Lees het hele topic ff aub...daar staat wel 100x uitgelegd hoe het komt dat er zoveel ellende op aarde is...
Heb je daar geen zin aan...neem de moeit en lees Genesis 1 t/m 3 ff...
Misschien dat je het dan wat beter begrijpt! suc6
zekers wel, t staat er tig keer en tig keer vragen mensen zich het weer af (in de topic)
t is net als bij een tentamen leren: herhaling herhaling herhaling. voor de mens iets in zijn hoofd heeft, tot het doordringt, duurt het wel even.
dus nog een keer, maar dan weer net ff anders. ja zoveel mensen zoveel wegen.
Jakobus zei het al reeds lang geleden:
Waar komen toch al die vechtpartij en ruzies bij je vandaan?…Je zet ergens je zinnen op, je verlangt naar iets wat je niet hebt, je bent tot moord geneigd en jaloers en dat levert je niets op. Je bent strijdlustig en oorlogszuchtig. Maar de enige reden dat je niet hebt wat je wilt, is omdat je God er niet om vraagt. Of je bidt Hem er wel om, maar krijgt niets. Wel, dan heb je het Hem op een verkeerde manier gevraagd. Als je Hem alleen iets voor je eigen genoegen vraagt, geeft Hij het niet.
En waarom? Jij bent niet het doel van de wereld, de wereld draait niet om jou. het doel van je leven omvat veel meer dan je persoonlijke vervulling of gemoedsrust, en zelfs meer dan je geluk. Als je wilt weten waarom je op aarde bent geplaatst, moet je beginnen bij God.Je bent geboren dankzij het doel dat Hij met jou heeft en voor het doel dat Hij met jou heeft. God leidt het leven van zijn schepselen en het leven van elk levend wezen is in Zijn hand:
Zie Job 12
9 Wie onder deze alle weet niet,
dat de hand des HEREN dit doet,
10 in wiens hand de ziel is van al wat leeft
en de geest van ieder sterveling?
Want in Hem is geschapen al wat in de hemelen en op de aarde is, de zichtbare en de onzichtbare dingen, tronen, heerschappin, overheden en machten; alles is door Hem en tot Hem geschapen.
Kol. 1:16.
In plaats van ons tot God te wenden, wenden we ons tot anderen en verwachten we van hen dat zij ons gelukkig maken. Vervolgens worden we weer kwaad wanneer ze ons teleurstellen en onze verwachtingen niet waarmaken. God zeg: waarom kom niet eerst naar Mij toe?
Exodus 15
25 Mozes riep de HEER aan, en de HEER wees hem op een stuk hout. Toen hij dat in het water gooide, werd het zoet.
Daar
in de woestijn gaf de HEER hun wetten en regels, en
daar stelde hij hen op de proef.
26 Hij zei: ‘Als jullie de woorden van de HEER, jullie God, ter harte nemen, als jullie doen wat goed is in zijn ogen en al zijn geboden en wetten gehoorzamen, zal ik jullie met geen van de kwalen treffen waarmee ik Egypte heb gestraft. Ik, de HEER, ben het die jullie geneest.’
Nou ja, jullie geloven er niet in, dat is je goed recht, je bent een vrij mens om dit te geloven of niet:
15 Dit was wat hij (= Jezus) zei: ‘De tijd is aangebroken, het koninkrijk van God is nabij: kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws.’
dat kun je doen of niet. gevolgen kun je hierboven lezen, zie openbaring 20.