Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2011 om 14:07:
Dat had te maken met de gulden snede toch? In dat geval ligt Mekka simpelweg op één van de twee breedtegraden die overeenkomen met de gulden snede (tussen de twee polen). Aangezien er geen duidelijk beginpunt is van de lengtegraad (behalve wat wij zelf gedefinieerd hebben) kan je daar geen "middelpunt" op aanwijzen.
Ik heb net ff n sateliet-wereld-kaart dr bij gepakt, gekopieerd naar paint en de lijnen getrokken
Je krijgt dan 4 van zulke punten op de kaart..
De andere 3 (tegenovergestelde) punten liggen allemaal in de oceaan (tussen Madagascar en Afrika, midden in de Atlantische en vlak voor de kust van oost Brazilië)
Mekka is t enige punt wat daadwerkelijk op land ligt
Je kan dus meerdere locaties aanwijzen als het gulden-snede-punt, waarvan Mekka er één is. Aangezien de Arabieren vroeger wiskundig onderlegd waren, zou het me niet verbazen als ze Mekka expres op die plek hebben gebouwd - om later te kunnen zeggen: "Kijk! Dit is een teken van Allah!"
Al Gebra, die algebra zo btje vormgaf was n Moslim
Wiskunde kwam dus pas ná de komst van Islam
Mensen denken vaak dat de Arabieren wiskundig geavanceerd waren vóór Islam, is niks van waar
Al die wetenschappen waren n resultaat van de Islamisering van Arabië, dus je theorie is leuk, maar kan niet
Verder wisten ze niet hoe groot de aarde was, ze hadden geen complete kaarten.. hell.. ze dachten vóór Islam nog dat de aarde plat was
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2011 om 15:27:
Van waaruit gemeten?
met de gulden snede
Zelfs als ik t zelf ff snel in paint allemaal naloop en bereken zit ik echt vlakbij de 1,618 ratio
Nogmaals, de andere 3 punten die ook dat getal geven liggen allemaal in zee
Laat een komeet vanuit de ruimte vallen in een tijd waarin men geneens wist wat dat waren en het is inderdaad snel gedacht ja.
Net zoals dat de vikingen dachten dat de donder en bliksem een god was.
Ja, toevallig landde die komeet precies op de enige plek ter wereld die correspondeert met de 1,618 ratio: middelpunt vd wereld
Moslims proberen de steen aan te raken en zo dicht mogelijk in zijn nabijheid te verkeren al was het iets goddelijks.
Als ik in Medina kwam en iemand zou me de zwaarden of n stuk kleding van Mohammed(saw) laten zien zou ik t ook willen aanraken, niet omdat t goddelijk is hoor
Je interpretatie mag je hebben natuurlijk, maar ik zie dr helemaal niks in
ik heb niet gezegd dat de steen God is, ik vraag me alleen af wat iemand nou een betere gelovige maakt als hij een paar rituelen heeft uitgevoerd die al stamden uit de tijd van voor Mohammed, toen er nog gewoon vele Goden werden aanbaden.
Wil je dat ik t helemaal uitleg?
Met Qur'an erbij en alles?
Want je zit dr echt naast hiermee
Ik heb er niet zo zin in eigenlijk en ik heb nog ff vrij, moet straks werken, maar als je wil leg ik t je wel helemaal uit hoe t zit, want ik heb btje genoeg van dit soort onzin
Je hebt gewoon hier en daar wat gehoord/gelezen over Islam en Arabische geschiedenis en denkt mij ff te kunnen vertellen hoe t precies zit..
Maar ik kan je zeggen dat je verkeerd geinformeerd bent
En volgens mij hebben we t hier al eens over gehad.. dus ik sta niet zo te popelen om hier over te discussieren, maar als je wilt dan weerleg ik je rare beweringen wel hoor