com·mer·ci·eel (bn.)
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=commercieel
1 betr. hebbend op de handel, het zakenleven => zakelijk
2 gebaseerd op het maken van winst
bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=commercieel
dus welke dj is niet commercieel
commercieel is misshcien niet leuk...
je wilt immers nie een dj's met mensen delen die er de ballen verstand van hebben....
daar komt bij dat clips vaak ook nog eens commercieeel zijn opgezet .. dus extra blije melodietjes zodat mensen het leuk vinden...
maar geef ze eens ongelijk? zei zijn het die elk weekend voor ons klaar staan in de nacht..al vaak tientalle jaren lang.. en zij moeten toch ook hun brood verdienen?
tja
je wilt immers nie een dj's met mensen delen die er de ballen verstand van hebben....
daar komt bij dat clips vaak ook nog eens commercieeel zijn opgezet .. dus extra blije melodietjes zodat mensen het leuk vinden...
maar geef ze eens ongelijk? zei zijn het die elk weekend voor ons klaar staan in de nacht..al vaak tientalle jaren lang.. en zij moeten toch ook hun brood verdienen?
tja
weet je wat het ergste is, heeeeel toevallig was ik gisteren bij een maat en die zat wat te zappen en kwam the box langs, en rara wat kwam erop: gabbertje van hakkuhbar 
Maar die heb ik nu door, is gewoon diss-trance (het is geen hardcore, maar dus gewoon speed(commerciële)trance ofzo), ze maken de zogenaamde stereotype wannabe gabber (kale kop, aussies, bomber, 24uur-per-dag-stoned) belachelijk.
Maar die heb ik nu door, is gewoon diss-trance (het is geen hardcore, maar dus gewoon speed(commerciële)trance ofzo), ze maken de zogenaamde stereotype wannabe gabber (kale kop, aussies, bomber, 24uur-per-dag-stoned) belachelijk.
Maar die heb ik nu door, is gewoon diss-trance (het is geen hardcore, maar dus gewoon speed(commerciële)trance ofzo), ze maken de zogenaamde stereotype wannabe gabber (kale kop, aussies, bomber, 24uur-per-dag-stoned) belachelijk.
Is een vorm van cabaret...
Typetjes neerzetten...die ene kerel is ook cabaratier die vaak (altijd?) typetjes neerzet...
Dat het dit keer de gabbertjes waren...ach...ze vielen toch ook op in het straatbeeld? Dan krijg je dat...
Maar hardcore of happy hardcore is het iig niet nee...
Maar trance ook niet...
over een paar jaar is hardcore mischien te commercieel. wat ga je dan doen. niet meer naar hardcore luisteren?? 
voetbal is toch ook commercieel. of kijk je daar ook niet meer naar, omdat ut te commercieel is
zolang iemand naar winst streeft is het commercieel dus....
voetbal is toch ook commercieel. of kijk je daar ook niet meer naar, omdat ut te commercieel is
zolang iemand naar winst streeft is het commercieel dus....
laatste aanpassing
Whahaha... De hele dance & hardcore scene is commercieel man... op sommige feesten zijn ik weet nie hoeveel bezoekers, worden megaveel flyers gedrukt en verspreid en zelfs reclame voor gemaakt op tv/radio. (thunderdome, sensation, moh etc)...
Kijk eens in de agenda van partyflock hoeveel feesten en iedere week zijn...
En dan nog willen beweren dat hardcore nu pas commercieel wordt...
Kijk eens in de agenda van partyflock hoeveel feesten en iedere week zijn...
En dan nog willen beweren dat hardcore nu pas commercieel wordt...
volgens mij komt terrormennekuh echt net kijken he? of krijg ik alleen dat gevoel?
persoonlijk vind ik outblast een afgezaagde artiest die elke keer weer dezelfde suffe hardcore plaatjes erin knalt. Hij zou niet durven om eens een endje weg te experimenteren, omdat hij dan zijn 16 jarige 'lonsdale' publiek kwijtraakt. Die zijn natuurlijk niet gediend van al die gekke geluiden.
Op MOH 2003 draaide Hellfish&The Producer. En toen hoorde ik letterlijk naast mij 1 of andere oliedomme knaap zeggen: moeten we nu gaan breakdancen ofzo?
huhuhuhuhuh, antwoorden zijn even zo inhoudsloze vriendjes.
ik word zo droevig van al die hardcore van tegenwoordig
. met outblast aan de top.
persoonlijk vind ik outblast een afgezaagde artiest die elke keer weer dezelfde suffe hardcore plaatjes erin knalt. Hij zou niet durven om eens een endje weg te experimenteren, omdat hij dan zijn 16 jarige 'lonsdale' publiek kwijtraakt. Die zijn natuurlijk niet gediend van al die gekke geluiden.
Op MOH 2003 draaide Hellfish&The Producer. En toen hoorde ik letterlijk naast mij 1 of andere oliedomme knaap zeggen: moeten we nu gaan breakdancen ofzo?
huhuhuhuhuh, antwoorden zijn even zo inhoudsloze vriendjes.
ik word zo droevig van al die hardcore van tegenwoordig
Ik ben het dus voledig eens met [HellShock]-[NL]
Zelfde geouwehoer op MoH 2004 (Unleash The Beast)...Promo Vs. Armageddon Project.
Iedereen stond stil, en te zeiken: Wat draait Promo kut zeg
Ze willen altijd maar het zelfde horen, altijd die standaard Endymion/Tommyknocker/Paul Elstak! plaatjes...

Erg jammer allemaal
Zelfde geouwehoer op MoH 2004 (Unleash The Beast)...Promo Vs. Armageddon Project.
Iedereen stond stil, en te zeiken: Wat draait Promo kut zeg
Ze willen altijd maar het zelfde horen, altijd die standaard Endymion/Tommyknocker/Paul Elstak! plaatjes...
Erg jammer allemaal
Whahaha... De hele dance & hardcore scene is commercieel man... op sommige feesten zijn ik weet nie hoeveel bezoekers, worden megaveel flyers gedrukt en verspreid en zelfs reclame voor gemaakt op tv/radio. (thunderdome, sensation, moh etc)...
Kijk eens in de agenda van partyflock hoeveel feesten en iedere week zijn...
En dan nog willen beweren dat hardcore nu pas commercieel wordt...
Kijk eens in de agenda van partyflock hoeveel feesten en iedere week zijn...
En dan nog willen beweren dat hardcore nu pas commercieel wordt...
laat maar,heb ik al zo vaak proberen uit te leggen
Bla bla bla en Outblast in concert was supervet!!! Hij kan echt wel draaien (Masters of Rave III, Thunderdome waren niet verkeerd) hard genoeg!
Producties zijn wat minder dat moet ik toegeven, de best vind ik nog Fuck what u heard (En dan wel de remix van Vince)
Producties zijn wat minder dat moet ik toegeven, de best vind ik nog Fuck what u heard (En dan wel de remix van Vince)
Ik heb staan JANKEN bij die draaikwaliteiten van hem , met zn monotome kutset
Blij dat het 4 uur was.
Als je in de muziek werkt moet je geld verdienen en dan moet je soms wel zo gaan.
Het is misschien wel fuck om te zien dat het commercieel gaat maar het geld komt wel binnen.
Ik vind commercieel ook kut maar net als wat ik zeg je moet wel geld verdienen en als het zo kan.
En hardcore underground absoluut niet.
Op de box outblast angerfist neophyte & evil activities
dat noem ik niet underground.
Het is misschien wel fuck om te zien dat het commercieel gaat maar het geld komt wel binnen.
Ik vind commercieel ook kut maar net als wat ik zeg je moet wel geld verdienen en als het zo kan.
En hardcore underground absoluut niet.
Op de box outblast angerfist neophyte & evil activities
dat noem ik niet underground.
En hardcore underground absoluut niet.
Op de box outblast angerfist neophyte & evil activities
dat noem ik niet underground.
Op de box outblast angerfist neophyte & evil activities
dat noem ik niet underground.
en dat is het m nou juist ,de belangrijkste muziek style op dit moment word alleen maar groter en groter,nu heb je t weer op tv en dan gaan de mensen weer zeuren dat t fucking commercieel word
t word in n nieuw jasje gestoken (niet de stijl) op tv dan ,maar dat angerfist nou ook n clip gaat maken vind ik weer te ver gaan
ik vind t IIG cool zo.......laat t geld maar rollen
let"s make some fucking noize !!!!!!!!!!
laatste aanpassing
Ach ja, heb me ook vermaakt op Outblast in Concert, maar niet door zijn toedoen
!
We weten het allemaal zo goed over commercieel of niet maar uiteindelijk gaat het nergens over.De beste man verdient z'n centen en wat hij bereikt heeft, daar heeft ie toch ook hard aan gewerkt door kwaliteitsmuziek te maken en/of te draaien. Hij staat er nu niets voor niets, neemt niet weg dat het mijn ding is, verre van zelfs.
Trouwens, wie is er commercieler?Outblast met een aanhang van 250.000 top40 liefhebbers of Neophyte met een aanhang van 1.000.000 wazi's
?
En beide hebben echt niet de intensie gehad een bepaalde doelgroep te creeeren voor hun muziek.Ze willen de muziek gewoon graag slijten, toevallig maken ze muziek die in de smaak valt bij een groot publiek.Als je fora bekijkt merk je ook dat de normaal zo alternatieve kant van de hardcore enorm populair geworden is.Iedereen kent Engelse en Franse artiesten als Hellfish, Producer, Radium, Tieum etc.Voorheen was dit totaal niet van belang, deze hardcore was een ondergeschoven kindje en nu kent vrijwel iedere muziek-LIEFHEBBER ze.Toch heeft dit niet met commercie te maken denk ik, ze worden door een groep gewaardeerd en die groep wordt steeds groter naarmate hun muziek bekender wordt,populairder wordt en meer aan de man wordt gebracht door met hun tracks op complicatie cd's te mogen verschijnen en djsets ten horen geven op de grotere feesten.
En wat te denken van The Third Movement?Blijft mijn favoriete label, Promo is een zakenman pur sang naast het feit dat ie 'n geweldig artiest is hoor.Ze hebben het daar ook goed bekeken, industrial raakt in trek, is momenteel zeer geliefd en vervolgens verschjinen er bij TTM ook mainstream plaatjes met een industrieel tintje.Denk aan d-Passion en Promo zelf bijvoorbeeld.Zo wordt de doelgroep als maar groter, neemt niet weg dat dit dan weer WEL kwaliteitsmuziek is.
Maar goed, ieder zijn eigen visie, ik denk dat de mijne wel in de buurt komt.
We weten het allemaal zo goed over commercieel of niet maar uiteindelijk gaat het nergens over.De beste man verdient z'n centen en wat hij bereikt heeft, daar heeft ie toch ook hard aan gewerkt door kwaliteitsmuziek te maken en/of te draaien. Hij staat er nu niets voor niets, neemt niet weg dat het mijn ding is, verre van zelfs.
Trouwens, wie is er commercieler?Outblast met een aanhang van 250.000 top40 liefhebbers of Neophyte met een aanhang van 1.000.000 wazi's
En beide hebben echt niet de intensie gehad een bepaalde doelgroep te creeeren voor hun muziek.Ze willen de muziek gewoon graag slijten, toevallig maken ze muziek die in de smaak valt bij een groot publiek.Als je fora bekijkt merk je ook dat de normaal zo alternatieve kant van de hardcore enorm populair geworden is.Iedereen kent Engelse en Franse artiesten als Hellfish, Producer, Radium, Tieum etc.Voorheen was dit totaal niet van belang, deze hardcore was een ondergeschoven kindje en nu kent vrijwel iedere muziek-LIEFHEBBER ze.Toch heeft dit niet met commercie te maken denk ik, ze worden door een groep gewaardeerd en die groep wordt steeds groter naarmate hun muziek bekender wordt,populairder wordt en meer aan de man wordt gebracht door met hun tracks op complicatie cd's te mogen verschijnen en djsets ten horen geven op de grotere feesten.
En wat te denken van The Third Movement?Blijft mijn favoriete label, Promo is een zakenman pur sang naast het feit dat ie 'n geweldig artiest is hoor.Ze hebben het daar ook goed bekeken, industrial raakt in trek, is momenteel zeer geliefd en vervolgens verschjinen er bij TTM ook mainstream plaatjes met een industrieel tintje.Denk aan d-Passion en Promo zelf bijvoorbeeld.Zo wordt de doelgroep als maar groter, neemt niet weg dat dit dan weer WEL kwaliteitsmuziek is.
Maar goed, ieder zijn eigen visie, ik denk dat de mijne wel in de buurt komt.
laatste aanpassing
Alles wat op partyflock staat aan DJ's en feesten is commercieel. Dus mensen die nu zitten te zeiken over commercieel moeten maar gewoon oprotten! Ik liep eerst ook te zeiken over commercieel dit, commercieel dat. Terwijl eigenlijk alle feestjes waar ik naar toe ga commercieel zijn. Underground is volgens mij de Illegale feestjen en de dj's die daar draaien. Terror en Speedcore zijn ook commercieel hoor, dus ook DJ's zoals Smurf, Tieum , Noisekick en Hellfish. Ga maar eens naar een Illegaal feestje, dan ervaar je wat Underground is en niet commercieel.
Das niet helemaal waar wat jij zegt.
Als een dj zo goed is dat ie er z'n werk van kan maken en geld mee verdient betekent niet dat hij de intentie heeft om flinke winst te behalen, hij is gewoon blij met de financiele beloning die hij krijgt voor het uitoefenen van zijn vak/passie.
Hellfish past dus niet in jou verhaal.
Als een dj zo goed is dat ie er z'n werk van kan maken en geld mee verdient betekent niet dat hij de intentie heeft om flinke winst te behalen, hij is gewoon blij met de financiele beloning die hij krijgt voor het uitoefenen van zijn vak/passie.
Hellfish past dus niet in jou verhaal.
aan de ene kant is et natuurlijk wel een beetje jammer dat hij zo commercieel bezig is en zeker dat hij muzikaal geen uitdaging meer durft te zoeken.
maarja, als je de keuze hebt tussen, voor 200 piek op een avond in 1 of andere tochtige hal in rotjekuttermeveen voor 20 idioten staat te draaien, of op sensation black afsluiten met muziek die je leuk vind om te draaien voor 50.000 uitzinnige mensen, waar je ook nog eens een schandalig dik salaris mee verdient, lijkt me die beslissing niet zo moeilijk.
Verdient of niet, sell-out of niet, maar soms is het toch een stukkie makkelijker om gewoon voor je portemonnee te kiezen.
maarja, als je de keuze hebt tussen, voor 200 piek op een avond in 1 of andere tochtige hal in rotjekuttermeveen voor 20 idioten staat te draaien, of op sensation black afsluiten met muziek die je leuk vind om te draaien voor 50.000 uitzinnige mensen, waar je ook nog eens een schandalig dik salaris mee verdient, lijkt me die beslissing niet zo moeilijk.
Verdient of niet, sell-out of niet, maar soms is het toch een stukkie makkelijker om gewoon voor je portemonnee te kiezen.
dikke kans dat ie dit jaar sensation black afsluit
Hij sluit Sensation Black toch ook af dit jaar???
laatste aanpassing
aan de ene kant is et natuurlijk wel een beetje jammer dat hij zo commercieel bezig is en zeker dat hij muzikaal geen uitdaging meer durft te zoeken.
maarja, als je de keuze hebt tussen, voor 200 piek op een avond in 1 of andere tochtige hal in rotjekuttermeveen voor 20 idioten staat te draaien, of op sensation black afsluiten met muziek die je leuk vind om te draaien voor 50.000 uitzinnige mensen, waar je ook nog eens een schandalig dik salaris mee verdient, lijkt me die beslissing niet zo moeilijk.
Verdient of niet, sell-out of niet, maar soms is het toch een stukkie makkelijker om gewoon voor je portemonnee te kiezen.
maarja, als je de keuze hebt tussen, voor 200 piek op een avond in 1 of andere tochtige hal in rotjekuttermeveen voor 20 idioten staat te draaien, of op sensation black afsluiten met muziek die je leuk vind om te draaien voor 50.000 uitzinnige mensen, waar je ook nog eens een schandalig dik salaris mee verdient, lijkt me die beslissing niet zo moeilijk.
Verdient of niet, sell-out of niet, maar soms is het toch een stukkie makkelijker om gewoon voor je portemonnee te kiezen.
helemaal gelijk in
Ja t is maar waar je t voor doet, voor de centen of voor je passie voor muziek. Natuurlijk zou ik ook wel Sensation af willen sluiten, maar ik zou wel mn eigen ding doen, en dat is iets wat outblast niet doet, zn eigen ding. Ik vind outblast eerlijk gezegd maar een middelmatige dj die wat hitjes achter elkaar plakt met een middelmatige mixtechniek.
Maar hij heeft 1 ding slim gedaan (misschien wel t belangrijkste in deze buisness), hij heeft de juiste connecties opgebouwd en zichzelf gewoon naar de voorgrond geluld. T scheelt ook wel een hoop als je Baas D en Koning Matthijs achter je hebt staan die je elke Masters weer op t grote podium neer zetten.
En t is nou eenmaal zo dat de grote organisaties altijd op safe spelen, en de namen daar neerzetten die bekend zijn bij t grote publiek. ID&T zoekt een hardcore dj voor sensation en ja outblast heeft op in qontrol, op qlimax, op defqon en noem maar op gestaan en meneer heeft ook nog een paar clipjes bij de box dus dan is de keuze makkelijk gemaakt he.
Maar hij heeft 1 ding slim gedaan (misschien wel t belangrijkste in deze buisness), hij heeft de juiste connecties opgebouwd en zichzelf gewoon naar de voorgrond geluld. T scheelt ook wel een hoop als je Baas D en Koning Matthijs achter je hebt staan die je elke Masters weer op t grote podium neer zetten.
En t is nou eenmaal zo dat de grote organisaties altijd op safe spelen, en de namen daar neerzetten die bekend zijn bij t grote publiek. ID&T zoekt een hardcore dj voor sensation en ja outblast heeft op in qontrol, op qlimax, op defqon en noem maar op gestaan en meneer heeft ook nog een paar clipjes bij de box dus dan is de keuze makkelijk gemaakt he.

















