Zet ze maar eens op rundervrij voedsel.
Fatsooenlijke lam en rijst (niet die goedkope zooi) waar alle mineralen en stoffen inzitten.
Iedere dag stikje schapenvet.
En als tussendoor alleen appel of komkommer, verder helemaal niets weet bijna zeker dat het goedkomt.
En Stafford weet ik niet, maar een Bulletje zeker niet doen, zijn echt heel dominant.
Zelf geef ik Bento Kronen, daar doet hij het beste op, de Maxi brokken.
Totaal geen last meer van zijn huid, die Eukanuba staat juist bekend dat die hele erge jeuk veroorzaakt.
Ons hondje weer
Ze hebben hem toch gehouden..
Ach zo'n stamboom is niet het belangrijkste, gaat om het karakter en daar kan geen enkel ander ras tegenop.
Is niet het belangrijkste idd. Hij heeft een zeer goed karakter!
Een Bull neem je voor zijn karakter.
De mijne heeft geen stamboom komt uit het asiel maar is een geweldig beest.
Mijn volgende Bull zal waarschijnlijk ook weer een zijn met een verleden, maar ik vind gewoon dat ook die een kans verdienen, met of zonder stamboom.
foto's zijn van afgelopen zondag
op de bullterrierdag
was een los lopende herder!!!
kut beest!!
en wij worden vaak na gekeken om dat wij zogenaamd vechthonden hebben.
Dan haalt hij te weinig voedingsstoffen uit zijn voeding, en poept het idd uit.
volgens mij is het onzin wat je uitkraamt. Als je voedingsstoffen niet uitpoept moet iedereen moddervet
hier ben ik het dus echt niet mee eens... alsof een hond denkt van: 'he ik heb een papiertje.. laat ik eens lief gaan doen...'
een hond met papiertje kan nog valser zijn dan er 1 zonder, dat heeft niks met papiertje te maken.. het is een teken dat de hond raszuiver is
en daarbij komt: je 'maakt' de hond zelf... het is maar net hoe hij opgevoed word
maar zeg niet dat het niet uitmaakt of een hond wel of geen stamboom heeft!!!
want dat bepaalt gewoonweg alles!!
Ik ben er ook voor dat dat soort praktijken wettelijk aan banden gelegd wordt.
gewoon omdat we bullenlovers zijn en onze honden altijd op de eerste plaats komen!!
maar ik ben ook van mening dat je je hond zelf maatke of hij nou een papiertje heeft of niet
laar mij dan is waarom er meer en veel meer incidenten gebeuren met stamboomloze honden dan honden met stamboom!!
en dit is na onderzoek bewezen!!!
en dit is na onderzoek bewezen!!!
Ik zou de rapporten van het onderzoek waar jij het over hebt dan ook erg graag eens inlezen.....
ik heb bovenstaande onderzoek te kort gecopierd
maar dat het eigenlijk beter en verplicht zou moeten worden om alleen nog maar rashonden te kopen/ verkopen
Ook daar ben ik het niet mee eens beste Bisbee. Ten eerste krijg je dan weer 'het keurslijf' waar we dan weer ingegoten worden. Ten 2e... RASHONDEN BIJTEN OOK en zullen dit ALTIJD blijven doen.
Ook daar ben ik het niet mee eens beste Bisbee. Ten eerste krijg je dan weer 'het keurslijf' waar we dan weer ingegoten worden. Ten 2e... RASHONDEN BIJTEN OOK en zullen dit ALTIJD blijven doen.
DE verplichte MAG test...dat weet je daar ben ik ook heel erg voorstander van!
bedoel voor het rijden moet je toch ook een rijbewijs halen??
haha... kijk zo af entoe zijn we het wel eens!!
Denk bemoei me er ff mee.......want eigenlijk in al jullie discussies komen jullie op het zelfde punt uit....dat jullie het in grote lijnen wel met elkaar eens zijn!
Het verschil in denken tussen jou en DeeD is dat jij verder gaat met hoe de wet nu in elkaar zit(ook al vind je die achterlijk)en Dee ageert nog steeds tegen die wet(omdat hij die achterlijk vindt).
Bis......zo bedoelt Dee het niet,hij zegt alleen dat de wetgeving krom is
en dan vindt ook Dee dat je natuurlijk altijd een hond met boom moet kopen!
Verklaar mij dan eens hoe het mogelijk is dat de Fila Brasileiro, de Dogo Argentino én de Mastino Napoletano NIET EENS IN DIE LIJST VAN BIJT INCIDENTEN VOORKOMEN????
Alleen bodybuilders en vechtsport beoefenaars moeten een rijbewijs halen, en de rest van de mensen mag gewoon zó de weg op…die zijn immers niet gevaarlijk. Dáár komt het op neer met de huidige RAD wet.
Blijft nóg het feit staan dat ik het onverkropbaar vind dat het alleen voor een paar rassen geldt (zélfs voor honden die niet eens in de bijt registratie voorkomen,
Hond dood,€ 150 boete, en 2 weken later hebben ze weer een puppie.....zo simpel is het. Maar...als de straffen VOOR DE MENS nu eens 500x zwaarder werden, geen € 150 maar € 2000 boete, en eventueel een voorwaarlijke straf voor het in bezit hebben van een illegale hond, reken er maar op dat het dan snel afgelopen is hoor!
Ik vind áls je deze regel hanteert, doe het dan voor alle rassen, en niet voor een selectief aantal dieren die (en daar kom ik weer ) alleen op uiterlijk als gevaarlijk bestempeld worden.
Ik herhaal mijn voorbeeld even:
Uitspraak van Dee.D. op zondag 7 augustus 2005 om 22:06:
Alleen bodybuilders en vechtsport beoefenaars moeten een rijbewijs halen, en de rest van de mensen mag gewoon zó de weg op…die zijn immers niet gevaarlijk. Dáár komt het op neer met de huidige RAD wet.
.......en dáár baal ik van!
UIT DE GROND VAN MIJN HART: KOOP ALLÉÉN EEN RAD-HOND MÉT STAMBOOM.......LAAT JE NOOIT VERLEIDEN DOOR HET LIEVE KOPPIE VAN EEN PUP ZONDER STAMBOOM, JE BESPAART JEZELF MAAR VOORAL JE HOND EEN HELE HOOP PROBLEMEN!!!!laatste aanpassing 7 augustus 2005 23:23
maar dat neemt niet weg dat ik 'breeder kijk' dan H. en de 2 problemem parallel aan elkaar probeer op te lossen.
dat kan alleen door het bewijzen dat de magtest succes boekt!!!
alleen is het nu niet anders
Morgen heb ik een gesprek met Dierenbescherming Nederland...juist over dit onderwerp....
dus voor jou en mij als toekomstige fokkers zullen er harde regels gaan gelden!!
dus moet er vanuit een richtlijn gedandeld worden..
wij als fokkers door de wet een strenge regel opgelegd krijgen!!
maar dat wij dan als fokkers ook het alleenrecht op de verkoop mogen gaan hebben..?
En nu is het over met die discussies tussen jullie,vanaf nu gaan we met zijn allen alleen nog maar andere mensen ervan overtuigen geen boomloze honden te kopen!!!
(en luisteren naar tante Birte want ik ben lekker toch de oudste )
iig hebben dee.d en ik hebben hetzelfde doel voor ogen en dat is het welzijn van!!
Precies wat ik dus bedoelde!!!!
[quote element=message id=15171036]{element is niet toegankelijk}Hahaha ... de oudste ?? Dacht het niet
122134434254532335.....
had ik je echt niet gegeven
Maar goed...gaan we nu niet héél erg off topic , want zo belangrijk is mijn leeftijd toch niet hahaha
42 man!!!! verdikke je had mijn paps kunnen zijn!!! haha...
doe dan maar de trommel
Hahaha.....inderdaad. ...En daarom, wij hadden thuis al een kennel waar ik volop bezig was met het fokken van honden (New Foundlanders) toen jij nog geboren moest worden
Ik las ergens dat jij 'proef' MAG-testen deed?
Ik ben daar heel erg in geïnteresseerd...kun je me er wat meer over vertellen?
Ik heb alle onderdelen op papier, en wilde dit ook doen bij ons op de club, maar er zijn een heleboel atributen niet aanwezig natuurlijk. Dus misschien wil ik met mijn hond ook een keer zo'n proef doen.
Aan de andere kant hoeft het misschien niet eens, want ze is enorm stabiel in karakter......
Kunnen we niet beter een Bisbee vs Dee.D. top8ic openen waar we kunnen brainstormen over van alles en nog wat (alhoewel we het er wel over eens zijn dat we hetzelfde bedoelen maar anders denken :yeslaatste aanpassing 11 augustus 2005 02:02
haha ja duidelijk ja
IK HOOP MET DEZE BERICHTJE DE GEDACHTEN IS GOED WAKKER TE HEBBEN GESCHUD VAN VELEN.. DIE VAN PLAN WAREN OM EEN HOND TE KOPEN!!
DOE DIT AUB ALLEEN BIJ DE ECHTE ERKENDE FOKKERS EN HET ZAL ZIJN VRUCHTEN MEER DAN WAARDIG AFWERPEN!!!
Als ik een pup zou kopen zou ik dat zeker doen.
Maar wat als je zoals ik een 2e kanshond neemt en die heeft geen papieren?
Daar zou ik het niet op af laten ketsten.
een hond neem je wel overwogen
Ik snap best dat jij heel fanatiek bent maar wat als iedereen er zo over dacht dan puilde de asiels helemaal uit en wat dan met die beesten, maar in laten slapen?
weet je wat ikl me net realiseerde? We lullen in ieder topic met elkaar over het zelfde, en zijn overal off topic bezig hahaha. Kunnen we niet beter een Bisbee vs Dee.D. top8ic openen waar we kunnen brainstormen over van alles en nog wat (alhoewel we het er wel over eens zijn dat we hetzelfde bedoelen maar anders denken
ik zou daarom ook nooit geen kanshond nemen!!
je bent dan niet als rasliefhebber bezig
Bisbee.....je weet dat ik het met een hele hoop dingen absoluut met je eens ben,maar hier raak je me ff kwijt.
wel overwogen een dier aanschaffen is ook weloverwogen hem houden tot de dood..!
al die beesten die je in het asiel kunt krijgen zijn aangeschaft door mensen die juist niet hebben nagedacht over hun aanschaf!! en ze daarom maar later dumpen in het asiel....
dat moet jezelf weten... ik zelf vind dat daar je daarmee de bull populatie niet erg dient???
Daarom vind ik dat juist dit soort honden wel opgevangen moeten worden door echte rasliefhebbers,iedereen verdient een 2de kans en zeker honden waarvan je al weet dat die vele jaren zullen slijten in het asiel en zeer waarschijnlijk zullen sterven daar.
dus nogmaals heb ik wel waardering en respect voor degene die dat wel doen!!
Onzin!!
![[img width=400 height=300]http://img371.imageshack.us/img371/3623/dsc000104gp.jpg[/img]](http://img371.imageshack.us/img371/3623/dsc000104gp.jpg)
![[img width=400 height=300]http://img371.imageshack.us/img371/8913/dsc000432gl.jpg[/img]](http://img371.imageshack.us/img371/8913/dsc000432gl.jpg)
![[img width=400 height=300]http://img371.imageshack.us/img371/8405/p10100329gd.jpg[/img]](http://img371.imageshack.us/img371/8405/p10100329gd.jpg)
Ik heb hier nog ff paar trotse foto's van mijn bully.. Toen hij voor het eerst bij ons kwam, stond hij met zijn staart tussen ze benen. Kon haast niet op staan omdat zijn ballen niet waren ingedaald. Die zijn weg gehaald. Hij had geen eelt onder zijn poten. Nooit echte beweging gehad. Nu eindelijk ziet hij er zo'n stuk beter uit en lijkt wel of hij in zijn kindertijd terecht is hahaha.. Hij is bijna 7 maar wij hopen dat hij nog heel lang leeft. Echt een bijzonder lieve hond.
Van onze eerste Bull heb ik ook nog ergens een foto... Precies in de hoek van de kamer zit ze in het enige streepje zon dat er binnen valt. Helemaal te genieten...
We hebben haar ook een paar keer meegenomen naar Frankrijk op vakantie en ze weigert om uit de zon te gaan liggen. Ook met 35 graden... Op een gegeven moment houdt ze het niet meer en krabbelt ze overeind, zet 2 passen richting schaduw en laat zich als een zoutzak vallen. Om vervolgens 2 minuten later hetzelfde te doen richting zon...
als wij op de bank zitten zit onze bull op ONS
Hoe verklaar je met 1 smiley het gedrag van een bull terrier...
Heb jij ook zo'n terrier met gedrags problemen?
Jammer dat er nog zoveel mensen zijn die denken dat t vechthonden zijn.Daar zijn ze vroeger voor gebruikt,het is gebleken dat die honden helemaal geen vechthonden-eigenschappen hebben.
Idd,het ligt echt het meest aan de opvoeding.
Veel mensen vinden het leuk om zo'n beest te drillen,en ja,dan gaat het fout.Gek he,dat hij dan agressief wordt.
Waarom de hond lacht is vrij simpel, hij is al aan het bedenken welk dier hij dalijk de strot gaat afbijten
ik hoop dat jij ooit dood word gebeten door een poedel!!!
dom wijf!!!!
Ik wil niet lullig doen ofzo maar ik heb zelf ook een bull, en hij is niet opgevoed als vechter maar het zit er wel degelijk in
ik hoop dat je voor de rest wel dingen weet over de bullterrier anders vrees ik het ergste
en dat zit er nog in.
Zit er geen kwaad in bulletjes????? Moet je toch maar beter je ogen open doen want het zijn kolere beesten.
Mijn pa heeft er 1 en een tijdje geleden viel hij mijn hond aan terwijl er totaal geen aanleiding toe was, dus hou die gekke praat maar voor je dat het er niet in zit.laatste aanpassing 14 maart 2006 20:02
Moet je toch maar beter je ogen open doen want het zijn kolere beesten.
Mijn pa heeft er 1 en een tijdje geleden viel hij mijn hond aan terwijl er totaal geen aanleiding toe was, dus hou die gekke praat maar voor je dat het er niet in zit.laatste aanpassing 14 maart 2006 20:02
Hoezo kortzichtig?
Mijn Bull is ook eens aangevallen door een loslopende Deense Dog, maar je hoort mij niet zeggen dat dat klore beesten zijn, die vent had zijn hond niet onder controle.
Het gaat er om dat de "vechters mentaliteit" er in zit, bij de 1 is dat meer aanwezig dan bij de ander
scheer dan niet alle bullterriers over 1 kam!!!
ik heb zelf 2 doetjes van bullies!!! die zouden zelf als er word ingebroken alles met een kruiwagentje aangeven!!!
Bullies zijn oorspronkelijk gefokt voor gevechten inderdaad. En als je het omhoog wilt halen, zal dat misschien wat makkelijker gaan dan bij een ander ras. Maar vooral zijn kracht is wat het gevaarlijke is aan een Bull Terrier. Zonder al teveel moeite kan ie heel veel aanrichten... Dat wil niet zeggen dat ie het doet, maar als het eenmaal misgaat, dan kan het ook wel heel erg mis gaan.
Ik heb er zelf geen ervaring mee... We hebben nu onze 2e Bull Terrier en nog nooit meegemaakt dat ze op de 1 of andere manier agressief waren. Echt nog nooit... Ik denk ook serieus dat het bij deze honden voor 99% aan de baas te wijten is, of de hond agressief of vals is. In de basis is een Bully gewoon niet agressief... Lomp wel!
Nou het spijt me zeer......maar ik geloof niet zo in jouw opvoedkundige kwaliteiten dan als jouw hond al deze dingen heeft gedaan!!!
als het er al in zit, zit het net zoveel in alle andere rassen
hou er rekening mee dat de hond afstamt van de wolf.. welk ras dan ook
Maar dit is toch wel een erg domme opmerking.. en dan vooral omdat het geplaatst is door een liefhebber die wel meer verstand ervan behoort te hebben.
een herdershond is gefokt om het vee te drijven, een jachthond om het aangeschoten wild optesporen!
zo heeft ieder ras zijn eigenschappen en aangeboren aanleg om daar aan te voldoen.
een Bullterrier is nu eenmaal een op vechtkarakter gefokte hond net als de Amerikaanse stafford... daar kom je gewoon niet onderuit!
wel is aangetoond dat je door een goede opvoeding alsnog een leuke en sociale hond ervan kunt maken!
maar dat de ware karakter altijd genetisch aanwezig zullen zijn.
dus de aanleg tot vechten en domineren met andere honden is vele malen groter als met andere rassen.laatste aanpassing 15 maart 2006 11:19
Pfffff, vandaar dat ik zwaar mishandelde, verwaarloosde dieren heb opgevangen en van de rest van hun jaren in vrede kunnen leven pffffff chick laat me niet lachen.
Daar ga je al... Je hebt dus een hond in huis gehad die door een ander 'verpest' is en dat krijg je er echt niet meer uit. Heeft dus niet zozeer te maken met jou opvoedkwaliteiten, maar ik vind niet dat je een Bull Terrier daar de schuld van kan geven. Jij neemt een groot risico als je een slecht behandelde vechthond in huis haalt. Don't blame the dog...
Maar dit is toch wel een erg domme opmerking.. en dan vooral omdat het geplaatst is door een liefhebber die wel meer verstand ervan behoort te hebben.
een herdershond is gefokt om het vee te drijven, een jachthond om het aangeschoten wild optesporen!
zo heeft ieder ras zijn eigenschappen en aangeboren aanleg om daar aan te voldoen
ik ken de geschiedenis van mijn ras echt wel!!
wat ik er mee bedoel is dat je van elke hond een vechthond kan maken dus ook een herder
kijk maar eens naar die politie honden (is dan wel geen vechthond) maar ze worden hierbij niet gebruikt voor de jacht of voor vee te drijven
De Bull Terriër, zoals we hem nu kennen, is ontstaan uit een familie genaamd "Bull and Terriër" honden tijdens de 19e eeuw.Bull Terriërs werden gefokt voor verschillende doeleinden, gewoon als gezelschapsdier of voor de hondensport, maar zeker niet om te vechten.
Echter werd de Bull and Terriër tijdens zijn schepping, wel tijdens gevechten gebruikt, maar voor de schepper van dit ras, was het de bedoeling om een mooie, vriendelijke hond te ontwikkelen, puur als gezelschapsdier.
Het is zijn opvolgers zeker gelukt, om een hond neer te zetten die geschikt is voor vele doeleinden, maar vooral geschikt is als huishond.
De Bull Terriër zoals we hem nu kennen, is voortgekomen en gekruist met verschillende rassen, oa. de inmiddels uitgestorven witte Terriër, de Bulldog, de Dalmatiër, sommige denken zelfs aan verschillende windhonden zoals de Spaanse Pointer en de Greyhound.
Verder word er gesproken over de Barzoi en de Collie om de specifieke vorm van het hoofd te verkrijgen.
Helaas heeft James Hinks de meeste geheimen mee genomen in zijn graf.
Een ander interessant feit over de geschiedenis van de Bull Terriër, is de invoer van gekleurde honden in de witte Bull Terriërs.
James Hinks heeft voornamelijk witte Bull Terriërs gefokt, en in het begin werden alleen witte geshowd, vandaar de naam "Witte Cavalier". De meeste witte honden hadden wel enig sinds kleur, met name gekleurde vlekken op het hoofd.
Ook nu nog zien we"witte" met kleur op het hoofd, veelal rond het oog of op de oren. De witte honden, zoals we ze ook nu nog kennen, zijn eigenlijk niet "puur" wit, ze hebben allen gekleurde voorouders en zijn dus allen kleur dragend.
Rond het jaar 1900 werd het voor welgestelde heren mode om een witte Bull Terriër aan hun zijde te hebben. De onbevreesde, sterke, trouwe, goedgemanierde en vriendelijke Bull Terriër vormde een stijlvolle toevoeging aan het gevolg van de gentleman. Terwijl de rasstandaard spreekt van de “gladiator” onder de honden, kreeg hij juist in die tijd de bijnaam, “witte cavalier” of “gentleman dog”. In dezelfde periode, deed de Bull Terriër zijn intrede in Nederland.
Omstreeks 1940 kwamen de “witte” in de problemen, er traden degeneratieproblemen op, waarbij reuen niet altijd meer wilde dekken en teven vaak leeg bleven. Bovendien waren sommige “gekleurde” kwalitatief beter.
In 1950 besliste de Engelse Bull Terriër Club, dat het was toegestaan om witte en gekleurde door elkaar te fokken. Vanaf die tijd kennen we de Bull Terriër dus als één ras.
De acceptatie van de Bull Terriër door de hogere kringen en zijn successen op hondenshows waren een zegen voor het ras. Het ras werd steeds meer gezien als een gezelschapsras dan als een vechtras. En als we tegenwoordig kijken naar de vriendelijke, karakteristieke vreedzame Bull Terriër, dan kunnen we ons dat ook wel voorstellen
anders nog iets????
Jouw Ras ???????
ja mijn ras ja!!! zoals je misschien al weet heb ik zelf 2 bullterriers!!!laatste aanpassing 15 maart 2006 13:31
Dat maakt het nog niet JOUW RAS, je hebt 2 honden van dat ras
anders nog iets????
Ook joun beschrijving geeft al aan dat ook de Bullterrier gefokt is uit voormalige vechthonden... wel niet met de bedoeling er ook een vechthond van te maken.. maar genetisch gezien heeft hij het wel in hem zitten en daardoor zal die ook altijd een hogere aanleg blijven behouden dan integenstelling tot een labrador of herdershond.
Ook joun beschrijving geeft al aan dat ook de Bullterrier gefokt is uit voormalige vechthonden... wel niet met de bedoeling er ook een vechthond van te maken.. maar genetisch gezien heeft hij het wel in hem zitten en daardoor zal die ook altijd een hogere aanleg blijven behouden dan integenstelling tot een labrador of herdershond.
damn wat een gezeik bull terriers zijn absoluut niet kwaadaardig alleen als je ze zo maakt ja!!die van mij loopt hier rond te spelen met een 2jarig kindje en speelt met elke hond,hij heeft nog nooooooit gebeten!Domme mensen hier zeg damn...
Dom dom dom
mensen zijn slechter!!!!!!
1 agressieve Bull Terrier maakt nog geen slecht ras... Hoogstens een foute fokker of fout baasje. Ik durf mijn hand voor menig Bull in het vuur te steken. Er zit gewoon geen kwaad in die beesten.
En dat JIJ dat niet durft, wil niet zeggen dat ik dom ben. Misschien bedoel je het niet zo, maar je manier van praten irriteert me nogal.
dat maakt niet uit welke hond je met een kind laat spelen, je altijd uit moet kijken.
damn wat een gezeik bull terriers zijn absoluut niet kwaadaardig alleen als je ze zo maakt ja!!die van mij loopt hier rond te spelen met een 2jarig kindje en speelt met elke hond,hij heeft nog nooooooit gebeten!Domme mensen hier zeg damn...
kijk deze persoon zeg dit, als die persoon bezig is met een berichtje typen op PF let diegene dan op zijn/haar kind?????
Ik laat mn kind altijd alleen met mn hond geen enkel probleem hij beschermt hem alleen maar
Ja dat is wel waar maar het gebeurt niet want dan had het al moeten gebeuren. Dat beest laat alles toe van mn kind dus ik neem voor mijn gevoel geen risico. Maar ik begrijp wel wat jullie bedoelen!!!!!!
4 jaar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
En wat is alleen nu is de situatie dat ik in een andere kamer zit dan mn kind en hond
maar het gebeurt niet want dan had het al moeten gebeuren.
bull terriers zijn echt tophonden zeer lief en houden van aandacht.. maar vind het bullshit als hier gezegd wordt dat ze mensen bijten uit het niks de enige reden kan zijn dat hij genetisch slecht geboren is dus door ouders dat het broer en zus zijn etc.. maar een hond zelf is niet vals die wordt vals meegemaakt net als die stoere mannen die altijd in de randstad lopen met een stafford als jij er loopt met je hond zijn ze bang maar is het koopavond staan ze stoer met hun hond die honden worden pas vals gemaakt...
advies iemand die een bull wilt neem er gerust een zijn tophonden
Het zijn ook top honden maar als jij naar een zogenaamde fokker gaat en die vergeet je spontaan te vertellen dat vader en moeder broer en zus zijn wat dan????
Je bent er nooit op tijd bij, dat is het verrotte van alles.
Nee ik ben me daar van bewust nu misschien nog wel meer
Het zijn ook top honden maar als jij naar een zogenaamde fokker gaat en die vergeet je spontaan te vertellen dat vader en moeder broer en zus zijn wat dan????
Een ongeluk zit inderdaad in een klein hoekje,maar toch denk ik dat als je er bij bent dat je het wel kunt zien aankomen omdat je bijv. de hond hoort grommen of ziet dat het kind erg irritant doet tegen de hond o.i.d!
Je kunt het inderdaad niet altijd voorkomen ben ik helemaal met je eens maar je kunt er wel voor zorgen dat het risico zo klein mogelijk is!
Ik wer niet gewaarschuwd door de hond het gebeurde gewoon, geen gegrom helemaal niks.
Ja die gevallen heb je natuurlijk altijd,komt gelukkig niet zo veel voor.....je hebt er helaas honden bij met een kronkel in hun kop of die bijv. een hersentumor hebben zonder dat jij het weet en daardoor als een blad aan de boom kunnen omslaan!
Maar een gezonde hond (zowel geestelijk als lichamelijk) zal altijd eerst een signaal afgeven VOOR dat hij iets zal doen,niet iedereen leest dat signaal evengoed helaas zodat je daar op kunt participeren en op tijd kunt ingrijpen(zeg niet dat dat bij jou zo is,ik bedoel het in het algemeen)
Ik snap je, maar toch mijn dier is tip top in orde
MISS HARDCORE, dat jij nou een traumatische ervaring met een bull heb gehad, hoeft niet gelijk te betekenen dat heel pf het met je eens is..En dat 2jarig kind is me nichtje, en JA er word op haar gelet maar je kan ze makkelijk alleen laten mijn bull zal haar altijd beschermen!dus euh..dat jij je hond nou niet kan opvoeden, val andere daar niet mee lastig
Dom dom dom
Yup, na het incident heb ik hem helemaal na laten kijken want een bijtgrage hond kan ik niet hier in huis hebben bij 3 andere honden en 4 katten
maar je kan ze makkelijk alleen laten mijn bull zal haar altijd beschermen!
afgerond?
jij noemt mij dom, terwijl je nergens wat van afweet. En euhm hou toch je slimme bek vat ik maar op als een compliment!
aangezien je niks meer te zeggen hebt, omdat je weet dat ik gelijk heb zeg ik
doei doei "zwaai zwaai"
En toen bleek dat er niets fysieks aan de hond mankeerde en heb je hem bij je vader gebracht??
Begrijp ik je verhaal nu goed??
En sinds hij bij je paps is heeft hij nooit meer iets gedaan??
er zijn ook nog mensen die een leven buiten PF hebben, dombo
Kansloos figuur, bye bye zwaai zwaai
iets zinnigs komt er niet uit he
er zijn ook nog mensen die een leven buiten PF hebben, dombo
bullterrier forum misschien een idee??? neem aan dat daar ook fokkers lid zijn...
ik ken wel mensen met bullterriers zal ik hun effe naar de fokker van hun honden vragen????
Uitspraak van Maula op vrijdag 17 maart 2006 om 09:13:
ga er meteen achter aan voor je
ahh dank je.. das lief.
laat het je vandaag nog effe weten..
waneer gaat er een pup komen of alleen orientatie...
ow ja rottweilers pups zitten die er voor dit jaar in bij jou?
en pb me effe de eigenaar eisen voor je eventuele pups kreeg van de week een vraag voor een pup maar wil niet jan en alleman naar je door sturen
hier heb je een site met allemaal fokkers van Nederland
ja zeker he
moet je een bij shiningstar bambam kijken die heeft echt mooie!!!
moet je even op Mozart klikken dat is echt een reau!!!
iets zinnigs komt er niet uit he
Nee die hond is nog steeds bij mij, en na dat gebeuren heeft ie niks meer gedaan
jij blijkbaar niet, maarja je zult jezelf wel heel stoer vinden nu je een grote bek achter je veilige pc kan geven
voor de rest... verkoop alsjeblieft je hond, beetje jammer voor dat beest als je zo`n nerd als baas hebtlaatste aanpassing 17 maart 2006 01:02
komt uit de mond van iemand die 28 is!
Als je zo "volwassen" bent, zit je niet op pf op een forum kansloze berichtjes te typen..dan ben je aan t WERK of hou je je wel bezig met andere dingen...lijkt mij..je had toch ook nog een leven BUITEN pf?
Mmhh....ok,maar je hebt dus geen idee waarom hij het gedaan heeft?
Er was geen enkele aanleiding toe?
En vertrouw je hem nu zowel naar jzelf toe als naar je andere dieren??
werken die ik
En werken als wij op ons nest liggen? Dan weet ik al wat voor een baan je hebt...Een baantje op het kantoor zal het wel niet zijn!!!!!!!hihihihiihhiihhi
kneusje
Ik lach zulke mensen alleen maar uit
Een Bull is een hele trouwe en beschermende hond met een waanzinnig vrolijk vriendelijk en eigenwijs karakter en iemand die niet tegen dat eigenwijze opgewassen is moet geen Bull nemen.
Volgens mij zijn 9 van de 10 terriers zo
Wat ik doe voor werk, dat is iets war jouw maagje van omdraait omdat jouw tere lijfje dat niet aan kan.
Mijn bull die ik nu heb is nog niet eens een jaar, en mensen lopen al voor d'r om...Of ze willen hun hond niet met haar laten spelen..
Ik lach zulke mensen alleen maar uit, want het is een schat van een beessie! Ja ze is nog speels, en met kleine hondjes moet je uitkijken met spelen, want ze is wat hardhandig...maar ze zal zo'n beessie nooit pijn doen!
helemaal mee eens!!bij mijn bull lopen ze ook altijd om,echt irritant terwijl die van mij nog geen vlieg kwaad kan doen!!
ach ja, wij bullen liefhebbers weten wel beter heh!
Mensen die zo vaag lullen over bullen, moeten zich eerst is beter verdiepen in de bull en dan pas gaat blaten..En anders gewoon hun kop houden..
Ken wel iemand die een vervelende/lastige heeft.
Moet je hier niet zeggen want dan ligt het aan de eigenaar, die heeft hem dan verkeerd opgevoed
Die is dan niet geschikt om een Bull te hebben omdat je een Bull zeer consequent moet opvoeden met veel geduld.
Dus je weet dat ik mensen afleg????
zo'n nerd leeft.
dom gedrocht..als je een beetje slim bent kan je terug lezen dat deze uitspraak van tielsco is en niet van mij..
euh alle bulletjes lijken toch op elkaar??
Ik vind dat je een hond gewoon nooit alleen moet laten met een kind. Of het nu een Teckel, Golden Retriever of Bull Terrier is.
Wat een lieverds, echt heel mooi dat je er 2 hebt.
Maar hoe doe je dat als je bijv. op vakantie gaat?
Dit was onze bull Tank, hebben we helaas in moeten laten slapen, had 4 andere honden gegrepen.. en had helaas geen stamboom, was errug zielig.. Dus dit was de beste oplossing.. Hadden de bull van een ander over genomen, maar veroorzaakt bijna altijd gezeik..
We willen ooit nog een bulletje, maar dan MET stamboom
en zegt ook totaal niks over de hond zelf...
Idd niet en is geen garantie dat er niets zal gebeuren.
De mijne heeft uit voorzorg een muilkorf om omdat hij heel beschermend naar mij toe is en vervelend naar andere honden.
Is voor mij geen reden om hem in te laten slapen, hij kan er niets aan doen wat hij mee heeft gemaakt voor ik hemm kreeg.
een stamboom hoeft helemaal niet bij een bullterrier en zegt ook totaal niks over de hond zelf...
maar waarom heb je hem in laten slapen??? zoals je het geschreven hebt vind ik dat er makkelijk om dan maar even een spuitje te geven... had je er niet mee op cursus of gedragstherapie kunnen gaan???
Ik kan me wel voorstellen dat je geen hond wilt hebben die agressief is tegenover andere honden. Zeker als je een hond overneemt van iemand anders, is dit er maar moeilijk uit te krijgen. Je weet nooit wat er met dat beest gebeurt is. Niet dat de hond daar wat aan kan doen, maar het kan wel gevaarlijk zijn. Ook met Golden Retrievers.
Nadeel van veel reuen is dat ze nogal beschermend zijn, maar ook dat is af te leren. Moet je wel vroeg mee beginnen natuurlijk. Over het algemeen zijn Bullies gewoon supersociale, lieve honden.
maar dit was onze beste oplossing.....
ik zei al nee hij gaat niet los, ik weet niet wat hij doet, nah sneeky had hij dus losgelaten, en had jack russeltje gepakt echt te erg,
En ik denk dat je moet weten wat je in huis haalt, als je een herplaatser in huis neemt. Moet je sterk in je schoenen staan en je goed verdiept hebben in het ras!
Waarom heb je hem geen muilkorf met het uitlaten na het 1e incident aangedaan?
Heb ik met mijn hond ook gedaan nadat hij een Setter gegrepen had die in zijn ogen lelijk naar mij deed.
Gelukkig heeft hij hem niet doorgegrepen en alleen maar gewaarschuuwd maar ik wilde echt niet dat dat nog een keer zou gebeuren met het risico dat het een volgende keer geen waarschuwingbeet zou zijn.
Het kan voor een (dominante) hond erg bedreigend over komen als hij zelf aan de riem zit en een andere hond loopt los en daagt een beetje uit. Dat hoeven wij nog niet eens te zien als uitdagen, maar honden zien dat anders....
Ik had het inderdaad eerst met een muilkorf geprobeert, had hem nooit zomaar een spuitje gegeven.
En ik denk dat je moet weten wat je in huis haalt, als je een herplaatser in huis neemt. Moet je sterk in je schoenen staan en je goed verdiept hebben in het ras!
Wat zal jij dan doen..?
![[img width=640 height=480]http://img148.imageshack.us/img148/6006/549752tq8.jpg[/img]](http://img148.imageshack.us/img148/6006/549752tq8.jpg)
. Hij vecht nu ook terug als hij word aangevallen en dat deed hij ook niet.
En weet je waar ik zo moe van word..
Er word vaak aan mij gevraagd of onze bullie een pitbull is ..
****Zucht****
ja idd en naar mij toe klinkt het echt dat ze er niks aan gedaan heeft...
paar keer bijten... hup.. spuitje!!!
kan het mis hebben natuurlijk...
sorry maar ik denk dat t aan jou ligt..!!
als je een huisdier hebt dan hou je van zo'n "beest" alsof t je kind is..
tenminste dat heb ik wel..
zou hem nooit meer kwijt willen dus ik denk niet dat het zomaar is geweest om de hond een spuitje te geven..
Vind niet dat je daar zomaar over kan oordelen
Zo jojo dat is erg knap..
Ze konden naar mijn weten zoals ik over bull terriers heb gelezen maximaal 10 jaar worden kan natuurlijk altijd ouder maar erg goed dat ie toch al zo oud is ..
Voorral ook nog zonder klachten..
Hoop ook dat je er nog heel lang van kunt genieten
dus met een muilkorf als we gaan wandelen...
hebt dan hou je van zo'n "beest" alsof t je kind is..
![[img width=640 height=480]https://partyflock.nl/images/album/711963.jpg[/img]](https://partyflock.nl/images/album/711963.jpg)
al zou ik er wel alles voor over hebben gehad om hem/haar te redden... al koste het me een godsvermogen... als de kans van slagen van de operatie groot is doe ik alles.. al zou ik daar een lening voor moeten afsluiten....
Hier in Harderwijk is er een paar maanden geleden 1 terug gegaan naar zn fokker. Had 2 buurmeisjes zonder pardon in het gezicht gebeten.
Daarbij komt dat ik het net varkens vind.
Ik hou er niet zo van dus.
Maar das mijn mening.
meestal heeft het met hun verleden te maken
![[img width=640 height=480]https://partyflock.nl/images/album/549738.jpg[/img]](https://partyflock.nl/images/album/549738.jpg)
Ik weet alleen van mijn eigen bully dat ik hem niet met andere honden samen moet laten, want die sloopt ie. Helaas!
Echt jammer zeg.. raar dat t zo ineens kan lopen..in ieder geval heel veel sterkte.. en dat je franse bulletje jullie toch een beetje vrolijk kan maken.. hij zal zn maatje ook wel missen..
![[img width=640 height=480]https://album.partyflock.nl/549699.jpg[/img]](https://album.partyflock.nl/549699.jpg)
Wat is ie knap gebleven he
heeft het vaak koud
Geen idee waar het door komt...Maar het is duidelijk dat onze hond in zijn jeugd wat meegemaakt heeft, wat wij niet weten. Het is dan ook de eerste en laatste keer dat we een Bully van iemand overnemen. Het zijn heel vaak probleem-gevallen, die niet zomaar weggedaan worden.
Het is dan ook de eerste en laatste keer dat we een Bully van iemand overnemen. Het zijn heel vaak probleem-gevallen, die niet zomaar weggedaan worden.
Maar verder is het een superhond!
ondanks hij niet zo goed met andere honden kan. Zo'n groot probleem is dat toch niet?
Ik wil mijn hond 100% kunnen vertrouwen en er in principe geen omkijken naar hebben, nadat ik m opgevoed heb.
Hoe zeer ik de hond een 2e kans gun, ik durf het risico niet te nemen.
Kun je niet ook al is hij zo goed opgevoedd, het is en blijft een hond.
Je hoopt altijd dat het goed gaat, maar je hebt geen enkele garantie dat er niet iets fout kan gaan.