Partyflock

Forumonderwerp · 755713

Ik heb laatst gehoord dat moslims geen orgaandonor mogen worden vanwege hun geloof?

zeg mij eens, is dat waar of flauwekul?

en mogen jullie dan ook geen organen ontvangen als jullie zelf ziek zijn?

had er net klein discussie over en moet het nu gewoon ff zeker weten

Ik weet het, er zijn nu genoeg topics over orgaandonatie enzo.
Maar dit gaat eigenlijk meer over islamitisch geloof waar ik nu een vraag over heb. En je hoeft nie meteen zo opgefokt te reageren :[
laatste aanpassing
Nou je zult als je je piemel verliest er een onbesneden piemel voor terug krijgen bahbah

:D

mogen jullie

sorry?!?!?!
als ik hier op antwoord wat ik wil zeggen heb ik een dubbele ip ban aan me broek :x

:bloos: wat... heb ik toch gewoon goed geschreven of nie dan?
laatste aanpassing
Geen idee hoe dat precies zit. Hoorde ook zoiets inderdaad.

Maar mijn mening is... niet geven, dan ook niet ontvangen :nee:
(tenzij je niet kunt geven omdat je al ziek bent)

snap ook niet echt wat er verkeerd aan is :/
laatste aanpassing
is denk niet n kwestie van MOGEN

maar ben bang dat als je jezelf opblaast er gewoon niet zo heel veel over blijft om te doneren ;p ;D
Moslims dit, moslims dat...bla bla...bla...jullie moeten dit...jullie moeten dat.....Hou toch op met dat fucking gezeik! JULLIE zitten gewoon te wachten tot JULLIE weer eens kunnen zeiken op moslims!

IK als MOSLIM doe WEL aan orgaandonatie, en mijn moeder die ook MOSLIM is doet ook daar ook aan! Dus kappen met dat gezeik en die vooroordelen steeds, word er echt moe van!:@

Dat de ene moslim daar niet aan doet, betekend niet dat ze het allemaal niet doen, ik ken genoeg Nederlanders die ook niet aan orgaandonatie doen, maar daar hoor je weer niemand over....
Het punt is dat ze niet hun organen willen doneren na hun dood, want in de koran heeft allah 1400 jaar geleden al gezegd dat dat niet mag :nee::nee::nee: (beetje plat gezegd)

Maar als ze op sterven liggen dan willen ze als eerste een orgaan hebben. O:)

Of dit eerlijk is of niet?

Ik vindt dat het niet moet kunnen, want je moet ook kunnen geven voordat je mag ontvangen.
laatste aanpassing

Er zijn ook mensen met andere geloven die geen donor willen worden, er zijn ook mensen die geen donor willen worden omdat ze bang zijn dat het dode lichaam nog gevoel heeft en dat het pijn doet enz, enz.

Inge

Maar als ze op sterven liggen dan willen ze als eerste een orgaan hebben.

Ja, wie zal NEE zeggen???

Inge
Maar dat zou idd voor iedereen moeten gelden die geen donor wil zijn, dan krijg je ook niet.
Ik vind het jammer dat de nieuwe plannen van het kabinet niet doorgaan betreft orgaan donatie. Nederland komt tekort in organen en daar moet een oplossing voor gevonden worden. Ze zouden eigenlijk de regel moeten toepassen dat als je geen donor bent en je hebt een orgaan nodig dat iemand die wel een donorcodiciel heeft voorgetrokken wordt maar helaas we hebben hier een andere prioriteit.
Precies er zijn ook genoeg andere mensen ook Nederlanders die dat niet willen, dus als die op sterven liggen mogen die ook geen orgaan krijgen, omdat ze zelf niet doneren????????????

jeeeeeeeeeeeezusssss.. meteen zo opgefokt!

sjiek voor je dat jij en je ma er wel aan doen. Maar ik vroeg me gewoon af hoe dat zat met jullie geloof!

Ik heb tot nu toe helemaal nix slechts gezegd of wat dan ook! heb ook geen vooroordeel gezegd, heb alleen iets gevraagd uit nieuwsgierigheid naar jullie geloof!!!

maar pff verbaasd me nix hoor, dat je meteen zo opgefokt reageert, vind ik ook zoiets typisch (deh... heb je je vooroordeel :[ )
laatste aanpassing

Ik denk dat het beter is dat je je moet melden als je juist geen donor wilt worden, dat systeem invoeren dat helaas toch niet doorgaat hier in NL. Dan zijn er meer organen beschikbaar, en doet het er niet toe of je donot bent of niet.

Maar dit is erg dubbel weer allemaal, zijn meerdere topics over.

Inge
van mij mogen ze alle organen hebben als ik dood ben.

Als ze daar iemand mee kunnen helpe (Y)

als het maar geen criminelen zijn :no: of erger
Ja, wie zal NEE zeggen???

Niemand nee, maar ik vindt wel dat diegene wel de eer aan zichzelf moet houden als hij/zij geen donor wil zijn. Maar zo zit de wereld niet in elkaar.
laatste aanpassing

vind echt wel goed dat het plan is afgezegd in het kabinet!!! schandalig dat de overheid kan bepalen of je wel of niet donor wordt!!

ik ben geen staatseigendom!!
ik vind dat iedereen zelf moet weten, wat ie met zn lichaam moet doen, daar hoeft een ander niet over te beslissen!!

maar pff verbaasd me nix hoor, dat je meteen zo opgefokt reageert, vind ik ook zoiets typisch (deh... heb je je vooroordeel

Hou dan gewoon je domme mondje dicht.

Inge

Ik hoef geen orgaan van een moslim

met zo´n opmerking gun ik jou helemaal geen leven meer

van mij mogen ze alle organen hebben als ik dood ben.

ook je ogen?
Mensen die donor zijn moeten voorrang krijgen op organen, moslim of geen moslim...
Zo moet het zijn :jaja:
Me2, want als je in allah gelooft dan zit ie in je hersens en niet in je nieren of lever.

En hersens transplanteren ze niet
Maar dat zou idd voor iedereen moeten gelden die geen donor wil zijn, dan krijg je ook niet.

Dat 'ruimt' dan wel snel op dan op de wachtlijsten. :s De toevoer van donororganen neemt misschien toe (doordat meer mensen dan voor hun overlijden aan hebben gegeven om wel donor te willen worden) en de vraag neemt dan misschien af (mensen die geen donor willen worden worden van de wachtlijsten gekicked om vervolgens te creperen :x).

Maar goed het lullige is dat je als je werkelijk doneert er in het algemeen niks meer aan hebt om te ontvangen. ;)
Als je een van jouw nieren aan een ziek familielid doneert is het het anders, maar meestal ben je als donor dood dus. ;)

Maar goed donor willen worden is een persoonlijke keuze en om welke redenen je het wel of niet doet moet een ieder zelf weten.
laatste aanpassing
sjiek voor je dat jij en je ma er wel aan doen

Gewoon te zielig......jij vraagt iederdaad hoe het zit met "ons" ik vertel dat ik daaraan doe krijg ik dit als reactie:S

Ik heb tot nu toe helemaal nix slechts gezegd of wat dan ook! heb ook geen vooroordeel gezegd, heb alleen iets gevraagd uit nieuwsgierigheid naar jullie geloof

Je moet je niet zo snel aagevallen voelen, ik word er gewoon moe van dat er maar 1 ding moet gebeuren en iedereen weer begint te zeiken moslims dit en dat....en als jij met termen als JULLIE begint te praten dan voel ik me aangesproken ja, want wie is JULLIE ik ben gewoon ook een Nederlander, en voel me ook 100% Nederlanders

maar pff verbaasd me nix hoor, dat je meteen zo opgefokt reageert, vind ik ook zoiets typis

Als je me zou kennen zou je beter weten....zielig, triest, kortzichtig:yes:
laatste aanpassing

Volgens het geloof moeten ze compleet zijn om hun hemel te betreden. Ze mogen dus ook geen organen ontvangen want dan is hun eigen lichaam niet meer compleet. Maar als iemand op sterven ligt kan ik me wel indenken dat het religie opeens minder belangrijk lijkt.

En hersens transplanteren ze niet

Zou eens tijd worden, en wel voor de IQ-lozen. :devil:

Inge
Mensen die donor zijn moeten voorrang krijgen op organen, moslim of geen moslim...
Zo moet het zijn

Zo mee eens :jaja:
Moslims dit, moslims dat...bla bla...bla...jullie moeten dit...jullie moeten dat.....Hou toch op met dat fucking gezeik! JULLIE zitten gewoon te wachten tot JULLIE weer eens kunnen zeiken op moslims!

IK als MOSLIM doe WEL aan orgaandonatie, en mijn moeder die ook MOSLIM is doet ook daar ook aan! Dus kappen met dat gezeik en die vooroordelen steeds, word er echt moe van!

Dat de ene moslim daar niet aan doet, betekend niet dat ze het allemaal niet doen, ik ken genoeg Nederlanders die ook niet aan orgaandonatie doen, maar daar hoor je weer niemand over....

dat bewijst wel weer dat moslims niks gezegd kunnen hebben, dat is hetzelfde als je tegen een turk zegt: turk
laatste aanpassing
Maar als iemand op sterven ligt kan ik me wel indenken dat het religie opeens minder belangrijk lijkt.

Daarom is het geloof (moslim of anders) zo hypocriet.

elke moslim mag mijn longen of mijn lever hebben :bier: :smoke:

dat bewijst wel weer dat moslims niks gezegd kunnen hebben, dat is hetzelfde als je tegen een turk zegt: turk

Kijk, dit is nou een typisch voorbeeldje wat SNAKT naar een hersentransplantatie.

Inge

Zo moet het zijn

Vind dat mensen toch een eigen keuze moeten hebben om het niet te doen. Ik vind het systeem van donor zijn tenzij je jezelf afmeld een goed systeem, maar als je dan geen donor wil zijn vind ik ook niet dat daar consequenties aan vast moeten zitten.

Thijs1984:

Heeft het dan met de persoon te maken of het religie?
Je hebt het nu wel over heel veel mensen, ipv de personen die daadwerkelijk hypocriet zijn. Bovendien is het toch logisch dat een mens overlevingsdrang heeft?

Nou mensen die vinden dat je donor moet zijn en anders geen recht hebt op een orgaan: van jullie zijn er vast wel flink wat die roken, drinken en regelmatig drugs gebruiken. Mee stoppen en wel nu hoor, want anders hebben ook jullie geen recht op een stel nieuwe longen als je longkanker krijgt. :vaag:

Als je op die manier gaat denken. :no:

Inge
Kijk, dit is nou een typisch voorbeeldje wat SNAKT naar een hersentransplantatie.

Inge

hej inge wil jij dan mijn donor zijn want JIJ bent zooooo intilligent of niet soms?
Ze kunnen beter aandacht besteden aan de kloontechniek die ik al bij een andere topic heb beschreven, geen gedoe met donoren, geen afstotingsverschijnselen, Gewoon organen klonen en deze opkweken buiten het lichaam, het nadeel is dat deze techniek voorlopig nog toekomstmuziek is

intilligent

Nee, het moet zijn: intElligent.

Inge

intilligent

8)

jij vraagt iederdaad hoe het zit met "ons"

ik vroeg nie hoe dat zat met jullie en ik vroeg eigenlijk ook nie of jullie dat deden, ik vroeg mogen jullie dat dan wel of nie? en dáár had je me geen antwoord op gegeven!

maar ik vind het goed van jou en je ma dat jullie het wel doen, en dat dus terwijl jullie het eigenlijk nie mogen?

ik wil jou nie afzeiken meis, maar vind dat geloof gewoon totaal onbegrijpbaar!

maarja, kunnen ook we weer eindeloos over discussieren maar da hoeft voor mij nie, zal het toch nooit snappen
laatste aanpassing

Zeg mathasses ga eens een boek lezen ofzo, ff je hersens een kraken!:/ Met je nepprofiel:S
maar ik vind het goed van jou en je ma dat jullie het wel doen, en dat dus terwijl jullie het eigenlijk nie mogen?
(y)

daar ben ik hethet mee eens,ik vind het ook onbegrijpbaar, daarom doe en laat ik wat ik zelf wil, en leef ik niet volgens een boekje!:)
laatste aanpassing

Jullie, jullie, jullie.

Je moet maar eens leren je een beetje in te leven in een ander, maar als ik het zo zie doe je de moeite niet en geef je alleen maar van die gemene steekjes onder water om vooral te laten merken dat je het stiekem eigenlijk NIET WILT BEGRIJPEN.

Kom je eens iemand tegen die zegt moslim te zijn en donor is, is het weer niet goed en toch weer op iets anders doorgaan, maar lekker in het negatieve blijven hangen.

Inge

jeetje, het wordt hier steeds gewelddadiger :O

Nog een vraagje Rebelmel. Heb je Indisch bloed in je ofzo?

onbegrijpbaar!

de nederlandse taal schijnbaar ook :x

Ik denk dat RebelMel het allemaal niet zo boos en gemeen bedoelt als jullie denken...

welk woord moet ze dan gebruiken ipv. Jullie?
ze is gewoon geinteresseerd in het geloof en zeikt het verder toch helemaal niet af?

jullie maken het gewoon erger dan dat het is

:o Inge je hebt gelijk, ik WIL het ook nog nie eens begrijpen!

godsamme man, jij weet echt ALLES he :frusty: :[

HA nee toch nie, want NEEN heb geen Indisch bloed in me.

En gelijk heb je Linnie, stelletje opgefokte k*tten hier
laatste aanpassing