Partyflock

Forumonderwerp · 750071
11 volgers · 397264x bekeken

Waarschuw beheerder
+14-15
donateur
Geloof jij in god?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
weet je hoe dat komt Tuinman? omdat de wereld als een spiegel is. Kijk je boos, dan kijkt zij boos terug, groet je met een glimlach dan wordt er terug gelachen.
Waarschuw beheerder
Waarom kom je gelijk met een vuist! Ik kom met een liefdevolle groet!
Geweld is nooit een oplossing geweest! Liefde is de enige weg!

Waarschuw beheerder
ik kan me niet herinneren dat jij me begroette met een glimlach...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:02:
weet je hoe dat komt Tuinman? omdat de wereld als een spiegel is. Kijk je boos, dan kijkt zij boos terug, groet je met een glimlach dan wordt er terug gelachen.

hou je mond dan ook ,als je het zo goed weet

Uitspraak van goudlokje23 op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:03:
Waarom kom je gelijk met een vuist! Ik kom met een liefdevolle groet!

ik bben voorstander van de liefde, maar zo zit de wereld niet in elkaar, en de overtuiging van geloof komt ook als een vuist aan hoor.

en ik zie nergens geweld, maar het kan wel degelijk voor oplossing zorgen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:06:
hou je mond dan ook ,als je het zo goed weet

Luister dan, als je denkt dat ik het zo goed weet. Ik wil je niet bekeren, ik wil je er alleen van overtuigen dat gelovigen niet meer of minder zijn... Het zou zonde zijn om zulk onderscheidt te maken.
Waarschuw beheerder
De Tuinman: geweld boezemt enkel angst in! Uit angst zullen mensen zich dus inhouden! Dit is dus enkel een tijdelijk oplossing!

Liefde is de enige manier om alle zware stormen te overwinnen! Liefde is het lichtpuntje in donkere tijden!
God is enkel liefde! Hij een een metafoor voor het goede!

Jij gelooft wel in liefde dan woont God ook in jou! Geef de mensen om je heen veel liefde en dan zal jij de wereld een stukje beter maken!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op dinsdag 23 augustus 2005 om 20:29:
Enkel en alleen omdat zij wel in staat zijn hun meningen te onderbouwen.

Ik zie graag je onderbouwing waarom gelovigen ziek zijn. Wou je soms beweren dat je het bewijs had dat God niet bestaat?

Maar als jij niet in staat bent je mening degelijk te onderbouwen, dan zijn het gewoon beweringen en daar hoeft wat mij betreft niemand voor open te staan.

Zie je nou zelf niet dat je de kerk napraat? Honderden jaren stond de kerk niet open voor meningen/beweringen dat de aarde rond was. En dat omdat dit niet waarneembaar was. Jij kan niet bewijzen dat God niet bestaat en gelovigen kunnen niet bewijzen dat hij wel bestaat.

Het is typisch de Nederlandse mentaliteit dat mensen die meer weten arrogant genoemd worden.

Als je het daadwerkelijk allemaal zou weten zou het niet arrogant zijn. Maar dat kan je niet bewijzen. Het heet immers niet voor niets geloof. Wat ik wel arrogant vind is dat je denkt dat je de wijsheid in pacht hebt en dat je daardoor de beleveniswereld van miljoenen gelovigen als ziek af doet. Hoe zou je het vinden als ik alles waarin jij gelooft (de vrije meningsuiting of de democratie bijvoorbeeld) zou afdoen als ziekelijk en naief?

Dat je niet gelovig bent prima ben ik ook niet. Maar gelovigen afschilderen als ziek is dom en arrogant. DAAR kom je niet ver mee!
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Wat ik mis zijn argumenten. Meningen interesseren me niks. Ieder zijn mening. Maar als jij niet in staat bent je mening degelijk te onderbouwen, dan zijn het gewoon beweringen en daar hoeft wat mij betreft niemand voor open te staan. Ik begrijp wel dat mensen die hun mening niet kunnen onderbouwen liever een "ja ik zie het ook zo"-dialoog zien, maar zo werkt het niet.

Je hebt helemaal gelijk (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 17:07:
diablo is occult hoor!! vind "god" dat wel goed jongen?
en dat je naar "house-partys" gaat al helemaal.

ja god wil dat je plezier heb in je leven dus.. en je bepaald zelf wat je doe als je maar nie te gefocust word op lust en zo veel mogelijk..

dus ik weet niet wat jij zint maar je moet nie zo minderwaardig zeggen

god kent iedereen dus zo erg is t ook weer niet en diablo kill ik wel op battle.net.. ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van goudlokje23 op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:16:
De Tuinman: geweld boezemt enkel angst in! Uit angst zullen mensen zich dus inhouden! Dit is dus enkel een tijdelijk oplossing!

Liefde is de enige manier om alle zware stormen te overwinnen! Liefde is het lichtpuntje in donkere tijden!
God is enkel liefde! Hij een een metafoor voor het goede!

Jij gelooft wel in liefde dan woont God ook in jou! Geef de mensen om je heen veel liefde en dan zal jij de wereld een stukje beter maken!

gelovige praat weer, laat maar zitten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van :aai: ThaOdie :aai: op dinsdag 23 augustus 2005 om 22:33:
diablo kill ik wel op battle.net

kijk maar uit voor Uber-diablo B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van goudlokje23 op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:16:
God is enkel liefde!

dan ben ik zkr zijn zwarte schaap :[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 21:10:
Luister dan, als je denkt dat ik het zo goed weet. Ik wil je niet bekeren, ik wil je er alleen van overtuigen dat gelovigen niet meer of minder zijn... Het zou zonde zijn om zulk onderscheidt te maken.

dat is bullshit, lees jij je eigen berichten wel dan, je komt met berichten zoals, god en ik zijn het met eens... ik ben de zoon van god..

in de tijd van jezus (ik doe het spelletje ff mee he)
zouden ze je kruisigen als je zoiets zou zeggen.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 20:13:
Dat wil ik graag geloven, want ik hou zoveel van haar.(waarom geloof je dat dan niet? willen is kunnen vriend!)

om zoiets citeren?? dit heeft geen samenhang met god sjappie.

Waarschuw beheerder
ja god wil dat je plezier heb in je leven dus.. en je bepaald zelf wat je doe als je maar nie te gefocust word op lust en zo veel mogelijk..

dus ik weet niet wat jij zint maar je moet nie zo minderwaardig zeggen

god kent iedereen dus zo erg is t ook weer niet en diablo kill ik wel op battle.net..

ja maar je hebt wel een duistere handlanger als gids in dat spel en moet pentagrammetjes dragen! :O zou jezus dat ook doen?
Waarschuw beheerder
donateur

En zo is het ! (y)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 23:22:
pentagrammetjes

Een pentagram is een vroeg-christelijk teken, hoor. Het staat voor de kruiswonden van Christus.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ach er zal heus wel wat bestaan toch....!!!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 23 augustus 2005 om 22:47:
in de tijd van jezus (ik doe het spelletje ff mee he)
zouden ze je kruisigen als je zoiets zou zeggen.

Daarom juist. Dan doen ze nu namelijk niet meer, omdat we een fatsoenlijk volk zijn. Denk je dat ie voor niets aan dat kruis is gespijkerd?

Waarschuw beheerder
Als jij de verantwoording op je zou nemen om het heft in eigen handen te nemen en beslissingen durft te nemen, wie of wat zou jou dan kunnen maken als ''de kerk'' je aanvalt met het argument:

Mag je dit wel doen? Wie denk je wel neit dat je bent?Wie heeft jou die macht gegeven?

Als jij dan simpelweg antwoord: Dat zal ik u eens vertellen.
Als u mij eerst eens verteld of u geloofd dat Jezus aan het kruis is gestorven om ONZE ZONDEN EN SCHULDGEVOELENS op zich te dragen of niet?

Als zij Ja zeggen, dan zeg ik: waarom laat u mij m'n gang dan niet gaan?

Als zij nee zeggen, dan hebben zij het volk tegen zich.

Weet je wat ze daarom zullen zeggen? Ik weet het niet! Want beide antwoorden zal nadelige gevolgen hebben voor hen. In dat geval zou ik ook zeggen:
Dan vertel ik u ook niet wie mij die macht heeft gegeven

Een goede manier om iemands bloed onder de nagels vandaan te halen hoor... En bovendien hebben zij dan geen poot om op te staan, dus juist een manier om ongemerkt de kerk te vernietigen. Ik heb zijn bestaan ook wel in twijfel genomen, maar mocht ie echt niet hebben bestaan, toch waren wij zonder ''dat sprookje'' nog steeds een minderwaardig onderdrukt volk geweest...Moet je eens kijken wat de Islam dan met ons zou kunnen doen. Dus ZELFS voor de ongelovigen heeft dat zo zijn voordelen. Hij gat ons allemaal happy maken, of ie nou wel of niet heeft bestaan.

Kijk een ongelovige, tja daar kan ik niets mee beginnen, want die geloofd niet in figuren als Jezus, dus al helemaal niet in wat voor nut die man heeft (ook al heeft ie in de ogen van velen niet eens bestaan)

Zelfs al was het een fabeltje van de kerk, daarmee sneden ze zichzelf al wel in de vinger. Want nu zullen ze zijn bestaan toch zeker echt niet meer ontkennen, anders hebben zij pas echt het volk tegen zich... En ze zijn al zo druk bezig zieltjes te verwerven!
Zelfs de paus kan gewoonweg niet om deze uitspraak heen, omdat hij de bedoeling begrijpt die Jezus had. Hij zou met zijn bek vol tanden staan en er is geen hooggeleerde die daar tegenop kan.
Het is toch logisch dat er eerst iemand moet sterven om zo'n gigantisch voordeel te halen?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik blijf toch bij de mening dat iedereen voor zichzelf mag weten of dat hij of zij voor een geloof kiest.

Ik geloof zelf niet
Ik geloof alleen dingen die ook echt natuurkundig bewezen kunnen worden.

Hier kun je me op aanvallen met vanalles en nog wat
Maar ik verander mijn mening toch niet

Mijn mening over geloof is dat het ouderwets is
Slechts gebruikt om onverklaarbare dingen op af te schuiven
Het is niet voor niets dat het aantal gelovigen met het jaar afneemt !

Waarschuw beheerder
ik vind dat je hier niet eens een topic over moet openen
je moet iedereen in zijn waarde laten!!!
je kan voor een ander niet beslissen wat degene wel of niet geloofd.
kijk in de rest van de wereld alle oorlogen gaan over het geloof!!!!

dit is een boek zonder einde!!!

Waarschuw beheerder
nou daar ben ik het ook neit echt mee eens. Dit kanwel eens het eind zijn van onze heilsgeschiedenis.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van inactief op zondag 20 februari 2005 om 03:10:
Geloof jij in god?

Nee, want God bestaat niet ;)
Waarschuw beheerder
goden? zijn er nu weer meer, ieder met z'n eigen boek zeker

Dat toont inderdaad aan dat het geloof verzonnen is. Er zijn minstens 100 geloven in de wereld die allemaal de absolute waarheid claimen. Er is maar 1 waarheid, dus de kans dat al die gelovigen hier onzin lullen is per definitie al minstens 99 %. Dat heeft totaal geen waarde.

Lewis, ik heb geen geheimen. Dat ik op de man inspeel, ok, je hebt gelijk, stom van me. Maar hoe kun je mij daardoor nu arrogant noemen?

Ik noem jou niet arrogant.

Als je daar niet in geloofd, dan geloof je gewoonweg ook niet in mij. Das logisch.

Wat nou logisch? Dat jij bestaat is simpelweg aan te tonen.

Wat jij mist is liefde

De liefde van God (met honger, oorlog en ellende in de wereld) hoef ik inderdaad niet. Voor de rest kom ik niks te kort.

Het is toch niet zo moeilijk! Laat iedereen in zijn waarde ongeacht geloof!

Waarde nul. Ga nu maar verder spelen.

Ja, en daarom slaan die godsdienstwaanzinnige idioten elkaar de hersens in omdat hun Allah meer bestaat dan jouw God. Of voeren de protestanten en katholieken al jaren oorlog in Ierland. En laten we het aub niet over liefde hebben. De liefde van de pastoor van de katholieke kerk voor kinderen is algemeen bekend...
Waarschuw beheerder
als god bestond, zou hij/zij/het :/ het wel superduidelijk hebben gemaakt voor de wereld, enne ik merk nix!!

heb t zoiezo niet erg op geloven...bekijk bijv. alle oorlogen van afgelopen geschiedenis eens...wat was meestal de hoofdreden van een oorlog???
heel goed, "het geloof"..

dus..

:/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Misdefinitie op woensdag 24 augustus 2005 om 13:18:
Dat toont inderdaad aan dat het geloof verzonnen is. Er zijn minstens 100 geloven in de wereld die allemaal de absolute waarheid claimen. Er is maar 1 waarheid, dus de kans dat al die gelovigen hier onzin lullen is per definitie al minstens 99 %.

Kijk, Jezus was grondlegger van christendom, maar de godsdiensten erna zijn er gekomen om ons tot besef te krijgen dat de duivel slechts een versinsel was om ons manieren aan te leren.. Zodat wij ook in zouden zien wat het gevaar is, als een religie geen onderscheidt maakt van wat fout en goed is. Islam gelooft bijvoorbeeld niet dat de duivel hen zal deren , al zou het bestaan. Dat verklaart toch een heleboel?

Waarschuw beheerder
DAt maakt het christendom de enige Godsdienst die begrip op kan brengen voor alle bullshit dat erna kwam, omdat het gewoon nodig was voor onze ontwikkeling...

Waarschuw beheerder
Als wij christenen dat allemaal beseffen, dan kunnen we werkelijk het begrip : live & let live'' toepassen.
Wedden dat het paradijs dan langzaam maar zeker aan de horizon verschijnt? Want dan zou ''de duivel'' (een andermans slechtheid) zichzelf uitroeien en dan hebben we het toch heel wat fijner dan nu.
Dus er zullen nog heel wat volken tegen elkaar opgehitst worden, want zonder strijd is er geen overwinning!

Om dat te beseffen hoef je echt geen bijbelgeleerde te zijn, je hoeft niet eens in God te geloven. je hoeft alleen maar een blik op de toekomst te werpen, want evolueren doen we anyway...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil niet respectloos ofzo overkomen.
Maar in die tijd werden er zoveel verhalen verzonnen.
Er werd zo veel op los gefantaseerd
Het verhaal is doorverteld en doorverteld..
Je weet hoe dat gaat
dingen worden spectaculairder gemaakt enzo
En uiteindelijk krijg je on ongeloofbaar verhaal
waar mensen dan in gaan geloven.

Ik geloof ook wel dat het verhaal van klein duimpje echt gebeurt is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik elke dag tot hem bid.. en helemaal geobsedeert ben door hem

Ik zeg niet dat het zo is.
ik geef puur en alleen mijn mening
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 13:38:
Ik geloof ook wel dat het verhaal van klein duimpje echt gebeurt is.
Maar dat wil niet zeggen dat ik elke dag tot hem bid.. en helemaal geobsedeert ben door hem

Ik zeg niet dat het zo is.
ik geef puur en alleen mijn mening

juistem

:respect:
Waarschuw beheerder
DAt maakt het christendom de enige Godsdienst die begrip op kan brengen voor alle bullshit dat erna kwam

Over bullshit gesproken: het christendom is niet de oudste godsdienst, dus is dat ook gewoon erna verzonnen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Misdefinitie op woensdag 24 augustus 2005 om 14:44:
Over bullshit gesproken: het christendom is niet de oudste godsdienst, dus is dat ook gewoon erna verzonnen.

Wie zei dat dan?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Manonnadonna op woensdag 24 augustus 2005 om 13:21:
wat was meestal de hoofdreden van een oorlog???
heel goed, "het geloof"..

Noem een oorlog en ik kan je twee andere redenen geven waarom die oorlog begonnen is. Zelfs de kruistochten zijn niet 100% godsdienstoorlogen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RT3067 op woensdag 24 augustus 2005 om 16:31:
Noem een oorlog en ik kan je twee andere redenen geven waarom die oorlog begonnen is. Zelfs de kruistochten zijn niet 100% godsdienstoorlogen.

dus de 2e wereld oorlog begon niet omdat joden onmensen waren? :[

waarom willen islamitische extremisten alle ongelovigen dood?

af en toe vraag ik me af wat ik beter kan zeggen als iemand vraagt als ik geloof of niet... zoals bij voetbalfan's "voor wie ben jij?" 3 opties... en 2 daarvan betekent een knuppel door me harses...

ik ben ook van mening dat door geloof ruzie/rellen/oorlogen etc. komen... maar dat komt omdat de mens tegenwoordig alleen maar aan hunzelf denken en al het andere dom vinden en dat moet dan maar wijken...

de islam/bijbel zijn om mensen op het JUISTE pad te brengen/laten... niet om andere mensen met andere (of geen) geloven de hersens in te rammen :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 16:47:
dus de 2e wereld oorlog begon niet omdat joden onmensen waren?

Nee dat klopt de 2de wereldoorlog begon niet omdat Hitler zo graag de Joden wilde uitroeien!!!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 16:47:
de islam/bijbel zijn om mensen op het JUISTE pad te brengen/laten... niet om andere mensen met andere (of geen) geloven de hersens in te rammen

Inderdaad! en fundamentalisten en extremisten begrijpen dat niet.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 24 augustus 2005 om 14:51:
Wie zei dat dan?

dat is een feit. Er waren 100de verschillende culturen op de wereld met verschillende religies. Alleen zijn die vernietigd en uitgemoord en is daarvoor die christen en later ook die moslim religie voor in de plaats gekomen. De stammen in amerika waren verplicht om het christelijke geloof over te nemen anders gingen ze eraan en zo gebeurde dat ook met de rest van de wereld. Het christendom is gewoon een heidens geloof net als al het andere. Lullen over dat alle andere goden maar afgoden zijn, terwijl hun eigen god dat ook is. Wat maakt god beter dan allah of yahweh. Wat maakt jezus beter dan bv horus of thammuz. Precies hetzelfde.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 17:09:
Wat maakt god beter dan allah of yahweh.

??? God is Allah en Yahweh
Waarschuw beheerder
donateur
Nemphetamine: Ik vroeg wie in dit topic zei dat het christendom de oudste religie is aangezien Lewis weer zo fel reageert.

Waarschuw beheerder
fout, allah is een hele ander figuur dan god, volgens dat rare volkje dan he.

ze hebben beide hele andere behoeftes
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 17:17:
fout, allah is een hele ander figuur dan god, volgens dat rare volkje dan he.

Welk sprookjesboek heb jij dat gelezen? Allah is God en Allah heeft zijn boodschappers de wereld in gestuurd. Een van die boodschappers was Jezus Christus maar de belangrijkste was Mohammed.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 13:33:
Wedden dat het paradijs dan langzaam maar zeker aan de horizon verschijnt? Want dan zou ''de duivel'' (een andermans slechtheid) zichzelf uitroeien en dan hebben we het toch heel wat fijner dan nu.
Dus er zullen nog heel wat volken tegen elkaar opgehitst worden, want zonder strijd is er geen overwinning!

Om dat te beseffen hoef je echt geen bijbelgeleerde te zijn, je hoeft niet eens in God te geloven. je hoeft alleen maar een blik op de toekomst te werpen, want evolueren doen we anyway...

dit is echt de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb.

trouwens je hebt nog maar amper een mening gegeven.

je wilt wedden, overtuigen en feiten geven, dus ik vind je maar een kutgelovige.

en niet terug krabbelen, dat je hier niemand wilt overtuigen, want dat doe je godverdomme wel.
Waarschuw beheerder
donateur
Allah en God (Jahweh) zijn inderdaad dezelfde.

Overigens zijn de reacties best leuk als je dit op een christelijk forum post :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RT3067 op woensdag 24 augustus 2005 om 17:20:
Welk sprookjesboek heb jij dat gelezen? Allah is God en Allah heeft zijn boodschappers de wereld in gestuurd. Een van die boodschappers was Jezus Christus maar de belangrijkste was Mohammed.

ik heb een normale school gevolgd, god heeft hele andere regels en verdiensten voor zijn sekte, dan allah voor zijn sekte heeft

beide ook andere boeken.

wist je dat niet ofzo

als je gelijk had, hadden het precies dezelfde personen moeten zijn, maar het komt erop neer dat er dus 2 boeken over god zijngemaakt, welke is dan waar? geeneen.

enne over die boodschappers, ik ga niet bij je zus aanbellen die net een kind heeft gekregen en zeggen, hij is m'n zoon en boodschapper. ik zie het al voor me, zegt je zus: ' ok , neem maar mee '

en mohamed beter dan jezus???? staat dat ook in de bijbel en nee ik ga dat kut-sprookje niet lezen, dan pak ik nog liever harry potter

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lanz op woensdag 24 augustus 2005 om 17:25:

kwa naam ja, allah betekend god, maar daar blijft het bij

http://biblicalstudies.qldwide.net.au/allah_god.html

Waarschuw beheerder

ja zal best. Die geloven zijn ook door dezelfde soort mensen opgericht. Hup luisteren naar die puntmutsen in de kerk. Of tulband in de moskee. Tis maar wat je met je leven wil doen.
Waarschuw beheerder
donateur
Nee, niet kwa naam.

Allah en Jahweh zijn dezelfde god. In het oude testament (talmoed) en de koran zitten dan ook enorm veel paralellen.

Ik weet niet hoe het zit met de koran maar de bijbel is later door de kerk samengesteld. De bronteksten komen behoorlijk overeen.
(althans, van de koran boeken die ik gelezen heb).

*edit*

Puntmutsen? :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Overigens zijn de reacties best leuk als je dit op een christelijk forum post

Lijkt me inderdaad wel grappig maar ik zou oppassen voor die fundamentalisten. ;)

Uitspraak van verwijderd op woensdag 24 augustus 2005 om 17:26:
ik heb een normale school gevolgd, god heeft hele andere regels en verdiensten voor zijn sekte, dan allah voor zijn sekte heeft

beide ook andere boeken.

wist je dat niet ofzo

als je gelijk had, hadden het precies dezelfde personen moeten zijn, maar het komt erop neer dat er dus 2 boeken over god zijngemaakt, welke is dan waar? geeneen.

enne over die boodschappers, ik ga niet bij je zus aanbellen die net een kind heeft gekregen en zeggen, hij is m'n zoon en boodschapper. ik zie het al voor me, zegt je zus: ' ok , neem maar mee '

en mohamed beter dan jezus???? staat dat ook in de bijbel en nee ik ga dat kut-sprookje niet lezen, dan pak ik nog liever harry potter

Ik ben benieuwd welke school dat was want godsdienstleer stond daar niet echt op het programma. Als je niet eens weet dat Jezus door de Islam niet geaccepteerd wordt als de verlosser maar slechts als 1 van de vele profeten van God (Allah). Als je niet weet dat Jezus beschouwd wordt door de Katholieken als zoon van god en/of als God de vader de zoon en de heilige geest moet je je gaan schamen. Eeuwen lang is er gediscussierd door de kerk over de goddelijkheid van Jezus. Dat er twee boeken zijn betekend niet dat er ook twee goden zijn. Als je twee boeken over Harry Potter hebt zijn die twee Harry Potters dan twee verschillende figuren? Dit om maar even jou lievelingsboek te nemen.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RT3067 op woensdag 24 augustus 2005 om 17:36:
fundamentalisten

Die reageerden juist het grappigst :D

Waarschuw beheerder
waarom zou ik me vermaken met godsdienst lessen..

en je zei dat je niet geloofd, sterf aub uit
Waarschuw beheerder
Tuinman als je bronnen neerzet probeer dan AUB onafhankelijke bronnen neer te zetten en niet deze!!

Therefore the only conclusion we can come to is that Mahomet is a false prophet, and the god Allah that he brought to the world is a false god.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van RT3067 op woensdag 24 augustus 2005 om 16:51:
Inderdaad! en fundamentalisten en extremisten begrijpen dat niet.

ik geloof in geen enkele god en snap het wel.. hoe lomp zijn die gasten dan wel niet haha