wat "vriendelijkere" methode zou zo gek niet zijn :/

Ik vind het maar vreemd dat je iets levends dood kan slaan :nee:

Werkzaam bij Demon Dance Events
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het in 1 woord schandalig, dat ze het zo doen!

Dat ze dood moeten is misschien tot daar aan toe, maar doe het dan wel op een humaniare manier en niet doodknuppelen:@
Waarschuw beheerder
als je vrouw en kinderen verhongeren omdat je geen geld heb voor je gezin...

dan is het niet zo moeilijk om een zeehondje dood te meppen...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Blij dat ik geen vrouw en kinderen heb B)
Waarschuw beheerder
in noord canada is er nou niet bepaald veel werk...

er ligt alleen maar sneeuw daar :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Sneeuwschuiver? O:)
Waarschuw beheerder
donateur
ach zoiets zou je helaas toch nooit kunnen stoppen ook al zouden we graag willen

ik vind echt dat dit hele gedoe met die zeehondjes te zwaar wordt opgepakt door de media. iedereen ziet de "zwarte" beelden, dat een arm lief en knuffelig zeehondje wordt doodgeknuppeld, maar ondertussen wordt er wel vergeten te zeggen dat de zeehondjes de visstanden aantasten, dat ze een bedreiging zijn in dat opzicht voor de mens en als het er meer worden dat wij straks met miljarden zeehonden zitten die allemaal zullen sterven omdat er geen vis meer in de koude wateren te halen is.

nee je hebt gelijk...vil ze maar lekker allemaal...laat ze maar lekker lijden want er zijn er toch teveel van en ze vreten toch al het vis op :S

ik ga in ieder geval deze plaatsen op verschillende plekken :)
[img width=300 height=38 cacheid=001358720004aae29e2ca60e1a00a73a2f]http://www.stopdeknuppels.nl/img/banner_kl.gif[/img]
Waarschuw beheerder
prinses je vind het dus erger dat er een paar honderd zeehonden sterven terwijl er duizenden andere dieren sterven omdat er teveel zeehonden zijn?

klopt niet he :P

zelfs greenpeace die tientallen jaren op kop liep met zeehonden acties is gestopt met zeehondenacties omdat er teveel zijn op dit moment
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ok het is zielig, maar hoe denk je hoe andreen naar nederland kijken door dat verdomde kieviets eieren rapen? is in nederland heel normaal maar in het buitenland ook niet. het hoort bij die cultuur van die mensen en er zijn nog genoeg zeehondjes, het gaat alleen op een zieke manier dat dan weer wel
Waarschuw beheerder
Ik heb alleen wel eens gezien dat het niet altijd met een klap op de kop gaa, maar dat sommigen ook half levend gevild worden en aan een haak geslagen:S

Waarschuw beheerder
dat is TE erg
Waarschuw beheerder
Mythe #6: De knuppel – ‘club’ of ‘hakapik’ – is een barbaars gereedschap dat niet thuishoort in deze tijd.

Feit: Knuppels worden al sinds het ontstaan van de jacht, honderden jaren geleden, voor de zeehondenjacht gebruikt. ‘Hakapiks’ zijn een uitvinding van Noorse jagers die ze zeer effectief vonden.

Diverse onderzoeken door veterinaire deskundigen en Amerikaanse onderzoeken uit de periode 1969-1972 in de Pribilof Islands in Alaska hebben in de afgelopen jaren steeds aangetoond dat de knuppel of hakapik een efficiënt gereedschap is waarmee het dier op een snelle en humane manier wordt gedood. Een recenter onderzoek van de Canadian Veterinary Medical Association, uit september 2002, bevestigde deze bevindingen.

Mythe #7: De methoden om zeehonden te doden zijn veel minder humaan dan de methoden voor het jagen op wilde dieren of het slachten van dieren.

Feit: De jachtmethoden zijn onderzocht door de Canadese Royal Commission on Sealing. Deze concludeerde dat het knuppelen van zeehonden minstens zo humaan is als en vaak humaner dan de manier waarop dieren in slachthuizen worden gedood. En dat laatste wordt door de meeste mensen geaccepteerd.

http://www.dfait-maeci.gc.ca/canadaeuropa/netherlands/sealsmythsrealities-nl.asp

This article reports the results of observations made by representatives of the Canadian Veterinary Medical Association at the hunt in recent years and compares them with observations made by members of the International Fund for Animal Welfare. The conclusion is that the large majority of seals taken during this hunt (at best, 98% in work reported here) are killed in an acceptably humane manner. However, the small proportion of animals that are not killed effectively justifies continued attention to this hunt on the part of the veterinary profession.

http://www.pubmedcentral.gov/articlerender.fcgi?tool=pmcentrez&artid=339547
Waarschuw beheerder
donateur
prinses je vind het dus erger dat er een paar honderd zeehonden sterven terwijl er duizenden andere dieren sterven omdat er teveel zeehonden zijn?

nee, ik vind het erg dat die dieren zo gemarteld worden en dat ze met veel pijn doodgaan ook nog eens voor de mode of voor de sport
schiet ze dan gelijk voor de kop en voer ze aan haaien of walvissen ofzo
Waarschuw beheerder
Leest dan niemand wat ik reageer :S
Waarschuw beheerder
narcotic :respect:
Waarschuw beheerder
met narotic en rollie kan ik praten :jaja:
dat zijn tenminste nuchtere mensen die zich niet laten beinvloeden door alle media:D
zoals de rest dat wel doet:[

Waarschuw beheerder
donateur
als je vrouw en kinderen verhongeren omdat je geen geld heb voor je gezin...

dan is het niet zo moeilijk om een zeehondje dood te meppen

Zal best, maar je ken mij niet vertellen, dat je het een mooi gezicht vind:S

Waarschuw beheerder
donateur
met narotic en rollie kan ik praten
dat zijn tenminste nuchtere mensen die zich niet laten beinvloeden door alle media zoals de rest dat wel doet

Ik neem aan dat Rollie en Narotic hun nuchtere feiten ook uit de media vandaan hebben gehaald en niet zelf onderzoek hebben vericht op al die fronten :)

Het is maar net waar je de "feiten" vandaan haalt. Iedere nieuws zender, website, krant of wat voor media dan ook wordt door mensen samengesteld die een eigen mening over zaken hebben, en zullen dit 9 van de 10 keer ook laten uitkomen in hun berichtgeving.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
netwerk heb ik me informatie van

was paar weken geleden een reportage over
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
maja het gaat puur over dat het lieve schattige beestjes zijn...

op de veluwe worden ook herten everzwijnen enz enz afgeschoten als er teveel van zijn

hoor je niemand over...

en het gaat nu niet over de bont. want er leven teveel zeehonden op dit moment omdat er al die tijd niet op ze is gejaagd. waardoor weer extra bij problemen ontstaan zoals ontwrichting van de natuur
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
op de veluwe worden ook herten everzwijnen enz enz afgeschoten als er teveel van zijn

Da's geen neerknuppelen en de veluwen zijn wat kleiner dan waar die zeehonden zitten!

Waarschuw beheerder
donateur
Het duidelijkste probleem met de inmiddels gebruikelijke aanspraak dat de zadelrob de Noord-Atlantische kabeljauwpopulatie uitdunt, is dat de zeehonden eeuwenlang voor onze vissersvloten arriveerden en toch was er kabeljauw in overvloed. Zeebiologen vertellen ons eensgezind dat commercieel geviste kabeljauw niet meer dan 3% van het dieet van de zadelrob bedraagt. De zeehonden eten inktvis, roggen en andere kabeljauw verslinders, en op deze en andere manieren helpen ze de vissers eigenlijk als ze maar de kans krijgen

Dit vind ik dan ook wel weer een aardig argument (uit de National Post, Canadeze krant)
Waarschuw beheerder
Da's geen neerknuppelen en de veluwen zijn wat kleiner dan waar die zeehonden zitten!

klopt maar zeehonden leven maar in een bepaald gebied... aan de rand van de kust op bepaalde plekken waar ze op het ijs kunnen komen en weer het water in.

het knuppelen is inderdaad zielig... maar is afschieten niet zieliger?
dood gaan ze toch...

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad ja

Waarschuw beheerder
donateur
het knuppelen is inderdaad zielig... maar is afschieten niet zieliger?
dood gaan ze toch

Denk dat schieten minder pijn doet dan dat knuppelen;)

Heb je dat filmpje gezien op die site?

Gaat er lekke raantoe he, effe paar keer slaan, voor ze echt dood zijn, terwijl een kogel in de kop gelijk raak is!