Partyflock

Forumonderwerp · 750071
10 volgers · 377503x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Exactly :yes:

De hemel en de hel is sowieso een fabeltje, verzonnen door de mens om een bepaalde dreiging en macht op het volk te kunnen uitoefenen om zich aan te sluiten bij een bepaalde religie !

"Kom naar onze kerk, anders ga je naar de hel ! zondaar !"

Erg slim natuurlijk, maar met een beetje logisch nadenken prik je hier zo doorheen !

Waarschuw beheerder
Dat kan wel zijn, maar door die verklaringen ga ik niet anders denken hoor. Ik blijf erbij dat ik niet in god geloof.

Als je toch niet gelooft in een God, dan kun je God ook niets verwijten, want hij bestaat niet volgens jou!
Dus dan kan God ook niet als schuldige aangewezen worden!

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof wel in God...
ben zo opgevoed...en ben ermee doorgegaan...wel op mn eigen manier,dat wel...dus niet naar de kerk en al die onzin.
Maar geloof wel....vind er veel rust en steun in :)

Waarschuw beheerder
nee ik niet, wat is god?
Waarschuw beheerder
Als je toch niet gelooft in een God, dan kun je God ook niets verwijten, want hij bestaat niet volgens jou!
Dus dan kan God ook niet als schuldige aangewezen worden!

:frusty: natuurlijk verwijt ik god niets want ik geloof niet dat god bestaat!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
GOD =
Geef Ons Drugs

Geef Ons Drank

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Satan roeleerd wel, maar: Wallvater Wotan soll unser herrgott sein:jaja:
Waarschuw beheerder
Denk wel dat er wat isO:)
maar god weet ik niet
Waarschuw beheerder
Denk je trouwens dat Hij het goedkeurd dat je naar deze feesten gaat ?

nog een keer:

er is geen christelijke muziek

er zijn allen christelijke teksten

mensen kunnen muziek niet mooi vinden, maar dat zegt nog niet over wat God daar van vind

'Vier dan uitbundig feest' Deut. 16:14a

Dus eet je brood met vreugde, drink met een vrolijk hart je wijn. God ziet alles wat je doet allang met welbehagen. Draag altijd vrolijke kleren, kies een feestelijke geur

Geniet dus, beste vriend, van je jonge jaren, haal je hart op aan de dagen van je jeugd. Volg de wegen die je hart wil gaan, gun je ogen wat ze wensen. En onthoud bij alles wat je doet dat God je aan zijn oordeel onderwerpt.

Prediker 11 vs 7-9

binnen die grenzen kun je feesten wat je wilt en m.i. geniet God er alleen maar van omdat je middels feesten ook Hem kunt aanbidden. zelfs als je met liefde de afwas doet voor je huisgenootje die ziek is (bv.)
Waarschuw beheerder
Okee, dus als je een normaal net leven geleden hebt kom je er alsnog niet in ...
Tenminste dat zeggen jullie, maar hebben jullie daar ook bewijs van ?

Nee he ?

Misschien hoef je niet iedere dag een uur op je knieen om in de hemel te komen, misschien is een leven waarin je je naasten liefhebt en elkaar respecteert ook wel voldoende ?

Heb je daar weleens over nagedacht ?

zit ik uren op mijn knieeen?

nee!!!!!!!!!!!!!!!

dan heb je toch echt een foute gedachte van wat aanbidding is.

indien mogelijk doe je dat de hele dag

hoe?

door met God te praten

kan op de fiets, onder de afwas, 's ochtends, 's middags, 's avonds

door je binnen de grenzen te begeven die staan in Prediker 11 vs. 9

door te doen: heb God lief boven alles en je naaste als je zelf

ja, dat is niet meteen pasklaar duidelijk, maar als je dat echt wilt weten kan ik je het wel uitleggen.

voor nu denk ik dat het niet nodig is, omdat het toch niet landt.

Ik geloof dat aan het einde van de wereld waneer Jezus terugkomt op aarde, God uiteindelijk gaat oordelen over alle mensen en dat is niet erg, want je kunt positief beoordeeld worden:

Dus wie in Christus Jezus zijn, worden niet meer veroordeeld

zie Romeinen 8 vs 1

en ja hoe gaat het dan?

wat er in Openbaring staat, hs. 20

4 Ook zag ik tronen, en aan hen die erop zaten werd recht gedaan. Het zijn de zielen van hen die onthoofd waren omdat ze van Jezus hadden getuigd en over God hadden gesproken; zij hadden het beest en zijn beeld niet aanbeden en ook zijn merkteken niet op hun voorhoofd of hun hand gekregen. Zij waren tot leven gekomen en heersten duizend jaar lang samen met de messias.

5 De andere doden kwamen niet tot leven voordat de duizend jaar voorbij waren. Dit is de eerste opstanding.

6 Gelukkig en heilig zijn zij die deelhebben aan de eerste opstanding. De tweede dood heeft geen macht over hen. Zij zullen priester van God en van de messias zijn en duizend jaar lang samen met hem heersen.

en dan het laatste oordeel:

12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden.

14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel.

15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

dus trek zelf even je conclusie tot welke groep je zou behoren of vraag het God.

:)

Waarschuw beheerder
hm nee denk het niet
Waarschuw beheerder
Lees het hele topic ff aub...daar staat wel 100x uitgelegd hoe het komt dat er zoveel ellende op aarde is...

Heb je daar geen zin aan...neem de moeit en lees Genesis 1 t/m 3 ff...

Misschien dat je het dan wat beter begrijpt! suc6

zekers wel, t staat er tig keer en tig keer vragen mensen zich het weer af (in de topic)

t is net als bij een tentamen leren: herhaling herhaling herhaling. voor de mens iets in zijn hoofd heeft, tot het doordringt, duurt het wel even.

dus nog een keer, maar dan weer net ff anders. ja zoveel mensen zoveel wegen.

Jakobus zei het al reeds lang geleden:

Waar komen toch al die vechtpartij en ruzies bij je vandaan?…Je zet ergens je zinnen op, je verlangt naar iets wat je niet hebt, je bent tot moord geneigd en jaloers en dat levert je niets op. Je bent strijdlustig en oorlogszuchtig. Maar de enige reden dat je niet hebt wat je wilt, is omdat je God er niet om vraagt. Of je bidt Hem er wel om, maar krijgt niets. Wel, dan heb je het Hem op een verkeerde manier gevraagd. Als je Hem alleen iets voor je eigen genoegen vraagt, geeft Hij het niet.

En waarom? Jij bent niet het doel van de wereld, de wereld draait niet om jou. het doel van je leven omvat veel meer dan je persoonlijke vervulling of gemoedsrust, en zelfs meer dan je geluk. Als je wilt weten waarom je op aarde bent geplaatst, moet je beginnen bij God.Je bent geboren dankzij het doel dat Hij met jou heeft en voor het doel dat Hij met jou heeft. God leidt het leven van zijn schepselen en het leven van elk levend wezen is in Zijn hand:

Zie Job 12

9 Wie onder deze alle weet niet,
dat de hand des HEREN dit doet,
10 in wiens hand de ziel is van al wat leeft
en de geest van ieder sterveling?

Want in Hem is geschapen al wat in de hemelen en op de aarde is, de zichtbare en de onzichtbare dingen, tronen, heerschappin, overheden en machten; alles is door Hem en tot Hem geschapen.
Kol. 1:16.

In plaats van ons tot God te wenden, wenden we ons tot anderen en verwachten we van hen dat zij ons gelukkig maken. Vervolgens worden we weer kwaad wanneer ze ons teleurstellen en onze verwachtingen niet waarmaken. God zeg: waarom kom niet eerst naar Mij toe?

Exodus 15

25 Mozes riep de HEER aan, en de HEER wees hem op een stuk hout. Toen hij dat in het water gooide, werd het zoet.
Daar in de woestijn gaf de HEER hun wetten en regels, en daar stelde hij hen op de proef.

26 Hij zei: ‘Als jullie de woorden van de HEER, jullie God, ter harte nemen, als jullie doen wat goed is in zijn ogen en al zijn geboden en wetten gehoorzamen, zal ik jullie met geen van de kwalen treffen waarmee ik Egypte heb gestraft. Ik, de HEER, ben het die jullie geneest.’

Nou ja, jullie geloven er niet in, dat is je goed recht, je bent een vrij mens om dit te geloven of niet:

15 Dit was wat hij (= Jezus) zei: ‘De tijd is aangebroken, het koninkrijk van God is nabij: kom tot inkeer en hecht geloof aan dit goede nieuws.’

dat kun je doen of niet. gevolgen kun je hierboven lezen, zie openbaring 20.
Waarschuw beheerder
Mattheus 24 rede over de laatste dingen

14 Pas als het goede nieuws over het koninkrijk in de hele wereld wordt verkondigd als getuigenis voor alle volken, zal het einde komen.

Mattheus 28 het zendingsbevel

18 Jezus kwam op hen toe en zei: ‘Mij is alle macht gegeven in de hemel en op de aarde.

19 Ga dus op weg en maak alle volken tot mijn leerlingen, door hen te dopen in de naam van de Vader en de Zoon en de heilige Geest,

20 en hun te leren dat ze zich moeten houden aan alles wat ik jullie opgedragen heb. En houd dit voor ogen: ik ben met jullie, alle dagen, tot aan de voltooiing van deze wereld.’

ja en wat is dan de goede boodschap? hier alvast een deel:

Een kind is ons geboren, een zoon is ons gegeven; de heerschappij rust op zijn schouders. Deze namen zal hij dragen: Wonderbare raadsman, Goddelijke held, Eeuwige vader, Vredevorst.

zie Jesaja 9 vs 5

Want wat is zijn taak?

5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden. 6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de HERE heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen

zie Jesaja 53

Gebod der liefde:

9 Gelijk de Vader Mij heeft liefgehad, heb ook Ik u liefgehad; blijft in mijn liefde. 10 Indien gij mijn geboden bewaart, zult gij in mijn liefde blijven, gelijk Ik de geboden mijns Vaders bewaard heb en blijf in zijn liefde.

11 Dit heb Ik tot u gesproken, opdat mijn blijdschap in u zij en uw blijdschap vervuld worde. 12 Dit is mijn gebod, dat gij elkander liefhebt, gelijk Ik u heb liefgehad. 13 Niemand heeft grotere liefde, dan dat hij zijn leven inzet voor zijn vrienden. 14 Gij zijt mijn vrienden, indien gij doet, wat Ik u gebied. 15 Ik noem u niet meer slaven, want de slaaf weet niet, wat zijn heer doet; maar u heb Ik vrienden genoemd, omdat Ik alles, wat Ik van mijn Vader gehoord heb, u heb bekend gemaakt. 16 Niet gij hebt Mij, maar Ik heb u uitgekozen en u aangewezen, opdat gij zoudt heengaan en vrucht dragen en uw vrucht zou blijven, opdat de Vader u alles geve, wat gij Hem bidt in mijn naam. 17 Dit gebied Ik u, dat gij elkander liefhebt.

Johannes 16
Waarschuw beheerder
dus als iedereen het weeet en de mogelijheid heeft gekregen een keuze te maken, is het einde vd wereld

bij deze weten jullie het alvast

make up your mind

behoudt het goede

en indien niet

dan weet je iig dat je naar een plaats gaat waar God niet is.
Waarschuw beheerder
en dan het laatste oordeel:

12 Ik zag de doden, jong en oud, voor de troon staan. Er werden boeken geopend. Toen werd er nog een geopend: het boek van het leven. De doden werden op grond van wat in de boeken stond geoordeeld naar hun daden.

13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden.

14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel.

15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.

dus trek zelf even je conclusie tot welke groep je zou behoren of vraag het God.

Mmmmm ... hij is wel een genadeloze knakker hoor hee die god van jou!

"effe opzoeken ... Jasper uit rhoon, uhm ... nee sorry vriend je staat er niet in ! hatsee de vuurpoel in jij ! vuil duivelskind ! STERF !"

Dus als ik in de auto zit en ik beland tijdens de spits weer eens in de file, moet ik inplaats van te "godverredommen" maar is een gesprekje met die ouwe aanknopen volgens jou ?

Tja het is dat ... of de vuurpoel .... :S

Lastig hoor ! En wat moet ik tegen hem zeggen dan ?
Dat ie aars kickt ofzo ? dat ie de beste is ?
En dat Zeus en Allah en al die andere gasten maar sukkels zijn ?

zoiets ?
Waarschuw beheerder
Nader tot God, dan zal hij tot u naderen

zie Jakobus 4vs8a

dit impliceert dat je eerst naar God moet komen en dan zal Hij je tegemoetkomen. in die volgorde. Hij houdt al van je, dus jij zal nooit afgewezen worden! je hoeft alleen maar Zijn liefde te accepteren. (l)

Jesaja 55 vs 6

Zoekt de HERE, terwijl Hij Zich laat vinden; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.

Jesaja 58

1 Roep luidkeels, zonder je in te houden,
verhef je stem als een ramshoorn.
Maak aan mijn volk zijn misdaden bekend,
aan het volk van Jakob zijn zonden.

2 Zeker, ze zoeken mij dag aan dag,
vol verlangen om te ontdekken wat ik wil,
zoals een vreemd volk dat rechtvaardig leeft
en het recht van zijn goden niet verzaakt.
En ze vragen naar mijn rechtvaardige voorschriften
en verlangen naar Gods nabijheid.

9 Dan geeft de HEER antwoord als je roept;
als je om hulp schreeuwt, zegt hij: ‘Hier ben ik.’

11 De HEER zal je voortdurend leiden,
hij zal je verkwikken in dorre streken,
hij maakt je botten sterk en krachtig.

Dat is wat Hij belooft: spreek Hem er dan ook op aan.

rekening houdende met dat Hij God is.

En als u bidt ontvangt u niets, omdat u verkeerd bidt: u wilt alleen uw eigen hartstochten bevredigen.

maar de genade die hij schenkt is nog groter.’ Daarom staat er: ‘God keert zich tegen hoogmoedigen, maar aan nederigen schenkt hij zijn genade.’

dus bedenk even hoe je tegen God praat, wat je van Hem vraagt en waarom je dat van Hem vraagt.

bedenk dat Hij geen sinterklaas is of een helpdesk. Hij heeft het beste me je voor en wil je laten groeien in je persoonlijkheid. Dat houdt ook in dat je geloof in Hem moet groeien en Hij daarom niet altijd meteen jou vragen beantwoord, maar Hij antwoord op Zijn tijd.

maar wat Hij belooft, zal Hij namkomen, daar ben ik van overtuigd. Er staat niet in dat dat op 2 maart 2005 zal gebeuren en dat het allemaal al is nagekomen, maar Hij zal het waar maken! :)

bovendien: wat komt er van kinderen die altijd zeuren om snoep en dat ouders het ze maar geven om van het gezeur af te zijn of omdat ze geen scene in de supermarkt willen?

dat worden verwende en dikke kinderen! wil jij een dik en verwend kind worden van God?!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik geloof dat god de pik op me heeft.. Dat dan weer wel

Waarschuw beheerder
donateur
ik geloof er wel in
Waarschuw beheerder
bovendien: wat komt er van kinderen die altijd zeuren om snoep en dat ouders het ze maar geven om van het gezeur af te zijn of omdat ze geen scene in de supermarkt willen?

dat worden verwende en dikke kinderen! wil jij een dik en verwend kind worden van God?!

Uhmm ... :S

In neem aan dat je hiermee bedoeld dat mensen teveel van god verwachten ?

Ik verwacht namelijk geen zak van die ouwe, het is alleen te hopen dat mij die vreselijke vuurpoel bespaard blijft :D

Da's eigenlijk het enige waar ik me druk om maak :yes:

Enne ik zal op Sensation black wel effe kijken of ik iemand op haar knietjes heel de avond gesprekken met god zie voeren ! dan ga ik wel lekker stampen okee ?
Waarschuw beheerder
sjongejonge zeg jullie hebben echt overal een excuus voor heh tuurlijk is er geen hemel op aarde omdat er geen hemel bestaat. alsof je na je dood vrolijk hondhuppelt bij al je 'dierbaren'.
en dat je god niet ziet is niet omdat je het zelf moet ervaren maar gewoon omdat die vent/ vrouw niet bestaat. is net zoiets als bijv. een jongen door het ijs zakt in een afgelegen gebied en INEENS loopt er iemand die hem redt. dan komen ze ineens met het verhaal ja dat was god die heeft daarvoor gezorgd. WAAR IS GOD DAN als je hem/haar nodig hebt zoals mensen die verkracht worden, vermoord worden, zinloos in elkaar worden geslagen etc. dan loopt er niet toevallig ineens iemand langs.
en als je tog overal een antwoord op hebt eltiena...dan wil ik wel graag een antwoord op mijn antwoord waarom onschuldige mensen dood en doodziek worden. het zijn altijd de onschuldige mensen die de dupe worden van shitzooi en niet al die eikels die op de wereld rondlopen. kan jij het mij uitleggen waarom een pas geboren babytje al op zijn eerste dag aan allemaal aparatuur ligt. heeft hij ervoor gekozen? ik dag het nie dus als je in god gelooft heeft god dat tog gedaan want god heeft de mens volges jullie gemaakt en dus ook dat kindje. het is ff gewoon een klein voorbeeld hoor want er liggen nog 100000 mensen doodziek in het ziekenhuis.
En dat verhaaltje van hemel en hel zal allemaal wel. ik HOOP dat ik naar de hel ga want dan zit ik tenminste bij al mijn vrienden. ik moet er niet aan denken dat ik bij allemaal van die balkenendekloontjes zit. lekker naar de hel en lekker doorfeesten! huppa
zo da was mijn verhaaltje beetje warrig maar kmoest ff kwijt!

er is meer dan alleen god.. en de zonde zit in de mensen zelf, geen een goed mens is zonder zonden alleen hij erkent ze en belijd ze... en dan is jezus tog aan het kruis gestorven voor al onze zonde.
BtW ik geloof in god ja:)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik geloof niet..

Waarschuw beheerder
donateur
:no:

Waarschuw beheerder
Er zit een God en Duivel in ieder mens, alleen bij niemand zit dat in evenwicht.
Waarschuw beheerder
jah ik geloof wel in God en dat je na je dood na de hemel gaat, als je goed geleefd hebt dan. ma ik ga nie na de kerk ofzow, dat vink nie egt gezellie:P

Waarschuw beheerder
Ben het met shanna86 eens

geloof wel dat er iets is...
maar god ??

Waarschuw beheerder
Nee ben orthodox heiden.
But there s more between heaven en earth
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
je heb goede en kwaade gedachtes en acties.

ik sluit me aan bij de goede partij van samenleving :)
Waarschuw beheerder
Maar ik geloof niet in de hemel..........tenminste niet op de manier zoals ze meeste erin geloven...

Ik geloof wel dat er meer is na de dood..

In mijn ogen...is de dood het begin van iets nieuws...O:)

Maar geen grote mooie wolk in de hoge hemel ofzo waar je een biertje drink met Jezus :S ;P
Waarschuw beheerder
Enne ik zal op Sensation black wel effe kijken of ik iemand op haar knietjes heel de avond gesprekken met god zie voeren ! dan ga ik wel lekker stampen okee ?

ok, mindfucker nou dan kijk ik wel ff of ik jou de hele avond op je knieeen zie om God te danken dat je eindelijk het licht hebt gezien.

intussen ga ik ff uit me dak op de muziek ok?! :)

en je mag wel veel van God verwachten, want Hij maakt het waar. ik denk alleen dat jij al voor God hebt bedacht hoe Hij dat zal moeten doen. maarja, Hij is God en jij bent een mens en Gods wegen zijn ondoorgrondelijk:

bv Naaman, die had ook al bedacht hoe God hem zou gaan genezen van zijn melaatsheid, maar het ging anders. Naaman werd allereerst superboos, maar hij luisterde toen toch maar naar zijn adviseurs. Resultaat: hij werd wel genezen:

2 Koningen 5

1 Naäman, de legeroverste van de koning van Aram, was zeer gezien bij zijn heer en stond in hoge gunst, want door hem had de HERE een overwinning aan Aram geschonken. Maar deze man, een krijgsheld, was melaats.

10 Elisa zond een bode tot hem met de opdracht: Ga heen en baad u zevenmaal in de Jordaan, dan zal uw lichaam weer gezond worden en gij zult rein zijn.

11 Toen werd Naäman toornig en ging heen, terwijl hij zeide: Zie, ik dacht bij mijzelf: hij zal zeker naar buiten komen en daar gaan staan en de naam van de HERE, zijn God, aanroepen en zijn hand over de plek heen en weer bewegen en zo de melaatsheid wegnemen.

13 Toen traden echter zijn dienaren nader, spraken hem aan en zeiden: Mijn vader, had de profeet u iets moeilijks opgedragen, zoudt gij dat dan niet doen? Hoeveel te meer, nu hij tot u gezegd heeft: Baad u en gij zult rein worden?

14 Dus daalde hij af en dompelde zich zevenmaal onder in de Jordaan, naar het woord van de man Gods; en zijn lichaam werd weer gezond als het lichaam van een kleine jongen, en hij was rein.

zo zie je maar: verwacht het onverwachte :yes:

God komt zijn beloften wel na, maar wel op zijn tijd en zijn manier.

en besides, er staat ook niet bij in de bijbel hoe God dat allemaal doet.

daar heeft Hij m.i. vele wegen voor.

;)
Waarschuw beheerder
Hmmmmmmmmm ik lees dit topic zo af en toe bij en ik blijf me verbazen....Eltiena je geeft een leuk voorbeeld hierboven maarre je bent er niet bij geweest het is maar een verhaal vanuit de bijbel....

Mijn commentaar op de bijbel is dat de bijbel teneerste niet compleet is er missen bepaalde delen en die zijn expres weggelaten omdat ze anders de gehele bijbel onderste boven gooien en het geloof daarbij ondersteboven gooien, ten 2e de bijbel(de Koran en weet ik veel wat je nog meer heb) dat zijn geschriften die vertaald zijn die vertalingen zijn verbasterd is men ondertussen achter..de bijbel en de koran enz zijn gewoon de zelfde verhalen alleen dan verschillend geinterperteerd!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

ok, mindfucker nou dan kijk ik wel ff of ik jou de hele avond op je knieeen zie om God te danken dat je eindelijk het licht hebt gezien.

intussen ga ik ff uit me dak op de muziek ok?!

Hee lieverd je moet niet exact hetzelfde antwoord als ik geven, dan is het niet origineel meer natuurlijk ;)

Enne het licht zal ik niet zien op sensation black denk ik, ja misschien het licht van het ziekenhuis, als ik vanwege alcoholvergiftiging ben afgevoerd ofzo :bier:

Waarschuw beheerder
mijn commentaar op de bijbel is dat zer er een genre voor moeten geven, voordat je hem uit de bieb haalt ' sci-fi '
Waarschuw beheerder
dan nog, iedereen beweert nu ook dat de bijbel vol tegenstrijdigheden zit.

verder geloof ik dat Gods wet in je hart geschreven staat middels je geweten.

dus in principe zou je het niet nodig zijn, het woord van God, maar omdat we enigszins hardhorend zijn heeft God het toendertijd wel opgeschreven, bv toen met de 10 geboden via Mozes voor het volk in de woestijn.

en ach, is ook best leuk toch zo'n bijbel?

en het is een verhaal uit de bijbel wat hierboven staat, maarja, ik ben bij zoveel dingen niet bijgeweest.

of geloof jij alleen iets als je het zelf gezien hebt? denk het niet. ik denk dat je in meer dingen gelooft zonder gezien te hebben dan je bewust bent, nog niet eens zaken wat levensovertuiging betreft, maar ook wetenschappelijke dingen.

of geloof jij niet in elektrische lading? heb jij de elektronen ooit zien wandelen? of geloof jij niet dat er protonen, elektronen en neutronen bestaan?
of je dna? heb je zelf je dna vermeningvulidigng gezien bij jezelf dat de strengen bij dat proces zichbaar worden en uiteen gaan naar de 2 polen en zich vermeningvuldigen en later weer een spaghetti brei worden....

heel veel van de wetenschap bv heb je aangenomen, of ga je zelf alle wetenschappelijke proefjes nadoen voor je overtuigd bent dat het zo is?

wat geloof betreft, het is niet een wetenschappelijk proefje waarbij iets aangetoont wordt, het is geen lakmoesproef, het is een overtuiging die God in je hart legt. en je hebt dat of je hebt het niet.
en m.i. heb jij dat niet en ook niet de wil daartoe. ik ga je niet overtuigen, want dat kan ik niet. ik vertel slechts waar ik van overtuigd ben. :)
Waarschuw beheerder
ach ja, soms moet dat wel, een spiegel voorhouden, beste mindfucker. maar ik wens je het beste doe, dat je uiteindelijk de waarheid (wat die dan ook is volgens jou of wat het werkelijk is) gaat vinden! :)
Waarschuw beheerder
sf past niet voor de bijbel

het is een verzameling van boeken bijeen

en er staat meer in dan 'sf' achtige verhalen zoals jij dat noemt

want dan kan het ook bv

bij de poezie (psalmen, hooglied)

of bij de romans (genesis)

de literatuur (spreuken prediker)

geschiedenis (kronieken)

reisverhalen (handelingen)

etc....

de filosofie
Waarschuw beheerder
De dingen die jij op noem dat zijn allemaal aantoonbare dingen die je op een gegeven moment kan zien als je de middellen ervoor hebt.......

Wat ik ook nog opmerkelijk vind is dat jij zegt ik heb een overtuiging in mijn hart voor god....mag ik vragen vanaf hoe oud je in god bent gaan geloven?
Waarschuw beheerder
ik ben er mee opgegroeid, ben nooit gedwongen naar de kerk te moeten, heb verschillende kerken gezien (waar ouders heen gingen en waar vriendin heen ging, wezenlijk verschil, traditioneel of evangelisch), heb voor mezelf echt de keuze gemaakt toen ik 21, maar daarvoor was het op een of andere manier wel voor mij waarheid dat Hij bestaat. op mijn 21e bewust gekozen om Jezus als Heer en Heiland aan te nemen (als je begrijpt wat ik bedoel).

m.i. hebben mensen nog nooit elektronen gezien. wel dat ze sporen of via andere dingen hebben ontdekt dat ze bestaan, maar niet 'gezien' zoals ik een tafel of een stoel zie.

of een plantencel door de microscoop.

hoogstens neem je ze waar door bepaalde krachten oid en neem je aan dat ze bestaan en bepaalde dingen doen.

maar we zouden het een natuurkundige kunnnen vragen, of weet jij het (als jij toevallig (theoretische) natuurkunde hebt gestudeerd) ?! :)

het is leuk dat je kritisch bent (y), maar wel moeilijk voor jezelf lijkt me om dingen in je leven aan te nemen (niet alleen geloof, maar in het algemeen). heb je wel ergens vetrouwen in of durf je ergens in te vertrouwen of is je vertrouwen beschadigd ooit?

nou, ik ga ff de trein halen, alstie rijdt, altough dat gisteren een van de weinige vervoersmiddelen was die het ondanks de sneeuwval nog deed :S

Waarschuw beheerder
Je snapt ieder geval waar ik op doelde.....

De 1e 4 jaar van je leven zijn heel belangrijk alles wat je daar leert en leert en ondervind neem je mee je verdere leven....dat wil dus zeggen dat die 1e 4 jaar je maken tot wat je nu bent geworden....ben jij dus altijd met een kerk opgevoed, dan zal je altijd daar een zwak voor houden zoals het spreekwoord zegt het is er met de paplepel ingegoten!!!Dat is in mijn ogen geen vrije keuze!!!

Ik heb een vrije keuze als ik nu naar de kerk ga en ik besluit dat ik god in mijn leven moet toelaten dan kan ik dat doen....(niet dat ik daar behoefte aanheb)
In tegenstelling tot jou jij bent vanaf kleins af aan mee geweest endat stukje hoort gewoon bij jou!!!

Ik heb idd natuurkunde gehad en alles is opgebouwd uit neutronen,protonen en die zie je doormiddel van de stoel en de tafel......daar zijn ze nl ook uit opgebouwd!!!!!

Ik ben niet kritisch ik bekijk het gewoon van een realistische kant ik geloof bijv. wel in geesten(dat zijn energievelden want wij mensen bestaan ook uit energie) omdat ik dat zelf ervaren heb....in buitenaardse wezens geloof ik ook omdat het een erge struisvogelpolitiek zou zijn als je denkt dat wij de enigste beschaving in het hele heelal euhhh universum zijn!Trouwens ze hebben natuurlijk al aangetoond dat er organismes bstaan op mars....het hoeft niet perse intelligent buitenaards leven te zijn of intiligenter dan ons bedoel ik eigenlijk....alhoewel ik ons niet echt intelligent vind want we slopen onze hele planeet.....maarja dat is weer een ander onderwerp:P

Ik heb trouwens wel in genoeg dingen vertrouwen en durf in dingen vertrouwen te hebben:D
Waarschuw beheerder
donateur
dat zijn energievelden want wij mensen bestaan ook uit energie

feiten moet je kunnen onderbouwen :)
Waarschuw beheerder
Nutero ik zal wel blonT zijn maar wat bedoel je ben ik niet duidelijk genoeg??????
Waarschuw beheerder
donateur
Oftewel, je zegt het als een feit terwijl het wetenschappelijk helemaal niet bewezen is dat mensen uit energie bestaan.
Waarschuw beheerder
Hmmm het is een feit dat wij uit energie bestaan.....ga maar zoeken op het internet of in je oude schoolboeken!!!
Waarschuw beheerder
nou wat ik wou zeggen is dat ik veel dingen die in de wetenschap bewezen zijn, wel aanneem, ook al heb ik ze nog niet bewezen gezien met eigen ogen.

en mensen geloven een uitvinder of een wetenschapper als die iets uitvind en het in een gerenomeerd vaktijdschrift staat.

met geloof heb ik ook dingen aangenomen en leeft de overtuiging in mijn hart en ook al kan ik dat nu niet bewijzen, ik weet wel dat tot de tijd dat het bewezen wordt, nl wanneer Jezus terug komt op aarde, dat ik het tot die tijd aanneem

net als dat ik geloof dat jij hersens hebt. maar ik heb ze nog nooit gezien. en jij gelooft het ook, omdat jij gelooft dat er methoden zijn om dat aan te tonen. daar vertrouw je op, ook al heb je je eigen hersens nog nooit gezien. en in die zin geloof ik dus dat tzt ook God bewezen kan worden. maar nu er nog niet dergelijke 'technieken' zijn zoals we die wel in de wetenschap kennen, om God ' aan te tonen '
en ik denk ook niet dat God aan te tonen valt middels wetenschappelijke technieken/bewijsvoering zoals we die nu kennen.

en ja als je er mee opgegroeid bent, is dat van grote invloed, maar je hebt wel degelijk een keuze. ik denk dat meer dan de helft van de jongeren in de kerk waar ik in opgegroeid bent, tegen heeft gekozen. ze doen uiteindelijk er niets mee.

het is niet zo dat al die kinderen die vroeger naar de kerk gingen of christelijk opgegroeid waren, dat die allemaal christenen zijn. en het is niet alleen een kwestie van ik noem me zo, het is een levensvisie die je in de praktijk brengt.

ik geloof ook dat er geesten bestaan. en dat ze ook ongetwijfeld ergens zullen rondspoken.

en ik weet niet of er ook ergens anders een planeet is die net is als hier op aarde, dat er zeg maar 2 of meer 'aardbollen' bestaan met mensen erop of andere soorten wezens. daar heb ik geen overzicht over, maar het kan wel, ik sluit het niet uit. wij mensen zijn natuurlijk ook beperkt om alles te weten.

maar als ik het zo vanuit de bijbel bekijk, dan schiep God 1 aarde waar in enkelvoud wordt gesproken. mag ik aannemen dat ze bij de vertaling nog net onderscheid kunnen maken tussen enkelvoud en meervoud....:)

Genesis 1 lezende

1 In het begin schiep God de hemel en de aarde
2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water
Waarschuw beheerder
donateur
net als dat ik geloof dat jij hersens hebt. maar ik heb ze nog nooit gezien. en jij gelooft het ook, omdat jij gelooft dat er methoden zijn om dat aan te tonen. daar vertrouw je op, ook al heb je je eigen hersens nog nooit gezien

kijk eens naar een hersenoperate zou ik zeggen...

ik denk dat Godsdienst uiteindelijk helemaal zal verdwijnen
net zoals geloof in mythologie
ook denk ik dat de bijbel veel te letterlijk is genomen
volgens mij is het geschreven als een soort van opvoedingsboek
de gebeurtenissen en wonderen moet je dan ook niet letterlijk nemen

en evolutie kan al zo goed als bewezen worden, maar zelfs dan nog zullen er mensen zijn die het niet geloven en dat respecteer ik
iedereen moet doen en in geloven wat hij of zij zelf goed acht
Waarschuw beheerder
balkenendekloontjes

wat ben jij dan...bin laden kloontje....

laat elkaar ff lkkr in elkaars waarden en respecteer eens iets...kom je denk ik verder mee dan met dat soort uitspraken:[

Waarschuw beheerder
Ja