Partyflock

Forumonderwerp · 756988
Gisteravond was ik in toevallig in stadskanaal om even naar de kroeg te gaan met wat kameraden.

in dat dorp heb je dus ook verkeerspleinen/viertondes of hoe die dingen heten.

Als je op zo'n verkeersplein afrijdt zie je zo'n bord (op een paal) middenop het plein staan :

als je dan linksaf wil.. moet je dan om dat bord heenrijden of mag je ervoor langs?

ik mocht 45 euro betalen voor die ongein omdat het volgens de politie een rotonde was

Als de straat links ervoor is, dan is het bord niet op je van toepassing. Maar dit is geen gewone kruizing, het gaat hier om een soort van rotonde, waarbij je verkeer van rechts voorrang moet geven.
Dan moet je dus gewoon de rijrichting volgen.
hmm kan me er niet echt een voorstelling van maken. Maarja het zal allemaal wel :)
Tja.. enige wat je kan doen is een bezwaarschrift indienen, en goed vermelden dat het toch een onduidelijke situatie is.. misschien doen ze er dan wat aan
ik had 270 eu boete, omdat ik op 'n boerenland achteraf weg 31 km de hard reed, die @#@ stonden net na een heuveltje te flitsen :(
270 euro??

wazige shit...

check of het klopt dan op...

http://www.openbaarministerie.nl/boetebase/
heb ik gedaan en het klopt :(

Ik snap eerlijk gezegd niet echt wat er onduidelijk is. Het bord op zich is toch erg duidelijk. Namelijk dat je het bord alleen rechts mag passeren.
klopt.. tot aan de 30 km te hard kan nog een keer.. als je daar boven komt.. vliegt het bedrag omhoog.. mooi kloten

ik vond t wel grappig dat ik laatst op tv had gezien hoe een andere agent zijn colleag aant beboeten was :P

die houdt zich aan de regels haha :jaja:

en wat had je dan eigenlijk fout gedaan zodat je een bekeuring heb gekregen????

uhm die agent had zijn woute auto verkeerd geparkeerd toen die met zijn laser auto's aant bekeuren was.. en een andere collega had hem daar voor beboet :P
haha dat zijn goeie grappen :p

en wat had je dan eigenlijk fout gedaan zodat je een bekeuring heb gekregen????

ik ben voor dat bord langs gereden omdat ik links moest.. en er dus niet omheen gereden omdat dat bord volgens mij niks te maken heeft met een rotondebord.. waarom zijn er anders 2 verschillende borden voor