Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 385199x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 mei 2011 om 14:00:
Ik begin er steeds meer van overtuigd te raken de Illuminati eigenlijk iets goeds is, maar gewoon de gelovigen angst aanjaagt omdat het hun tradities en onzinnige religies bedreigt...

:jaja: dat idee heb ik ook al een tijd, ja. Als er dan toch een illuminati bestaat, dan zijn ze niet uit op iedereen's geld of meer macht ofzo... what's the point? Als iemand zo veel macht heeft, dan blijft er nog maar één uitdaging over: het proberen te verlichten van de massa :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 5 mei 2011 om 14:43:
:jaja: dat idee heb ik ook al een tijd, ja. Als er dan toch een illuminati bestaat, dan zijn ze niet uit op iedereen's geld of meer macht ofzo... what's the point? Als iemand zo veel macht heeft, dan blijft er nog maar één uitdaging over: het proberen te verlichten van de massa :)

Illuminati betekent dan ook verlichten. :jaja: Eigenlijk staan zij volgens mij ook aan de basis van de Verlichting in Europa. Daar is 't allemaal mee begonnen, met de vrijmetselarij. _O_ Toen brokkelde eindelijk dat ellendige Christendom af met z'n onderdrukkende volk-onder-de-duim houderij. Nu de Islam nog.. 't zou me niets verbazen als die Islamieten massaal naar het Westen zijn gehaald om ze in een wereld te zetten die met de hunne conflicteert, zodat ze in een niet-islamitische omgeving gaandeweg zouden 'ontnuchteren', want ja, mensen passen zich natuurlijk aan aan hun omgeving, zou je zeggen... Dus breng fanatieke gelovigen naar samenlevingen die verder zijn, en ze gaan er vanzelf ook wel in op en zo verwaterd 't meegenomen geloof dan ook wel op den duur. Als 't zo is, geniaal _O_ .........*click*
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hahahah vet :P misschien moet je bij ze solliciteren! Ik zie de advertentie nu al voor me:

Ben jij een geheimzinnige samenzweerder met een gettings-things-done mentaliteit en heb je het helemaal gehad met die duffe religies? Stuur dan je CV en snode plannen naar pz@illuminati.int!

Waarschuw beheerder
:lol:
Waarschuw beheerder
Als dat zo is dan; Illuminati ftw! :)

Waarschuw beheerder
idiots :P

Waarschuw beheerder
Xaeed, loop ik jou te provoceren, reageer je slechts met 'idiots' :s Lul!

Al had ik wel serieus de intentie om de aard van de illuminati eens onder de loep te gaan nemen... is het daadwerkelijk iets slechts? Zou 't niet eens heel wat anders kunnen zijn dan wat men er weer eens van maakt?

Uitspraak van verwijderd op zondag 1 mei 2011 om 23:02:
k ga 't nou eens over een andere boeg gooien...

Zou de Illuminati niet iets goeds in zich kunnen hebben? Bedoel, we moeten altijd dingen een beetje kunnen nuanceren hè. Want hoe daar over gepraat wordt lijkt het wel demonie in z'n allerpuurste vorm.. ik heb zelden iets harder gedemoniseerd zien worden dan dat, de elite in de vorm van de illuminati. Wat natuurlijk ook wel een heel makkelijk doelwit is; de elite, de ongrijpbaren, zijn die toch nooit wat terugzeggen en waar de volkswoede zich onverstoord vrijelijk op kan projecteren.. de elite, dat wat de wereld in z'n macht heeft. Tis nogal niet wat. MAAR! Ook zij zijn en blijven natuurlijk mensen, met gevoel en waarschijnlijk ook nog wel een wens om ergens het goede te doen lijkt me. Door het volk worden ze nu afgeschilderd als Satanische psychopaten, maar is dat allemaal niet een beetje te veel van het goede? :)

Als ze bestaan, hebben ze dan niet ook veel goede dingen gedaan? Bedoel, volgens mij is de wereld vandaag de dag stukken vrijer en minder bekrompen dan pak 'm beet zo'n (paar) honderd jaar geleden. Kan 't niet zo zijn dat de Illuminati in eerste instantie een beweging tégen de kerkelijke/christelijke overheersing in Europa was, vanwege zijn intellectueel-onderdrukkende karakter (zeker omdat de vrijmetselaarsordes vooral grote aantrekkingskracht hadden tot intellectuelen), en daarvoor in feite gewoon noodzakelijk kwaad voor verricht is om daar vanaf te komen? Zou 't niet zo kunnen zijn dan het in feite gewoon begonnen is door intellectuelen die met hun samengebalde geesten de wereld wilden gaan omvormen met eigenlijk een toch gezond portie idealisme?

Mijn vraag is in feite dus: is er hierin niet wellicht sprake van een overdreven vorm van demonisering?

Filosofeert u er maar eens over! B)

Uit een andereng toppa... in dat andere topic zijn ze niet zo filosofisch onderlegd geloof ik, en meer met allemaal weetjes en feitjes bezig en kleinigheden.. misschien is dit topic een beter publiek :P

Waarschuw beheerder
Ik denk zeker dat als er een organisatie bestaat zo machtig als de Illuminati, ze heel andere doelen hebben dan gewoon geld en macht. Als je op die punten al aan de absolute top staat, wat is dan het punt? Die mensen van de Illuminati hebben heus geen geldzorgen :P

Dus het doel van zo'n organisatie ligt niet bij macht/geld. Wat blijft er over? Sommige complotdenkers denken dan meteen aan iets kwaadaardigs/duivels. Maar waarom eigenlijk? Onbekend maakt onbemind...

Als je de geschiedenis bekijkt zijn we er enorm op vooruitgegaan - qua technologie, rijkdom, mensenrechten en vrijheden. Je hoort soms klachten van "we worden expres dom gehouden door de Illuminati"... NEE: mensen ZIJN gewoon dom! Moet je eens kijken wat voor ongekende mogelijkheden je hebt om informatie te zoeken... hele bibliotheken verbleken in vergelijking met hetgeen je tegenwoordig met een muisklik kan opvragen. En dan durven sommigen te beweren dat ze dom worden gehouden... :no:

Als er inderdaad een sturende wereldkracht is in de vorm van een selecte club mensen... dan buig ik diep voor ze :) vooral de laatste eeuw is er zo ontzettend veel voortgang geboekt... daar moet haast wel een club "Verlichten" achter zitten :)

Lang leve de Illuminati!

Waarschuw beheerder
De elite beweegt legers over de wereld
Ze sturen troepen naar t midden-oosten om de fossiele brandstofvelden in te nemen
Hoe veel de oorlog in Irak bijvoorbeeld ook gekost heeft.. ze hebben de olie daar en dat is bijna letterlijk zwart goud wat daar met de liters de grond uit spuit
Ging niet om democratie brengen, ging niet om gerechtigheid.. ging om olie, simpel
Niks nobels aan je eigen belangen boven andere mensenlevens zetten
Tegelijkertijd de religie van die mensen via de media, die jij natuurlijk in handen hebt, demoniseren (als je iets gedemoniseerd wilt zien worden) ;)
Macht.. das waar t om draait lijkt me, daarvoor hoef je geen einstein te zijn en daarvoor hoef je geen complot-denker te zijn
Tis vrij duidelijk
De Vietnam-oorlog
Amerikaanse vliegtuigen gooiden bommen op dorpen waar de Vietcong zou zitten
Dorpelingen groeven kuilen uit midden in t dorp en vulden die met water
Als ze vliegtuigen hoorden naderen sprongen ze in die kuil met water en dat beschermde hen min of meer tegen de vallende bommen
Amerikaanse denkers vonden hier n mooie oplossing voor: napalm
Napalm-bommen zijn zo heet dat ze zelfs mensen die in n kuil vol water liggen compleet verbranden
Das hoe menselijk de mens kan zijn
De elite wordt niet voor niets gezien als slecht in zo'n geval
De rijken worden rijken, de armen blijven arm.. das hoe t is
De elite bepaald de gang van zaken in de politiek, in t bankwezen, media en in de grote coorporaties
Das hoe t is
Das geen demoniseren, dat is aan te tonen
Of dat dan illuminati zijn weet ik niet.. dat kan.. hoeft niet
Power corrupts zeggen ze
Mensen die hoge machtsposities hebben, veel geld en slechte morele eigenschappen zijn automatisch n gevaar voor anderen
Denk je nou echt dat dat soort mensen ook maar iets geven om de massa?
Denk je dat die rijke top hun kennis en wijsheden wil delen met de schaapies?
Ons verlichten..
Verlichten in wat?
Het woord piraten komt ook vd illuminati
Piros is vuur en heeft te maken met 'de verlichten'
Stelen, plunderen.. rijkdommen vergaren, das waar t om ging
Illuminati idealiseren lijkt me niezo slim
Illuminati staat voor t seculariseren vd wereld
Het wegwerken van religies
Islam staat nog als grote tegenstander hierin, vandaar de aanval op Islam
De Tempeliers hielden zich bezig met afgoden, magie en wilden machtsposities hebben
Daaruit voort vloeide de illuminati
Al Massoniya
De metselaars
Als jij ze op wil hemelen, go your gang
Snap t niet goed, omdat jij in God gelooft en me vaker clips stuurde vol symbolen en evil shit..
Nu opeens zijn t de goodguys?
Maja.. tis niezo heel vreemd als je gelooft dat Islam kwaadaardig is ;)
"Wat goed is wordt gezien als slecht en wat slecht is wordt gezien als goed" - Mohammed(saw)

Wist je dat de vrouwenbeweging geinitieerd werd door die elite
Niet omdat ze vrouwen gelijke rechten als mannen wilden geven ofzo
Ze zagen gewoon dat vrouwen thuis zaten, t huishouden deden en de kids opvoedden, terwijl alleen de man werkte
Ze liepen de helft van wat ze binnen konden halen aan belastingen mis, dus promootten ze t feminisme
Plus, als beide ouders werken.. wie voedt de kinderen dan op?
Als je denkt dat dit bullshit is, think again
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 00:53:

Gedurfd ;)

Waarschuw beheerder
By the way, zo'n goedaardige Illuminati doet mij een beetje denken aan de Foundation met zijn psychohistorische meesterplan... van achter de schermen de geschiedenis en de machthebbers daarin besturen, om zo alles ondanks kwade machten tot een goed einde te brengen...

Noem me een optimist maar het idee van een duivelse Illuminati is niets meer dan de propaganda van angstige religies.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 01:05:
Noem me een optimist maar het idee van een duivelse Illuminati is niets meer dan de propaganda van angstige religies.

Je bent geen optimist wat dit betreft, je bent eerder btje ignorant :P
Ik heb me jaren geleden verdiept in deze dingen en heb er veel over geleerd
Religies staan je niet aan, dus zijn zij die tegen religies zijn voor jou de goodguys
Nobele mensen, met de beste bedoelingen, die ons allemaal goeie dingen gegeven hebben right?
Als je t over de elite hebt..
Dan moet je de 2 grote families noemen
Zij die de banken in handen hebben en ontzettend veel macht hebben in de wereld
Deze families hebben zichzelf uitgeroepen tot illuminati.. tis geen geheim hoor, ze hebben t zelf gezegd
De Rothchilds en Rockerfellers
Feit: deze twee families hebben Hitler in de tweede oorlog financieel gesteund
Zonder hen zou Hitler's oorlogsmachine niet hebben kunnen draaien
Dit zijn zogenaamde Joodse families die de Holocaust financieel mogelijk maakten
De Rotchchilds en Rokkerfellers bezitten samen ongeveer 80% van de Israëlische grond
De Israëlische staat zou niet bestaan als er geen tweede wereldoorlog geweest was
Wie noem jij de good-guys hier vraag ik me af
En als je denkt dat ze niet religieus zijn, de illuminati, dan heb je t ook mis
Ze hebben hun eigen religie
Alles draait om Israël
Solomon's tempel
Die moet herbouwd worden, maar dr is n probleem.. de Al Aqsa Moskee staat in de weg
Sinds de tweede wereldoorlog pushen ze naar n derde
De grote oorlog
De oorlog tegen Islam
Hoe ik t zie vormt Islam de enige grote bedreiging voor de illuminati
Het gaat om grondgebied.. grondgebied dat als heilig gezien worden
Gaat om t komen van hun Messias, de heropbouw van Solomon's tempel, waar nu alleen nog maar n muur van rest
Die tempel moet opnieuw gebouwd worden, maar Jeruzalem is onderverdeeld in n Israëlisch gebied en n Islamitisch gebied
De massa moest achter hen geschaard worden, de wereld aan hun kant
Door middel van vrijheden te promoten, maar ze ondertussen op te sluiten in n psychologische gevangenis
Technologische vooruitgangen zijn mooi, niks mis mee.. maar moreel gezien is de wereld nogal decadent
Zie mn voorbeeld van de napalm-bom.. hoe wetenschappers met slechte morele eigenschappen n bedreiging vormen voor mensen
Waarom al die oorlogen in t midden-oosten?
Macht Terra.. als jij denkt dat t niet om macht en rijkdommen en grondgebied gaat, dan ben je zwaar misleid
Het 'idee' van n duivelse illuminati is geen 'idee', eerder realiteit, vrij letterlijk.. duivels
Solomon(as) had macht over de duivelen volgens de tradities (Islamitisch en Joods)
Onder de tempel lagen geschriften begraven vol magie.. zwarte magie.. elke vorm van magie is zwarte magie
Dat is wat de Tempeliers vonden en met die magie zagen ze n manier om macht en rijkdommen te verkrijgen
Er wordt nog steeds gegraven op de berg, onder Al Aqsa en rond de muur
Archeologische opgravingen zeggen ze
Totdat Al Aqsa n keer in elkaar stort..
Analisten zeggen dat de gebeurtenis die ongetwijfeld zou leiden tot de derde wereldoorlog zou zijn; de vernietiging van oftewel de Al Aqsa Moskee, of n aanval op de Kaaba
Tis allemaal nauw-verbonden..
Illuminati, Islam
Midden-oosten, macht
Secularisatie, religie

Mja..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ons verlichten..
Verlichten in wat?
Het woord piraten komt ook vd illuminati
Piros is vuur en heeft te maken met 'de verlichten'
Stelen, plunderen.. rijkdommen vergaren, das waar t om ging
Illuminati idealiseren lijkt me niezo slim

Je geeft zelf al het antwoord....

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 01:05:
oem me een optimist maar het idee van een duivelse Illuminati is niets meer dan de propaganda van angstige religies.

Vanuit een religieus perspectief is de illuminati natuurlijk wel 'duivels' dan natuurlijk...

Waarschuw beheerder
Ja naja ik ga me hier niet in bemoeien verder
Ik denk dat jullie makkelijk misleid zijn :P en zie t nut niet echt in van praten hierover
Ik heb me waarschijnlijk meer verdiept in dit soort zaken dan jullie en voor mij is t wel duidelijk wie de vijand is
Moslims zijn goed op de hoogte van dit soort crap, tenminste.. veel Moslims
Als t ooit aan zou komen op n oorlog en jullie zouden kiezen voor 'hun' kant.. dan zou ik jullie moeten killen.. met werpsterren :P
Ey maar ff serieus.. ik denk dat dit onderwerp veel aandacht, onderzoek en tijd verdient, wil je er n btje redelijke mening over vormen
Krijg t idee dat jullie zonder al te veel kennis erover al van alles denken te weten en conclusies trekken die in mijn oren echt klinken als onzin
Magoed.. das alles wat ik erover wil zeggen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 01:40:
Ja naja ik ga me hier niet in bemoeien verder
Ik denk dat jullie makkelijk misleid zijn :P en zie t nut niet echt in van praten hierover
Ik heb me waarschijnlijk meer verdiept in dit soort zaken dan jullie en voor mij is t wel duidelijk wie de vijand is
Moslims zijn goed op de hoogte van dit soort crap, tenminste.. veel Moslims
Als t ooit aan zou komen op n oorlog en jullie zouden kiezen voor 'hun' kant.. dan zou ik jullie moeten killen.. met werpsterren :P
Ey maar ff serieus.. ik denk dat dit onderwerp veel aandacht, onderzoek en tijd verdient, wil je er n btje redelijke mening over vormen
Krijg t idee dat jullie zonder al te veel kennis erover al van alles denken te weten en conclusies trekken die in mijn oren echt klinken als onzin
Magoed.. das alles wat ik erover wil zeggen

islam is stom. Lekker puh!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 01:40:
Ik denk dat jullie makkelijk misleid zijn

Pff look who's talking... :P!
zooitje maagden en poef paf xaeed staat met zn bomvest in de trein :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Saïd ben je altyd zo uitvoerig..?

Waarschuw beheerder
Mijn zaad heeft oogst voortgebracht. Ben trots op jullie.
Maar ben nu helaas nu te beschonken om serieus te reageren, pfff.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 03:10:
Mijn zaad heeft oogst voortgebracht. Ben trots op jullie.
Maar ben nu helaas nu te beschonken om serieus te reageren, pfff.

:rot:

Nu ben ik gaar. Reactie kan ff duren.. moet ook een hoop dingen doen voor school. Komt nog :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 00:46:
Ik denk zeker dat als er een organisatie bestaat zo machtig als de Illuminati, ze heel andere doelen hebben dan gewoon geld en macht. Als je op die punten al aan de absolute top staat, wat is dan het punt? Die mensen van de Illuminati hebben heus geen geldzorgen :P

Integendeel... naar schatting bezitten zo'n beetje het hele wereldkapitaal. Zoek eens op Rothschild castle's of Rockefeller Castle's, en bekijk de kastelen en 't landgoed eens, en bedenk je dan dat het hun eigendommen zijn :lol: En das uiteraard nog lang niet alles. Dacht dat hun vermogen ergens rond de 800 miljard lag of zo (van de Rothschild's of Rockefellers, ff geen zin om 't op te zoeken).

Geldzorgen hebben ze zeker niet nee. 8)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 00:46:
Als je de geschiedenis bekijkt zijn we er enorm op vooruitgegaan - qua technologie, rijkdom, mensenrechten en vrijheden. Je hoort soms klachten van "we worden expres dom gehouden door de Illuminati"... NEE: mensen ZIJN gewoon dom! Moet je eens kijken wat voor ongekende mogelijkheden je hebt om informatie te zoeken... hele bibliotheken verbleken in vergelijking met hetgeen je tegenwoordig met een muisklik kan opvragen. En dan durven sommigen te beweren dat ze dom worden gehouden... :no:

!! :jaja: Helemaal gelijk in...

De elite beweegt legers over de wereld

Dat is minder inderdaad. 't Veroorzaken van (wereld)oorlogen en allerlei ellende, terreur en allerlei shit en zo, is moeilijk recht te praten. Alleen da's nou niet m'n punt: zou dat voortkomen uit pure evilness, of zou het zoiets zijn als wat zij als 'noodzakelijk kwaad' achten? In een wereld als deze de boel omvormen van een zekere primitiviteit en barbaarsheid (zeker ten tijde van 't ontstaan ervan nog) naar intellect en vrijgevochtenheid, is er misschien wel geen andere optie..?
Amerikaanse vliegtuigen gooiden bommen op dorpen waar de Vietcong zou zitten
Dorpelingen groeven kuilen uit midden in t dorp en vulden die met water
Als ze vliegtuigen hoorden naderen sprongen ze in die kuil met water en dat beschermde hen min of meer tegen de vallende bommen
Amerikaanse denkers vonden hier n mooie oplossing voor: napalm
Napalm-bommen zijn zo heet dat ze zelfs mensen die in n kuil vol water liggen compleet verbranden
Das hoe menselijk de mens kan zijn

Dat is inderdaad heel erg ziek.

Denk je dat die rijke top hun kennis en wijsheden wil delen met de schaapies?
Ons verlichten..
Verlichten in wat?

En toch is 't zo dat nog geen 100 jaar geleden pas de leerplicht werd ingevoerd (100 jaar geleden zou 't zo ongeveer allemaal net een beetje lekker lopen met ze) en dat er afgelopen eeuw gigantisch veel kennis naar het westen is gekomen en informatie makkelijk en makkelijker beschikbaar werd voor 't volk. In tijden van Christelijke overheersing was dat wel even anders... wellicht delen ze juist gaandeweg steeds meer en meer.

De Tempeliers hielden zich bezig met afgoden, magie en wilden machtsposities hebben
Daaruit voort vloeide de illuminati
Al Massoniya
De metselaars
Als jij ze op wil hemelen, go your gang
Snap t niet goed, omdat jij in God gelooft en me vaker clips stuurde vol symbolen en evil shit..
Nu opeens zijn t de goodguys?
Maja.. tis niezo heel vreemd als je gelooft dat Islam kwaadaardig is ;)
"Wat goed is wordt gezien als slecht en wat slecht is wordt gezien als goed" - Mohammed(saw)

'nu zijn het opeens de goodguys'.. Ik probeer 't slechts eens vanuit een andere invalshoek te bekijken, juist doordat overal nu tegenwoordig zomaar klakkeloos wordt aangenomen dat het door en door slecht zou zijn.

Dan het wegwerken van religies. Hoe goed zijn de religies die we hier hebben nou helemaal voor de bevolking? Ik zie juist best een hoop promotie voor 't Boeddhisme trouwens in 't westen, even terzijde.. en idd ontmoediging van de Islam en 't Christendom (het Jodendom komt praktisch nooit ter sprake). Maar of daar wat mis mee is, vraag ik me af ja. Wat hebben deze religies de wereld nou gebracht door de eeuwen heen? Waren 't eigenlijk niet gewoon een beetje donkere tijden zolang deze religies de dienst hebben uitgemaakt? Is 't ontstaan van zo'n illuminati niet wellicht een counter-reactie op 't intellectueel onderdrukkende karakter van deze religies? Ik weet niet niet in hoeverre het een slechte zaak is dat deze religie worden weggewerkt hier. Volgens mij is de wereld prettiger vertoeven zonder eigenlijk... en zij hebben dat misschien goed begrepen.
Denk je eens in hoe zwaar het vaak voor mensen is om los te komen van hun religieuze achtergrond; hoe vast mensen daarin klem kunnen zitten en wat het aanricht...

Niet omdat ze vrouwen gelijke rechten als mannen wilden geven ofzo
Ze zagen gewoon dat vrouwen thuis zaten, t huishouden deden en de kids opvoedden, terwijl alleen de man werkte
Ze liepen de helft van wat ze binnen konden halen aan belastingen mis, dus promootten ze t feminisme
Plus, als beide ouders werken.. wie voedt de kinderen dan op?
Als je denkt dat dit bullshit is, think again

Hoe kom je hier precies aan als ik vragen mag?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 01:29:
Sinds de tweede wereldoorlog pushen ze naar n derde
De grote oorlog
De oorlog tegen Islam

Op grond waarvan denk je dat zo zeker te weten?

Onder de tempel lagen geschriften begraven vol magie.. zwarte magie.. elke vorm van magie is zwarte magie
Dat is wat de Tempeliers vonden en met die magie zagen ze n manier om macht en rijkdommen te verkrijgen

Vind ik ook zoiets.. waarom zou elke vorm van magie verkeerd zijn?

Ik geloof wel in God, maar ik geloof denk ik niet in Jahwe :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 19:25:

Freud en z'n psychoanalyse...z'n neefje nam er de benen mee en ging er marketing mee bedrijven..Hij wist het taboe op roken door vrouwen te doorbreken..mede door de vrouw te laten denken dat hun emancipatie afhing van het doorbreken van dat taboe. De dames gingen zich assosciëren met iets wat voorheen alleen mannen deden..
Waarschuw beheerder
Dat is minder inderdaad. 't Veroorzaken van (wereld)oorlogen en allerlei ellende, terreur en allerlei shit en zo, is moeilijk recht te praten. Alleen da's nou niet m'n punt: zou dat voortkomen uit pure evilness, of zou het zoiets zijn als wat zij als 'noodzakelijk kwaad' achten? In een wereld als deze de boel omvormen van een zekere primitiviteit en barbaarsheid (zeker ten tijde van 't ontstaan ervan nog) naar intellect en vrijgevochtenheid, is er misschien wel geen andere optie..?

Denk terug aan het 'Genocide' topic van mij :)

Waarschuw beheerder
Je bent geen optimist wat dit betreft, je bent eerder btje ignorant :P

Klopt op zich wel, ik heb me er ook niet echt zo in verdiept. Dit omdat ik sterk het gevoel heb dat je deze onderwerpen pas goed kan inschatten als je er veel onderzoek in hebt verricht en als je je kennis niet alleen van Youtube haalt :p

De grote oorlog
De oorlog tegen Islam

islam is hetgeen dat de wereld verdeelt in dar-al-islam en dar-al-harb.... :/

Waarom al die oorlogen in t midden-oosten?

Olie... zodra dat op is, of er een nieuwe energiebron komt, verdwijnt dat hele gedoe rond de islam en neemt niemand het Midden-Oosten nog serieus.

Macht Terra.. als jij denkt dat t niet om macht en rijkdommen en grondgebied gaat, dan ben je zwaar misleid
Het 'idee' van n duivelse illuminati is geen 'idee', eerder realiteit, vrij letterlijk.. duivels

Ja dat neemt iedereen altijd maar aan... het idee van een goedaardige sturende kracht kom je nergens tegen... tot nu ;)

Maar ja, ik ben meer geïnteresseerd in religie zelf dan in complottheorieën.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zaterdag 7 mei 2011 om 20:30:
Denk terug aan het 'Genocide' topic van mij :)

Njah, dit is dan weer zo'n fout iets om nu aan te halen...

Waarschuw beheerder

Naja oorlogen zullen er altijd zijn
Daar ga je denk ik weinig tegen doen, is btje onvermijdelijk
Hoorde dat ze Osama dood hadden geschoten voor zn vrouw en dochtertje
En zn vrouw zei dat ze bleven schieten op zn lichaam toen ie al dood was, waar dat meisje dus bij stond (maybe is dat waarom de foto's niet vrijgegeven worden?)
Als Bin Laden al verantwoordelijk was voor 9-11 enzo.. dan nog..
Als ie dood is is ie dood
Je gaat niet zn lichaam aan flarden schieten waar zn vrouw en dochtertje bij staan
Dát is barbaars
Dat is verboden in Islam, t verminken van de lichamen van gevallen tegenstanders
Dat vond ik toch wel crap toen ik dat hoorde, magoed.. btje offtopic

En toch is 't zo dat nog geen 100 jaar geleden pas de leerplicht werd ingevoerd (100 jaar geleden zou 't zo ongeveer allemaal net een beetje lekker lopen met ze) en dat er afgelopen eeuw gigantisch veel kennis naar het westen is gekomen en informatie makkelijk en makkelijker beschikbaar werd voor 't volk. In tijden van Christelijke overheersing was dat wel even anders... wellicht delen ze juist gaandeweg steeds meer en meer.

Ja maybe moet je t idd leggen naast de Westerse Christelijke geschiedenis
Dat t meer n product dáárvan is en niet zozeer religie in t algemeen
Het Christendom is toch best wel uniek in hoe de kerk t volk beschouwde en dingen als kunst en wetenschap, vrij denken en rechten tegenwerkte
Zoiets vind je niet echt bij andere religies, Islam was altijd goed te koppelen met wetenschappen en de oosterse tradities waren ook niet zo hoe t Christendom was

'nu zijn het opeens de goodguys'.. Ik probeer 't slechts eens vanuit een andere invalshoek te bekijken, juist doordat overal nu tegenwoordig zomaar klakkeloos wordt aangenomen dat het door en door slecht zou zijn.

Naja 'klakkeloos' zou ik t niet noemen, ik heb denk ik wel genoeg redenen om geheime genootschappen te wantrouwen

Dan het wegwerken van religies. Hoe goed zijn de religies die we hier hebben nou helemaal voor de bevolking? Ik zie juist best een hoop promotie voor 't Boeddhisme trouwens in 't westen, even terzijde.. en idd ontmoediging van de Islam en 't Christendom (het Jodendom komt praktisch nooit ter sprake). Maar of daar wat mis mee is, vraag ik me af ja. Wat hebben deze religies de wereld nou gebracht door de eeuwen heen?

Het gaat erom dat mensen geloven in t bestaan van God
Jij gelooft er ook in
Welke religie je precies kiest te volgen moet n vrije keuze zijn.. daar heeft de elite niks mee te maken
En je kunt mensen die niet geloven wat jij gelooft niet zomaar afschrijven als niks-waard of achterlijk
Je hebt t over mensen.. religie is alleen maar n woord.. t zijn mensen die religies volgen
Als je tegen n religie bent ben je tegen bepaalde mensen
En ik denk dat je ondanks je afkeer voor Islam niet kunt zeggen dat elke Moslim slecht is of slecht voor de wereld is, of niks nuttigs kan bereiken ofzo

Waren 't eigenlijk niet gewoon een beetje donkere tijden zolang deze religies de dienst hebben uitgemaakt?

Donkere tijden zijn er altijd joh
Islam had juist zn beste dagen toen Islam nog sterk was
Heeft veel wetenschappers geproduceerd, vrije denkers, grote stappen in de geneeskunde kwam eruit voort, boeken werden geëerd, niet verbrand.. dus zo slecht en evil en duister is t niet Doz

Is 't ontstaan van zo'n illuminati niet wellicht een counter-reactie op 't intellectueel onderdrukkende karakter van deze religies?

Ja, misschien wel.. als je t tegenover t Christendom zet ja
Niet eens zozeer t Christendom, eerder de kerk
Maar in t geval van Islam gaat dit gewoon niet op hoe ik t zie
Je kunt Islam niet intellectueel onderdrukkend noemen als Mohammed(saw) zelf zei: "Zoek kennis, al moet je zo ver als China reizen"
Ik denk ook echt dat als Islam sterk is, dat t n heel ander wereldbeeld zou krijgen
Tis nu zo dat Moslims verdeeld zijn, er is geen centrale leiding, geen rechtvaardige, Islamitische samenlevingen.. Islam staat onder druk en heeft op dit moment n lelijk gezicht gekregen voor veel niet-Moslims
Dat was wel eens anders.. en toen was Islam wél sterk, n wereldmacht.. en in die tijd stonden Moslims aan t voorfront op t gebied van intellectuele ontwikkeling, wetenschappen, kunst, enzo
Tis gewoon n rommeltje nu in de wereld en dat zou je beeld ervan beïnvloeden en dan zou je iets troebels zien, wat eigenlijk helder en puur is (en weer kan zijn)

Ik kan je daar nu zo snel geen bronnen voor geven, maar hoorde t vaker toen ik me hiermee bezig hield.. das al jaren geleden inmiddels
Het onderwerp fascineerde me aanvankelijk, ik leerde er veel over, kwam veel te weten, maar toen ging t me btje te erg dwarszitten allemaal en heb ik t gewoon los gelaten
Zag er t nut niet meer van in om me er veel mee bezig te houden

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 19:30:
Op grond waarvan denk je dat zo zeker te weten?

Ehm.. puntjes verbinden.. t grote plaatje zien
Maar ook religieuze voorspellingen vd Profeet(saw)
Wereld-politiek, dat soort dingen..

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 19:30:
Vind ik ook zoiets.. waarom zou elke vorm van magie verkeerd zijn?

Omdat magie verboden werd door God, simpel
Het werd gegeven en tegelijkertijd verboden
Ik geloof in magie, tis iets dat heel reëel is in sommige landen, hier niet natuurlijk.. dus mensen van hier kennen t niet echt (alleen uit films)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 20:32:
Klopt op zich wel, ik heb me er ook niet echt zo in verdiept. Dit omdat ik sterk het gevoel heb dat je deze onderwerpen pas goed kan inschatten als je er veel onderzoek in hebt verricht en als je je kennis niet alleen van Youtube haalt

Heb t niet allemaal van jijtuup hoor :)
Sorry dat ik je ignorant noemde, kwam btje lame over haha.. no offence

islam is hetgeen dat de wereld verdeelt in dar-al-islam en dar-al-harb

Ja en is t niet waar?
Tis verder btje n naieve zin denk ik vd kant vd Moslims
Want hoe ik t zie is oorlog overal, ook binnen Islamitische grenzen
Ehm.. in mn gespeur door de geschiedenisboeken moet ik wel zeggen dat ik vaak tegenkom dat er altijd perioden van rust, welvaart en vrede waren onder nobele heersers
Als de mensen die ad macht waren (heb t over Islamitische dynastieen enzo), als de elite niet regeerde met de beste bedoelingen, als zij moreel gezien tekort kwamen..
Dan zie je dat er tijden van onrust, onrechtvaardigheid en oorlogen waren
Altijd als de historici zeggen dat n heerser n oprechte, toegewijde gelovige was, dan beschrijven ze n rustig, vredig en welvarende periode
Wat maybe wel n duidelijke indicator mag zijn dat de elite toch wel n sterke rol speelt in hoe n samenleving fungeert

Olie... zodra dat op is, of er een nieuwe energiebron komt, verdwijnt dat hele gedoe rond de islam en neemt niemand het Midden-Oosten nog serieus

Oa olie ja
Maar ik denk dat je de religieuze factor hier niet moet vergeten
Jeruzalem is een vd heiligste plekken voor maar liefst drie grote religieuze spelers op t wereldtoneel
Dat is niet niks lijkt me..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 7 mei 2011 om 21:30:
Je gaat niet zn lichaam aan flarden schieten waar zn vrouw en dochtertje bij staan
Dát is barbaars
Dat is verboden in Islam, t verminken van de lichamen van gevallen tegenstanders

Boeiuh... zielig voor t dochtertje... die vroeg er idd niet om om door zon mongol """"opgevoed"""" te worden
maar die vrouw 8) als osama daadwerkelijk 8er die aanslagen zat... had zij dan niet de morele plicht hem aan te geven ? :) (had ze ook nog s 27 miljoen dollars 8))
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Islam was altijd goed te koppelen met wetenschappen

Indeed... alleen daarom al krijgt Islam van mij de voorkeur boven t christendom (of kerk idd ja)...
maar je zegt 'was'...
ja was idd...
how come ? waarom produceert het westen meer boeken op één dag dan het gehele midden-oosten in een jaar ? :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jeruzalem is een vd heiligste plekken voor maar liefst drie grote religieuze spelers op t wereldtoneel
Dat is niet niks lijkt me..

mwoa als je overtuigd bent vd kracht van illuminati en zo dan is dat plekje totaal niet boeiend...
maar vind t verder wel kortzichtig van terra...
tegen de tijd dat de olie op is kan r van alles gebeurd zijn... wie weet is t midden-oosten dan t nieuwe westen :P
tegenwoordig (door globalisatie) kan t zo omslaan, heb k t idee, iig..
Waarschuw beheerder
Dits trouwens een heel goede site om die stoute moslims in de gateng te houden; http://www.jihadwatch.org/

Waarschuw beheerder
Naja oorlogen zullen er altijd zijn

Toch zou dat niet hoeven, en dat weet je denk ik ook best. ;) Oorlog is waanzin.

Hoorde dat ze Osama dood hadden geschoten voor zn vrouw en dochtertje
En zn vrouw zei dat ze bleven schieten op zn lichaam toen ie al dood was, waar dat meisje dus bij stond (maybe is dat waarom de foto's niet vrijgegeven worden?)
Als Bin Laden al verantwoordelijk was voor 9-11 enzo.. dan nog..
Als ie dood is is ie dood
Dát is barbaars
Dat vond ik toch wel crap toen ik dat hoorde, magoed.. btje offtopic

Wat ik ervan vernomen heb is het een team geweest die heel snel handelde, en in alle snelheid waarschijnlijk moeilijk even kon zeggen 'Beste mevrouw Bin Laden en uw dochter, willen jullie even naar buiten gaan?'. Mgoed, ik weet niet precies hoe dat gegaan is. Eerlijk gezegd boeit me die hele gebeurtenis niet... heb me er ook amper mee beziggehouden verder.

Ja maybe moet je t idd leggen naast de Westerse Christelijke geschiedenis
Dat t meer n product dáárvan is en niet zozeer religie in t algemeen
Het Christendom is toch best wel uniek in hoe de kerk t volk beschouwde en dingen als kunst en wetenschap, vrij denken en rechten tegenwerkte
Zoiets vind je niet echt bij andere religies, Islam was altijd goed te koppelen met wetenschappen en de oosterse tradities waren ook niet zo hoe t Christendom was

Njah, ik beschouw het Christendom, de Islam en het Jodendom een beetje als 1 pot nat als je niet erg vindt. Tuurlijk zijn 't verschillende stromingen, maar de fundamenten zijn toch wel hetzelfde; het één is voortgekomen uit het ander.. in feite is 't gewoon allemaal begonnen met de Joodse religie en zijn het Christendom en later de Islam daaruit voortgekomen. Dus in de basis wel een beetje dezelfde stuff hoor. tis allemaal toch wel een beetje van dezelfde grondslag.

Het gaat erom dat mensen geloven in t bestaan van God
Jij gelooft er ook in
Welke religie je precies kiest te volgen moet n vrije keuze zijn.. daar heeft de elite niks mee te maken
En je kunt mensen die niet geloven wat jij gelooft niet zomaar afschrijven als niks-waard of achterlijk
Je hebt t over mensen.. religie is alleen maar n woord.. t zijn mensen die religies volgen
Als je tegen n religie bent ben je tegen bepaalde mensen
En ik denk dat je ondanks je afkeer voor Islam niet kunt zeggen dat elke Moslim slecht is of slecht voor de wereld is, of niks nuttigs kan bereiken ofzo

Bepaalde religieuze doctrines hebben denk ik helaas echter wel tot gevolg dat er dingen in stand worden gehouden in de wereld die eens afgelopen zouden moeten zijn. Religie houdt vooral een hoop angst vast, verdeling, (gewelddadige) strijd om de waarheid, ellende binnen families en gezinnen, irrationele denkbeelden en vooral veel achterhaald gedachtegoed (en bekrompenheid en vasthouden aan nogal loze tradities).

Natuurlijk ga ik niet zeggen dat elke moslim slecht is of slecht voor de wereld of niks nuttigs kan bereiken.. ik denk niet eens op die manier... Ik denk nu even mee met(/verplaats me in) de gedachte van het omvormen van de wereld en verheffen tot een ander soort gedachtegoed, of laat ik zeggen: een nieuw soort collectief bewustzijn. Das misschien een woord dat de lading beter dekt eigenlijk in dit geval...
En daarbij dus dan de afbraak van het oude ('wegwerken van religies', zoals jij 't noemt), en de bouw van het nieuwe. Ik snap dat deze gedachte voor jou (en vele met jou) vol zit met gedachten aan demonen, de dajjal, de duivel etc. maar wat nu toch is als niet van dit alles werkelijk zo is, en de realiteit 360 graden anders is, op z'n kop... wellicht heel beangstigend en bedreigend voor de oude, traditionele religies, maar de vraag is voor mij wat er nu eigenlijk werkelijk mee verloren gaat... moeten we blij zijn bevrijd te gaan worden van verstikkende religies die de aarde eeuwen lang vast hebben gehouden in een greep van een eigenlijk tegenwerkende spirituele macht, of is nu daadwerkelijk een tijd aangebroken waarin juist nú een tegenwerkende macht in opmars is... welke van de twee is nu eigenlijk de tegenwerkende macht.. is de illuminati een verlichtende macht, of een verduisterende macht.. ik heb ernstig mijn vraagtekens bij de oude religies als ik naar de inhoud kijk van hun boodschappen.. dus ik kan niet zomaar zonder meer aannemen, hoe hard websites en filmpjes ook schreeuwen, dat het waar is wat zij allemaal roepen.

Donkere tijden zijn er altijd joh
Islam had juist zn beste dagen toen Islam nog sterk was
Heeft veel wetenschappers geproduceerd, vrije denkers, grote stappen in de geneeskunde kwam eruit voort, boeken werden geëerd, niet verbrand.. dus zo slecht en evil en duister is t niet Doz

Tja, die gouden eeuwen van de Islam.. ik weet het niet joh.. ik weet niet hoe dat nu in de praktijk werkelijk was voor de mensen die in die tijd leefden.. ik weet niet wat het karakter van de Islam was. Ik weet niet wie die geschiedenis geschreven heeft.. voor 't zelfde geld is ook die geschreven geschiedenis wel onwaar of misleidend, ik weet het niet. Ik heb iig de neiging nooit zo veel geloof te hechten aan zogenaamde 'gouden eeuwen', ongeacht over welk land of cultuur het gaat. Alle culturen hebben ze iig; verhalen over gouden periodes... zouden het mythes zijn of werkelijkheid geweest zijn... moeilijk. Toch denk ik dat de geschiedenis vaak mooier gemaakt wordt dan ie daadwerkelijk in de praktijk was, en dergelijke geschiedenis vooral werd geschreven door de winnaars van die tijd. Ik heb persoonlijk een beetje de neiging niet zo te geloven in 'gouden eeuwen' zoals we ze vinden in de geschiedenisboeken :) Feit is iig dat het áltijd het verleden betreft bij dat soort dingen en aan het verleden wordt gehangen om 't heden op te vijzelen (zo van: 'maar zo was het, naar dát moeten we terug'). Tja......

Ja, misschien wel.. als je t tegenover t Christendom zet ja
Niet eens zozeer t Christendom, eerder de kerk
Maar in t geval van Islam gaat dit gewoon niet op hoe ik t zie
Je kunt Islam niet intellectueel onderdrukkend noemen als Mohammed(saw) zelf zei: "Zoek kennis, al moet je zo ver als China reizen"
Ik denk ook echt dat als Islam sterk is, dat t n heel ander wereldbeeld zou krijgen
Tis nu zo dat Moslims verdeeld zijn, er is geen centrale leiding, geen rechtvaardige, Islamitische samenlevingen.. Islam staat onder druk en heeft op dit moment n lelijk gezicht gekregen voor veel niet-Moslims
Dat was wel eens anders.. en toen was Islam wél sterk, n wereldmacht.. en in die tijd stonden Moslims aan t voorfront op t gebied van intellectuele ontwikkeling, wetenschappen, kunst, enzo
Tis gewoon n rommeltje nu in de wereld en dat zou je beeld ervan beïnvloeden en dan zou je iets troebels zien, wat eigenlijk helder en puur is (en weer kan zijn)

Wie weet... maar onthou wel dat ik vóórdat ik de Koran begon te lezen eigenlijk nog helemaal open stond voor de Islam, en dat het lezen ervan me eigenlijk het gezicht ervan heeft doen vormen. Oké, ook nog wel wat aangedikt door wat latere shockdocu's en zo, true.. maar toch. Maar wie weet heb je gelijk joh...

Alleen je laatste zin 'zo kan het weer worden', dat vraag ik me echt af. Om eerlijk te zijn denk dat je dan niet echt meer een heel realistisch wereldbeeld hebt en echt goed inschat hoe hoe de moderne mens van tegenwoordig in elkaar zit en denkt, en dat dan nog ooit in de lijn van het Islamitische denken terecht kan komen. Zoiets als de Qu'ran (en ook het Christendom; ik bedoel, als ik als modern mens stukken uit het OT lees, dan houdt dat gewoon geen stand meer) komt behoorlijk raar binnen bij de vrijdenkende, openminded mens van tegenwoordig.. 't leest erg achterhaald weg denk ik.. té veel om te verwachten dat de mensen van nu collectief met zoiets in zee zouden gaan. Ik denk niet dat dat een realistische gedachte is om eerlijk te zijn...

Het onderwerp fascineerde me aanvankelijk, ik leerde er veel over, kwam veel te weten, maar toen ging t me btje te erg dwarszitten allemaal en heb ik t gewoon los gelaten
Zag er t nut niet meer van in om me er veel mee bezig te houden

Kan ik me goed voorstellen. Ik heb dat ook regelmatig gehad dat het me dwars ging zitten.. het is me ook niet nogal een met angst omgeven onderwerp. Er wordt heel slecht over gesproken...

Omdat magie verboden werd door God, simpel
Het werd gegeven en tegelijkertijd verboden
Ik geloof in magie, tis iets dat heel reëel is in sommige landen, hier niet natuurlijk.. dus mensen van hier kennen t niet echt (alleen uit films)

Beetje vreemd wel he: het werd gegeven en tegelijkertijd verboden ;p Maar goed, dat terzijde... Magie werd verboden door God.. dat is in de eerste plaats in ieder geval een aanname, geloof... Toch, wat zou er zo slecht aan magie kunnen zijn?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder

Trouwens, hoe ik naar de gemiddelde Moslim kijk, is ongeveer zo: 'Ik vind 't zonde dat je je zo bang laat maken voor God en je waarschijnlijk zo veel dogma's in je hoofd bij je draagt. Dat zou niet hoeven, er zijn prettigere, betere wegen naar God.' :P Dat is ongeveer hoe ik naar 'ze' kijk.

Waar ik alleen wél een afkeer van heb, is enge mannenclubjes met macht over mensen, die griezelige boodschappen en oproepen doen aan volgelingen. Ik heb een afkeer van Moslims met expansie- en veroveringsdrift en een intolerant (ik heb een hekel aan dit woord) gedachtegoed. De patriarchale strijders-/krijgersmentaliteit vooral. Daar heb ik een afkeer van. En ook een beetje een afkeer van het voor God denken... het te denken in naam van God tegen andere bevolkingsgroepen te moeten strijden, of nog erger: te moeten doden, en dan 'AllahuAkbar' roepen... de claim dat God tot strijd en oorlog zou oproepen en je vraagt als mens te vechten tegen andersdenkenden en dat soort dingen. Maar moslims die 't geloof als iets innerlijks belijden, gewoon hun ding doen, zijn wie ze zijn.. nah, ik zit echt niet zo haatdragend in elkaar dat ik daar een afkeer bij ervaar of ze niet mag om het geloof wat ze aanhangen. Ik doe dan ook altijd m'n best om moslims te laten merken dat ik op een positieve manier met ze in verhouding wil staan, en helemaal niks tegen ze heb persoonlijk. Vooral in deze PVV-tijden. ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sisyphus op zondag 8 mei 2011 om 12:42:
Indeed... alleen daarom al krijgt Islam van mij de voorkeur boven t christendom (of kerk idd ja)...

Kerk ja.... 't vroege Christendom is op zich zo erg nog niet eens. Heeft ook een grote rol gespeeld bij het ontwikkelen van het individualisme trouwens: het Christendom was in feite de voorvechter is van het -individu- in de strijd om niet langer ondergeschikt te zijn aan de massa. In die hoedanigheid hebben Christenen zeerzeker de voorhoede gevormd om de individuele vrijheid te bemachtigen om Christen te kunnen én mogen zijn. Dàt heeft de Christenen en de Christelijke cultuur mede gevormd, en dat is waarom wij (naast ook andera factoren) uberhaupt vatbaar waren voor de verlichtiging en het humanisme.

Maarrr, de kerk is een ander verhaal ja. Dat maakt in feite dat de maatschappelijke invloed van 't Christendom in die zin wél onderdrukkend en onder de duim houdend heeft gewerkt door de eeuwen heen.

Alleen wat me bij 't Christendom ook gewoon tegenstaat is dat de Bijbel een geselecteerde samenstelling aan geschriften is, en wel degelijk op zo'n manier dat het invloed uitoefent op de massa dat gunstig is voor heersende machten. Maar gelukkig is er een hoop gnostisch materiaal komen bovendrijven (Y)

Maar denk goed na of je de Islam wel de voorkeur moet geven boven 't Christendom.. De Islam brengt aanzienlijk minder individuele vrijheid met zich mee denk ik...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik niet geloof in je zelf

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2011 om 15:35:
Toch zou dat niet hoeven, en dat weet je denk ik ook best. Oorlog is waanzin.

Niet persee
Wat dat betreft denk ik dat ik wat realistischer ben hierin
Tis gewoon.. als je de geschiedenis bekijkt.. er is altijd wel ergens oorlog
Dat dat kut is kan zo zijn, maar ik denk dat dit 'normaal' is
Leeuwen voeren 'oorlogen' tegen elkaar, mieren voeren oorlog tegen wespen, mensen tegen mensen
Tis btje hoe de natuur werkt
En n oorlog hoeft niet persee onrechtvaardig te zijn, of waanzin
Ik geloof dat oorlog soms nodig is
Soms is t zelfs waanzin om NIET op te komen voor jezelf en je geliefden en NIET te vechten ipv wel
Zo zwart-wit is t niet..

Religie houdt vooral een hoop angst vast

Doet de seculiere media ook
Constant de massa herinneren aan de grote dreiging van Islam
Mensen worden bang gemaakt en gehouden
Mensen zijn als de dood dat ze hun baantje verliezen of hun bezittingen en dat heeft niks met religie te maken
Bang dat je alleen blijft, bang dat je niet geaccepteerd wordt..
Ze geven jonge meiden idolen, t ideaal-beeld van hoe ze zouden moeten zijn en meiden zijn bang dat ze daar niet aan voldoen
Zo zwart-wit is t niet..

verdeling

Ook weer toe te schrijven aan dingen buiten religie
Religie betekent ironisch genoeg verbinden
Als je kijkt naar t pre-Islamitische Arabië.. dat was een en al verdeeldheid
Stammen, clans, families.. veel onderlinge conflicten, oorlogen om onzinnige dingen
Arabië werd uit elkaar getrokken door die verdeeldheid en stammen-mentaliteit
Toen Islam eenmaal kwam was dat afgelopen, Islam bracht alle stammen samen uit heel Arabië en dat was t einde vd Arabische stammen-verdeeldheid
Zo zwart-wit.. naja you get the point

strijd om de waarheid

En zonder religie zouden mensen niet strijden voor hun meningen denk je?
Je hebt t over de Abrahamistische religies, maar Buddhisten vochten tegen de Hindu-eliten
Waarom denk je dat Buddhistische monniken kung-fu geleerd hebben?
Voor de show?

ellende binnen families en gezinnen

Heb je echt geen religie voor nodig hoor
In mijn ervaring hebben Moslims juist veel hechtere familiebanden dan Europeanen
Hoeveel Nederlandse gezinnen zijn uit elkaar getrokken?
Heeft niks met religie te maken
Zonder religie verandert er voor t Westen vrij weinig wat betreft 'ellende binnen families'
Ik denk dat familiebanden in Islamitische gezinnen zonder religie juist zouden verslechteren

irrationele denkbeelden en vooral veel achterhaald gedachtegoed

Ik vind mn eigen manier van denken vrij rationeel, vind mezelf niet achterhaald.. maja kan alleen spreken voor mezelf
Ik vind veel Westerse mensen ook irrationeel, extreem irrationeel vaak en vaker wel dan niet nogal achterlijk
Niks met religie te maken weer

Ik denk dat je voorbeelden allemaal net zo goed van toepassing zijn op n niet-religieuze samenleving en dus btje zinloos, als argument :)

Moet even weg nu, lees de rest later

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2011 om 17:09:
Niet persee
Wat dat betreft denk ik dat ik wat realistischer ben hierin
Tis gewoon.. als je de geschiedenis bekijkt.. er is altijd wel ergens oorlog
Dat dat kut is kan zo zijn, maar ik denk dat dit 'normaal' is
Leeuwen voeren 'oorlogen' tegen elkaar, mieren voeren oorlog tegen wespen, mensen tegen mensen
Tis btje hoe de natuur werkt

In 1 ding komen onze opvattingen in ieder geval overéén met elkaar: de mens onderscheid zich van het dierenrijk door het vermogen te kunnen nadenken over wat ie doet, en het vermogen dierlijke driften te beteugelen, en daarin zit een inherente taak voor de mens (jullie noemen het de innerlijke Jihad). Kan oorlog, fysiek het gevecht aangaan, ooit het allerwijste besluit zijn? En zeker zelf het initiatief nemen om oorlog te voeren...

Oorlog komt voort uit het wij/zij-principe. Onder andere de Islam is een religie die zichzelf als 'wij' neerzet en de anderen als 'zij'; dat is een beginvoorwaarde voor verdeeldheid en uiteindelijk oorlog. Als er een Illuminati is - wat voor het wegwerken van de verschillende religies is, landgrenzen, afzonderlijke regeringen etc. en 1-wording van de wereld zonder al die verschillen; 1 taal, 1 wereld, 1 religie - dan is dat misschien een hele goede stap in de goede richting, en een stap dichterbij een stabielere en eendrachtigere wereld zonder al die verdelingen in verschillende kampen. Het is denk ik heel aards dat mensen zichzelf tot groepen bevolkingen rekenen en anderen als rivaal zien, maar zijn we binnen de Geest des Gods denk je niet allemaal één?

Religie houdt vooral een hoop angst vast

Doet de seculiere media ook

Maar zij pretenderen dan ook niet vanuit hogere hand te werken, en betrekken er geen God in. Religie, zogenaamd afkomstig van God, zou daar boven moeten staan, maar nu doet 't er vrolijk aan mee en staat het qua inhoud dus gelijk aan wat de seculiere media doet. Alleen de vorm verschilt, inhoudelijk is het dus hetzelfde.

Mensen worden bang gemaakt en gehouden
Mensen zijn als de dood dat ze hun baantje verliezen of hun bezittingen en dat heeft niks met religie te maken
Bang dat je alleen blijft, bang dat je niet geaccepteerd wordt..
Ze geven jonge meiden idolen, t ideaal-beeld van hoe ze zouden moeten zijn en meiden zijn bang dat ze daar niet aan voldoen
Zo zwart-wit is t niet..

Ja, maar daarin wordt tenminste ruimte overgelaten om je denken erover te veranderen. Religie staat dat niet toe, en maakt de mens bang met zogenaamde eeuwige, onveranderlijke waarheden die tot in het hiernamaals doorklinken en zo 't hele bestaan beheersen. Dat is erger vind ik...

verdeling

Ook weer toe te schrijven aan dingen buiten religie

Ja, maar wederom, als de religieuze boodschap werkelijk van een verheven bron als God zou komen, zou 't daar boven moeten staan en niet mee moeten doen aan van die menselijke neigingen om verdeling te zaaien en in stand te houden.

Heb je echt geen religie voor nodig hoor
In mijn ervaring hebben Moslims juist veel hechtere familiebanden dan Europeanen
Hoeveel Nederlandse gezinnen zijn uit elkaar getrokken?
Heeft niks met religie te maken
Zonder religie verandert er voor t Westen vrij weinig wat betreft 'ellende binnen families'
Ik denk dat familiebanden in Islamitische gezinnen zonder religie juist zouden verslechtere

Njah, ik doel op dingen als eerwraak, taboe-gedoe, familiebemoeienis, familiedruk. Kijk, je bepaalt niet zelf in wat voor familie je terecht komt. Je familie kies je niet uit.. je bent in de eerste plaats maar gewoon een individu.. waar heeft je familie zich mee te bemoeien in wat jij in je persoonlijke leven allemaal doet? Ik doel voornamelijk op het verstikkende effect van familiebanden en traditioneel familie gedoe, waar religie vaak een grote rol in speelt.
In de seculiere wereld is dat denk ik veel minder, en laten mensen elkaar veel vrijer binnen families. Ze zien elkaar eens op een verjaardag of houden banden met elkaar indien ze 't goed met elkaar kunnen vinden, maar zitten minder in elkaars nek te hijgen met allemaal verwachtingen vanuit familietrots en eer en dat soort zaken. Als ik wel eens bij programma's op tv die traditionele familieaangelegenheden zie binnen de Islamitische wereld, dan ben ik blij dat dat hier veel minder is iig.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 4 april 2011 om 21:57:
[img width=359 height=279 cacheid=0011b45a002f3dd67e647cfd1a02c2c3bb]http://cdn.maroc.nl/images/banners/dictators.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Khad liever die dictators

Waarschuw beheerder
hoezo

Waarschuw beheerder
[img width=550 height=409 cacheid=0011beb4002f4a373e75434c1a02c2c42b]http://www.conspirazzi.com/wp-content/uploads/2010/11/illuminati-synagogue-of-satan.jpg[/img]

Dit komt uit een film.. maar weet iemand van jullie toevallig welke film dat is?

Waarschuw beheerder
De Koning van Marokko kun je niet vergelijken met Khadaffi ofzo
Men heeft in t algemeen weinig problemen met de Koning daar
En zijn vader was echt heel erg geliefd door de Marokkanen
Hardly n dictator dus en ik denk dat Marokko niet snel Libië en Egypte zal volgen hoor
Marokko is de laatste jaren sowieso beter geworden
Jongeren krijgen gewoon n goeie opleiding, infrastructuur is aan t verbeteren en t gaat economisch gezien niet slecht ofzo met Marokko
Wel leuk dat België erbij staat haha
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2011 om 20:04:
Dit komt uit een film.. maar weet iemand van jullie toevallig welke film dat is?

eyez wide shut
Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van verwijderd op zondag 8 mei 2011 om 19:54:
hoezo

Check s wat r in egypte aan de macht komt joh... daar wordt je echt niet vrolijk van...
die moslim broeders geilen op iran, zijn maatjes van Hamas, haten Israël, hebben empathie voor bin ladeng en ga zo maar door..
nee je kan beter een westersgezinde dictator daar hebben

Waarschuw beheerder
-1
Uitspraak van Sisyphus op zondag 8 mei 2011 om 22:59:
nee je kan beter een westersgezinde dictator daar hebben

(Y)

Waarschuw beheerder
Had ik toch gezegd dat dat zou gebeuren
Meer Islamitische regeringen zullen de dictators in de Arabische wereld vervangen en die zullen de banden met t Westen niet langer willen behouden

Waarschuw beheerder
Graphic biografie over het korte leven van Malcolm X (1925-1965, geboren als Malcolm Little). Van probleemjongere groeide hij uit tot de held van veel zwarten in de VS. Een tragische held, die op 40-jarige leeftijd door zijn eigen mensen vermoord werd.

Als boegbeeld van de controversiele Nation of Islam (NOI) streed Malcolm X tegen de erfenis van de slavernij en de praktijken van rassendiscriminatie in de jaren 50 en 60 in de zuidelijke Amerikaanse staten. De militante zwarte moslims van de NOI waren voorstander van een omgekeerde vorm van racisme: alle macht aan de zwarten.

De vreedzame aanpak van Martin Luther King, met zijn Mars op Washington, vond de NOI veel te soft. Malcolm X: Terwijl King aan het dromen was, beleefde de rest van de zwarten een nachtmerrie. Later nam Malcolm X afstand van de NOI " wat hij met de dood bekocht.

HOEREN CULTUUR!

...

Waarschuw beheerder
Btw, ik mag dat mannetje wel :P Tijdje geleden liet je eens een filmpje van 'm zien...

Waarschuw beheerder
We zullen zien...... hij lijkt 't allemaal wel goed door te hebben en 't lijkt aardig uit te komen, dat dan weer wel. :jaja:

Waarschuw beheerder
Ja Malcolm X werd door zn eigen 'volk' geliquideerd, omdat ie afstand deed van t racisme dat zij verkondigden
NOI heeft vrij weinig te maken met Islam verder, daar kwam X achter toen hij op Hajj ging in Mekka
Maja.. tijdsgeest..
Zwarten streden toen nog voor hun rechten in Amerika
Als blanken zwarten beoordelen op de kleur van hun huid, dan is te verwachten dat er onder die zwarten ook extreme denkbeelden ontstaan

:) Sheikh Hosein is idd iemand waar je makkelijk naar kunt luisteren, ondanks zn leeftijd goed op de hoogte van dingen en (als je geen problemen hebt met zn trage manier van praten) zeker n aanrader (Y)
Heb n paar boeken van hem by the way
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 9 mei 2011 om 18:10:
Btw, ik mag dat mannetje wel Tijdje geleden liet je eens een filmpje van 'm zien...

Ik ook :P Vind 'm leuk praten (niet zo opgefokt en belerend maar gwn rustig met een goed relativersingvermogen (wat je merkt aan hoe die al die problemen benaderd middels cynisme en sarcasme) :P Boeit me verder eig. jammergenoeg niet zoveel wat ie zegt :( Dat israël geneuzel vanuit islamitisch perspectief ken ik nou wel... hun zijn slecht en wij zijn goed... ken wel leukere disney verhalen :P

[img width=250 height=300 cacheid=0011bf04002f4aaa5ad2bb7f1a02c2cf79]http://www.disneyvillains.net/images/scar_mufasa.jpg[/img]
laatste aanpassing