Partyflock

Forumonderwerp · 753325

liever niet

Lijkt me geen goed idee. ik vind dat er te grote verschillen in cultuur zijn. en er zitten al meer turken in de eu dan in turkije volgens mij
Het is wel zo dat de hoofddoekjes zijn afgeschraft in turkije dus mochten hun in de EU komen en hun dus het grootste land zijn ze het misschien gaan voorleggen op alle andere landen..
Het heeft allemaal ze voordelen en ze nadelen!! Wel de cultuurverschillen gaan denk een groot probleem vormen!! (daarom vraag ik me ook af of ze wel uberhaupt aan alle regels kunnen voldoen!!)
het kan vriezen en het kan dooien....

als Turkijke bij de EU gaat horen geldt het

acquit communautair

dat is: nieuwkomers bij de EU moeten op zelfde niveau zitten als de rest. Wat er eenmaal staat aan regels en beleid, staat niet meer ter discussie en moet gerespecteerd worden als men toetreedt.

oftewel: het is goed als T. erbij komt in de zin dat ze aan alle normen volgens de EU moeten voldoen. dat geldt op alle vlakken, van milieu tot economische zaken.

indien de EU te veel wordt uitgebreid met 'economisch zwakkere' staten zal de besluivorming binnen de EU wel anders gaan verlopen. Was eerst een Noord Zuid verdeling tussen Noord Europa en de landen aan de Middellandse Zee, nu komt Oost er ook bij. En omdat alle belangen van alle lidstaten meespelen, wordt het wel ingewikkelder en hoe meeer van dergelijke landen erbij komen, hoe meer invloed zij kunnen uitoefenen in toekomstig beleid. En het is de vraag hoe zich dat gaat ontwikkelen.