hij vindt zich zo belangrijk dat een leven van (gemiddeld) 80 jaar niet genoeg is. Nee hij moet eeuwig doorleven via reincarnatie, de hemel noem het maar op
Geloof (in elke vorm, van Boedhisme tot aan Christelijk) is opium voor het volk. (Marx) Een middel gecreeerd door de eigen fantasie om hun gevoelens te bevredigen (Freud).
Precies!!! Wie zich al niet bevredigd voelt door God zelf, zal deze paden zeker bewandelen... zij zijn degene die zich christus zullen gaan noemen. Blinde geleiders! Pas hier in ieder geval voor op. Wie het minst ziet, die weet namelijk het meest.
aarom lees je de bijbel niet? Hoeveel bewijs moet je hebben?
Ik spreek namens de Heilige Geest.
Want ik spreek niet uit eigen wil, nee natuurlijk niet! anders had ik wel gezegd dat Lewis zijn aarsje er mooi uitziet.
Waarom lees je de bijbel niet? Hoeveel bewijs moet je hebben?
Er heeft zich een daling in bewustzijn plaats gevonden, toen Adam zich vergreep aan iets wat van een ander was. In plaats van direct schuld te bekennen, hebben wij mannen de schuld aan Eva gegeven. Geloof het of niet, maar het is waar!!!!
ik weet zo zeker dat god niet bestaat
Toch vreemd als je wel de bijbel gelezen hebt. Alhoewel het lijkt dat we goed bezig zijn, zijn we er niet beter op geworden
Waarom geloofd niemand wat er in de bijbel staat? Die documenten zijn al zo oud..
Volgens mij begrijpen jullie niet dat ik me wel moet verlagen om te bewijzen dat God bestaat.
Waarom geloofd niemand wat er in de bijbel staat? Die documenten zijn al zo oud..
Waarom zien jullie wel, horen jullie, maar begrijpen jullie neit? Er moet toch iemand de zondebok zijn?
waarom geloof je niet wat in de koran staat? of waar de aztecen in geloofden? of de maya's?
die documenten zijn al zo oud!!
Wij geloven in een leven na de dood, in karma opbouwen, reincarnatie en vooral in de kracht van liefde!
wat gebeurd er als je een mier doodtrapt? komt ie dan als een olifant terug?
'Hij is een groot mens, die kan accepteren dat hij maar eenmalig is'
Pfffffff. Gelukkig raken alleen lucifers opgebrand....
Verwijs je hier naar de Diablo ?
In dit geval zou het eeuwige kwaad waar de bijbel over predikt dus niet bestaan.
@ Piño B., vraag of mij het intresseerd dat jij anders geloofd dan andere appies.
en volgens mij geloof jij niet eens, maar vind het gewoon een fijn gevoel om met z'n allen in dekerk te zitten of tegen iemand in jezelf te lullen.
De hersens inslaan is voorbehouden aan gelovigen. Als man van de wetenschap zal ik nooit geweld gebruiken om een ander te overtuigen.
nee dat klinkt normaal
reincarnatie is het zelfde als leven na de dood, dus je praat dubbel
karma opbouwen? dat heeft toch met goed gedrag te maken ofzo, dat regel je zelf, heb je geen geloof voor nodig.
Wij geloven in een leven na de dood, in karma opbouwen, reincarnatie en vooral in de kracht van liefde!
Wij geloven niet in regels zoals de meeste geloven de mensen opleggen! Wij zien God niet als een persoon met een lange baard die vanaf een wolk kijkt of iedereen wel naar de kerk gaat maar als een alles overheersende kracht en dat is liefde!
Een kracht wat in alles kan worden ervaren als je het maar wilt zien! Ieder mens is gelijk en zo behandelen wij ook iedereen! Als iedereen elkaar gelijk zou behandelen en elkaar liefde zou geven dan zou de wereld er heel anders uitzien dan nu het geval is! Iedereen leeft vaak voor zichzelf. Wij doen dat niet en hebben onze naaste lief gelijk aan onszelf!
Wij geven onvoorwaardelijk liefde zonder dat we er iets voor terug verlangen! Dat is ons geloof!
nog veel triester zijn die arme jongetjes die door hun priester of pastoor verkracht worden....
En alle oorlogen die strijden om geloof.....
alle indivuduen die onderdrukt worden door hun eigen familie omdat ze allemaal in deze leugen geloven...
Hun geloof is niks anders dan een gevolg van indoctrinatie en kleine epeleptische aanvallen in het brein die hun er toe laat geloven dat er zoiets is als een god. Zulke mensen hebben een deffect en zouden er voor moeten behandeld worden
Verwijs je hier naar de Diablo ?
In dit geval zou het eeuwige kwaad waar de bijbel over predikt dus niet bestaan.
zouden er voor moeten behandeld worden[quote]
aha, dus jij vind dat alle gelovigen dat nodig hebben?
Zijn er meer dan je denkt hoor.
Ik verwijs niet naar Diablo...Wtf is dat anyway? Lucifer betekent ''lichtdrager'' Maar ja
Als je mij niet zou geloven dat ik in Gods naam spreek, dan is de duivel erin geslaagd mijn woorden weg te roven.
Nou het intresseerd je duidelijk wel kijk maar naar je eigen inbreng!
Toch vreemd als je wel de bijbel gelezen hebt.
Dat is dus heel het probleem...je kan er niet in geloven als je weet dat het bestaat.
Uitspraak van Rien op maandag 29 augustus 2005 om 11:49:
de bijbel is een hersenspoeler voor mensen met een zwakke geest
True? Als mensen leven via de bijbel omdat ze zich daar lekker bij voelen hoeven ze niet perse een zwakke geest te hebben ofzo, ze kunnen gewoon steun in de bijbel vinden.
Ik snap je punt enigzins wel, maar pas een beetje op met sommige opmerkingen omdat het voor veel mesnen beledigend kan overkomen
Ik hoop echt voor je dat dit een grap is Hoe kan je nou ooit het bestaan van een God bewijzen
De macht van de zonde heeft elk recht op genade onnietig gemaakt
Door te geloven in geschiedenis en dit gebruiken voor het heden.
Dat mag ik toch wel hopen als het 66 verschillende boeken zijn die overal en nergens vandaan komen..Alles wat voorspeld is in de bijbel is al uitgekomen, tenminste veel wat in OT stond. Maar het is NT, daar krijgen wij mee te maken.