Je snapt de strekking van de "begin bij jezelf" uitspraak niet
Ow jawel, tuurlijk snap ik dat wel, iedereen snapt die uitspraak wel
Tis logisch he, als je niet wil dat mensen roddelen over je, dan moet je bij jezelf beginnen en dien jij zelf al te stoppen met roddelen over anderen, is n simpele, logische stap idd
Ik wilde gewoon zeggen dat áls dat 'paradijselijke' wereldje bereikt kon worden, dat andere mensen, die voor ons leefden t waarschijnlijk al voor elkaar zouden hebben gekregen
Alsof wij t nu dan wel kunnen..
Dát vond ik naief, om te zeggen: 'wij' gaan t wel ff veranderen nu
Verder zie ik de wijsheid natuurlijk wel in van t bij jezelf beginnen
Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in
Dat vergt meer dan alleen zeggen dat we bij onszelf moeten beginnen en dat we t dan wel kunnen doen
Opleiding, mensen onderwijzen, bewust maken van dingen, moreel besef, om maar niet te spreken over de mega-bedrijven, onze hele levensstijl..
Bedoel, we zijn bijv n maatschappij die brandstoffen nodig heeft, dus halen we olie uit de grond en verbranden aardgassen enzo en dat alles schaadt t milieu
Dat moet je eerst verbeteren (wereldwijd) om echt n positieve impact op t milieu te hebben
Maybe beginnen heel veel mensen bij zichzelf, maar ondertussen lekken dr nog steeds enorme hoeveelheden olie ergens in de oceaan, omdat de mensheid als geheel zo afhankelijk is van die fossiele brandstoffen
Ik snap ook niet dat de overheid t niet stimuleert om bijv zonne-energie te winnen
Volgens mij moet je dan de overheid geld betalen, als je die panelen op je dak plaatst
Wat voor mij lijkt als compensatie, omdat ze op die manier minder geld aan jou verdienen, omdat je je energie niet via hun krijgt

Tis t systeem dat je moet veranderen denk ik, de mentaliteit.. tis complexer dan 'begin bij jezelf' lijkt me