Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 397790x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 15:04:
hij vindt zich zo belangrijk dat een leven van (gemiddeld) 80 jaar niet genoeg is. Nee hij moet eeuwig doorleven via reincarnatie, de hemel noem het maar op

In het oude testament werden de menen maar liefst 800 jaar oud.

Geloof (in elke vorm, van Boedhisme tot aan Christelijk) is opium voor het volk. (Marx) Een middel gecreeerd door de eigen fantasie om hun gevoelens te bevredigen (Freud).

Precies!!! Wie zich al niet bevredigd voelt door God zelf, zal deze paden zeker bewandelen... zij zijn degene die zich christus zullen gaan noemen. Blinde geleiders! Pas hier in ieder geval voor op. Wie het minst ziet, die weet namelijk het meest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:21:
Precies!!! Wie zich al niet bevredigd voelt door God zelf, zal deze paden zeker bewandelen... zij zijn degene die zich christus zullen gaan noemen. Blinde geleiders! Pas hier in ieder geval voor op. Wie het minst ziet, die weet namelijk het meest.

Je begrijpt het niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:13:
aarom lees je de bijbel niet? Hoeveel bewijs moet je hebben?

waarom zou ik, die heb ik al gelezen.
Ik spreek namens de Heilige Geest.

Hallo heilige geest! zou je aangezien je toch een bent met god even aan god kunnen vragen, WAAROM er complete volkstammen worden uitgemoord, ongeneeslijk ziek zijn en verhongeren??

Want ik spreek niet uit eigen wil, nee natuurlijk niet! anders had ik wel gezegd dat Lewis zijn aarsje er mooi uitziet.

wow! heilige geest & humor!?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Vooroordeel op vooroordeel!

Tuurlijk. De Tuinman is bedreigd door gelovigen en ik krijg hier ook al te horen dat ik "moet oppassen". Verder zijn vrijwel alle oorlogen en gevechten gebaseerd op religie. En inderdaad, voor bedreigend en gewelddadig gespuis heb ik geen respect.

Waarschuw beheerder
ik weet zo zeker dat god niet bestaat.... hoe moet ik dat toch duidelijk maken?? :/

Waarschuw beheerder
Waarom lees je de bijbel niet? Hoeveel bewijs moet je hebben?

Een bijbel is geen bewijs. Het kan fictie of non-fictie zijn.

Er heeft zich een daling in bewustzijn plaats gevonden, toen Adam zich vergreep aan iets wat van een ander was. In plaats van direct schuld te bekennen, hebben wij mannen de schuld aan Eva gegeven. Geloof het of niet, maar het is waar!!!!

Theoretisch zouden we hier niet achter kunnen komen, we hebben maximaal twee getuigen ter beschikking, die linearecta het tegenovergestelde beweren :). Het is zijn woord tegen het hare

Waarschuw beheerder
:'( Als ik iets verkeerds zeg, ben ik blij als ik tegenspraak krijg. Van je fouten doe je ervaring op.
Maar de dulle, vertel mij eens wat ik neit begrijp?
Volgens mij begrijpen jullie niet dat ik me wel moet verlagen om te bewijzen dat God bestaat. Want ik zet mijn eigen belangen niet voorop, ik vertel je alleen waar je in de toekomst rekening mee zult moeten houden, om te begrijpen wat daar het gevaar van is...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:34:
ik weet zo zeker dat god niet bestaat

Toch vreemd als je wel de bijbel gelezen hebt. Alhoewel het lijkt dat we goed bezig zijn, zijn we er niet beter op geworden.
Waarom geloofd niemand wat er in de bijbel staat? Die documenten zijn al zo oud...

De zaken die je het meest hinderen om ten volle
in Gods plan te komen, zijn het moeilijkst om mee af te rekenen.
De pijn is het diepst, de gewoonte het sterkst,
de confrontatie ermee het meest schrikwekkend.

Maar het is het meest op die punten noodzakelijk,
om er door God (vaak via mensen) op gewezen te worden.

Meestal zijn we er blind voor, omdat het zo diep
in onze persoonlijkheid verweven is.
De machten van het kwaad doen er alles aan
om ons in deze onwetendheid te houden.
Dan kunnen ze ons er immers van weerhouden om
in onze bestemming met God te komen.

Pfffffff. Gelukkig raken alleen lucifers opgebrand....

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:50:
Toch vreemd als je wel de bijbel gelezen hebt. Alhoewel het lijkt dat we goed bezig zijn, zijn we er niet beter op geworden

Pas op dat je op een dag niet bedonderd wordt, want niet alles wat geschreven is hoeft waar te zijn. De vele rectivicaties in kranten zijn daar het bewijs van.

Waarom geloofd niemand wat er in de bijbel staat? Die documenten zijn al zo oud..

Niet oud genoeg. De eerste schrijver die begon met schrijven leefde, naar ik dacht, enkele eeuwen na de jaartelling. Hij heeft zijn verhalen van volksvertellingen.

Waarschuw beheerder
Waar het hart vol van is, daar stroomt de mond van over.
Als ik vol haat zou zitten, dan had ik wel hatelijke dingen gedaan...

Waarom zien jullie wel, horen jullie, maar begrijpen jullie neit? Er moet toch iemand de zondebok zijn?

De gewoonte is bij jullie, maar ook bij mij de gewoonte die onze andere 5 zintuigen overheerst. Aangezien dit wat ik zeg tegen jullie overtuiging ingaat, is het echt zonde dat ik nog langer parels voor de zwijnen gooi.

Waarschuw beheerder

Verwijs je hier naar de Diablo ?
In dit geval zou het eeuwige kwaad waar de bijbel over predikt dus niet bestaan.
Waarschuw beheerder
Volgens mij begrijpen jullie niet dat ik me wel moet verlagen om te bewijzen dat God bestaat.

Volgens mij begrijp jij niet dat als JIJ iets beweert JIJ het moet bewijzen. Als ik zeg "Ik geloof dat er roze olifanten bestaan" dan roept iedereen: "Bewijs het maar". Kan ik dat vervolgens niet bewijzen, dan is het gewoon onzin.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:45:
Volgens mij begrijpen jullie niet dat ik me wel moet verlagen om te bewijzen dat God bestaat.

verlagen? :/
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:54:
Waarom geloofd niemand wat er in de bijbel staat? Die documenten zijn al zo oud..

waarom geloof je niet wat in de koran staat? of waar de aztecen in geloofden? of de maya's?
die documenten zijn al zo oud!!
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:54:
Waarom zien jullie wel, horen jullie, maar begrijpen jullie neit? Er moet toch iemand de zondebok zijn?

gozerrrr ik zie, ik hoor, ik begrijp ook wel, het is alleen heel dom om te "doen" WANT HET BESTAAT NIET :)
waarom begrijp je me niet gewoon? :/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 17:07:
waarom geloof je niet wat in de koran staat? of waar de aztecen in geloofden? of de maya's?
die documenten zijn al zo oud!!

Ouder :jaja:
De Maya's zonnegod is daarbovenop ook nog aannemelijker, omdat de zon elke dag te aanschouwen is.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
toch triest dat er nog zoveel mensen geloven....

nog veel triester zijn die arme jongetjes die door hun priester of pastoor verkracht worden....

En alle oorlogen die strijden om geloof.....

alle indivuduen die onderdrukt worden door hun eigen familie omdat ze allemaal in deze leugen geloven...

En noem het maar op.....ik vind het geloof een kwaadaardig gezwel in deze wereld...

Waarschuw beheerder
@ Piño B., vraag of mij het intresseerd dat jij anders geloofd dan andere appies.

als je eenmaal geloofd in iets van die hype, dan hoor je al bij de gelovigen.

Uitspraak van Piño B. op zondag 28 augustus 2005 om 14:19:
Wij geloven in een leven na de dood, in karma opbouwen, reincarnatie en vooral in de kracht van liefde!

nee dat klinkt normaal :S

wat gebeurd er als je een mier doodtrapt? komt ie dan als een olifant terug?

karma opbouwen? dat heeft toch met goed gedrag te maken ofzo, dat regel je zelf, heb je geen geloof voor nodig.

reincarnatie is het zelfde als leven na de dood, dus je praat dubbel, en de kracht van liefde? :S wat heeft dat met geloof van god te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 18:20:
wat gebeurd er als je een mier doodtrapt? komt ie dan als een olifant terug?

Haha tuinman nu je het zecht, we moeten nu werkelijk gaan oppassen want aangezien die spirituele mafkezen uit het oosten geloven dat je als alles kan terug komen, betekend dat als je over het gras loopt je mischien wel je eigen overgrootoma vertrapt. Of nee nog leuker, nu het weer vol met muggen zit, niet dood slaan hoor! Mischien is het wel de reincarnatie van herman Brood. :d

Jongens aub: WAKE UP!!!

:d Als je er goed over nadenkt dan moet je toch wel inzien dat het nog te lachwekkend is om over te praten.

'Hij is een groot mens, die kan accepteren dat hij maar eenmalig is'

Mijn stelling en ik meen dat ook echt.

(ik zie me al over een jaar of 80 zitten daar 'boven' ergens in het grote levensboek van god zoeken naar een nieuw leven. Hahahaha -sorry had even grote lol;)-)

Waarschuw beheerder
Jongens aub: WAKE UP!!!

Ik geloof ook in reincarnatie en ik geloof ook in een zekere vorm van een God, en ik geloof ook in geesten.
Maar ik ben tevreden ermee:)
Hoezo Wake UP?? Om wakker te worden en helder te kunnen zien omdat alles wetenschappelijk verklaard is? Nee dat is lekker gezellig om mee te leven.
Respecteer nou gewoon dat mensen ergens in willen geloven, en andersom ook.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wy zien tenminste de realiteit, en die is aardig ZIEK!

Ik lach me dood hier, wat zie jij nou aan realiteit .
Enige realiteit die jij ziet is de je voor jezelf creert.
Naar mijn idee zie ik ook realiteit maar de is niet zo als die van jou waarschijnlijk, dus wie ziet er nou realiteit?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:55:

In dit geval zou het eeuwige kwaad waar de bijbel over predikt dus niet bestaan.

Ik verwijs niet naar Diablo...Wtf is dat anyway? Lucifer betekent ''lichtdrager'' Maar ja. Vergeef elkaar toch, ook al maakt men zoveel fouten. Want daar draait het koninkrijk van God immers om. Het is heel simpel waar dat om draait.
Als je alles zou lezen over wat ik heb verteld, vergelijk dat eens met gelijkenissen die daarover verteld zijn.
Wees toch aub niet het zaad dat op de straten valt. Als je mij niet zou geloven dat ik in Gods naam spreek, dan is de duivel erin geslaagd mijn woorden weg te roven.

Maar Lewis, ik ga je proberen tevreden te stellen. Maar ook al zou ik nog zoveel bereiken, je zou me niet geloven. Ook al ga ik bijna dood aan een ziekte, dan zou je nog niet geloven dat het Gods genade is die in mij tot uitdrukking komt.

Ik kan best van overwinning naar overwinning, maar als de boosdoeners de maat vol hebben gemaakt, kan ik zelfs de vrede van de wereld wegnemen door de paus op het matje te roepen. Ik weet heus waar ik het over heb. Als Rome in elkaar stort, dan gaat de rest ook.
Lees anders dat stukje in de bijbel over het visioen dat Johannes heeft. Dat gaat over een lam van God dat alle 7 zegels gaat verbreken.

Mocht ik dit doen, dan word ik inderdaad als Judas gezien.
Maar dat laat me koud, ik weet waar mijn verantwoordelijkheid ligt. En daarna laat ik de keus bij jullie. eens kijken wie er nog vergevingsgezind is en wie niet.

Mijn enige doel hier op aarde is om chaos te scheppen. Om het kaf van het koren te krijgen. Zonder dat er ook maar een haartje gekrenkt wordt, want met krachtige woorden kom je een heel eind. Vraag 3 keer aan de paus of hij een leugenaar is of niet en hij zal rood worden als de pest, omdat hij weet dat hij er 1 is...
Waarschuw beheerder
@ Piño B., vraag of mij het intresseerd dat jij anders geloofd dan andere appies.

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 13:06:
en volgens mij geloof jij niet eens, maar vind het gewoon een fijn gevoel om met z'n allen in dekerk te zitten of tegen iemand in jezelf te lullen.

Nou het intresseerd je duidelijk wel kijk maar naar je eigen inbreng! Je duidelijk een mening over hoe wij geloven hebt erover nagedacht zelfs! Geintresseerd dus!

Uitspraak van Misdefinitie op zondag 28 augustus 2005 om 00:00:
De hersens inslaan is voorbehouden aan gelovigen. Als man van de wetenschap zal ik nooit geweld gebruiken om een ander te overtuigen.

Als man van de liefde zal ik ook nooit geweld gebruiken om een ander te overtuigen! Op dit punt denken we precies hetzelfde! Houden zo!

Ik veroordeel zelfs niemand die anders denkt dan dat ik doe! Deed iedereen dat maar!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee dat klinkt normaal

Voor mij klinkt dit normaal ja! Wie ben jij om te bepalen dat dit niet normaal is?

reincarnatie is het zelfde als leven na de dood, dus je praat dubbel

Reincarnatie is dat als je na de dood besluit terug te keren naar aarde of een andere planeet om verder te leren. Leven na de dood is dat het bestaan niet ophoudt nadat je op aarde gestorven bent! Twee verschillende dingen dus!

karma opbouwen? dat heeft toch met goed gedrag te maken ofzo, dat regel je zelf, heb je geen geloof voor nodig.

Ja dat klopt! Karma dat regel je zelf! Net zoals dat jij de enige bent die ervoor kan zorgen dat je als een goed mens leeft!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je onderbewuste slaat alles op he. Het is een medieatheek. Ga mediteren en ontdek zelf dat je eerder hebt geleefd.
That's no bullshit...
Er zijn ggenoeg mensen die joudat kunnen leren
Waarschuw beheerder
Nee ik geloof niet in god en ik zie het liefst iedereen die er wel in geloofd verdweinen van hoog geplaatste functies in de maatschappij omdat ik mensen niet vertrouw die in zulke onzin kunnen geloven. Hun geloof is niks anders dan een gevolg van indoctrinatie en kleine epeleptische aanvallen in het brein die hun er toe laat geloven dat er zoiets is als een god. Zulke mensen hebben een deffect en zouden er voor moeten behandeld worden net zoals mensen die geloven dat ze Napoleon Bonaparte zijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piño B. op zondag 28 augustus 2005 om 14:19:
Wij geloven in een leven na de dood, in karma opbouwen, reincarnatie en vooral in de kracht van liefde!

Wij geloven niet in regels zoals de meeste geloven de mensen opleggen! Wij zien God niet als een persoon met een lange baard die vanaf een wolk kijkt of iedereen wel naar de kerk gaat maar als een alles overheersende kracht en dat is liefde!
Een kracht wat in alles kan worden ervaren als je het maar wilt zien! Ieder mens is gelijk en zo behandelen wij ook iedereen! Als iedereen elkaar gelijk zou behandelen en elkaar liefde zou geven dan zou de wereld er heel anders uitzien dan nu het geval is! Iedereen leeft vaak voor zichzelf. Wij doen dat niet en hebben onze naaste lief gelijk aan onszelf!

Wij geven onvoorwaardelijk liefde zonder dat we er iets voor terug verlangen! Dat is ons geloof!

:respect:

Mooie levensvisie, Kenne andere mensen nog wat van lere!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 18:04:
nog veel triester zijn die arme jongetjes die door hun priester of pastoor verkracht worden....

alle indivuduen die onderdrukt worden door hun eigen familie omdat ze allemaal in deze leugen geloven...

Ik denk dat de grote meerderheid van de gelovigen dit ook triest vinden. Wel makkelijk om iedereen over een kam te scheren.

Ik ken verhalen van ongelovige voetbal trainers die hun arme pupillen verkracht hebben

Van wetenschappers die experimenteerden op mensen en ze daarna ombrachten

Van ongelovigen die hun eigen kinderen vermoorden enz enz.

Ga'k tog ook nie zeggen dat alle ongelovigen hieraan meedoen/ En dat ongelovigen hierom te triest voor woorden zijn.....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Oldskool_Sietse op zondag 28 augustus 2005 om 21:17:
Hun geloof is niks anders dan een gevolg van indoctrinatie en kleine epeleptische aanvallen in het brein die hun er toe laat geloven dat er zoiets is als een god. Zulke mensen hebben een deffect en zouden er voor moeten behandeld worden

aha, dus jij vind dat alle gelovigen dat nodig hebben?
Zijn er meer dan je denkt hoor.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 16:55:

Dude, Diablo is gewoon een naam en is Spaans voor duivel, niks bijzonders. In iedere taal heb je wel weer een andere naam voor de duivel.

Waarschuw beheerder
aha

Waarschuw beheerder
wist ik echt niet
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 21:34:
zouden er voor moeten behandeld worden[quote]

aha, dus jij vind dat alle gelovigen dat nodig hebben?
Zijn er meer dan je denkt hoor.

Om precies te zijn 98% van de wereld bevolking geloofd op één of andere manier in een soort van hogere macht. Lijkt er dus op dat we in een open inrichting wonen hehe. Maarja dat is ook niet zo vreemd, er zijn niet veel mensen die de realiteit onder ogen kunnen zien omdat de realiteit gewoon hard is, dus begrijp ik ook best wel dat er zoiets als geloof bestaat, maakt alles wat zonniger zeg maar. Maar met een bord voor me kop rondlopen in deze realiteit is toch niks voor mij, ik zie liever voor me heb als je begrijpt wat ik bedoel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 20:15:
Ik verwijs niet naar Diablo...Wtf is dat anyway? Lucifer betekent ''lichtdrager'' Maar ja

Uitspraak van verwijderd op zondag 28 augustus 2005 om 20:15:
Als je mij niet zou geloven dat ik in Gods naam spreek, dan is de duivel erin geslaagd mijn woorden weg te roven.

[img width=180 height=275 cacheid=000a03a2001cda661f36a3ca1a00f08633]http://www.thefourthrail.com/images/reviews/061603/lucifer39.jpg[/img]

Hoe ironisch:
Lucifer was inderdaad de "Lichtdrager" onder de engelen, maar hij was ook de engel die in opstand kwam tegen god en doordat hij aan gods macht twijfelde verbannen werd naar het aardse Eden.
Lucifer werd later "heer van chaos" of "heer van vrije wil" genoemd, omdat hij de hemel in een oorlog heeft laten storten en de mensheid probeerd te verleiden naar het hedonisme. Lucifer werd overgenomen door het christendom, de personificatie van de 7 erfzonden, en duivel genoemd.

Nou komt het leuke:
Naast "Lichtdrager" betekent de naam ook Morgenster (Tegenwoordig weten we dat dat venus is). In een pasage van de bijbel wordt naar lucifer verwezen als de duivel en naar jezus als de morgenster.

"How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! How art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!"

"I Jesus have sent mine angel to testify unto you these things in the churches. I am the root and the offspring of David, and the bright and morning star."

http://www.lds-mormon.com/lucifer.shtml

Jezus en de duivel zijn één en de zelfde persoon
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
God heeft mij verlaten :(

Waarschuw beheerder
De macht van de zonde heeft elk recht op genade onnietig gemaakt. Het bestaan van God is al zooooo vaak bewezen.
Kijk eens wat God voor machtige dingen deed in het verleden, bijvoorbeeld het oude testament. Bange twijfelaars zijn jullie.

Ik hoop echt voor je dat dit een grap is :| Hoe kan je nou ooit het bestaan van een God bewijzen of uitsluiten.

Ik vindt het zo onzinnig om in iets te geloven wat niet bewezen kan worden

Dat is dus heel het probleem...je kan er niet in geloven als je weet dat het bestaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Piño B. op zondag 28 augustus 2005 om 20:43:
Nou het intresseerd je duidelijk wel kijk maar naar je eigen inbreng!

uhhh hallo, ik bedoel ermee te zeggen dat gelovig, gelovig is. En ik geen aparte groepen gelovigen ga maken.

Toch vreemd als je wel de bijbel gelezen hebt.

de bijbel is een hersenspoeler voor mensen met een zwakke geest.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 00:29:
Dat is dus heel het probleem...je kan er niet in geloven als je weet dat het bestaat.

Als iemand mij zegt dat zijn voordeur van het huis groen is kan ik dat geloven, ik zou er heen kunnen fietsen en het kunnen controleren.

Maar de aanwezigheid van god kan niet gecontroleerd worden en is dus onzinnig om in te geloven.

Vanuit dat perspectief dus... :jaja:

Waarschuw beheerder
Vanuit dat oogpunt heb je gelijk ja, maar mensen moeten niet verwachten dat er bewijs is voor het bestaan van een God. Het gaat er volgens mij juist om dat je gelooft dat er wat is, dat de bijbel dus waar is.

de bijbel is een hersenspoeler voor mensen met een zwakke geest.

nogal arrogant om dat te beweren...ik ben niet gelovig maar een groot deel van mijn familie wel. Als zij steun hebben aan het geloof maakt het ze nog geen sukkels.

Waarschuw beheerder
de bijbel is een hersenspoeler voor mensen met een zwakke geest

Kap je nou effe met je kortzichtige redeneringen?? :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DarkAngelD op zondag 28 augustus 2005 om 18:04:

-----------------------------------------
Ik denk dat de grote meerderheid van de gelovigen dit ook triest vinden. Wel makkelijk om iedereen over een kam te scheren.

Ik ken verhalen van ongelovige voetbal trainers die hun arme pupillen verkracht hebben

Van wetenschappers die experimenteerden op mensen en ze daarna ombrachten

Van ongelovigen die hun eigen kinderen vermoorden enz enz.

Ga'k tog ook nie zeggen dat alle ongelovigen hieraan meedoen/ En dat ongelovigen hierom te triest voor woorden zijn.....laatste aanpassing 28 augustus 2005 21:27
-----------------------------------------------

Zo zit de wereld nu eenmaal in elkaar! natuurlijk komt het ook voor bij ongelovige groepen....Maar als er geen geloven waren dan kwamen dit soort exessen VEEL MINDER voor..... en dat is een FEIT
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 11:49:

Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 11:49:
Kap je nou effe met je kortzichtige redeneringen??

kortzichtige but true :)

Waarschuw beheerder
True? Als mensen leven via de bijbel omdat ze zich daar lekker bij voelen hoeven ze niet perse een zwakke geest te hebben ofzo, ze kunnen gewoon steun in de bijbel vinden.

Ik snap je punt enigzins wel, maar pas een beetje op met sommige opmerkingen omdat het voor veel mesnen beledigend kan overkomen :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 14:08:
Uitspraak van Rien op maandag 29 augustus 2005 om 11:49:

De bijbel is een hulpstuk voor alles en nog wat.
HEt zijn 66 verschillende boeken, maar het valt allemaal zo geweldig mooi in elkaar.
Er zitten ook fouten in de bijbel, maar zeg niet dat het voor mensen is die een zwakke geest hebben.
Het is juist de sterke geest die er wat mee kan doen.

Btw spike, nice info.. maakt allemaal wel wat duidelijk.
Zou hij die macht van de duivel hebben gekregen?
Dan zou het toch zijn eigen koninkrijk kapot maken?

Sommige godsdienstgeleerden noemden hem inderdaad bezeten,
maar als je ''boze geesten'' verjaagd, maak je jezelf dan niet kapot?

Ik wist inderdaad dat Jezus geen liefertje was, maar ik weet wel dat hij het beste met ons voor had. Of zijn we het daaar niet over eens?
Als je het oude testament leest, dan lees je er ook dat God de macht had over Satan. Verhaal van Job bijvoorbeeld.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 14:12:
True? Als mensen leven via de bijbel omdat ze zich daar lekker bij voelen hoeven ze niet perse een zwakke geest te hebben ofzo, ze kunnen gewoon steun in de bijbel vinden.

Ik snap je punt enigzins wel, maar pas een beetje op met sommige opmerkingen omdat het voor veel mesnen beledigend kan overkomen

Die mensen die daarmee de realiteit ontlopen, zich verstrikken in een isolatie van kerk,bijbel.
Alleen de informatie selecteren die deze overtuiging ondersteunen,
En het NIET logisch zelfredeneren, maar het toepassen van waarschijnlijkheden en uitkomsten doormiddel van een boek of mede geloofs overtuigende.
sorry hoor maar dat IS een zwakke geest.
het zal mij een droge worst zijn of dat beledigend over komt.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik hoop echt voor je dat dit een grap is Hoe kan je nou ooit het bestaan van een God bewijzen

Door te geloven in geschiedenis en dit gebruiken voor het heden.

De macht van de zonde heeft elk recht op genade onnietig gemaakt

Dan moet ik je teleurstellen.. Tis echt zo..

Waarschuw beheerder
Jij hebt je oordeel klaar over de bijbel, omdat er onwaarschijnlijke dingen in staan.

Ik las: een middelmatige, en dan noem ik het nog niet eens ''zwakke'' geest veroodeelt over het algemeen alles wat hun begrip te boven gaat. Die dingen zijn echt gebeurt hoor!!! Dat mag ik toch wel hopen als het 66 verschillende boeken zijn die overal en nergens vandaan komen..Alles wat voorspeld is in de bijbel is al uitgekomen, tenminste veel wat in OT stond. Maar het is NT, daar krijgen wij mee te maken.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 14:44:
Door te geloven in geschiedenis en dit gebruiken voor het heden.

die uitspraak is wederom een bevestiging van je kortzichtigheid en dwaasheid.
als je "GELOOFD" in de geschiedenis, en deze informatie "gebruikt" voor het heden, is dit geen "BEWIJS" voor het bestaan van een god.
bewijs is iets wat je na kan meten, het bewijs over het bestaan van personen in de geschiedenis kan slechts alleen over gespeculeerd worden.
verleden is geen bewijs voor het heden.
je maakt jezelf wel erg dom zo.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 29 augustus 2005 om 14:50:
Dat mag ik toch wel hopen als het 66 verschillende boeken zijn die overal en nergens vandaan komen..Alles wat voorspeld is in de bijbel is al uitgekomen, tenminste veel wat in OT stond. Maar het is NT, daar krijgen wij mee te maken.

ach... kijk eens wat voor aparte mensen er al aparte boeken hebben geschreven, zon bijbel met verhaaltjes gebaseerd op ontoerekeningsvatbare verhalen van mensen die vroeger nog geen licht konden stil zetten of atomen konden teleporteren, noch het ontstaan van een ster/zwart gat konden berekenen word daar echt niet anders van.
een "boek" van 1500 bladzijden kan toch best geschreven zijn in paar duizend jaar.
en welke voorspellingen zijn uitgekomen? welke moeten nog komen?
ik durf mijn handen voor in het vuur te steken dat je over, rampen,oorlogen e.d begint maar dit voorspelden "ZES" andere bevolkingsgroepen óók en het is vrij logisch aangezien meer mensen meer oorlog maken, en meer vervuiling meer rampen.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Je begrijpt mij wederom verkeerd. Ik gebruik de uitspraken van voorouders voor mijn eigen kunstwerk, tenminste, ik ga ervan uit dat mijn beste werk nog moet komen.

Ik leef namelijk wel in de verwachting dat de doden weer levend zullen worden. Als je luistert naar alle grote hisorici in het verleden, dan brengt dat iets mysterieus met zich mee. Als Linclon bijvoorbeeld zegt: Als ik 8 jaar krijg om een boom om te hakken, gebruik ik 6 jaar ervan om mijn bijl te slijpen, dan zie Ik die boom dus als het kerkelijk gezag.

Ik heb het gevoel alsof ik wordt voorbereid voor iets groots, want ik geloof namelijk wel in het woord van God.
Dat is neit alleen het woord van de bijbel, maar ook de hele mikmak van de afgelopen 2000 jaar.

HEt oude testament voorspelde de komst van de Christus bijvoorbeeld. NAast de talloze andere voorbeelden die ik je kan geven. Catch your bible.